Darklighter pisze:<br />Mo¿e by wprowadziæ jaki¶ test przeczucia? (Czujesz na sobie czyj¶ wzrok. lub Wiesz, ¿e za chwilê stanie siê co¶ z³ego.) Jednak dobrze by by³o, aby ró¿ni³ siê od wyczucia niebezpieczeñstwa jakie posiadaj± wyczulenia na Moc. Mo¿e to bêdzie test Spostrzegawczo¶ci (Spota) z jak±¶ kar±, na przyk³ad -10 kontra pewna trudno¶æ (20 a mo¿e 25 lub ostatecznie test opozycyjny z Ukrywaniem siê [Hide])?<!--QuoteEBegin-->[...]Jakie s± Wasze propozycje?
Darklord pisze:<br />Chyba tylko jeśli gracz poświęciłby Force Pointa ale to i tak trochę naciągane. <br /><!--QuoteBegin-Darklord+--><!--QuoteEBegin-->Może by wprowadzić jakiś test przeczucia? (Czujesz na sobie czyjś wzrok. lub Wiesz, że za chwilę stanie się coś złego.)
Darklord pisze:<br />Dostrzeżenie snajpera przy takim minusie (-10) równałoby się dostrzeżeniu wroga z 40m. Snajper będący w odległości 400m jest raczej trudniejszy do dostrzeżenia. Spot ma modyikator -1 za każde 4m odległości od celu. Test opozycyjny Hide vs Spot jest modyfikowany przez odległość.<!--QuoteEBegin-->Jednak dobrze by było, aby różnił się od wyczucia niebezpieczeństwa jakie posiadają wyczulenia na Moc. Może to będzie test Spostrzegawczości (Spota) z jakąś karą, na przykład -10 kontra pewna trudność (20 a może 25 lub ostatecznie test opozycyjny z Ukrywaniem się [Hide])?
Mythos pisze:<br />Myślałem także o sytuacjach gdy gracze są komandosami (zaawansowane postacie 12 lvl+) wykonującymi jakąś misję i jeden z nich jest snajperem. Podkradają się do obozu/twierdzy wroga i snajper postanawia "zdjąć" po cichu jedego czy dwóch strażników. Jedynym rozsądnym wyjściem jest chyba zrobienie strażników Thugami(żołnierzami bez Vitality Points). W innym przyadku snajper nie zdejmie ich jednym strzałem. Jego szanse rosną jeśli ma np.15 poziom(6 Soldiera i 9 Elite Troopera). Wtedy ma dostęp do zdolności Deadly Strike. Jeśli na dodatek posługujw się zmodyfikowanym Senate Guard Ceremonial Blaster Rifle i ma wykupione Improved Critical to jego trafia krytycznie przy wartościach 11-20 (bazowo karabin ma krytyka 18-20. modyfikujemy go na 17-20, improved critical daje 16-20, deadly strike dubluje wszystko do 11-20) zadjąc zawsze maksimum obrażeń. Przy tej broni jest to 30 . <br />W podstawce przy opisie helpless defender jest takie zdanie: <br /><!--QuoteEBegin-->Popieram Skie - snajperzy są zabójczy i zabójczo efektywni. Gracz-snajper nie ma łatwego życia - jego broń jest wysoce nieleglana on sam ma szansę tylko na 1 strzał (chyba że ofiarą jest "zwykły" szturnowiec, ale kto na takiego śle snajpera?). Wysyłanie na BG snajpera jest dopuszczalne, ale zykle oni wiedza wtedy o tym, ze ktoś bardzo ich nie lubi i powinni dzialac paranoicznie żeby wyjść z opresji (inaczej snajper górą). Zwykle malo prawdopodobne jest, aby snajper został zatrudniony, a cel nie miał o tym bladego pojęcia- powód musi być ważny żeby wynająć snajpera. A poza tym fakt- Star Wars to Fantasy, więc więcej tu miejsca na pojedynki na miecze (nawet zwykłe) niż wynajmowanie snajpera. Lepiej wynając ex-Royal Guarda :twisted:
<br />Zostawmy na razie fragment z adjacent. Jeśli np. taki wartownik stoi czy też wolno spaceruje, nie mając bladego pojęcia, że jest namierzany przez snajpera, to powinien być traktowany jako helpless.You can sometimes approach a target who is unaware of your presence, get adjacent to him, and treat him as helpless.
Molobo pisze:<br />Pisałem o nim w Wiadomościach z Coruscant. Zamieściłem też link do recenzji jaka ukazała się na stronie Gaming Report. <br />Polecam także recenzję ze strony The d20 Magazine Rack, gdzie podano dość szczegółowe opisy niektórych zasad z podręcznika.<!--QuoteEBegin-->Pytanie Off-topic-gdzie mogę znależć dokładny opis lub informacje na temat tego podręcznika ?
Beamhit pisze:<br />Oficjalnie w SW już to nie działa. Choć oczywiście ostatnie słowo należy do MG, a jak wiemy klasy prestiżowe są opcjonalne i nie muszą być dopuszczane . <br />Cóż, takie podejście wymaga bycia konsekwentnym, a co za tym idzie wyeliminowania z gry wszystkich podobnych specjalnych zdolności, dających możliwość zabijania od razu deady aim czy też death attack(który może zakończyć życie bohaterów nawet w oficjalnej przygodzie ). <br />Warto wziąć pod uwagę, że w drużynach znajdują się często postacie (Jedi, magowie, klerycy), których nadzwyczjane zdolności potrafią ochronić resztę przed takimi przykrymi niespodziankami.<!--QuoteEBegin-->Snajper vs. Drużyna : tak jak w serialach, snajper zawsze chybia w głównego bohatera (bo to akurat chciało mu się zawiązać buta, bo się przewrócił o pudelka, bo dostał w papierośnicę)... I chyba o to chodzi. Martwy bohater jest mało śmieszny. I już się nie boi.