<!--QuoteBegin-Molobo+-->
Molobo pisze:<!--QuoteEBegin-->Cienie mo¿na przyzwaæ czarem Gate, s± bowiem mieszkañcami Negative Energy Plane.Celem konfrontacji jest wykazanie kto jest silniejszy, a wiêc zniszczenie przeciwnika, zaw³adniêcie ziemi± jest tylko efektem pobocznym.
<br />Niestety nie mam dzi¶ czasu by napisaæ wiêcej, powiem tylko ¿e nie opiera³bym ca³ej si³y na magii.Do kontroli miast, wiosek, w zupe³no¶ci wystarcz± standardowe jednostki z³o¿one z ludzi wzmocnionych magi±.G³ówne uderzenie:Choroby,Nieumarli,Potwory, po³±czone ze Scry i teleportacj±.
<br />
<br />Tak, ale kto mówi³, ¿e chcemy kontrolowac miasta? Mo¿e wystarczy je zaj±æ, wybiæ ochronê i zwyczajnie spaliæ, zrównaæ z ziemi±, zamiast broniæ i nara¿aæ siê na straty w armii, zupe³nie niepotrzebne? Przecie¿ takie same efekty daje przywo³anie Balora na placu centralnym. D±¿y to jedynie do eliminacji oponenta, nie przejêcia jego ziemi (to przy okazji, dodatkowo). Musimy wiêc zdecydowaæ jakie s± nasze cele. Bowiem przy próbie przejêcia kraju wroga znacznie lepiej nastawic siê na propagandê, zainicjowaæ przewrót, czy co¶ w tym stylu. Jednak jak piszesz, zale¿y nam na pokazaniu kto silniejszy, a wiêc eliminacji za wszelk± cenê. Czyli wszystkie cienie, balory, masowa zag³ada, terror, okrucieñstwo
<br />
<br />Hmmm... Scry i teleportacja to bêdzie podstawa naszych akcji wojskowych, bo zapewniaj± doskona³e przemieszczenie wojsk, bohaterów i przep³yw informacji, oraz tak¿e wywiad i szpiegostwo.
<br />
<br />Osobi¶cie wydaje mi siê, ¿e dobrze byloby skupiæ siê na jako¶ci, nie ilo¶ci. Szczegó³y PW, aejl lub zamkniete forum
<br />
<br />Poza tym warta³o by nastawiæ siê tak¿e na propagandê i oddzia³ywanie na morale. Przy pomocy magii jest to o wiele ³atwiejsze (do tego celu chyba najbardziej nadadz± siê zarówno choroby, jak i nieumarli - domena raczej kap³anów).
<br />
<br />I na koniec pytanie: czy w magokracji kap³ani pe³ni± rolê niemal tak istotn± jak magowie, wiêc mo¿emy swobodnie rozporzadzaæ ich atutami? Czy te¿ pe³ni± podobnie jak u USSR funkcjê pomocnicz±, jako jednostki wsparcia armii, bez znacznego wp³ywu na sam± rozgrywkê?