BANKI KRASNOLUDZKIE. <br /> <br />Znajduj± siê we wszystkich wiêkszych miastach. <br /> <br />Jest to najczê¶ciej kamienny budynek, parterowy, z g³êbokimi piwnicami. Pilnowany jest zawsze przez 5-10 gwardzistów miejskich oraz 3-6 wojowników krasnoludzkich. W nocy dodatkowo s± psy, oraz zabezpieczenia magiczne typu ¿ywio³ lub demon 1 lub 2 krêgu (zale¿ne od bogactwa banku). W kantorach pracuj± z regu³y krasnoludy choæ zdarzaj± siê i ludzie. <br /> <br />Rodzaje us³ug. Cena za miesi±c <br /> <br />1)Depozyt warto¶ci: do 10gp 1% <br /> <br />2) 10-100gp 2% <br /> <br />3) 100-500gp 3% <br /> <br />4) 500-1000gp 4% <br /> <br />5) 1000gp+ 5% <br /> <br /> <br />Oszczêdno¶ci na procent w skali rocznej: <br /> <br />do10 gp 1% <br /> <br />10-100gp 3% <br /> <br />100-500gp 4% <br /> <br />500-1000gp 5% <br /> <br />1000-10tysgp 6% <br /> <br />10tys +7% <br /> <br /> <br />Po¿yczki: <br /> <br />Udzielane s± na miesi±c, przekroczenie tego limitu powoduje wzrost sumy o 5%. Po¿yczki przekraczaj±ce 100gp udzielane s± tylko sta³ym mieszkañcom miasta. Po¿yczki powy¿ej 1000gp udzielane s± tylko sta³ym mieszkañcom miasta maj±cym status spo³eczny powy¿ej 85%. <br /> <br />Gdy suma d³ugu przekroczy dwukrotnie ilo¶æ gotówki po¿yczanej bank ma prawo zagarn±æ w³asno¶æ d³u¿nika posuwaj±c siê nawet do sprzedania w niewolê d³u¿nika. Je¿eli d³u¿nik zbiegnie, to jest on prawnie ¶cigany na ca³ym kontynencie (je¿eli d³ug wynosi do 100gp) Je¿eli d³ug jest wy¿szy do 1000gp, ¶cigany jest na ca³ym Archipelagu. Je¿eli d³ug przekracza 10tys. do po¶cigu najmowani s± magowie, a d³u¿nika czeka do¿ywotnia niewola bez prawa wykupu.
<br />To dobry pomys³ na przygodê.Na ni¿szych poziomach gracze mogilby byæ zmuszeni do zorganizowania karawany transportuj±cej skarb do miasta.Musieliby znale¿æ tragarzy, chêtnych do udania siê w niebezpieczny teren, zabezpieczyæ skarb, chroniæ transport przed atakiem itd. <br /> <br />Na wy¿szych poziomach mag wszystko teleportuje do miasta.Bardziej ciekawi mnie informacja - co robi± wasze grupy gdy znajda multum i trochê kasy w skarbcu dajmy na to: smoka
<br />Mo¿e niech po³owa dryu¿yny zostanie i pilnuje, a druga po³owa we¼nie ile mo¿e, pójdzie do miasta i powruci z wozami, koñmi i jakimis traga¿ami. Albo mo¿e niech bior± co sie da, inwestuij± w co¶, a potem wracaj± i bior± ile sie da. I tak w kólko. <br /> <br />A jaka jest waga motet?? Ile wa¿y poszczegulna moneta(sz,ss,sm,sp)??I jak to przewieziesz?
Nadril pisze:<br />Mo¿e i lepej i ³atwiej, ale czy to niepiêkne gdy BG wchodz± do skarbca wype³nionego po brzegi z³otymi monetami? A potem ubaw jak g³owi± siê jak zabraæ wszystko. Bo co to za skarbiec, w którym na ¶rodku lezy garstka klejnotów i na ¶cianach wisz± 3 gobeliny? To takie nierealne, by BG znale¼li jakie¶ szmaty i kamyczki , kiedy w mie¶cie mówili o wielkim skarbie w tych podziemiach.<!--QuoteEBegin-->Najlepiej umieszczaæ nagrodê w postaci przedmiotów, dzie³ sztuki lub kamieni szlachetnych. ?atwiej przenie¶æ a warto¶æ do¶æ du¿±.