Darklighter pisze:<br />Moim zdaniem to jest najrozs±dniejsza wersja - lepiej to odda wytrenowanie tej umiejêtno¶ci. Dziwne jest, ¿e Jedi z Move Object +5 i trafieniem +10 lepiej kontroluje lot ni¿ Jedi z Move Object +10 i trafieniem +5.<!--QuoteEBegin-->[...]A mo¿e atak powinno przeprowadzaæ siê u¿ywaj±c tej umiejêtno¶ci do trafienia, a nie ataku dystansowego?
Darklighter pisze:<br />Mogê powiedzieæ o telekinezie u¿ywanej przez psioników. U nich wytrowanie w psychokinezie okre¶la siê poprzez nabycie odpowiednich mocy. Czê¶æ znich trafia zawsze, inne daj± szansê na rzut obronny. Jest te¿ moc telekinesis - w jej przypadku wykonuje siê rzut trafienia na BAB (Bazow± Premiê Trafienia) + modyfikator Inteligencji.<!--QuoteEBegin-->Zanim podejmê jak±¶ konkretn± decyzjê(BAB + modyfikator z Inteligencji lub rzut na umiejêtno¶æ), chcia³em siê dowiedzieæ jak takie ataki s± przeprowadzane w DnD, b±d¼ innym d20, gdzie korzysta siê z nadnaturalnych mocy. Je¶li kto¶ wie, bêdê wdziêczny .
Darklord pisze:<br />Hmm...Jednak BAB Zobaczę jak to zadziała w grze zanim podejmę ostateczną decyjzę--->BAB + modyfikator z Inteligencji czy rzut na umiejętność. <br /> <br />A jakie są Wasze pomysły na nowe techniki używania tej umiejętności? Jeśli macie gotowe trudności takich "nietypowych" wyczynów, możecie je zamieścić. Zawsze mogą się przydać na sesji . <br /> <br />Ja zastanawiałem się nad trudnościami otwierania zamków, drzwi itp. DC raczej nie powinno być takie jak w przypadku użycia Disable Device, z prostej przyczyny----> jeśli ktoś rzuciłby np.20-30(wystarczy by podniść pojazd naziemny oraz myśliwiec) na Poruszanie Przedmiotu(Move Object) to zapewne zniszczył(rozerwał/roztrzaskał)by cały mechanizm.<!--QuoteEBegin-->Mogę powiedzieć o telekinezie używanej przez psioników. U nich wytrowanie w psychokinezie określa się poprzez nabycie odpowiednich mocy. Część znich trafia zawsze, inne dają szansę na rzut obronny. Jest też moc telekinesis - w jej przypadku wykonuje się rzut trafienia na BAB (Bazową Premię Trafienia) + modyfikator Inteligencji.
Darklighter pisze:<br />Mo¿e trudno¶æ powinna byæ odpowiednia do wagi poruszanych elementów i byæ powiêkszona o 2 ze wzglêdu na dok³adno¶æ?<!--QuoteEBegin-->[...]Ja zastanawia³em siê nad trudno¶ciami otwierania zamków, drzwi itp. DC raczej nie powinno byæ takie jak w przypadku u¿ycia Disable Device, z prostej przyczyny----> je¶li kto¶ rzuci³by np.20-30(wystarczy by podni¶æ pojazd naziemny oraz my¶liwiec) na Poruszanie Przedmiotu(Move Object) to zapewne zniszczy³(rozerwa³/roztrzaska³)by ca³y mechanizm.
Darklord pisze:<br />Hmm.. nieźle. W końcu wielkie grodzie pancerne ważą zapewne więcej niż 500 kg. co już daje DC: 25. A co do precyzji (chodzi o bardziej skomplikowane mechanizmy zabezpieczone alarmem czy pułapką) to może wpierw rzut na Sense(Wisdom bonus + poziom) vs. jakieś DC (5 łatwe, 10 średnie, 15 trudne, 20 ekstremalne). Jak wyjdzie to Jedi przeniknął Mocą i zrozumiał jak działa dane zabezpieczenie. Teraz np. będzie mógł otworzyć jakiś drzwi nie aktywując przy tym alarmu (blokując jednocześnie jego mechanizm).<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklighter+-->Darklighter pisze:<br />Może trudność powinna być odpowiednia do wagi poruszanych elementów i być powiększona o 2 ze względu na dokładność?<!--QuoteEBegin-->[...]Ja zastanawiałem się nad trudnościami otwierania zamków, drzwi itp. DC raczej nie powinno być takie jak w przypadku użycia Disable Device, z prostej przyczyny----> jeśli ktoś rzuciłby np.20-30(wystarczy by podniść pojazd naziemny oraz myśliwiec) na Poruszanie Przedmiotu(Move Object) to zapewne zniszczył(rozerwał/roztrzaskał)by cały mechanizm.
<br />Ja szczerze mówi±c nie zgadzam siê z JD Wikerem. W filmie i ksi±¿kach wielokrotnie telekineza zada³a o wiele potê¿niejsze obra¿enia ni¿ "mizerny" force grip: <br />-wyrywanie czê¶ci rur w czasie walki Vadera z Luke'iem na Bespin <br />-zmia¿dzenie i obalenie potê¿nej rury przez Hrabiego Dooku w czasie pojedynku z Yod± <br />-wyrwanie czê¶ci stropu przez Hrabiego Dooku w czasie pojedynku z Yod± <br />-odrzucenie atakuj±cych statków imperialnych na Akademiê Jedi (17 gwiezdnych niszczycieli [zniszczy³y siê silniki podprzestrzenne i komputery pok³adowe] w ci±gu kilku sekund zosta³o odepchniêtych daleko poza system planetarny Yavin przez kilkunastu Jedi [po³±czonych moc± i wzmocnionych efektem Sithowskiej ¶wi±tyni]) <br />-itp. <br /> <br />Warto jednak zastanowiæ siê nad "bli¿szemu prawdy" wykorzystaniu telekinezy. Macie jakie¶ propozycje?Q: I had a question regarding the Move Object skill. One member of my group made the check for the maximum weight that the table in the skills list provides. But instead of lifting or moving the target, he used it to crush his target -- an enemy -- to death. He justified this use of the skill by saying that the force necessary to lift that much should also be enough to crush the guy. Is this possible? It doesn't seem like it should be able to be used that way. <br /> <br />A: Move Object does not allow you to crush things. You can pick things up and perhaps move them around, but that's all. What your player did really falls under the heading of "Force Grip."
Darklord pisze:Ja szczerze mówiąc nie zgadzam się z JD Wikerem. W filmie i książkach wielokrotnie telekineza zadała o wiele potężniejsze obrażenia niż "mizerny" force grip:
Darklord pisze:-wyrywanie części rur w czasie walki Vadera z Luke'iem na Bespin
-zmiażdzenie i obalenie potężnej rury przez Hrabiego Dooku w czasie pojedynku z Yodą
-wyrwanie części stropu przez Hrabiego Dooku w czasie pojedynku z Yodą
Darklord pisze:-odrzucenie atakujących statków imperialnych na Akademię Jedi (17 gwiezdnych niszczycieli [zniszczyły się silniki podprzestrzenne i komputery pokładowe] w ciągu kilku sekund zostało odepchniętych daleko poza system planetarny Yavin przez kilkunastu Jedi [połączonych mocą i wzmocnionych efektem Sithowskiej świątyni]) -itp.
Darklord pisze:Warto jednak zastanowić się nad "bliższemu prawdy" wykorzystaniu telekinezy. Macie jakieś propozycje?
Lightstorm pisze:<br />Wytłumaczę to od strony mechaniki: Jedi musieli się zasłanić mieczmi, inaczej szybko by padli. Użycie zdolności Deflect kosztuje Jedi utratę akcji ruchu (move action) w następnej rundzie. Oznacza to, że Jedi w następnej rundzie może tylko wykonać albo akcję ruchu (move action) albo akcję ataku (attack action). Natomiast wykorzystanie zdolności Poruszenie przedmiotu (Move Object) do ataku wymaga akcji całorundowej (full round action), czyli nie można było tego wykonać. Jedi bronili się odbijając strzały droidów i kierując je ku nim oraz wykorzystywali wolną akcję w następnej rundzie(w tym wypadku ataku) do używania Uderzenia Mocy (Force Strike), które skutecznie powalało droidy. <br /><!--QuoteBegin-Lightstorm+--><!--QuoteEBegin--> Gdyby to było takie proste, to chyba Jedi nie powinni tak się bawić na arenie z droidami
Lightstorm pisze:<br />Cóż, Anakin zdecydował jednak inaczej i użył zdolności Mocy Empatia(Empathy) by oswoić Reeka i wykorzystać go przeciw Nexu, który atakował Amidalę. <br />-------------------------------------------------------------------------------------- <br />Dopisane później <br />Darklord co do twoich przykładów z niszczeniem wszelakich przedmiotów to musisz wiedzieć, że oficjalne zasady z FAQ mówią: <br /><!--QuoteEBegin-->[...]albo już nawet Anakin spokojnie mógł pomóc Amidalii zabijając, lub odpychając stworka na ściane, rzucić ich o siebie.
<br />Więc na pewno Move Object służył do zadawania tych obrażeń.Can you use Force Grip to deal damage to non-living objects? For example, could you use it against a droid or to crush a weapon? <br />No. Force Grip only works against living targets.
Darklighter pisze:<br />A o wiele ³atwiej i mniej k³opotliwie by³o u¿ycie telekinezy, dziwne ¿e i OBI WAN tego nie wymy¶li³, tylko mi nie t³umacz ¿e ³atwiejsza droga prowadzi do ciemnej strony, bo w tym wypadku mog³o to kosztowaæ ¿ycie PADME.<!--QuoteEBegin-->Có¿, Anakin zdecydowa³ jednak inaczej i u¿y³ zdolno¶ci Mocy Empatia(Empathy) by oswoiæ Reeka i wykorzystaæ go przeciw Nexu, który atakowa³ Amidalê.
Lightstorm pisze:<br />Używanie Mocy do zadawania obrażeń żywym istotom uznawane jest za czyn, który zasługuje na Punkt Ciemnej Strony. Pozatym rzucenie zwierzęciem napewno nie pozwoliłoby na uzyskanie w nim sojusznika, który, jak wiadomo, okazał się dość pomocny w późniejszej walce. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br />Jak widzisz łatwiejsza i szybsza droga wcale nie oznacza lepszego wyboru.<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklighter+-->Darklighter pisze:<br />A o wiele łatwiej i mniej kłopotliwie było użycie telekinezy, dziwne że i OBI WAN tego nie wymyślił, tylko mi nie tłumacz że łatwiejsza droga prowadzi do ciemnej strony, bo w tym wypadku mogło to kosztować życie PADME.<!--QuoteEBegin-->Cóż, Anakin zdecydował jednak inaczej i użył zdolności Mocy Empatia(Empathy) by oswoić Reeka i wykorzystać go przeciw Nexu, który atakował Amidalę.
<br />Czy jako¶ tak ... <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Dok³adnie tak:<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />[quote]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro--> - Is the Dark Side stronger? <br />- No...no...no. Quicker, easier, more seductive. <!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Darklighter<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />aaaaaaaaaaaaaa.................... easier, faster ,but not stronger...
Lightstorm pisze:<br />Ale tak się nie stało. Anakin zaufał Mocy i postąpił inaczej. Zresztą Force Strike i tak niewiele zrobiłaby temu stworowi. Wykorzystanie przeciw niemu Reeka okazało się o wiele bardziej efektywne . <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->PS. Wracajmy do tematu.<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--QuoteEBegin-->Pamiętaj że ta decyzja mogła spokojnie uśmiercić Padme, jak dostała od stwora po plecach, wystarczyło by by lepiej trafił lub zadał głebsze rany i do widzenia
Lightstorm pisze:<br />Anakin nie mógł wykonać akcji, którą sugerujesz. Jak pamiętasz, na samym początku walki wskakuje on na grzbiet Reeka, a stwór zaczyna wierzgać zrywając łańcuch, którym Anakin był przywiązany do słupa. Anakin stara się opanować zwierzę i nie idzie mu to za dobrze. Wg zasad jeśli nie wyjdzie rzut na umiejętność Ride DC:20 (jeździectwo) to nic nie może w tej rundzie robić (całą uwagę poświęca na kontrolę nad zwierzęciem). Potem jak spadł ze zwierzęcia starał się je opanować. Pisałem wcześniej, że używał Empathy(Empatii) ale skoro nie ma ranków w tej umiejętności to raczej stosował Affect Mind, w którym ma ranki. Jeśli zastosowałby Move Object(Poruszenie Przedmiotu) do odepchnięcia stwora, sam odsłoniłby się na atak Reeka, który go przed chwilą zrzucił z grzbietu. Z drugiej strony, użycie Affect Mind to akcja full round(całorundowa), wykluczająca, poza 2 metrowym krokiem, wykonywanie innych czynności. Anakin mógł więc ruszyć na pomoc PAdme dopiero po opanowaniu Reeka, co też niezwłocznie uczynił.<!--QuoteEBegin-->Odepchnięcie stwora mocą na parę sekund pozwoliłoby uniknąć ran, nie tłumacz nie przemyślanej decyzji Anakina wiarą w moc, jakby ten stworek miał zatrute pazury, a Jedi by o tym nie wiedział to co(?)-nagłe olśnienie i by go odepchnął?
Kazeite pisze:Właśnie, przypomniało mi się... w Clone Wars Obi-wan robi właśnie coś podobnego... rozsypuje kilkanaście okrągłych bombek i Mocą wysyła w odpowiednie miejsca.
Jaka jest Twoja interpretacja?
JC70 pisze:Q: I have a question inspired from watching Revenge of the Sith. The rules for Move Object say that you can't hurl an object of Large or greater size with any real force, but Palpatine and Yoda both throw those enormous Senate boxes at one another during their duel. How should we capture this in the roleplaying game?
A: Obviously, when the revised Star Wars Roleplaying Gamebook was written over three years ago, we didn't have the benefit of knowing what was in store for Revenge of the Sith. But now that it's clear this is possible, here's a new rule to cover it:
<span style='color:indigo'>Hurl Object (Large and greater sized objects)
Large and greater sized objects can be hurled at an opponent. Unlike hurling smaller objects, they do not daze on a successful hit. Instead, you make a ranged attack roll against a target, and you have an effective range increment of 10 meters for this attack. If you miss, the hurled object scatters, using the rules for grenadelike weapons.
If the target is hit, it must make a saving throw as if an object had fallen into its square. (For damage and save DC, see Table 12-22: Damage from Falling Objects on page 289 of the revised book.) In the case of lateral or upward throws, treat the object as having fallen 4 meters for purposes of calculating damage. Downward throws -- including cases of moving an object over the target and dropping it -- should inflict damage according to the actual distance fallen.</span>
Note that, even with the existing rules, you already could pick up and drop massive objects on a target to inflict a lot of damage. This rule just expands the possibilities to allow you to do a relatively weak upward or lateral toss, the equivalent of a very short drop.