Chciałbym się zwrócić do wszystkich osób, które zetknęły się z Grimm-n-Gritty i przetestowaly owe zasady w praktyce o podzielenie się ciekawostkami, radami.
Prowadzę w świecie low magic, a przymierzam się do Ravenloftu więc zasady takie są dla mnie jak znalazł.
Jak wy rozwiązaliście drobne problemy, które niewątpliwie wypłynęły po dłuższym czasie stosowania się do owych zasad ?
1) Jak radzicie sobie z graczami wcielającymi się w osoby pochodzące z ras rozmiaru małego i dużego ? Sam prowadzę do świata gdzie takie rasy są bazowo dla graczy dostępne, a chciałbym wiedziec jak z tym i z innymi problemami uporali się inni.
Aby zrównoważyć dwukrotnie większą żywotność przedstawicieli dużych ras zwiększyłem im ECL (efektywny poziom postaci) o +2, zaś gracz wcielający się w pochodzącego z małej rozmiarem rasy dostaje ECL -2 (czyl jako np. łotrzyk 6 poziomu ma efektywny poziom postaci 4), aby zrekompensowac im malutką żywotność.
A może małym rasom dać tylko -1 ECL ? Bo już wyobrażam sobie to nadużycie w postaci niziołka druida, który na 6 poziomie postaci, czyli 8 druida przebywa cały czas w postaci
dużego zwierzęcia (czyli w stosunku do formy halflinga ma żywotność czterokrotnie większą), do tego odpowiednie atuty pozwalające mu w zwierzęcej formie inkantować czary i korzystać z ekwipunku i praktycznie może nigdy nie wracać do postaci niziołka.
2) Dodatkowo obrażenia zadawane/leczone przez magię dzielę w tym systemie przez 2, aby pojedyńczy mag 5 poziomu nie wymordował jedną ciśniętą ognistą kulą kilku 10 poziomowych wojowników.
3) Precyzyjny strzał/cios zamierzam pozwolić stosować jako normalny, prowokujący ataki okazyjne atak, a nie całorundowo jak to zaproponowano.
4)Oraz premia do trafień brana nie z Siły (jak w D&D, gdzie było to spowodowane koniecznością przebicia się przez KP), lecz ze Zręczności. Zaś sama zbroja ogranicza Zręczność, a ograniczona Zręcznośc rzutuje na wszelkie współczynniki (typu Refleks, czy trafienia czy ukrywanie się) pod nią podpięte.
Teraz warianty tego:
a) maksymalnie przyjazny graczom - premię ze Zręczności dodajemy zawsze do trafień bronią
B) kompromisowy - atut finezja w lekkiej broni jest darmowo dostępny wszystkim, zaś finezję w dowolnej jednej innej broni można zdobyć jako atut (znalazłem zresztą taki w jakimś podręczniku)
c) prawdziwy hardcore - z atutów dostępna jest jedynie finezja w lekkiej broni (gram w edycji 3.5), o ile się wzięlo ten atut
Co o tym sądzicie ? Jak wy się z tym i z innymi problemami uporaliście ?
Czekam na odpowiedzi poparte przykładami...