Pewnego radosnego dnia, chwyciłem za kartkę papieru i zacząłem pisać to i owo. Powstał mi zarys Klasy Prestiżowej, którym chętnie się podzielę i skorzystam z jego krytyki. Podziękowania dla Sula, który zgodził się obejrzeć klasę jako pierwszy i przedstawił co powinno zostać zmienione. Rozpiska jest już po zmianach. Z góry dziękuję za wasze opinie.
X
Niejednego maga łączy silna więź z nieodłącznym towarzyszem jakim jest chowaniec. Często decydują się więc na tę klasę prestiżową, by polepszyć zdolności swojego pupila, tak by ten stał się potężnym sprzymierzeńcem.
Kości Wytrzymałości: k4
Wymagania
Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać X
Wiedza (tajemna): Ranga 6
Specjalne: Postać musi posiadać chowańca
Umiejętności klasowe
Umiejętności klasowe X (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to: Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wiedza (Int), Wróżenie (Int, umiejętność wyłączna), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Profesja (Rzt). Opis tych umiejętności znajduje się w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.
Poziom BAB Wytrwałość Refleks Wola Specjalne Czary
1 +0 +0 +0 +2 Wzmocnienie, Obrona I jak +1 w klasie
2 +0 +0 +0 +3 Wzmocnienie, Powiększenie więzi I -
3 +2 +1 +1 +3 Wzmocnienie, Nowa siła jak +1 w klasie
4 +2 +1 +1 +4 Wzmocnienie, Zwiększenie, Obrona II -
5 +3 +1 +1 +4 Wzmocnienie, Nowe zdolności jak +1 w klasie
6 +3 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Nowa siła -
7 +4 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Powiększenie więzi II jak +1 w klasie
8 +4 +2 +2 +6 Wzmocnienie, Nowe zdolności -
9 +5 +3 +3 +6 Wzmocnienie, Nowa siła jak +1 w klasie
10 +5 +3 +3 +7 Wzmocnienie, Mistrz kształtowania -
Właściwości klasowe
Oto właściwości klasowe X.
Biegłość w broni i pancerzu: X nie zyskuje nowych biegłości w żadnym pancerzu i żadnej broni.
Rzucanie czarów: Na poziomach 1, 3, 5, 7 i 9 w tej klasie prestiżowej X zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy czarującej (dotyczy tylko czarodziejów i zaklinaczy), której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę presiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie (zwiększenie siły karcenia czy kontrolowania nieumarłych, nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzymałości - oczywiście inne niż wynikające z klasy prestiżowej - i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został X, musi zadecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom".
Wzmocnienie: Na każdym poziomie chowaniec dostaje jeden dodatkowy punkt do atrybutu wybranego przez jego pana. Prócz tego chowaniec zyskuje moce tak jakby jego pan awansował w klasie dzięki której ma chowańca.
Obrona: Chowaniec na 1 poziomie dostaje premię z okoliczności +3 do trafienia i +4 do obrażeń, jeżeli walczy z przeciwnikiem mogącym wkrótce wyrządzić krzywdę jego panu. Na poziomie 4 premia zwiększa się do +6 do trafienia i +8 do obrażeń.
Powiększenie więzi: Na 2 poziomie odległość z jakiej możesz się kontaktować z chowańcem rośnie do 15 km. Na 7 poziomie rośnie do 30 km.
Nowa siła: Na poziomach 3, 6 i 9 chowaniec otrzymuje następujące zdolności: +10 PW, +2 naturalna KP, +3 do rzutu na trafienie, +2 do obrażeń. Ponadto jeżeli chowaniec posiada specjalną zdolność o ustalonym ST, to owy ST rośnie o 5.
Zwiększenie: Na 4 poziomie rozmiar chowańca zmienia się na o jeden większy, nie może on jednak przekroczyć dużego.
Nowe zdolności: Na 5 i 8 poziomie chowaniec zdobywa jeden poziom w podstawowej klasie wybranej przez jego pana (nie może być to jednak Mnich, Kapłan, Paladyn). Należy jednak pamiętać, że niektóre uzyskane zdolności w żaden sposób się chowańcowi nie przydadzą, a jeśli z awansu w klasie wynika wybranie atutu, to atut ten musi pasować do chowańca (np. wąż raczej nie uzyska biegłości w łuku). Ponadto chowaniec nie może posiadać własnego chowańca, a także nie może oczywiście rzucać niektórych czarów, jeśli nie spełnia do tego odpowiednich wymagań. Może w ten sposób awansować kilkukrotnie w jednej klasie.
Mistrz Kształtowania: od 10 poziomu w tej klasie, mag może nadawać swojemu chowańcowi któreś z wymienionych mocy: Wzmocnienie - koszt 8000 PD; Obrona - koszt 10 000 PD; Powiększenie więzi (o 15 km) - koszt 5000 PD; Nowa Siła - 13 000 PD; Zwiększenie - koszt 7000 PD; Nowe zdolności - koszt wynosi tyle ile chowaniec by potrzebował do awansowania na kolejny poziom + 2000. Proces ten trwa około 20 minut i wymaga ciszy i skupienia (jeśli ktoś przeszkodzi w ciągu tych 20 minut, to chowaniec nie zyska nic, zaś mag i tak straci doświadczenie). Premie oczywiście się kumulują.
_
Korekta
Nam