Devik Crazystar pisze:<br />S±dzê, ¿e szukasz dziury w ca³ym. Nie widzê wiêkszego sensu we wprowadzaniu ró¿nic czasowych. Nie widzê takiej potrzeby. Wiêcej, to mo¿e tylko wywo³aæ zamieszanie i preferowaæ pewne klasy postaci.<!--QuoteEBegin--> ...Mieli¶cie kiedy¶ podobne problemy? Je¶li nie, to co o tym s±dzicie?...
Tementhor pisze:<br />Hej, kolego ! Tu nie chodzi o czas w podró¿y, tylko o to, czy w ró¿nych ¶wiatach stosowaæ ró¿ne jednostki czasu - czy wyd³u¿aæ dzieñ lub skracaæ. <br /> <br />Moim zdaniem to nie ma sensu. Niewielki zysk - du¿y k³opot. Lubiê realizm, jednak to nie pasuje do systemu - zbyt du¿y wp³yw na klasy u¿ywaj±ce czarów.<!--QuoteEBegin-->Ale w przypadku odleg³ych podró¿y to siê "przyspieszaæ" czas powinno.
Devik Crazystar pisze:<br />Cia³o te¿ szybciej siê starzeje (lub wolniej, gdy trafi siê na spowolnienie czasu..).<!--QuoteEBegin-->Mo¿e... daje to jedna pewne mo¿liwo¶ci... Je¿eli kto¶ rzuci³ na ciebie jak±¶ kl±twe, ktora ma trwaæ 100 lat, tworzysz/znajdujesz strefê, gdzie czas p³ynie z 1000 razy szybciej. Zostajesz tam miesi±c i kl±twe ma z glowy, a sam postarza³e¶ siê tylko o miesi±c. O ile dobrze rozmiem dzialanie tego czego¶, to znaczy - czas p³ynie szybciej, ale procesy metabolicze etc dzia³aj± w normalnym tempie. Choæ bym siê nie zak³adal.
Devik Crazystar pisze:<br />Wg. mnie to sie nie liczy się "miejscowy" czas tylko czas dla ktorego czar został opracowany. To , że klatwa ma działać 100 lat wszystko wyjasnia. ?e w innym miejscu 100 lat ziemskich minie po 5 sekundach nie ma do znaczenia kompletnie nic. Po prostu trzeba odczekac te 100 ziemskich i koniec. Bo z tego wynikałoby to co powiedział juz wczesniej Darklord. Ze osbnik z klątwą też by się postarzał o te 100 lat w takim razie czyli w najlepszym przypadku byłby zramolałym dziadem A to przeciez jest bez sesnu<!--QuoteEBegin-->Może... daje to jedna pewne możliwości... Jeżeli ktoś rzucił na ciebie jakąś klątwe, ktora ma trwać 100 lat, tworzysz/znajdujesz strefę, gdzie czas płynie z 1000 razy szybciej. Zostajesz tam miesiąc i klątwe ma z glowy, a sam postarzałeś się tylko o miesiąc. O ile dobrze rozmiem dzialanie tego czegoś, to znaczy - czas płynie szybciej, ale procesy metabolicze etc działają w normalnym tempie. Choć bym się nie zakładal.
Devik Crazystar pisze:<br />no cóż ... Nie chcę tutaj przeprowadzać skomplikowanych wywodów fizycznych , ale wydaje mi się, że bohaterowie znajdujący się w takiej sferze nie odczuliby zmiany, a więc wszystko pozostaje po staremu.<!--QuoteEBegin-->Albo, jak mówiłem, znajdziesz się w sferze, gdzie cez rozpada się 10 razy wolniej, więc sekunda w naszym rozumieniu trwa 10 sekund... Nie da się tego obejść
Manual of the Planes pisze:<br />Do notki poni¿ej: <br />Mam nadziejê, ¿e inni te¿ to teraz zauwa¿± .<!--QuoteEBegin--><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Time<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />The rate of time's passage can vary among different planes[...] <br />[...]time is always subjective for the viewer.[...] <br />Flowing Time: On some planes, time can flow faster or slower. One may travel to another plane, spend a year there, then return to the Material Plane to find that only six seconds have elapsed. Everything on that native plane is only a few seconds older. <!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->But for that traveler and the items, spells, and effects working on him, that year away was entirely real.<!--sizec--></span><!--/sizec-->[...] <br />The clever and the unscrupulous can abuse planes that have flowing time. The ability to step into slower time flow for the purpose of healing and regaining spells is an effective weapon against others. You'll be back, completely refreshed, before you're gone. Throwing opponents into a plane with a faster time flow may keep them out of action for several years and make their return a problem for future generation.[...]
Devik Crazystar pisze:<br />To cytat z poprzedniej wypowiedzi, gdzie chcia³e¶ "oszukaæ czas", de facto - skróciæ dzia³anie klatwy. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Devik Crazystar+--><!--QuoteEBegin-->Mo¿e... daje to jedna pewne mo¿liwo¶ci... Je¿eli kto¶ rzuci³ na ciebie jak±¶ kl±twe, ktora ma trwaæ 100 lat, tworzysz/znajdujesz strefê, gdzie czas p³ynie z 1000 razy szybciej. Zostajesz tam miesi±c i kl±twe ma z glowy, a sam postarza³e¶ siê tylko o miesi±c. ...
Devik Crazystar pisze:<br />Niestety ... swojego "celu" nie osi±gn±³e¶, bo kl±twa nadal trwa 100 lat (jak sam zauwa¿y³e¶) ... choæ w innym ¶wiecie ...<!--QuoteEBegin--> ... Ale z tym konkretnym cytatem (Darklorda) okazuje siê, ¿e do realizacji mojgo celu nale¿y umie¶ciæ siê w strefie spowolnionego czasu i znale¼æ sobie zajêcie na 100 lat
Uimar pisze:<br />Pó³plany mog± mieæ taki rodzaj czasu (mag czy bóstwo mo¿e sobie taki wytworzyæ). <br /> <br />Z opisanych w Manual of the Planes mamy nastêpuj±ce p³aszczyzny o p³ynnym czasie [czas na p³aszczy¼nie = czas na Materialnym]: Region Snów (Region of Dreams) [10 minut = 1 minuta], Bajkowy Plan (Plane of Faerie) [1 dzieñ = 1 tydzieñ + dodatkowe efekty] i Odleg³a Kraina (Far Realm) [jest poza czasem, dowolna ilo¶æ czasu = 0].<!--QuoteEBegin-->[...]W tym miejscu mam jeszcze tylko jedno pytanie: jak nazywa siê plan, gdzie czas p³ynie 1000 razy wolniej i kto w nim ¿yje ? Tak z ciekawo¶ci.