Zrodzony z fantastyki

 
wild_beast
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 04, 2003 11:44 am

Planescape - ¶wiat na sze¶æ?

pn paź 20, 2003 12:12 pm

Co wystawiliby¶cie planom? 5,3,1(sic!)! Ja osobi¶cie 6-. Jest wsapania³y, cudny , mroczny , smieszny , okrutny, prawdziwy - s³owem taki jakiem jestem .:evil: Minus przez brak polskich podrêczników. <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Je¶li dalsze wypowiedzi bêd± zdawkowe, to temat zostanie usuniêty. Wybór nale¿y do Was. - Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Halgir Rumunem Zwany
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 475
Rejestracja: pt cze 13, 2003 10:03 am

pn paź 20, 2003 4:13 pm

Jesli chodzi o setting jako taki to ode mnie ma 4+ <br />Dlaczego? <br />+ ogromna choc skonczona roznorodnosc <br />+ niesamowite klimaty zalezne od planu (Astral, Pandemonium, Gehenna etc) <br />+ mnostwo ciekawych miejsc / przedmiotow / NPCow <br />+ praktycznie nieograniczone mozliwosci jesli chodzi o fabule <br />+ Sigil <br />- brak dokladnych opisow planow (moze wyjda na planewalkerze) <br />- brak jasnej (przynajmniej dla mnie) linii czasowej <br />- niektore monstery/rasy sa mooocno udziwnione <br /> <br />[Darklord - mam nadzieje ze nie uznasz tego za notke zdawkowa :wink: ] <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Ta notka do dobry wzór do na¶ladowania :wink: . - Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Awatar użytkownika
Ysabell
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1410
Rejestracja: wt maja 04, 2004 12:48 am

pn paź 20, 2003 6:24 pm

Ode mnie dostaje 5+, czyli największą notę ze wszystkich dedekowych światów. <br /> <br />Plusy: <br />+ Sigil! <br />+ Plany(szy tam sfery), ich niesamowita różnorodność <br />+ Mnóstwo wspaniałych możliwości (przedmioty, rasy, bohaterowie, itd...) <br />+ Sigil! <br />+ Możliwość prowadzenia praktycznie dokładnie tego co się chce <br />+ Wspaniała oprawa graficzna podręczników <br />+ Sigil! <br />Minusy: <br />- Brak polskich podręczników <br />- Mała dostępność podręczników angielskich na polskim rynku <br />- Jeszcze parę drobnych minusów, które stanowią o tym, że setting otrzymuje 5+, a nie 6. <br /> <br />Jednym (no może nie tak dokładnie jednym, ale niewieloma) słowem: Najlepszy setting do dedeków.
 
Thanes
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 85
Rejestracja: wt lip 22, 2003 10:14 pm

wt paź 21, 2003 3:02 pm

Ja dajê 5 + <br />+ Sigil <br />+ Kilimat <br />+ npc <br />+ Pani Bólu <br /> <br />dlaczego nie sze¶æ ?? : <br />- nie ma materia³ów, ani podrêczników po polsku
 
wild_beast
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 320
Rejestracja: śr cze 04, 2003 11:44 am

wt lis 25, 2003 9:10 am

No a mo¿e jest co¶ czego naprawdê nie lubicie w Planach, np. ¿e s± nie logiczne?
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

śr lis 26, 2003 1:03 pm

Tak. Na minus: <br />-ró¿norodno¶æ jest takim samym utrudnieniem w wyborze, jak brak mo¿liwo¶ci wyboru. Moi gracze zg³upieli jak im poprowadzi³em przygodê w Sigil. <br /> <br />Na plus: <br />-ten cyniczny czy¶ciec jakim jest Sigil (tak ja go odbieram). <br /> <br />Opinia bardzo osobista: <br />-moim marzeniem jest siê "zanurzyæ i zatraciæ" w tym ¶wiecie. Taki MMORPG. Bez g³ównego w±tku, zato z bierz±co dodawanymi w±tkami pobocznymi. Dlatego podoba mi siê inicjatywa pewnej grupy która tworzy "przygodê" do Nevera.
 
Raw__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 205
Rejestracja: pn cze 30, 2003 10:25 pm

śr lis 26, 2003 7:36 pm

Planescape jest dziwny, momentami nawet skrajnie. Ale za to go chyba najbardziej lubiê. Po prostu znajdziemy tu niemal wszystko, czego kwintesencj± jest Sigil. To kwestie ogólne. Ale bardzo widocznie przek³ada siê to na praktykê, to znaczy na nasze sesje. Po pierwsze, ogromn± zalet± jest mo¿liwo¶æ wprowadzenia ka¿dego klimatu, pocz±wszy od przygód detektywistycznych lub horrorowych, a skoñczywszy na zwyk³ych sieczkach. Co za¶ za tym idzie mamy nieokre¶lon± liczbê Enpeców, dla ka¿dego jest tu lub tam miejsce. Praktycznie jedynym co nas w Planescape ogranicza jest nie sama juz konwencja, ale nasza wyobra¼nia. Zw³aszcza w Sigil. Poza tym sporo tajemnic i zagadek (choæby pochodzenie Pani Bólu), stwarzaj±cych wspania³y materia³ na kampanie. Zreszt± co wa¿ne, ten Setting wy¶mienice nadaje siê dla epików (rozmowy z bogami i te klimaty). No i sam klimat. Sigil. Jeszcze raz Sigil :mrgreen: Deman graj±cy z Celestialem w karty. Pani Bólu... D³ugo by wymieniaæ. <br /> <br />Chyba jedyn± znaczniejsz± wad± jest chaos, na który mo¿na natrafiæ, trzymaj±c siê ¶ci¶le podrêczników. Ale kto ka¿e tak robiæ :wink: <br /> <br />Po chwili: <br />Zapomnia³em chyba o najwa¿niejszym - o ocenie (5+). :)
 
PrzeSzkoda
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 185
Rejestracja: śr mar 19, 2003 4:00 pm

czw lis 27, 2003 8:20 pm

Trudno mi wystawić jednoznacznie ocenę w skali szkolnej (czy jakiejkolwiek innej :) ), a jest to spowodowane zapewne tym, że nie lubię przypisywać słowom wartości liczbowej :wink:. Muszę jednak powiedzieć, iż jest to mój ulubiony setting do (A)D&D/D20 i bardzo lubię ów prowadzić i w nim grać (co z mojej perspektywy jest niezwykłym komplementem, gdyż jakoś nigdy nie przepadałem szaleńczo za D20/(A)D&D) :) <br /> <br />Plusy: <br /> + mnogość, różnorodność klimatów, kultur, światów, osobowości i możliwości <br /> + nacisk na "coś więcej" niż li tylko radosną sieczkę <br /> + Sigil <br /> + piękna oprawa graficzna wydanych podręczników <br /> + świat ten dosłownie poszerza horyzonty <br /> <br />Minusy: <br /> - momentami przekombinowane i jakby na siłę udziwnione kreatury, miejsca i zależności <br /> - niska dostępność podręczników
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

Planescape - najlepszy ze światow?

ndz lut 06, 2005 1:20 pm

Chcialbym spytac co myslicie na temat swiata Planescape. Moim zdaniem jest to swiat najlepszy z prostego powodu: Laczy w sobie wszystkie inne swiaty... Jest najobszerniejszy, najbardziej rozbudowany, a zarazem najtrudniejszy do prowadzenia...

Mnogosc planow daje ogromne mozliwosci odgrywania, mnogosc watkow ktore mozna rozegrac, ale zarazem mnogosc roboty... Jest to swiat (jak to ujal moj kolega) "Calkowicie Popaprany"... Ale w tym dobrym znaczeniu... Jest w nim wszystko, od wymiarow w ktorych poziom rozwoju jest na lini Flinstone'ow, az do tak rozwinietych technicznie jak "future" np. Mechanus...

Do tego mnogosc kultur, co pozwala dostosowac sesje, pod gust kazdego rodzaju graczy... Przyznaje, ze podrecznik "Manual of the Planes" ma w sobie bardzo malo informacji (gdyby mial miec tyle co trzeba wazyl by tyle co cala encyklopedia Brittanica :P), ale pozwala dosc dobrze wyobrazic sobie najwazniejsze cechy wymiarow i podrozy przestrzennych...

Chcialbym sie dowiedziec jak duzo osob prowadzi przygody w tym swiecie, jak one wygladaja, i jakie sa wasze (oraz waszych graczy/MG) spostrzezenia na temat tego swiata... Jesli ktos chce moze wrzucic tu streszczenie swojej przygosy w tym swiecie...
 
Awatar użytkownika
Ramirez Kel Ruth
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 526
Rejestracja: ndz sty 23, 2005 4:18 pm

ndz lut 06, 2005 1:28 pm

Cóż można w nim przeprowadzić każdego rodzaju sesję.
Od mrocznej do zabawnej. Duże pole do popisu daje wszechobecna magia.
Mnogość kultur też daje dużo możliwości na rozwinięcie przygód. Jedyny problem to chyba to według Ciebie rozbudowanie. Szczerze mówiąc to na pewno o Planescape wiemy mniej niż o Faerunie.
Trochę mało jest podręczników do tego świata nie sądzisz?
 
Awatar użytkownika
Faust
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 695
Rejestracja: czw gru 25, 2003 3:08 pm

ndz lut 06, 2005 2:06 pm

Zaczynajac od tego ze Planescape nie jest swiatem, a multiwersum laczacym wszystkie swiaty takie jak FR, GH, Ravenloft itd. (zwane pierwszymi sferami wenetrznymi) oraz Sigil z Krainami Zewnetrznymi. I zgadzam sie, PS jest najlepszy. Dlatego ze laczy w sobie wszystko. Jest bardzo rozbudowany, mozna poprowadzic w nim naprawde wiele zrpoznicowanych przygod.
No i zapomnialbym o tej magii plynacej ze slow "wiara czyni cuda".
Takie jest moja zdanie. i nie zapominajce, ze PS o nie swiat tylko multiwersum trepy. Bo inaczje ktos was wpedzi w slepaki ;-)
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lut 06, 2005 2:12 pm

Tylko do 3 ed. Do 2 ed. byla, z tego co wiem, cała seria podręczników - Planes of Law, Planes of Chaos, Planes of Conflict, Planescape Campaign Setting, cykl bestiariuszy... Cały zestaw, choć żadnego niestety nie posiadam. W 3 i 3,5 ed. do prowadzenia Planescape najlepiej wykorzystać: Księgę Planów (Manual of the Planes - zawiera podstawy, ale bez typowej otoczki, brak planarnego slangu itp.), Planar Handbook (do 3,5; wnosi poprawki, konwertuje Księgę Planów do 3,5, zawiera dokładniejsze opisy lokacji, nowe rasy, więcej potworów, prestiżówek, atutów... miejscami niezgodna z 2 ed. [czyli z klasyczną, znaną z książek], np. opis Sigil - tu pozostaje decyzja MG, jaka wersję wybierze), a także serwis Planewalker. Wiele potworów pochodzących z planów można znaleść w bestiariuszach, kilka w Podręczniku Psioniki (lub, jeszcze lepiej, w Expanded Psionic Handbook do 3,5), szczególnie tych do ed. 3,5. Ja sam lubię Planescape, za oryginalność, wszechstronność, głębię; za niezwykłą Panią Bólu, zmienne Sigil, Wielkie Koło, podróże planarne, nieustanne i wszechobecne spory, w tym Wojnę Krwi, za wiarę, która naprawdę czyni cuda i pozwala kształtować Wieloświat, wywyższać, poniżać, tworzyć i niższych - jeśli tylko jest dość gorliwa i podzielana przez dostatecznie liczną grupę. A także za brak klasycznego podziału - nie ma tu prawdziwego dobra, zawsze jest tylko mniejsze zło; nawet, gdyby Sfery Wyższe zdominowały inne plany (co zresztą jest praktycznie niemożliwe w całej różnorodności Wielkiego Kołs, jak i odwrotne możliwości), nie panowałoby prawdziwe dobro - znikłby ból, strach - a bez tego życie traciłoby sens, wszystko zostałoby wyniszczone i upadło... I znowu, powstałoby zło, wróciłaby równowaga, wieczna, choć nigdy zupełnie stała.
Multiwersum Planescape jest niezwykle rozbudowane, w końcu mieści w sobie wszelkie światy - od klasycznych Abeir-Toril, Greyhawk i Krynn, poprzez Eberron i spalony czerwonym, gasnącym słońcem Athas, aż po leżący poza Wielkim Kołem, odległy, niezwiązany żadnymi ścisłymi połączeniami z resztą Wieloświata, mroczny Ravenloft. A także Plany Luster, Energii Temporalnej (Czasu), Snów i Odległą Dziedzinę, Plany Przechodnie, Wewnętrzne i Zewnętrzne, Półplany i Pseudoplany... Każdy znajdzie tam coś dla siebie, ale cień tego wszystkiego jest taki, że odgrywanie i prowadzenie Wieloświata może sprawiać trudności - pewien mętlik, różnorodność kultur, dość częste przeskoki między zupełnie odmiennymi światami (Eberron a Athas choćby), zachodzące momentami zmiany w czasie (kilkudniowa podróż, która gdzie indziej trwała całe lata) i przestrzeni (krótkie przejście przez drzwi, które przeniosły postać na drugi koniec miasta), specyficzny slang i mentalność ("Szpicuj się, skurlu!"; slaad będący barmanem w karczmie, której składzik składa się z kilku półplanów i przejścia na brzeg Styxu; diabły prowadzące pobór do wojska najemnego w Wojnie Krwi; zawiła polityka bogów i planarnych władców). A teraz, kończąc ten wywód... czy ten temat nie ma przypominać dyskusji o gustach? Jeśli do tego dojdzie, marny jego los... Więc jednak trzymajmy się wszyscy rozmowy o samym świecie i pomysłach z nim związanych. Pozdrawiam.
 
Frugo
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: ndz lut 22, 2004 1:02 pm

ndz lut 06, 2005 6:37 pm

No to wytłumaczcie mi Panowie raz na zawsze- czy są jakieś plany wydania PS w ed. 3.5? Bo jeśli nie to wizzardzi ewidentnie zmierzają do maksymalnego uproszczenia swoich produktów. PS wymaga od gracza czegoś więcej niż rzucania kostkami i wyobraźni na poziomie historyjek o ratowani księżniczki z zamkniętej wieży. Obym się mylił, bo jeśli nie to czarno widzę... :(
 
Fzoul Chembryl
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: pn lis 29, 2004 12:48 pm

ndz lut 06, 2005 7:46 pm

Moim zdaniem jedyna nadzieja, że ktoś odkupi prawa od wizardow i wyda
 
Awatar użytkownika
Lekter
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 309
Rejestracja: ndz paź 10, 2004 7:16 pm

ndz lut 06, 2005 8:17 pm

Też pokochałem PS od pierwszej chwili (a dokładniej od gry o tym samym tytule). Niesamowicie spodobało mi się owe multiwersum jako świat,tylko Planescape posiadał ten swój niesamowity,planowy,tajemniczy klimat,którego napewno nie dało by się powielić.
Ten świat miał nawet swoje przekleństwa i obelgi,które zresztą zapadają w pamieć!

P.S:Mam nadzieje Zsu że nastepną sesje poprowadzić właśnie w tym świecie
Ostatnio zmieniony ndz lut 06, 2005 9:44 pm przez Lekter, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

ndz lut 06, 2005 9:19 pm

[ot]Spokojnie, Lekter, zobaczymy...[/ot]

Już napisałem - do 3,5 nie ma odrębnych materiałów niby, choć Planar Handbook zawiera trochę informacji i użytecznych opisów, lokacji, faktów itp. Bestiariusze też dostarczają nieco ciekawostek... Mała jest też szansa, aby WotC wydało Planescape jako odrębny produkt - nie są znane żadne plany idące tym kierunku, jest to raczej produkt niszowy. Pozostaje nam więc wykorzystanie tego, co jest dostępne: Planewalker i inne serwisy tematyczne, powieści (Trylogia Wojny Krwi, Strony Bólu), gry (Planescape: Torment), powiązane tematycznie podręczniki (Księga Planów, Planar Handbook itd., wymieniałem już w poprzednim poście). Przy odpowiednim wykorzystaniu, te źródła po części wystarczają - słownictwo, nieco o mentalności, opisy, pomysły, ogólne pojęcie, rozpiski potworów i warunki panujące na poszczególnych planach - po części, gdyż i tak nie zastąpią osobnego podręcznika, wydanego na poziomie FR:CS, opisującego wszelkie szczególne aspekty świata - a najbliższy temu Planar Handbook, choć i on nie jest dokładnie to samo.
 
Awatar użytkownika
Dromar
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 131
Rejestracja: pt paź 08, 2004 7:20 am

ndz lut 06, 2005 10:21 pm

Lekter pisze:
Też pokochałem PS od pierwszej chwili(a dokładniej od gry o tym samym tytule).

Ja także grałem w tą wspaniałą grę. Fabuła genialna. Właściwie to na niej opiera się moja wiedza o tym świecie... Możesz spotkać wszystko - wszystko może spotkać ciebie. Muszę kiedyś zrobić sesję w tym cudownym świecie. Tam wszystko jest inne. I to właśnie w nim lubię. Nic co jest w naszym świecie nie jest tam takie same - można graczy nieźle zaskoczyć. :)
 
Awatar użytkownika
Faust
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 695
Rejestracja: czw gru 25, 2003 3:08 pm

ndz lut 06, 2005 10:30 pm

Dromar pisze:
świecie


Dromar pisze:
świecie

Blagam... : ]
Po prawdzie moja przygoda rowniez zaczela sie od tej przepieknej CRPG, jednak od czasu kiedy ja przeszedlem na wlasna reke dowiedzialem sie duzo o Sigil i wszelkich planach.
Jezeli chodzi o zdobywanie owej wiedzy, jak wielu zauwazy MoP nie wystarcza. Ja sam polecam ksiazki z PS, takie jak "Strony Bolu" czy tez "Trylogia Wojen Krwi" (zaciekawionych odsylam tu: http://dnd.polter.pl/czytaj/467-Zakladnicy-Krwi.html). Przydatne informacje mozna znalezc rownierz na wspomnianym Planewalkerze, jak i na Kriegstanzie (link gdzies na www.dnd.polter.pl).
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

wt lut 08, 2005 2:35 pm

Faust pisze:
Zaczynajac od tego ze Planescape nie jest swiatem, a multiwersum laczacym wszystkie swiaty takie jak FR, GH, Ravenloft itd. (zwane pierwszymi sferami wenetrznymi)
(...)
Takie jest moja zdanie. i nie zapominajce, ze PS to nie swiat tylko multiwersum trepy. Bo inaczje ktos was wpedzi w slepaki ;-)


Ehh napisalem przeciez, ze laczy w sobie inne swiaty... Aczkolwiek nie zgodze sie ze wszystkie ;) Ravenloft, jest swiatem nie polaczonym z reszta D&D'kowych :D Ale reszta sie zgadza...
P.S. Zgoda malo podrecznikow, ale to uznalbym, w pewnej mierze za zalete a nie wade... Bo daje o wiele wieksze mozliwosci tworcze MG, nie podajac wszystkiego na tacy... To wlasnie jedna z cech na (+) tego swiata/multiwersum, zeby sie "ktos" nie czepnal o nazewnictwo :)

Natomiast martwi mnie, ze mimo tych zalet, naprawde niwiele osob gra w PS z prostego powodu... Swiat ten automatycznie wymaga "postaci" "ciut" silniejszych, a wiec nie mozna w nim robic przygod na (1), a zwlaszcza pierwsza sesje... Wlasnie ta pracochlonnosc lekko zniecheca wiele osob do zabierania sie za PS. Moze warto byloby zrobic jakis wyciag najwazniejszych rzeczy, zeby moc przyblizyc ten swiat rowniez poczatkujacym graczom i MG :) Zbieram osoby do pomocy, chetni na priv :)

P.S.Obyscie nigdy nie przeszli przez zle drzwi, trepy :P
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

wt lut 08, 2005 3:41 pm

Ravenloft, Plan Mgieł, nie jest połączony z pozostałymi planami w Wielkim Kole - mimo, iż "otaczają" go Plany Żywiołów Krwi, Płomienia, Grobu i Mgły, a sam ma dość "materialne" cechy, nie jest jedną ze Sfer Pierwszego Planu Materialnego. Zamiast tego, stanowi osobny, oddzielony plan więzienny, który może łączyć się miejscami z różnymi Sferami Planu Materialnego - np. z Oerth, Toril, Krynn (Mgły zabrały między innymi licha Vecnę - powrócił, przechodząc do Sigil przy wykorzystaniu unikatowego zjawiska planarnego, a dzięki wzniesieniu się do stopnia pomniejszego bóstwa, uciekł Mrocznym Potęgom; słonecznego elfa - wampira Sunstara - ugrzęzł w Barovii, oraz lorda Soth - nieumarłego elfa z Krynnu, który jednak zdołał powrócić do świata Dragonlance - gdzie spotkała go ostateczna śmierć). Wracając do tematu - czemu nie można grać w Planescape postaciami od 1 poziomu? Zwyczajnie będą musiały znacznie lepiej się pilnować, a pierwsze przygody, przed którymi staną, nie będą wychodzić po za (o ile można tu użyć takiego określenia) Sigil, nie będą też miały zbyt wysokiego stopnia trudności - ot, praca dla jednej z frakcji, bójki z podobnymi sobie żebrakami, handel, pomniejsze kradzieże, szczurołapstwo, podróż wraz z bardziej doświadczonymi podróżnikami, zbieractwo, żebranie, próby przeżycia w biendych dzielnicach, w rodzaju Ula, służba dla potężniejszych organizacji czy istot (co może dać zalążek większym przyszłym przygodom i intrygom). Również podróż trenującego, początkującego wojownika czy maga poprzez portal, z nakazu dowódców/mistrzów/nauczycieli (czy polowania na Ziemiach Bestii lub w Bytopii) na dalsze ćwiczenia do mniej nieprzyjaznych ziem - czy to byłoby coś dziwnego i niemożliwego dla słabych postaci? Klkumiesięczny pobyt, połączony z polowaniami i walkami w Ysgardzie nie powinien sprawiać większych trudności nawet 1 poziomowym wojownikom, a pielgrzymka do jednej z boskich siedzib nie powinna (o ile nie jest to jakaś szczególna Moc) stanowić zbytnich trudności, przynosząc pewne korzyści w doświadczeniu - a im większe i im wyższy poziom, tym trudniejsze i niebieczniejsze będą mogły się stać przyszłe wędrówki.

PS: Xelos, ja już prowadziłem kilkakrotnie w Planescape, mam też za sobą lekturę wydanych po polsku książek, trochę wizyt na Planewalker i Spelljammer: Beyond the Moons. Może mógłbym pomóc? Kilku więcej chętnych graczy i MG też byłoby dobrze...
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

śr lut 09, 2005 9:32 pm

Zsu-Et-Am: No to witam w druzynie :)
Mam nadzieje, ze uda sie zebrac kilka osob do rozwiniecia tematu, a moze nawet uda sie wydac jakis maly dodatek na temat Planescape'a... Swoja droga musze przyznac, ze zaskoczyl;es mnie swoja wiedza :) Ja jako osoba wykorzystujaca swiat raczej jako "tlo" nie mam az takiego rozeznania w historii bohaterow swiatow oraz ich dziejach... Osoba taka jak ty jest zawsze mile widziana... Mam nadzieje, ze jeszcze kilka osob bedzie chetnych bo, mimo wszystko, we dwoch niewiele zdzialamy ;)

Ale nabieram nadziei, ze cos z tego bedzie...

P.S. Przy okazji moze moglbys mi wyjasnic jedna rzecz (o ile gdziekolwiek byla wuyjasniona): Jakie poza Sigil sa inne miasta-bramy? Chodzi mi o takie wlasnie miejsca, oraz o to, jakie sa miedzy nimi stosunki? BO ta rzecz zawsze mnie ciekawila... Pani, jest w stanie utrzymac porzadek w miejscu bedacym "czescia niej" wyrzucajac nawet bogow, ale na pewno sa inne istoty na jej poziomie...

P.S.2. Czy znacie jakas strone/pismo z nieoficjalnymi opowiadaniami (dobrymi, nie kiczem) w PS? BO ostatnio oproznilem polki Empiku z wszystkiego PS co mi zostalo (czyli trylogii krwi) i czuje pewien niedosyt :D:D

Wiem, ze to pytanie zostanie wykasowane przez moderatora, wiec prosze o szybki odpis na priv: Skad mozna sciagnac (KaZaa nie ma) podreczniki do PS'a z drugiej edycji?? Sa one calkowicie nie do kupienia niestety, a ich sprowadzenie graniczy z cudem :(:(

{Jesli pan moderator "bardzo bedzie musial" wywalic to pytanie, to bez reszty posta prosze... I o odrobine wyrzumialosci :> }
 
Awatar użytkownika
Thoron
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1853
Rejestracja: sob maja 01, 2004 9:03 pm

czw lut 10, 2005 12:22 pm

Pan moderator bedzie dzisial laskawy.
Pomijam pytanie dotyczace kazy i innych takich zrodel. Pamietam, ze dwoim czasem widzialem jakis drugoedycyjny dodatek do Planescape'a na Allegro, mozesz czaic za nim, czesto sie takie biale kruki na na ukcjach ukazuja, poza tym, jesli masz czas, to mozesz popytac w dobrych antykwariatach, ale naprawde takich o duzych zbiorach, bo to w sumie dosyc rzadkie ksiazki.
Tak sie zastanawiam, ze jesli WFRP nie jest dawno wydawany, a podreczniki sa w obiegu, to moze sie podobnie dziac z PL (mam nadzieje, ze rozumiecie o o chodzi - ksero). Ale do piractwa oczywiscie nie zachecam. Tak sobie wybiegam w przyszlosc.
 
Awatar użytkownika
Dhaerow
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 495
Rejestracja: wt maja 20, 2003 1:51 pm

czw lut 10, 2005 1:05 pm

Podobnie jak inne podręczniki do AD&D 2nd Edition tak i Planescape jest do kupienia w formie elektronicznej np: w sklepie RPG Now
Kosztuje to niedużo bo niecałe 5$. Można też poszukać na e-bayu, lub sklepach specjalizujących się w starych podręcznikach jak Dragontrove czy Noble Knight. Można też czaić się na allegro, jakiś czas temu widziałem tam całość!! Planescape (wszystkie dodatki), które poszły chyba za 1000 zł :shock:

P.S. Planescape jest naprawdę dobry. Warto dla niego przypomnieć sobie AD&D 2nd Edition ;)
Ostatnio zmieniony sob maja 28, 2005 8:37 am przez Dhaerow, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Nec Xelos
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 119
Rejestracja: pt lip 18, 2003 12:38 pm

sob lut 12, 2005 12:18 pm

No jak tak patrze po innych tematach, to praktycznie wszedzie widze watek "przenoszenia BG miedzy swiatami". Az dziw ze nie ma chetnych na pomoc w stworzeniu sensownego podrecznika do PS. Sam se nie poradze :P

No widac ludziom sie nie chce :(:(

Trudno plakal nie bede, ale nadal mam nadzieje, ze ktos sie odezwie (poza toba Zsu-Et-Am, pamietam o tobie :) ). Bo cos czuje ze taki podrecznik bylby bardzo, bardzo przydatny :)

P.S. Dzieki za rady dot. Podrecznikow PS z drugiej edycji, na pewno skorzystam (no moze za wyjatkiem bulenia 1000zl za pakiet knig :/ ).
 
Fingal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 182
Rejestracja: pt maja 27, 2005 1:24 pm

pt maja 27, 2005 11:35 pm

A ba...Planescape to jeden z lepszych światów...Już samo Sigil dostarcza masę wrażeń...
Kiedy prowadziłem Planescape'a, miały tam miejsce i zabawne sceny i postacie (do dziś znajomi tarzają się po ziemi, jak wspomną próby jednego BG, który starał się wyżyć na oswojonym Lim-Limie...a postać Zbieracza Tępaka czy Złodzieja Gwałciszczura weszły do legend) i ponure aspekty gry (główny wątek niewesół był, oj nie...). przez to z jednej strony gracze stawali przed złożonym problemem, wobec którego Bezimienny stwierdziłby, że ma całkiem miłe życie, a z drugiej były momenty na śmiech i kompletnie absurdalne sceny...
Ludzie sami rzucili się na system - zaczęły się świetne pomysły na bohaterów, gracze w mig nauczyli się slangu sigiliańskiego...
Ponadto w kampanii można było wprowadzić baaaaardzo znajome wątki (w jednej karczmie jeden z drużynowych bladelingów dostał ziemniaki "obryzdane" :razz: )...
Prawdziwą perełką był podział drużyny na różne frakcje...te sceny, gdy dochodziło do dysput między przedstawicielem Athar i Bogowcem...

Słowem - dla takich sesji warto żyć...
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

pt maja 27, 2005 11:41 pm

ja lubię PS za to, że jest jak macdonald- wchodzisz i wybierasz sobie, na co masz ochotę- nie trzeba aż tak uważać na ogólną spójność, bo podróże między planami są jednak rzadsze od podróży między państwami np. w FR... a i zasady tworzenia planów, jak i plany "dodatkowe" dają bardzo wile do popisu MP.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

sob maja 28, 2005 12:21 am

Zginiecie za te zniewagi w męczarniach, tylko p oto, by trafić na wieczność do Otchłani. Albo gorzej... Oddamy was Sędziemu-Katu... Porównywanie Planescape z "mcdonaldsem" - toż to najgorsza zbrodnia! Podobnie, choć nieco mniejszego kalibru, wskazująca głównie na nieumiejętność lub niechęć do czytania powyższych notek, nazywanie PS "światem" - to Multiversum!
Uwaga ogólna: czytajcie uważnie i nie sprowadzajcie na siebie słusznego gniewu Homika. Jego śmiertelne spojrzenie padło na was... Czujcie się ostrzeżeni. Innymi słowy - nie stosujcie bzdurnych-samobójczych porównań i zwracajcie uwagę na to, co piszą inni powyżej - inaczej ogarnie was Holofaust...
W ramach pokuty zostaniecie osądzeni z podejrzeniem czarownictwa (gdzie jest jakaś kaczka?!), a następnie odbędziecie (możliwie najgłupszym krokiem) pielgrzymkę do miejsca ukrycia świętego sandału. Co 5 minut będziecie musieli odmówić podstawową modlitwę: All things dull and ugly, wykonując podskoki na 3 palcach lewej ręki. No - na razie pójdziemy wam na rękę i poprzestaniemy na tej łagodnej formie kary...
Moderator i Kapłan Wielkiego Homika
 
Awatar użytkownika
rincewind bpm
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1931
Rejestracja: pn wrz 27, 2004 5:24 pm

sob maja 28, 2005 8:45 am

Kapłan Wielkiego Homika pisze:
Porównywanie Planescape z "mcdonaldsem" - toż to najgorsza zbrodnia!

ja bym oponował- tu też "wchodzisz" i wybierasz sobie to, na co masz ochotę (wraz ze swoimi graczami)- i dostajesz to bez problemów, szybko, gładko i przyjemnie, a wszystko do siebie pasuje w jednakowym stopniu- więc nie musisz długo się zastanawiać nad konsekwencjami twoich zmian w "menu" planów. możesz na przykład "zniknąć" czy dodać jeden plan, bo tak ci akurat pasuje, i na 90% niewiele się zmieni gdzie indziej.
 
Awatar użytkownika
wild beast
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 785
Rejestracja: czw wrz 25, 2003 3:58 pm

sob maja 28, 2005 12:57 pm

Fingal jak napisał Zsu-Et-Am porównywanie PS'a do Macdonalds'a to zbrodnia! ::D:

Wracajac do tematu, co sądzicie o poziomie ( merytorycznym) konwersji z Planewalker'a? Po ostatnim rozdziale - "Life in Multivers" wiele u mnie zyskał, ale ciągle mam nie dosyt- czekam tylko na "DM darks"! :razz:
 
Awatar użytkownika
a_fire_inside
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 582
Rejestracja: wt cze 21, 2005 2:34 pm

pt lip 01, 2005 10:18 am

Zastanawiam się nad Planescapem: grać czy nie grać? Dlaczego jest według was taki fajny? W czym jest różny od innych światów typu np. FR?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości