Zrodzony z fantastyki

 
bAStek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:09 am

Czy to sie nudzi ?

pn cze 10, 2002 11:01 pm

Gram w sumie od niedawna (około rok) i powoli zaczynam odczuwać znużenie. Tak samo wszystkie nasze sesje są podobne (ktos nam zleca zadanie, idziemy do wyznaczonego celu, jakaś walka, koniec). <br />Ostanio zmieniłem system na CP2020 i jest już lepiej, lecz boje sie że jak wróće do D&D to znów bede powoli odczuwał znużenie [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/sad.gif[/img] <br /> <br />Czy możecie poradzić co zrobić żeby urozmaicić sesje ???
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

pn cze 10, 2002 11:35 pm

Nie piszesz czy jestes graczem czy MG. <br /> <br />Sadze ze jezeli sie nudzisz to musisz sprawdzic dlaczego. Moze ciagl ten sam schemat przgód, te same smêtne opisy krajobrazów, lub wci±¿ te same zagrozenia, bandyci, czy z³odzieje. Niewiem dlaczego. Ja siê nudzê podczas grania ale to naprawde bardzo zrzadko, a jezeli sie nudze to staram sobie tlumaczyc ze nastepnym razem bedzie lepiej. <br /> <br />Fakt czasami jest ciezko sie przekonac ale wtedy zaczynam dzialac niekonwencjionalnie. Podczas sesji jako gracz robie rzeczy które zaczynaj± urozmaicac nudny scenariusz. Czasami (niejednokrotnie) zdarzylo mi sie wciagnac cala druzyne w tarapaty, tylko po to aby sie z nich wyplatac i czuc satysfakcje z tego co sie zrobilo. <br /> <br />Tak wiec co do znuzenia, sadze ze to zalezy od samych graczy i ich podejsca do sesji.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pn cze 10, 2002 11:54 pm

Zgadzam siê z MacDante. <br /> <br />Ja gram od wielu lat i rzadko pojawia³o siê u mnie znu¿enie, ale jak siê pojawia, to najlepiej wymy¶leæ co¶ co rozrusza dan± sesjê - a mo¿e to byæ: <br /> <br />-"¶wie¿a krew" - nowy gracz mo¿e wniesie co¶ dobrego <br /> <br />-zmiana MG - je¶li wasz MG (chyba, ¿e to ty) tak was przynudza, to znaczy, ¿e musi popracowaæ nad sob± - niech poszuka inspiracji w ksi±¿kach i filmach zwi±zanych z tematyk± gry <br /> <br />-¿artowanie na sesjach - z umiarem, bo mo¿e rozwaliæ sesjê, ale mo¿e dobrze wp³yn±æ na atmosferê <br /> <br />-niekonwencjonalne zachowanie - przyk³ad u MacDantego <br /> <br />-skorzystanie z gotowych scenariuszy - ale czasem mo¿na ¼le trafiæ
 
Awatar użytkownika
Beamhit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2359
Rejestracja: czw paź 09, 2003 8:22 pm

wt cze 11, 2002 12:13 am

"Rutyna zabija" = mówią saperzy. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, dlaczego sesje zaczynają się "nużyć". Właśnie największą bolączką grania w RPG jest albo zasada "zaciętej płyty u Mastera" (no wiecie, dzisiaj musicie do krateru wrzucić swój dwusetny pierścień) lub właśnie "rutyna gracza" (oto mój nowy bohater... ale tak naprawde zachowanie i reakcja są zawsze takie same). <br />Jeżeli jesteś masterem, niech kolejna przygoda zacznie się troche inaczej, niż kolejny gostek ze zleceniem. Najlepiej zrobić tak, żeby drużyna sama z własnej woli coś zrobiła, niż polazła gdzieś tylko dla kupy szmalu. <br />Jeżeli zaś jesteś Graczem, zastanów się nad psychiką swojego bohatera. Niechaj za każdym razem nie będzie to np. wojownik-sierota z mieczem dwuręcznym (przepraszam za przejaskrawienia) tylko coś nowego. Należy działać, a nie tylko czekać na to co powie Master. Należy dać mu inspiracje swoim zachowaniem :).
 
Von Troba
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 549
Rejestracja: pt kwie 26, 2002 12:35 pm

wt cze 11, 2002 1:05 pm

Nie nudzi siê. Bywaj± momenty znurzenia, jak we wszystkim, ale to mija. Pomaga zmiana konwencji a RPG mo¿na prowadziæ na wiele sposobów, w dowolnym praktycznie stylu - czasem np. warto poprowadziæ grê z doz± ironii albo kpiny z konwencji. <br /> <br />Rzecz jasna kluczowa jest rola DM - musi mu siê chcieæ co¶ wymy¶liæ i poprowadziæ - jak DM siê nie przyk³ada, to wychodzi tzw. syf. <br /> <br />VT
 
bAStek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 25
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:09 am

wt cze 11, 2002 4:07 pm

Jestem graczem. <br /> <br />I rzeczywiście dziś grałem (tylko prowadził inny MG) i podobało mi sie bardziej :) !!! <br /> <br />Mam nadzieje że znów mi sie nie znudzi. <br /> <br />Dzięki za rady
 
Decain
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 120
Rejestracja: czw sie 08, 2002 9:35 pm

pt sie 16, 2002 12:06 am

Czasami mo¿e nudziæ siê jedynie system ... wszystko oklepane, znane czary, statystyki potworów niemal¿e utrwalone na pamiêæ. Wtedy siêga siê po inny system albo co po niektórzy bardziej zaawansowani gracze tworz± od podstaw swój w³asny, autorski. Potem jednak wraca siê ponownie do D&D. :) Zupe³nie jak do dobrego przyjaciela z którym ... co¶ nie wysz³o.
 
Daero
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 101
Rejestracja: pn sie 12, 2002 9:52 pm

pt sie 16, 2002 12:45 am

No mo¿e nie tyle D&D, co D20:) Ja miewam chwile nudy, ale za¿egnuje je czyni±c co¶ niespodziewanego. To najlepsze rozwi±zanie, zarówno dla graczy jak i MG. Improwizacja. Oczywi¶cie, czasem to przynosi op³akane skutki, ale improwizacja to zawsze nowego:D <br />W skrócie - zaczniesz siê na sesji nudziæ, wyka¿ siê inwencj± twórcz±, improwizuj, wymy¶l co¶ nowego - rada ode mnie, Daero;)
 
nekromancer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2114
Rejestracja: wt maja 16, 2006 9:12 pm

czw paź 23, 2003 12:28 pm

Tak. <br />Gram kilkana¶cie lat i im bardziej ¿ycie dostarcza mi okazji do odgrywania przeró¿nych sytuacji i ról (praca, dom, towarzystwo) tym mniej odczuwam potrzebê grania. <br />Czasem jeszcze chêæ poczucia czego¶ odmiennego ni¿ to, co robiê na codzieñ dodaje mi si³ i zachêty. <br />Lecz coraz mniej <br />I mniej. <br />Mniej... <br /> <br />n.
 
tsar__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: pt lip 25, 2003 11:46 pm

czw paź 23, 2003 12:43 pm

Wydaje mi siê, ¿e czasami wa¿n± okazuje siê te¿ konwencja w jakiej gramy. Znam ludzi zakochanych w Cyberpunku i nie potrafi±cych odnale¼æ siê w Fantasy. Inni wol± polskoszlacheckie klimaty. Chyba trzeba znale¼æ swoj± niszê.
 
Silimarilion__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 186
Rejestracja: pt wrz 05, 2003 7:14 pm

czw paź 23, 2003 11:43 pm

Znudzenie mo¿e oznaczaæ wile rzeczy <br /> <br />-nie lubisz fantasy (dlatego wolisz Cyberpunka) <br /> <br />-RPG poprostu nie jest rozrywk± dla ciebie (nie którzy po prostu tego nie lubi±) <br /> <br />-masz s³abego MG <br /> <br />-gracie bardzo schematycznie <br /> <br />Sposobów na rozwi±zanie tego problemu jest wiele . Zmieñcie rodzaj przygód (z podziemi wyjd¼cie na l±d i odwrotnie) , zacznijcie graæ nowymi postaciami i.t.d
 
Yuz'Ef
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: pt maja 09, 2003 12:39 pm

pt paź 24, 2003 1:39 pm

Nudzisz siê dlatego ¿e <br />1. ca³y czas gracie jeden szablon <br />2. gracie za czêsto <br />3. macie z³ego MG <br /> <br />sprawd¼ który to powód i siê gopozb±d¼ :)
 
Franek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 180
Rejestracja: pt lis 08, 2002 3:22 pm

pt paź 24, 2003 1:43 pm

Znudzenie wynika z tego, ¿e <br />- Nie wiesz co w ogóle tam robisz, denerwuje ciê mówienie innym g³osem, rzucanie kostkami itd. <br />- Uwa¿asz ¿e RPG jest dla dzieci. <br />- Grasz bo musisz. <br />- Nie pasuje do ciebie twoja postaæ <br />- Co do rutyny to mogê powiedzieæ ¿e sam mia³em tak± sytuacjê. Ka¿da przygoda to hack & slash z ogromem do¶wiadczenia, skarbami i zwyciêstwami - tak gra³em jak by³em z deka m³odszy. A to przez brak do¶wiadczenia MP i BG.
 
No DnD
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: pn lis 10, 2003 10:52 am

DnD- tak nu¿y

pn lis 10, 2003 11:24 am

Zgadzam siê! W 100% DnD nu¿y, ci±gle tylko wypada na was k100 goblinów.. Jej Zabili¶my dzielimy ³upy, o level mi skoczy³, teraz dstanê Fita :)... Jesu, taka liniowo¶æ jest rzeczywi¶cie nu¿±ce, to tak jak czytaæ krymina³, znaj±c zakoñczenie. Nie dziwiê ci siê i¿ zmieni³e¶ system, przynajmniej w cyber puncku jest jaka¶ dynamika postaci... a w DnD, sam wiesz jak to jest. Liniówka. <br /> Jak zaradziæ temu zeby DnD siê nie nudzi³o? nie graæ w niego od co! Pozatym t¿a graæ w minimum 3 systemy bo jeden w kó³ko znudzi sieê z prêdkosci± ¶wiat³a, a jak ma siê 3 np. Neuroshima, Warchamer i Zew Chtulu no to gwarancja ciekawych sesji.. rzecz jasna je¶li ma siê dobre przygody do tych systemów, bo to jest podstawa. A DnD je¶li ju¿ musisz graæ to tradycja stworzyæ sobie odraz 15 poz. Pladyna i typowe krótkie! podziemia i ju¿. Troszkê tych besti narzezaæ i po robocie, gramy ju¿ w jakie¶ normalne systemy. <br /> Taki jest mój przepis na sukces.[/u]
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn lis 10, 2003 12:15 pm

No DnD, przepraszam teraz za to co powiem, ale nie wiesz o czym mówisz... Albo się nie znasz, albo nigdy nie grałeś, albo masz ograniczonego Mistrza Gry. Jak będzie prowadzona przygoda to zależy od niego, i jesli on nie potrafi wyjść poza szablon, to najlepsi gracze nie pomogą... <br />Sesja może być bez kostek, a DM moze wymagać od graczy odgrywania rzucenia czaru... Sam kiedyś grałem w sesję gdzie była jedna krótka walka jako drobny przerywnik, a reszta to bieganie po mieście z detektywistyczną robotą... <br />I jeszcze jedno. Pograj w takie światy jak PlaneScape, Dark Sun, Ravenloft czy choćby SpellJammer. <br />I co do prostych pomysłów... <br />No ale jeśli DnD znasz tylko z "Baldur's Gate", (lub co bardziej możliwe w trzeciej edycji "Neverwinter Nights"), lub opinii ludzi grających w nie, to nic dziwnego że tak twierdzisz. <br />Mała rada. Na przyszłość sprawdź co piszesz, i o czym piszesz, żeby się znów nie wygłupić. I popracuj nad ortografią...
 
Jierdan
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: czw lis 16, 2006 12:25 am

pn lis 10, 2003 12:42 pm

Zgadzam siê! W 100% DnD nu¿y, ci±gle tylko wypada na was k100 goblinów.. Jej Zabili¶my dzielimy ³upy, o level mi skoczy³, teraz dstanê Fita ... Jesu, taka liniowo¶æ jest rzeczywi¶cie nu¿±ce, to tak jak czytaæ krymina³, znaj±c zakoñczenie. Nie dziwiê ci siê i¿ zmieni³e¶ system, przynajmniej w cyber puncku jest jaka¶ dynamika postaci... a w DnD, sam wiesz jak to jest. Liniówka. <br />Jak zaradziæ temu zeby DnD siê nie nudzi³o? nie graæ w niego od co! Pozatym t¿a graæ w minimum 3 systemy bo jeden w kó³ko znudzi sieê z prêdkosci± ¶wiat³a, a jak ma siê 3 np. Neuroshima, Warchamer i Zew Chtulu no to gwarancja ciekawych sesji.. rzecz jasna je¶li ma siê dobre przygody do tych systemów, bo to jest podstawa. A DnD je¶li ju¿ musisz graæ to tradycja stworzyæ sobie odraz 15 poz. Pladyna i typowe krótkie! podziemia i ju¿. Troszkê tych besti narzezaæ i po robocie, gramy ju¿ w jakie¶ normalne systemy. <br />Taki jest mój przepis na sukces.
<br />W tym momencie spad³em z krzes³a. Serio. Potem musia³em sobie wzi±æ co¶ na uspokojenie i kielonka strzeliæ. Jako ¿e telepa³o mn± dalej, poszed³em zapaliæ. Nieco mi przesz³o. Trochê bardziej na luzie zasiad³em do napisania owej notki. Kwestiê b³êdów i potkniêæ stylistycznych pozostawiam bez komentarza. Ka¿demu siê mo¿e zdarzyæ. Co prawda nie w takiej ilo¶ci, ale... Je¶li za¶ chodzi o merytorykê... <br />- Je¶li nie podoba Ci siê DnD, po kiego grzyba siê na Forum DND zarejestrowa³e¶? I po co piszesz? <br />- DnD liniowe? 8O Wow... Neuroshima, L5K czy "Warchamer" (Warchamber? co to k... jest? :)) nie jest liniowe? Jakby to powiedzia³ mój qmpel: Hmm, to bardzo ciekawe zjawisko paranormalne. "Nudno¶æ"/"ciekawo¶æ" sesji zale¿y tylko i wy³±cznie od DM/MP/MG/Czy-Jak-Go-Nazwaæ, nie od systemu. Mo¿e wyda Ci siê dziwne, ba, na pewno Ciê to zszokuje, ale powiem tak: znam ludzi (i nie tylko ja), którzy potrafi± prowadziæ sesje w naszym arcynudnym ¶wiecie, a nawet robiæ improwizacje w wymy¶lanym na ¿ywo settingu, taki freestyle, je¶li rozumiesz o co mi chodzi. Czasem efekty by³y ol¶niewaj±ce. Kiedy¶ kole¶ usiad³ (na obozie) i zacz±³ opowiadaæ. Tak po prostu. Przez bity tydzieñ grali¶my w nie istniej±cy setting. Bo widzisz, tak siê dziwnie z³o¿y³o, ¿e Bóg/Stwórca dokona³ podzia³u talentów. Niektórym da³ tzw. iskrê bo¿±, niezbêdn± do prowadzenia, innym nie. Wszystko zale¿y w³a¶nie od tego, nie od systemu. System tylko wyznacza z grubsza "ramy", w jakich grasz i usprawnia rozgrywkê. Je¶li nudzisz siê przy DnD, sam jeste¶ sobie winien.
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

pn lis 10, 2003 5:36 pm

Zdecydowanie musze siê zgodziæ z przedmówcami. Sadz±c po Twoich wypowiedziach musia³e¶ mieæ z DnD kontakt marginalny, i to zdecydowanie negatywny. Có¿, zdarza siê. Lecz zastanawia mnie tylko, co chcesz osi±gn±æ, pojawiaj±c siê na chyba najwiêkszym polskim forum didów, gdzie pragniesz u¶wiadomiæ innym, jakie to g³upstwa robi±, grajac w taki szmelc. Nie wydaje mi siê jednak, by¶ liczy³ na jakie¶ sukcesy w tej "krucjacie", i mam nadziejê, ¿e zdajesz sobie z tego sprawê. Bo raczej watpliwe, ¿e przekonasz bez najmniejszych k³opotów te ponad 1000 forumowiczów, którzy od 2 lat rozmawiaj± na takie tematy, do ca³kowitej zmiany pogl±dów. Wiêc jaki jest tego cel? Zwolenników Ci to raczej nie przysporzy. Co najwy¿ej kilka minut (i zapewne mniej ni¿ 5). A czy to ma sens? <br /> <br />Teraz jednak nieco polemiki z Twymi pogl±dami. Twierdzisz, ¿e DnD jest do bólu liniowe, nie mo¿na trafiæ na nic oryginalnego, same nudy, ³a¿enie po lochach, zabijanie potworów i od nowa to samo. Có¿, zauwa¿ jednak, ¿e te 1000 u¿ytkowników forum zapewne bawi siê przy tym doskonale, bo przecie¿ w przeciwnym wypadku nie marnowali by tak czasu. Wiêc albo s± przyg³upami i idiotami( :!: ), albo to Ty uogulniasz, oceniaj±c wszystkich na podstawie swojego niezbyt fortunnego kontaktu z systemem. Wydaje mi siê raczej, ¿e to jest ten drugi punkt. Na poparcie za¶ rzucê kilka linków, które mog± ¶wiadczyæ, jak ³atwo wybiæ sie z podanego przez Ciebie schematu i graæ naprawdê wspaniale. <br /> <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=650 <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=102 <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=451 <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=162 <br />http://dnd.pl/viewtopic.php?t=4192 <br /> <br />Tyle na sam pocz±tek. Zreszt± ca³e Forum pe³ne jest przyk³adów i porad na to, jak ju¿ grano wspaniale i jak mo¿na graæ wspaniale. Zapoznaj siê z nimi, byæ moze zmieni± Twoje zdanie. Nie mo¿na siê z góry nastawiaæ na obstawanie przy swoim bez wzglêdu na wszystko. Wtedy nie ma sensu w ogóle dyskutowaæ. Dlatego te¿ my¶lê, ¿e leipeij nie przyjmowac takiej postawy... <br /> <br />Jeszcze co¶ o mnie. Gra³em lub mia³em kontakt z ca³kiem spor± liczb± systemów. Miêdzy innymi Warhammer, który by³ gdzie¶ przy pocz±tku "kariery". Grywa³em takze z wieloma lud¼mi. Tak siê wiêc z³o¿y³o, ¿e to, co by³o wtedy przy Warmlotku, by³o najgorszym do¶wiadczeniem. Czysta ¿enada! Zreo fabuy, zero wczuwania sie w postaæ, zero odgrywania, nic. I to nie tylko z winy MG, ale te¿ i graczy, mo¿e nawet z³waszcza nich. Oczywi¶cie po¿egna³em siê z nimi dosæ szybko. Lecz potem przez bardzo d³ugi czas omija³em system z daleka, co¶ z tego zosta³o chyba do teraz. I nie tyle, ze nie mia³em okazji, bo zawsze kiedy ona przychodzi³a, przypomina³y mi sie te niemi³e momenty. Tak wiêc Warhammer jest w mojej opinii jednym z gorszych systemów (wiem, ¿e to nieuczciwe, ale nie mam na to wp³ywu). Ale nie wchodze na serwisy jak 1k20 czy Kamienny Smok (z tego co wiem, ich tematyk± jest g³ównie ten system), gdy¿ znam sporo ludzi, którzy bawili siê przy nim naprawdê wy¶mienicie. Podobnie jak ja przy DnD. Widaæ wiêc wyra¼nie, ¿e wszystko jest w rêkach MG i graczy. Nawet z najbardziej lubianego w Polsce systemu mozna zrobiæ ¿enade. <br /> <br />Didy s± na swój sposób oryginalne i zasadniczo preferuj± nieco l¿ejsz± konwencjê ni¿ Wampir, lub L5K. Choæ i tam jest mo¿liwosæ doskona³ej zabawy zarówno w klimatach detektywistycznych, mrocznych, czy typowo heroicznych. Bo po prawdzie, to w ka¿dym systemie znajdziemy co¶ oryginalnego i niepowtarzalnego. Ponadto do D&D mamy mnogo¶æ ¶wiatów, nie tylko wizytowy Forgotten Relams. <br /> <br />Nie lubisz D&D? Wiêæ mozesz albo go omijaæ i nie mieæ z nim zupe³nie kontaktu, albo te¿ postaraæ sie zapoznaæ z nim bli¿ej i daæ szansê na zmianê stosunku. Za¶ takie wyst±pienia i tak niewiele zdzia³aj±... Znacznie lepsz± alternatyw± jest druga metoda. Wiêc moze zapoznasz sie z tym Forum? Wtedy podejmiemy rozmowê. Pamiêtaj, ¿e tak, jak jest u Ciebie, nie musi byæ wszêdzie. Nie mo¿na tak uogólniaæ. <br /> <br />poni¿ej: Dziêki, choæ musze przyznaæ, ¿e Ty masz fajniejszy :mrgreen: Co prawda w oryginale wygl±da³ mój o niebo lepiej, ale po pomniejszeniu wysz³o takie cu¶. Ale wa¿ne ¿e jest :wink:
 
Peruk
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: wt lip 29, 2003 11:26 pm

pn lis 10, 2003 6:38 pm

NoDND <br /> <br />Przypomina mi siê scenka z Die Hard 3 gdzie MClaine musia³ wej¶æ do harlemu z tablic± na której by³o napisane " I hate Niggers". Mamy tu chyba podobn± sytuacjê, tyle ¿e ciebie w przeciwieñstwie do bohatera szklanej pu³apki nikt do siania fermentu nie zmusza³. <br /> <br />NIe wiem jaki cel ma twoja prowokacja bo ¿e jest to prowokacja, nie mam w±tpliwo¶ci. Równie dobrze móg³by¶ wej¶æ tutaj i napisaæ ¿e wszyscy kracze w RPG to sekciarze i debile. <br /> <br />Nie zamierzam podejmowaæ polemiki bo przy tak postawionych argumentach nie bardzo widzê sens wysuwania jakiejkolwiek kontry. <br />Pozdrawian <br />Peruk <br /> <br />P.S Raw fajny emblem :)
 
Beniek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: sob lip 26, 2003 1:55 pm

pn lis 10, 2003 10:10 pm

X
Ostatnio zmieniony pt maja 10, 2013 12:59 pm przez Beniek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

wt lis 11, 2003 11:30 am

<!--QuoteBegin-Beniek+-->
Beniek pisze:
<!--QuoteEBegin--> NO D&D stwierdził że linowy w D&D jest rozój . A czy słyszałeś może o Klasach Persiżowych i wieloklasowości? To jest pole do popisu dla gracza- można stworzyć praktycznie dowolengo bohatera.
<br />Sporo grywam w RPG i sporo prowadzę i stwierdzam że w DnD jest jedna wada. O ile mnogość atutów i prestige pozwala na olbrzymią dowolność, to bardzo żadko się z niej korzysta. Dlatego że DnD stawiają, z powodu nadmiaru mechaniki na skombowane, przepakowane i manczkinowskie kombinacje, bez których nasza teoretycznie ciekawa postać będzie odstawać od reszty drużyny i nie będzie tak skuteczna w działaniu jak reszta, która zrobi wypakowane postacie. Przykładem niech będzie PrC Tempest, z którego mało kto skorzysta, gdyż szkoda leveli, skoro czysty Fighter, z odpowiednio i ściśle według wzoru dobranymi atutami będzie znacznie skuteczniejszy. Olbrzymia część różnorodności DnD jest pogrzebana przez nadmiar mechaniki tego systemu.
 
Beniek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: sob lip 26, 2003 1:55 pm

wt lis 11, 2003 5:17 pm

Ale istotny jest sam fakt że istnieją kalsy prestiżowei wielokalsowość. Można stworzyć ciekawego bohatera, a to że nie będzie aż tak potężny to inna (choć dość istotna) sprawa.
 
samuraii__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 57
Rejestracja: wt lis 18, 2003 5:26 pm

czw lis 20, 2003 4:24 pm

Hmmm wydaje mi siê, ¿e to jest forum mi³o¶ników DnD. Nie wiem jakim dziwnym zrzadzeniem losu zapl±ta³ siê tu NoDnD ale jak widaæ skutecznie sk³ania nas do tego by¶my mu odpisywali i marnowali czas na polemike z nim. Wedlug mnie takowa nie ma najmniejszego sensu bo koles zdaje sie znaæ RPG tylko z nazwy. Nie wiem jak to ma miejsce w innych tematach z jego udzia³em ale jakby nie patrzeæ Nodnd tylko rzuca jakies kontrowersyjne has³o i na tym koñczy swój udzia³ w temacie. Tak zachowuje sie kilkuletnie dziecko...
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5543
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pt lis 21, 2003 10:46 am

<!--QuoteBegin-Arioch+-->
Arioch pisze:
<!--QuoteEBegin-->No DnD - wiêc twierdzisz, ¿e nale¿y graæ w przynajmniej 3 systemy? Podaj wiêc tytu³y trzech ró¿nych polskich systemów dostepnych na rynku. Bo z twojej wypowiedzi w innym temacie wnioskujê, ¿e akceptujesz tylko systemy polskie. NS, NS i NS? Aha, jeszcze NS.
<br /> <br /> Pomogê koledze forumowiczowi - Z³y Cieñ: Kruki Urojenia (autor / wydawca wystawia egzemplarze na aukcjach na Allegro), Aphalon (o ile siê orientujê dostêpna w ofercie dystrybucyjnej Portala), Arkona (do nabycia w Empikach i wysy³kowym sklepie Valkirii). Trzy ró¿ne polskie systemy, i do tego fantasy - wiêc alternatywa (przynajmniej teoretycznie) dla D&D. A nied³ugo dojdzie to tego jeszcze portalowy Monastyr. Nie jest ¼le... <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Awatar użytkownika
danant
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2997
Rejestracja: wt kwie 29, 2003 12:16 pm

pt lis 21, 2003 10:54 am

Adam - ja rozumiem, że chciałeś pokazać, że coś jednak na naszym polskim rynku istnieje... Ale mówić o alternatywie, używając Złego Cienia[/b] i [i]Aphalonu jest bardzo dużą przesadą... <br /> <br />d. <br /> <br />P.S. <br />Arkony nie znam, do Monastyru się zniechęciłem przez ciągłe odkładanie go przez samo wydawnictwo...
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 5543
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

pt lis 21, 2003 12:02 pm

<!--QuoteBegin-danant+-->
danant pisze:
<!--QuoteEBegin-->Adam - ja rozumiem, ¿e chcia³e¶ pokazaæ, ¿e co¶ jednak na naszym polskim rynku istnieje... Ale mówiæ o alternatywie, u¿ywaj±c Z³ego Cienia[/b] i [i]Aphalonu jest bardzo du¿± przesad±... <br />
<br /> <br /> I tak mam nadziejê, ¿e ten wtrend zostanie przez moderatorów usuniêty, ale odpowiem - o ile Z³y Cieñ faktycznie najlepiej pomin±æ milczeniem, o tyle Aphalon pomimo pewnych niedoróbek ma tak¿e swoje zalety. Zreszt± moim zamiarem nie by³o ocenianie tych systemów, a tylko wskazanie, ¿e (wbrew wypowiedzi Ariocha) co¶ tam jednak na naszym polskim erpegowym poletku siê uodzi³o - czy jest jadalne, to ju¿ kwestia gustu... <br /> <br /> Pozdrawiam, <br /> Adam
 
Peruk
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 250
Rejestracja: wt lip 29, 2003 11:26 pm

pt lis 21, 2003 1:23 pm

Witam <br /> <br />Mamy przecie¿ jaszcze nasz± dumê....... KRYSZTA?KI!!!! :mrgreen: <br /> <br />A tak na serio to nie na¿eka³bym na polskie systemy z± tak bardzo. Fajnie by³oby gdyby ludzie wypuszczaj±cy co¶ u nas w polsce mieli takie zaplecze poligraficzno, marketingowo, logistyczno bankowe. ALe tak nie jest. U nas nie ma wydawcy na miarê WOTC który rozpromowa³by system. <br />Sami polscy gracze te¿ chêtniej siêgaj± po zachodnie, rozreklamowane produkty nie próbuj±c nawet rodzimych. <br /> <br />Ale do rzeczy. Wymieni³bym przynajmniej dwa poskie dzie³ka przygotowane moim zdaniem nie gorzej ni¿ zachodnie. Neuroshima (jak ja czeka³em na RPGowego wojownika autostrady :mrgreen: ) i moje ukochane Dzikie Pola (do dzi¶ uwa¿am ¿e maj± najlepsz± mechanikê walki z jak± siê kiedykolwiek spotka³em) <br /> <br /> <br />Nie jest wiêc tak tragicznie jak napisa³ Arioch. Nie mamy jeszcze growej manufaktyry trzaskaj±cej kolejne dodatki w tempie 5 miesiêcznie, ale moim zdaniem taka sytuacja ma te¿ swoje zalety. <br /> <br />Pozdrawiam <br />Peruk
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

wt lis 07, 2006 3:00 pm

Czy granie się może znudzić? Zdecydowanie nie! Podstawą do złotego środka jest uriozmaicenie. najlepiej jest po prostu grywać w różne systemy by się nie przejadły. Granie non-stop w jeden system może lekko nużyć, dlatego jak w tym tygodniu gramy w Warhamca, następnie w Cybera a potem w gasnące Słońca to zupełnie inaczej się zasiądzie do tego samego systemu po miesięcznej przerwie, choc ja osobiście preferuje system- 2-3 razy ja prowadzę pod rząd, potem następna osoba itd., wtedy gracza i ja mam poczucie, że się na chwilę nasyciłem i mam chęć odwrócić rolę i pograć pod rząd kilka razy by znowu wzięła mnie chętka na prowadzenie. Innym , poważnym problemem jest to, że grywam juz wiele lat i siłą rzeczy nie da się za każdym razem wymyśleć coś oryginalnego, po kilkunastu latach grania i prowadzenia jest to niezwykle trudne,co nie oznacza, że sie nie staram. Gracze i ja mamy tego świadomość ,lecz pomimo to nie nudzą się nam RPG-i.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości