Zrodzony z fantastyki

 
DamnedSorcerer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr lip 02, 2003 12:06 pm

Inne systemy a D&D

śr lip 02, 2003 5:30 pm

Za³o¿y³em ten temat, aby ka¿dy móg³ zamieszczaæ tu swoje spostrze¿enia na temat zasad, przedmiotów, przygód itp. z innych systemów które mo¿na wyko¿ystaæ w D&D. <br /> <br />Osobi¶cie uwa¿am, ¿e przydatne do D&D jest wyko¿ystanie zasad przewagi w walce które zosta³y zamieszczone w jednym z dodatków do Warhammera (mo¿liwe ¿e w Ksiêdze wiedzy tajemnej).
 
Gryzlock__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2003 2:25 pm

Re: Inne systemy a D&D

śr lip 02, 2003 10:39 pm

<!--QuoteBegin-DamnedSorcerer+-->
DamnedSorcerer pisze:
<!--QuoteEBegin-->Osobi¶cie uwa¿am, ¿e przydatne do D&D jest wyko¿ystanie zasad przewagi w walce które zosta³y zamieszczone w jednym z dodatków do Warhammera (mo¿liwe ¿e w Ksiêdze wiedzy tajemnej).
<br />A móg³by¶ przynajmniej po krótce opisaæ te zasady?
 
Uata
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: sob maja 31, 2003 2:26 am

czw lip 03, 2003 1:22 am

Ja używam tabel trafień krytycznych i pechowych z MERP'a. Jeżeli wypadnie na atak dwa razy 20 to używam odpowiedniej tabelki. Jeżeli wypadnie dwa razy pod rząd 1 znowu zaglądam do odpowiedniej tabelki. <br />A poza tym to wsyzstkie przygody do systemów "średniowiecznych" są odpowiednie do używania w D&D po drobnych przeróbkach
 
Gin&Tonic
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 330
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 8:19 pm

czw lip 03, 2003 4:14 pm

W Aphalon by³a ciekawa tabelka pechowych wypadków podczas rzucania zaklêæ. Magia to niebezpieczna sztuka zarówno dla w³adaj±cego ni± jak i dla jego/jej wrogów. Mo¿na wprowadziæ co¶ takiego dla podgrzania atmosfery, choæ sam nie stosujê bo moi gracze nie lubi± jak im siê dzieje pech :razz:. By³a te¿ w Aphalon ciekawa tabelka pochodzenia bohatera, zale¿nie od pochodzenia otrzymywa³e¶ premie/kary do umiejêtno¶ci. Nadaje postaci szerszy wymiar, ale z drugiej strony mo¿na to zrobic samemu podczas tworzenia postaci (przydzieliæ umiejêtno¶ci zaleznie od pochodzenia postaci i jej przesz³o¶ci).
 
DamnedSorcerer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr lip 02, 2003 12:06 pm

czw lip 03, 2003 10:24 pm

Po krótce zasady przewagi w walce polega³y na tym, ¿e strona która "prowadzi" w wlace tzn. zadaje wiêcej ciosów które trafiaj± i zadaj± wiecej obra¿eñ ma zwiêkszon± Inicjatywê (w WFRP odpowiada³a ona szybko¶ci bohatera podczas walki) czyli bohaterowi który wygrywa przysluguje bonus do trafienia... <br />Jak to wyko¿ystacie zale¿y od was.
 
Dark__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 161
Rejestracja: sob cze 21, 2003 6:14 pm

czw lip 03, 2003 11:21 pm

Có¿ gram sporo w" Wojennego m³otka" i nies³ysza³em o tej zasadzie .Widocznie nie czyta³em tego dodatku.A ja z kolegami czasem u¿ywa³em zasady z WFRP o" tabeli nag³ej ¶mierci".
 
Pit__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: sob sty 04, 2003 3:26 pm

pt lip 04, 2003 1:20 pm

Witam, <br />Do DnD mo¿na by przenie¶æ poziomy s³awy zgodne z ilo¶ci± zdobywanych punktów do¶wiadczenia, z systemu EARTHDAWN. Zasada ta jest opisana w g³ównym podrêczniku do "Przebudzenia Ziemi". Polega ona (w skróconym opisie) na tym, i¿ im wiêcej expeków postaæ zdobywa tym jest bardziej s³awna - jednak zasadê trzeba by zmieniæ przystosowuj±c j± do DnD. <br />DM musi uwzglêdniæ charakter postaci.
 
Gin&Tonic
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 330
Rejestracja: ndz kwie 13, 2003 8:19 pm

pt lip 04, 2003 2:29 pm

Ta zasada jest beznadziejna: nie widzê zwi±zku pomiêdzy byciem s³awnym a szybszym zdobywaniem do¶wiadczenia. Jest równie niewyt³umaczalna jak 50% innych zasad z ED.
 
DamnedSorcerer
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr lip 02, 2003 12:06 pm

pt lip 04, 2003 10:48 pm

Zgadzam sie... Jest to chyba jedna z tych zasad które zosta³y zawate w podrêczniku tylko dla utrodnienia rozgrywki. <br />Chyba, ¿e punkty s³awy maj± zwiazek za poziom na którym jest bohater, wtedy musi on dostawac wiêcej punktów je¿eli chce czasem awansowaæ.
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

pn lip 07, 2003 1:57 pm

Jedna z zasad ktore zaadoptowalem z WFRP sa Punkty Przeznaczenia <br />Dwie zalety - graczom wydaje sie na poczatku ze sa mniej podatni na smierc :evil: a z drugiej strony daje mi to pole manewru jesli chodzi o expa i questy szczegolnie w imieniu roznych bostw <br />Zdarzylo sie iz gracze aby odzyskac stracone PPki oddali caly znaleziony skarb do swiatyni!!!
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pn lip 07, 2003 2:03 pm

Ja próbóję zaadoptować zasadę z fallouta: Nie ma wskrzeszeń (chociaż przekładając na DnD bardzo trudno jest je uzyskać. Nie tylko trza płacić)
 
Bulkers
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 462
Rejestracja: sob wrz 21, 2002 12:13 pm

pn lip 07, 2003 2:03 pm

<!--QuoteBegin-Gin&Tonic+-->
Gin&Tonic pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ta zasada jest beznadziejna: nie widzê zwi±zku pomiêdzy byciem s³awnym a szybszym zdobywaniem do¶wiadczenia. Jest równie niewyt³umaczalna jak 50% innych zasad z ED.
<br />Wiêkszo¶æ jest wyt³umaczalna tylko trzeba je zrozumieæ. Chodzi w gruncie rzeczy o to, ¿e postacie w EDku tworz± legendê. Odpowiednia ilo¶æ do¶wiadczenia przek³ada siê na poziom s³awy. Czyli oznacza to, ¿e im wiecej postaæ zdzia³a³a (zdoby³a PDków) tym g³o¶niej o niej, staje siê rozpoznawalna w karczmach, trupadurzy uk³adaj± o niej pie¶ni itd. I nie ma to bezpo¶rednio wp³ywu na szybko¶æ zdobywania punktów.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości