Haer'dalis pisze:<br />Człowieku! <br />Zrób sobie przerwę w D&D, bo zaczynasz uprawiać w realu myślenie metasystemowe. <br />Piszesz o bohaterach książkowych! <br />Książkowych! <br />Oni są tacy jak chcą ich autorzy i nie muszą liczyć się z podręcznikiem do żadnego systemu. <br /> <br />Ochłoń! <br />Jeszcze nie jest za późno. Za późno będzie, jak przy goleniu zaczniesz gwizdać marsz imperialny.<!--QuoteEBegin-->Podczas gdy Drizzt ma aż 40% karę do otrzymywanych pdków (za różnicę między fighterem a łowcą oraz łowcą a barbem) podczas gdy Artemis nie ma żadnej kary, ergo powinien się znacznie szybciej rozwijać niż nasz ciemnoskóry bohater.!
Haer'dalis pisze:<br />Hehe, Thomas ju¿ Ci odpowiedzia³ na pierwszy zarzut Zauwa¿, ¿e ca³e mnóstwo bohaterów ksi±¿kowych stricte wg zasad mia³oby kary do expa. Nikt tego jednak nie uwzglêdnia - no bo jak w ogóle chcesz "zmierzyæ" ilo¶æ do¶wiadczenia, któr± w porównaniu do Artemisa otrzymuje Drizzt? Po prostu wyt³umacz sobie to tak: Drizzt wyst±pi³ jako g³ówna postaæ w wiêkszej ilo¶ci ksi±¿ek ni¿ Arty (to akurat jest niezaprzeczalne), wiêc dostaje o 40% wiêcej expa od Entreriego, co niweluje kary. Naci±gane? Owszem - tak samo jak nak³adanie kar na expa, którego tak naprawdê... nie ma. W ¿adnej znanej rozpisce nie ma podanego do¶wiadczenia postaci. To sprawa uznaniowa, dlatego nie ma sensu bawiæ siê w kary. <br /> <br />Co do Jarlaxle, na pewno Servant of the Shard to definitywnie potwierdza, choæ mo¿na by³o siê tego spodziewaæ wcze¶niej. BTW, Servant of the Shard naprawdê warto przeczytaæ. Trochê nu¿y³y mnie rozgrywki gildii w Calimporcie, ale poza tym ksi±¿ka jest ¶wietna, a duet Artemis-Jarlaxle pod koniec po prostu rz±dzi <br /> <br /> <br />P.S. Cieszê siê, ¿e kolejnej osobie rozpiski w ujêciu ogólnym siê spodoba³y<!--QuoteEBegin-->Ja siê przyczêpiê do innego szczegó³u...Wszystko w tych rozpiskach jest ¶wietne tylko...dlaczego u licha rozwiniêty Drizzt ma mieæ ten sam poziom co Artemis ? Spójrzcie na klasy tych panów. Podczas gdy Drizzt ma a¿ 40% karê do otrzymywanych pdków (za ró¿nicê miêdzy fighterem a ³owc± oraz ³owc± a barbem) podczas gdy Artemis nie ma ¿adnej kary, ergo powinien siê znacznie szybciej rozwijaæ ni¿ nasz ciemnoskóry bohater. <br />I jeszcze jedno pytanko. Gdzie zosta³o powiedziane ¿e Jarlaxle nale¿y do rodziny Baenre ?!
Thomas Percy pisze:<br />To ty wyluzuj bo za chwilê zrobisz siê czerwony i zaczniesz gwizdaæ (jak mój czajnik). Thomas ja wiem ¿e postacie literackie siê raczej zasad nie trzymaj±, ale jak ju¿ mówiono przy okazji tego tematu mamy tu k³utniê - czy Drizzt SYSTEMOWO powinien mieæ wysok± si³ê czy te¿ zachowaæ jego literack± wersjê (si³a ni¿sza) inny dowód na SYSTEMOWE potraktowanie tej postaci to danie jej skarbu zgodnie z SYSTEMEM (jako¶ nie przypominam sobie by ktokolwiek tworzy³ dla Drizzta te dodatkowe przedmioty - a przy ich imponuj±cej sile powinno to gdzie¶ zostaæ wspomniane w ksi±¿kach) . Co prawda wygra³a ta druga opcja, ale wyra¼nie by³o widaæ kierowanie siê systemem przy przerabianiu statystyk. <br />Po drugie Drizzt pojawiaj±cy siê na sesji i walcz±cy z BG te¿ przez wielu MG staje siê zwyk³ym SYSTEMOWYM przeciwnikiem - chyba ¿e prowadzisz narracyjne walki, w takiej sytuacji zwracam Ci honor. Dlaczego wiêc siê czepiasz mojego SYSTEMOWEGO podej¶cia do tej postaci ? Taki jest mój styl i nie masz prawa mówiæ mi, ¿e jest on z³y, tylko dlatego, ¿e Twój (najwyra¼niej) jest inny. <br />Co do ilo¶ci przygód, to faktycznie Drizzt mia³ ich wiêcej i tu jestem sk³onny przyznaæ Wam racjê. <br />P.S. Thomas ja siê nie golê (z lenistwa ) wiêc raczej gwizdanie marszu imperialnego mi nie grozi <br />P.S.2. Na drugi raz podejd¼ do sprawy z pewn± doz± luzu - ludzie zazwyczaj nie lubi± jak siê na nich krzyczy. <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wyluzujcie siê panowie . Nie chcê tu mieæ daleko posuniêtych przytyków. - Darklord<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--QuoteEBegin-->Cz³owieku! <br />Zrób sobie przerwê w D&D, bo zaczynasz uprawiaæ w realu my¶lenie metasystemowe. <br />Piszesz o bohaterach ksi±¿kowych! <br />Ksi±¿kowych! <br />Och³oñ! <br />Jeszcze nie jest za pó¼no. Za pó¼no bêdzie, jak przy goleniu zaczniesz gwizdaæ marsz imperialny. :D
Jierdan pisze:<br /> <br />W³a¶ciwie nie ma to znaczenia, nie kierujê siê bowiem CR, tylko ECL, a to akurat siê nie zmieni³o i drow nadal ma ECL +2.<!--QuoteEBegin-->Rozumiem, ¿e CR ma oscylowaæ wokó³ 20? Hmm... Rozpisuj±c Drizzta i Jarlaxle'a bierzesz drowa z FRCS (CR+2) czy tego z DMG (CR+1)? <br />
Kiaryn'Veil Duskryn pisze:<br />O mało się nie udławiłem [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_cool.gif[/img] <br />Bo drużyna której mistrzuję na dojście do poziomów 16-21 (od Moniki do Darklorda) potrzebowała ponad PIęćDZIESIęCIU min. szściogodzinnych sesji.<br /><br />A tyle sesji rozegrałem paladynem Michaelem Mhorem, by dojść do 21 poziomu:<br /><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Adventures at Cerilia:<br />1. Challenge of Champions<br />2. The Dark of the Moon<br />3. Powrót z Vosgardu<br />4. Njalgrim`s Doom<br />5. Horns of Droene<br />6. Sword & Crown<br />7. Seadrake <br />8. Fang of Kriesha <br />9. Dwarven Steel<br />10. Coil of the Serpent<br />11. Wieża szadżira <br />12. bitwa z Gorgonem <br />13. Servitudine, Hydra <br />14. Sword of Roele<br />15. Chimaera <br />16. Heroe`s Pride<br />17. Assassin Mountains<br />18. Warlock of the Stonecrowns <br />19. Rod of Seven Parts 1: Sign of Golden Cocatrice<br />20. Rod of Seven Parts 2: mag-smok w Vosgaardzie<br />21. Rod of Seven Parts 3: Night Raiders<br />22. Rod of Seven Parts 4: Uninvited Guests, Druids` Mission<br />23. porwanie w Sonnelind<br />24. Fang of Kriesha-drugie podejście<br />25. Rod of Seven Parts 5: Hospitality<br />26. Rod of Seven Parts 6: Forgotten Temple<br />27. Rod of Seven Parts 7: Citadel of Chaos <br />28. Wojna z Boeruinem<br />29. Dragon Mountain 1<br />30. Dragon Mountain 2<br />31. Forlorn<br />32. Drayfeld Mansion 1<br />33. Drayfeld Mansion 2<br />34. Castle Belleme<br />35. Dragon Mountain 3<br />36. bunt w Aerenwe<br />37. Secrets of the Seal, czyli Graal 1<br />38. Hunting for Fenris & Moridaen the Wolf <br />39. Zdobyć koplnię dla Mhora<br />40. Bad Saarow <br />41. Blood Hungry<br />42. Sword Mage <br />43. Zielone macki 1<br />44. Dark Road<br />45. Testament Liliany Swordwraith <br />46. Mother`s Curse<br />47. Zielone macki 2<br />48. Avatar Erika i assassini<br />49. Manslayer w Myth Drannor <br />50. Intryga w Triumwiracie <br />51. Misja do Tuarhievel<br />52. House of Strahd<br />53. Rhoubhe Manslayer<br />54. Drzewo w północnym odcieniu<br />55. Ruins of Sokkar<br />56. City of Brass<br />57. Ailamer`s Lair<br />58. Zamek Drachenfels 1<br />59. Zamek Drachenfels 2<br />60. Into the City<br />61. Zakony i zamtuzy<br />62. Bitwa powietrzna o Bevaldruor<br />63. Il nome della rosa, czyli Graal 2<br />64. King of Giantdowns 1:Lure of the Leucrotta<br />65. King of Giantdowns 2:Defense of Lemnjohen<br />66. King of Giantdowns 3:Infiltrating the Kjarhoelle<br />67. King of Giantdowns 4:Journey to Blackgate<br />68. King of Giantdowns 5:White Witch<br />69. Ragnarook 1, Starzec z gór<br />70. Terrible Awakening, czyli Ragnarook 2<br />71. Helm of Selnor<br />72. Darkhold<br />73. Thoughts of Darkness 1<br />74. Thoughts of Darkness 2<br />75. Ascalon 1555<br />76. Sextans of the Seven Seas 1: Banshegh<br />77. Sextans of the Seven Seas 2: Rhuellan the Lich<br />78. Sextans of the Seven Seas 3: Jantara<br />79. Sextans of the Seven Seas 4: Polowanie w Thuringode<br />80. Sextans of the Seven Seas 5: Rafa Szkieletów<br />81. Icecradle <br />82. Shadows of Darkness 1 (First wraith)<br />83. Shadows of Darkness 2 (Subquests)<br />84. Shadows of Darkness 3 (Fail on vampiress` castle)<br />85. Shadows of Darkness 4 (Avoozl is dead)<br />86. Po zmroku<br />87. City of Intrigues 1: twierdza Zulai<br />88. City of Intrigues 2: Wyprawa do Kruka<br />89. City of Intrigues 3: kuźnia golemów <br />90. City of Intrigues 4: Latifa el-Khasabat<br />91. City of Intrigues 5: Kult Prawdziwego Płomienia<br />92. City of Intrigues 6: wojna Omara z Rashadem<br />93. City of Intrigues 7: The great & dread God 1<br />94. City of Intrigues 8: The great & dread God 2<br />95. City of Intrigues 9: konkurs na wojownika perły<br />96. City of Intrigues 10: wyspa kapitan Rzeź<br />97. City of Intrigues 11: Land of the Men with Tails<br />98. City of Intrigues 12: smocze Wyspy<br />99. Krew na nadmorskim piasku<br />100. Inwazja Ligi Humanoidów na Gorgona<br />101. Bitwa w Isaere<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--QuoteEBegin-->U mnie drużyna składająca się z 12-poziomowych postaci jest po minimum 10 sesjach (to baaardzo dużo) i jej członkowie są niemałymi osobistościami na Faerunie...
Thomas Percy pisze:<br />Różnie ludzie grają . Moim graczom awansowanie od 6 do 13 poziomu zajęło ok. 14 sesji . Z kolei u kolgei u którego gramy licząc PD tabelką, leeeecimy do góry . <br /> <br />Jak zaczniemy nową kampanię (jak już skończę mój świat autorski) to gracze będą awansowali wolniej .<!--QuoteEBegin-->O mało się nie udławiłem <br />Bo drużyna której mistrzuję na dojście do poziomów 16-21 (od Moniki do Darklorda) potrzebowała ponad PIęćDZIESIęCIU min. szściogodzinnych sesji. <br />
Thomas Percy pisze:<br /> <br />Sure thing! <br /> <br />Tak na marginesie - imponuj±ca ewidencja sesji 8O Ja nigdy nie nazywam epizodów swojej kampanii, choæ od pewnego czasu prowadzê CotSQ (wiêc nie mam specjalnie czego nazywaæ), a od jeszcze pewniejszego czasu w ogóle nie gramy<!--QuoteEBegin--> <br />Fajnie, tylko jedna pro¶ba. <br />Je¶li bêdziesz u¿ywa³ sprzêtu i zaklêæ innych ni¿ z core rule books, daj krótki opis ich mocy.