Zrodzony z fantastyki

 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

Alternatywny bard

sob wrz 13, 2003 9:59 am

<!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->ALTERNATYWNA KLASA BARDA<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br /> <br /> <br />Przygody: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Charakterystyka: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Charakter: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Religia: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Pochodzenie: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Rasy: jak w Podrêczniku Gracza, strona 26. <br />Inne klasy: jak w Podrêcznku Gracza, strona 26. <br /> <br />[ Ca³y powy¿szy opis jest identyczny jak barda z Podrêcznika Gracza z wyj±tkiem motywów z magi± i czarami ] <br /> <br />INFORMACJE O ZASADACH GRY <br />Bardowie posiadaj± nastêpuj±ce statystyki. <br />Atrybuty: Charyzma okre¶la zdolno¶ci barda. Jakie ma zdolno¶ci, ile i jak s± one potê¿ne. Charyzma równie¿ jest wa¿na dla wielu umiejêtno¶ci klasowych barda. Zrêczno¶æ jest tak¿e potrzebna dla s³abo uzbrojonych bardów. Si³a pomoga mu zwyciê¿aæ w walce wrêcz. <br />Charakter: Ka¿dy niepraworz±dny. <br />Ko¶ci Wytrzyma³o¶ci: k8 <br /> <br />Umiejêtno¶ci klasowe <br />Jak w Podrêczniku Gracza, strona 27, oprócz: Alchemii (Int), Czarostwa (Int), Wró¿enia (Int). <br /> <br />Umiejêtno¶ci nowe barda to: <br />Kuglarstwo (Specjalne)*. <br /> <br />Punkty umiejêtno¶ci na 1. poziomie: (6 + modyfikator z Intelektu) x 4. <br />Punkty umiejêtno¶ci na ka¿dym nastêpnym poziomie: 6 + modyfikator z Intelektu. <br /> <br />W³a¶ciwo¶ci klasowe <br />Oto w³a¶ciwo¶ci klasowe barda. <br />Bieg³o¶æ w broni i pancerzu: Bard biegle u¿ywa wszystkich prostych broni. Ponadto biegle pos³uguje siê jedn± z poni¿szych broni: d³ugi lub krótki ³uk (refleksyjny b±d¼ nie), d³ugi miecz (rtêciowy b±d¼ nie), rapier, t³uk, krótki miecz lub bicz. Bardowie umiej± pos³ugiwaæ siê lekkim pancerzem, ¶redni± zbroj± i tarczami. Zwróæ uwagê, ¿e kary z pancerza za zbroj± ciê¿sz± ni¿ skórznia odnosz± siê do testów... <br />Muzyka barda: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 28. <br />Wiedza bardów: Jak w Podrêczniku Gracza, strona 29. <br />Pie¶ñ: Co trzy poziomy, zaczynaj±c od drugiego, bard zyskuje specjaln± zdolno¶æ. Owa zdolno¶æ jest wybierana z poni¿szej listy. Uwaga: bard musi spe³niæ wymagania danej zdolno¶ci, aby zdobyæ j±. <br /> <br />Natychmiastowa nauka <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 5. <br />Korzy¶ci: Plus cztery rangi w dowolnie wybranej umiejêtno¶ci. <br /> <br />Talent <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 5. <br />Korzy¶ci: Atut premiowy. <br /> <br />Niezwyk³a wiedza <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 10. <br />Korzy¶ci: Plus cztery rangi w dowolnie wybranych dwóch dziedzinach Wiedzy. <br /> <br />Pewno¶æ siebie <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 10. <br />Korzy¶ci: Mo¿esz wykorzystaæ zawsze zasadê 10 w jednej z tych umiejêtno¶ci: Wystêpy, Wiedza (dowolna), Przebieranie, Zbieranie Informacji. <br /> <br />Zawansowana muzyka bardów <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 15. <br />Korzy¶ci: Mo¿esz u¿ywaæ muzyki bardów dwa razy dziennie. <br /> <br /> <br />Byli bardowie <br />Jak w Podrêczniku Gracza, strona 29. <br /> <br />ROZWÓJ <br />Bazowa premia do ataku: Identyczna jak oficjalnego barda. <br /> <br />Rzuty obronne: Identyczne jak oficjalnego barda. <br /> <br />Specjalne: <br />1. Muzyka barda, wiedza barda <br />2. Pie¶ñ <br />3. – <br />4. Atut premiowy <br />5. Pie¶ñ <br />6. Uchylanie <br />7. – <br />8. Pie¶ñ <br />9. – <br />10. Atut premiowy <br />11. Pie¶ñ <br />12. – <br />13. – <br />14. Pie¶ñ <br />15. – <br />16. Atut premiowy <br />17. Pie¶ñ <br />18. – <br />19. – <br />20. Pie¶ñ <br /> <br /> <br />Czekam na pomys³y na Pie¶ñ. <br />I jeszcze chcia³bym zmieniæ tê nazwê - Pie¶ñ. Na co proponujecie ? <br /> <br />I jeszcze rzecz jasna - co o tym s±dzicie ?
 
Ezy Ryder
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 428
Rejestracja: pn kwie 21, 2003 12:20 pm

sob wrz 13, 2003 10:15 am

Coby Bryant jak zwykle siê popisa³ :wink:. My¶le ¿e pomys³ jest ciekawy i ma potencja³.Jednak ma te¿ wiele niedoci±gniêæ. Od razu rzuca siê w oczy brak czarów. Czy to aby nie za bardzo go os³abia? Ko¶æ k8 jest raczej ma³± rekompensat±. <br />
Natychmiastowa nauka <br />Wymagania: Poziom plus modyfikator z Charyzmy musi byæ wy¿szy ni¿ 5. <br />Korzy¶ci: Plus cztery rangi w dowolnie wybranej umiejêtno¶ci.
<br />Niebezpieczna sprawa. Niby ograniczenie jest, ale nadal mo¿e doj¶æ do sytuacji w której 2 poziomowy bard bêdzie mia³ wystarczaj±c± ilo¶æ rang aby wej¶æ na klasê presti¿ow±. Da³bym raczej sta³y modyfikator. <br /> <br />Osobi¶cie bardziej podoba mi siê oficjalny bard (ten z 3,5). Wersja Cowboya bêdzie siê raczej nadawa³a do settingów low-magic. Pomimo tego ta klasa jest ciut za s³aba. Brak czarów czyni j± niemal bezu¿yteczn± w walce. Poczekam jeszcze na nowe pie¶ni (mo¿e to co¶ zmieni :wink:). <br />Podsumowuj±c: Jak na prototyp, to jest fajnie. Jednak ¿eby ten bard nadawa³ siê do gry, potrzeba w³o¿yæ w niego troche wiêcej pracy. <br /> <br />Pozdrawiam, <br />Ezy
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

sob wrz 13, 2003 10:34 am

Jak ju¿ gdzie¶ wspomnia³em bardzo interesuj±ce byly pie¶ni barda opisane w KC i MERP-ie. W MERP byly one taktowane jako czary ale ich opisy pozwalaj± uznac je za typowe Pie¶ni b±d¿ umiejêtno¶ci specjalne. Mia³ tam 4 wlasne listy czarów : <br />Wiedza -pozwala poznawaæ dodatkowe jêzyki, porozumiewaæ siê z istotami u¿ywaj±cymi nieznanych jêzyków oraz mieæ wgl±d w umys³ rozumnych istot ( na 10 poziomie bard mo¿e poznaæ dok³adnie my¶li jednej istoty). Wiedza o przedmiotach pozwala poznaæ warto¶æ, historiê, zdolno¶ci magiczne i moc przedmiotów od pocz±tkowo skromnych informacji a¿ po pe³n± wiedzê. W³adza nad d¼wiêkiem decyduje o zasiêgu pie¶ni barda, ilo¶ci osób na które wp³ywa oraz o panowaniu nad d¼wiêkami w jego otoczeniu- bard mo¿e równie¿ pozbawiæ mo¿liwo¶ci wydawania i s³yszenia d¼wiêków pewien obszar lub istotê. Pie¶ni W³adzy to esencja mo¿liwo¶ci magicznych barda. Za ich pomoc± mo¿e przerwaæ walkê, zapobiegaæ konfliktom, uspokajaæ zwa¶nione strony a w ostateczno¶ci wzbudzaæ strach, wywo³ywaæ zapomnienie, u¶pienie czy oszo³omienie wrogów <br />Przyk³adowo z listy Pie¶ni W³adzy czar 1 lvl : Pie¶ñ Pokoju <br />Czar dziala na wybranego bohatera uspokajaj±co-nie podejmie on zadnych agresywnych dzialañ dopoki bard ¶piewa(co wymaga koncentracji) i przebywal w zasiegu wzroku <br />czar 8 lvl Prawdziwa Pie¶ñ Pokoju-dziala identycznie ale jej efekt utrzymuje siê po ustaniu pie¶ni tyle rund ile bard ¶piewa³ wcze¶niej <br />czar 9 lvl z listyW³adza nad d¿wiêkiem - Pie¶ñ III -rzucony rundê przed u¿yciem dowolnej pie¶ni Wladzy pozwala obj±æ jej zasiêgiem 3 istoty
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

sob wrz 13, 2003 10:41 am

Ten bard jest jeszcze roboczy. <br />Postraram siê go bardziej dopracowaæ, opisaæ, napisaæ wiêcej pie¶ni 8) . <br /> <br />Dziêki Ezy za s³owa uznania, za rady i krytykê. <br />Postaram siê tê klasê poprawiæ, aby by³a lepsza. <br /> <br />Duncan: napewno wezmê to pod uwagê i postaram siê co¶ z tym zrobiæ. <br /> <br />Nied³ugo napewno co¶ dopiszê... <br /> <br />Tym czasem, czekam na wasze propozycje na zdolno¶ci, etc. :wink:
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

sob wrz 13, 2003 10:46 am

Jeszcze taka uwaga- (mozna scalic z poprzedni± notk±) <br />Jak raz gralem bardem w MERP to chyba ju¿ od 6 lvl reakcja druzyny jak chcialem robiæ co¶ innego niz ¶piewanie w trakcie walki by³a takiego typu: " Gdzie siê pchasz ,ty tylko spiewaj a my ju¿ dor¿niemy resztê"
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

sob wrz 13, 2003 11:56 am

niez³e, mi siê tam podoba. Mo¿e przyda³oby siê wiêcej pie¶ni. To w³a¶nie one tworz± klimat barda. Jak na co¶ wpadnê to wam tu podrzucê, nie jestem tylko pewny czy to wystarczaj±ca rekompensata za brak czarów
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

sob wrz 13, 2003 7:56 pm

A mo¿e na wy¿szym poziomie dobrze by³oby dodaæ co¶, co prypomina sza³ u barbarzyñcy? Taka wresja bardowsko-skaldowska, aby owa postaæ nie by³a a¿ tak beznadziejna w walce, kiedy pozbawimy j± magii. Modyfikatory jak w rage, lecz bez ograniczenia czasu 3 + bonus z constitution. Ale za to musia³by co runde wykonywaæ testy koncentracji z rosn±cym stopniem trudno¶ci, by nie przerwac ¶piewu. A na bardzo wysokim poziomie dzia³a³o by to tak¿e w ograniczony sposób na sprzymierze¼ców. Co Ty na to?
 
Awatar użytkownika
Erpegis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1095
Rejestracja: sob cze 28, 2003 9:18 am

pn wrz 15, 2003 3:31 pm

Zdaje mi się, że coś podobnego jest w Book of Hallowed Might, czy jakoś tak. Niestety nie mam dostępu do tego dodatku. [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img]
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pn wrz 15, 2003 3:36 pm

Alternatywny bard pojawił się w Book of Eldritch Might II, autorstwa Monte Cooka. Można w niej również znaleźć alternatywnego sorcerera (alias zaklinacza). <br /> <br />d.
 
Carnloch
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 153
Rejestracja: wt lut 11, 2003 9:43 pm

pn wrz 15, 2003 7:00 pm

<!--QuoteBegin-Raw+-->
Raw pisze:
<!--QuoteEBegin-->A mo¿e na wy¿szym poziomie dobrze by³oby dodaæ co¶, co prypomina sza³ u barbarzyñcy?
<br />No i jeszcze koniecznie bieg³o¶æ i specjalizacjê w dwurêcznym mieczu lub toporze albo podwójnym korbaczu lub innej typowo bardowskiej broni. :) <br />Rany boskie, zapomnijcie na chwilkê o tym ¿eby jak najbardziej dopakowaæ postaæ i wyr¿n±æ jak najwiêcej potworów. Bard jest postaci± która nie jest nastawiona na walkê. (No mo¿e ten skald ale to by³by raczej dwu klasowiec bard-barbarzyñca albo mo¿e ewentualnie jaka¶ klasa presti¿owa). Bard nie pcha siê do walki, jego broni± jest jego wiedza, jego umiejno¶æ wywiniêcia siê z prawie ka¿dej sytuacji za pomoc± ³adnej gadki. Mo¿e wspomagaæ w walce towarzyszy zagrzewajac ich do walki lub u¿ywaj±c broni dystansowej ale bard lec±cy z pian± na ustach i maczug± w rêku na ogra? Wyobrazacie sobie co¶ takiego?
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

wt wrz 16, 2003 4:34 pm

Raz, pisa³em, ¿e jest ot rozwi±zanie "skaldowskie", dla czego¶ podobnwego do bardów w tradycji choæby wikinskiej, którzy w walce stawali zazwyczaj w pierwszych szeregach. <br /> <br />Dwa, taka pie¶ñ inspiruje odwagê, znacznie dodaje si³, wrêcz "uskrzydla", kiedy wstêpuje w postaæ "duch wojownika" (cos jak podczas s³uchania Call to Arms Manowaru :mrgreen: ). Tak wiec fabularnie jest w pe³ni uzasadniona. <br /> <br />Trzy, barbarzyñca, wojownik, lub choæby ranger na poziomie takiego barda ma znacznie wiêcej hapeków, wiêkszy BaB, mocniejsza premiê z si³y i wiêcej featów. Tak wiec nawet i z taka zdolno¶ci± taki bard raczej mu nie dorówna (i to jeszcze pozbawiony czarów). Poza tym napisa³em, ¿e to zdolno¶æ "wy¿szopoziomowa". <br /> <br />Didy s± systemem wyj±tkowo nastawionym na wlakê, dlatego bardzo ciê¿ko jest graæ w niego z jej pominiêciem. Na dodatek kto wybtra³by takiego barda, u ktorego jedynymi atutami s± zdolno¶ci przemawiania (a wiêc class skill diplomacy i ew. bluff, bo systemowo to tylko one odpowiadaja za rozmowy; a to samo ma paladyn, choæ bez bluff, ale za to jest prawie tak samo silny jak fighter, albo rouge, ktory ma takze masê ¶wiatnych zdolno¶ci i sneaka). Pamiêtaj, ¿e pozbawiony magii bard traci chyba wszystkie swoje mo¿liwo¶ci (jedynie, to mozan go fajnie odgrywaæ i podczas walki chowac siê za krasnoludy :mrgreen: )
 
Duncan laird McLean
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 814
Rejestracja: czw wrz 04, 2003 9:26 am

wt wrz 16, 2003 8:52 pm

Podczas walki zamiast chowaæ siê za krasnoludy bard w tym uk³adzie powinien spiewaæ :) <br /> <br />Rownie¿ jednak uwa¿am ¿e bard powinien mieæ niez³e mozliwo¶ci walki -co¶ na ksztalt piruetów fechmistrza z BG2 :)
 
Randziu
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: wt sie 12, 2003 3:36 pm

pn wrz 29, 2003 7:04 pm

tak jasne i niech jezcze strzela pociskami sonicznymi z harfy :wink: ludzie czy wy nepotraficie grac tylko dla dobrej zabawy odgrywaj±c postac, zeby sie dobze bawic nie czeba byc najsilniejszym czlonkiem druzyny i zabijac smoka skinieciem palca ... <br /> <br />wydaje mi sie ze bard powinien otrzymac jakie¶ pie¶ni , bêd±ce czym¶ na kszta³t czarów ale takich które wspieraj± dru¿ynê , czyli czysto defensywne
 
Barloth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: pt wrz 19, 2003 8:33 pm

pn wrz 29, 2003 10:28 pm

mi siê alternatywny bard podoba <br />tylko jedna rzecz - czary - je¶li da³e¶ mu tyle plusów to mo¿e zrobisz tak jak napisa³ Duncan lub tylko obni¿ysz mu liczbê czarów na dzieñ i bêdzie wszystko ok <br />albo jak chcesz to napisz w³asn± listê czarów (raczej powiniene¶ tam umie¶ciæ czary polegaj±ce na przejmowaniu kontroli nad innymi (hipnoza i te sprawy) a tak¿e podnosz±ce statystyki ca³ej dru¿yny czyli tak jak napisa³ Randziu - czary defensywne <br />Ja czary ofensywne u barda nie za bardzo mogê sobie wyobraziæ ...
 
Kiaryn'Veil Duskryn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2940
Rejestracja: wt lip 01, 2003 11:17 am

pn lis 03, 2003 7:08 pm

Alternatywny bard... s±dzê jednak, ¿e poprawki w edycji 3.5 starcz± w zupe³no¶ci... Wzmocnienie go pod wzglêdem bojowym (np. wytrzyma³o¶æ - d8 Hit Dice) tylko dostosowuje go do dru¿yn, które przez 99% czasu na sesjach siepiê i przemierzaj± lochy. W porz±dku... Ale mój styl gry jest inny.
 
Niziolica
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: czw paź 03, 2002 4:18 pm

czw lis 06, 2003 6:19 pm

Wed³ug mnie bard takowy powinien siê cehcowaæ przede wszystkim opanowaniem jakiego¶ intsrumentu. Instrument jest jego broni±, najpotê¿niejszy, jeden jedyny i niepowtarzalny, to g³os. Bard ma walczyæ g³osem. A czy ktokolwiek z nas zdaje sobie sprawê, jakie mo¿liwo¶ci ma g³os? Mo¿e nawet na¶ladowaæ jaki¶ instrument, ¶piew ptaków... Wszystko. My¶lê, ¿e w ¶wiecie fantasy jego wp³yw mo¿e byæ bardziej naznaczony zw³aszcza, ¿e, zauwa¿my, w takich ¶wiatach nie ma p³yt, z których mo¿emy po prostu odtwarzaæ piosenki, a Ci, którzy nie us³ysz± barda, mog± nigdy nie mieæ kontaktu z tego typu sztuk±. Przyjrzyjmy siê zatem owym pie¶niom, czy raczej d¼wiêkom. Przede wszystkim, wywo³uj±ce strach. Pos³uchajcie kiedy¶ sobie muzyki z horrorów. Jest straszna. Chodzi tu o niskie dr¼wiêki o rytmie bardzo niezdrowym, wp³ywaj±cym na pracê serca, przy¶pieszone bicie. Bard wydaje z siebie seriê takich dr¼wiêków i patrzy siê w kogo¶ z³ym wzrokiem... Jedna pie¶ñ. Ponadto, od czego s± fale d¼wiêkowe? Obra¿enia nimi zadane, g³uchota... Wyobra¼cie sobie barda, który staje na sto³ku i og³usza ca³± dru¿ynê przeciwnika... Dalej, wywo³uj±ce wzruszenie, oczarowywuj±ce, a nawet poruszaj±ce przedmioty! Kiedy¶ nawet mo¿e doj¶æ do tak mistrzowskiego g³osu opanowania i zrozumienia jego wp³ywu na otoczenie, ¿e bêdzie wiedzia³, jak wywo³aæ d¼wiêki na granicy s³uchu, a nawet umiej±c kszta³towaæ ¶wiat wokó³ siebie. Kiedy¶ gra³am postaci±, która ¶piewem sprawia³a, ¿e ro¶liny ros³y... Nale¿y wzi±æ pod uwagê czarown± magiê g³osu, skoro sam± magiê jako-tak± zwyczajnie odebrali¶my bardowi...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości