Beamhit pisze:<br />Wyjaśnij, proszę, dokładnie o co Ci chodzi, bo nie zassałem. <br /><!--QuoteBegin-Beamhit+--><!--QuoteEBegin-->Drzewko Dodge, przydatne jeśli ma się dobry "support" w magach. Taki Slow powoduje, że przeciwnik nie ma prawa ciebie dziabnąć, a ty spokojnie nawalasz go z doskoku..
Beamhit pisze:<br />Sławny wśród wojowników rzut na will <br />Tu przyjąłem taktykę po raz kolejny eksperymentalną. Założyłem, że choćbym nie wiem ile punktów z point buy włożył w wisdom (a punkty na drzewach nie rosną) i choćbym wziął atut iron will i tak będę w te klocki cienkim Bolkiem. <br />Więc wziąłem wisdom 10 i polegam całkowicie na drużynowej kapłance i miksturach. <br />Jak na razie warta 50gp miksturka ochrony przed złem już ocaliła mnie (i, nie bójmy się tego powiedzieć, drużynę, bo na drugim poziomie wojownik to bóg) przed dominacją ze strony yuan-ti. <br />Poza zauroczeniami boję się też strachu, uśpienia i hold person. Znacie może jakieś tanie metody zapobiegania im? <br />Dla wielu wojowników rozwiązaniem jest prestiżówka holy liberatora, zapewniająca całkowitą odporność na umysłówki, ale mi akurat do charakteru lawful nie pasuje. <br /><!--QuoteBegin-Beamhit+--><!--QuoteEBegin-->Iron Will - zgadzam się z Dariusem. Dla woja podstawa, bo o ile może przetrwać fireball'a, to wszelkie "fear'y" czy "hold'y" woj łatwo łyka..
Beamhit pisze:<br />Mój DM nie tylko nie zabronił mi brać leadership, ale nawet podpowiedział kilka kreatywnych zastosowań dla niego, np. branie dla mojego cohorta atutu leadership, dzięki czemu cohort mojego cohorta jest moim cohortem. I tak dalej. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->Leadership - może być, ale małe ale... czy master się zgodzi..
Dzidek pisze:<br />Dzide, chodzi Ci o to, że mogą wykonać AoO nawet wtedy, gdy jestem falt-footed? <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->COMBAT REFLEXES - według mnie genialna sprawa nawet przy niedużym dexie, gdyż dodatkowo ten feat umożliwia AofO jeżeli postać jest flat-footed, a wojownikowi z niską inicjatywą zdarza sie to dość często.
Dzidek pisze:<br />Jak? <br /> <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->przegraną inicjatywę rekompensuje Combat reflexes i Hold the line.
Dzidek pisze:<br />Naprawdę godne rozważenia, zwłaszcza że padłem ofiarą szarży już kilka razy, a mój DM raz na jakiś czas zachwala Power Lunge. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->Hold the line - generalnie najczesciej przeciwnicy zaczynaja walkę od szarży, w połączeniu z powyzszym atutem, zawsze masz szanse zaregować na szarże, a powiem nawet więcej po częsci ją uniemożliwić wykorzystująć improved disarm lub trip... <br />W Twoim przypadku mozesz mieć nawet do trzech AofO, w czasie szarży przeciwnika, 1 za Hold the line (przeciwnik szarżuje), 2 - przemieszcza sie przez strefe zagrożenia, 3 - a nuż będzie chciał użyć Power Lunge:) i tego wszystkiego możesz dokonać będąc flat-footed....
Dzidek pisze:<br />Masz sporo racji. Niewątpliwie sunder jest KOSZMAREM dla łucznika, bo drewno praktycznie zawsze łamie się po uderzeniu. Ale fakt, że można sprawę załatwić bez wydawania dodatkowego atutu. W sumie jak ktoś szyje z łuku w melee, to tak, czy inaczej żle na tym wychodzi. <br />Overrun i bull rush i jako atuty i jako manewry w walce uważam za nieciekawe. Jakoś nie widzę, do czego mógłbym ich użyć.<!--QuoteEBegin-->IMPROVED SUNDER - do walki z łucznikami? czy ja wiem trip i disarm nie wystarcza, wydaje mi się to strata atutu szczególnie, że postać nie jest nastawiona na duże obrażenia... nie lepiej już improved overrun lub improved bull rush?.
Dzidek pisze:<br />Pytanie szczegółowe: a co, jeśli w powyższej sytuacji próbujemy disarm lub trip szarżującego KONNO; czy lanca liczy się jako broń dwuręczna i ma +4, czy przerzucamy się z rozmiarem jeźdźca czy konia, który jako large animal ma +4 <br />Pomijam już fakt, że konny może bronić się przed zrzuceniem z rumaka jako tripo rzutem na ride. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->Generalnie w przyszłości wyobrażam sobie walkę z przeciwnikiem tak: <br />Niezależnie czy przegram inicjatywe czy nie, czekam aż przecinik zaszarżuje, wtedy dostanie AofO jako wytrącenie broni, co praktycznie uniemozliwia mu pozytywne zakończenie szarży, a póżniej wejdzie w niego mój pełny atak....
Dzidek pisze:<br />To fakt. Do tego, jak na złość, warto sunder bronie z groźnymi zdolnościami (czyli takie, które warto zdobyć lub sprzedać) a nie jakieś standartowe masterworki. <br />Im mniej się wspomina o sunder, nie mówiąc już o jego używaniu, tym mniejsza szansa, że DM sobie o nim przypomni i strzaska nam nasz ulubiony mieczyk. <br /><!--QuoteBegin-Dzidek+--><!--QuoteEBegin-->Sunderowanie odpada z jeszcze jednego powodu, zawsze lepiej sprzedać broń przeciwnika niż ją niszczyć.....
Dzidek pisze:<br />Masz na myśli Indifference? <br />Ten czar jest dziwnie mocny w stosunku do Remove Fear kapłana z 2 poziomu. <br />Rozumiem, że można zrobić z Indifference miksturkę? <br />Na strach też niezłe jest kręcenie się w okolicy 3 metrów od 3-poziomowego paladyna. <br /> <br />Hold Person IMHO jest wciąż przerażająco groźny. <br />a) rzut obronny na niego (zwykle 16+ na kostce) udaje się cudem i powtarzanie pomaga niewiele. <br />B) to że mamy możliwość powtarzania rzutu, skłoni raczej DMa do jak najszybszego zaaplikowania postaci holded i helpless coup de grace i w ten sposób zapewne pożeganamy się z naszym wojownikiem <br />c) najbliższy (chyba że coś przeoczyłem) czar zabezpieczający przed tym draństwem jest A? na 4 kręgu freedom of movement. <br />Może jakimś wyjściem byłoby wykonanie różdżki z remove paralyzis? <br />A może jakieś template, wszczepy itp? <br /> <br /><!--QuoteBegin-Darius+--><!--QuoteEBegin-->polecam czar Obojętność z dodatku księga i krew, działa 1h/poziom, blokuje strach maksymalnie 2 poziomu, na wyższe daje bonus +4. Hold Person przestał być tak bardzo groźnym czarem..., co runde jest powtarzany rzut...
Darius pisze:<br />Dlaczego lalką? <br />Będąc grappled, mogę (jako standard action, czyli zamiast ataku): <br />- próbować się wyrwać <br />- uaktywnić przedmioty na hasło i tu już pole do popisu naszej kreatywności, by wymyślić sobie na takie okazje jakiś specjalny przedmiot dający takie plusy do grapple lub escape artist, by wymykać się niemal zawsze. Czekam na pomysły. <br />- dobyć kosztem move action broni lekkiej i atakować nią. <br />Niech się raczej magowie boją grapple.<!--QuoteEBegin-->Close-Quarters Fighting. Ten atut to skarb, potwory "grapple'ujące" (zwłaszcza te duże) to istna zmora melee fightera. Praktycznie nie masz szans z taką bestią, z wojownika stajesz się szmacianą lalką. .
<br />Freedom of Movement: This gold ring allows the wearer to act as if continually under the effect of a freedom of movement spell. <br />Moderate abjuration; CL 7th; Forge Ring, freedom of movement; Price 40,000 gp.
<br />I jeszcze wracaj±c do ?elaznego chwytu (Monkey Grip) - wybór do¶æ ciekawy przy Twoich za³o¿eniach .<!--sizeo:18--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Freedom of Movement<!--sizec--></span><!--/sizec--> <br />Abjuration <br />Level: Brd 4, Clr 4, Drd 4, Luck 4, Rgr 4 <br />Components: V, S, M, DF <br />Casting Time: 1 standard action <br />Range: Personal or touch <br />Target: You or creature touched <br />Duration: 10 min./level <br />Saving Throw: Will negates (harmless) <br />Spell Resistance: Yes (harmless) <br />This spell enables you or a creature you touch to move and attack normally for the duration of the spell, even under the influence of magic that usually impedes movement, such as paralysis, solid fog, slow, and web. The subject automatically succeeds on any grapple check made to resist a grapple attempt, as well as on grapple checks or Escape Artist checks made to escape a grapple or a pin. The spell also allows the subject to move and attack normally while underwater, even with slashing weapons such as axes and swords or with bludgeoning weapons such as flails, hammers, and maces, provided that the weapon is wielded in the hand rather than hurled. The freedom of movement spell does not, however, allow water breathing. <br />Material Component: A leather thong, bound around the arm or a similar appendage.
Mirit pisze:<br /> <br />Expert tactician nie dzia³a ju¿ tak jak w S&F. W rundzie zaskoczenia mo¿na wykonaæ tylko 1 atak<!--QuoteEBegin-->Expert Tactican ( z Sword and Fist / Miecza i Piesci ) - jest swietnym combo z dwu-klasowcem ( ?otrzyk / Wojownik ). Ale tylko wtedy gdy specializujemy sie w walce z zaskoczenia, to dostajemy dodatkowy atak. <br /> <br />Zasadniczo wyobrazam to sobie tak : <br /> <br />BG- Atakuje z zaskoczenia dwoma-broñmi ( z tego co wiem wtedy Ukradkowy atak mamy na pierwszej i drugiej rece ), i oprocz tego jeszcze jeden atak z ET ( + jesli mamy wiecej ataków, trzeba tylko byc w 1.5 metra ). <br /> <br />Pozdrawaim