[quote=nekromancer][quote=RedTalon]A kto¶ mo¿e wie co siê sta³o z europ±? W podrêczniku nic o tym nie pisze.
[/quote]
O Europie jest kilka s³ów. Pisz±, ¿e nikt z tego ¶wiata nie wie jak ona teraz wygl±da. Ale mo¿na za³o¿yæ, ¿e identycznie.[/quote]
Ale w³a¶nie- czemu niby identycznie? Przecie¿ Moloch nie musia³ doj¶æ do Europy... Mo¿e tam jest nowy, lepszy ¶wiat?
My mamy ró¿ne wersje co do Europy:
1.) Europa to jest nowy, lepszy ¶wiat. Jednak tak naprawdê jest tam tak jak przed wojn±. Do w³adzy dotar³ kto¶, kto wie, jak zrobiæ by dobrze zrobiæ. Zakazuje rozwijania siê, twierdz±c, ¿e "Mamy dobrze, lepiej byæ nie musi".
Tak naprawdê ten jeden, jedyny cz³owiek z Europy wie, co siê sta³o z Ameryk±. Nie chce dopu¶ciæ do tego samego, wiêc nie rozwija siê dalej. Wraz z paroma zaufanymi pracownikami, stworzy³ barierê ochronn±, przez co nie mo¿na siê przedostaæ ani z Europy do Ameryki, ani z Ameryki do Europy. Mutanty co prawda s±, ale w bardzo ubogiej ilo¶ci. Jedyne co zagra¿a Europie to powoli buntuj±ce siê maszyny...
2.) Z Euop± sta³o siê co¶ dziwnego. Podczas powstania Molocha i pierwszej wojny, czê¶ci bomb biologicznych dotar³y tak¿e do Europy. Tamtejsi ludzie równie¿ stworzyli barierê ochronn±, lecz nieszczeln±. Na dodatek ¼le reagowa³a na pewien rodzaj chemii, który zawarty by³ w broni biologicznej Molocha. Nad Europ± powsta³a burza i zapad³a Wieczna Noc. Rzecz jasna, mo¿naby to usun±æ, ale Ruscy za³o¿yli sojusz z Molochem... wiele im to nie daje, ale wiele nie zabiera. Moloch co rusz podrzuca im now± mechanikê, dziêki której mog± podtrzymywaæ Wieczn± Noc.
W tej Europie zagro¿eniem s± Wampiry. Nie maszyny Molocha, nie jego mutanty- prawdziwe Wampiry znane nam z wielu Horrorów. ¯yj± spokojnie pomiêdzy lud¼mi, aktywuj±c siê w nocy. Wiêkszosæ nie wie o ich istnieniu, ale ci co wiedz±- nie maj± przyjemnego ¿ycia.
Jest wiele klasnów Wampirów- najstarszy i najpotê¿niejszy z nich to potomkowie wielkiego Mazziniego. Nikt nie zna jego prawdziwego imienia. Mazzini ¿yje, i ma równie¿ brata- byli lud¼mi, dopóki nie podjêli na sobie pewnych badañ... chcieli uzyskaæ nie¶miertelno¶æ. Uzyskali j±, jednak za cenê Wiecznej Kl±twy Wampiryzmu. Nie ¶pi±, nie jedz±, nie oddychaj±- ale musz± zabijaæ i piæ krew. Od czasu powstania Wampirów Mazzini zrodzi³y siê pierwsze Wampiry.
Brat Mazziniego, Rodriguez, po pewnym czasie mia³ do¶æ kl±twy Wampiryzmu i od³±czy³ siê od brata, który mówi³ mu jak prze¿yæ. My¶l±c, ¿e nie pij±c krwi pozbêdzie ¶iê Kl±twy, przeistoczy³ siê w Bestiê. Nie wygl±da ju¿ jak cz³owiek, ma wielkie, nietoperzaste skrzyd³a i czarn± skórê. Jego oczy ¶wiec± pustk±- to by³a kara za niepos³uszeñstwo Pierwszemu z Wampirów. Od tej pory ka¿dy, kto przez jaki¶ czas nie ¿ywi siê krwi±, przeistacza siê w Bestiê. Rodriguez i Mazzini od tamtej pory nienawidz± siê. Jeden próbuje zabiæ drugiego, aby kl±twa Bestii siê skoñczy³a / aby kl±twa Wampiryzmu siê skoñczy³a.
Liczba Wampirów siê stale powiêksza, wiêc nied³ugo mo¿e obj±æ ca³± Europê... strach my¶leæ, co stanie siê, gdy Wampiry dojd± do Ameryki.
Mimo Wampiryzmu, w Europie siê wiele nie zmieni³o oprócz Wampirów i Wiecznej Nocy i Burzy. Wszystko funkcjonuje za dnia normalnie. Lecz nie noc±...
3.) Europa to spalone ziemie. Bomby zrzucone przez Molocha spowodowa³y wiele trzêsieñ ziemi, które niwyja¶nionym sposobem dotar³y w zwiêkszonej ilo¶ci do Europy. Na nowo zaczê³y siê ruchy górotwórcze, które jednak niszczy³y stare ziemie. Wiêkszo¶æ zosta³a zniszczona, ludzie nie chc±c ¿yæ w takim ¶wiecie próbowali emigrowaæ do Ameryki, wierz±c, ¿e jest tam lepiej. Jednak nikomu siê nie uda³o. Ludzie z Europy byli ska¿eni i brudni, roznosili choroby, wiêc wszyscy powymierali podczas wielu podró¿ ku Ameryce. Ci, którzy zostali, rozpoczêli wojnê o panowanie nad Europ±, która mimo zniszczeñ dalej by³a kontynentem. W tych czasach narodzi³ siê jeden Wielki Niszczyciel- Dragonow. BY³ fanatykiem, zabija³ ka¿dego. Sam by³ praktycznie niezniszczalnym, ludzkim cyborgiem, poniewa¿ przeprowadza³ na sobie wiele eksperymentów- by³ kiedy¶ powa¿anym naukowcem. Bêd±c cyborgiem, nic nie mog³o mu siê oprzeæ. Oprócz jednego- benzyna wywo³ywa³a w jego ciele ró¿ne dziwne metamorfozy, przez co powoli siê zmienia³ w normalnego cz³owieka. Sekret ten wykry³o paru naukowców, którzy chcieli go zg³adziæ. Dla pewno¶ci umie¶cili pod ziemi± wiele ogromnych beczek z benzyn±, w które chcieli go wrzuciæ. Wiêkszo¶æ ludzi wierzy³o w pog³oski, ¿e Dragonow jest Bogiem i m¶ci siê na niewiernych- mimo ¿e Boga nie ma. £±czna ilo¶æ umieszczonej pod ziemi± benzyny wynosi³a oko³o 10 milionów litrów- wszystkie zapasy. Umie¶cili j± równomiernie pod Angli± i Francj±, Hiszpani± i Niemcami- tam najczê¶ciej bywa³ Dragonow. Jednak Dragonow wykry³ spisek. Wiedz±c, ¿e nie ma szans, zapali³ podziemn± benzynê. Legendy g³osz±, ¿e ten wybuch s³ysza³a nawet Ameryka- podobno mia³ byæ Eksplozj± podwodnego wulkanu. Europa zosta³a spalona i do tej pory nie jest zamieszkana...
Dla mnie najciekawsz± wersj± jest wersja nr.2. Grali¶my wiele w Europie z t± wersj±, przygody by³y ¶wietne.
Mam nadziejê, ¿e na co¶ siê przyda³y moje opisy.
Pozdr.
Do notki poni¿ej:
Dziêkujê bardzo,
nekromancer . To dla mnie zaszczyt.
Pewne uzupe³nienie co do moich wizji Europy- bêd± to urywki z owych sesji:
1.) Gra w takiej Europie teoretycznie nie jest mo¿liwa, jako ¿e istnieje owa bariera ochronna. Jednak podam jedn± z mo¿liwo¶ci, dziêki której mo¿na siê przedostaæ do owego kontynentu.
"Stalker zawsze interesowa³ siê ¶wiatem. Nigdy nie starcza³o mu ¿ycie i poznawanie tylko jednego kontynentu, który i tak doskonale zna³. Mia³ jeden cel ¿ycia- poznaæ inny kontynent. Przez pewien czas namierza³ siê na Azjê, jednak zdanie zmieni³ gdy dowiedzia³ siê, ¿e Moloch przeszed³ z Alaski równie¿ do Rosji. Zmieni³ cel- chcia³ wiedzieæ, co siê sta³o z Europ±. Przez 15 ciê¿kich lat zbiera³ najdro¿szy sprzêt, wykonuj±c misje, wybudowuj±c coraz to nowsze fabryki, a nawet pokazuj±c siê na czarnym rynku. W koñcu, w wieku 40 lat, uzbiera³ wystarczaj±c± sumê. W koñcu jego ¿yciowe marzenie zaczê³o siê urzeczywistniaæ.
Przez 15 lat nie tylko robi³ kasê, równie¿ siê uczy³. Uczy³ siê techniki, mechaniki, rusznikarstwa- po to, by mieæ pewno¶æ, ¿e siê uda. W koñcu zatrudni³ 10 najlepszych mechaników z Posterunku. Gdy us³yszeli, co chce zrobiæ, pocz±tkowo chcieli siê wycofaæ. Teraz nie ¿yj±, nikt siê nie dowie co sk³oni³o ich do tej pracy.
Przez kolejny rok 10 jajog³owych wraz ze Stalkerem robili co¶. Co¶, co mia³o zmieniæ ¶wiat. Po roku i piêciu dniach wreszcie siê skoñczy³o. Stalker wykona³ Latacza.
Latacz ów wiele mia³ dogodno¶ci, lecz zap³at± by³a ma³a pojemno¶æ. Zmie¶ci³by siê w nim co najwy¿ej jeden ma³y, le¿±cy cz³owiek. Tak wiêc nikt nie polecia³, lecz Stalker mia³ system dowodzenia Lataczem na odleg³o¶æ 100000 km. Latacz wyruszy³.
Lecia³ oko³o 2 dni. Nagle Stalker straci³ obraz. Straci³ te¿ ³±czno¶æ! Jednak co¶ pokaza³o siê na monitorze. Twarz cz³owieka.
-Witam oziêble. Zapewne ty jeste¶ Stalker. Wiesz, ¿e do Europy masz zakaz wstêpu.
-Czemu niby? 16 lat chcia³em siê do was dostaæ! Proszê, mam 40 lat, nic wam nie zrobiê!
-Nie chodzi o to, czy nam co¶ zrobisz, czy nie. Mój kontynent nie ma wiedzieæ o Ameryce. Mo¿esz tu przylecieæ, ale po pewnych poprawkach... nie wiem, czy siê zgodzisz. Nie bêdziesz sob±. Zmienimy Twój wizerunek, bêdziesz przypomina³ kogo innego.
-Ale bêdê w Europie?
-Tak.
Tak wiêc Stalker siê zgodzi³ i polecia³ do Europy przys³anym mu wiêkszym Lataczem. Bariera zosta³a zdjêta, Stalker znalaz³ siê w Europie. I siê zdziwi³- nie by³o tam niedo¶cignionej techniki, jak przypuszcza³. By³o jak przed wojn±. Nic siê nie zmieni³o.
Stalker zamieszka³ w Pary¿u i nigdy wiêcej nie wspomnia³ o Ameryce. Nigdy ju¿ nikogo nie zabi³...
Tak wiêc w wersji 1 nawet jak siê znajdzie w Europie, gra nie mo¿e mieæ miejsca. Oczywi¶cie, zale¿y od Mistrza Gry. Jednak my nie mogli¶my tam graæ. Nasze postacie w tym systemie ¿yj± sobie spokojnie w Ma³ych domkach w Belfa¶cie. Jednak jest system...
...2.) Gra w tym klimacie ma w sobie co¶ z Dark, nie ma tam techniki jak w wizji 1. Technika jest rozwiniêta, bardzi, bardzo daleko. Jednak i tu jest zmiana stylu gry- nie da siê graæ inaczej ni¿ w klimacie Postapokaliptycznym Dark. I znów cz±stka sesji:
Buzzy z Bowowem mieli do¶æ. Nie do¶æ, ¿e zabili im najlepszych przyjació³, to zabrali im wszystko. Mieli do¶æ. Koniec z tym.
To nie Moloch im zrobi³ krzywdê. Krzywdê zrobili im ludzie z Detroit i paru innych miast. Koniec. Naprawdê koniec.
Zebrali ostatni± ukryt± kasê. Wykonali statek z pomoc± wynajêtych naukowców. Nikt nie wiedzia³, po co im to. Za ostatni sprzêt kupili najwiêcej najlepszego ³adunku wybuchowego. Dalej nikt nie wiedzia³ po co im to.
£adunki ukryli w wielkiej Kot³owni swojego starego mieszkania. Znajdowa³o siê ono w centrum miasta Detroit. Wywlekli statek na wodê na poziomie Detroit. Buzzy pilnowa³ statku. Bowow wróci³ i zrobi³ to- bomba czasowa ko³o ca³ego ³adunku. Wybuchnie za dzieñ.
Wróci³ do Buzzy'ego ukradzionym samochodem. Wle¼li na swój ma³y statek i odp³ynêli. Po godzinie rejsu us³yszeli wybuch. To ich ucieszy³o. P³ynêli dalej. W stronê Europy. P³ynêli w nieznane, ale có¿. Takie ¿ycie.
Im bli¿ej Europy tym dni by³y krótsze. Czê¶ciej pojawia³y siê b³yskawice. La³ deszcz. Coraz dalej, coraz ciemniej. W koñcu ¶wiat³o zgas³o. Nie ma s³oñca, tylko wielkie, czarne, burzowe chmury. Dop³ynêli. 4 dni bez jedzenia, ale ¿yj±. Zatruci brudn± wod±, ale dysz±. S±. S± w porcie Trale. To Irlandia, skoro takie ma³e miasto ocala³o, to napewno co¶ tu ¿yje. Mo¿e nie bêdzie tak ¼le?
Wyszli, wyci±gnêli samochód. Pojechali do Belfastu. Ludzie wszêdzie normalni. Wiêkszo¶æ ma³omówna, ale nie wroga. ¯yj± i nie choruj±, ale s± jacy¶ chudzi... i bladzi. Co¶ tu nie pasi.
Z Belfastu pop³ynêli na Wielk± Brytaniê. Tam by³o tak samo. Zero dnia, jednak wydaje siê, ¿e nikomu to nie przeszkadza. O co tu chodzi?
Dojechali do Nowego Jorku. Postanowili tam zamieszkaæ, pasowa³o im. Poznali ludzi, w koñcu powrócili do prawie normalnego trybu ¿ycia. Sw± odwag± pokazali siê dobrze w oczach tutejszego Bossa, Mazziniego. W koñcu i on zleci³ im zadanie. Dziwne. zadanie bardzo banalne- maj± zabiæ jakiego¶ typa. Wiêc pojechali do jego siedziby. By³ tam.
Na pocz±tku walka by³a normalna. Kole¶ mia³ wielkiego farta, nie mogli go trafiæ. W koñcu dosta³. Buzzy zabra³ broñ, Bowow pochyli³ siê nad wrogiem.
-Dyszy, skurwiel...
-Tak? To go ***** dobij. Nie bêdzie mi tu farci³ ********* laik.
-Ok... O *****!
Teroetyczny przegrany wsta³. Rany mu siê zasklepia³y. Zza pleców wyros³y mu wielkie nietoperze skrzyd³a, polecia³ do góry. Powiedzia³ co¶ w jakim¶ nieznanym jêzyku....
Mazzini nazajutrz wszystko im wyja¶ni³. Po krótkim, acz skutecznym szanta¿u przeistoczy³ ich w Wampirów Mazziniego. ¯ycie ju¿ nigdy nie by³o takie same...
Gra musi byæ Dark. Sesje s± klimatyczne. I jeszcze jedno. Waluta. My grali¶my na Euro, lecz najwa¿niejsze jest to, ¿e tam s± pieni±dze. Nie ma jedynie wymiany sprzêtu. Jaka to bêdzie waluta, zale¿y od Was. Jednak na ca³ym kontynencie obowi±zuje jedna.
3.) Gra w tym systemie jest prawie niemo¿liwa. Wêdrówki po spalonych ziemiach w¶ród zmutowanych ludzi i coborgów nie s± mi³e. Nie bêdê dawa³ kawa³ka sesji, poniewa¿ z tej Europy nie da siê wróciæ- ka¿dy kto tam wejdzie teoretycznie zginie. Nasze postacie w tej wizji ju¿ nie ¿yj±, ale dalej: Wszystko zale¿y od Mistrza Gry.
Kolejnie mam nadziejê, ¿e to równie¿ siê przyda³o- ot, tak, by nic nie by³o nowe. Pozdrawiam!