Zrodzony z fantastyki

 
XXS Gnom
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 8:50 pm

Klątwiarz*

śr paź 01, 2003 7:43 pm

Nowa prestiżówka.

KLĄTWIARZ (przeklinacz)

Wymagania:
6 rang w umiejętności wróżenie.
10 rang w umiejętności wiedza (plany).
otchłanny, piekielny lub niebiański.
czar kontakt z innym planem lub zmiana planów.
nie może mieć ujemnych modyfikatorów do charyzmy.
charakter nie praworządny i nie chaotyczny.
język niebiański charakter klątwiarza musi być dobry lub neutralny.
język otchłanny charakter klątwiarza musi być zły lub neutralny.
język piekielny charakter klątwiarza musi być zły lub neutralny.
Oddanie 1 punktu atrybutu przybyszowi(zależnie od języka).
niebiański - planetarowi lub solarowi.
otchłanny - nalfeshnee, marilithi lub balorowi.
piekielny - piekielnemu czartowi.

KW k4.

Rzuty obronne jak czarodziej.
Bazowa premia do ataku jak czarodziej.

umiejętności klasowe:
blefowanie,czarostwo,dyplomacja,odcyfrowywanie zapisów,półsłówka,profesja,rzemiosło,szacowanie,wiedza(plany i tajemna),wróżenie,zbieranie informacji,wyczucie pobudek.

punkty umiejętności 2+mod z int.

Przeklinacze to ludzie(najczęściej) którzy zawarli pakt z diabłem, demonem lub niebianinem, dzięki któremu umieją osłabiać wrogów świętymi(niebiański) lub nieświętymi(piekielny i otchłanny) słowami.

SPECJALNE
1 poziom.
Mała klątwa: każda słaba klątwa np: oślepienie czy bezwład ręki .Klątwa trwa 10h + mod z CHA.
2 poziom.
klątwa -1: klątwa obniża o 1 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA .
3 poziom.
średnia klątwa: każda przeciętna klątwa np: brak mowy czy bezwład nogi.Klątwa trwa 10 dni + mod z CHA.
4 poziom.
klątwa -2: klątwa obniża o 2 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.
5 poziom.
duża klątwa: każda mocna klątwa np: głuchota czy ślepota.Klątwa trwa 10 tygodni + mod z CHA.
6 poziom.
klątwa -3: klątwa obniża o 3 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.
7 poziom.
Planarny przyjaciel: Klątwiaż może wezwać przyjaciela z innego planu jest to coś w rodzaju chowańca lecz przeklinacz ma z nim tylko więź empatyczną.

Otchłanny - Planarny przyjaciel to dretch.
Piekielny - Planarny przyjaciel to imp.
Niebiański - Planarny przyjaciel to archon-lampion.

8 poziom.
klątwa -4: klątwa obniża o 4 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.
9 poziom.
Klątwa ostateczna: Klątwiaż może użyć tej zdolności tylko gdy ma 0 lub mniej PW.
klątwa ta zsyła na wrogów straszne nieszczęście zależne od języka.

Otchłanny - Otwierają się ziemia i wychodzą z niej demony o KW 10 + mod z CHA i zabijają wrogów(max 10), a także zabierają ich duszę do Otchłani.

Piekielny - Materializują się diabły i porywają wrogów (max 10) żeby ich torturować aż do śmierci.

Niebiański - Z nieba zlatuje planetar i uderza każdego wroga(max 10) mieczem co daje karę odziedziczoną -1 + mod z CHA do rzutu obronnego, kp, ataku, obrażeń lub atrybut.

klątwy te są trwałe lecz klątwiarz może użyć ich raz na rok.

10 poziom.
klątwa -5: klątwa obniża o 5 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.

Wyższy: Klątwiarz staje się przybyszem i otrzymuje aurę grozy o ST 10.

Czekam na opinie i konstruktywną krytykę.

___
Korekta
Nam
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 8:42 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 3 razy.
Powód:
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

śr paź 01, 2003 8:57 pm

Witam. <br />Muszê przyznaæ, ¿e zainteresowa³a mnie klasa Przeklinacza(ta nazwa jest moim zdaniem trafniejsza). Nie jest przesadzona, choæ mam pewne ma³e zastrze¿enia: <br /> <br />1.Zdolno¶æ Kl±twa -X - co dwa poziomy kara zwiêksza siê jedynie o 1 - moim zdaniem to bez sensu, poniewa¿ miêdzy t± zdolno¶ci± z 1 poziomu, a t± z 10 s± tylko 4 punkty ró¿nicy. <br /> <br />2.Kl±twa Ostateczna - Czarownicy na wysokich poziomach maj± sporo czarów ochronnych i trochê PW (choæ w porównaniu z Barbarzyñc± jest to niewiele), wiêc nie tak ³atwo wyzerowaæ im life'a. <br />A ponadto wed³ug mnie Kl±twa Ostateczna: Niebiañska jest du¿o s³absza od Piekielnej, czy Otch³annej. <br /> <br />To na razie wszystko.
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

śr paź 01, 2003 10:36 pm

hmmm mam ma³e zastrze¿enia - po pierwsze ile razy mo¿na u¿yæ kl±twy na dzieñ <br />po drugie czy s± rzuty obronne na te kl±twy <br />po trzecie <br />
1 poziom.  <br />Ma³a kl±twa: ka¿da s³aba kl±twa np: o¶lepienie czy bezw³ad rêki  .Kl±twa trwa 10h + mod z CHA.  <br />
<br />Ta kl±twa jest na pewno lepsza ni¿ niektóre na wy¿szych poziomach - je¶li kto¶ ma bezw³ad rêki to nie mo¿e ni± ruszaæ a je¶li nei mo¿e ni± ruszaæ to nie mo¿y ni± walczyæ - a je¶li nie mo¿e ni± walczyæ to albo nie mo¿e pos³ugiwaæ siê tarcz± albo nie mo¿e machaæ mieczykiem czy innym ¿elaztwem <br />po czwarte - popraw niebiañsk± wersje ostatecznej kl±twy <br />po pi±te - podnie¶ na wy¿szych poziomach warot¶ci kl±tw (tych -1 -2 -3 itd.) <br />po szóste - zmieñ nazwe presti¿ówki - ten przeklinacz wydaje siê byæ znacznie lepszy <br /> <br />Na razie tyle <br /> <br />Edit: jejku zapomnia³em dopisaæ - presti¿owka bardzo fajna - jak j± poprawisz to umie¶ci³bym j± w jakim¶ oficjalnym podreczniku [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

czw paź 02, 2003 6:24 pm

Witam ponownie. <br />Zgadzam siê w zupe³no¶ci z zastrze¿eniami Barlotha, szczególnie z tymi dotycz±cymi Ma³ej Kl±twy: <br /> <br />
Ta kl±twa jest na pewno lepsza ni¿ niektóre na wy¿szych poziomach - je¶li kto¶ ma bezw³ad rêki to nie mo¿e ni± ruszaæ a je¶li nei mo¿e ni± ruszaæ to nie mo¿y ni± walczyæ - a je¶li nie mo¿e ni± walczyæ to albo nie mo¿e pos³ugiwaæ siê tarcz± albo nie mo¿e machaæ mieczykiem czy innym ¿elaztwem  <br />
<br />Carownik potraktowany t± kl±tw±, praktycznie, nie jest w stanie rzucaæ czarów, chyba, ¿e posiada atut Unieruchomienie czaru(lecz, który czarodziej zapamiêtuje wszystkie czary jako unieruchomione?). <br /> <br />Poza tym mam kolejne zastrze¿enia dotycz±ce Kl±tw Ostatecznych: <br />Napisa³e¶ o nich: <br /> <br />
kl±twy te s± trwa³e lecz kl±twiarz mo¿e urzyæ ich raz na rok. <br />
<br />Nie bardzo pojmujê jak efekty Kl±twy Piekielnej i Otch³annej mog± byæ trwa³e i s±dzê, ¿e odstêp miêdzy rzuceniem jednej Kl±twy Ostatecznej, a drugiej jest zbyt d³ugi - proponujê najwy¿ej miesi±c. <br /> <br />I powtarzam, ¿e ta Klasa Presti¿owa jest w mym mniemaniu bardzo interesuj±ca.
 
XXS Gnom
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 8:50 pm

czw paź 02, 2003 8:02 pm

OK już poprawiam.<br /><br /><br />KL?TWIARZ (przeklinacz)<br /><br />Wymagania:<br />6 rang w umiejętności wróżenie.<br />10 rang w umiejętności wiedza (plany).<br />otchłanny, piekielny lub niebiański.<br />czar kontart z innym planem lub zmiana planów.<br />niemoże mieć ujemnych modyfikatorów do charyzmy.<br />charakter nie praworządny i nie chaotyczny.<br />język niebiański charakter klątwiarza musi być dobry lub neutralny.<br />język otchłanny charakter klątwiarza musi być zły lub neutralny.<br />język piekielny charakter klątwiarza musi być zły lub neutralny.<br />Oddanie 1 punktu atrybutu przybyszowi(zależnie od języka).<br />niebiański - planetarowi lub solarowi.<br />otchłanny - nalfeshnee, marilithi lub balorowi.<br />piekielny - piekielnemu czartowi. <br /><br />KW k4.<br /><br />Rzuty obronne jak czarodziej.<br />Bazowa premia do ataku jak czarodziej.<br /><br />umiejętnosci klasowe:<br />blefowanie,czarostwo,dyplowacja,odcyfrowywanie zapisów,półsłówka,profesja,rzemiosło,szacowanie,wiedza(plany i tajemna),wróżenie,zbieranie informacj,wyczucie pobudek.<br /><br />punkty umiejętności 2+mod z int.<br /><br /><br />Przeklinacze to ludzie(najczęściej) którzy zawarli pakt z diabłem, demonem lub niebianinem, dzięki któremu umieją osłabiać wrogów świętymi(niebiański) lub nieświętymi(piekielny i otchłanny) słowami.<br /><br />SPECJALNE <br />1 poziom.<br />Mała klątwa: każda słaba klątwa np: oślepienie czy bezwład ręki.Klątwa trwa 10h + mod z CHA.<br />2 poziom.<br />klątwa -1: klątwa obniża o 1 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA .<br />3 poziom.<br />średnia klątwa: każda przeciętna klątwa np: brak mowy czy bezwład nogi.Klątwa trwa 10 dni + mod z CHA.<br />4 poziom.<br />klątwa -2: klątwa obniża o 2 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.<br />5 poziom.<br />duża klątwa: każda mocna klątwa np: głuchota czy ślepota.Klątwa trwa 10 tygodni + mod z CHA.<br />6 poziom.<br />klątwa -3: klątwa obniża o 3 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.<br />7 poziom.<br />Planarny przyjaciel: Klątwiaż może wezwać przyjaciela z innego planu jest to coś w rodzaju chowańca lecz przeklinacz ma z nim tylko więź empatyczną.<br /><br />Otchłanny - Planarny przyjaciel to dretch.<br />Piekielny - Planarny przyjaciel to imp.<br />Niebiański - Planarny przyjaciel to archon-lampion.<br /><br />8 poziom.<br />klątwa -4: klątwa obniża o 4 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.<br />9 poziom.<br />Klątwa ostateczna: Klątwiaż może użyć tej zdolności tylko gdy ma 0 lub mniej PW.<br />klątwa ta zsyła na wrogów straszne nieszczęście zależne od języka.<br /><br />Otchłanny - Otwieraja się ziemia i wychodzą z niej demony o KW 10 + mod z CHA i zabijają wrogów(max 10), a także zabierają ich duszę do Otchłani.<br /><br />Piekielny - Materializują się diabły i porywają wrogów (max 10) żeby ich torturować aż do śmierci.<br /><br />Niebiański - Z nieba zlatuje astral deva i uderza każdego wroga(max 10) mieczem co daje karę odziediczoną -4 + mod z CHA do rzutu obronnego, kp, ataku, obrażeń lub atrybut.<br /><br />klątwy te są trwałe lecz klątwiarz może urzyć ich raz na miesiąc.<br /><br />10 poziom.<br />klątwa -5: klątwa obniża o 5 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obrażenia lub atrybut na 10h + mod z CHA.<br /><br />Wyższy: Klątwiarz staje się przybyszem i otrzymuje aure grozy o ST 10.<br /><br />Przeklinacz może używać klątw(oprócz ostatecznej) 5 + poziom klątwiaża + mod z CHA = ile klątwiaż może rzucać klątw na dzień.<br /><br />Mała, średnia i duża klątwa niczym się nie różnią oprócz czasu trwania, tzn. duża klątwa też może wykonać bezwład ręki.<br /><br />Rzut obronny na klątwy to rzut na wole o ST 10 + poziom klątwiaża + mod z CHA.<br /><br /><br />PS: <br />Do moderatarów zrobiłem błąd w nazwie tematu, czy moglibyście mnie poprawić, bo ja niewiem jak to zrobić.<br />Z góry dziękuje.
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

czw paź 02, 2003 8:14 pm

XXS Gnomie, coraz bardziej podoba mi siê Twój Kl±twiarz (zmieñ nazwê na Przeklinacz- dobrze radzê). <br />Ale z tego co widzê wci±¿ nie zmieni³e¶ kilku istotnych b³êdów np. do Ma³ej Kl±twy nie powinien zaliczaæ siê bezw³ad rêki, jak pisa³em ja i Barloth. <br />Proszê Ciê bardzo o ponown± lekturê naszych notek i weryfikacjê swojej, poniewa¿ moim graczom bardzo spodoba³a siê Twoja Klasa Presi¿owa i nie mog± doczekaæ siê ostatecznej wersji. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Vangerdahast__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 18, 2003 9:00 pm

czw paź 02, 2003 10:37 pm

Witam! <br />Mi te¿ przypad³ do gustu Kl±twiarz/Przeklinacz (osobi¶cie sugeruje nazwe "Mistrz Kl±tw" brzmi troche beznadziejnie ale zato nie pozostawia ¿adnych w±tpliwo¶ci jak po jest z Przeklinaczem [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] ). <br />Radze jeszcze wprowadziæ inne modyfikacje: <br />1 Do umiejêtno¶ci klasowych zaliczyæ Zastraszanie (cha). <br /> <br />2 W wymaganiach: oddanie 2 punktów atrybutu przybyszowi zale¿nie od jêzyka (utrata 2 punktów arybutu obni¿a modyfikator o 1, natomiast utrata 1 niezawsze). <br /> <br />3 "Kl±twa ostateczna: Kl±twia¿ mo¿e u¿yæ tej zdolno¶ci tylko gdy ma 0 lub mniej PW" -kiedy masz mniej ni¿ 0 PW le¿ysz nieprzytomny i nie jeste¶ w stanie du¿o zdzia³aæ; ¿adko zdarza siê natomiast æos/czar który odbierze Ci PW aby¶ mia³ równo 0. Proponuje usun±æ to ograniczeni. A czêstotliwo¶æ rzucania Kl±twy ostatecznej zmieniæ z miesi±ca na np. 14 dni. <br /> <br />4 Proponuje zdolno¶æ "kl±twa" zacz±æ od -2 a skoñczyæ na -6 (+ MOD z Cha oczywi¶cie) <br /> <br />Z niecierpliwo¶ci± oczekuje ostatecznej wersji tej PrC (Kl±twiarza Przeklinacza Mistrza kl±tw...) . 8)
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

pt paź 03, 2003 3:31 pm

XXS Gnomie, Vangerdahast bardzo m±drze mówi. <br />Zgadzam siê z jego pogl±dami dotycz±cymi Zastraszania, oddawania 2 punktów atrybutu i Kl±twy Ostatecznej (jednak w tym punkcie nie do koñca, patrz ni¿ej). Jednak nie do koñca podoba mi siê Jego nazwa dla tej Prest¿ówki - Mistrz Kl±tw - jak dla mnie brzmi to zbyt banalnie i pozostaje przy propozycji mojej i Barlotha - Przeklinacz. <br /> <br />Teraz moje kolejne propozycje: <br /> <br />1.Kl±twa Ostateczna - pozostajê przy miesi±cu odstêpu i proponujê, aby Przeklinacz móg³ jej u¿yæ po utracie 3/4 PW. <br />Niebiañska wersja Kl±twy Ostatecznej wci±¿ jest zbyt s³aba - utrata 4 punktów atrybutu, czy premii do ataku to nic w porównaniu ze ¶mierci±, nieprawda¿? <br />Niebiañska K. O. powinna powodowaæ sta³± utratê 4 punktów ka¿dego atrybutu. <br /> <br />2.Radzê usun±æ Umiejêtno¶ci Kl±twa -2 i -4 i zast±piæ je jak±¶ inn± ciekaw± zdolno¶ci± (mo¿e jakie¶ premie do charyzmy, czy co¶ takiego?). <br /> <br />To (chyba) wszystko.
 
Thalojasjovjondol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2003 9:35 pm

sob paź 04, 2003 1:22 pm

Witam. <br />Nie jestem ani czarodziejem, ani zaklinaczem, ale lubiê wiedzieæ co siê dzieje w ich ¶wiatku. <br />Podobnie jak CryX'owi i Vangerdachast'owi podoba mi siê ta presti¿ówka (Mistrz kl±tw to niezbyt dobra nazwa, tak samo Kl±twiarz i przeklinacz niestety nie mam pomys³u na inn± nazwê i nie mogê Ciê wesprzeæ). <br />Jednak bezw³ad rêki na pierwszym poziomie to bardzo mocna zdolno¶æ. <br />Wybieraj±c sobie otch³anny lub piekielny jêzyk stajesz sê mocniejszy niz wybieraj±c niebiañski (patrz ostatnia notka CryX'a na temat Kl±twy Ostatecznej) Jak by niebiañska kl±twa odejmowa³a 4 pkt z ka¿dego atrybutu to ju¿ by by³o mocniejsze, ale nie tak dobre jak inne kl±twy.
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

sob paź 04, 2003 3:08 pm

proponujê jako niebiañsk± kl±twe ostateczn± - masowy czar uwiêzienie - poniewa¿ celestiale nie zabi³yby nikogo bez powodu wiêc bêd± go wiêziæ (tzn rzuc± na niego ten czar) - tak czy inaczej postaci nie bêdzie <br />I teraz co do tego to muszê siê sytaæ ciebie czy demony pojawiaj± siê i zabijaj± przeciwników maga natychmiast (bez walki) czy te¿ walcz± z nimi - je¶li 1 wersja to czar uwiêzienie bez rzutu obronnego - je¶li 2 to z wymaksowanym rzutem (wysokie ST)
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

sob paź 04, 2003 3:41 pm

Proponuje wymagać jeszcze jako, że musi być kątakt z istotami mniej lub bardziej związanymi z religią w wymaganiach dodać wiedze(religie), lub 1 stopień kapłana.
 
Thalojasjovjondol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2003 9:35 pm

sob paź 04, 2003 6:20 pm

My¶lê, ¿e 1 poziom kap³ana to nienajlepszy pomys³. <br />Zupe³nie jak Prawdziwy Nekromanta. Nawet fajna PrC, ale wymaganie Poziomu kap³ana - beznadzieja.
 
Vangerdahast__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 18, 2003 9:00 pm

ndz paź 05, 2003 12:37 pm

Nie twierdzi³emz ¿e Mistrz kl±tw to fajna nazwa (jak narazie najlepsz± nazw± jest Przeklinacz - moim zdaniem). <br /> <br />Wprowadzenie w wymaganiach 1 poziomu kap³ana jest ca³kowicie bezsêsowne. <br /> <br />
2.Radzê usun±æ Umiejêtno¶ci Kl±twa -2 i -4 i zast±piæ je jak±¶ inn± ciekaw± zdolno¶ci± (mo¿e jakie¶ premie do charyzmy, czy co¶ takiego?).
<br />Popieram pomys³ CryXa i proponuje wprowadziæ zamiast kl±twy -2: <br /> <br />Zdolno¶æ nadnaturaln± Geas/Poszukiwanie której mo¿e urzywaæ raz na miesi±c. Rzut obronny: 1 Wola neguje 2 Przeklinacz zna imie podmiotu: ¿aden. <br /> <br />Zamiast kl±twy -3 (tewo nie jestem pewien) przeklinacz dostaje premie jakby awansowa³ na kolejne poziomy (czyli sumuje siê ona z premi± odziedziczon±) +2 lub +4 (Przeklinacz nie wybiera sobie, poprostu ja nie wiem czy +4 nieby³oby za mocne) do Charyzmy. <br />Zauwarzcie, i¿ Zaklinacz by osi±bn±æ te PrC musi mieæ 18 poziom :!: (a to z powodu wymaganych 10 rang w wiedzy plany - popiram to wymaganie) Wiêc premia +4 (chyba) nie by³aby za mocna. <br /> <br /> <br />Zamiast kl±twy -4 : <br />Zdolno¶æ nadnaturalna od³êd (lub te¿ jakie¶ zawi±zanie itp.), raz na mie¶±c. Rzut obronny: 1 Wola neguje 2 Przeklinacz zna imie podmiotu: ¿aden. <br /> <br />Czekam na dalsze propozycje (i wersje poudoskonalane XXS Gnoma ) Przeklinacza/Kl±twiarza/Mistrza kl±tw, oraz na ewentualne s³owa krytyki co do mjej notki (czy to mo¿liwe? 8O.... chyba nie :mrgreen: ) <br /> <br />Pozdrawiam! - Vangi
 
Thalojasjovjondol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: śr paź 01, 2003 9:35 pm

ndz paź 05, 2003 9:29 pm

Premia do cha- jak najbardziej na miejscu <br /> <br />Vangi - a nie usun±³e¶ mu zbyd du¿o kl±tw z minusami i nie da³e¶ za du¿o dobrych zdolno¶ci <br />PS: jakie st do tych zdolno¶ci?
 
XXS Gnom
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 8:50 pm

pn paź 06, 2003 8:30 pm

Mam trochę mało czasu więc nie mogę zbyt często pisać.<br />A co do rzutów obronnych to napisałem, że trzeba wykonać rzut obronny na wole o ST 10+poziom klątwiarza+mod z CHA.
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

wt paź 14, 2003 9:11 pm

XXS Gnomie, skoro nie masz zbyt du¿o czasu to, mam nadziejê, ¿e nie bêdziesz mia³ mi za z³e, ¿e zamieszczê tu aktualn± wersjê Przeklinacza: <br /> <br />Przeklinacz(Kl±twia¿) <br /> <br />Wymagania: <br />-6 rang w umiejêtno¶ci wró¿enie. <br />-8 rang w umiejêtno¶ci wiedza (plany).(8 poniewa¿ przy 10 rangach Zaklinacz móg³by wzi±¶æ t± PrC na 18 lvl, a jest to presti¿ówka, chyba w³a¶nie dla niego) <br />-jêzyk: otch³anny, piekielny lub niebiañski. <br />-czar kontart z innym planem lub zmiana planów. <br />-nie mo¿e mieæ ujemnych modyfikatorów do charyzmy. <br />-charakter zale¿nie od jêzyka: <br />jêzyk niebiañski charakter kl±twiarza musi byæ dobry lub neutralny. <br />jêzyk otch³anny charakter kl±twiarza musi byæ z³y lub neutralny. <br />jêzyk piekielny charakter kl±twiarza musi byæ praworz±dny z³y lub neutralny. <br />Oddanie 2 punktu atrybutu przybyszowi(zale¿nie od jêzyka). <br />niebiañski - planetarowi lub solarowi. <br />otch³anny - nalfeshnee, marilithi lub balorowi. <br />piekielny - piekielnemu czartowi. <br /> <br />KW k4. <br /> <br />Rzuty obronne jak czarodziej. <br />Bazowa premia do ataku jak czarodziej. <br /> <br />umiejêtnosci klasowe: <br />blefowanie,czarostwo,dyplowacja,odcyfrowywanie zapisów,pó³s³ówka,profesja,rzemios³o,szacowanie,wiedza(plany i tajemna),wró¿enie,zbieranie informacji, wyczucie pobudek, zastraszanie. <br /> <br />punkty umiejêtno¶ci 2+mod z int. <br /> <br /> <br />Przeklinacze to ludzie(najczê¶ciej) którzy zawarli pakt z diab³em, demonem lub niebianinem, dziêki któremu umiej± os³abiaæ wrogów ¶wiêtymi(niebiañski) lub nie¶wiêtymi(piekielny i otch³anny) s³owami. <br /> <br />SPECJALNE <br />1 poziom. <br />Ma³a kl±twa: ka¿da s³aba kl±twa np: ol¶nienie czy bezw³ad nogi.Kl±twa trwa 10h + mod z CHA. <br />2 poziom. <br />kl±twa -1: kl±twa obni¿a o 1 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obra¿enia lub atrybut na 10h + mod z CHA . <br />3 poziom. <br />¶rednia kl±twa: ka¿da przeciêtna kl±twa np: brak mowy czy bezw³ad rêki.Kl±twa trwa 10 dni + mod z CHA. <br />4 poziom. <br />Kl±twa na odleg³o¶æ: Przeklinacz mo¿e rzuciæ ka¿d± znan± mu kl±twê (oprócz Ostatecznej) - na osobê, której zna imiê lub posiada np. jej paznokieæ, czy pukiel w³osów - na dowoln± odleg³o¶æ, choæ ofiara musi byæ na tym samym planie co rzucaj±cy. <br />5 poziom. <br />du¿a kl±twa: ka¿da mocna kl±twa np: g³uchota czy ¶lepota.Kl±twa trwa 10 tygodni + mod z CHA. <br />6 poziom. <br />kl±twa -3: kl±twa obni¿a o 3 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obra¿enia lub atrybut na 10h + mod z CHA. <br />7 poziom. <br />Planarny przyjaciel: Kl±twia¿ mo¿e wezwaæ przyjaciela z innego planu jest to co¶ w rodzaju chowañca lecz przeklinacz ma z nim tylko wiê¼ empatyczn±. <br /> <br />Otch³anny - Planarny przyjaciel to dretch. <br />Piekielny - Planarny przyjaciel to imp. <br />Niebiañski - Planarny przyjaciel to archon-lampion. <br /> <br />8 poziom. <br />Przybysz zwraca postaci jej ofiarê (2 punkty atrybutu) w postaci 2 punktów Charyzmy. <br />9 poziom. <br />Kl±twa ostateczna: Kl±twia¿ mo¿e u¿yæ tej zdolno¶ci tylko gdy straci 3/4 HP. <br />kl±twa ta zsy³a na wrogów straszne nieszczê¶cie zale¿ne od jêzyka. <br /> <br />Otch³anny - Otwiera siê ziemia i wychodz± z niej demony i zabijaj± wrogów(max 10), a tak¿e zabieraj± ich duszê do Otch³ani.(ST 20 + mod. z Cha) <br /> <br />Piekielny - Materializuj± siê diab³y i porywaj± wrogów (max 10) ¿eby ich torturowaæ przez wieczno¶æ.(ST 20 + mod. z Cha) <br /> <br />Niebiañski - Z nieba zlatuje astral deva i rzuca na przeciwników (max 10) Uwiêzienie.(ST 20 + mod. z Cha) <br /> <br />kl±twy te s± trwa³e lecz kl±twiarz mo¿e urzyæ ich raz na miesi±c. <br /> <br />10 poziom. <br />kl±twa -5: kl±twa obni¿a o 5 + mod z CHA rzut obronny, kp, atak, obra¿enia lub atrybut na 10h + mod z CHA. <br />Kl±twiarz staje siê przybyszem i otrzymuje aure grozy o ST 15. <br /> <br />Przeklinacz mo¿e u¿ywaæ kl±tw(oprócz ostatecznej) 5 + poziom kl±twia¿a + mod z CHA = ile kl±twia¿ mo¿e rzucaæ kl±tw na dzieñ. <br /> <br />Ma³a, ¶rednia i du¿a kl±twa niczym siê nie ró¿ni± oprócz czasu trwania, tzn. du¿a kl±twa te¿ mo¿e wykonaæ bezw³ad rêki. <br /> <br />Rzut obronny na kl±twy to rzut na wole o ST 10 + poziom kl±twia¿a + mod z CHA. <br /> <br />Spora czê¶æ zmian to pomys³y, które by³y trafne moim zdaniem, wiêc w razie zastrze¿eñ proszê o wysy³anie notek do tego tematu. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Zak Sey Ghareth
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 9:17 pm

czw paź 16, 2003 10:00 pm

Mam dwa pytania: <br /> <br />
8 rang w umiejêtno¶ci wiedza (plany).(8 poniewa¿ przy 10 rangach Zaklinacz móg³by wzi±¶æ t± PrC na 18 lvl
<br />Czy to nie za wysoki poziom? To pomy³ka, czy na prawdê trzeba miec taki wysoki level? Je¿li to drugie to kiedy¶ zadam kolejne pyt. :) <br /> <br />Czy nie przyda³aby siê tej klasie umiejêtno¶æ koncentracji?
 
Vangerdahast__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 18, 2003 9:00 pm

sob paź 18, 2003 11:27 am

Cytat:  <br />8 rang w umiejêtno¶ci wiedza (plany).(8 poniewa¿ przy 10 rangach Zaklinacz móg³by wzi±¶æ t± PrC na 18 lvl  <br /> <br />Czy to nie za wysoki poziom? To pomy³ka, czy na prawdê trzeba miec taki wysoki level? Je¿li to drugie to kiedy¶ zadam kolejne pyt.   <br /> <br />
<br /> <br />Poniewa¿ 10 rang to za du¿o (18 level) CryX zaproponowa³ zmiane (nie popieram) na 8 rang (14 level) <br /> <br />
Czy nie przyda³aby siê tej klasie umiejêtno¶æ koncentracji?
<br /> <br />Przeoczenie. <br /> <br />P.S Czy to ju¿ ostateczna wersja Przeklinacza (nazw OK)? Ja nie mam ju¿ wiêcej pomys³ów i moge uznaæ w³a¶nie taki ostateczny wygl±d tej PrC. Je¶li macie jeszcze jakie¶ pomys³y to piszcie, je¶li nie to: <br /> <br />-Uznajemy ostateczn± wersje Przeklinacza. (oczywi¶cie je¶li nie pasuj± wam jakie¶ szczegó³y mo¿ecie je w w³asnym zakrasie zmieniaæ) <br /> <br />-Chcia³bym pogratulowaæ: sobie( [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img] ), w szczególno¶ci XXS Gnomowi (za wspania³y pomys³) oraz: CryXowi, Barlothowi, Thalojasjovjondolowi, VVojtasowi i Zak Sey Gharethowi.
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

ndz paź 19, 2003 5:12 pm

Przeklinacze to ludzie(najczęściej) którzy zawarli pakt z diabłem, demonem lub niebianinem, dzięki któremu umieją osłabiać wrogów świętymi(niebiański) lub nieświętymi(piekielny i otchłanny) słowami.  <br /> <br />
<br /> <br />Rozwiń trochę to, aby nadać lepszy klimat tej klasie i jka dla mnie bomba
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

ndz paź 19, 2003 9:29 pm

Witam. <br /> <br />Vangerdaha¶cie, nie ¶pieszmy siê tak z zakoñczeniem prac nad Przeklinaczem. Wci±¿ nie jest on, wed³ug mnie, doskona³y(choæ pewnie taki byæ nie powinien) i wymaga jeszcze trochê pracy. <br /> <br />A co do samego Przeklinacza to mam nowy pomys³: <br />Zamiast dostawaæ 2 punktów Charyzmy Przeklinacz otrzymywa³by zdolno¶æ tworzenia Laleczki Voodoo. <br /> <br />Czekam na wasze opinie i propozycje co taka lalka by robi³a.
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

ndz paź 19, 2003 9:58 pm

IMHO laleczka voodoo by³a by tylko dla postaci które wybra³yby jêzyk piekielny lub otch³anny - bo niebianie nie dali by nikomu mo¿liwo¶ci wykonywania tak sadstycznych rzeczy do jakich najpewniej pos³u¿y³a by laleczka, a mianowicie: tworzy³a by pewien rodzaj wiêzi z osob± z która po³±czy³ j± przeklinacz i dzia³a³aby tylko w rêkach tej presti¿ówki (co¶ typu ksiêga czarów dla przeklinaczy - tajemne si³y nie pozwala³y by innym wykorzystaæ pe³ni mocy laleczki); <br /> <br />opis dzia³ania: je¶li przellinacz zrobi co¶ laleczce ofierze stanie siê ta sama rzecz tyle ¿e z pewnym opó¼nieniem (np. przeklinacz podpali³ laleczkê - ofiara czuje gor±co, po dwóch dniach jej skóra robi siê czarna, po tygodniu zaczyna siê zwêglaæ, po dwóch powoli odpadaj± ma³e kawa³ki cia³a a po 4 tyogodniach zamienia siê w popió³) - opó¼nienie jest gdy¿ IMHO nie powinno byæ rzutu obronnego a jednak foram ratunku powinna zaistnieæ - je¶li uda siê odebraæ laleczkê i rzuciæ na ni± (lub jej pozosta³o¶ci) rozporoszenie magii to wszystko wraca do normy ... <br /> <br />Na razie tyle pó¼niej co¶ dopisze, czekam na komentarze .... tylko nie obrzucajcie mnie za bardzo b³otem :mrgreen: :mrgreen:
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

ndz paź 19, 2003 10:08 pm

Fajny pomys³ Barloth'cie, choæ moim zdaniem lalka voodoo nie powinna mieæ mocy zabijania ofiary tylko torturowania jej, bo przecie¿ s± setki innych sposobów na zabicie kogo¶. <br /> <br />A ponadto pozostaje pytanie co zyskiwa³by Przeklinacz niebiañski(?) zamiast lalki?
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

ndz paź 19, 2003 10:28 pm

Hmm.. trzeba by by³o wiêc tu rozgraniczyæ dwie wersje laleczki: <br /> <br />1. Otch³anna i piekielna to ta opisana powy¿ej <br />2. Co do Niebiansikiego od³amu przeklinacza to jego moc kierowa³aby siê g³ównie na umys³ ofiary a nie na cia³o tak jak w dwóch poprzednich opcjach; móg³by on w pewinen sposób kontrolowaæ dan± osobê ale nie móc wyrz±dziæ jej krzywdy, czyli kieruj±c w rêkach laleczk± voodoo móg³by zaprowadziæ z³e postacie z daleka od siebie lub kontrolowaæ ich sny lub mieszaæ im w umys³ach ale nie móg³by wyrz±dziæ postaci ¿adnej krzywdy <br /> <br />I tym ró¿ni³y by siê dwie wersje laleczek - niebiañska oddzia³owuje na umys³ a piekielna i otch³anna na cia³o <br /> <br />Ave; Barloth
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

pn paź 20, 2003 1:10 pm

Ciekawe, ciekawe, zaprawdê. <br /> <br />A wiêc dobrze. Mamy genialny projekt Lalki Voodoo, lecz trzeba by to jeszcze dok³adnie opisaæ, aby wszystko by³o jasne. Je¶li kto¶ ma ju¿ jaki¶ pomys³ na taki opis to niech pisze. Ja na razie takiego pomys³u nie mam, ale na pewno siê nad tym g³êbiej zastanowiê.
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

pn paź 20, 2003 6:50 pm

<!--QuoteBegin-CryX+-->
CryX pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ciekawe, ciekawe, zaprawdę. <br /> <br />A więc dobrze. Mamy genialny projekt Lalki Voodoo, lecz trzeba by to jeszcze dokładnie opisać, aby wszystko było jasne. Jeśli ktoś ma już jakiś pomysł na taki opis to niech pisze. Ja na razie takiego pomysłu nie mam, ale na pewno się nad tym głębiej zastanowię.
<br /> <br />Dlaczego nie miałaby zabijać od razu? Na takiej samej zasadzie co tkacz losu. <br />?yby stworzyć laleczkę potrzebny jest pęk włosów, paznokieć, albo jakaś inna część ciała ofiary. Do jej stworzenia potrzebny jest tydzień i stworzenie cudownej rzeczy, 1000 sz i tydzień czasu. Po 7 dniach Raz na tydzień można próbować zabić ofiarę (ST na wytrzymałość 25). Dodatkowo może zadać 3 razy dziennie 1k6 obrażeń. <br />Po stworzeniu laleczki ofiara domyśla się, że jest coś nie tak. ?eby się dowiedzieć że jest to laleczka trzeba wykonać test na czarostwo ST 15 + poziom przeklinacza. Później oby uwolnić się od działania laleczki trzeba wykonać rytuał separacji, potrzebny jest dobry kapłan o poziomie co najmniej taki jak przeklinacza. Wtedy trzeba wykonać test odegnania nieumarłych (ST 5+ poziom przeklinacza) <br /> <br />Do postu na dole <br />No tak mój błąd czytałem to dość dawno <br />tylko ta niebiańska wersja jakoś mnie nie przekonuje najciekawsze w tej laleczce
 
Vangerdahast__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 55
Rejestracja: pt lip 18, 2003 9:00 pm

pn paź 20, 2003 7:40 pm

Dlaczego nie mia³aby zabijaæ od razu?
<br /> <br />Dlatego: <br /> <br />
lalka voodoo nie powinna mieæ mocy zabijania ofiary tylko torturowania jej, bo przecie¿ s± setki innych sposobów na zabicie kogo¶.  <br />
<br /> <br />Jkgy¶ nie zauwa¿y³ VVojtas Przeklinacz ma ju¿ umiejêtno¶æ dzia³aj±c±
Na takiej samej zasadzie co tkacz losu
. Mianowicie jest to KL?TWA OSTATECZNA. <br /> <br />Pmijaj±c "niedoczytanie" VVojtasa niezmiernie podoba mi siê pomys³ Laleczki Voodoo dziêki której mo¿naby zmuszaæ lubzi do pewnych rzeczy. Nie by³by to przymus magiczny (jak w przypadku Ges), by³by to ca³kiem zwyczajny przymus :evil: , w stylu: jak czego¶ nie zrobisz to ja ci co¶ zrobie. Laleczka Voodoo wp³ywa³aby przez ca³y czs swojego istnienia na ofiare (przerwaæ mo¿naby³oby to tylko w wypadku: ¶mierci ofiary lub Przeklinacza, potraktowanie laleczki udanym Roz³±czeniem Mordekainena, ?yczeniem, Cudem albo jakim¶ do¶æ silnym "dobrym' czarem kap³añskim - nie znam siê na magi objawieñ wiêc nie podam przyk³adu). <br />Do stworzenia Laleczki Voodoo wymagane by³oby te¿ imiê ofiary oprucz oczywi¶cie tego co poda³ VVojtas (³±cznie z atutem stworzenie cudownej rzeczy - bo chyba o to chodzi³o VVojtasowi). <br /> <br />Laleczke Voodoo która torturowa³a by fizycznie jak i psyhicznie (np. popszez koszmary senne) mogli by tworzyæ jedynie "odch³anni i piekieni" Przeklinacze. <br />Niebiañscy przeklinacze dziêki podobnemu przedmiotowi (np. Laleczka Ja¿ni) móg³by wp³ywacz na ofiare psyhicznie, ale nie torturuj±c jej. Np. jaki¶ czar sugestia lub co¶ w tym stylu... <br />Przeklinacz mo¿e mieæ tylko dwie Laleczki naraz.
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

wt paź 21, 2003 9:15 pm

No dobrze, na razie mamy co¶ takiego: <br /> <br />Stworzenie Lalki Voodoo: Potrzebny jest pukiel w³osów, paznokieæ, lub co¶ podobnego, tydzieñ czasu, 500XP(?) i 1000sz. Co do atutu Stworzenie cudownej rzeczy to Przeklinacz nie nie musi go posiadaæ, poniewa¿ w pewnym sensie dostaje go, lecz tylko do tworzenia lalek. <br /> <br />Dzia³anie: Oprócz oczywistych korzy¶ci o, których napomkn±³ Vangerdahast w ostatniej notce posiada nastêpuj±ce moce: <br /> <br />Otch³anna i Piekielna - 3 razy/dzieñ Przeklinacz mo¿e zadaæ ofierze 2k8+5 obra¿eñ, lecz nie jest w stanie jej zabiæ. <br /> <br />Niebiañska - 3 razy/dzieñ Przeklinacz mo¿e wzbudziæ w ofierze siln± emocjê analogicznie do czaru Emocja. (Ta wersja mo¿e przydaæ siê do wspomagania sojuszników.) <br /> <br />Przeklinacz mo¿e posiadaæ liczbê lalek równ± po³owie jego poziomu. <br /> <br />Ofiara laleczki mo¿e domy¶liæ siê, ¿e zosta³a napiêtnowana na dwa sposoby: <br /> <br />1. Jak pisa³ VVojtas: <br /> <br />
Po stworzeniu laleczki ofiara domy¶la siê, ¿e jest co¶ nie tak. ?eby siê dowiedzieæ ¿e jest to laleczka trzeba wykonaæ test na czarostwo ST 15 + poziom przeklinacza.
<br /> <br />2.Dziêki udanemu testowi Wró¿enia o ST 20+ lvl Przeklinacza. <br /> <br />Sposoby uwolnienia siê od Lalki Voodoo to: <br /> <br />1. Rytua³ Separacji (pomys³ VVojtasa): <br />Nale¿y znale¼æ Kap³ana o poziomie równym lub wy¿szym od poziomu Przeklinacza, który powinien wykonaæ test Odegnania nieumar³ych o ST 10+ lvl Przeklinacza. <br /> <br />2.Jak powiedzia³ Vangerdahast: -¶mieræ Przeklinacza, -¶mieræ ofiary, -rzucenie Roz³±czenia Mordekainena na lalkê, -rzucenie Cudu lub ?yczenia. <br /> <br />Na razie wszystko, czekam na opinie i nowe pomys³y. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

śr paź 22, 2003 8:15 am

<!--QuoteBegin-CryX+-->
CryX pisze:
<!--QuoteEBegin-->Stworzenie Lalki Voodoo: Potrzebny jest pukiel w³osów, paznokieæ, lub co¶ podobnego, tydzieñ czasu, 500XP(?) i 1000sz. Co do atutu Stworzenie cudownej rzeczy to Przeklinacz nie nie musi go posiadaæ, poniewa¿ w pewnym sensie dostaje go, lecz tylko do tworzenia lalek. <br />
<br /> <br />Za du¿o - przy takiej liczbie xp-ków potrzebnych do stworzenia laleczki przeklinacz bêdzie traci³ du¿o punktów które normalnie by zyskiwa³ zabijaj±c ofiarê - a i tak nie bêdzie móg³ jej zabiæ <br />Nikomu nie bêdzie siê to op³acaæ - je¶li zostawimy tak± warto¶æ to laleczki bêd± u¿ywane baaaardzo sporadycznie - tylko na wrogów o wiele silniejszych od przeklinacza <br /> <br />Proponujê co¶ ko³o 150-200 XP <br /> <br />Choæ z drugiej strony to przy takiej liczbie stan± siê zbyt pospolite... sam nie wiem <br /> <br />Do notki poni¿ej: Nie bêdê siê sprzecza³ (w sumie to masz racje :mrgreen: )
 
CryX
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 47
Rejestracja: śr paź 01, 2003 2:10 pm

śr paź 22, 2003 4:13 pm

Ale¿ Barloth'cie, 500XP to wed³ug mnie optymalna ilo¶æ, poniewa¿ na 10 lvl Przeklinacz mo¿e posiadaæ na raz 5 Laleczek Voodoo, wiêc ³±czny koszt ich sworzenia wynosi 2500XP, co dla postaci na 24 lvl (Zak14/Prze10) nie jest ¿adnym wydatkiem. <br />A ponadto Lalki w ¿aden sposób siê nie wyczerpuj±, wiêc Przeklinacz mo¿e torturowaæ 5 ofiar przez d³uuugi czas. <br /> <br />W opisie Lalki Voodoo zmieni³em trochê obra¿enia wersji Piekielnej i Otch³annej, poniewa¿ wydaje mi siê, ¿e 3k10/dzieñ to za ma³o.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości