Zrodzony z fantastyki

 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

Gladiatoris - inne spojrzenie

sob sie 30, 2003 10:25 am

Witam szanownych forumowiczów! <br /> <br />Zainspirowany s³ynnym ju¿ w±tkiem Adiego Cherrysona, postanowi³em wprowadziæ element walk gladiatorów do swojej kampanii. Nie chodzi mi tu dok³adnie o szko³ê gladiatorów czy walcz±cych niewolników, ale o ogóln± ideê walk na pieni±dze i bukmacherskich zak³adów. Wiadomo ¿e najwa¿niejsz± czê¶ci± tego przedsiêw¼iêcia s± interesuj±cy i wymagaj±cy uczestnicy (tacy jakich spotykamy w orginalnym "Gladiatoris"). Do czego zmierzam? Chcia³bym aby¶cie w tym w±tku podawali pomys³y i gotowe rozpiski (oczywi¶cie w miare mo¿liwo¶ci) wojowników. Ciekawe buildy, taktyki i interesuj±ce style walki. Nie owijaj±c w bawe³ne: proszê was o manczkinów :wink:! Jednak zanim zostanê rzucony storytellerom na po¿arcie, proszê równie¿ o wpisywanie samych opisów i pomys³ów na orginalnych wojowników areny. Nietypowa broñ czy egzotyczna rasa gladiatora mo¿e byæ znakomit± inspiracj±! Konkluduj±c: By³bym bardzo wdziêczny za ciekawe rozpiski gro¼nych gladiatorów. Je¿eli nie zbyt dobrze znacie mechanike b±d¼ nie macie czasu, równie wdziêczny bêdê za same "szkielety". <br /> <br />Mam nadziejê ¿e wszystko jasne, i ¿e nie zostanê zbojkotowany... :wink: <br /> <br />Pozdrawiam, <br />Ezy <br /> <br />P.S. <br />Ja, oczywi¶cie, równie¿ wrzucê tu swoje rozpiski, jednak za 40 min. sesja i mam ma³o czasu :wink:.
 
Korgan
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 139
Rejestracja: ndz sie 24, 2003 12:23 pm

sob sie 30, 2003 10:38 am

Według mnie to nie mószą byc walki wojowników możesz np żucić walkę powiedzmy 17 L magów wtedy dopiero była by jatka. masa czarów ofensywnych i defensywnych rz(ż)ucana przez magów super widowisko
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

sob sie 30, 2003 10:52 am

...I po³owa widowni martwa. Poza tym magia jest prawie we wszystkich settingach czym¶ elitarnym. A jaki mag zechcia³by zej¶æ na arene jak jaki¶ gladiator/niewolnik, jak to w rzymie by³o? Strqaci³ by ca³y presti¿ w¶ród kolegów po fachu, jak i opiniê spo³eczeñstwa... <br /> <br />Co do watku. Najpro¶ciej o kombinacie z rangerem (z uwagi na walkê dwiema broñmi) i fighterem (featy). Powiedzmy, w jednej rêce katana, w drugiej wakizashi, albo sztylet i topór. Albo nawet tower shield i mieczyk krótki/sztylet/topór. Co¶ z sieci± lub korbaczem? Wa¿ne, by wygl±da³o efektownie...
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

sob sie 30, 2003 11:11 am

Typowy doświadczony krasnolud, weteran areny. <br />Dwarf, Gold Ftr4; Medium Humanoid ; HD 4d10+16 (Fighter); hp 50; Init +4; Spd 15; AC 17; Atk +9 base melee, +4 base ranged; +11 (1d8+9, Urgrosh, dwarven, Masterwork); SQ: Darkvision (Ex), Dwarven traits (Ex); AL N; SV Fort +8, Ref +1, Will +3; STR 21, DEX 10, CON 18, INT 12, WIS 14, CHA 10. <br />Possessions: <br />Weapons: Urgrosh, dwarven, Masterwork. <br />Armor: Half-plate. <br />Magic: Wondrous: Gauntlets of ogre power. <br />Skills: <br />Appraise+3, Climb+3, Craft (Metalworking)+1, Craft (Stonecarving)+1, Craft (Stonemasonry)+1, Craft (Weaponsmithing)+1, Jump+3, Profession (Armorsmith)+4, Profession (Blacksmith)+4, Profession (Metalworker)+4, Profession (Miner)+4, Profession (Stonemason)+4, Profession (Weaponsmith)+4, Ride+5, Swim+10. <br />Feats: <br />Exotic Weapon Proficiency: Urgrosh, dwarven, Power Attack, Two-weapon Fighting, Weapon Focus: Urgrosh, dwarven, Weapon Specialization: Urgrosh, dwarven. <br /> <br /> <br />Tym razem coś diabelnie niebezpiecznego, tiefling walczący Nagaiką (bicz nabijany szkłem). <br />Tiefling Rog2/Ftr3; Medium Outsider ; HD 2d6+6 (Rogue), 3d10+9 (Fighter); hp 35; Init +9; Spd 30; AC 21; Atk +7 base melee, +9 base ranged; +11 (1d6+4, +1 Nagaika); SA: Spell-like abilities; SQ: Resistance: Cold (Ex), Resistance: Fire (Ex), Resistance: Electricity (Ex); Sneak Attack 1d6; Evasion; AL NE; SV Fort +6, Ref +9, Will +2; STR 16, DEX 20, CON 16, INT 15, WIS 13, CHA 10. <br />Possessions: <br />Weapons: +1 Nagaika. <br />Armor: +1 Chain shirt: Fortification Light. <br />Shields: +1 Shield, small, steel. <br />Feats: <br />Exotic Weapon Proficiency: Nagaika, Expertise, Improved Initiative, Weapon Focus: Nagaika. <br /> <br />Uwaga krytyczne uderzenie :wink: , oto zabójcza kombinacja: człowiek z dwoma nadziakami. <br />Human Ftr3; Medium Humanoid ; HD 3d10+9 (Fighter); hp 20; Init +6; Spd 20; AC 18; Atk +7 base melee, +5 base ranged; +7/+7 (1d4+4, Pick, light, Masterwork; 1d4+2, Pick, light, Masterwork); AL CG; SV Fort +6, Ref +3, Will +2; STR 18, DEX 15, CON 17, INT 15, WIS 13, CHA 12. <br />Possessions: <br />Weapons: Pick, light, Masterwork; Pick, light, Masterwork. <br />Armor: +1 Breastplate. <br />Feats: <br />Ambidexterity, Improved Initiative, Power Attack, Two-Weapon Fighting, Weapon Focus: Pick, light.
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

sob sie 30, 2003 11:17 am

Aragathor! Piknie :mrgreen:! Mam tylko jedn± ma³± sugestiê: Krasnuludzki weteran aby w pe³ni wykorzystaæ skuteczno¶æ Urgosha musi mieæ feat Two Weapon Fighting (w 3.0 potrzebowa³ dwóch atutów).
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

sob sie 30, 2003 1:06 pm

...I po³owa widowni martwa. Poza tym magia jest prawie we wszystkich settingach czym¶ elitarnym. A jaki mag zechcia³by zej¶æ na arene jak jaki¶ gladiator/niewolnik, jak to w rzymie by³o? Strqaci³ by ca³y presti¿ w¶ród kolegów po fachu, jak i opiniê spo³eczeñstwa...  
<br />Ale je¶li ju¿ bardzo chce siê co¶ takiego to mo¿naby zrobiæ np. klasê presti¿ow± maga szkolonego do walk na arenie. Ja jednak nie podejmê siê tego zadania bo za trudne dla mnie, tylko propozycja.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Na arenie

pt paź 03, 2003 12:43 am

Trochê nie na temat. :? <br /> <br />Ciekawym przerywnikiem w kampanii mo¿e byæ epizod wzorowany na filmowym „Gladiatorze”. <br /> <br />Wskutek intryg, BG (na poziomie 8+) l±duj± w szkole gladiatorów. Oczywi¶cie bez ca³ego ekwipunku. Staj± do walki na arenie maj±c do dyspozycji kiepski orê¿. Np. napakowany barbarzyñca musi, zamiast swoim wielkim toporem +3, walczyæ w³óczni± albo pancerny wojownik ze Zr +1 nie ma p³ytówki, tylko co najwy¿ej skórzniê. <br />Przeciwko nim wychodzi uzbrojona po zêby armia wojowników na rydwanach (jak w inscenizacji bitwy pod Zam± w „Gladiatorze”). <br />Oczywi¶cie wszystko powinno zakoñczyæ siê sukcesem dru¿yny. Ale walka musi byæ ciê¿ka i krwawa, co powinno podnie¶æ stopieñ wyzwania i ilo¶æ zdobytych PD. <br /> <br />Przyk³ady. <br /> <br />Barbarzyñca Krusk bez broni wskakuje na pêdz±cy rydwan. Inkasuje okazyjne ataki. Po czym wyrzuca kieruj±cego i strzelca, przejmuj±c kontrolê nad powozem. <br /> <br />?otrzyk Lidda przetacza siê miêdzy ko³ami i z ty³u rzuca sztyletem korzystaj±c z ukradkowego ataku. Wo¼nica pada martwy, a rydwan uderza w mur. <br /> <br />Zaklinacz Hennet w ukryciu miota magiczne pociski celuj±c przez chowañca lataj±cego nad aren±. <br /> <br />Bitwa wygrana. Publika ryczy w zachwycie. Roztropny druid (który unika³ walki i w tym czasie skrycie podszed³ do g³ównej lo¿y) celuje z procy w oko z³ego Cesarza. Trafia! <br />Przewrót pa³acowy. T³um zabija stra¿ników. Prawowity W³adca zostaje przywrócony na tron. Oddaje dru¿ynie ca³y maj±tek i nagradza dodatkowo. Walki gladiatorów zostaj± zakazane. <br /> <br />Trochê mnie ponios³o. Ale fajnie by³o. :mrgreen: <br /> <br />Adi
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pt paź 03, 2003 10:10 am

2. Mag na 17 poziomie jako gladiator. <br />Człowieku, weź głęboki wdech, natleń sobie mózg i pomyśl jeszcze raz. <br />Jak epicki musiałbyś prowadziś setting, by znaleźli się strażnicy zdolni upilnować takiego jeńca? <br />?aden oficjalny setting tego nie przewiduje, nawet w Thayu i Halrui to bzdura. Z prostej przyczyny - w D&D najpotężniejsi BNi mają właśnie naste poziomy. Chyba się za dużo w BG2Tron Bhaala nagrałeś i strażnicy miejscy na 15-tym z halabardami +3 Ci się rzucili na rozum. <br /> <br />W normalnym D&D, mag na 17 może wejść na arenę tylko z własnej woli. W przykładzie z "Gladiatora" to właśnie Commodus mógłby być magiem i kolega Maximus inaczej by śpiewał. <br /> <br />3. W przygodzie do AD&D 'Hellgate Keep' mamy następujące zdarzenie: zamczyskiem-portalem do piekła władają demony z pit fiendem na czele. Pit fiend dla rozrywki urządza arenę gladiatorów dla jeńców. Czasami sam na nią wchodzi, by przypomnieć swoim poddanym, dlaczego to on rządzi w Hellgate Keep. Za którymś razem się nie udaje - przeciwnicy używają przeciw niemu magicznego miecza i Hellgate upada. <br /> <br />4. Do D&D 1 ed była przygoda 'Arena of Thyatis', w całości rozgrywająca się na arenie, w kazamatach gladiatorów i w podziemiach pod nimi. <br /> <br />5. Wieki temu wymyślałem setting o Hiszpanii fantasy. Corrida została tam zastąpiona przez corridę fantasticę, gdzie torreadorzy walczyli ze specjalnie upolowanymi/przywołanymi bestiami. Stąd już tylko krok do gladiatorów.
 
balin__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 28, 2002 2:57 pm

pt lis 07, 2003 3:11 pm

Sadzê ze do walk na arenach nadaja sie klasy walcz±ce. <br />A teraz kilka szkiców takich postaci: <br />1) typowi rzymscy gladiatorzy <br /> -walcz±cy sieci± i trójz±bem <br /> -tower shield + short sword <br /> -w³ocznia+tarcza <br />2)inne niestandardowe <br /> -mnich z odpowiednimi featmi i z kijem móg³by daæ niez³y show <br /> -walczace na arenie centaury to tez cos <br /> - ³otr z kusz± samopowtarzalna <br /> -walka korbaczem i rapierem (lub rapier + p³aszcz) <br /> -bicz i miecz <br />To tyle narazie. <br /> <br />Pozdra
 
Hallucinogen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 11, 2003 12:08 am

pt lis 07, 2003 5:39 pm

Wlasnie do tej roli zostala stworzona prc gladiator. <br /> <br />Np. <br /> <br />Wielki pol-ork caly pokryty bliznami, niepokonany, budz±cy strach w przeciwnikach. Walczy siecia i grateaxem <br /> <br />Brb 3/Ftr 2/glad 1 <br /> <br />Str 18 <br />Dex14 <br />Con15 <br />Int 7 <br />Wis 8 <br />Cha 5 <br /> Feats: Weapon focus grateaxe, exotic weapon proficiency net, mobility , power atack, dodge. <br />AC: 16+dodge <br />Atack: grateaxe +12/7 2k6+8 <br />net +9 (ranged touch attack) special <br />Saving Throws: fort 7, refl 3, will 1 <br /> <br />Equipment: MW grateaxe, net, 2x throwing axe, scale mail <br /> <br />Do notli poni¿ej: <br /> <br />Faktycznie :oops: (pomylilo mi sie ze na drugim), juz zmienilem na cos co tez mu sie przyda.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt lis 07, 2003 6:26 pm

Jeśli mnie pamięć nie myli, to tylko postać mająca powyżej 3 poziomu fightera (lub 5 psychic warrior) mieć weapon specialization

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości