Zrodzony z fantastyki

 
Abaddon__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 216
Rejestracja: śr cze 18, 2003 3:30 pm

Które rzuty pokazywaæ graczom a które nie?

sob wrz 27, 2003 7:29 pm

Ostatnio zarówno jako MG jak i gracza frapuje mnie sprawa pokazywania rzutów graczom. <br />I nie jestem ju¿ w stanie jednoznacznie okre¶liæ czy dany rzut powinien widzieæ gracz czy nie. I nie bêdê zasypywa³ was przyk³adami. <br />Prosi³bym jedynie o to aby¶cie napisali, które rzuty gracze powinni widzieæ, aktóre powinny pozostaæ widzoczne jedynie dla oczu MG?
 
Ufretin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt sty 03, 2003 7:09 pm

sob wrz 27, 2003 7:42 pm

S±dze ¿e rzut na : <br />-Ciche poruszanie <br />-Ukrywanie <br />-Dyplomacje <br />-Blefowanie <br />-Nas³uchiwanie <br />-Zauwa¿anie <br /> <br />Powinny byæ tajne. <br /> <br />Jeszcze rzuty przeciwników na trafienie i obra¿enia powinny byæ tajne ¿eby gracze nie wiedzieli jakie wrogowie maj± premie.
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

sob wrz 27, 2003 7:42 pm

Tylko dla oczu Mistrza powinny byæ takie rzuty, o których je¶li dowiedz± siê gracze to bêd± wiedzieli co¶ czego wiedzieæ nie powinni. To znaczy np: gracze id± sobie przez las, Mistrz ka¿e im rzuciæ na zauwa¿anie, nawet je¶li siê im nie uda, to bêd± wiedzieli, ¿e co¶ tutaj jest, albo kto¶ i stan± siê bardziej ostro¿ni, a tak nie powinno byæ.
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

sob wrz 27, 2003 7:52 pm

<!--QuoteBegin-DMG na stronie 17+-->
DMG na stronie 17 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Consider making the following skill checks for the player where he or she can't see the result: <br /> <br />Bluff <br />Diplomacy <br />Hide <br />Listen <br />Move Silently <br />Rope Use <br />Search <br />Spot
<br />Dziêkuje
 
Uata
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 163
Rejestracja: sob maja 31, 2003 2:26 am

ndz wrz 28, 2003 12:13 am

A u mnie wsyzstkie rzuty są jawne. No oprócz rzutów przeciwników. Moim graczom nie podobają się takie rzeczy. Poza tym moi gracze wiedzą, że gdy ich postać czegoś nie zauważyła (usłyszała itd.) to tego nie widzi!!! I grają tak jak powinni grać (przynajmniej mam taką nadzieję :mrgreen: )
 
Mefi100
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 472
Rejestracja: wt maja 07, 2002 6:09 pm

ndz wrz 28, 2003 1:06 am

Ukrycie rzutow na zauwaznie, uslyszenie i uczynienie kilku rzutow moze nie ukrytymi, ale "anonimowymi" przez poproszenie tylko o rzut kostka nie mowiac na co rzucamy potrafi dodac pozytywny efekt w gestii budowania klimatu IMHO. Takze polecam takie postepowanie, ale nie nalezy chyba z tym przedobrzyc. Ostatnio MG propobowal ukryc nasze hpki ale system zostal ogolnie zbojkotowany i odrzucony caloscia glosow.
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

ndz wrz 28, 2003 9:37 am

powinno sie ukrywaæ testy na umiejêtno¶ci (s± wy¿ej wymienione) a co do obra¿eñ i testów ataku - to gracze powinni wiedzieæ czy maj± truno¶ci z wyeliminowaniem kogo¶ (lub czego¶)
 
Skie__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 435
Rejestracja: sob cze 14, 2003 1:37 pm

ndz wrz 28, 2003 10:18 am

Ja 'w tajemnicy' rzucam jeszcze czasem na rzuty obronne (?saves) - je¶li nie s± ¶wiadomi ¿e nara¿aj± siê na chorobê czy truciznê. Refleks zawsze jest jawny. Natomiast willpower nie zawsze - je¶li jaki¶ NPC bada ich my¶li czy po kryjomu rzuca 'urok' itp. <br /> <br />W walce zwykle rzuty MG s± tajne - dziêki temu czasem mo¿na ratowac postaci graczy :wink: Ale czasem nie - wtedy wiadomo, ¿e walka jest naprawdê wa¿na, robi siê bardziej emocjonuj±co.
 
Picasso11
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 56
Rejestracja: pn sie 04, 2003 7:00 pm

ndz wrz 28, 2003 11:06 am

Ja graczom nie pokazuje ¿adnego (prawie) wyniku rzutów dlatego ¿e psuj± one czasem grê która z mówienia "Atakuje go" zmienia siê na mówienie "rzucam czy trafi³em". Gracze ufaj± mi wiêc nie ma problemów.
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

ndz wrz 28, 2003 5:16 pm

rzuty podczas walki pozwalaja moim skromnym zdaniem lepiej wczoc sie w sama walke. no bo na przyklad u nas wygladalo to tak, ze jak gracz nie trafil o 1 lub 2 to czó³, ze byl blisko i minal cel o milimetry (tak samo w druga strone, uniknal trafienia) :mrgreen: <br /> <br />a jak raz bralem uczal w sesji gdzie MG wykonywal WSZYSTKIE rzuty tajnie to walka sprowadzala sie do mowienia po kolei "atakuje". i odpowiedz "trafiles/nietrafiles". beznadzieja. <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

ndz wrz 28, 2003 5:53 pm

nawi±zuj±c do tego co napisa³ kruk to chcia³bym co¶ jeszcze dodaæ: <br />w czasie walki jak np. gracz wyrzuci³ 19 i nietrafi³ to wie ¿e zdolno¶ci do unikania ciosów przez przeciwnika s± o wiele wiêksze ni¿ jego zdolno¶æ ataku (co ma pokrycie w rzeczywisto¶ci - gdy kto¶ walczy to mo¿e stosunkowo oceniæ jakie ma szanse - a gdyby rzuty w czasie walki by³y tajne to w RPG-ach nie mia³by takiej mo¿liwo¶ci) id±c dalej rzuty na obra¿enia te¿ s± wa¿ne - je¶li gracz walcz±c mieczem d³ugim wyrzuci³ kryryka i zada³ 20 obra¿eñ (mówie o pocz±tkowych poziomach) a przeciwnik jeszcze siê trzyma to wie ¿e go¶æ jest twardy - natomiast nigdy gracze nie powinni traktowaæ obra¿eñ jako czego¶ równego - dla 10 poziomowego maga 20 obra¿eñ mo¿e oznaczaæ przebicie nogi a dla 10 poziomowego wojownika tylko nieszkodliw± ranê
 
Thaliondur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:43 pm

Jakie rzuty pokazywaæ graczom?

wt wrz 30, 2003 3:08 pm

Chcia³bym siê o co¶ Was, Ja¶niepanowie zapytaæ... Mianowicie, jakie rzuty ko¶cmi pokazywaæ swoim graczom? Skille - chyba nie, w przypadku np. Forgery - opisaæ, czy s± zadowoleni ze swojej pracy... Ale, czy pokazywaæ im ich w³asne ataki (tak wogle, czy w³asne ataki powinni rzucaæ sami?)? Wtedy w prosty sposób poznaj± AC przeciwnika... Co o tym myslicie??? <br /> <br />Moja notka wygl±da tak, gdy¿ za³o¿y³em nowy temat, który zosta³ scalony z tym... <br /> <br />kruk powiedzia³: <br />"rzuty podczas walki pozwalaja moim skromnym zdaniem lepiej wczoc sie w sama walke. no bo na przyklad u nas wygladalo to tak, ze jak gracz nie trafil o 1 lub 2 to czó³, ze byl blisko i minal cel o milimetry (tak samo w druga strone, uniknal trafienia)" <br /> <br />Uwa¿am, ¿e napiêcie mo¿na odtworzyæ inaczej... kiedy komu¶ brakuje fo do trafienia dwa oczka MG mo¿e powiedzieæ: "Zamachn±³e¶ siê i trafi³e¶ prosto w pier¶ wroga... jednak twój cios zatrzyma³ siê na jego zbroi...", je¶li do trafienia brakowa³o du¿o - mo¿na powiedzieæ po prostu - "przeciwnik unikn±³ ciosu..." To te¿ tworzy klimat i napiêcie, a nie ma potrzeby "ukazywania" graczom AC i bonusów wroga...
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

wt wrz 30, 2003 7:57 pm

tak mo¿na rzeczywi¶cie, ale na d³u¿sz± mete spowoduje to spore spowolnienie walki, bo tak: <br />= widzisz co wypad³o, wiesz ile mia³o wypa¶æ, koniec <br />= nie widzisz, mistrz zaczyna opisywaæ i trwa to jaki¶ czas. powiedzmy, ¿e ka¿dy gracz ma 2/3 ataki, do tego magia i tak dalej i z jednej rundy walki tworzy sie 10 minutowa opowie¶æ. a im wy¿sze lewele tym gorzej... <br /> <br />ale ka¿dy powinien wybraæ to co mu bardziej pasuje. <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
 
Thaliondur
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 48
Rejestracja: ndz cze 15, 2003 8:43 pm

śr paź 01, 2003 8:46 am

A dlaczego sesyjki mia³yby byæ krótkie i szybkie? Ja osobi¶cie wolê trochê dok³aniej poopisywaæ, poopowiadaæ, ¿eby mieæ wiêksz± przyjemno¶æ z prowadzenia... Niestety nie lubie walk, bo (nie jestem do koñca dobrym MG) zbyt sentymentalnie traktuje postacie moich graczy i nie chcê ich wykoñczyæ... Poza tym, trzeba graczom stworzyæ maksymalnie realny obraz walki... a rzuty ko¶æmi nim nie s±... Gracz który nie zna AC wroga, automatycznie ma trudniejsz± grê i gra mu siê ciekawiej (my¶li wtedy: "jak tu go zasiec, skoro nie mogê go trafiæ...?). Ale kiedy widzi rzuty jak na d³oni... Mówi: "haha! rozszyfrowa³em Ciê!!! masz AC 24! (ale mnie to zawsze wkurza na sesjach, kiedy który¶ z graczy krzycza³ tak triumfalnie) Dobra, to nie bêdê siê na ciebie porywa³... inni siê tob± zajm±, oni maj± wiêksze szanse trafiæ!" I jest mu wtedy lekko graæ, a jego postaæ (bo w koñcu gracz staje siê ni± w trakcie sesji) wie co¶ o czym wiedzieæ nie powinna... Bo AC??? Co to jest?? Anty-Czkawkowiec?? Co¶ takiego istnieje tylko na kartach postaci! Od razu gracz zaczyna mysleæ tak, jak jego postaæ my¶leæ nie powinna... Dlatego ukrywam te rzuty... Czasami pozwalam dla satysfakcji wykonaæ rzut graczowi, a w ostatniej fazie toczenia kostni zakrywam j± rêk±...
 
Martio
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 366
Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:07 am

śr paź 01, 2003 2:19 pm

Moim zdaniem mg nie powinien pokazywac zadnych rzutow swoim graczom ( chyba ze naprawde chce, zeby jego gracze cos zobaczyli ).
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

śr paź 01, 2003 2:32 pm

AC - ³atwo¶æ trafienia przeciwnika. W czasie walki ju¿ po jednej rundzie wiesz jak ³atwo ci trafiæ przeciwnika. I dlatego znasz jego AC. <br />I o ile sesje powinny byæ d³ugie i przepe³nione opisami to walki powinny byæ dynamiczne i przepe³nione akcj±. <br /> <br />Rzuty ko¶æmi rzeczywi¶cie nie oddaj± realnie walki - ale tak samo nie oddaje jej ca³y system. I nie s±dzê, ¿eby pomaga³a tu zmiana na sama opisy. <br /> <br />Dopisane: Do notki poni¿ej: I dlatego u¿ywajmy takiego systemu jak jest tak jak jest - bez niepotrzebnych udziwnieñ :wink: <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
 
Martio
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 366
Rejestracja: śr paź 17, 2007 8:07 am

śr paź 01, 2003 2:37 pm

<!--QuoteBegin-kruk+-->
kruk pisze:
<!--QuoteEBegin-->AC - łatwość trafienia przeciwnika. W czasie walki już po jednej rundzie wiesz jak łatwo ci trafić przeciwnika. I dlatego znasz jego AC.  <br />I o ile sesje powinny być długie i przepełnione opisami to walki powinny być dynamiczne i przepełnione akcją.  <br /> <br />Rzuty kośćmi rzeczywiście nie oddają realnie walki - ale tak samo nie oddaje jej cały system. I nie sądzę, żeby pomagała tu zmiana na sama opisy. <br /> <br />pozdrawiam <br />kruk
<br />Napisales, ze rzuty kośćmi rzeczywiście nie oddają realnie walki - ale tak samo nie oddaje jej cały system. Nie da sie stworzyc idealnego systemu, ktoryby byl realny i dobrze odzwierciedlal walke. Zawsze znajdzie sie cos co bedzie w nim nierealnego i chocby pracowali nad nim wszyscy najlepsi "RPGowcy" nie zrobia doskonalego systemu...
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6448
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

śr paź 01, 2003 3:00 pm

Ukrywanie przed graczami rzutów wykonywanych za ich postacie stwarzaæ mo¿e pozory zwiêkszonego realizmu, ale kompletnie nie sprawdza siê przy u¿ywaniu przez postacie takich umiejêtno¶ci / Atutów jak Szczê¶cie, Celny cios (Warhammer) czy Szczê¶cie Bohaterów (D&D) - jak gracz ma zdecydowaæ, czy wykorzystuje mo¿liwo¶æ zmodyfikowania / powtórzenia rzutu, je¿eli nie zna jego wyniku? Osobi¶cie jestem zdania, ¿e wszystkie rzuty odpowiadaj±ce za dzia³ania wykonywane przez postacie powinni wykonywaæ gracze, i rozs±dni gracze bêd± sami wiedzieæ, ¿e wykorzystywanie wiedzy zdobytej w ten sposób, a niedostêpnej postaciom (np. fakt nieudolnego zwi±zania jeñca, co mo¿e potencjalnie u³atwiæ mu ucieczkê) jest poni¿ej krytyki. <br /> <br /> A rzuty wykonywane przez MG w imieniu NPCów / potworów mog± byæ tajne lub jawne zale¿nie od przyjêtych preferencji i stopnia zaufania, jakie gracze ¿ywi± do prowadz±cego. <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Nicram1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: śr cze 04, 2003 1:55 pm

śr paź 01, 2003 3:10 pm

<!--QuoteBegin-Martio+-->
Martio pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zawsze znajdzie sie cos co bedzie w nim nierealnego i chocby pracowali nad nim wszyscy najlepsi "RPGowcy" nie zrobia doskonalego systemu...
<br />Najlepiej spyaæ graczy co pokazywaæ a co nie, wtedy zrobiæ na odwrót. Po kilku sesjach po dwie godzinki wszyscy bêd± zadowoleni, ¿e pokazujesz/nie pokazujesz pewnych rzutów.
 
Mefi100
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 472
Rejestracja: wt maja 07, 2002 6:09 pm

pt paź 24, 2003 3:21 am

Jaaaaasne. Zawsze jest tak ze jeden chce aby nie poakzywac tego, drugi innego. Nie bardzo sie tak da. Tak czy siak najlepeij by zadecydowala wiekszosc lub MG autorytatywnie.
 
Yuz'Ef
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: pt maja 09, 2003 12:39 pm

pt paź 24, 2003 1:33 pm

Zas³onka MG jest to bardzo przydatny przedmiot magiczny :) <br />Mg:"O! ch³opaki macie pecha 50 w dó³!!" :) <br />Ale jak to stwierdzil Decain nieraz ratuje dupeczkê postaciom...to tyle :wink:
 
DRACO__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 171
Rejestracja: pt paź 24, 2003 1:57 pm

pt paź 24, 2003 6:33 pm

Ja mam zaslonkê. Jestem za i przeciw jej u¿ywan <br />za <br />Gracze na pewno nie zobacz± twoich notatek, statystyk a przedewszystkim rzutuw <br />przeciw <br />zas³onka jest swojego rodzaju odgrodzeniem od graczy powoduje ¿e nowi gracze czuj± sie nie pewnie co moze zepsuæ atmosfere sesji. poza tym dla ni¿szych jest nie wygodna bo trudniej z niej pokazywaæ rzeczy gracz± np mapki.
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

pt paź 24, 2003 11:31 pm

zaslona jest bardzo przydatna - zaslania rzuty, ma statystyki i nie raz ratuje graczy :wink:
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

Biegłość w zasłonce MP

sob paź 25, 2003 9:19 am

Zasłonka jest bardzo dobrym narzędziem lecz trzeba umieć ją używać. Nie należy stawiać jej tak żebyś nie widział graczy gdyż po pewnym czasie mogą oni się zacząć nużyć. Kontakt wzrokowy i mimika jest bardzo ważna. Jednak czasem chcą oni podglądać twoje notatki. Ja rozstawiam swoją zasłonke po boku ode mnie. Mogę zaglądać do notatek a graczi ich nie widzą i widze wszystkich moich graczy.
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

sob paź 25, 2003 9:34 am

Zasłonka przeszkadza w utrzymywaniu kontaktu wzrokowego z graczem. Odgradza prowadzącego od drużyny. A tajne rzuty można wykonywać pod dłonią. <br /> <br />Mimo wszystko ekranik mam. Kupiłem go głównie dla tabelek.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości