Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

[d20] Reputacja

czw lis 14, 2002 11:47 am

W tym dziale chciałbym poruszyć zagadnienie Reputacji postaci. W Revised Core Rulebook zaszła dość poważna zmiana jeśli chodzi o tą cechę. Została ona dość poważnie obniżona i zwiekszanie jej nie wiąże sie już z heroicznymi wyczynami lecz tylko ze zdobywaniem poziomu. JD Winker motywował to tym, że teraz reputacja to nie tylko zdobywanie popleczników lecz i bonusy do różnych umiejętności. Bonusy te nie mogą być za duże :? . Jakie jest wasze zdanie na ten temat?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 12:24 pm

Na ostatnich (2) sesjach SW ten temat zaj±³ nam kawa³ek czasu :wink: . Ja jestem jednak zdania, ¿e to co robi³o siê powinno mieæ jednak jaki¶ wp³yw na t± "cechê". Ograniczaj±c to tylko do poziomu mo¿e doprowadziæ do dziwnych sytuacji - na przyk³ad: <br />Dramatis peronae :wink: : <br />1. Znany senator (wysun±³ pomys³ doskona³ych ustaw) ma niski poziom (powiedzmy 3-5). Przeprowadzano z nim wywiady, pokazywano w holowizji itp. <br />2. Oficer wykonuj±cy tajne misje (ma³o kto o tym wie) ma wysoki poziom (oko³o 15). <br />Miejsce: <br />Targowisko, na którym obaj maj± znajomego kupca, który wie o dokonaniach oficera (na przyk³ad oficer uratowa³ jego znajomego). <br />Wynik: <br />W zwi±zku z tym, ¿e oficer ma tak± sam± wysoko¶æ dyplomacji i wy¿sz± reputacjê mo¿e wynegocjowaæ lepsz± cenê ni¿ senator.
 
B_Achus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: czw lis 07, 2002 8:13 am

czw lis 14, 2002 2:03 pm

A jesli ktos bedzie popelnial niezbyt chwalebne czyny to co... <br />Jego reputacja pozostanie bez zmian?..
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw lis 14, 2002 2:59 pm

<!--QuoteBegin-Darklord+-->
Darklord pisze:
<!--QuoteEBegin-->Na ostatnich (2) sesjach SW ten temat zajął nam kawałek czasu  :wink: . Ja jestem jednak zdania, że to co robiło się powinno mieć jednak jakiś wpływ na tą "cechę". Ograniczając to tylko do poziomu może doprowadzić do dziwnych sytuacji - na przykład: <br />Dramatis peronae  :wink: : <br />1. Znany senator (wysunął pomysł doskonałych ustaw) ma niski poziom (powiedzmy 3-5). Przeprowadzano z nim wywiady, pokazywano w holowizji itp. <br />2. Oficer wykonujący tajne misje (mało kto o tym wie) ma wysoki poziom (około 15). <br />Miejsce: <br />Targowisko, na którym obaj mają znajomego kupca, który wie o dokonaniach oficera (na przykład oficer uratował jego znajomego). <br />Wynik: <br />W związku z tym, że oficer ma taką samą wysokość dyplomacji i wyższą reputację może wynegocjować lepszą cenę niż senator.
<br /> <br />Taki oficer od tajnych zadań powinien mieć feat Low Profile, który obniża bonus z reputacji. Pozatym wspomniałeś, że ów oficer uratował kogoś ze znajomych kupca. Sam ten wyczyn oznaczałby, że cieszyć się będzie wiekszym zaufaniem.Tu nie ma nic dziwnego. Uważam jednak, że bonus za czyny powinien być jakoś uwzględniany. Nie w tak dużym stopniu jak dawniej, bo teraz stosuje się go do rzutów i zbyt wysoka reputacja zakłóciłaby równowagę gry. Można by pomyśleć o mniejszych bonusach, reprezentujących(posumuwujących) pewien okres działań np.Wojna Domowa zamiast pojedynczych wyczynów. <br /> <br /><!--QuoteBegin-B_Achus+-->
B_Achus pisze:
<!--QuoteEBegin-->A jesli ktos bedzie popelnial niezbyt chwalebne czyny to co... <br />Jego reputacja pozostanie bez zmian?..
<br />Reputacja wzrasta tak samo, liczy się jednak to czy dana osoba ma tzw. pozytywną czy negatywną reputację. Ci z negatywną używają wartości reputacji do zmniejszania rzutów na poszczególne umiejętności(np.dyplomacja :evil: ).
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 3:41 pm

OK, Darklighter wtedy mi siê to podoba. Tak¿e dobrym rozwi±zaniem jest to, ¿e reputacja "dzia³a" tylko na tych, którzy wiedz± kim jest ta osoba. Problem z tym, ¿e wolna interpretacja daje szerokie pole do popisu niedo¶wiadczonym osobom i wtedy mo¿e doj¶æ do podobnych kwiatków. <br /> <br />Ja bym dorzuci³ jaki¶ modyfikator do reputacji za bycie wa¿n± osobisto¶ci±. Wiadomo przecie¿, ¿e np. lokalnego w³adce wszczyscy znaj±, a przecie¿ mo¿e mieæ ni¿szy poziom ni¿ powiedzmy na to jego doradzcy wojskowi. Oczywi¶cie mo¿e wykupiæ sobie famous, ale wtedy kosztuje to go feata...
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw lis 14, 2002 3:52 pm

Zgadza się Darklord. Modyfikowanie rzutów jest po to by lepiej oddać realność. Dlatego isnieje Circumstance Bonus 8) , który powinien byc stosowany w takich sytuacjach, prawda? :lol:
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

czw lis 14, 2002 3:57 pm

<!--QuoteBegin-Darklighter+-->
Darklighter pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zgadza siê Darklord. Modyfikowanie rzutów jest po to by lepiej oddaæ realno¶æ. Dlatego isnieje Circumstance Bonus 8) , który powinien byc stosowany w takich sytuacjach, prawda? [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
<br />Circumstance Bonus - no tak, jak mog³em zapomnieæ o tym wspania³ym wynalazku :) . Tak, to rzeczywi¶cie rozwi±¿e ten problem, tylko nale¿y go wypromowaæ :wink: . Mo¿e opracujesz jakie¶ wytyczne dla reputacji pod tym wzglêdem?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

czw lis 14, 2002 4:19 pm

Chyba najsensowniej byłoby uznać, że dana postać ma taki bonus w sytuacjach gdzie znajduje się na "swoim terenie" (szlachcic na swoim dworze, senator na swojej rodzinnej planecie itp.) i "rywalizuje" z kimś wykonując taki rzut. Bonus miałby zaznaczyć dokładniej różnice między nimi.(znanym i lubianym na "swoim terenie" a tym, który jest tu nowy).
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

sob lis 16, 2002 12:09 pm

Przejrzałem poprzedni podrecznik do 3 ed SW. Przedstawione jest tam zdobywanie punktów reputacji poprzez tzw."akt dramatycznego heroizmu". Jest, jak to opisano, nizwylke rzadka chwila, nie zdarzająca się w każdej przygodzie. Spojrzałem też na statystykę Luke'a Skywalkera. Przez całą trylogię zdobył 3 takie punkty(nie licząc tych za poziom)Farciarz 2 z nich zdobył podczas pierwszej części :mrgreen: . Zapewne az uratowanie księżniczki i wysadzenie Gwiazdy ?mierci. Ale biorąc pod uwagę czas trylogii(4 lata) i praktycznie ciągłe życie w niebezpieczeństwie to i tak nie jest to aż tak dużo. Biorąc pod uwagę fakt, że reputacja otrzymywana za poziom została juz dość znacznie zmniejszona u niektórych klas(Jedi Consular z maksymalnych 11 do 6)teoretycznie można zastanowić się nad niezmienioną koncepcją przyznawania reputacji za czyny. Trzeba jednak pamietać, że teraz reputacja daje bonusy do rzutów i należałoby uniknąć zbyt dużych modifikatorów. Warto zaznaczyć, że wraz ze wzrostem poziomu zmienia się kryterium na "heroiczny akt", gdyż wg. definicji do takiego wyczynu muszą być spełnione 3 kryteria: <br />1)Musi być to wyjątkowy/znaczący czyn popełniny w obronie dobra lub pokonaniu zła. <br />2)Musi mieć miejsce w dramtycznym momencie(zazwyczaj w najważniejszym/kluczowym momencie przygody) <br />3)Powinien nieść ze sobą wielkie ryzyko, które musi podjąć bohater. <br />Punkt 3 wyraźnie (1 i 2 zresztą także) ogranicza zbyt częste zdobywanie punktów reputacji. Im bardziej doświadczona postać tym większym wyzwaniom będzie musiała stawić czoła. <br />Oczywiście "akt heroiczny" bez świadków" nie daje wzrostu reputacji ale to chyba jest oczywiste [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] .
 
Mythos__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 32
Rejestracja: ndz mar 23, 2003 8:42 pm

pn kwie 21, 2003 12:40 am

Istnieje jeszcze jeden punkt widzenia na reputacjê. Nie wiem czy kto¶ z Was gra³ w CP2020, tam jest taka sama cecha. Czê¶ciowo opiera siê ona faktycznie na tym, ¿e ciê znaj± itp, ale jej druga strona jest inna!!! <br /> Reputacja mówi te¿ jak pewien jeste¶ swojej rêki - kiedy 2 go¶ci spotyka siê w ciemnej ulicy, jeden z reputacj± 5, drugi 1 sprawa wygl±da tak: ten z rep 5 wie, ¿e jest znany i wiele razy sobie w ¿yciu radzi³, jest pewny siebie 8) . Ten z rep 1 zaczyna siê pociæ - nie sprawdzi³ siê jeszcze dobrze i nie ma pojêcia czy mo¿e z tym go¶ciem wygraæ :oops: . Zaczyna w±tpiæ... Czujecie klimat? Reputacja mówi te¿ o pewno¶ci siebie, która sporo mo¿e zmieniæ na takim w³a¶nie targowisku... (nie tylko w pojedynkach jak w CP) <br /> Dlatego mo¿e powinna byæ zwi±zana bardziej ¶ci¶le z poziomem. Ja jednak za jakie¶ spektakularne czyny (jak pojawienie sie w holowizji) dodaje punkty Rep i my¶lê ¿e to nie grzech...
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn kwie 21, 2003 12:55 am

Lightstorm wiele razy mi o tym wspominał, odwołując się do CP2020---->reputacja w czasie walki. Teoretycznie istnieć powinna wówczas nawet szansa na zakończenie walki...bez walki. Wydaje mi się, że przy wyjątkowo dużej różnicy reputacji postaci, ta "słabsza" może nawet załamać się i uciec/poddać się/zrezygnować z walki.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

śr sie 06, 2003 4:52 pm

I w³a¶nie o to mi chodzi³o, jest tyle przypadków w filmach, ksi±¿kach, gdzie taka sytuacja "walki bez walki" jest mo¿liwa, i jak na razie jest to mo¿liwe jedynie w CP2020, a poniewa¿ SW czasami nie daleko odbiega od CP, warto jest by rozwa¿yæ i takie ewentualno¶ci.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt sie 08, 2003 9:52 am

<!--QuoteBegin-Lightstorm+-->
Lightstorm pisze:
<!--QuoteEBegin-->I właśnie o to mi chodziło, jest tyle przypadków w filmach, książkach, gdzie taka sytuacja "walki bez walki" jest możliwa, i jak na razie jest to możliwe jedynie w CP2020, a ponieważ SW czasami nie daleko odbiega od CP, warto jest by rozważyć i takie ewentualności.
<br />W Hero's Guide rozpisano nowe zastosowanie umiejętności Intimidate(zastraszanie), wprowadzając opcję Demoralize(demoralizowanie). Stosuje się ją podczas walki, wykonując test przeciw poziomowi wroga. Jeśli wróg będzie miał niższy wynik, wówczas jego zdolność bojowa także spada. <br /> <br />PS. Przypominam, że umiejętność Intimidate jest modyfikowana przez reputację :evil:. <br /> <br />PS.2 Przykład z filmu: W filmie Tombstone Johnny Ringo padł ofiarą intimidate'a + oraz reputacji Doca Holiday'a.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pt sie 08, 2003 12:34 pm

Ale nie zawsze trzeba zastraszaæ, przecie¿ mo¿na byæ bardzo spokojnym rewolwerowcem którego s³awa "walczy" za niego, taki DOC HOLIDAY, by³ bardzo mi³ym cz³owiekiem, raczej nie u¿ywa³ intimidate.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt sie 08, 2003 6:59 pm

<!--QuoteBegin-Lightstorm+-->
Lightstorm pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ale nie zawsze trzeba zastraszać, przecież można być bardzo spokojnym rewolwerowcem którego sława "walczy" za niego, taki DOC HOLIDAY, był bardzo miłym człowiekiem, raczej nie używał intimidate.
<br />Używanie tej umiejętności to nie tylko słowa lecz także: <br />
..force of will, body language..
<br />czyli siła woli czy też gest ciała. Tu mamy szeroki zakres potencjalnych zastosowań tej umiejętności; czasem wystarczy słowo, czasem gest, a czasem tylko spojrzenie. Vader to samą obecnością wprawiał w niepokój.
 
Lightstorm
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 154
Rejestracja: pt lis 08, 2002 8:20 pm

pn wrz 08, 2003 11:57 am

Powiedz jak to zastosowaæ w grze bo mam wra¿enie ¿e w mojej grupie to MG :lol: stosuje takie zagrywki w wypadku SITHów? Pomimo ¿e jest postaæ ca³kiem niez³ego ¿o³nierza który niejeden raz "pokaza³" siê ze strony swoich umiejêtno¶ci, to ta reputacja nic mu nie da³a :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pn wrz 08, 2003 1:22 pm

Lightstorm pisze:
Powiedz jak to zastosować w grze bo mam wrażenie że w mojej grupie to MG :lol: stosuje takie zagrywki w wypadku SITHów? Pomimo że jest postać całkiem niezłego żołnierza, który niejeden raz "pokazał" się ze strony swoich umiejętności, to ta reputacja nic mu nie dała :mrgreen:

Bardzo prosto. Wykonuje się rzut na umiejętność Intimidate(Zastraszanie) dodając do tego bonus z reputacji ("źli" pełną wartość, "dobrzy" połowę) kontra DC:10+poziom przeciwnika. Można wtedy sprawić, że przeciwnik np. odstąpi od walki.

PS.Czasem trzeba użyć innych umiejętności zamiast blastera. :wink:

[WC-2.SB]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość