Zrodzony z fantastyki

 
Ikki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt sie 19, 2003 2:51 pm

pt wrz 12, 2003 10:17 pm

to zale¿y od MG <br />Ja na przyklad daje za odgrywanie postaci oraz nowatorskie pomys³y.
 
Terrasqe
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 13
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 4:23 pm

pt wrz 12, 2003 10:44 pm

Ja za zabite potwory itp. Bardzo czesto za czeste uzywanie jakiejs konkretnej umiejetnosci. Ale wtedy pozwalam przeznaczyc te PD tylko na ta umiejetnosc. Zreszta to chyba troszke glupie: utluc smoka, dostac za niego PD i przeznaczyc je np na rozbrajanie mechanicznych urzadzen...
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pt wrz 12, 2003 11:02 pm

Mi raz MG zabrał punkty doświaczenia za próby nieautoryzowanego czarowania oraz eksperymentalne łączenie czarów. Poszedł trochę na łatwiznę, ponieważ nie wytłumaczył mi czemu dokładnie tak nie mogę, tylko powiedział "tak nie wolno" i odja mi punkty. Do tej pory mam mu to za złe. Co innego gdyby użył jakichś argumentów konkretnie które by mnie przekonały....
 
Malanter Al`Dreth
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 16, 2003 6:27 pm

pt paź 17, 2003 2:16 pm

osobi¶cie uwa¿am, ¿e ni powinno siê odejmowaæ PD-ków, które postaæ ju¿ posiada. A przy rozdzielaniu raczej nie wspominam zaco konkretnie ile PD-ków przyznaje, bo pó¼nij s± pytania typu: "A czemu on tyle dosta³ za to przecie¿ ja te¿...?"
 
Dziad
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1720
Rejestracja: wt maja 14, 2002 11:02 am

pt paź 17, 2003 2:41 pm

Kary za gre wymierzone w punkty doswiadzcenia to bzdura. <br />Osoba bedaca MG i serwujaca podobne rozwiazania powinna sie mocno zastanowic nad swoim postepkiem. A napewno poszukiwac innego rozwiazania, najlepiej takiego, by latwo bylo je wplesc w realia prowadzonego swiata. <br /> <br />W koncu w normalnym zyciu rowniez mozemy popelnic blad i niezaleznie jaki by on nie byl nikt nie odbierze nam doswiadczenia tego bledu - tego co bylo przed jak rowniez konsekwencji czynu. Idziemy dalej naprzod, paradoksalnie bogatsi o nowe zyciowe doswiadczenia. Wiemy jakiego rodzaju postepowania ustrzegac sie przy podobnych sytuacjach. Inna rzecz, ze mozemy wpakowac sie w zupelnie nowe... <br /> <br />Dodatkowo, z innej beczki. Latwo jest zdobyc doswiadzcenie za ubicie bestii, o wiele trudniej za odgrywanie postaci. Konsekwentne. <br /> <br />Pozdro
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

pt paź 17, 2003 3:02 pm

<!--QuoteBegin-Dziad+-->
Dziad pisze:
<!--QuoteEBegin-->---ciach--- <br />Dodatkowo, z innej beczki. Latwo jest zdobyc doswiadzcenie za ubicie bestii, o wiele trudniej za odgrywanie postaci. Konsekwentne. <br />
<br />U mnie nie - jest wrecz odwrotnie, za odgrywanie daje ok 40%PDkow za rozwiazane intrygi tez cos kolo 40% a max 20% za ubicie bestii <br />Wyjatek - jesli zabicie / pojmanie kogos lub czegos jest niezbedne do rozwiazania intrygi. Nie uznaje natomiast stwierdzenia: "zabijemy goscia/bestie i po problemie" :roll:
 
Samael__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 98
Rejestracja: sob paź 11, 2003 4:27 pm

pt paź 17, 2003 4:14 pm

Ja PD przyznajê graczom za co¶, podczas wykonywania czego mogli siê nauczyæ jaki¶ przydatnych umiejêtno¶ci. Je¶li po raz 100 walczyli z goblinem, mo¿e nauczyli siê czego¶ nowego, ale bêdzie to tylko ma³y u³amek umiejêtno¶ci nauczonych podczas pierwszej walki z tym potworem.
 
Tolek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 153
Rejestracja: pt lis 29, 2002 5:39 pm

pt paź 17, 2003 4:53 pm

Odejmowanie PD postaci to rzeczywi¶cie bzdura w najgorszym przypadku mo¿na zmniejszyæ pulê o 50% i wyja¶niæ dlaczego tak a nie inaczej przynajmniej ja tak robiê w sytuacji gdy np chaotycznie dobra postaæ torturuje schwytanego przeciwnika, a nastêpnie z zimn± krwi± go eliminuje. Wracaj±c do tematu ; za odgrywanie ról przyznajê oko³o 1/ 3 PD ; reszta za inne rzeczy , których jako¶ nie wyodrêbniam chyba , ¿e jest to co¶ wyj±tkowego.
 
Beniek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: sob lip 26, 2003 1:55 pm

pt paź 17, 2003 5:11 pm

Przyzanawanie PD zalezy oczywiscie od MP ale charakter gry jaki preferuja gracze. Moim zdaniem powinied determinowac system przyznawanie PD. Grupy nastawini na rozwałkę powini otrzymywac PD za pokonywanie przeciwnikow i jakies 10% za ogrywanie, a grupy preferujacy intrygi i odgrywanie ok 40% za rozwiazywanie problemow, 40% za odgywanie i 20% za potyczki.
 
Devik Crazystar
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1135
Rejestracja: śr maja 26, 2004 2:23 am

pt paź 17, 2003 6:42 pm

.
Ostatnio zmieniony pt sie 11, 2023 1:31 pm przez Devik Crazystar, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Malanter Al`Dreth
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 6
Rejestracja: czw paź 16, 2003 6:27 pm

pn paź 20, 2003 4:20 pm

Ja osobi¶cie nie licze procentowo PD jakie przyznaje, bo i tak wszystko zalerzy od wydarzeñ na sesji. <br />Czêsto przyznaj ca³kiem du¿o PD za ¶wietny pomys³, którego w ¿aden sposób nie przewidzia³em, a który znacznie posun±³ fabu³e. <br />Spore ilo¶ci id± te¿ za odegranie postaci w sposób niekonwencjonalny i w ten sposób, ¿e postaæ wyra¼nie siê ró¿ni od drugiej o tym samy charakterze. <br />Wysoko cenie sobie postacie, które napewno zapamietam na d³ugo i takich graczy, którzy graj± konsekwentnie czyli je¶li co¶ postaanowi± to robi± tak nawet jak na tym strac± (o ile jst to logiczne).
 
Gwynbleidd
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: wt paź 14, 2003 12:20 am

Doswiadczenie

śr gru 10, 2003 10:01 pm

Witam <br />Mam troche dziwny problem, gdyz nasza druzyna woli sesje "dedektywistyczne", takie gdzie jest mniej walki i wlasnie z tym wiaze sie moj klopot. Nie wiem jak to rozwiazac z doswiadczeniem, bo w PMP niewiele jest o tym napisane, glownie to walka [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]. Co o tym sadzicie? Jak nagradzac graczy za rozwiazanie zagadki, podczas gdy na sesji nie przelala sie ani kropla krwi (z reki graczy of course :mrgreen:)? <br />PS. Jak to pytanie powinno byc w pytaniach o poczatkujacych to przepraszam [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img], ale moze wyniknie dluzsza dyskusja ;-) <br /> <br />Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Pomniejszy ściekowy Golem
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1881
Rejestracja: pn kwie 14, 2003 9:23 pm

śr gru 10, 2003 10:32 pm

Nikt nikomu nie każe na siłę korzystać z tabelki w PMP. Ja na przykład z niej nie korzystam i nic strasznego się nie dzieje. Jeśli już gracie tak, że mało walczycie (jak moja drużyna :mrgreen: ), to dawaj PD według własnej wizji. Chcesz żeby gracze awansowali poziom co seje? Nie ma probelmu, to Ty ustalasz liczbę PD. Chcesz żeby awansowali poziom/5sesji? Twoja wola. Spodobało Ci się, że gracz x poprowadził dobrzę rozmowę z BN-em? Daj mu dodatkowe PD-ki. Wszystko zzależy od Ciebie, to Ty jesteś MG.
 
Aradhel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 31, 2004 1:00 pm

Wylicznie PD.

sob lip 31, 2004 1:03 pm

Mam taki problem. Mo¿e wiêkszo¶ci z do¶wiadczonych graczy wyda siê ¶mieszny. Otó¿, niefortunnie siê sta³o, ¿e moj± karierê z D&D musze zacz±æ od razu od mistrzowania. Mam pytanie? Jak wyliczaæ PD, które powinni dostaæ gracze za zrobienie questa, pokonanie potwora etc. ?
 
Feliks_Srebrny
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 44
Rejestracja: sob mar 13, 2004 9:46 pm

sob lip 31, 2004 2:51 pm

Ja te¿ tak zaczyna³em... Naj³atwiej: <br />Dodajesz PD za zabite potforki i qesty do wspólnej puli. <br />Pod koniec sesji dzielisz PD przez ilo¶æ graczy. <br />Je¿eli gracz ma tyle PD, by awansowaæ, robi to. <br />Proste i skuteczne.
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

sob lip 31, 2004 2:55 pm

No i jeszcze warto przeznaczyæ pewn± pulê PD jako nagrodê za odgrywanie postaci je¶li oczywi¶cie uwa¿acie ten element za istotny (a mam nadziejê, ¿e tak, w koñcu to RPG :mrgreen:). Zale¿nie od tego jak kto gra³ przyznajesz mu odpowiedni± ilo¶æ PD z tej puli.
 
fleischman
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 164
Rejestracja: pn mar 08, 2004 11:27 am

sob lip 31, 2004 3:15 pm

U mnie to jest tak. <br />Za zrobienie tego i tego jest tyle i tyle PD. <br />Do tego dodaje PD za dobry pomys³, zaanga¿owanie gracza w wykonanie zadanie lub odejmujê za brak wczuwania i totalne olewanie sesji. <br />Na koniec dostaj± PD, przewa¿nie ka¿dy inn± ilo¶c...
 
Aradhel
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 31, 2004 1:00 pm

sob lip 31, 2004 3:16 pm

A jak wyliczyæ PD za potworka?
 
Phobos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 620
Rejestracja: sob maja 03, 2003 11:20 am

sob lip 31, 2004 3:48 pm

Przewodnik Mistrza Podziemi Strona 166
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

sob lip 31, 2004 3:56 pm

Taki temat chyba ju¿ by³... <br />Nie przepadam za tabelk±, i polecam t± tabelkê tylko na pocz±tku: <br />1. Je¿eli nagradzamy tyle samo za potwory co za questy, to przy przedsiêbiorczej dru¿ynie XP jest rozdawane bardzo szybko ( Mo¿e nawet 1 level na sesjê) <br />2. Je¿eli nie nagradzamy fabu³y, gracze zmieniaj± siê w my¶liwych (bardziej op³aca siê ³aziæ po lesie i kazaæ DM turlaæ na potworki ni¿ robiæ np. questa ¶ledczego). <br />Wolê rozdawanie XP za potworki na oko, korzystaj±c z tabelki tylko jako poradnika - nagradzaæ pomys³owe zasadzki i propagowaæ alternatywne rozwi±zania, np. za ciekawe przekupienie/zastraszenie orka gracze dostan± wiêcej PD ni¿ za zabicie go.
 
Ferlith' messe
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 25, 2004 10:45 pm

ndz sie 29, 2004 12:47 am

Je¶li korzystasz z monster manuala przy potworach masz napisane ich CR lub po polsku SW. <br />1 SW to po prostu 300PD. <br />Za goblina jest 1/2 CR= 150PD dodajesz do puli. 2 CR= 300PD. <br />2 Je¶li CR jest znacznie wy¿szy ni¿ poziom dru¿yny np. 4CR dla drugopoziomowej mo¿esz przyj±æ, ¿e 1CR=350PD. A je¶li du¿o ni¿szy potwór o 1CR dla czwartowpoziomowej dru¿yny to daj tylko 250PD. <br />3 Za zadania poboczne mo¿esz dodaæ po 50PD*Poziom do puli. <br /> <br />A pó¼niej ca³± pule dzielisz na liczbê graczy i dla ka¿dego gracza dodajesz jeszcze PD za pomys³owo¶æ i odgrywanie postaci. <br />Mam nadzieje, ¿e nie zagmatwa³em zbytnio je¶li tak to stosuj siê tylko do punktów 1 i 3. Je¶li nie masz monster manuala to 1CR jest to NPC na 1 poziomie 2 CR to na 2 i.t.p. <br />Pozdrowienia.
 
lisz55
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: śr maja 19, 2004 9:20 pm

ndz sie 29, 2004 9:02 am

według mnie lepiej wyliczać każdemu graczowi PD za stwora którego on sam zabił (tylko nie za dużo np. 50 za 1 poziomowego stwora). jeśli 2 graczy zabiło 1 stwora to dostają po połowie pd. potem na końcu dodajemy za questy itd.
 
Ferlith' messe
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: śr sie 25, 2004 10:45 pm

ndz sie 29, 2004 1:56 pm

wed³ug mnie lepiej wyliczaæ ka¿demu graczowi PD za stwora którego on sam zabi³ (tylko nie za du¿o np. 50 za 1 poziomowego stwora). je¶li 2 graczy zabi³o 1 stwora to dostaj± po po³owie pd. potem na koñcu dodajemy za questy itd.
<br />Ja podaje tylko zasady opisane w DMG. Które s± stosowane przez wszystkich znanych mi DM. CR za potwora jest wyliczony tak aby dru¿yna 4 osobowa z przeciwnikiem o CR równym poziomowi dru¿yny mia³a ¶redniej trudno¶ci potyczkê i dosta³a odpowiednio du¿o do¶wiadczenia. <br />
Przewodnik Mistrza Podziemi Strona 166
<br />Tam mo¿na znale¼æ dok³adnie rozpisane ile to jest jeden lub wiêcej CR dla graczy na danym poziomie.
 
Awatar użytkownika
Prophet
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 174
Rejestracja: śr mar 02, 2005 6:50 pm

ndz paź 03, 2004 4:40 pm

Ja za to, od niedawna wprowadziłem taką zasadę, może mało realistyczną, acz skuteczną. Daje całej obecnej grupie pule PD, za daną sesję (potworki, odgrywanie, pomysły, sumuje wszystko, co by się należało), a gracze dzielą się nimi sami, jak złotem. Oczywiście, w takiej sytuacji, każdy uważa, że odgrywa postać lepiej, i ma lepszą strategię. zeby to jakoś opanować obowiązują 2 reguły: 1. Każdy gracz, jako argument, może się spytać, jak oceniam jego odgrywanie, w skali szkolnej, a ja odpowiem. 2. Jeśłi po 5 min, Pd nie są podzielone, włączam stoper, i za każde nabite 15 s, ich ilość kurczy się o 10% ilości bazowej. Zapewniam - skutkuje, i nie ma obrazy za "niesprawiedliwe" ilości.
 
Wanderer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 465
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:39 pm

Do¶wiadczenie - alternatywna metoda przydzielania

wt gru 07, 2004 7:18 pm

<span style='font-size:25pt;line-height:100%'>Do¶wiadczenie </span>- alternatywna metoda przydzielania

Rozwój poziomowy postaci, chocia¿ ma ewidentne zalety (skalowanie spotkañ i dobytku, wyrównanie szans bohaterów) jest, delikatnie mówi±c, marnym systemem do¶wiadczenia. Bohaterowie nie ucz± siê na bie¿±co, tylko skokami. Nie mog± sterowaæ swoimi umiejêtno¶ciami i zdolno¶ciami tak plastycznie i dynamicznie, jak by chcieli. Po kilku miesi±cach w bibliotece/ na uniwersytecie/ w klasztorze herosi nie ucz± siê niczego, za¶ po kilku r±bankach z orkami nagle - ol¶nienie! - i na bohatera sp³ywaj± nowe czary, umiejêtno¶ci, atut, punkty ¿ycia... Na dodatek gracz nie jest zobowi±zany (zasadami, bo zawsze mo¿e siê trafiæ z³o¶liwy MP) do wcze¶niejszego okre¶lenia, w jakiej dziedzinie siê szkoli - po prostu, w momencie otrzymania poziomu decyduje: "Teraz rozwinê sobie poziom Smoczego Potomka" lub co¶ w tym stylu. No i tabelka do¶wiadczenia - wyskalowana i przemy¶lana, ale trzeba do niej zajrzeæ po sesji kilkana¶cie razy, dzieliæ, dodawaæ...

Oto moja alternatywa do tego systemu. Nie wymaga ¿adnych modyfikacji w liczbach, tabelach itd, nie ka¿e dawaæ punktów umiejêtno¶ci "w po³owie poziomu" ani nic z tych rzeczy, a jednak daje graczowi przedsmak jego najbli¿szych "nabytków"... Dodatkowo zmniejsza ¶miertelno¶æ na sesji (dziêki czemu mo¿na wprowadziæ parê skromnych zasad z powrotem zwiêkszaj±cych ¶miertelno¶æ - np. Hardcore DnD lub GnG :mrgreen: ) i mobilizuje do grania nie tylko w konwencji Hack'n'Slash.

1. Bohaterowie dostaj± na sesji "Counterki" (czy jak je tam zwa³) - takie "Du¿e Punkty Do¶wiadczenia". Mog± byæ one zapisywane, mo¿na te¿ je reprezenowaæ przez jakie¶ fajne kamyczki/¿etony (np. takie przezroczyste "tokeny" do karcianek) - wtedy gracze bardziej siê z nimi z¿ywaj± i wyra¼nie zaznaczone s± momenty, gdy je wydaj± (ale o tym za chwilê) (mog± te¿ przez to oszukiwaæ, ale przecie¿ przed tym nigdy nie by³o i nie bêdzie zabezpieczenia...)
Counterki powinny byæ przydzielane rzadko, z umiarem. Pod koniec typowej sesji gracz mo¿e mieæ np. 2-4 takie "¿etoniki". Mo¿na nagradzaæ pojedynczym counterkiem nastêpuj±ce rzeczy:
- dobra walka (z przeciwnikiem stanowi±cym jakie¶ zagro¿enie, np. CR od "EL dru¿yny -2" w górê)
- ¶wietny pomys³
- dobre odgrywanie postaci
- heroiczna akcja z nara¿aniem ¿ycia
- akcja, która wnios³a co¶ mi³ego do sesji (humor, rozwinê³a fabu³ê, naprawi³a potkniêcie MG itd.)
- nauka postaci wpleciona w fabu³ê (szkolenie u maga, nauka fechtunku pod okiem mistrza itp.)
- .... inne (wedle uznania, np. po jednym na zakoñczenie wiêkszego w±tku / przygody)

2. Gracz powinien zawczasu okre¶liæ, jaki we¼mie sobie poziom w nastêpnej kolejno¶ci. Oczywi¶cie bêdzie móg³ go zmieniæ za przyzwoleniem MG, ale tymczasowo po prostu deklaruje, w jakim kierunku kszta³ci siê jego postaæ. Gracz mo¿e te¿ wybraæ jeden atut/czar/umiejêtno¶æ lub zdolno¶æ profesyjn±, które zagwarantuje mu wybrana profesja w najbli¿szej przysz³o¶ci, jednak postaæ nie dostaje ich (wspó³czynniki i zdolno¶ci pozostaj± niezmienione w stosunku do standardowych zasad DnD - jeszcze raz powtarzam, ¿e chodzi tylko o okre¶lenie kierunku "treningów").

3. Podczas gry gracz mo¿e "wydaæ" dowoln± ilo¶æ counterków, je¿eli uzna to za konieczne. Ka¿dy counterek zwrócony MP pozwala na jedn± z dwóch rzeczy:
- powtórzenie dowolnego rzutu (counterka wydajemy ju¿ po nieudanym rzucie) - mo¿liwo¶æ przerzutu odzwierciedla czê¶ciowe zwiêkszenie umiejêtno¶ci, nabranie wprawy, pewno¶ci siebie itd. Drugi wynik musi zostaæ zaakceptowany.
- jednokrotne u¿ycie wymienionej wcze¶niej zdolno¶ci/czaru/feata (wydajemy przed akcj±, deklaruj±c j±) - oznacza to ni mniej ni wiêcej tylko akcjê w stylu: "- JAK ty¶ rzuci³ tego fireballa?! Przecie¿ to jest poza twoimi moliwo¶ciami! - Szczerze? Nie mam pojêcia...", czyli bohater otrzymuje namiastkê tego, co ju¿ w niedalekiej przysz³o¶ci opanuje :)

4. Pod koniec wiêkszej przygody (czyli np. po dwóch, trzech sesjach gry) gracz sumuje swoje counterki. Odwo³ujemy siê do tabelki do¶wiadczenia z PMP i przydzielamy normalne PD, jakby ilo¶æ counterków by³a CR potwora, którego bohater sam ubi³. Zasady rozwoju postaci na poziom pozostaj± niezmienione.

Dziêki temu systemowi bohaterowie mog± niejako "w po³owie levelu" korzystaæ z niektórych niuansów przysz³ej profesji (oczywi¶cie kosztem trochê mniejszego przyrostu do¶wiadczenia pod koniec przygody). Na dodatek MG mo¿e nagradzaæ do¶wiadczeniem na bie¿±co te czyny, które wydaj± mu siê warte nagrodzenia - motywuje to graczy.
Od 8go poziomu jeden counterek mo¿e mieæ warto¶æ podwójn±, przy koñcowym wyliczaniu XP, a od 16tego levelu - potrójn±.
Uwaga! Wiêcej counterków ni¿ 5 pod koniec pojedynczej sesji, czy 10 podczas naliczania pedeków to znak, ¿e dajemy ich jednak trochê zbyt du¿o.
I jeszcze jedno: nie powinno siê nagradzaæ counterkami za akcje, w których je wydano (czyli: "Trudno, nie bêdzie PD za walkê, ale przynajmniej prze¿yli¶my").

Pozdrawiam! Mam nadziejê, ¿e komu¶ sposoba siê ten system.
PS. S³ysza³em kiedy¶ o czym¶ takim jak Action Points czy jako¶tak - mam nadziejê, ¿e tym razem moje zasady nie pokrywaj± siê z czym¶, co ju¿ istnieje... :?
 
Pietrucha__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 643
Rejestracja: wt gru 30, 2003 1:12 pm

wt gru 07, 2004 7:38 pm

System niemal identyczny jest w Deadlands. Tam sprawdza siê swietnie, ale to i inny system. W D&D bym nie ryzykowa³.
 
Awatar użytkownika
Hekatonpsychos
Moderator
Moderator
Posty: 1695
Rejestracja: wt mar 07, 2006 10:05 pm

wt gru 07, 2004 11:47 pm

Na ocenę gry składa się u mnie kilka czynników:

1. PD za odgrywanie postaci, uwarunkowana jest ona poziomami Bohaterów, długością trwania sesji oraz jakością gry:

Za jedną godzinę grania jeden Bohater może zdobyć maksymalnie:
100 PD na poziomach 1-4
200 PD na poziomach 5-9
300 PD na poziomach 10-14
400 PD na poziomach 15-19
*zakładając że sesja była zrównoważona narracyjnie - tzn., że Gracze mieli okazję się wykazać podczas każdej z godzin sesji.
** jest to jedyny tak sformalizowany etap przydzielania PD. Zresztą służy mi jedynie do ścisłego określenia pułapu doświadczenia jakie mogę/chcę przydzielić za dany scenariusz

PRZYKŁAD: Trzyosobowa grupa pierwszopoziomowych Graczy grała przez pięć godzin.
Maksymalny pułap dla każdego z Bohaterów wynosić więc będzie 500PD za odgrywanie.
Jako, że Gracz X świetnie odegrał swojego Bohatera otrzyma on 450 PD
Gracz Y grał solidnie, ale bez fajerwerków - i dostanie 380
Gracz Z miał natomiast kilka wpadek i wyraźnie nie mógł się wczuć - 300PD

PD za ważne wydarzenia, zagadki, zakończenie wątku, kampanii:
Tutaj panuje już pełna dowolność, może się przecież zdarzyć tak, ze mało doświadczeni Bohaterowie dokonają naprawdę wielkiego i brzemiennego w skutki czynu. Nie mam żadnych ram dla tego aspektu, staram się jednak dawać PG wyzwania proporcjonalne do Ich doświadczenia.

PD za walkę, potwory, brawurowe, heroiczne akcje
Podobnie jak w przypadku wyżej.

Tzw. Dobry i Zły pomysł:
Na sam koniec pytam się Graczy, co Im odpowiadało, a co nieodpowiadało w ich grze podczas scenariusza. Na podstawie wybranych przez nich spraw nagracdzam (za dobry pomysł) i karam (za zły - niezbyt dotkliwie, by odpowiedzi były szczere) W ten sposób zyskuję dodatkowe informacje co do upodobań moich Graczy i mam wskazówki na przyszłość.

Pozdrawiam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości