Zrodzony z fantastyki

 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

pt lut 07, 2003 10:56 am

Klasa pancerza oznacza rózne rzeczy, jest suma wszelkich zdolno¶ci do unikniêcia trafienia "w Ciebie" oznacza wiec: <br /> <br />- sznasê unikniêcia i uchylenia siê ciosu (AC z Dex oraz wszelkie tzw. Dodge bonusy [feat:dodge, zdolno¶æ krasnoluda w walce z gigantami]) <br /> <br />- szansê ¿e cios mimo i¿ trafiony nie bêdzie odczuwalny z powodu pancerza (AC z Armour, Shield oraz Natural Armor [futro, smocza skóra, pe³na p³yta]) <br /> <br />- szansê ¿e magia zmieni tor ciosu tak by ze¶lizgn±³ siê on po Tobie (AC z deflection bonus [ring of protection, czar:shield of faith, czar:protection from evil]) <br /> <br />- szansê ¿e przewidzisz cios przeciwnika i unikniesz go intuicyjnie (AC insight bonus) <br /> <br />- szansê ¿e cios uderzy w os³aniaj±cy cie przedmiot a nie w ciebie (AC z cover [¶ciana, okienko strzelnicze, zza wêg³a] <br /> <br />W opisie walki mo¿esz oczywi¶cie korzystaæ z tych wskazówek i zale¿nie od stosunku AC <> TRAFIENIE opisywac inaczej. Np je¶li mamy za³ó¿my wojownika z 14 DEX (2AC), posiadaj±cego Mistrzowsko wykonan± koszulkê kolcz± (4AC) oraz Pier¶cieñ Ochorny +1 to: <br /> <br />Wojownik ten ma w sumie 17AC mo¿esz wiêc mowiæ ¿e: <br /> <br />rzut na trafienie miêdzy 0 a 12 (z dexa): "jego cios chybi³, zwinnie uchyli³e¶ siê a jego topór przelecia³ ze ¶wistem nad Twoj± g³ow±" <br /> <br />rzut na trafienie 13 (deflection): "Jego miecz natrafi³ na niewidzialn± zaporê i nieszkodliwie ze¶lizgn±³ siê po twoim ramieniu. W duchui dziêkijesz ¿e przyj±³e¶ magiczny pier¶cieñ od druida" <br /> <br />rzut na trafienie 13-17: (zbroja): "Cios jest potê¿ny i szybki, nie zdo³asz go unikn±æ, na szczê¶cie nie na darmo zainwestowa³e¶ pieni±dze w najwy¿eszej roboty kolczugê, krasnolud dobrze siê spisa³, mimo i¿ jego topór ugodzi³ ciê w bark czujesz tylko jak kolczuga ugina siê pod ostrzem, ramiê ci puchnie ale lepsze to ni¿ gdyby mia³o odlecieæ" <br /> <br />:) <br />m
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

pt lut 07, 2003 4:23 pm

rozwa¿my tak± sytacjê: <br />mamy dwóch wojaków o takich samych AC, i takich samych Attack bonus, itp. <br />ka¿dy trafia ka¿dego statystycznie (nie uwzgledniajac ko¶ci) 50 przypadków na 100 (50%) <br />ale je¶li jednego woja zwiêkszymy np o 5 leveli (nie zmieniaj±c AC) to bêdzie on czê¶ciej trafia³ przeciwnika, ale przeciwnik bêdzie nadal tak samo czêsto (50%) trafia³ LEPSZEGO od siebie wojownika (czy to nie absurd? a je¿eli nie to p³ynie z tego wniosek ¿e wojowników ucz± tylko ataku! czy¿ nie? i tu moim zdaniem zaczyna szfankowac dnd i jego AC)
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pt lut 07, 2003 4:25 pm

Wojownik może wziąść kilka featów, które pokazują jego "skupienie" się na obronie. <br />Moga to być: <br />- expertise (potem superior expertise) <br />- off-hand parry <br />- twin sword style itp. <br /> <br />Jeżeli wojownik chce się rozwijać w kierunku defensywnym - bierze te i im podobne featy. <br /> <br />Poza tym jak wielokrotnie do znudzenia powtarzano (nie tylko na tym forum), hp tez w pewien sposób odzwierciedlają obrone przed ciosami. To nie tylko ilość obrażeń, które można wychwycić "na klatę". <br /> <br />Pozdrawiam <br />danant
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

pt lut 07, 2003 4:33 pm

A ja jeszcze rozwine to o czym wspomnial danant. HP. Ich ilosc to rowniez pewien stopien doswiadczenia, rozniacy zaprawionego w bojach wojownika (to przyklad) nad zoltodziobem. <br /> <br />"Ok, trafi mnie, ale to tylko drasniecie, ja za to zadam cios..." <br /> <br />Pozdrawiam.
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

pt lut 07, 2003 5:56 pm

czli... (jak to wyczyta³em w pewnym forum) jest to magiczny bufor zmniejszaj±cy obra¿enia do "tylko dra¶niêæ" ? <br />jako¶ w to nie wierzê... <br /> <br />dla mnie HP to HIT (trafienie) POINTS, wiec powinny odzwierciedlaæ jak±¶ odpornosæ organizmu... <br /> <br />a co zrobisz (jako MG) gdy np wojownik (200hp) idze sobie ulic± a z ty³u skarda sie z³odziej, wojak niczego nie ¶wiadomy pada ofiar± sneak attaku w szyjê przez atak toporem z porz±dnego zamachu (normalnie odcina g³owê jak nic!)... i co... uznasz ¿e to by³o "tylko dra¶niêcie.. policzysz ¿e d³odziej zada³ dajmy na to 60 damagu a wojak dalej stoi?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 07, 2003 6:04 pm

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]a co zrobisz (jako MG) gdy np wojownik (200hp) idze sobie ulic± a z ty³u skarda sie z³odziej, wojak niczego nie ¶wiadomy pada ofiar± sneak attaku w szyjê przez atak toporem z porz±dnego zamachu (normalnie odcina g³owê jak nic!)... i co... uznasz ¿e to by³o "tylko dra¶niêcie.. policzysz ¿e d³odziej zada³ dajmy na to 60 damagu a wojak dalej stoi?
<br />Mo¿na to zrobiæ na przyk³ad tak. <br /> <br />Wojownik (lub z³odziej/³otr) potkn±³ siê o wystaj±cy kamieñ i dziêki temu ostrze topora nie posz³o czysto. <br /> <br />Przypominam, ¿e w definicjê hit points wchodzi: <br />[quote=Player's Handbook na stronie 128][...]hit points may represent <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->divine favor<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />Czyli bosk± ³askê/dar. <br /> <br />Czasem warto przejrzeæ podrêcznik dok³adnie :wink: .
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt lut 07, 2003 6:12 pm

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->czli... (jak to wyczytałem w pewnym forum) jest to magiczny bufor zmniejszający obrażenia do "tylko draśnięć" ?  <br />jakoś w to nie wierzę... <br />
<br />Zaraz uwierzysz :wink: : <br />
Hit points mean two things in the game world, the ability to take physical punishment and keep going, and the ability to turn a serious blow into a less serious one. A 10th-level fighter who has taken 50 points of damage is not as badly hurt as a 10th-level wizard who has taken that much damage.[...] Why the difference? Partly because the fighter is better at rolling with the punches, protecting vital areas, and dodging just enough that a blow that would be fatal only wounds him.
<br />Cytat pochodzi z podstawki.
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

pt lut 07, 2003 6:31 pm

aha........ (przekonali¶cie mnie na 95%).... hmmmmm.... <br />ale czy sami nie uwa¿acie ¿e jest pewne ju¿ zbyt widoczne "naginanie"?(id±æ prost± ulic± wojownik co chodzi³ po górach, zwiedza³ podmrok i inne labirynty unikaj±c pu³apek it nagle potyka siê na prostej drodze o kamieñ :) )
 
Anonim_1

pt lut 07, 2003 6:31 pm

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Można to zrobić na przykład tak. <br /> <br />Wojownik (lub złodziej/łotr) potknął się o wystający kamień i dzięki temu ostrze topora nie poszło czysto.
<br />Eeee... ja wolałbym nie implikować niekompetencji łotrzykowi. Sam tłumaczyłbym raczej tak: <br /> <br />?otr podkrada się za wojownika, bierze szeroki zamach i uderza, mierząc w szyję wojownika. Tamten słyszy świst broni i instynktownie odskakuje, jednak za wolno. Ostrze topora ześlizguje się po jego pancerzu i znaczy ciało czerwoną bruzdą, z której zaraz zaczyna tryskać krew..."
 
Riklaunim Do'Urden
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 311
Rejestracja: sob gru 14, 2002 8:06 pm

pt lut 07, 2003 6:37 pm

Pozatym s± krytyki. Jak ³otrzyk podejdzie z ³adnym keen rapierem, maj±c ulepszone trafienie krytyczne na rapierze..... Mo¿e wtedy ³adnie przyci±æ. Pozatym czyta³em trochê i ogl±da³em o stylach walki - broni± bia³±. Wojownik æwiczy nie tylko atak, ale odruchy. Z czasem 10lv wojownik na odg³os broni bêdzie reagowa³ jakby dotkn±³ rozgrzanego ¿elazka ( :mrgreen: ).
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

pt lut 07, 2003 6:37 pm

to ju¿ by by³o lepsze t³umaczenie... ale zastanów sie.. to co opisa³e¶ moim zdaniem zale¿y od rzutu na atak... a damage to chyba co¶ innego nie? <br /> <br />ale co by by³o gdyby np ten wojak nie mia³ tego chainmaila po którym ze¶lizn±³ siê topór?
 
Riklaunim Do'Urden
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 311
Rejestracja: sob gru 14, 2002 8:06 pm

pt lut 07, 2003 6:39 pm

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->ale co by by³o gdyby np ten wojak nie mia³ tego chainmaila po którym ze¶lizn±³ siê topór?
<br />Widzê, ¿e pytasz (nie¶wiadomie) o redukcjê obra¿eñ od zbroi ---> Grim'n'Gritty wita Link
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 07, 2003 6:57 pm

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->aha........ (przekonali¶cie mnie na 95%).... hmmmmm.... <br />ale czy sami nie uwa¿acie ¿e jest pewne ju¿ zbyt widoczne "naginanie"?(id±æ prost± ulic± wojownik co chodzi³ po górach, zwiedza³ podmrok i inne labirynty unikaj±c pu³apek it nagle potyka siê na prostej drodze o kamieñ :) )
<br />Poda³em jedn± z wielu mo¿liwo¶ci. Wiem, ¿e mo¿e ona wydawaæ siê zabawna :) , ale jest to mo¿liwe. <br /> <br />Nie chesz, aby siê potkn±³, to mo¿esz to zrobiæ tak: <br />-od broni niedosz³ego zabójcy odbi³o siê ¼ród³o ¶wiat³a (je¶li nie zabezpieczy³ siê przed tym) i wojownik zd±¿y³ je zauwa¿yæ i zareagowaæ (schodz±c z linni lotu topora, lecz jednak odnosz±c rany) <br />-zauwa¿a odbicie zabójcy w ka³u¿y (chyba, ¿e jest bardzo ciemno) i jak wy¿ej <br />-czuje na sobie wzrok zabójcy i jak wy¿ej <br />-ma przeczucie i jak wy¿ej <br />-itp. <br />-itd.
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

pt lut 07, 2003 11:30 pm

[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] <br /> <br />dziêki za linka... jeszcze czytam....
 
Morog__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1332
Rejestracja: czw kwie 25, 2002 7:57 pm

sob lut 08, 2003 2:07 am

zawsze uwazalem ze HP to takze w pewnym sensie zdolnosci unikonia ciosow <br />wrzystko bylo dobrze az dochodzilo do magicznego leczenia <br />magia zwracajaca uniki? <br />pomysl z laska bogow rozwiazuje ten problem <br />tylko jak opisywac taka strate HP? <br />"czujesz ze po walce poziom Twojej laski bogow znacznie spadl? " [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob lut 08, 2003 9:02 am

<!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->zawsze uwazalem ze HP to takze w pewnym sensie zdolnosci unikonia ciosow <br />wrzystko bylo dobrze az dochodzilo do magicznego leczenia <br />magia zwracajaca uniki?[...]
<br />Je¶li zak³adamy, ¿e cz³owiek unikaj±c odczuwa zmêczenie (co wydaje siê do¶æ logiczne), to wtedy czary lecz±ce sprowadzaj± now± si³ê w miê¶nie. <br /><!--QuoteBegin-Morog+-->
Morog pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]pomysl z laska bogow rozwiazuje ten problem <br />tylko jak opisywac taka strate HP? <br />"czujesz ze po walce poziom Twojej laski bogow znacznie spadl? " [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
<br />Kap³an dziêki czarowi lecz±cemu prosi bóstwo o dalsz± ochronê ¿ycia danego osobnika. <br />A jak opisaæ spadek? Na przyk³ad: "Masz wra¿enie, ¿e w tej walce wyczerpa³a siê du¿a doza Twojego szczê¶cia." <br /> <br />To oczywi¶cie jedna z mo¿liwo¶ci, ale przy odpowiednim podej¶ciu mo¿na ró¿ne rzeczy wyt³umaczyæ :wink: . <br /> <br />Poza tym pamiêtajmy, ¿e magia to magia. A fantasy to fantasy. Tam dzia³aj± czynniki, które w ¶wiecie rzeczywistym raczej nie istniej±...
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

sob lut 08, 2003 9:06 am

A propos przyk³adu ze zwiêkszeniem poziomu o 5. <br /> <br />1. b³edne jest za³o¿enie ¿e przed powiêkszeniem pozu wojacy trafiaj± siê z czêstotliwo¶ci± 50%. [Wojak 1 - Atak 5, AC 18; Wojak 2 - Atak 5 - AC 18] - trafiaj± siê 40% <br /> <br />2. zwiêkszenie poziomu daje zwiêkszenie umiejêtno¶ci ATAKU, a niekoniecznie ochrony. Lepszy wojownik po prostu czê¶ciej znajduje dziury w gardzie s³abszego [80%]... co w tym dziwnego?
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

sob lut 08, 2003 10:11 am

nie musisz byæ taki dok³adny Mateo... ja da³em tylko przyk³ad... (nie chcia³o mi siê liczyæ dok³adnie tych procentów) <br /> <br />Darklordzie.. a jakie bóstwo opiekuje siê go¶ciem który w nic nie wierzy?
 
Mateo__
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1909
Rejestracja: śr wrz 18, 2002 8:28 pm

sob lut 08, 2003 11:05 am

Wydaje mi siê ¿e maj± przkopane. Nie opiekuje siê nimi ¿adne bóstwo. W efekcie je¶li nie porw± ich Baatezu albo Tanar'ri by walczy³y dla nich w Wojnie Krwi jako lemury lub dretche to mog± skoñczyæ jako brykiety w murze otaczaj±cym cytadele Myrkula
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob lut 08, 2003 4:11 pm

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Darklordzie.. a jakie bóstwo opiekuje siê go¶ciem który w nic nie wierzy?
<br />Bóstwo losu i/lub przeznaczenia. Na przyk³ad Tymora na Faerunie. <br />Nawet niewierz±cy podlegaj± przeznaczeniu :wink: .
 
toudi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: ndz lut 02, 2003 12:30 pm

sob lut 08, 2003 4:33 pm

masz racjê.... tak to w³a¶nie z nimi bêdzie... gdy¿ nie wyznawali ¿adnego bóstwa (bêd± mórem wokó³ miasta s±dów)
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

pn lut 10, 2003 11:11 am

<!--QuoteBegin-Toudi+-->
Toudi pisze:
<!--QuoteEBegin-->czli... (jak to wyczyta³em w pewnym forum) jest to magiczny bufor zmniejszaj±cy obra¿enia do "tylko dra¶niêæ" ?  <br />jako¶ w to nie wierzê... <br /> <br />dla mnie HP to HIT (trafienie) POINTS, wiec powinny odzwierciedlaæ jak±¶ odpornosæ organizmu...
<br />Podalem, jak sie wyrazil Darklord, jeden z przykladow, pewne rozwiazanie. Swoja interpretacje. <br />Wyobraz sobie taka rzecz. <br />Dwoje bohaterow, nabity do granic wyobrazni (a nawet wykraczajacy poza nie) barbarzynca, noszacy na sobie, specjalna, robiona na zamowienie , zbroje - inna by nie wszla na tak dopakowane cialo. I nie jest to wcale efekt dzialnia anaboli... <br />barbarzynca ow, ma juz co nieco za soba, nie za duzo i nie za malo, ot w sam raz, by miec 10 poziom. <br />Obok niego stoi kompan,ktorgo postura i budowa ciala przypominaja obraz wieznia obozu pracy z zapadlej Korei Polnocnej. <br />Chudy, wiotkie misnie, Bron jego przyjaciela barbarzyncy (obosieczny Topor) przeciela by go bez wysilku. ten "chudzielec" 15 poziomy zlodziej. <br /> <br />Pierwszy, napakowany, moze lecz wcale nie musi, czerpac swoje "HP" z tezyzny i wytrzymalosci, ale jak wytlumaczyc zywotnosc "chudzielca". <br />Moim zdaniem, to zrecznosc, gracja, umiejetnosc czynienia unikow tak, by nie wpasc pod ostrze, przyjecie "mniej" szkodliwego ciosu, a unikniecie prawdziwej "petary". <br />Ot co. ja widze to wlasnie tak... <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pt lut 14, 2003 10:40 am

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czyli bosk± ³askê/dar. <br />
<br />Rozumiem opieke bosk± ale nie róbmy z systemu heroic ,systemu paranoja(by³ taki),trzeba patrzeæ sensownie,co nie znaczy ¿e nie mo¿na byæ HEROSEM. NP.taki wojownik(100hp) bêdzie ostrzegany,mia³ przeczucie przez 365 dni w roku kiedy bêd± go atakowa³y 1-2 poziomowe postacie a przyjdzie jaki¶ super bohater np.400 hp. i co bóstwa nagle LIPA :!: ,gucio pomagaj± nagle bohater zostaje bez szóstego zmys³u,dajcie spokój beznadziejnym naci±ganiem i g³upim t³umaczeniom, bo wyjdzie ¿e pocz±tkuj±ce postacie nigdy nie mog± u¿yæ podstêpu przeciwko wy¿ej poziomowym i pozostaje im tylko strategia ;HUZIA NA JUZIA :!:
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pt sie 08, 2003 12:24 pm

Odnosz±c siê do notki ARIOCHA, czy¿by¶ uwa¿a³ ¿e bohater Minstrel z mandolin± (dodajmy ateista) który ma za³ó¿my ze 150 hp i znajdzie siê po¶rodku bitwy bêdzie lepszym wojownikiem od wie¶niaka który co zimê walczy z wilkami by odgoniæ je od wioski. Nagle siê oka¿e ¿e co(?)spodoba³a siê jego gra jakiemu¶ bogowi i postanowi³ go obdarzyæ ³ask±, to by³oby najwiêksze naci±ganie.
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

pt sie 08, 2003 6:49 pm

A mo¿e jest tak dlatego, ¿e owy minstrel, w przeciwieñstwie do wie¶niaka, jest wyæwiczony w unikaniu (bo nieraz lecia³y weñ pomidory lub patelnie :mrgreen: ). I w ten sposób potrafi strza³ê, która leci prosto w serce, przyj±æ na ramiê, albo jako dra¶niêcie. <br /> <br />Po prostu wszystko zale¿y od konkretnej sytuacji. Hapeków nie da sie tak sztywno opisaæ. Po prostu powoduj± one, ¿e postaæ wolniej pada martwa na ziemiê. Czy to doskona³e uniki, czy ogromna wytrzyma³o¶æ organizmu, czy stalowy pancerz. To wszystko zale¿y od konkretnej sytuacji.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pn wrz 08, 2003 11:52 am

No tak wiêc t³umaczmy ju¿ wszystkie przypadki wy¿szych poziomów fartem lub ³ask± boga. Nawet dziadek który jest wysoko poziomowym biblotekarzem oka¿e siê, ¿e w m³odo¶ci walczy³ z demonami by wyt³umaczyæ czemu go grupa orków nie rozcz³onkowa³a, a on dzielnie odganiaj±c siê ksi±¿k± pokona³ ca³y oddzia³ - wg mnie to farsa.
 
Lusek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 17
Rejestracja: czw wrz 18, 2003 8:19 pm

pn paź 06, 2003 3:29 pm

Problem z t± ilo¶ci± HPeków zosta³ bardzo ³adnie rozwi±zany w Vampirze. Tam wszyscy maja tyle samo HP. Bez ró¿nicy czy to jest wie¶niak czy przedpotopowy matuzalem. Ró¿nica jest w neutralizacji obrazen. Bo wiesniak ma pewnie oko³o 2 ko¶ci a matuzalem gdzie¶ tak 20-30 albo i wiecej.
 
Samael__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 11, 2003 4:27 pm

ndz paź 12, 2003 1:20 pm

Myslê, ¿e sama nazwa "klasa pancerza" jest myl±ca - nie odpowiada przecie¿ tylko za wytrzyma³o¶æ zbroi, ale tak¿e za sprawno¶æ i zwinno¶æ postaci. Wysokopoziomowy mnich ma wysok± klasê pancerza nie dlatego, ¿e przyjmuje wszystkie ciosy na kamiennie tward± klatê, ale dlatego, ¿e potrafi z nadludzkim refleksem unikaæ ciosów wroga. <br />Swoj± drog± HPki to trochê abstrakcyjny pomys³. Ju¿ sobie wyobra¿am taki obrazek: przywo³any magi± meteoryt trafia w wysokopoziomowego wojownika nizio³ka. Rozlega siê huk, a potê¿na eksplozja o¶lepia wszystkich w zasiêgu wzroku. Gdy dym rozwiewa siê, naszym oczom ukazuje siê bohaterski nizio³ek. Wszak straci³ tylko 3/4 wytrzyma³o¶ci! :)
 
świerzbik
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 66
Rejestracja: pt cze 27, 2003 11:40 am

ndz paź 12, 2003 3:07 pm

W sumie to podzielam tw± opinie Samaelu, lecz mam tez pytanie. Czy¿ nie lepiej aby kazda postac posiada³a HP odwzorowuj±ce jej wytrzyma³o¶æ na ciosy, a nie unika³a wszystkiego jak jakie¶ bóstwo. Co do twojego przyk³adu z nizio³kiem, to uwa¿am i¿ lepszym rozwi±zaniem jest w³a¶nie wyj¶cie tegoz nizio³ka z opresji, lecz w stanie mocno "naruszonym", ni¿ unikniêcie spadaj±cego meteorytu w jaki¶ nadzwyczajny sposób. Ja tam zawsze by³em za Hp i mej decyzji nie zmienie.....chyba 8)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości