Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt lip 11, 2003 4:08 pm

<!--QuoteBegin-Eldarion Telkontar+-->
Eldarion Telkontar pisze:
<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Hora+-->
Hora pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mam pytanie?? Jeżeli barbarzyńca o intelekcie 7 rozwiąże zagadke nad którą trudził się mag o intelekcie 18, to będzie to złe odgrywanie postaci??
<br />Jak na mój gust to powinno się za to odjąć doświadczenie dla tego wizarda :razz:
<br />Za co? Gracz nie musi mieć 18 Int, jego zagadka mogła przerastać.. Gdzieś tu zresztą były tematy o nie za mądrych Graczach grających mądrymi postaciami i vice versa, więc proponuję się tam przenieść. Zaraz poszukam adresów. <br /> <br />Inteligencja postaci, a spryt Gracza – nie wiem czy coś tam jest, ale brzmi obiecująco :) <br />Odgrywanie postaci na sesji – jak wyżej <br />I to, o czym pisałem: <br />Mądre postacie i niezbyt rozgarnięci gracze <br />Ale nie mogę znaleźć tematu przeciwnego, przysiągłbym, że był….Ale to ten tutaj bardziej się przyda.
 
Melkor__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: śr maja 21, 2003 3:23 pm

czw lip 17, 2003 12:49 pm

Co do tego domu publicznego zrobi³em tak: zapyta³em siê graczy sk±d wezm± personel, oni na to spokojnie ¿e pozw± kilka kobiet i je zniewol±. Jak powiedzieli tak zrobili i porwali kilka kobiet ró¿nych ras. Król tego pañstewka tak siê zdenerwowa³ ¿e niedo¶æ ¿e obdar³ graczy ze wszystkiego to jeszcze spu¶ci³ im porz±dny ³omot :evil: . Od tej pory mam naprawde spokój 8) .
 
voolkhan
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: wt lip 08, 2003 3:14 pm

sob lip 19, 2003 3:21 pm

Dawno temu, kiedy jeszcze by³em Mistrzem (czyli do czerwca tego roku:)) jeden z graczy stara³ siê wyci±æ mi numer: chodzi³ po ró¿nych warsztatach i kupowa³ deski, liny, p³ótno i inne takie. Za nic nie chcia³ powiedzieæ na co mu to wszystko. Jak juz mia³ wszystko, wynaj±³ piwnicê w karczmie i cos sk³ada³. Po kilku dniach wyszed³ z tym za miasto. Pytam siê go co zmajstrowa³, a on na to, ¿e to lotnia:))). Zacz±³ z ni± biec mówi±c, ¿e "szuka kominów cieplnych", czy jako¶ tak:). Dodaæ trzeba, ¿e prowadzi³ pó³-orka barbarzyñce, fakt, ¿e z 10 inteligencji, ale jednak pó³-orka barbarzyñce:). Ale ostatecznie ¿adnego komina nie znalaz³:)))
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn lip 21, 2003 12:36 am

U nas gracz kiedyś mając Bracers Of Armor, wpisał tę wartośc podwójnie. Zarówno do bonusu za pancerz, jak i naturalnego. <br />Nazwał je Bracers Of Natural Armor :mrgreen:
 
embryo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: śr kwie 23, 2003 7:14 pm

śr lip 23, 2003 10:45 pm

wiecie co mnie najbardziej wkurza w d&d.... <br />WSKRZESZANIE!!!!! <br />Prowadzê teraz przygode nad któr± mêczy³em siê chwilê, jest do¶æ niez³a (tak Gracze powiedzieli :mrgreen: ) chocia¿ trudna. No w³a¶nie i tu zaczyna siê problem. Je¶li wymy¶li³em jakiego¶ stworka mocniejszego, który pilnuje skarbu o do¶æ du¿ym nominale i gracze w niego wejd± to zaraz bedzie <br />"Atakujemy? Pewnie jakby co¶ to wskrzesimy siê nawzajem" albo teksty w stylu "Co siê sta³o? Umar³e¶.Znowu! To ju¿ 4 raz!" <br />Pomó¿cie co z tym zrobiæ bo wskrzeszenie nie jest drogie (po przeliczeniu Prawdziwe Wskrzeszenie wychodzi 7500sz)
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr lip 23, 2003 11:08 pm

<!--QuoteBegin-embryo+-->
embryo pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pomóżcie co z tym zrobić bo wskrzeszenie nie jest drogie (po przeliczeniu Prawdziwe Wskrzeszenie wychodzi 7500sz)
<br />Echh. Taki szczegół. Do czaru nie jest potrzebna odpowiednia ilość złota. Potrzebny jest kamień (o ile pamietam) o odpowiedniej wartości. A taki nie wszędzie znajdziesz...
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lip 23, 2003 11:09 pm

<!--QuoteBegin-embryo+-->
embryo pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]Pomó¿cie co z tym zrobiæ bo wskrzeszenie nie jest drogie (po przeliczeniu Prawdziwe Wskrzeszenie wychodzi 7500sz)
<br />Polecam temat Wskrzeszenia.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1158
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

czw lip 24, 2003 7:21 pm

 
Handradas
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 115
Rejestracja: śr lut 19, 2003 12:47 pm

pt lip 25, 2003 10:18 pm

<!--QuoteBegin-embryo+-->
embryo pisze:
<!--QuoteEBegin-->"Atakujemy? Pewnie jakby co¶ to wskrzesimy siê nawzajem" albo teksty w stylu "Co siê sta³o? Umar³e¶.Znowu! To ju¿ 4 raz!"
<br />Chcesz powiedziec, ze wszyscy wszstkich moga wskrzesic? I wszyscy maja True Resurrection??? No tos sobie bratku przerabal... :wink: <br />A co na to bogowie, ktorzy daja (albo nie :evil: ) takie moce?
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

sob lip 26, 2003 5:04 pm

U mnie mój MG nie potrzebowa³ wiele pomocy ¿eby siê przekrêciæ - ka¿dy kupiec w stolicy ma u siebie skarb równy swemu poziomowi, i nieczêsto daje na spota, a ja nie¼le zainwestowa³em w Pick Pocket - wczoraj na jednym ( :!: ) kupcu zr±ba³em (mam ogólnie 9 poziom) 100,000gp (choæ musia³em u¿yæ niewidzialno¶ci), a z wszystkich sakiewek, które ju¿ ukrad³em mo¿na by zrobiæ d³uuugi sznur :wink: . W sumie to nie tyle przekrêt, co niedopatrzenie MG. Praktycznie nie brak mi nigdy forsy. <br /> <br />Teraz przekrêty: <br />- Take 10 na pick pocket, przy okradaniu kupca (chyba siê nie da ? ) <br />- cudowne kasetki z be³tami - mia³em be³tów dwadzie¶cia a wystrzeli³em z 50 :) . <br />- Stare, dobre, standardowe oszukiwanie przy kostkach.
 
Awatar użytkownika
Pomniejszy ściekowy Golem
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1881
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 9:23 pm

sob lip 26, 2003 5:28 pm

No zawsze mozna jakoś to wskrzeszenie utrudnic, właśnie takimi rzeczami jak interwencje bóstwa czy inne sprawy. Po za tym kamień o którym mówił Rend to diament warty co najmiej 5000sz. <br />Mozna też prowadzić limit w stylu do trzech razy sztuka - postać mozna wskrzesić tylko 3 razy. Możliwosci jest mnóstwo, pamiętaj że jako MG możesz mocno naginać zasady. :evil:
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

pt sie 08, 2003 1:56 pm

Moi gracze te¿ siê nie wczuwaj±. Generalnie maj± bekê ze swoich tekstów i t ow zasadzie jest ca³y wk³ad niektórych. Cele maj± dwa: 1. Zabiæ jak najwiêcej potworów, swoisty ranking i 2. Awansowaæ na jak najwy¿szy poziom. W ogóle nie my¶l± jak graj±. Jak prowadzi³em grê w jakich¶ podziemiach, to na 6 pu³apek wpadli w 5, a ostatni± zupê³nie ominêli, bo poszli korytarzem, gdzie by³y ogry, które zaalarmowa³y resztê stra¿ników, a potem wbili siê do w±ziutkiego korytarza, gdzie ³otrzyk uruchomi³ pu³apkê z gazem (sic!), która mia³a ST 12 (nawet jej nie szuka³) i siê prawie wszyscy podusili.... <br />A jak oni otwieraj± drzwi? Podchodzi krasnolud i jebs! toporem. Jeszcze kapitalne dialogi. Jak kto¶ nie chce dla nich czego¶ zrobiæ, to mu gro¿±, ¿e go zabij±, np. 16 lvl magowi (sami s± 3-4). A njlepsze jest to, ¿e gdybym maga nie teleportowa³, to oni by go zaatakowali, a by³o widaæ, ¿e jest potê¿ny. Pora¿ka straszna. Muszê co¶ zrobiæ, tylko nie wiem co... Macie jakie¶ DOBRE pomys³y?
 
Gryzlock__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 239
Rejestracja: sob mar 29, 2003 2:25 pm

pt sie 08, 2003 3:04 pm

<!--QuoteBegin-Jierdan+-->
Jierdan pisze:
<!--QuoteEBegin-->, np. 16 lvl magowi (sami s± 3-4). A njlepsze jest to, ¿e gdybym maga nie teleportowa³, to oni by go zaatakowali, a by³o widaæ, ¿e jest potê¿ny. Pora¿ka straszna. Muszê co¶ zrobiæ, tylko nie wiem co... Macie jakie¶ DOBRE pomys³y?
<br />Czemu teleportowa³e¶ tego maga? <br />Moim zdaniem ta 16 levelowa postaæ by³a dobrym sposobem na utemperowanie graczy. Zaatakowaliby, to mag by ich trochê przypiek³ i przegoni³, jeszzcze najlepiej zabieraj±c im ca³y ekwipunek, nawet nie musia³ ich konieczneii zabijaæ. To by graczom da³o do my¶lenia, ¿e nie ka¿demu mog± podskakiwaæ.
 
Yarel
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 136
Rejestracja: czw sie 07, 2003 7:18 pm

pt sie 08, 2003 3:21 pm

Je¶li twoi gracze nie potrafi± siê wczuæ w rolê i je¶li bêd± chcieli zrobiæ co¶ wbrew oczekiwañ od danej postaci, to powiedz im, ¿e takie zachowanie jest niezgone z tym, co powinien zrobiæ bohater odgrywany przez gracza.
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

pt sie 08, 2003 3:28 pm

W zasadzie masz racjê. Tylko, ¿e nie poda³em absurdalno¶ci ca³ej sytuacji. Byli wiêzieni przez, bodaj¿e, orków, którzy chcieli za nich okup (wiem, ze powinni ich zabiæ, ale to mia³o byæ urozmaicenie). Wtedy pojawi³ siê ten mag (nie pamiêtam ju¿ sk±d, ale to by³o ca³kiem zgrabnie wymy¶lone) i pomóg³ im uciec z tej fortecy (bez ekwipunku). W momencie, kiedy stali bezpiecznie, chocia¿ go³o i weso³o poza zamkiem, spytali maga, sk±d siê tam wzi±³. On na to, ¿e to nie ich interes, niech siê ciesz±, ¿e im ty³ki uratowa³ (strasznie by³ arogancki i dumny, jak wiêkszo¶æ magów :) ). No to oni, ¿e jest g³upim zadufkiem, zostawi³ ich cenny dobytek w twierdzy i w ogóle nawyzywali go i siê na niego rzucili (bez broni). Mag pu¶ci³ fireballa i siê teleportowa³. Dwa dni pó¼niej bohaterowie obudzili siê z powrotem w cytadeli :evil: Czarodziej zebra³ konfratrów i wys³a³ BG z powrotem do zielonych... he he Fajne mieli miny, ale wcale ich to nie utemperowa³o...
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

sob sie 09, 2003 10:26 am

Nie wiem co bym zrobi³, gdyby kto¶ przejrza³ moje notatki. Chyba by mnie szlag trafi³. Chyba bym go zabi³ na miejscu. Ale najprawdopodobniej bym go wyrzuci³ z sesji albo bym j± w ogóle w tym miejscu zakoñczy³. Pogada³bym z tym delikwentem. A potworki za drzwiami... No có¿... My¶lê, ¿e minotaur trochê by ich szacunku nauczy³ (s± na pierwszym levelu, tak?). Ja tak zrobi³em jak byli na trzecim. Zabili minotaura, ale tylko jeden mia³ PW na +. Reszta by³a nieprzytomna... A miksturki siê skoñczy³y. Ile siê namêczyli, ¿eby wyleczyæ ca³± dru¿ynê :) Ale nale¿a³o im siê :evil: <br />Znam jeszcze dwa arcyciekawe patenty, ale niestety nie moje, tylko kumpla. Pierwszy - jak kole¶ strasznie wkurza MG, ma kretyñsk± gadkê, zachowuje siê inaczej ni¿ powinien, s³owem jest utrapieniem dla misia gry na ka¿dym kroku, robi siê tak: (ale to musi byæ na otwartym terenie!) MG wykonuje jakie¶ rzuty, co¶ tam mamrocze, zerka na tego ³ebka, patrzy w notatki, znowu rzuca, wzdycha i mówi grobowym g³osem "Bardzo mi przykro, ale niestety wasza dru¿yna zmniejsza siê o jedn± osobê. Na (tu podaje siê imiê delikwenta) spad³ kibel. Najwidoczniej na³o¿one by³o na niego zaklêcie lewitacji i wygas³o. (zwraca siê do ofiary) Móg³by¶ wykonaæ RO na refleks..." Gracz: "Tak?! To wykonujê..." MG (z szatañskim u¶miechem) powiedzia³em móg³by¶, ale by³e¶ nieprzygotowany, wiêc nie mo¿esz. Dostajesz (tu siê podaje liczbê obra¿eñ, tak ¿eby wysz³o -11) i chyba niestety, chlip, chlip, giniesz. To nara. :mrgreen: Ciekawy sposób, co nie? Chodzili¶my potem po ¶wi±tyniach i kaplicach, ale kto by chcia³ wkrzesiæ superherosa zabitego przez lewituj±cy wychodek? :mrgreen: <br />UWAGA! Tu powinien byæ drugi patentol, ale na pro¶bê ShadEnca go usun±³em. Mo¿e i masz racjê, ¿e by³ odrobinê dziwny :) <br />Pozdrawiam
 
Shinhael
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 2:50 pm

sob sie 09, 2003 5:19 pm

Có¿.. my w dru¿ynie mamy jeszcze dziwniejsz± sytuacjê: Jest 3 DM, ka¿dy prowadzi lub prowadzi³ swego czasu kampaniê. W takiej sytuacji potworki ju¿ rzadko zaskakuj±. Ale je¿eli gracze maj± chêæ siê dobrze bawiæ to nie bêd± mówiæ przy ca³ej dru¿ynie, ¿e dany stwór ma np. 50% odporno¶ci na zimno i 50% podatno¶ci na ogieñ. A w kwestii zagl±dania w notatki sprawa jest jasna: gracze dojrzali do RPG nie bêd± takich numerów odstawiaæ... <br />Chocia¿, gdyby mi siê zdarzy³o gracze nie dostali by EXP za potwora, a ten który zajrza³ w notatki za cal± przygodê :evil: <br />Pozdrawiam
 
Hora
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 13, 2003 3:46 pm

wt sie 12, 2003 10:02 pm

Ja uwa¿am ¿e do¶wiadczenie powinno siê dostawaæ za walke i za wykorzystanie ka¿dej umiejêtno¶ci. Np za wykrycie p³apki rozbrojenie, podkradniêcie siê do kogo¶, bo przez to w koñcu rozwijasz te umiejêtno¶ci i s± coraz lepsze. Oczywi¶cie nie za ka¿d± rzecz powinno siê dostawaæ PD np za wiedze nie, bo wykorzystanie tej umiejêtno¶ci Ciê nie rozwija po prostu to wiesz !!!
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt sie 12, 2003 11:56 pm

<!--QuoteBegin-Hora+-->
Hora pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]za wykrycie p³apki rozbrojenie[...]
<br />Za pu³apki jest nawet odgórnie narzucone przyznawanie do¶wiadczenia...
 
Hora
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 13, 2003 3:46 pm

śr sie 13, 2003 10:07 am

Wiem wiem w³a¶nie dlatego poda³em taki przyk³ad jako najbardziej popularn± umiejêtno¶æ za której wykorzystanie dostaje siê PD.
 
Awatar użytkownika
baran666
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: sob cze 21, 2003 7:43 pm

śr sie 13, 2003 10:57 am

Sądzę, iż odgrywanie postaci jest niezwykle ważne, ale z dawaniem za to doświadczenia już nie kombinuję. Zawsze coś wychodzi z tego powodu nie tak. Pół-ork całą sesję walczył, ale potwornie się wygłupiał, a wojownik cały czas gadał z BNami i pięknie odgrywał postać. I co? Wojownik dostanie EXPa, wyższy level i zwiększy mu się attack bonus. A pół-ork nie zyska levelu i jego umiętność posługiwania się bronią nie zwiększy się. Gdzie w tym logika? Przecież to pół-ork cały czas się ćwiczył, a wojownik całą sesję spędził gadając z BNami... Dlatego też ja nigdy nie daje graczom bonusowego EXPa za odgrywanie postaci, ale ponieważ uważam, że to ważny aspekt gry, staram się jakoś to premiować.
 
embryo
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: śr kwie 23, 2003 7:14 pm

śr sie 13, 2003 8:51 pm

a my dzisiaj zepsulismy MG kampanie:) <br />byla to kampania dla calkeim zlych postaci (drowy, duergary, fiendy) <br />jednak MG dawal za mocne potworki (dla 3 lvl z klas (7 od ras i bonusów) potworek z cr 13) i w koncu zamiast zbic jakiegos maga zwialismy i w³uczylismy sie przez jakies 2,5h, w koncu z pomoca MG zbilismy go i spalilismy caly jego dom wraz z dowodami które byly potrzebne do skonczenie kampanii <br />w sumie najgorsza sesja na jakiej ostatnio bylem, nuda i wskiekly MG :mrgreen:
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

śr sie 13, 2003 9:23 pm

<!--QuoteBegin-embryo+-->
embryo pisze:
<!--QuoteEBegin-->"Atakujemy? Pewnie jakby co¶ to wskrzesimy siê nawzajem"
<br />No widzisz - a jak nie zostanie nikt by zg³osiæ ¶mieræ innych? <br />Tylko rozwal ich lepiej potworem o ich lub ni¿szym CR, bo inaczej mog± siê pluæ, ¿e to niesprawiedliwe. <br /> <br />Dopiska: Trap the Soul , Soul Bind i potwór-nieumar³y Devourer sie k³aniaj±. I ju¿ siê dru¿ynka nie wskrzesi. Do tego, zamiast zabijaæ, mo¿e CIê?KO unieszkodliw :wink: ich. Np wyssaj im po³owê poziomów i potrzymaj ich kilka dni w lochach. Na¶lij na nich Magmina, Rust Monstera - popsuje im broñ. <br />Straszniejsze od ¶mierci :razz:
 
Thanes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: wt lip 22, 2003 10:14 pm

śr sie 13, 2003 10:27 pm

U mnie kumpel poszed³ na akademiê. Próbowa³em go przystopowaæ cenami wyk³adów, ale on du¿o kasy zarabia³...przerobi³ wszystkie dostêpne wyk³ady, i na 2 lvl umia³ full rzeczy.
 
Demandread
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw lip 10, 2003 6:40 pm

śr sie 13, 2003 11:52 pm

Ja niesmialo chcialem zwrocic uwage na cos, co moim zdanie nieco porzedmowcom umknelo. <br />Nagradzamy postaci ( a nie graczy !!! ) doswiadczeniem wlasnie za praktyke. <br />Nieprawda jest przyklad ( ktory bardzo ladnie wyglada, ale jest zwodniczy ) z tym "2+2", ktore nie uczy. Sumujac ciagle mozna zauwazyc cos takiego, jak mnozenie, po mnozeniu mozna zauwazyc, ze to odwrotnosc dzielenia i dojsc nawet do jakis uproszczen ( jak wzory skroconego mnozenia ) - dzieje sie tak dlatego, ze korzystamy z wiedzy, ktora juz posiadamy - korzystajac z niej, poznajemy ja coraz doglebniej, az to, co niedawno wymagalo od nas poswiecenia czasu i zaangazowania umyslowego, teraz jest odruchem. <br />Ja przykladowo nagradzam jako DM postaci za realne postepy w nauce - a wiec jesli polork rozwiaze trudna zagadke ( w sposob typowo orkowy - a wiec bez naukowych wywodow i sumowania pradopodobienstw ) to z pewnoscia dostanie ode mnie tyle samo doswiadczenia co wiz, ktory mogl miec nawet i 18 int, ale slabszy dzien ( a moze myslal o czyms innym i nie mogl sie skupic ? ) - dla polorka rozwiklanie jakies duzej zagadki to na ogol zjawisko, ktorego nie rozumie nawet w polowie i jakos "instynktownie" udaje mu sie wpasc na dany pomysl - a wiec suma sumarum - dostanie X exp za troszke szczescia ( ktore odegral gracz ) oraz za instynkt, ktory byc moze w przyszlosci pozwoli mu odruchowo zareagowac w ten sam sposob. Wizard zas normalnie rozwiazalby ta zagadke korzystajac z pelni swojej wiedzy, jednak sam jej poziom skomplikowania z jego punktu widzenia jest mniejszy - stad dostanie rowniez X exp, za to, ze logicznie pomyslal i zrobil pozytek z tego ,z czego powinien. <br />Nigdy nie odejmowalem exp'a za "odgrywanie", bo exp to cos, co zyskuje postac, a nie gracz. Wojownik, ktory idzie z lotrzykiem ( przyklad omawiany gdzies powyzej ) oraz "rownouexpienie" obu postaci wynika u mnie z tego, iz wojonik siecze i czerpie z tego szkolenie w machaniu bronia o raz zapoznaje sie z byc moze nieznanymi mu taktykami walki stosowanymi przez przeciwnika, lotrzyk zas obserwujac oczy sie podstaw ( ktore dla wojownika sa oczywiste, tym niemniej rowniez bardzo wazne ). Zlodziejaszek starajac sie pomoc wojownikowi, badz tylko przygladajac mu sie moze zaobserwowac jak ustawia sie jego kompan, jak zachodzi wroga, jakie stosuje zwody i uniki. <br />Gracze, ktorych postaci zachowuja sie wyraznie i razaco niezgodnie z parametrami je opisujacymi ( jak charakter czy cechy ) maja ze mna rozmowe, gdzie zwracam uwage na to, co moim zdaniem bylo niezgodne z zalozeniami ich postaci ( ktore sami przeciez ustalaja ) i czy bylo to celowe czy wynika to z ich bledu. A ze z moimi graczami/DM jestem szczery, to takie sytuacje udaje nam sie szybko naprawic i wyjasnic. <br />A co do przykladu z tym uzywanie magicznych pociskow na drzewie itp. to ja bym wliczal to do expa rozdawanego na koncu ( kazdemu graczowi rozliczam osobno ). Jednak osoby, z kt. gram takich walkow nie zwykly robic, a gdyby zaczely, jestem pewien, ze wkrotce okazaloby sie, ze to drzewo......nie bylo zwyklym, niczyim, samotnym drzewem :)
 
Hora
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 13, 2003 3:46 pm

czw sie 14, 2003 9:45 am

Moim zdaniem nie powinno si dostawaæ do¶wiadcze nia za wykorzystanie wiedzy, ale za przeczytanie ksi±¿ki na dany temat, ju¿ tak. W koñcu to rozwija nasz± umiejêtno¶æ, i dlatego jest lepsza z poziomu na poziom. Bo chyba za wyt³uczenie kilku orków, nie bêde wiedzia³ wiêcej i nie bêde siê lepiej wspina³.
 
Shinhael
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: ndz lip 13, 2003 2:50 pm

czw sie 14, 2003 10:46 am

Hmm... chyba nikt z przedmówców nie zwróci³ uwagi na taki drobny szczegó³ jak styl przygody. W dungeon crawlu EXP bêdzie przyznawany tylko za walkê, a w scenariuszach z intrygami, itd tylko za zagadki. Ja osobi¶cie ustalam przy pisaniu scenariusza, ile expa dostan± za doprowadzenie intrygi do koñca (mo¿e byæ kilka dróg, wszystkie inaczej nagradzane), w dungeon crawlu natomiast liczê EXPa zgodnie z PMP. Dlaczego wiêc wojownik ma dostaæ mniej do¶wiadczenia od ³otrzyka je¿eli to on znajdzie skrytobójce, lub odwrotnie je¿eli ³otrzyk "ukradkowym atakiem" dobije 3/4 wrogów? Dlatego mo¿e, i¿ to wojownik sta³ w pierwszym szeregu, lub to w³a¶nie ³otrzyk otwiera³ drzwi do komnat w zamku? W AD&D chyba w³a¶nie dla takich celów wprowadzono nierównomiern± liczbê expa potrzebnego na poziom dla ró¿nych klas. W D&D 3E mamy równa liczbê expa na poziom i szczegó³owe wytyczne jak tego expa przyznawaæ (PMP). Problem jest wiêc chyba tylko w tym, i¿ niektórzy wol± mieæ ka¿d± walkê z orkami odegran± jak epick± bitwê o losy Faerunu (np.) a inni wszysytkie walki chc± mieæ na kratownicy z figurkami, najlepiej bez opisów, same rzuty i suche fakty. Dla mnie najlepszym rozwi±zaniem jest "z³oty ¶rodek" - informacje podane w podrêczniku. Kilka procent expa za odgrywanie, trochê expa za walkê, najwiêcej za zrealizowanie scenariusza. Uniknie siê w ten sposób pu³apek takich jak rzucanie "magicznego pocisku" na drzewa... <br />Pozdrawiam <br />BTW System "Morrowinda" by³ dla mnie nieco irytuj±cy, i na pewno nie sprawdza siê za dobrze w RPG nastawionym na akcjê...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości