Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
 
O.L.O
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 2:23 pm

Taktyka wojena dla magokracji

pn lis 10, 2003 3:08 pm

Chcia³bym by ka¿dy zamieszcza³ tu taktyki kombosy i pomys³y dla magokracji tocz±cej wojny z paniswetm stawiaj±cym na masê 1-poziomowców (USSR) (kto nie wie o co chodzi niech zajrzy do tematu "Wojna w fantasy..." na forum "Miecz i Piê¶æ").Z góry dziêkuje. <br />Pozdra od O.L.O
 
Awatar użytkownika
STomas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: pn gru 29, 2003 8:30 pm

pn lis 10, 2003 4:19 pm

Dobra, no to jedziemy... <br />1-Naszą siłą są czary,dzięki którym możemy oszukiwać wrogich dowódców,szpiegować ich z oddali,zmieniać pogodę,pokonywać duże odległości w kilka chwil.Jesteśmy w w stanie przywołać potężnych sojuszników.Wniosek 1-Trzeba zastosować taktykę wojny błyskawicznej. <br />Dzięki wróżeniu możemy szybko i skutecznie rozpoznać zgrupowanie dużych formacji wojsk,ośrodków dowodzenia,siedzib dowódców. <br />Dzięki teleportacji jesteśmy w stanie wyslać naszych magów,aby zniszczyli takie obiekty jak mosty,drewniane fortece,składy żywności. <br />Szybką wygraną może nam zapewnić atak na najważniejsze obiekty wroga,bez wdawania się w walkę ze wszystkimi garnizonami.Gdy pierwszy atak,może na stolicę,okaże się wystarczająco potężny,drugi będzie prawdopodobnie zbędny. <br /> <br />Jeśli okaże się ,że wojna byskawiczna nie wchodzi w rachubę,będziemy musieli zastosować <br />2-wojna długotrwała <br />Nasze zalety:Możliwość zadania dużych strat w krótkim czasie,szybke zdobywanie wiarygodnych informacji,sojusznicy pozaplanarni. <br />Nasze wady:Niemożność prowadzenia walk w wielu miejscach na raz,konieczność odpoczynku naszych czarodzieji,słabość w walkach,których nie przewidzieliśmy(brak odpowiednich czarów,ewentualnych posiłków) <br /> <br />Zalety wroga: <br />Duża siła w bezpośrednich bitwach,przy udziale wielu setek(tysięcy)żołnierzy. <br />Zalecenia:Nie angażować magów w bezpośrednią walkę z hordami wrogów,jedyne co nasi mogą osiągnąc to szybka śmierć. <br />Zamiast tego,odciągać wrogie oddziały w miejsca w których będziemy mieli przewagę(teren w którym USSR nie będzie w stanie wystawić wszystkich swoich wojsk np.wąski wąwóz,przejście górskie,droga przez las).Gdy nie będziemy bezpośredno walczyć,magowie winni niszczyć,pod osłoną nocy,zapasy czy używać patentu strefa ciszy+niewidzialność+trująca chmura. <br /> <br />Ogromna przewaga liczebna. <br />Zalecenia:Nasze zaklęcie ofensywne,powiedzmy sobie szczerze,nie uczynią wielkiej szkody takiej ciżbie wrogów.Podczas długotrwałej wojny bardziej pożyteczne będą takie sposoby jak: <br />-zmiany pogody na:mrozną(podczas przemarszów wrogich oddziałów),deszczową(cięciwy wrogich łuków okażą się bezużyteczne) <br />suszę(do pozbawiania wroga żywności,na dłuższą metę najlepszy wariant) <br />-zamrażanie rzek(wrogie państwo będzie miało problemy z dostawą wody <br />Uprzedzając adwerszarzy:nie chodzi mi w pozbawianie wody armii USRR,bo wiem że macie kapłanów.Chodzi mi mianowicie o pozbawianie wody i żywności pospólstwa;wiadomo,jeśli chlopi nie będą mieli co jeść i pić nie będą pracować,nie będzie przychodow do skarbca ani nowych rekrutów;załamanie gospodarki jest potęzniejsze niż zmaksymalizowany deszcz meteorów) <br />-rozmaite zatruwanie jedzenia,sprowadzanie chorób będzie doskonałe na pozbycie się mas USRR-owców. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Hallucinogen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 11, 2003 12:08 am

pn lis 10, 2003 4:28 pm

Na takie mieso najlepiej ofensywne czary obszarowe. <br />Albo tak tworzymy duzo wody z ziemi robi sie bloto a jak atakujacy w nie wbiegna to 'transmute mud to rock' i walimy w unieruchomionych wrogow czym popadnie.
 
Molobo
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 5011
Rejestracja: pt cze 28, 2002 11:29 pm

pn lis 10, 2003 4:35 pm

Z takimi "genialnymi" pomys³ami wró¿ê wam szybk± i bolesn± klêskê... <br /> <br />Kto by chcia³ u¿ywaæ w walce czarów obszarowych ? <br />Wystarczy u¿yæ scry, teleport, contagion aby zaraziæ ca³± populacjê chorobami. <br />U¿ywanie fireballi i innych podobnych czarów przeciw armii to idiotyzm. <br /> <br />Wystarczy przywo³aæ jednego Balora czarem Gate i wys³aæ go przeciw hordom wie¶niaków-¿aden nie bêdzie w stanie go zraniæ, a dziêki teleportacji mo¿e zniszczyæ w ci±gu dnia wiele jednostek.Ewentualnie przywo³aæ z Negative Energy Plane Cienie i z nich stworzyæ niezwyciê¿on± samouzupe³niaj±c± siê armiê. <br /> <br />Percy-z takimi oponentami gratulujê ci zwyciêstwa :mrgreen: <br /> <br /> <br />Sthomas-przeczytaj wcze¶niejsze tematy o takiej wojnie, by³o w nich wiele pomys³ów które mog± ci pomóc.
 
mad_berzerker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 04, 2003 5:36 pm

pn lis 10, 2003 4:47 pm

za du¿o kombinowania - wystarczy oddzia³ "specjalny", który wysy³amy do stolicy wroga i zaczynamy od góry - w³adca, najwy¿si genera³owie itd. ewentualnie mo¿na pos³u¿yæ siê wyj±tkowo diabolicznym "mindrape" i u³o¿yæ w g³owie g³ównodowodz±cego plan szybkiego wpadniêcia w zasadzkê albo co¶ w tym stylu. <br />Wszystko zale¿y, czy armia magów jest dobra czy z³a. <br />Poza tym, zawsze pozostaje deszcz bezkolorowego ognia albo przywo³ana dewastacja.
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

pn lis 10, 2003 5:23 pm

jezeli stoi pred nami armia tylko 1-poziomowych wojownikow to wynajmujemy druzyne powiedzmy 9-10 poziomowa i wysylamy ja na nich <br />patrzac na mechanike wojownicy nie beda w stanie nawet trafic herosow, a kilku (herosow) z Wirowym atakiem i Rozszczepieniem (ew. Poprawionym) wyrzyna armie, ze az milo :wink:
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pn lis 10, 2003 5:50 pm

Po pierwsze: nawet chlop moze wyrzucic dwudziesteke. 100 000 chlopow na pewno wyrzuci ttyle dwudziestek, ze z waszych herosow zostana strzepy. <br /> <br />Po drugie: nigdzie nie jest napisane, ze musimy uzywac TYLKO 1 poziomowcow. Nasza taktyka ma sie opierac glownie na 1poziomowcach. Wyraz ,,glownie" nie jest jednoznaczny z TYLKO. Specyfika przeciwnika i jego srodkow wymaga od nas zastosowania pewnych ilosci czarow, umiarkowano - poziomowcow i magicznych przedmiotow. <br /> <br />Po trzecie: w miare mozliwosc wybierzcie z pomiedzy siebie wodza. Nie szczegolnie mam ochote dowodzic magikami. Liste potrzebnych wam rzeczy znajdziecie na wiadomym temacie. <br /> <br />Po czwarte: Molobo doradz im od czasu do czasu. Wygrana nad zbyt niedoswiadczonym przeciwnikiem nie pozwoli dowiesc, co w Dungeons and Dragons jest potezniejsze: Magia czy Miecz.
 
Awatar użytkownika
STomas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: pn gru 29, 2003 8:30 pm

pn lis 10, 2003 5:50 pm

<!--QuoteBegin-Dark Dar+-->
Dark Dar pisze:
<!--QuoteEBegin-->jezeli stoi pred nami armia tylko 1-poziomowych wojownikow to wynajmujemy druzyne powiedzmy 9-10 poziomowa i wysylamy ja na nich <br />patrzac na mechanike wojownicy nie beda w stanie nawet trafic herosow, a kilku (herosow) z Wirowym atakiem i Rozszczepieniem (ew. Poprawionym) wyrzyna armie, ze az milo :wink:
<br /> <br />Doprawdy? <br />Więc sprawdzmy.6 ftr/6 przeciwko oddziałowie 2000 pierwszopoziomowych wojowników. <br />Zakładam,że "mięso armatnie" trafia bohaterów tylko na 20. <br />Niech herosi zabiją nawet i stu w swojej akcji.Teraz runda USRR-ów. <br />5% z 1900 trafia herosów za k8 obrażeń(długi łuk).Daje to 95k8 obrażeń w rundzie i to zakładając,że nie wypadnie nikomu krytyk. <br />Atak hordy niskopoziomowych wojowników rozłoży każdego,kto nie ma DR. <br /> <br />Pozdrawiam.
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

pn lis 10, 2003 6:08 pm

czepiacie sie :roll: w takiej druzynie moze byc ze dwoch 10-poziomowych magow, sluzacych czarami defensywnymi (i ofensywnymi) dwoch tropicieli z kilkoma atutami zwiazanymi ze strzelaniem z luku, dwoch wojow, jeden barbarzynca i dwoch kaplanow leczacych rany <br /> <br />bohaterowie maja oczywiscie magiczny sprzet, magowie rzucaja w strategiczne miejsca czary defensywne (np. sciany wiatru od strony lucznikow, sciany ognia od strony przychodzacych posilkow itp) przyzywaja kilku pomocnikow, z rozdzek rzucaja burze lodowe i zabojcze chmory, a w odpowiednim momencie sie teleportuja <br /> <br />do notki poni¿ej: <br />ja tylko bronie straconej (nigdy nie zdobytej :wink: ) pozycji, wiem, wiem, taka druzyna nie ma najmniejszych szans :razz:
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pn lis 10, 2003 6:15 pm

Coz, chyba mamy do czynienia z idealistami wierzacymi, ze magom wystaczy pierdnac, a sciany ognia i waitru same powstana, kule ognia spala wrogow itd. <br /> <br />Tymczasem mago moze rzucic jeden czar na akcje! Tyle samo tym 2000 lucznikow zajmie zadanie tych nieszczesnych 100k8 ran! Usredniajac: jakies 400 obrazen! To wsytarczy zeby powalic niewielkiego smoka, a co dopiero kilku bohaterow! A najwiecej strzal wbije sie wlasnie w maga! Bo nie nosi zbroi! Nie zapominajcie, ze czynienie czarow zajmuje czas, ze magowie nie maja ich nieskonczonej ilosc i ze nie sa one tak potezne, jak to maluja.
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

pn lis 10, 2003 6:58 pm

Czary ofensywne raczej odpadaj±. Ba, prawie ca³kowicie odpadaj±. Nie licz±æ tak zwanych oddzia³ów specjalnych (tutaj miejsce dla takiej dru¿ynki), wysy³anych do eliminacji okre¶lonych dowódców czy celów. Nie wiem tylko, czy wyposa¿enie tego nie oka¿e sie zbyt kosztowne w stosunku do korzy¶ci... Znacznie lepiej wysy³aæ niewidzialnego maga (improved invisibllity), który na wszelki wypadek zna quickend teleport (czyli ma 18 level albo scrolla), by ten dominowa³ okreslone jednostki, które potem nie¶wiadomie eliminowa³y by wybranych oficerów. Albo jeszcze pro¶ciej: scryem lokalizujemy cel, teleportujemy siê tam na haste (wed³ug 3.0 mamy partial action), disintegrate (maj±c focus i greater focus jest naprawdê spore DC) i potem quickend teleport spowrotem. Od czasu do czasu taka akcja jest skuteczna, by pozbawiæ wroga wa¿nego przeciwnika. Problemem mog³o by okazaæ siê tylko wskrzeszenie (zak³adaj±c, ¿e przeciwnik ma choæ 18 levelowego kap³ana). <br /> <br />Nie zapomnijmy, co jest prawdziw± potêg± magokracji. Scryem mo¿emy znaæ ka¿dy ruch przeciwnika i w ten sposób planowac atak czy obronê. Jest to naprawdê wielki atut. No i iluzje. Iluzoryczna armia? Teoretycznie dla kilku magów stworzyæ ja nie powinno byæ takim problemem. Zaangarzowaæ atak od boku na pañstwo przeciwnika. Zmusi go to do organizacji obrony, a wiêc przegrupowania i os³abienia ofensywy. Poza tym w krytycznym momencie zawsze jest mo¿liwo¶æ wezwania Balora. A on ma znaczne DR. Licz±c armiê 10 000, z której trafia 5% (czyli oko³o 500), przy jego DR nie powinno byæ to problemem. A zawsze na jaski¶ czas zajmie przeciwnika i da nam czas na obronê. <br /> <br />Co najwa¿niejsze, trzeba przyj±æ, czy zamierzamy siê broniæ, czy atakowac. Koncepcja STomasa jest sensowna. Mo¿emy wypróbowaæ wojnê b³yskawiczn±. Choæby kiedy ich wojska wyrusz± ze stolicy, przeniesiemy tam niewielk± armiê. Zamiszanie naprawdê spore. Tym bardziej, je¶li po¶wiêcimy jakie¶ gobliny (du¿o, tanie oraz s³abe). Bo raczej taka opcja nie wypali. S± na to znaczne szanse. I wtedy chyba o wiele lepiej przej¶æ do defensywy. Po pierwsze partyznatka. Nie ma mo¿liwo¶ci przyj±æ otwartej bitwy, gdy¿ jeste¶my w niej bez szans. O wiele lepiej skupiæ siê na budowie twierdz obronnych w odpowiednich, niedostêpnych miejscach. Po nieudanej wojnie b³yskawicznej graæ na czas. A w miêdzyczasie sabotowaæ dostawy ¿ywno¶ci, eliminowaæ co wa¿niejszych bohaterów i przeproiwadzaæ ataki na pañstwo przeciwnika. Ba, mo¿emy nawet pokusiæ sie o teleportation circle albo nawet portal i w ten sposób przerzuciæ niewielk± czê¶æ armi na ty³y pañstwo przeciwnika. Je¶li bedzie pozostawione bez ochrony, zdzia³amy naprawdê wiele. A je¶li bedize mialo ow± ochronê, to uniemo¿liwi to im skupienie ca³o¶ci sie na ofensywie. Tym bardziej, je¶li wy¶emy ku temu zw³aszcza takie miêso armatnie jak gobliny, ale takze nasz± doborow± dywizjê, ktora zorganizuje akcje na ty³ach wroga. Zmusimy go do gry na dwa fronty. Bo z drugiej strony taka doborowa dywizja u nas jako obroñcy bedzie mniej przydatna (nie mozemy jej pos³ac do walnej bitwy, bo mimo jej umiejêtno¶ci zaleje nas przewaga przeciwnika). W ogole nie mo¿emy anga¿owac walnych bitew. Lepiej skupiæ sie na budowie twierdz, i to w rozsadnym uk³adzie, tak, by os³ania³y siê nawzajem. I niech czê¶æ z nich znajdzie sie na niedostêpnym regionie. Jak wyprawy na Moskwê. A u nas dzia³a ca³y czas partyznatka, która uniemo¿liwia zebranuia armi w jednym miejscu. I iluzje, poparte czarami masowej destrukcji. Kontrola pogody znacznie przeszkodzi przeciwnikowi w przemarszu armi. Co powiecie na stworzenie bagna w dosæ istotnym miejscu, po czym przykrycie go iluzj±? Dosæ upierdliwe. I da nam czas, w którym drugi front zdzia³a sporo. <br /> <br />To tylko gar¶æ koncepcji. Po prawdzie czasem moge co¶ doradziæ (bo w³a¶nie z czasem bywaj± problemy :mrgreen:).
 
Hallucinogen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 11, 2003 12:08 am

pn lis 10, 2003 7:13 pm

Jakie poziomy moga miec maksymalnie magowie z Magokracji?
 
O.L.O
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 2:23 pm

pn lis 10, 2003 7:33 pm

No nie zosta³o to jeszcze ustalone ale my¶le ¿e do max 15-20 poziomu (bardziej stawiam na 20 :mrgreen: )
 
Dark Dar
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 270
Rejestracja: sob lip 26, 2003 5:08 pm

pn lis 10, 2003 7:34 pm

i ilu ich mniej wiecej jest?
 
O.L.O
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 2:23 pm

pn lis 10, 2003 7:40 pm

jesili chodzi tylko o tych 20 lvewlowych to sztuk jeden (ale lepszy ni¿ 1000000 USSR) <br />PS.MG s³uchaj jak masz tu tylko krytykowaæ to lepiej nic nie pisz nie do tego ma s³u¿yæ ten temat
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

pn lis 10, 2003 8:22 pm

Jesli chodzi o maksymalne lewele, atuty i czary, to ostatnio ustalenia obejmowaly tylko: <br />- Podrecznik Gracza <br />- Przewodnik Mistrza Gry <br />- Ksiege Potworow <br /> <br />Dwuch ostatnich nie jestem pewien. Jak widac lista ta NIE OBEJMUJE Epic Level Handbook. W zwiazku z tym nie mozecie uzyc magow powyzej 20 poziomu. Badzcie rozsadni. Ile epickich postaci chcecie zmiescic na jednej planecie? Przypominam, ze to ma byc wojna, nie nowa seria Dragonballa.
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

pn lis 10, 2003 8:22 pm

Dzięki wszystkim za pomysły. Na pewno się komuś z nas przydadzą. <br /> <br />Przypominam dla porządku zasady podstawowe: <br />1. Tylko Podręcznik Gracza, Mistrza Podziemi i Księga Potworów plus przyjęte przez obie strony wyjątki. <br />2. Walczą magokracja kontra horda chamów. ?adnych interwencji z zewnątrz.
 
Dzidek__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 212
Rejestracja: sob maja 04, 2002 9:00 pm

pn lis 10, 2003 11:59 pm

Ludzie jedna prosba zanim zaczniecie wypowiadac sie na temat wojny poczytajcie tematy jej dotyczace tam jest duzo spraw wyjasnionych (np to ze max poziom to 20) i powiedzianych, jest nawet gdzies udostepniony wstepny regulamin. <br /> <br />Generalnie moge stanac na czele magosow (jezeli Molobo sie wycofal?), choc ostatnio miewam malo czasu. Proponowalbym wyidealizowane panstwo (czyli moja propozycja), aby uniknac roznorakich komplikacji. <br /> <br />W koncu wojne toczymy w 3.5 czy w 3. Mi w sumie wszystko jedno. <br /> <br />Taka jedna uwaga na temat ataku hord lucznikow na biednego maga. Strzaly wystrzelone w niewidzialnego maga trafia jedynie powietrze, a mag z 8 kregiem moze miec ulepszona niewidzialnosc 24h. Mag na 18 poziomie moze miec at will Magic Missile. Którymi bêdzie spokojnie wyrzyna³ pierwszopoziomowcow. W ciagu 16h usiecze jedynie 9600 ludkow... <br />Proponuje tez przejrzec przykladowa charakterystyke maga z tematu o zabojcy magow. <br /> <br />Co do ustalonych podrecznikow to chyba mialy byc dodane dodatki klasowe, ale moge sie mylic...
 
Thomas Percy
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 2969
Rejestracja: śr lip 03, 2002 11:50 am

wt lis 11, 2003 12:55 am

<!--QuoteBegin-Dzidek+-->
Dzidek pisze:
<!--QuoteEBegin-->Generalnie moge stanac na czele magosow (jezeli Molobo sie wycofal?), choc ostatnio miewam malo czasu. .
<br />Cieszę się, że magokracja może liczyć na wodza-maga z krwi i kości. <br />Tym bardziej się ciesze, że TakiSobieMG będzie mógł dzięki temu zostać po stronie, w której sukces wierzy. <br />Molobo zrezygnował z masowego udziału w forum, ale czasami go wciąż widujemy. Fajnie będzie jeśli posłuży magokracji jako skarbnica pomysłów (demilicz-doradca na biurku arcymaga). <br />Co do małej ilości czasu - no problem - nikt nas nie goni. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+-->
Dzidek pisze:
<!--QuoteEBegin-->Proponowalbym wyidealizowane panstwo (czyli moja propozycja), aby uniknac roznorakich komplikacji..
<br />Ja oczywiście jestem za settingiem Birthright, bo żywy świat pobudza wyobraźnię... ale oczywiście mogę dać się przekonać. Wymień więc te komplikacje. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+-->
Dzidek pisze:
<!--QuoteEBegin-->W koncu wojne toczymy w 3.5 czy w 3. Mi w sumie wszystko jedno..
<br />Skoro Molobo (główny wróg 3,5 zrezygnował) pytanie kierujemy do Antary i TakiegoSobieMG. <br />Ja jestem za 3,5. <br />Jest spójniejsze. Korzystniejsze dla USSR. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+-->
Dzidek pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mag na 18 poziomie (...) W ciagu 16h usiecze jedynie 9600 ludkow..
<br />Jak będą stać jak kukły :mrgreen: <br />Oj, Dzidek, cały czas ten sam błąd :) <br />Niebranie pod uwagę czasu i przestrzeni zgubi magokrację. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+-->
Dzidek pisze:
<!--QuoteEBegin-->Co do ustalonych podrecznikow to chyba mialy byc dodane dodatki klasowe, ale moge sie mylic...
<br />Jak stryjenka uważa... tylko pamiętajmy, że regulamin forum zabrania umieszczania pełnych treści nieobjętych OGL, a nie chcemy by wojnę wygrał... moderator z nożycami i czerwonym druczkim "sorry panowie, ale musiałem wyciąć". <br />Ja jestem za samą podstawką. <br /> <br /><!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Proszę innych chętnych do wojny, o ustosunkowanie się do propozycji Dzidka - wolą większości podejmiemy ostateczne decyzje<!--sizec--></span><!--/sizec-->.
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

wt lis 11, 2003 2:11 am

Ja osobi¶cie jestem za do³o¿eniem do listy dodatków klasowych. Tym bardziej, ze obecnie na polskim rynku s± jedynie Miecz i piê¶æ oraz Ksiêga i Krew, a jakby nie patrzeæ to te w³asnie nas najbardziej interesuj±. Ponadto proponowa³bym takze FRCS, pomimo tego, ¿e w tym ¶wiecie akcja sie nie rozgrywa. Po prosty zawiera on mnogo¶æ PrC, Featów i czarów, które znacznie urozmaici³yby rozgrywkê. Lecz z drugiej strony nie ka¿dy moze go posiadaæ. Najlepiej wiêc gdyby¶cie ustosunkowali siê do tej propozycji. <br /> <br />Co do edycji: Tak naprawde miêdzy 3.0, a 3.5 jest ogromna ró¿nica, tym bardziej widoczna od strony magokracji, któr± najpewniej poprê. Nawet nie tyle, ¿e w 3.0 brakuje niektórych zaklêæ, bo prawie wszystkie wa¿niejsze zosta³y znacznie zmienione. W³a¶ciwie jedno i drugie wymaga innego zupe³nie podej¶cia. Mimo wszystko móglb³bym siê dostosowaæ, choæ osobi¶cie preferujê 3.0 (znam je o niebo lepiej).
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

wt lis 11, 2003 7:46 am

Zgadzam sie z Rawem co do dodatkow klasowych - S&F i T&B <br />Co do edycji - 3.5 :evil: <br /> <br />pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

wt lis 11, 2003 8:37 am

Muszę przyznac się, że zupełnie nie grałem w 3.5. (To nie problem na sieci jest przecież SDR, jeśli się inni uprą nie będe robił trudności). Dlatego wolę zostać przy 3.0 (choć najprawdopodbniej zmiejsza to nasze szanse) <br />Jestem za mapą Dzidka.
 
takisobieMG
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1169
Rejestracja: sob sie 17, 2002 8:01 pm

wt lis 11, 2003 9:00 am

Miecz i Piesc bardzo mnie cieszy, inne dodatki i 3,5 troche mniej, ale... Ale moze byc. Mapa obojetna. Brithringowska jest chyba troche korzystniejsza dla USSR. <br /> <br />Reguly walki byly podane tu: <br /> <br />www.edysk.pl <br />login: ThomasPercy <br />has³o: 12lipca1972 <br />plik: Ca5gwb1h
 
O.L.O
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 134
Rejestracja: pn wrz 01, 2003 2:23 pm

wt lis 11, 2003 9:56 am

Dodatki klasowe i FRCS -tak <br />3.5e-nie (bo jest korzystniejsza dla USSR) <br />mapa Dzidka
 
balin__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 37
Rejestracja: czw lis 28, 2002 2:57 pm

wt lis 11, 2003 4:50 pm

dodaki klasowe - oczywi¶cie <br />edycja 3,5-tak <br />mapa- --- <br /> <br />Pozdra
 
mad_berzerker
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: wt lut 04, 2003 5:36 pm

wt lis 11, 2003 8:23 pm

Ja jestem zdecydowanie za dodatkiem Book of Vile Darkness... <br /> <br />Co do metody rozgniecenia hordy ch³opa to oczywi¶cie ka¿dy ma swoje pomys³y, ale... <br /> <br />Zabijanie prawie 10k ludzi w 16 h jest do dupy - je¶li magów jest du¿o mniej, to po 2 godzinach taka horda spokojnie zdobêdzie zamek itp. <br /> <br />Zanim rozpêdzicie siê z wojownikami z pakernym DR i innymi bajerami pragnê przypomnieæ, ¿e zasady walki w D&D obejmuj± sytuacje, w których postaæ ma pole do manewru tymczasem kiedy jest siê martwym z powodu uduszenia po przygnieceniu przez hordê cia³ (obojêtnie - ¿ywych czy nie, a nie zapominajmy o stratowaniu). <br /> <br />Przywo³ywanie jednego wielkiego potwora to w zasadzie hazard - liczymy na to, ¿e wrogowi puszcz± nerwy i da siê wyr¿n±æ bez oporu. Poza tym, najlepsze przywo³anie nie wystarczy, aby utrzymaæ stworzenie wystarczaj±co d³ugo, aby poradzi³ sobie ze wszystkimi wrogami. <br />Jako takim rozwi±zaniem jest wys³anie demonologa (BoVD) i przywo³anie czego¶ paskudnego, ale wiecie jak to jest z demonami. <br /> <br />Przywo³ywanie istot bezcielesnych jest zdecydowanie dobrym pomys³em chocia¿ znowu mamy problem trwa³o¶ci zaklêcia. <br /> <br />Zaklêcia obszarowe jak najbardziej, ale ¿adnych fireballi - to musi byæ co¶ spektakularnego bo jedyny efekt na jaki mo¿na liczyæ, to efekt psychologiczny, a zwyk³y FB nawet nie zostanie zauwa¿ony - lepiej ju¿ przywo³aæ paskudnego demona. <br /> <br />Za to nikt nie pomy¶la³ o przedmiotach - magowie tak potê¿ni mogliby stworzyæ jaki¶ naprawdê wredny przedmiot - opcji jest zbyt wiele, ¿eby napisaæ co¶ wiêcej. <br /> <br />A mo¿e by tak rozstrzygniêcie pokojowe? <br />Wysy³amy maga (dowolna forma teleportacji) do wrogiego w³adcy, po czym przekonujemy go (Mindrape) do z³o¿enia bezwarunkowej kapitulacji.
 
Awatar użytkownika
STomas
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 62
Rejestracja: pn gru 29, 2003 8:30 pm

wt lis 11, 2003 9:47 pm

Molobo,ja wiem że jeden balor czy cień wybije do nogi nieograniczoną liczbę wrogów,którzy nie mają magicznej broni.Cytuję jednak siebie "Atak hordy niskopoziomowych wojowników rozłoży każdego,kto nie ma DR" <br />Mój przykład dotyczył walki kilku średniopoziomowych wojowników kontra duży oddział pierwszopoziomowych. <br /> <br />Pozdrawiam
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

śr lis 12, 2003 12:13 am

<!--QuoteBegin-mad_berzerker+-->
mad_berzerker pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zabijanie prawie 10k ludzi w 16 h jest do dupy - je¶li magów jest du¿o mniej, to po 2 godzinach taka horda spokojnie zdobêdzie zamek itp. <br /> <br />Przywo³ywanie jednego wielkiego potwora to w zasadzie hazard - liczymy na to, ¿e wrogowi puszcz± nerwy i da siê wyr¿n±æ bez oporu. Poza tym, najlepsze przywo³anie nie wystarczy, aby utrzymaæ stworzenie wystarczaj±co d³ugo, aby poradzi³ sobie ze wszystkimi wrogami. <br />Jako takim rozwi±zaniem jest wys³anie demonologa (BoVD) i przywo³anie czego¶ paskudnego, ale wiecie jak to jest z demonami.
<br /> <br />Taka metoda (tzn. magic missle at will) ma swoje zalety. Bo o ile pamiêtam wymagany jest do tego jeden tylko atut. Dlatego w czasie obrony zamku jest w sam raz (ale nie tak dobre jak przyzwanie balora). Jest to dobre, ale nie mo¿na w ¿aden sposób opieraæ na tym naszej strategii. Ot taki niewielki bajerek dla smaczku :mrgreen: I jedna uwaga: w ¶redniowieczu obleganie zamków trwa³o tygodnie, miesi±ce. Choæby obleganie Malborka w 1410 od 25 lipca do 19 wrze¶nia (wiem, bo w³asnie pog³êbiam ten temat przed konkursem historycznym :razz:). A jako ¿e USSR ma dysponowaæ si³ami podobnymi do ¶redniowiecznych (to znaczy opieraæ swe si³y na wojsku, nie magii), to nie ma najmniejszych szans na opanowanie zamku w 4 godziny... <br /> <br />Teraz do drugiego akapitu. Przywo³anie nie jest ¿adnym hazardem, lecz jedn± z najlepszych taktyk. Zw³aszcza, kiedy nam nic nie mog± zrobiæ (potworkowi te¿, bo ma DR), a my wykoñczymy ich stopniowo. Pamiêtaj, ¿e balor ma teleport without error at will :evil: <br /> <br />Teraz taka ma³a uwaga. Ten temat dotyczy strategii Magokracji. Wiêc moze przenie¶my wszystkie sprawy organizacyjne do tematu w subforum Miecz i Piê¶æ, a ten zamknijmy dla wszystkich poza arbitrem i doradcami magokracji. Za¶ do tego czasu wstrzymajmy siê z wszelakimi strategiami i radami, bo mog± one nam teraz tylko zaszkodziæ. Lepiej poczekaæ pare dni i rozmawiaæ o wszystkim swobodnie, bez ryzyka, ¿e przeciwnik co¶ siê dowie. Ja mam ju¿ tak jakby opracowany plan i kilka strategii, lecz te¿ wstrzymujê sie z ich przekazaniem. <br /> <br />Hmmm... Molobo, powiedz, jakim czarem chcesz przywo³aæ cienie? Bo brzmi to naprawdê nie¼le i mozna rozpatrzyæ :evil: <br /> <br />A herosów zawsze mo¿na wyko¿ystaæ, lecz nieco inaczej :evil: :evil: :evil: :evil:
 
Demandread
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 99
Rejestracja: czw lip 10, 2003 6:40 pm

śr lis 12, 2003 3:35 am

Ja mia³bym pytanie nieco innego formatu - w jakis sposób bêdziemy "obliczaæ(??)" morale wojska USSR ? Oczywi¶cie s± czary i aury itp. itd., ale poza magi±, której celem jest bezpo¶rednio zastraszenie przeciwnika, mo¿na u¿ywaæ, magii która po¶rednio nas wspomo¿e - choæby problem rzucania 2poziomowego czaru - ciemno¶æ. Czy taki 1lvl nie poczuje strachu, kiedy nagle znajdzie siê w totalnej ciemno¶ci b±d¼ obok niej ? <br />Zmierzam do tego, by wyja¶niæ kwestiê tego, z jakiego rodzaju masowymi jednostkami mamy do czynienia - ho³ota, o morale podatnym na czynniki zewnêtrzne ( jak choæby w³a¶nie strachliwa reakcja na widowiskow± b±d¼ zwyczajnie ³atwo zauwa¿aln± magiê ), czy s± to zdecydowani na wszystko ¿o³nierze ? <br />W ka¿dej wojnie du¿y nacisk stawia siê na efekt psychologiczny i atut ten stoi mimo wszystko po stronie magokracji - st±d pytanie o wojaków USSR, poniewa¿ zale¿nie od rozpatrywania reakcji tych¿e na ró¿ne fajerwerki ( od ciemno¶ci po balory ) mo¿na przyj±æ odmienne podej¶cie do pojedyñczych staræ. <br /> <br />I przypomnieæ chcia³bym pytanie jednego z forumowiczów, z którego¶ z tematów o tej¿e wojnie traktuj±cych o cel omawianej wojny - jakie cele stawiaj± sobie obie strony ? <br /> <br />Inna kwestia to zrobienie jakiego¶ tematu ogólnego i potem ewentualnie dwóch osobnych dla ka¿dego obozu - ja ju¿ nie bardzo wiem gdzie mam pisaæ w tej sprawie - tematy dotycz±ce tej wojny zdaj± mi siê mno¿yæ, a pisz±cy w nich chc± tworzyæ nastêpne - mo¿e jako¶ po³±czymy gdzie¶ choæby w±tki dotycz±ce zasad, na jakich bedzie siê odbywa³ ten pojedynek ? Na razie co temat co sugestie, pro¶by, pytania ( jak moje tutaj ), a odpowiedzi znów gdzie¶ indziej itp. Odnoszê wra¿enie, ¿e robi siê nam ba³agan - czy kto¶ móg³by to pozbieraæ do kupy i czy mogliby¶my poznaæ g³ownodowodz±cych ? Domy¶lam siê, ¿e na czele USSR stoi Thomas Percy, po stronie magokracji typowano Dzidka, ale odezwa³ siê Molobo, kt. równie¿ wyrazi³ chêæ brania udzia³u w tej jakby nie by³o, zainicjowanej przez siebie wojnie. <br />Ponawiam wiêc pro¶bê o zebranie wszystkiego do kupy - zwiê¼le i jednoznacznie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości