Zrodzony z fantastyki

 
Zak Sey Ghareth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 9:17 pm

Rzut ko¶ci±, a wypadek przy pracy

pn paź 06, 2003 10:13 am

W swoim po¶cie Korgan poruszy³ problem kar za s³abe rzuty na atak. To, o co chcia³bym siê zapytaæ/ zaproponowaæ nie mie¶ci³oby siê <br />w temacie tamtego postu. <br /> <br /> <br />Wed³ug mnie rzut okre¶la szansê na trafienie. Im mniejszy rzut, tym wiêksza szansa na niepowodzenie. Czyli mo¿e doj¶æ do sytuacji, w której gracz bêdzie tak nieumiejêtnie pos³ugiwa³ siê orê¿em, ¿e wyrz±dzi sobie lub koledze krzywdê. <br /> <br />Tyle, ¿e szansê na co¶ takiego powinno siê ograniczyæ innym rzutem - rzutem prawdopodobieñstwa negatywnego skutku ataku 5-10% . <br /> <br />Przyk³ad: Wojownik wyrzuci³ 1. <br /> MG wykonuje rzut na "umiejêtno¶æ" - na k20 - 4. <br /> Oznacza to, ¿e wojownik zamachn±³ siê mieczem, nie trafi³ w przeciwnika i straci³ równowagê. <br /> <br />Co wy na takie rozwi±zanie tego problemu?
 
Thor__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 285
Rejestracja: pn maja 13, 2002 1:23 pm

pn paź 06, 2003 10:59 am

Wyrzucenie 1 w rzucie ataku to nie jest tylko brak umiejêtno¶ci w pos³ugiwaniu siê broni±, ale mo¿e tak¿e oznaczaæ, ¿e przeciwik umiejêtnie pos³uguj±c siê swoj± zmusi³ nasz± postaæ do pope³ni³a b³êdu, który w efekcie kosztowa³ j± utratê równowagi i tak powinny moim zdanie byæ interpretowane 1 w rzucie ataku dla postaci wysokopoziomowych. Przecie¿ nawet najlepszemu wojownikowi mo¿e przytrafiæ siê b³±d a wystarczy tylko na u³amek sekundy straciæ koncentracjê ¿eby przeciwnik móg³ to wyko¿ystaæ :evil:
 
Awatar użytkownika
Balgator
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 514
Rejestracja: wt sie 26, 2003 5:23 pm

pn paź 06, 2003 11:31 am

No cóż, u mnie wyrzucenie jedynki, podobnie jak dwudziestki obliguje gracza do rzucenia jeszcze raz (podobnie jak w sytuacji rozpatrzania trafienia krytycznego), wynik ( przy jedynce) powyżej dziesiątki, oznacza tylko np nie trafienie, jednak gdy wynik zmieści się w pierwszej dziesiątce, ilość oczek na kostce pomaga mgowi w rozpatrzeniu trafienia pechowego, czyli np wyrzucenie 1 na trafienie a potem znowu 1 na sprawdzenie, kończy się paskudnie :evil:
 
Ryfek
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: wt paź 15, 2002 3:11 pm

pn paź 06, 2003 12:36 pm

Thor ma racjê. Szansa trafienia przeciwnika w znacznym stopniu zale¿y od jego umiejêtno¶ci obronnych, a nie tylko od umiejêtno¶ci szermierczych atakuj±cego. Co oczywi¶cie nie wyklucza sytuacji, ¿e mo¿na zastosowaæ tabelê trafieñ krytycznych przy wyrzuceniu naturalnej 1. Osobi¶cie przeciwny jestem sytuacjom, w których BG mo¿e sama zraniæ siê w³asnym orê¿em. Jednak mo¿e on np. straciæ równowagê, przez co spadnie jego inicjatywa. Czyli mo¿e w szczególnych sytuacjach potkn±æ siê/upa¶æ na ziemiê... <br /> <br />Osobi¶cie stasujê takie "urozmaicenia" dosyæ ostro¿nie i zazwyczaj w sytuacjach w których nie wp³yn± one zasadniczo na wynik potyczki. <br /> <br />Pozdrawiam
 
Ikki
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 214
Rejestracja: wt sie 19, 2003 2:51 pm

pn paź 06, 2003 2:36 pm

Ja stosujê zasdê z PMP czyli przy 1 rzuca siê na Zr (ST 15) i jak nie wyjdzie to broñ wypada (oczywiscie rêkawica z zatrzaskami neguje ten efekt)
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

pn paź 06, 2003 2:44 pm

Dlaczego mam wra¿enie ¿e na temat krytycznych niepowodzeñ s± prowadzone dwie równoleg³e dyskusje w ró¿nych tematach? <br /> <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?p=81844#81844

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości