W związku z moim przyłączeniem do WMF dostrarczam na razie koncapty przygód, bez statsów i opisów, które dodam później
<br />Koncept 1:
<br />
<br />WSTęP
<br />W mieście ........ żyje sobie sławny rzeźbiarz. Tą sławę przyniosły mu niezwykle realistyczne posągi ludzi i zwierząt. Ludzie płacą ciężkie pieniądze, aby mieć taki posąg w domu. Pewnego dnia śmiałkowie przybywają do w/w miasta. Jets to miasto położe w ładnej dolinie górskiej, skąd rospościera się przepiękny widok na okolice. To położenie sprawia, że mieszka tu wielu bogatych i sławnych ludzi.
<br />
<br />PRZEBIEG PRZYGODY
<br />
<br />
<br />Gracze w mieście dowiadują się, że w ciągu kilku dni zaginęło kilku ludzi z miasta. Większość mieszkańców obarcza winą dziwne stworzenia z kanałów, które czasami w nocy wyłażą ze studzienek. Nikt ich jeszcze dokładnie nie widział ani nie schodzil do ścieków, bo się wszyscy obawiają zejść na dół. Jedyną osobą która to robi jest kanalarz, Kruik.
<br />Kruik jest chuderlawym, brzydkim i brudnym człowieczkiem, który sprawia wrażenie szalonego. Na informacje o dziwnych stworzonkach zareaguje nagłym ożywieniem i gwałtownie zaprzeczy, mówiąc, że on najlepiej wie, co jest w kanałach,a czego nie ma.
<br />
<br />Inni ludzie mogą cś napomnknąć o rzekomej siedzibie łowców niewolników, która może coś wspolnego z zaginięciami. Jednak ta wersja, wg.nich, jest mało prawdopodabna, ponieważ o łowcach mówi się od kilkunastu miesięcy, a zaginięcia zaczeły się kilka dni temu.
<br />
<br />Po dokładniejszym zbadaniu okolic miasta okaże się, że niedaleko mieszka
<br />mag. Spytany o dziwne wydarzenia powie, że niepokoi go pewien chłopiec, który przychodzi do niego co pewien czas, i kupuje dużą ilośc pewnej rośliny, skalniaka, który rośnie dość daleko stąd, ale mag sprowadza ją do swoich ekperymentów. Chłopiec chciał nawet kupićod niego informacje, gdzie rośnie ta roślina, ale mag nie chciał zrezynować ze źródła zarobku i nie powiedział. Chłopiec ma zawsze dużą ilość pieniędzy....
<br />
<br />Zbadanie kanałów ujwani mieszkające w nim dziwne, małe, pokraczne istotki, ktore wydzielają okropny smród. Po dalszym zbadaniu odkryją otiaga, które istotki czczą jak boga. Otiag zaatakuje BG, tak samo jak istotki, które do teraz były raczej płochliwe. Po krótkiej walce pojawi
<br />się Kruik, który jednym słowem uspoki otiaga i stworki. Okaże się, że Kruik jest zafascynowany pleśniami i grzybami druidem, który prowadzi badania nad obiektem swoich zainteresowań. Okazało się, że stworki czczą
<br />otiaga jak boga, a Kruik został ich kapłanem. Prosi BG, ab nie mówili ludziom na górze o jego małym królestwie, ponieważ chce mieć spokój, a stworki jedzą tylko śmieci. Spytany o dziwne wydarzenia w kanałach powie, że kilka dni temu do kanału zeszło kilku mężczyzn,któtrzy zaatakowali jego poddanych. Jeden z nich zginął, ap rzy jego ciele znaleziono broń, zbroje i jakąś mapę, która prowadzi poza miasto. Oprócz teog znleźli kilka kawałkó kamieni, jakby odłamków posągu....
<br />
<br />Mapa prowadzi do kryjówki łowców niewolników, gdzie BG mogą, po przedostaniu się do gabinetu szefa, znależź w otwartej szufladzie dużo listów od niejakiego F.S. W listach jest ten F.S zleca łowcom złapanie różnych istot-od małych dzieci po egzotyczne zwierzęta. Listy są datowane na ok. 1.5 wstecz po dwadni wcześniej. Trzeba wspomnieć, że kilka listów mówi o ludziach z miasta....
<br />Z jednego listu wynika, że F.S to gnom mieszkający w mieście
<br />Jeden list mówi o nowych członkach i o mapie, którą trzeba im dać, aby trafili.Gdyby zginęli, stworznia, które mają złapać, zjedzą ich ciała i ekwipunek. Nowi łowcy zostali wysłani do kanałów miejskich.
<br />
<br />Gracze wracają do miasta z podorędziem szlaków: winny jest gnomem, potrzebuje żywych ludzi i rzadkich roślin swych celów...
<br />
<br />ZAKOńCZENIE
<br />
<br />(tak naprawdę to tylko najprawdopodobniejsze, wg. mnie, możliwości. Gracze mogą wymyśleć coś innego
)
<br />
<br />Jeżeli gracze nie zostali wykryci przez łowców niewolników, to mogą przyłączyć się do nich, aby przeniknąć do F.S. Jeżlei tak zrobią ich pierwszym zadaniem będzie odtrasportowanie ostaniej ofiary do zleceniodawcy. Kiedy dotrą na miejsce, okaż się, że F.S to sławny rzeźbiarz, Firter "?upek" Stonerkide. Jednka jego umiejętności rzeźbiarskie nie są ąz tak wysokie, ponieważ wszystkie jego rzeźby to zamienieni w kamień przez niego, przy pomocy różdżki, żywe istoty, które dostarczają mu na zlecani łowcy niewolników. Gracze mogą nie dopuścić do zamiany przyprowadzonego przez siebie nieszczęśnika i pokrzyżować plany gnoma. Ten będzie chciał zlikwidować niewygodnych świadków, jednak jeśli umieętnie sięgo zastraszy lub pokona w walce (jest słabym magiem-iluzjonistą) podda się i dobrowolnie odda się przed oblicze sprawiedliwości.
<br />
<br />Jeżeli gracze zlikwidowali łowców niewolników, to będą musieli przeprowadzić przesłuchania wśród wszystkich gnomów w mieścieo inicjałach F.S. Pierwszy dzień przesłuchiwań okaże się nieudany i BG do niczego nie dojdą... Kiedy zmęczeni będą szli do karczmy zobaczą przemykającą się niską, zgarbioną postać. Jeśli ją dogonią i złapią okaże się, że w/w gnom, Firter. Zapytany o powód swojego skradanego wypadu powie , że chciał iść na spacer. Jeżeli gracze nie uwierzą w tę bajeczkę i przycisną go, gnom nie wytrzyma i przyzna się do swych zbrodni. Zostanie postawiony przed sądem i osadzony w więzeniu.
<br />
<br />A co, jeśli gracze nie podążą za ciemną postacią lub puszczą gnoma wolno? Następnego dnia okaże się, że zniknął następny obywatel miasta, sławny rzeźbiarz. ?ledztwo niczego nie wykarze, ale i zaginięcia się skończą. Firter ucieknie do innego miasta i rozpocznie swój proceder od początku, pamiętając o bohaterach, którzy zmusili go zaczynania wszystkiego od nowa...
<br />
<br />Jeśli gracze ujmą gnoma, to za jego pieniądze władze odmienią posągi, które są w mieście lub w okolicy.
<br />
<br />Oto kilka faktów, gdyby gracze postąpili inaczej, niż został oopisane:
<br />-dom Firtera jest w dzielnicy bogaczy i raczej niczym sie nie wyróżnia
<br />-"warsztat" gnoma jest w zamkniętej piwnicy
<br />
<br />WYJA?NIENIA
<br />-roślinki były potrzebne gnomowi do ładowania różdzki. Mieszał je z substancją, którą tylko on umiał wytwarzać i ładował różdżkę
<br />-chłopiec od maga to pomocnik gnoma