Zrodzony z fantastyki

 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

sob lip 19, 2003 10:28 pm

Zgodnie z obietnic± podajê prawid³ow± odpowied¼ na moj± zagadkê : <br />1) postawiæ z³ot± statu³etkê na cyfrze 7 <br />2) postawiæ srebrn± statuetkê na cyfrze 10 <br />3) postawiæ br±zow± statuetkê na cyfrze 3 <br />Jedyn± osob± która poda³a mi prawid³ow± odpowied¼ w czasie podanym w zagadce jest dzierzba. Serdecznie gratulujê i mam nadziejê ¿e nied³ugo uda mi siê wymy¶leæ jak±¶ w³asn± zagadkê któr± umieszczê w tym dziale :)
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

sob lip 19, 2003 10:50 pm

Nie wiem jak innych Thor, ale mnie ciekawi dlaczego takie ustawienie? je¶li móg³by¶ to napisz uzasadnienie. Bo inaczej nie zasnê próbuj±c co¶ wymy¶leæ :mrgreen: .
 
Ais Seveu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: pn lip 14, 2003 11:21 pm

ndz lip 20, 2003 9:38 am

Thor, powiedz, czy dobrze my¶la³am :-) <br /> <br />Br±zowa na 3 - 'trzeci jest równy liczbie braci' <br />Srebrna na 10 - rzymska 10 ma symetriê promienist±, 'drugi jest z ka¿dej strony taki sam' <br />Z³ota na 7 - 'pierwszy nie do¶ciga drugiego o wielko¶æ trzeciego' - 10 - 3 = 7. <br />Pierwszy napis przypisuje materia³, z którego wykonano statuetkê (bogactwo) do 'numeru' brata. <br /> <br />Nie przys³a³am odpowiedzi, bo to z dziesi±tk± wyda³o mi siê tak mocno naci±gane, ¿e jedyn± rozs±dn± rzecz± wyda³o mi siê wzi±æ jakie¶ prochy na sen i i¶æ spaæ :mrgreen: (bior±c pod uwagê godzinê, chyba rzeczywi¶cie by³o to rozs±dne wyj¶cie...).
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Lista Legionistów

pn lip 21, 2003 1:14 am

Legion “Or³y”. <br />Sk³ad po zagadkach Devika i Thora. <br /> <br />Contubernium I <br />Tomasir 23 <br />Devik Crazystar, S³oneczne ostrze +2 (Arien), 20, Cornicularius <br />Melhavoc 12,5 <br />Ryfek, d³ugi miecz, 11 <br />Florian, sztylet, 10, Kronikarz <br />ShadEnc 10 <br />PrEDOator 9,5 <br />Baob Szary, sejmitar(+2) i sztylet(+1), 7 <br /> <br />Contubernium II <br />Errdil aep Yaevinn 6 <br />Gaszakus 6 <br />Reaper, podwójny topór, 6 <br />Dzierzba 4 <br />MacDante 4 <br />Huntermk, dwa krysno¿e, 3 <br />Malaggar, krótki miecz, 3 <br />Terai, rapier, 3 <br /> <br />Contubernium III <br />Thor 3 <br />Ais Seveu 2 <br />Gantolandon 2 <br />Marsavius, d³ugi miecz (Aranuir), 2 <br />Muad'Dib 2 <br />Sabatel 2 <br />Ysilin 2 <br />Haer'dalis 1 <br /> <br />Contubernium IV <br />Osk 1 <br />Quewen Veladorn 1 <br />Toudi 1 <br /> <br />A.
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

pn lip 21, 2003 4:30 pm

Jest to zagadka, któr± sam z bólem skleci³em tak wiêc nie jest ona czym¶ super. Poni¿sza pie¶ñ zostawia wiele do ¿yczenia, ale zosta³a ona spisana tylko na potrzeby gry. Muszê jednak w paru s³owach wprowadziæ was w przygodê aby wszystko by³o jasne. Mianowicie dwaj bohaterowie za wszelk± cenê chc± zg³adziæ pewn± osobê, która nazywana jest Emperorem. Nêka on krainy krasnoludów, którzy z³o¿yli pro¶bê na rêce w³a¶nie wspomnianych bohaterów. Którego¶ wieczora siedzieli w karczmie i przys³uchiwali siê pie¶ni barda. To czego nie wiedzieli to fakt, ¿e oprócz wspania³ego ¶piewu i umiejêtno¶ci gry na harfie to druga osobowo¶æ ów barda - by³ on p³atnym zabójc± (pracowa³ na zlecenie Emperora) Ów bard lubowa³ siê w ryzyku i balansowaniu na "cienkiej linii" Pozyska³ informacjê ¿e ta konkretna dwójka bohaterów poluje na Emperora i nie powstrzyma³ siê przed tym aby za¶piewaæ im (jak i reszcie przesiaduj±cych oczywi¶cie opojów) podstêpn± pie¶ñ. Poni¿sza pie¶ñ by³a odczytana graczom i oni dowiedzieli siê (pozwala³a im na to dedukcja i inteligencja), ¿e w pie¶ni jest co¶ nie tak. Mieli odgadn±æ co z ni± jest nie tak, (czy przypadkiem nie ma w niej klucza mówi±cego o tym, ¿e wykonuj±cy j± bard... nie jest tylko bardem?), (Imiona Jovald, Traced i Genviv – Proszê siê tym nie sugerowaæ poniewa¿ s± to imiona pewnych bohaterów nie maj±cych znaczenia w zagadce) Je¶li nie bêdzie ¿adnych koncepcji to pozwolê sobie nades³aæ podpowied¼ :wink: <br /> <br />PIE?ñ: <br /> <br />Pogarda i smutek spad³a na kraj znienacka <br />Dr±¿y ból straszny Emperor wojskami i przebieg³ym planem <br />Zabiæ niewinnych krasnoludów, Zaj±æ miasta s±siednie <br />Marzeniem ksiêcia ciemno¶ci, srogiego Emperora <br />Nadzieja p³onna nam siê tu wydaje <br />Od 500 lat gnêbi nasze serca fakt ogromnej zguby i zdrady syna <br /> <br />Gdzie cudne ber³o i jedyna korona skradzione z ku¼ni zosta³y <br />Syn z³odziej zosta³ ukarany, có¿ z tego jednak skoro artefaktów nie mamy <br />B³±dz± ponoæ te dwie rzeczy po krainach nawet nam nie znanych <br />Nie pozwalaj±c siê wyswobodziæ spod piêtna Emperora <br />I Zawrzeæ pokój w¶ród swoich jak g³osi nasza przypowie¶æ <br />Czekaæ nam tylko przyjdzie na g³oszony nam ratunek <br /> <br />Jovaldzie, który masz byæ niechybnym pocz±tkiem sprzymierza <br />Przygotuj pole bitwy i glorie wielkiej chwa³y <br />Dwóm wielkim wojownikom ¶wiata i bohaterom czasów nam b³ogich <br />Trecdowi i Genvin ¶ni±cych nam siê ka¿dej nocy <br />Spraw by do boju ruszyli i nas wyswobodzili <br />S³aw± zostan± okryci za czyn wieczny i wspominani po dzieñ ostatni <br /> <br />Bohaterowie zwyciê¿yæ pomog±, nie nastanie ciemno¶æ. <br />Zapewne dzielni bêd±, nie nast±pi smutek i nieszczê¶cie. <br />Bohaterscy, nie zwyciê¿eni zostan± oboje. <br />Ber³o i koronê oddadz± Emperorowi p³acz i cierpienie towarzyszyæ bêdzie. <br />?yæ wiecznie bêd± nie przegran± walkê przyjdzie im skosztowaæ. <br />Klêski i nieszczê¶cia bêd± nareszcie za¿egnane, dobro zostanie.
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

pn lip 21, 2003 11:12 pm

Widze, ¿e jak narazie nie ma za wielu chêtnych na rozgryzienie tej zagadki. Jutro w po³udnie (w samo po³udnie - hehe) napisze wiêc ma³± podpowied¼, która powinna pomóc. <br /> <br />Dopiska: <br /> <br />Niektóre osoby prosi³y, aby podpowied¼ zosta³a przes³ana nieco pó¼niej, tak wiêc, zrobie to jutro.
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

śr lip 23, 2003 9:11 pm

Przyszed³ czas na podpowied¼ do zagadki. <br />Prosze skupiæ siê na ostatniej zwrotce pie¶ni. Je¶li dobrze siê j± rozszyfruje to mo¿na zdemaskowaæ barda. <br />Rozwi±zanie podam jutro.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik.

czw lip 24, 2003 1:51 am

Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik. :mrgreen: <br /> <br />Helvig i Hasima, dwa wielkie wspania³e wilki, le¿a³y znudzone niedaleko na polanie, a wielki jastrz±b szybowa³ nisko i dostojnie nad drzewami, udaj±c ¿e poluje na myszy nawiedzaj±ce stadami skromn± chatê na skraju tajemniczego lasu. <br />Jej mieszkaniec - druid/czarodziej o imieniu Morfer, zmaga³ siê w tym czasie z zagadkowym listem od pewnego bystrego gnoma - Einego Steina. <br /> <br />„Jak to zapisaæ? Hm, skoro idê brzegiem dwa kroki na sekundê, a jego parostatek p³ynie trzy kroki na sekundê w tym samym kierunku, a on stawia te¿ dwa kroki w tym samym kierunku? Skoro czas p³ynie tak samo, to mnie wyprzedzi o te trzy kroki. Nie, to niemo¿liwe. Jaka¶ wzglêdno¶æ ruchu i czasu?” <br /> <br />Puk! Puk! Buuum!!! <br /> <br />Drzwi otwar³y siê szeroko i do chaty wtoczy³ siê oty³y karczmarz z pobliskiej wioski - Gulfus Goniec - nios±c z trudem dêbow± beczu³kê. Szybko rozejrza³ siê po wnêtrzu i g³o¶no sapi±c, z ulg± po³o¿y³ ciê¿ar na obszernym stole. Po chwili z³apa³ oddech i z radosnym wyrazem na twarzy rzek³: <br /> <br />- Eeech, drogi przyjacielu! Popatrz co dosta³em. Beczu³ka pe³na prawdziwego spirytusiku! <br /> <br />Morfer przerwa³ pracê i od³o¿y³ na bok pergamin, pióro i ka³amarz. Spojrza³ wymownie najpierw na przyjaciela, potem na beczu³kê. <br /> <br />- A sk±d j± dosta³e¶, je¶li mogê wiedzieæ? – zapyta³ uprzejmie, ledwo powstrzymuj±c irytacjê z powodu nag³ego naj¶cia. <br /> <br />- Dooobre pytanie, ale sam nie wiem! Zszed³em do piwnicy i le¿y po¶rodku – Gulfus dwa razy pog³aska³ siê rêk± po ³ysiej±cej g³owie, co znaczy³o, ¿e rzeczywi¶cie ma problem z wyja¶nieniem – Do beczki by³ do³±czany jeszcze taki pergamin. Sam zobacz. <br /> <br />Morfer z rezerw± odebra³ podany przez przyjaciela po¿ó³k³y, niedu¿y kawa³ek pergaminu. Przeczyta³ w zdumieniu: <br />„Przesy³am beczu³kê wspania³ego legionowego spirytysiku, gdy¿ nikt go nie pilnuje. Podzielcie siê po po³owie, a mam nadziejê, ¿e uczynicie co¶ zagadkowego. PS. Wehiku³ Steina jednak dzia³a!!!. A.” <br /> <br />Rozprawiali jeszcze d³ugo na temat wehiku³u, Steina i zagadkowego Legionu. W koñcu jednak przyst±pili do podzia³u beczki. <br /> <br />Morfer mia³ jednak tylko w chacie dwa puste naczynia – gliniane g±siorki. Jeden o pojemno¶ci 5 litrów (g±siorek I), drugi – 3 litrów (g±siorek II). <br /> <br />Przelewali do pó³nocy, w koñcu jednak uda³o im siê odmierzyæ w³a¶ciwe proporcje: w beczu³ce by³y 4 litry i w g±siorku I - tak¿e 4 litry spirytusiku. <br /> <br />Gdy o wschodzie s³oñca Hasima odwiedzi³a chatê i spojrza³a na ich zadowolone twarze, pogr±¿one w b³ogim ¶nie na zapchlonych siennikach, fuknê³a z niesmakiem i szybko wysz³a, ³api±c ¶wie¿y powiew poranka na wystawiony z ulg± jêzyk; zaczê³a wêszyæ ¶lady myszy, które stary, wielki, g³upi jastrz±b przeoczy³ jak zwykle, a teraz ¶pi na kominie, udaj±c albo obserwuj±c j± uwa¿nie; czego nigdy nie by³a pewna... <br /> <br />Pytanie: <br /> <br />Jakich operacji dokonali Gulfus i Morfer, aby podzieliæ siê po równo wspania³ym legionowym spirytusikiem? <br /> <br />Stan pocz±tkowy w litrach: <br />Beczu³ka: 8; G±siorek I: 0; G±siorek II: 0. <br /> <br />Przelanie nr 1: <br />Beczu³ka: x; G±siorek I: x; G±siorek II: x. <br /> <br />Rozwi±zanie polega na podaniu kolejnych przelañ, aby w g±siorku I i w beczu³ce zosta³o ostatecznie po cztery litry spirytusiku. <br /> <br />Rozwi±zanie we wtorek noc± - 29.07. <br />Podpowied¼, polegaj±ca na podaniu czterech pierwszych przelañ w niedzielê w nocy - 27.07. <br /> <br />Adi
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

pt lip 25, 2003 11:53 am

Na wstêpie chcia³em przeprosiæ za nie wstawienie odpowiedzi wczoraj tak jak obieca³em. Sta³o siê to za spraw± z³o¶liwo¶ci rzeczy martwych - nie dzia³a³ mi wczoraj net. Nie bêde siê rozpisywa³ ile w³osów wyrwa³em z z³o¶ci :) a przejde od razu do konkretów. <br /> <br />Rozwi±zanie zagadki: Nale¿y skupiæ siê na ostatniej zwrotce pie¶ni. Czytaj±c j± wspak (od ostatniej linijki) otrzymamy ca³kiem inne znaczenie tekstu. Da nam to bezpodstawnie do zrozumienia, ¿e bard jest na us³ugach Emperora i nie nale¿y traktowaæ go po przyjacielsku :wink: <br /> <br />Oto lista osób które w kolejno¶ci nades³a³y poprawne odpowiedzi: <br /> <br />1. Ryfek <br />2. Ais Seveu <br />3. Tomasir <br /> <br />Gratuluje i chyle czo³a zwyciêzcom.
 
Ulkaster
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 51
Rejestracja: pt lip 25, 2003 4:09 pm

pt lip 25, 2003 7:24 pm

Kiedy¶ zrobi³em zagadkê: <br /> <br />W lochu by³y dwie pary drzwi. Przy ka¿dych drzwiach sta³ pos±g. Pomiêdzy drzwiami widnia³a tablica, a na niej napisany zosta³ wiersz. <br /> <br />OTO WIERSZ (sam go u³o¿y³em, proszê nie ¶miejcie siê [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] ) <br /> <br />Witaj, zacny podró¿niku. <br />Je¶li chcesz siê znale¿æ <br />W skarbcowym pojemniku, <br />Spytaj nas o drogê. <br /> <br />Je¶li dobr± ¶cie¿k± pójdziesz, <br />Klejnotami siê bêdziesz zachwyca³, <br />Lecz je¿eli z³± ¶cie¿kê wybierzesz, <br />Ze zmar³ymi siê bêdziesz wita³. <br /> <br />Jeden z nas prawdê mówi, <br />Drugi z nas wci±¿ ³¿e. <br />Wybieraj zatem szybko - <br />Inaczej bêdzie ¼le! <br /> <br />Kwintesencj± zagadki by³o to, ¿e jedne drzwi prowadz± do skarbca, a drugie do "¶mierci" - do¶æ gro¼na pu³apka, zaklêcie palec ¶mierci lub podobne. Wspomniane pos±gi mówi± i odpowiedz± na ka¿de pytanie co do drogi do skarbca. Haczyk jest w tym, ¿e jeden pos±g mówi prawdê, a drugi k³amie. Postacie mog± spytaæ siê pos±gu o dobre drzwi (by³o przy tym ryzyko, ¿e ów pos±g k³amie), lub po prostu wybraæ na chybi³ - trafi³ (moi gracze tak w³a¶nie zrobili). <br /> <br />Gdyby sie zapytali: "któr± drogê wskaza³by mi twój kolega, gdybym go zapyta³ o skarbiec ?", od razu by siê zorientowali.
 
Baob Szary
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 198
Rejestracja: pt lut 14, 2003 12:48 pm

ndz lip 27, 2003 6:30 pm

Ulkaster=> taka zagadka byla juz rozwiazywana´na forum (x stron wczesniej i w innym kontekscie)... :wink: <br /> <br />P.S. <br />Ale wiersz naprawde fajny, gratuluje.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik - podpowied¼

pn lip 28, 2003 1:06 am

Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik - podpowied¼. <br /> <br />Antyczny drewniany zegar w chacie Morfera odezwa³ siê subtelnym biciem swego wiekowego serca. Minê³a pó³noc. Dwa wilki spa³y przed chat±, a Gulfus i Morfer chrapali na swoich siennikach. <br /> <br />Teurus, stary jastrz±b po cichutku zsun±³ siê z komina i przez niedomkniête okno wlecia³ do chaty. Usiad³ na stole i z uwag± zacz±³ przygl±daæ siê stercie pergaminów. Po chwili zgrabnie i delikatnie dziobem wysup³a³ jeden z nich. Pochwyci³ go mocno i wyfrun±³ równie cicho. <br /> <br />Helvig czujnie uniós³ ³eb, lecz widz±c Teurusa u³o¿y³ siê wygodniej, dyskretnie zas³aniaj±c ³ap± ucho Hasimy, aby nic nie s³ysza³a. Machn±³ lekko tylnymi ³apami, a wtedy jastrz±b wzbi³ siê w powietrze. <br /> <br />„Ach te ich zagadki, tajemnice, fantazje. Tylko k³opoty z tego, a ta przem±drza³a Hasima szpieguje mnie od rana do wieczora. Dobrze, ¿e jest taka leniwa i przesypia wiêkszo¶æ czasu. Ale w drogê. Szybko! Muszê wróciæ jeszcze przed ¶witem” – tak rozmy¶laj±c Teurus lecia³ noc± nad lasem. W szponach trzyma³ pergamin, podpisany zagadkowymi literami Ys... <br /> <br />Niestety w czasie tego lotu, cze¶æ pergaminu oderwa³a siê smagana powiewami wiatru. <br />------------- <br /> <br />Zadanie mo¿na rozwi±zaæ na dwa sposoby. <br /> <br />Oto podpowied¼ do jednego z nich, odczytana z resztek jakiego¶ ¿ó³tego arkusza, który znalaz³em niespodziewanie rankiem na parapecie okna. <br /> <br />B - beczu³ka (poj. 8l.) <br />G I - g±siorek I (poj. 5l.) <br />G II - g±siorek II (poj. 3l.) <br />jednostki - litry <br /> <br />Stan pocz±tkowy: <br />B - 8; G I - 0; G II - 0 <br /> <br />Przelanie 1: z B do G II <br />B - 5; G I - 0; G II - 3 <br /> <br />Przelanie 2: z G II do G I <br />B - 5; G I - 3; G II - 0 <br /> <br />Przelanie 3: z B do G II <br />B - 2; G I - 3; G II - 3 <br /> <br />Przelanie 4: z G II do G I <br />B - 2; G I - 5; G II – 1 <br /> <br />Pozostaje odgadn±æ kolejne cztery przelania, tak aby w beczu³ce B i g±siorku G I zosta³o po cztery litry. <br /> <br />Adi
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik - rozwi±zanie

śr lip 30, 2003 12:52 am

Od mêdrca, który nie dzieli siê z nikim, tym co wie, lepszy jest g³upiec, który opowiada o tym co widzia³.” <br /> <br />(powtarzane przez Gulfusa Goñca powiedzenie, zas³yszane pewnego poranka na stepie w mongolskiej jurcie) <br /> <br />Gulfus, Morfer i legionowy spirytusik - fina³. <br /> <br />Jak wspomnia³em, s± dwa sposoby na rozwi±zanie: <br /> <br />I. Metoda Ysabell Moebius, której czê¶æ sta³a siê tre¶ci± pergaminu niesionego przez jastrzêbia Teurusa. :mrgreen: <br /> <br />Stan pocz±tkowy: <br />B - 8; G I - 0; G II - 0 <br /> <br />Przelanie 1: z B do G II <br />B - 5; G I - 0; G II - 3 <br /> <br />Przelanie 2: z G II do G I <br />B - 5; G I - 3; G II - 0 <br /> <br />Przelanie 3: z B do G II <br />B - 2; G I - 3; G II - 3 <br /> <br />Przelanie 4: z G II do G I <br />B - 2; G I - 5; G II - 1 <br /> <br />Przelanie 5: z G I do B <br />B - 7; G I - 0; G II - 1 <br /> <br />Przelanie 6: z G II do G I <br />B - 7; G I - 1; G II - 0 <br /> <br />Przelanie 7: z B do G II <br />B - 4; G I - 1; G II - 3 <br /> <br />Przelanie 8: z G II do G I <br />B - 4; G I - 4; G II - O <br /> <br /> <br />II. Metoda dzierzby, krótsza o jedno przelanie: <br /> <br />Stan pocz±tkowy: <br />Beczu³ka: 8; G±siorek I: 0; G±siorek II: 0. <br /> <br />Przelanie nr 1: <br />Beczu³ka: 3; G±siorek I: 5; G±siorek II: 0. <br /> <br />Przelanie nr 2: <br />Beczu³ka: 3; G±siorek I: 2; G±siorek II: 3. <br /> <br />Przelanie nr 3: <br />Beczu³ka: 6; G±siorek I: 2; G±siorek II: 0. <br /> <br />Przelanie nr 4: <br />Beczu³ka: 6; G±siorek I: 0; G±siorek II: 2. <br /> <br />Przelanie nr 5: <br />Beczu³ka: 1; G±siorek I: 5; G±siorek II: 2. <br /> <br />Przelanie nr 6: <br />Beczu³ka: 1; G±siorek I: 4; G±siorek II: 3. <br /> <br />Przelanie nr 7: <br />Beczu³ka: 4; G±siorek I: 4; G±siorek II: 0. <br /> <br />Oto lista Forumowiczów, którzy podo³ali zadaniu: <br /> <br />Tomasir, Ais Seveu, ShadEnc, Ysabell Moebius, dzierzba, Baob Szary, Devik CrazyStar. <br /> <br />Szczere podziêkowania za dobre s³owa i pe³en szacunku uk³on dla Waszego intelektu. :!: <br /> <br />Zadanie pochodzi z magicznej ksiêgi mego ojca i jest typow± zagadk± „na przelewanie”. <br /> <br />W zagadce pojawi³ siê gnom Eini Stein, który z pomoc± Morfera chcia³ rozpracowaæ teoriê wzglêdno¶ci – by³a to inspiracja z tematu: <br /> <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=3067&sid=0b3...29ab7d055307760 <br /> <br />Sta³y bohater zagadek Morfer, na potrzeby przygód te¿ ujawni³ czê¶æ swoich mocy w temacie: <br /> <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=650&sid=0b4f...673cd69ea40184e <br /> <br />Teraz nowy sk³ad naszego Legionu (po zagadce Shiraka i Adiego). Poniewa¿ Cornicularius uda³ siê na wyprawê w celu zdobycia Wysp Brytyjskich i officio legati ma z nim kontakt jedynie przez zawodne go³êbie pocztowe, mog± wyst±piæ nie¶wiadome b³êdy w podsumowaniu. Je¶li stwierdzicie takowe, u¿yjcie systemu PW w celu sprostowania. :wink: <br /> <br />Contubernium I <br />Tomasir 27 <br />Devik Crazystar, S³oneczne ostrze +2 (Arien), 22, Cornicularius <br />Ryfek, d³ugi miecz, 13 <br />Melhavoc 12,5 <br />ShadEnc 12 <br />Florian, sztylet, 10, Kronikarz <br />PrEDOator 9,5 <br />Baob Szary, sejmitar(+2) i sztylet(+1), 9 <br /> <br />Contubernium II <br />Ais Seveu 6 <br />dzierzba 6 <br />Errdil aep Yaevinn 6 <br />Gaszakus 6 <br />Reaper, podwójny topór, 6 <br />MacDante 4 <br />Huntermk, dwa krysno¿e, 3 <br />Malaggar, krótki miecz, 3 <br /> <br />Contubernium III <br />Terai, rapier, 3 <br />Thor 3 <br />Gantolandon 2 <br />Marsavius, d³ugi miecz (Aranuir), 2 <br />Muad'Dib 2 <br />Sabatel 2 <br />Ysabell Moebius 2 <br />Ysilin 2 <br /> <br />Contubernium IV <br />Haer'dalis 1 <br />Osk 1 <br />Quewen Veladorn 1 <br />Shirak 1 <br />Toudi 1 <br /> <br />Do nastêpnej zagadki, ku chwale Legionu <br /> <br />Ave! <br /> <br />(krzykn±³ Adinius) :razz:
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Zagadka Prokonsula

wt sie 19, 2003 10:31 pm

Nadszed³ pergamin przez konnego kuriera z Rzymu do letniego le¿a Legionu w Bajach nad zatok± Puteoli u stóp Wezuwiusza, jako zadanie specjalne Senatu Republiki. [Czyli jest to zagadka punktowana dla Legionistów (ja sam od czasu do czasu bêdê podawa³ zagadki, lecz nie bêdê zbiera³ za nie punktów).] <br /> <br />Prokonsul Darkonius dawnymi czasy odkry³ ksiêgê ¿ycia i ¶mierci, Vitae post mortem. Zawarto w niej zagadki, których rozwi±zanie da ogromn± potêgê w³a¶cicielowi. Oto jedna z nich (spisana rêk± szaleñca, któremu próba nie powiod³a siê): <br /> <br />Sekret magów perskich <br /> <br />Musisz pierwej w wodzie przejrzeæ siê i przeciwieñstwa wyzbyæ siê. <br />Jak ju¿ przejdziesz nade trupem, ruszaj za kolejnym ³upem. <br />Szukaj nekropoli przez Marduka uczynionej i pokonaj tam stra¿nika. <br />Ju¿ niewiele pozosta³o by do koñca okryæ chwa³± siê. <br />Teraz trzeba jeszcze spotkaæ dewê i pozbawiæ ¿ycia sk³adnie. <br /> <br />Pozosta³o ju¿ jedynie alchemiczne warzenie. <br />Z nekropolitañskiej ko¶ci czarê uczyñ i swej czerwieni do niej wlej. <br />Szarej masy dewy dodaj, lecz to nie koniec jeszcze. <br />Odnajd¼ jajo co siê alchemikom ¶ni³o, poczem wysied¼ je i do wywaru dodaj. <br />Na sam koniec ¶wiat³em przeszyj. <br />Wypij i potêgê swoj± czuj. <br /> <br />Nale¿y odgadn±æ kolejne kroki próby. W pierwszej zwrotce chodzi o dokonanie trzech rzeczy - przydaæ siê mo¿e wiedza z zakresu mitologii sumeryjskiej. W czê¶ci drugiej potrzeba piêciu sk³adników – przydaæ siê mo¿e wiedza z drugiej edycji AD&D. <br /> <br />Zagadka mo¿e okazaæ siê trudna, wiêc uznam wszelkie logiczne rozwi±zania. <br /> <br />Daje czas do rozwi±zania do 7 wrze¶nia (2003 roku :wink: ). <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Rozwi±zania przyjmuje tylko na PW<!--colorc--></span><!--/colorc--> :!: <br /> <br />Przy podaniu rozwi±zania (z pe³nym wyja¶nieniem poszczególnych wersów) podam do czego s³u¿y³a ta próba.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt sie 29, 2003 4:59 am

.
Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2023 2:30 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

sob sie 30, 2003 12:23 pm

Podaje dzi¶ kolejne wskazówki do zagadki Sekret magów perskich: <br />-pierwsza zwrotka nie opiera siê w ca³o¶ci na mitologii sumeryjskiej <br />-czynno¶ci wykonane w pierwszej zwrotce pozwalaj± po¶rednio otrzymaæ trzy spo¶ród piêciu sk³adników. <br /> <br />Do tej pory otrzyma³em dwie odpowiedzi... (Nie bêdê zdradza³ w jakiej mierze poprawne :wink: .)
 
melhavoc
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 74
Rejestracja: wt maja 06, 2003 4:11 pm

pn wrz 01, 2003 2:58 pm

Co do rozwi±zania mojej zagadki z przykro¶ci± muszê stwierdziæ, ¿e nikt nie przys³a³ poprawnej odpowiedzi. <br /> <br />Niezale¿nie od trójk±ta |EA|=|DC|. Tak¿e mo¿emy stwierdziæ, ¿ê <br />tr.OEA przystaje do ODC (poniewa¿ jeszcze wiemy, ¿e oba te trójk±ty s± prostok±tne) - takie zarzuty dosta³em co do tego dowodu, ale akurat nie w tych miejscach nale¿a³o siê przyczepiæ. <br /> <br />B³ad jest ju¿ w samym rysunku. Chodzi o to, ¿e je¿eli E nie lezy na odcinku AB to wtedy D musi le¿eæ na odcinku AC (i odwrotnie, jezeli D nie le¿a³oby na odcinku AC to E musia³o by le¿eæ na odcinku AB). Jest to dosyæ ³atwo udowodniæ, jednak ja jestem zbyt leniwy by chcia³o mi sie robic jeszcze kilka rysunków do tego dowodu (sorry wszystkim). W ka¿dym razie wskaza³em miejsce gdzie le¿y b³±d.
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

czw wrz 04, 2003 10:38 pm

Pewnego dnia grupa poszukiwaczy przygód wybra³a siê... na poszukiwanie przygód, weszli do jaskini s±dz±c ¿e bêdzie fajna przygoda, niestety napotkali tam smoka, z którym w ¿aden sposób by sobie nie poradzili, ten jednak okaza³ siê ³askawy i powiedzia³, ¿e nie zje intruzów je¶li ci zadadz± mu zagadkê na któr± on nie bêdzie zna³ odpowiedzi. Da³ im na to dwie szanse. Poniewa¿ smok zna mnóstwo zagadek s± ma³e szanse na prze¿ycie podró¿ników, jest jednak sposób na zadanie pytañ tak aby smok na pewno na które¶ nie odpowiedzia³. No w³a¶nie co to za sposób? Dajê wam czas do 10. <br />Pozosta³o dni: 0 <br />Dodane pó¼niej: Tylko ¿adnych typu: "Jak ma na imiê moja ciocia?"
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Rozwi±zanie Zagadki Prokonsula

ndz wrz 07, 2003 10:56 pm

Przyszed³ czas na rozja¶nienia wielkiej tajemnicy magów perskich (w Persji magami nazwyno kap³anów paraj±cych siê magi± i astrologi±). <br /> <br />Najpierw zajmiemy siê moj± interpretacj±: <br /> <br />Musisz pierwej w wodzie przejrzeæ siê i przeciwieñstwa wyzbyæ siê. <br />Jak ju¿ przejdziesz nade trupem, ruszaj za kolejnym ³upem. <br /> <br />Nie ma tu odniesienia do mitologii sumeryjskiej. Jest to metafora maj±ca oddaæ stworzenie swego odbicia i zniszczenia go. Zniszczenie musi byæ fizyczne, gdy¿ pozostaje po niej cia³o (trup(em)). Zatem chodzi o stworzenie swego sobowtóra lub klona i zabicie go. Z niego te¿ musimy mieæ sk³adnik :wink: . <br /> <br />Szukaj nekropoli przez Marduka uczynionej i pokonaj tam stra¿nika. <br /> <br />Marduk zabi³ Tiamat (przez eRPeGow± braæ uznawan± za smoczycê). Nekropola ma wskazywaæ na ten fakt, a stra¿nik jest uosobieniem smoka (mo¿e to te¿ byæ drakolicz - nawet jest to bardziej adekwatne). <br /> <br />Ju¿ niewiele pozosta³o by do koñca okryæ chwa³± siê. <br /> <br />Przerywnik dramatyczny :wink: . <br /> <br />Teraz trzeba jeszcze spotkaæ dewê i pozbawiæ ¿ycia sk³adnie. <br /> <br />Tutaj mamy bardziej nawi±zanie do "m³odszej mitologii sumeryjskie", mianowicie do Zoroastrianizmu (to ju¿ czasy istnienia Persji). Mianem dewy okre¶lano diab³y. Zatem musimy pokonaæ przeciwnika z Dziewiêciu Piekie³. <br /> <br />Pozosta³o ju¿ jedynie alchemiczne warzenie. <br /> <br />Trzeba przygotowaæ wywar 8) . <br /> <br />Z nekropolitañskiej ko¶ci czarê uczyñ... <br /> <br />Z ko¶ci smoka/drakolicza zrobiæ czarê. <br /> <br />...i swej czerwieni do niej wlej. <br /> <br />Krew sobowtóra/klona zabitego wcze¶niej. <br /> <br />Szarej masy dewy dodaj... <br /> <br />Mózg jest czasem nazywany szar± mas±, zatem dodajemy mózg diab³a. <br /> <br />..., lecz to nie koniec jeszcze. <br /> <br />Dzia³amy dalej :wink: . <br /> <br />Odnajd¼ jajo co siê alchemikom ¶ni³o, poczem wysied¼ je i do wywaru dodaj. <br /> <br />Chodzi o alchemiczne jajo - istnia³o ono w 2E i dziêki specjalnemy zaklêciu (w wolnym przek³adzie wysiedzenie jajka 8) ) mo¿na by³o je przemieniæ w kamieñ filozoficzny (a ten by³ snem wielu alchemików :wink: ). <br /> <br />Na sam koniec ¶wiat³em przeszyj. <br /> <br />Nale¿y o¶wietliæ wywar - najlepiej naturalnym lub magicznie sprowadzonym ¶wiat³em s³oneczny. <br /> <br />Wypij i potêgê swoj± czuj. <br /> <br />No to na zdrowie :evil: . <br /> <br />Efektem poprawnie wykonanego wywaru jest osi±gniêcie mocy umo¿liwiaj±cej pos³ugiwanie siê epick± magi±. <br /> <br />Zagadka by³a trudna (co widaæ po ilo¶ci odpowiedzi) i wyznaczy³em za ni± maksymaln± nagrodê. <br /> <br />Nadszed³ ostatecznie czas na omówienie dwóch odpowiedzi: <br /> <br />1. <!--QuoteBegin-Dragonslord+-->
Dragonslord pisze:
<!--QuoteEBegin-->zdaje mi siê ¿e chodzi tutaj o stworzenie z siebie nieumar³ego udanie siê do Piek³a pokananie stra¿nika pokanaæ t± dewê zabraæ jej duszê/krew wymieszaæ jej krew ze swoj± w naczyniu z jakiej¶ ko¶ci znale¶æ jajo smoka lub kamieñ filozoficzny, na sam koniec wystaw wywar na swiat³o s³oneczne i wypij sta³e¶ siê nie¶miertelna postaci± prawie ¿yw±
<br />Dragonslord nie poda³ ca³ej odpowiedzi, lecz odgad³ poprawnie czê¶æ zagadki (pokonanie diab³a, dodanie "swojej" krwii, kamieñ filozoficzny i ¶wiat³o s³oneczne). Je¶li wyrazi chêæ na wst±pienie do Legionu, to przyznaje mu 0,75 punkta. <br /> <br />2. <!--QuoteBegin-Devik Crazystar+-->
Devik Crazystar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Sekret magów perskich  <br /> <br />1aMusisz pierwej w wodzie przejrzeæ siê i przeciwieñstwa wyzbyæ siê.  <br />Jak ju¿ przejdziesz nade trupem, ruszaj za kolejnym ³upem.  <br />2aSzukaj nekropoli przez Marduka uczynionej i pokonaj tam stra¿nika.  <br />Ju¿ niewiele pozosta³o by do koñca okryæ chwa³± siê.  <br />3aTeraz trzeba jeszcze spotkaæ dewê i pozbawiæ ¿ycia sk³adnie.  <br /> <br />Pozosta³o ju¿ jedynie alchemiczne warzenie.  <br />1b Z nekropolitañskiej ko¶ci czarê uczyñ i 2bswej czerwieni do niej wlej.  <br />3b Szarej masy dewy dodaj, lecz to nie koniec jeszcze.  <br />4b Odnajd¼ jajo co siê alchemikom ¶ni³o, poczem wysied¼ je i do wywaru dodaj.  <br />5b Na sam koniec ¶wiat³em przeszyj.  <br />Wypij i potêgê swoj± czuj. <br /> <br />1a. Wychodzi na to, ¿e trzeba przejrzeæ siê w wodzie i „zburzyæ” swoje obicie (odwrócone strony – w pewnym sensie przeciwieñstwo), po czym przej¶æ po nim. Patrz±c na wskazówkê ni¿ej, je¿eli nie mo¿e byæ to dowolna woda, bêdzie to rzeka Eufrat. <br />2a. Có¿, wiem, kto to jest Marduk, ale nie mogê po³±czyæ go z cmentarzem. Poza tym ³amañcem: nekropolie to ¶wi±tynie obok du¿ych miast, czêsto przy ¶wi±tyniach; du¿e miasto zwi±zane z Mardukiem to Babilon (g³ówna ¶wi±tynia). Wiêc nekropolia w Babilonie, gdzie trzeba zabiæ stra¿nika. <br />3a. Zabiæ dewê – istota niebiañska, w *D&D oczywi¶cie specyficzny potworek.  <br />1b i 2b. Robimy czarê z jedynej ko¶ci do tego siê nadaj±cej – czaszki (przypuszczam, ¿e zabranej uprzednio ze wspomnianej nekropolii). A potem nalewamy do niej w³asnej krwi. <br />3b. Dodajemy mózg dewy a dok³adniej jego zewnêtrzne czê¶ci (uwaga: w rdzeniu przed³u¿onym i rdzeniu krêgowym istota szara po³o¿ona jest wewnêtrznie). <br />4b. Jest co prawda „alchemiczne jajo” – wyobra¿enia pocz±tku Wszech¶wiata, a jednocze¶nie naczynia alchemicznego, gdzie wszystko powstaje, ale mi to nie pasuje. Przypomnia³em sobie natomiast, ¿e Kamieñ Filozoficzny by³ przedstawiany czasem jako z³ote jajo, wiêc poszuka³em o nim co nieco i dowiedzia³em siê, ¿e powstawa³ z jaja z³o¿onego przez Bia³ego Or³a, a zap³odnionego przez Wê¿a, który p³ywa³ w krwi Czerwonego Lwa. Ale nie mam pojêcia, jak je „wysiedzieæ”. Przy okazji jednak znalaz³em historiê o pewnym Czarnoksiê¿niku-alchemiku i Ognistym Ptaku. Otó¿ ten czarnoksiê¿nik znalaz³ pewnego dnia ciemnoczerwony kamieñ w kszta³cie jaja. W ¿aden sposób nie da³o siê go otworzyæ, uda³o siê dopiero, gdy wrzuci³ je na pewien czas do ognia. Wyszed³ z niego Ognisty Ptak i w rezultacie po¿ar³ maga, ale to reszta historii. Stawiam na t± wersjê. <br />5b. Hmm... to lekko niejasne, w ¶wietle wcze¶niejszych faktów te¿ nie dostajê ol¶nienia  :wink:  Mo¿e po prosu wystawiæ na dzia³anie ¶wiat³a s³onecznego? <br /> <br />A wiêc.: <br />1. Udajemy siê do Babilonu, gdzie burzymy nasze odbicie w wodach Eufratu, by nastêpnie przez ten wzburzony obraz przej¶æ. <br />2. Nastêpnie kierujmy siê do nekropolii pod Babilonem, gdzie zabijamy stra¿nika, profanujmy grób i zabieramy czaszkê. <br />3. Ukatrupiamy dewê. <br />4. Z czaszki robimy czarê. <br />5. Do niej wlewamy swojej krwi. <br />6. A nastêpnie mózg dewy (istotê szar± dla dok³adno¶ci). <br />7. Znajdujemy ciemnoczerwony kamieñ o kszta³cie jaja i wrzucamy go do ognia, gdy pêknie obie jego po³ówki dodajmy do wywaru. <br />8. Nastêpnie wystawiamy go na dzia³anie ¶wiat³a s³onecznego, dla ubarwienia historii w po³udnie przesilenia letniego :) <br />I voila  :D
<br />W kilku miejscach siê pokrywa, ale podoba mi siê wyt³umacznie Devika, wiêc uznam je za "logicznie uzasadniene" (zreszt± widaæ sporo w³o¿onej w to pracy 8) ). Przyznaje 1,75 punkta. <br /> <br />P.S. Adi nie jestem pewien, czy mo¿e byæ punktacja z dok³adno¶ci± do 0,25. Je¶li nie, to proszê o zaokr±glenie przyznanych punktów do góry.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Tajemnica mêdrca z Synopy

wt wrz 09, 2003 1:03 am

Zagadka „Tylko dla Or³ów”. <br />(dedykacja dla Thomasa Percy i Ojca bukwy) <br /> <br />Tajemnica mêdrca z Synopy. <br /> <br />Wieki temu na Wybrze¿u Mieczy ¿y³ pewien Niespokojny Duch, którego uznano pó¼niej za filozofa. Znany by³ z tego, ¿e lubi³ polemizowaæ z innymi mêdrcami, choæ raczej sam w³a¶ciwie nie przedstawi³ niczego oryginalnego. Zapamiêtano go jako przem±drza³ego b³azna, ale zapewne zas³ugiwa³ na lepsz± ocenê. Mieszka³ w beczce, czasami chodzi³ po mie¶cie z latarni±, poszukuj±c prawdziwego cz³owieka. <br /> <br />Sta³ siê tak s³awny, ¿e w koñcu odwiedzi³ go sam Elminster, zafascynowany jego m±dro¶ci±, gotów dopomóc mu w karierze. <br /> <br />Zapyta³ Niespokojnego Ducha: Co mogê dla Ciebie uczyniæ? <br />Ten odpowiedzia³: Zas³aniasz mi s³oñce, usuñ siê trochê. <br /> <br />Zada³ te¿ piêkn± zagadkê, która dzisiaj sta³a siê ponownie aktualna: <br /> <br />„Dlaczego ludzie daj± ja³mu¿nê ¿ebrakowi, a nie daj± pieniêdzy filozofowi?” <br /> <br />1. Kim by³ Niespokojny Duch? <br />2. Jaka jest odpowied¼ na zadane przez Niespokojnego Ducha pytanie? <br /> <br />Termin: 14.09. <br /> <br />Adi <br /> <br />PS. Podpowied¼ mo¿na znale¼æ w ostatniej przedstawionej ksi±¿ce na w±tku: <br />http://www.dnd.pl/viewtopic.php?t=1022
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

śr wrz 10, 2003 12:03 am

Rozwi±zanie zagadki. <br />Prawid³owych odpowiedzi udzielili: Lord Gorm, Tomasir, Melhavoc i Baob Szary. Oto odpowied¼: <br />Pierwsze pytanie powinno brzmieæ "Na jak± zagadkê nie znasz odpowiedzi?" Drugie za¶ powinno byæ odpowiedzi± na pierwsze (chyba ¿e smok nie bêdzie zna³ odpowiedzi na pierwsze). Do notki poni¿ej: To jest niemo¿liwe, zawsze mo¿na przecie¿ wymy¶liæ now±, a poza tym smok by³ lito¶ciwy, dlatego przecie¿ nie dawa³by bohaterom zadania którego nie mog± wype³niæ :wink: .
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

śr wrz 10, 2003 1:47 am

.
Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2023 1:05 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

czw wrz 11, 2003 3:30 pm

.
Ostatnio zmieniony czw sie 17, 2023 1:04 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Mordoran
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 16, 2003 8:55 pm

czw wrz 11, 2003 7:35 pm

Mam zagadke dla Legionu <br />Do Karczmy Pod Trze¿wym Smokiem :) wchodzi trzech Krasnoludów. <br />Ka¿dy chce wypiæ tyle samo i z takiej samej ilo¶ci beczek. <br />Ober¿ysta ma na sk³adzie 24 beczki mocnego ciemnego piwa w tym 8 z niech jest pustych, 11 wype³nionych piwem do po³owy, a 5 pe³nych piwa. <br />Jak podzieliæ beczki i piwo miêdzy krasnoludów tak, aby ka¿dy z nich otrzyma³ 8 beczek z jednakow± zawarto¶ci± w nich piwa. <br />P.S Nie wolno przelewaæ piwa z beczki do beczki <br />Na odpowied¼ czekam do poniedzia³ku 15 wrze¶nia.
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Sk³ad Legionu

pt wrz 12, 2003 12:40 am

Oto kopia pergaminu z officio legati, uwzglêdniaj±cego dotychczas zadane i rozwi±zane zagadki. Na oryginale znajduj± siê odpowiednie pieczêcie i podpisy. 8) <br /> <br />Contubernium I <br />Tomasir 29 <br />Devik Crazystar, S³oneczne ostrze +2 (Arien), 25, Cornicularius <br />Melhavoc 15,5 <br />Ryfek, d³ugi miecz, 13 <br />ShadEnc 12 <br />Baob Szary, sejmitar(+2) i sztylet(+1), 11 <br />Florian, sztylet, 10, Kronikarz <br />PrEDOator 9,5 <br /> <br />Contubernium II <br />Ais Seveu 6 <br />dzierzba 6 <br />Errdil aep Yaevinn 6 <br />Gaszakus 6 <br />Reaper, podwójny topór, 6 <br />Terai, rapier, 5 <br />MacDante 4 <br />Huntermk, dwa krysno¿e, 3 <br /> <br />Contubernium III <br />Malaggar, krótki miecz, 3 <br />Thor 3 <br />Gantolandon 2 <br />Lord Gorm 2 <br />Marsavius, d³ugi miecz (Aranuir), 2 <br />Muad'Dib 2 <br />Sabatel 2 <br />Ysabell Moebius 2 <br /> <br />Contubernium IV <br />Ysilin 2 <br />Dragonslord 1 <br />Haer'dalis 1 <br />Osk 1 <br />Quewen Veladorn 1 <br />Shirak 1 <br />Toudi 1 <br /> <br />Ka¿dy Legionista z listy mo¿e wybraæ swój orê¿ umieszczaj±c odpowiedni post na w±tku technicznym. <br /> <br />Skargi i wnioski rozpatruje Cornicularius przez PW. :mrgreen: <br /> <br />SPQR <br /> <br />Adinius
 
Adi Cherryson
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 567
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 1:47 am

Tajemnica mêdrca z Synopy - rozwi±zanie.

pn wrz 15, 2003 12:38 am

Tajemnica mêdrca z Synopy – rozwi±zanie. <br /> <br />(dedykacja: Diogenes – Thomas Percy, Sokrates – Ojciec bukwa, Platon – autor; wyja¶nienie w drugim linku) :wink: <br /> <br />1. Niespokojny Duch to Diogenes z Synopy: <br /> <br />http://estetyka.i.sztuka.w.interia.pl/slownik/D.html <br />http://www.wiw.pl/filozofia/historia/staro...zytnosc_020.asp <br /> <br />2. Dlaczego ludzie daj± ja³mu¿nê ¿ebrakowi, a nie daj± pieniêdzy filozofowi? <br /> <br />Poniewa¿ zak³adaj±, ¿e sami mog± kiedy¶ zostaæ ¿ebrakami, ale nie przewiduj±, aby kiedykolwiek zostali filozofami. <br /> <br />Skomentowanie tej piêknej zagadki wykracza poza ramy w±tku i nie wypada tego czyniæ. Mo¿na jednak chwilê nad ni± podumaæ (ale po wy³±czeniu komputera). <br /> <br />Piêæ osób przys³a³o rozwi±zania. Alfabetycznie s± to: <br /> <br />Devik Crazystar 1; Florian 0,5; Halgir Seth 2; poly 2; Reaper 2. <br /> <br />Uk³ony <br /> <br />Adi <br /> <br />PS. Dodatkowo wywo³anie szczerego u¶miechu na zmêczonych ¿yciem twarzach Diogenesa i Sokratesa by³o celowym zamiarem Platona. :mrgreen: <br /> <br />A.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

pn wrz 15, 2003 7:20 pm

Zagadka jest ma własna, więc nie jest najwyższej jakości. <br /> <br />Dzielna drużyna po wielu dniach wędrówki dotarła do starej krypty. Gdy próbowali otworzyć jej wrota na ścianie pojawił się napis: <br /> <br /> <br />Tak, jestem nim <br />Gdy ma ręka drgnie, <br />Ciało twe nie rozdzieli się <br />Ja śmierć z góry sprowadzałem <br />Gdy robotę swą zrobiłem <br />Ciało magom dowoziłem <br />Kim więc byłem? <br /> <br />Jakiej odpowiedzi udzielić powinni śmiałkowie, aby się dostać do krypty? <br /> <br />Czas na rozwiązanie zagadki: Do czwartku 18
 
Mordoran
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 16, 2003 8:55 pm

wt wrz 16, 2003 6:07 pm

Odpowiedz na zagadkê o Trzech krasnoludach i beczkach piwa. <br />1. We wszystkich beczkach jest 11 * 0,5 + 5 * 1 = 10,5 litra piwa. Dla Ka¿dego krasnoludów przypada 10,5: 3 = 3,5 litra piwa, 24: 3 = 8 beczek. <br />2. Sprawiedliwego podzia³u piwa i beczek mo¿na dokonaæ nastêpuj±co: <br />A) I Krasnolud – 2 beczki puste, 5 „po³ówek” i 1 pe³na, <br /> II Krasnolud – 3 beczki puste, 3 „po³ówki” i 2 pe³ne, <br /> III Krasnolud – 3 beczki puste, 3 „po³ówki” i 2 pe³ne; <br />B) I Krasnolud – 4 beczki puste, 1 „po³ówka” i 3 pe³ne, <br /> II Krasnolud – 3 beczki puste, 3 „po³ówki” i 2 pe³ne, <br /> III Krasnolud – 1 beczka pusta, 7 „po³ówek”; <br />C) I Krasnolud – 4 beczki puste, 1 „po³ówka” i 3 pe³ne, <br /> II Krasnolud – 2 beczki puste, 5 „po³ówek” i 1 pe³na, <br /> III Krasnolud – 2 beczki puste, 5 „po³ówek” i 1 pe³na; <br />To s± trzy sposoby rozwi±zania tej zagadki, które znalaz³y siê w odpowiedziach. Dobrych odpowiedzi udzielili: Ais Seveu, Baob Szary, Devik Crazystar, dzierzba, Halgir Seth, Lord Gorm, Malaggar, Reaper, Terai, ShadEnc. Jako, ¿e zagadka nie by³a trudna, proponuje dla nich +1 punkty. caios jako jedyny poda³ trzy mo¿liwe rozwi±zania zagadki, wiêc dla niego proponuje +2 punkty. <br />Pozdrawiam <br />Mordoran <br /> <br />
 
Mordoran
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 195
Rejestracja: śr kwie 16, 2003 8:55 pm

wt wrz 16, 2003 6:08 pm

Zagadka dla Legionu. <br />Zagadka o Trzech Krasnoludach wersja druga. <br />Do Karczmy Pod Trze¼wym Smokiem:) wchodzi trzech Krasnoludów. <br />Ka¿dy chce wypiæ tyle samo i z takiej samej ilo¶ci beczek. <br />Ober¿ysta ma na sk³adzie 9 beczek o ró¿nej pojemno¶ci wype³nionych po brzegi ciemnym piwem. W pierwszej beczce jest jedna miara piwa, w drugiej dwie miary piwa, w trzeciej trzy miary piwa itd. Podpowiedz ober¿y¶cie jak rozdaæ piwo trzem Krasnoludom, aby ka¿dy z nich wypi³ tyle samo piwa i z takiej samej ilo¶ci beczek. <br />P.S Nie wolno przelewaæ piwa z beczki do beczki. <br />Na odpowied¼ czekam do pi±tku 19 wrze¶nia 2003 roku.
 
Awatar użytkownika
Malaggar
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3222
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 3:36 pm

czw wrz 18, 2003 6:52 pm

Kim więc byłem?
<br />Byłem katem <br />Oto wyjaśnienie poszczególnych linijek: <br /> <br />
Tak, jestem nim
<br />Przy dokładnej analizie tej linijki można znaleźć rozwiązanie (tak czytane od tyłu) <br /> <br />
Gdy ma ręka drgnie,  <br />Ciało twe nie rozdzieli się
<br />Gdy ręka drgnie i cios nie zostanie dokładnie zadany, głowa nie odpadnie po nim. <br /> <br />
Ja śmierć z góry sprowadzałem
<br />To chyba nie wymaga wyjaśnień <br /> <br />
Gdy robotę swą zrobiłem  <br />Ciało magom dowoziłem
<br />Po robocie ciało zamiast na cmentarz nasz kat zawoził do maga (kaci czasami zajmowali się ciałami skazańców. Część z nich dostarczała ciała medykom.) <br /> <br /> <br />Niestety nikt nie odpowiedział poprawnie na zagadkę.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości