Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

śr lip 23, 2003 12:35 am

Bogu niech będą dzięki za zmiany w klasach postaci: <br />-Bard czarujący bez ograniczeń w lekkim pancerzu <br />-?owca przypominający Robin Hooda a nie jakiegoś arabskiego derwisza. <br />-Zaklinacz umiejący wymienić nieprzydatne czary (ale ciągle trzeba go modyfikować :? ) <br />I tak dalej i tym podobnie. <br />A teraz kwas: <br />Atuty: wiele powielono z FRCS, sporo nieprzydatnych. <br />Sprzęt: small Greatsword, hmm faktycznie "Great"...
 
Awatar użytkownika
Pomniejszy ściekowy Golem
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1881
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 9:23 pm

śr lip 23, 2003 8:44 am

IMHO w ed. 3.5 jest dużo dobrych pomysłów, ale i jest dużo poronionych niestety. Nie wiem jak się do tej edycji odnieść, ale chyba zadowolę SRD i wybiore sobie co tam jest ciekawego. Co do magii, to rzeczywiście, magia jest potężna, ale z deka za mocna, a w wersji Andy'ego za słaba. <br />PS. Małych greatswordów na pewno nie dam. :mrgreen:
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

śr lip 23, 2003 1:05 pm

Dobra, to teraz walnê moj± krótk± recenzjê: <br />1. Klasy - jest OK, ca³kiem rozwa¿nie dopalono Barba i Rangera. Animal Companion w porz±dku (Tyrannosaurus rz±dzi!), chowaniec - tu siê nie mogê wypowiedzieæ obiektywnie :wink: . <br />2. Umiejêtno¶ci - nie wiadomo po co zmieniono ich nazwy, wprowadza tylko mêtlik. Niektóre synergy s± rozs±dnie wykonane. <br />3. Magia - jeszcze nie mia³em odwagi zajrzeæ :wink: . <br />4. Featy - na wiêkszo¶æ wpad³em sam lub mia³em sk±din±d, wiêc to bonusik dla tych, co ich jeszcze nie spotkali. 8) <br />5. Potwory - tu te¿ jeszcze nie by³em. <br /> <br />Ogólnie, to 3.5E nie taka straszna jak j± malowano. Ale i tak Andy'ego Collinsa za ni± nie polubiê :) .
 
Rince__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 373
Rejestracja: wt paź 08, 2002 7:15 pm

śr lip 23, 2003 1:36 pm

Ogólnie rzecz bior±c nie jest a¿ tak ¼le, chocia¿ mog³obybyæ lepiej.Klasy fajnie poprawili featy i skille troche pochrzanili ale co¶ za co¶.Aha mam jedno pytnie czy jest kto¶ chêtny na kupno bomby z dedykacj±("for your genius from your fans")dla pana Collinsa?Bo je¶li tak to pokryjê koszty wysy³ki.
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

śr lip 23, 2003 2:36 pm

Wystarczy porz±dny wirusik... Chodzi³o mi o komputerowy, ale mo¿e tak trochê SARS albo w±glika? :wink: Mia³by trochê czasu jeszcze ¿eby przemy¶leæ swój "genius". (Nowe przys³owie: Geniusz jak u Collinsa :mrgreen: ) <br /> <br />P.S. - mogê dorzuciæ 15 z³otych na bombê.
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

śr lip 23, 2003 5:50 pm

Przejrza³em wczoraj SRD i... nie jest ¼le. W³a¶ciwie wiêkszo¶æ zmian naprawdê mi siê podoba, chocia¿ z natury nie lubiê "nerfingu", wiêc nadal nie podoba mi siê niekumulowanie siê w³a¶ciwo¶ci zwiêkszaj±cych zasiêg krytyków, brak mo¿liwo¶ci na³o¿enia tego samego atutu metamagicznego wielokrotnie na to samo zaklêcie, zmiany u Arcymaga czy Szermierza i parê innych rzeczy. <br /> <br />W¶ród wielu zmian w D&D 3.5 jedn± z bardziej istotnych mia³a byæ mo¿liwo¶æ w³adania broni± niedopasowan± do rozmiaru postaci. Na szczê¶cie jednak nie musimy obawiaæ siê ludzi machaj±cych ¿elastwem o klasie wielko¶ci Huge czy jeszcze wiêkszym :mrgreen: Odetchn±³em z ulg±, kto¶ zrobi³ z przys³owiowej ig³y wid³y i w tej chwili wiemy, ¿e a¿ tak g³upi Wizardzi nie s± :wink: Owszem, w opisie broni jest informacja o pos³ugiwaniu siê orê¿em niedopasowanym rozmiarem do u¿ytkownika, jednak chodzi tu jedynie o kary wynikaj±ce z typu i wykorzystania w³a¶ciwo¶ci broni w ramach dotychczasowych ograniczeñ. Przyk³ad: krótki miecz wykuty dla ogra jest obiektem o rozmiarze Small (poniewa¿ Light Weapon musi byæ przedmiotem o dwie kategorie mniejszym ni¿ w³adaj±cy). Za³ó¿my, ¿e tak± broñ (obiekt wielko¶ci Small, ale broñ wielko¶ci Large) chce wykorzystaæ nizio³ek. Mo¿e ni± machaæ, ale tylko obur±cz, a poza tym bêdzie mia³ karê do trafienia -4 (-2 za ka¿dy stopieñ ró¿nicy pomiêdzy wielko¶ci± wojownika, dla którego broñ by³a stworzona a wielko¶ci± aktualnego u¿ytkownika). Jest to bardzo sensowne, gdy¿ sama wielko¶æ Short Sworda czyni go w rêkach halflinga odpowiednik Greatsworda, ale na pewno mniej efektywny (niezoptymalizowany kszta³t, ostrze zbyt szerokie, za gruba rêkoje¶æ, itp.). Oznacza to, ¿e NIE wychodzimy poza ramy schematu "broñ dwurêczna = obiekt tej samej wielko¶ci co w³adaj±cy". Dlatego te¿ nie bêdzie gnomów wpadaj±cych w sza³ bojowy z "ludzkim" dwurêcznym mieczem 2d6... i chwa³a Wizardom za to :)
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

śr lip 30, 2003 3:16 pm

Ha, dziêki Amazonowi mam ju¿ komplecik - i w sumie bardzo pozytywne wra¿enia. Najbardziej przypad³ mi do gustu nowy system Damage Reduction - ciê¿ej teraz zrobiæ super uniwersalny miecz. I ksi±¿ki s± faktycznie bardziej przejrzyste, ³atwiej znale¼æ to , czego siê szuka (np. wszystkie wyja¶nienia dt. efektów i um. specjalnych s± na koñcu DMG). A Monster Manual jest ju¿ naprawdê bardzo czytelny - przy niektórych stworach jest podana taktyka ich walki - co robi w pierwszej rundzie, drugiej itp. <br />Magia jest os³abiona - np. skrócone czasy trwania fly czy invisibility. Ale to nawet dobrze. Muszê siê jeszcze wczytaæ dok³adnie, ale wiêkszych (zbytnich) uproszczeñ czy zabijaczy gry nie znalaz³em.
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

śr lip 30, 2003 5:00 pm

Mnie równie¿ podoba siê nowy system DR. Stary by³ beznadziejny i w³a¶ciwie DR nie mia³a ¿adnej wagi - co z tego, ¿e np. Balor mia³ DR 30/+3, je¿eli by³ to potwór o CR 18? Ka¿dy przeciêtnie wyposa¿ony poszukiwacz przygód gotów na walkê z Balorem mia³ przecie¿ broñ +3, co oznacza, ¿e w wiêkszo¶ci przypadków DR by³a martwym zapisem. Teraz jest znacznie ciekawiej... i trudniej. <br /> <br />Mówi±c króciutko, oto: <br /> <br />=> zmiany, które mi siê podobaj±: <br /> <br />-> nowy system DR; <br />-> nowy, bardziej realistyczny system wielko¶ci broni; <br />-> potê¿niejsze potwory, zw³aszcza demony i diab³y; <br />-> zmiany w core classes, np. nowy Ranger czy Barb; <br />-> mo¿liwo¶æ wymiany znanych czarów u Sorcerera; <br />-> rozs±dnie dzia³aj±ce czary harm/heal; <br />-> wy¿szy koszt komponentów czarów wskrzeszaj±cych; <br />-> "ugrzeczniony" i bardziej zbalansowany time stop; <br /> <br />=> zmiany, które mi siê nie podobaj± w czê¶ci lub ca³o¶ci: <br /> <br />-> hmm, raczej za ostro potraktowany haste; <br />-> chyba przesadnie ograniczone "buff spells" (10 min/lvl by³oby OK); <br />-> niekumulowanie siê atrybutów zwiêkszaj±cych zasiêg krytyków niemal zabijaj±ce niektóre PrC, np. Weapon Master czy Deepwood Sniper; <br />-> niemo¿liwe nak³adanie tego samego metamagicznego atutu na 1 czar wielokrotnie (dlaczego?); <br />-> niekumulowanie siê enhancements broni dystansowej i pocisków (haha, teraz Arcane Archer to ju¿ zupe³ne DNO); <br />-> zbyt radykalnie poktraktowane lub w ogóle niepotrzebnie "ruszane" niektóre PrC, np. odpowiednio Archmage i Duelist; <br />-> nowe PrC (np. Eldritch Knight) mog± sobie Wizardzi wsadziæ w rzyæ (s± beznadziejne); <br />-> bardzo potê¿ne w³a¶ciwo¶ci zbroi (np. greater resistance) nie zwiêkszaj±ce total enhancement bonus to lekka przesada; <br />-> vorpal jest bardziej rozs±dny ni¿ w 3.0, ale nadal zbyt potê¿ny (zw³aszcza w rêkach postaci o np. 10 atakach/rundê) - powinien mieæ rzut obronny lub zagra¿aæ na 2 naturalne 20-tki; <br />-> darkness tworzy CIEñ zamiast nieprzeniknionej ciemno¶ci - WTF?!?; <br />-> miejsce zajmowane przez istotê to teraz zawsze kwadrat; hmm... z jednej strony umo¿liwia to obracanie siê podczas walki, a z drugiej ogranicza ruch... gogo miniatures; <br />-> disintegrate jako czar zadaj±cy obra¿enia - bezsens; <br /> <br />=> zmiany, których siê nie doczeka³em: <br /> <br />-> falling damage: heh, to tylko 300 metrów, co mi tam, 20d6 = lol. Hop!; <br />-> fortification - ¿a³osny atrybut; HF powinno byæ zarezerwowane dla ciê¿kich zbroi, a MF dla ciê¿kich i ¶rednich; ponadto 10/30/50% by³oby w sam raz - w obecnej formie HF to parodia, kosztuj±ca zaledwie 25k gp; <br />-> mo¿e jaki¶ ciekawszy Fighter; GWF/GWS na 8/12 poziomie to do¶æ prymitywny zabieg, aby uczyniæ Fightera grywalnym d³u¿ej; <br />-> niektóre mechanicznie s³abe klasy pozosta³y s³abe lub sta³y siê relatywnie jeszcze gorsze, np. Tempest. <br />Jak mi co¶ przyjdzie do g³owy, bêdê aktualizowa³ tê notkê :wink:
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

śr lip 30, 2003 9:07 pm

Klasy presti¿owe w 3.0 te¿ byly takie sobie, ale wybór z dodatków robi wra¿enie. Niekumulowanie siê faktycznie os³abia ³uczników - ale z drugiej strony pocisk z magicznego ³uku liczy siê do DR. A moim zdaniem AA by³ potêzny - nasz dru¿ynowy by³ najd³u¿ej ¿yj±c± postaci±. <br /> <br />Podoba mi siê wreszcie przydatne i okre¶lone Knowledge skills, mo¿na np. rozpoznawaæ stwory i ich cechy itp. <br />I biedni czarodzieje bez haste'a...
 
Bober__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: pt lip 04, 2003 8:41 pm

pn sie 04, 2003 7:47 pm

czy móg³by kto¶podaæ pe³n± rospiskê rangera z 3,5 podobno sporo siê zmieni³
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn sie 04, 2003 8:26 pm

Jest on dostępny w SRD. Jest tam tabelka której nie można wkleić na forum.
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

pn sie 04, 2003 8:42 pm

Kość ?ycia: k8 <br />Umiejętności: Ciche Poruszanie, Jeździectwo, Koncentracja, Leczenie, Nasłuchiwanie, Pływanie, Postępowanie ze Zwierzętami, Profesja, Przeszukiwanie, Rzemiosło, Skakanie, Stosowanie Liny, Sztuka Przetrwania, Ukrywanie się, Wiedza (geografia), Wiedza (lochy i podziemia), Wiedza (natura), Wspinaczka, Zauważanie <br /> <br />kilka sprostowań dla umiejętności: <br />Nie ma umiejętności Zwierzęca Empatia i Wyczucie Kierunku w 3.5. Znajomość Dziczy nazywa się teraz Sztuka Przetrwania. Jeżeli twoja ranga w Sztuce Przetrwania wynosi 5 lub wiecej, automatycznie wiesz gdzie znajduje się północ. <br />Umiejętność Wiedza (lochy i podziemia) daje wiedzę na temat wynaturzeń (abberacji), śluzów i jaskiń. <br />Kary do umiejętności Pływanie są nie tylko naliczane za obciążenie, ale także za Karę do Testów za noszony pancerz i/lub tarczę. W tym przypadku ta kara ulega podwojeniu (czyli za dużą metalową tarczę (-2) i kolczugę (-5) otrzymuje się karę 2x((-2)+(-5)) = -14) <br /> <br />Premie synchroniczne (nie wszystkie, tylko te które najprawdopodobniej "wyciągnie" Ranger): <br />Postępowanie ze Zwierzętami ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Jeździectwo <br />Przeszukiwanie ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Sztuki Przetrwania, gdy szuka śladów <br />Stosowanie Liny ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Wyzwalanie się <br />Stosowanie Liny ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Wspinaczka, gdy używa liny <br />Sztuka Przetrwania ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Wiedza (natura) <br />Wiedza (natura) ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Sztuka Przetrwania na otwartym terenie <br />Wiedza (lochy i podziemia) ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Sztuka Przetrwania w podziemiach <br />Wiedza (geografia) ranga 5 lub więcej --> premia +2 do Sztuki Przetrwania, gdy stara się nie zgubić, lub uniknąć naturalnych niebezpieczeństw <br /> <br /> <br />Punkty umiejętności na 1 poziomie: (6 + mod Int) x4 <br />Punkty umiejętności na poziom: 6 + mod Int <br />Bazowa premia do ataku: bez zmian <br />Rzuty Obronne: Wytrwałość bez zmian, Refleks taki jak Wytrwałość, Wola bez zmian. <br />Biegłości: broń prosta, broń żołnierska, lekkie pancerze, tarcze (za wyjątkiem pawęża) <br /> <br />Jutro napiszę więcej o zdolnościach klasowych Tropiciela (po "polskiemu").
 
Eldarion Telkontar__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 135
Rejestracja: czw lip 10, 2003 12:05 pm

wt sie 05, 2003 12:19 pm

Po¿yjemy, zobaczymy. Prawdopodopodobnie wybiorê co mi bêdzie odpowiada³o i tyle... :razz:
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

śr sie 06, 2003 6:46 pm

Hehe, z "nowym" D&D jest u mnie jak z nowym kr±¿kiem Metalliki - czas dzia³a na jego korzy¶æ :) Im wiêcej siê zag³êbiam w 3.5, tym bardziej mi siê podoba. Nowe zasady, nawet te pozornie mocno os³abiaj±ce np. dane klasy, sprawiaj±, ¿e gra staje siê ciekawsza - bardziej urozmaicona i nieco trudniejsza. To w sumie dobrze, chocia¿ ostatecznym stabilizatorem i regulatorem poziomu trudno¶ci i kompleksowo¶ci scenariuszy jest i tak DM... W zasadzie "oswoi³em" siê ju¿ z wiêkszo¶ci± modyfikacji. Mam jeszcze parê drobnych zastrze¿eñ, ale najprawdopodobniej "dam szansê" 3.5 jako ca³o¶ci i w 100% wprowadzê nowe zasady. Dopiero w przypadku problemów czy ewidentnie niepotrzebnych zmian, które "wyjd± w praniu", zastanowie siê nad pomieszaniem zasad 3.0 i 3.5.
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

ndz sie 17, 2003 1:16 pm

Dariusie mam pytanie o Twoje zdanie w kwestii mnicha (jesli ktos juz ma 3.5 do do niego/niej oczywi¶cie te¿). Czar magic weapon dzia³a teraz na mnicha (unarmed strike jest traktowany jako broñ), a magic fang jest czarem na zwierzêta, prawda? To czy uwa¿asz, ze mo¿na mieæ np. amulet/rêkawice/co¶ np. +1 flaming ? <br /> <br />ps <br />Przepraszam za brak polskich litr ale mam zlamane obie rece i troche ciezko pisac :?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz sie 17, 2003 2:44 pm

<!--QuoteBegin-Skie+-->
Skie pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dariusie mam pytanie o Twoje zdanie w kwestii mnicha (jesli ktos juz ma 3.5 do do niego/niej oczywi¶cie te¿). Czar magic weapon dzia³a teraz na mnicha (unarmed strike jest traktowany jako broñ), a magic fang jest czarem na zwierzêta, prawda? To czy uwa¿asz, ze mo¿na mieæ np. amulet/rêkawice/co¶ np. +1 flaming ?[...]
<br />Zasady tego nie zabraniaj±, wiêc taki przedmiot jest mo¿liwy do wykonania (na bazie zasad dla amuletu potê¿nych piê¶ci [czyli bêdzie to odpowiednio dro¿sze od zwyk³ych broni]). <br /> <br />P.S. ?yczê szybkiego powrotu do zdrowia.
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

ndz sie 17, 2003 3:19 pm

Ja równie¿ ¿yczê zdrowia :) <br /> <br />Co do mnicha, faktycznie, Magic Weapon dzia³a na niego normalnie, podczas gdy Magic Fang dotyczy broni naturalnych, z wyj±tkiem unarmed strike. Nie widzê problemu, na pewno mo¿na stworzyæ np. +1 flaming gauntlets czy nawet bracers. Amulet teoretycznie te¿, ale koszt by³by wy¿szy, jako ¿e domy¶lnie powinno siê w³a¶ciwie amulety ograniczyæ do ochrony i wykrycia.
 
Nadiv__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr gru 11, 2002 6:13 pm

ndz sie 24, 2003 10:18 pm

Równie¿ ¿yczê szybkiego powrotu do zdrowia :wink: <br /> <br />Jak powiedzieli moi przedmówcy, ¿adne zasady nie wzbraniaj± przed stworzeniem takiego przedmiotu.
 
Tolek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 153
Rejestracja: pt lis 29, 2002 5:39 pm

wt sie 26, 2003 7:12 pm

No có¿ najprawdopodobniej ¶ci±gnê tylko SRD i wybiorê to co mnie interesujê , ale s±dz±c po wypowiedziach zmian w takich czarach jak: zatrzymanie czasu, dezintegracja, ohydne usychanie czy przyspieszenie nie bêdê wprowadza³ . Ciekawie natomiast sprawa wygl±da z DR oraz nowymi opisami niektórych potworów. Ponadto Tropiciel(ranger) jest znacznie ciekawsz± klas± podobnie jak Barbarzyñca.
 
Tomir__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 02, 2002 9:04 pm

ndz sie 31, 2003 5:37 pm

JA mam ma³e pytanie odno¶nie edycji 3.5. <br />Mianowicie czy oprócz podstawowych podrêczników bêd± wydawane od nowa podrêczniki dotycz±ce ¶wiatów(np. Forgotten Realms). <br />Czy wogóle co¶ o tym wiadomo?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz sie 31, 2003 5:44 pm

<!--QuoteBegin-Tomir+-->
Tomir pisze:
<!--QuoteEBegin-->JA mam ma³e pytanie odno¶nie edycji 3.5. <br />Mianowicie czy oprócz podstawowych podrêczników bêd± wydawane od nowa podrêczniki dotycz±ce ¶wiatów(np. Forgotten Realms). <br />Czy wogóle co¶ o tym wiadomo?
<br />Do FR zostanie wydany (w marcu 2004 roku) Player's Guide to Faerun, ale tam zostan± tylko podane modyfikacje mechaniki (czyli dla geografii i tak trzeba bêdzie posiadaæ FRCS).
 
Nadiv__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: śr gru 11, 2002 6:13 pm

ndz sie 31, 2003 5:44 pm

JA mam ma³e pytanie odno¶nie edycji 3.5.  <br />Mianowicie czy oprócz podstawowych podrêczników bêd± wydawane od nowa podrêczniki dotycz±ce ¶wiatów(np. Forgotten Realms).  <br />Czy wogóle co¶ o tym wiadomo?
<br />Nie, nie nast±pi wznowienie innych podrêczników.
 
Tomir__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: sob lis 02, 2002 9:04 pm

ndz sie 31, 2003 6:22 pm

Nie bardzo rozumiem Darklord co bêdzie w podrêczniku Player's Guide to Faerun. To bêdzie jakby uzupe³nienie podstawowego podrêcznika do FR, czy moze ma to zwi±zek z edycja 3.5. <br />P.S <br />Dopiero zaczynam przygode z D&D wiêc jeszcze za dobrze nie orientuje siê w tym wszystkim.
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

ndz sie 31, 2003 7:56 pm

Nie bardzo rozumiem Darklord co bêdzie w podrêczniku Player's Guide to Faerun. To bêdzie jakby uzupe³nienie podstawowego podrêcznika do FR, czy moze ma to zwi±zek z edycja 3.5.
<br />Widze, ¿e uda³o mi siê wyprzedziæ Darklorda 8) FRSC opisuje geografiê historiê i inne rzeczy zwi±zane ze ¶wiatem Zapomnianych Krain. Jednak oprócz tego wprowadza zmiany w klasach i rasach z "Podrêcznika Gracza" a tak¿e dodaje nowe atuty, klasy presti¿owe, etc. W zwi±zku z wprowadzeniem edycji 3,5 niezbêdne by³o uaktualnienie zasad powi±zanych z mechanik± - czyli rasach, klasach, presti¿ówkach, itp. Natomiast podrêcznik nie wprowadzi zmian dotycz±cych samych Zapomnianych Krain. Bêdzie wiêc to takie uzupe³nienie zasad. Je¶li wiêc nie zamierzasz przerzucaæ siê na 3,5 (Je¶li niedawno kupi³e¶ 3 podstawowe podrêczniki do D&D3e - tak jak ja, to odradzam ci przej¶cie - przynajmniej w najbli¿szym czasie) to "Players Guide to Faerun" nie bêdzie ci potrzebny <br /> <br />Pozdro, <br />Xell
 
Shantirel Galaerivel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 11:59 pm

pn wrz 01, 2003 9:28 pm

Staralem sie wszystko uwaznie czytac i mam jeszcze jedno male pytanie ... Czy te wszystkie poprawki bedzie mozna sciagnac ze stronki wotc. I czy bedzie cos po polsku? gdzies na isie ... np. na forum ... A jak juz cos jest to mozecie mi podac namiary ... szczeze to troszke mnie to zdolowalo cale to zamieszanie zwiazane z wydaniem 3,5 :-/ ... <br />Pozdrawiam ...
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn wrz 01, 2003 9:32 pm

Tak, można sciagnąć. Z SRD. Nie będzie po polsku. Nie będzie na ISIE. <br />Wielokrotnie było mówione. <br /> <br />Do poniższej notki Już działa.
 
Shantirel Galaerivel
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 11:59 pm

pn wrz 01, 2003 9:40 pm

Hmmm Rend sorki ze Cie niepokoje ale cos ten link nie dziala :-( A moze masz jakis link na wotc gdzies gdzie mozna cos sciagnac ? Ja osobiscie za bardzo nie moge sie polapac tam ... dopiero od niedawna "buszuje" po wotc ;-)
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

wt wrz 02, 2003 3:38 pm

szczeze to troszke mnie to zdolowalo cale to zamieszanie zwiazane z wydaniem 3,5 :-/ ...
<br />Nie matrw siê Shanheavel, nie tylko ciebie :?. Ale na twoim miejscu naprawde odpu¶ci³bym sobie 3,5. Za dwa, trzy lata wyjdzie 4 edycja. Polskie 3,5 uka¿e siê pewnie za jaki¶ rok, jak nie dwa. Je¶li wiêc nie znasz BARDZO dobrze angielskiego, lub po prostu nie masz kasy - zostañ przy poczciwej "trójce", kupuj polskie dodatki, a jak wyjdzie D&D 3,5 po polsku (pewnie o 50 z³ tañsze) to wtedy zdecydujesz, czy chcesz siê przerzucaæ. Inaczej, naprawdê trudno bêdzie ci wciskaæ nowe zasady (m.in. czary... brrr) Szczerze polecam pozostanie przy 3ciej edycji. A je¶li nie... có¿ tu masz link do SRD. http://www.wizards.com/D20/article.asp?x=srd35 jak to stwierdzi³ mój kupmel: TWOJA WOLA :wink: <br /> <br />Pozdro, <br />Xell
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

wt wrz 02, 2003 4:38 pm

<!--QuoteBegin-Xellos+-->
Xellos pisze:
<!--QuoteEBegin-->[...]na twoim miejscu naprawde odpu¶ci³bym sobie 3,5. Za dwa, trzy lata wyjdzie 4 edycja. Polskie 3,5 uka¿e siê pewnie za jaki¶ rok, jak nie dwa. Je¶li wiêc nie znasz BARDZO dobrze angielskiego, lub po prostu nie masz kasy - zostañ przy poczciwej "trójce", kupuj polskie dodatki, a jak wyjdzie D&D 3,5 po polsku (pewnie o 50 z³ tañsze) to wtedy zdecydujesz, czy chcesz siê przerzucaæ. Inaczej, naprawdê trudno bêdzie ci wciskaæ nowe zasady (m.in. czary... brrr) Szczerze polecam pozostanie przy 3ciej edycji.[...]
<br />Jednak ISA zaczynaj±c wydawaæ podrêczniki w innej kolejno¶ci ma zamiar wypu¶ciæ podrêczniki pisane ju¿ pod 3.5 (jak na przyk³ad Fiend Folio, w którym tylko system redukcji ran jest z 3.0) na d³ugo przedtym zanim wydadz± 3.5 :? ...
 
Xellos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 59
Rejestracja: wt lip 01, 2003 2:24 pm

wt wrz 02, 2003 6:47 pm

Heh... akurat "Fiend Folio" nie zamierzam kupowaæ :) Ja radzê Shanheavel'owi patrz±c na sprawê z w³asnego punktu widzenia: punktu widzenia gimnazjalisty, któremu kasê na podrêczniki daj± rodzice, którym ta siê nie przelewa. Gimnazjalisty, który niedawno kupi³ 3e, nie zna angielskiego na tyle by swobodnie przegl±daæ angielskie podrêczniki a jego najwiêkszym problemem jest BRAK GRACZY. I taki kole¶ nie wydaje kasy na coraz nowsze podrêczniki... ma 3 corebooki, kupi jaki¶ setting, mo¿e ulubionego Classbooka, jaki¶ dodatek czy dwa do settingu - np. "Faiths & Panthenons" I TYLE. Bo po co mu reszta? Starczy to na 2 - 3 lata, przynajmniej dla niego. Zale¿y mu na graczach i dobrej zabawie a nie na kolejnym podrêczniku w coraz nowszej edycji. A co Ty Darklord móg³by¶ mu poradziæ? Czekam na propozycje. :?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości