Zrodzony z fantastyki

 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

Chowaniec Master*

pt mar 12, 2004 9:00 pm

Pewnego radosnego dnia, chwyciłem za kartkę papieru i zacząłem pisać to i owo. Powstał mi zarys Klasy Prestiżowej, którym chętnie się podzielę i skorzystam z jego krytyki. Podziękowania dla Sula, który zgodził się obejrzeć klasę jako pierwszy i przedstawił co powinno zostać zmienione. Rozpiska jest już po zmianach. Z góry dziękuję za wasze opinie.

X

Niejednego maga łączy silna więź z nieodłącznym towarzyszem jakim jest chowaniec. Często decydują się więc na tę klasę prestiżową, by polepszyć zdolności swojego pupila, tak by ten stał się potężnym sprzymierzeńcem.

Kości Wytrzymałości: k4

Wymagania

Oto wymagania, które postać musi spełnić, aby zostać X

Wiedza (tajemna): Ranga 6

Specjalne: Postać musi posiadać chowańca

Umiejętności klasowe

Umiejętności klasowe X (i atrybut kluczowy dla każdej z nich) to: Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wiedza (Int), Wróżenie (Int, umiejętność wyłączna), Postępowanie ze zwierzętami (Cha), Profesja (Rzt). Opis tych umiejętności znajduje się w Rozdziale 4: Umiejętności w Podręczniku Gracza.

Punkty umiejętności na każdym poziomie: 2 + modyfikator z Int.

Poziom BAB Wytrwałość Refleks Wola Specjalne Czary

1 +0 +0 +0 +2 Wzmocnienie, Obrona I jak +1 w klasie

2 +0 +0 +0 +3 Wzmocnienie, Powiększenie więzi I -

3 +2 +1 +1 +3 Wzmocnienie, Nowa siła jak +1 w klasie

4 +2 +1 +1 +4 Wzmocnienie, Zwiększenie, Obrona II -

5 +3 +1 +1 +4 Wzmocnienie, Nowe zdolności jak +1 w klasie

6 +3 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Nowa siła -

7 +4 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Powiększenie więzi II jak +1 w klasie

8 +4 +2 +2 +6 Wzmocnienie, Nowe zdolności -

9 +5 +3 +3 +6 Wzmocnienie, Nowa siła jak +1 w klasie

10 +5 +3 +3 +7 Wzmocnienie, Mistrz kształtowania -

Właściwości klasowe

Oto właściwości klasowe X.

Biegłość w broni i pancerzu: X nie zyskuje nowych biegłości w żadnym pancerzu i żadnej broni.

Rzucanie czarów: Na poziomach 1, 3, 5, 7 i 9 w tej klasie prestiżowej X zyskuje zaklęcia, tak jakby awansował na kolejny poziom klasy czarującej (dotyczy tylko czarodziejów i zaklinaczy), której był przedstawicielem, zanim zdecydował się na klasę presiżową. Nie otrzymuje jednak żadnych innych korzyści wynikających z awansu w zwykłej klasie (zwiększenie siły karcenia czy kontrolowania nieumarłych, nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzymałości - oczywiście inne niż wynikające z klasy prestiżowej - i tak dalej), z wyjątkiem wzrostu efektywnego poziomu czarującego. Jeżeli bohater miał więcej niż jedną klasę pozwalającą na rzucanie zaklęć, zanim został X, musi zadecydować, z której z nich wynikać będą nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom".

Wzmocnienie: Na każdym poziomie chowaniec dostaje jeden dodatkowy punkt do atrybutu wybranego przez jego pana. Prócz tego chowaniec zyskuje moce tak jakby jego pan awansował w klasie dzięki której ma chowańca.

Obrona: Chowaniec na 1 poziomie dostaje premię z okoliczności +3 do trafienia i +4 do obrażeń, jeżeli walczy z przeciwnikiem mogącym wkrótce wyrządzić krzywdę jego panu. Na poziomie 4 premia zwiększa się do +6 do trafienia i +8 do obrażeń.

Powiększenie więzi: Na 2 poziomie odległość z jakiej możesz się kontaktować z chowańcem rośnie do 15 km. Na 7 poziomie rośnie do 30 km.

Nowa siła: Na poziomach 3, 6 i 9 chowaniec otrzymuje następujące zdolności: +10 PW, +2 naturalna KP, +3 do rzutu na trafienie, +2 do obrażeń. Ponadto jeżeli chowaniec posiada specjalną zdolność o ustalonym ST, to owy ST rośnie o 5.

Zwiększenie: Na 4 poziomie rozmiar chowańca zmienia się na o jeden większy, nie może on jednak przekroczyć dużego.

Nowe zdolności: Na 5 i 8 poziomie chowaniec zdobywa jeden poziom w podstawowej klasie wybranej przez jego pana (nie może być to jednak Mnich, Kapłan, Paladyn). Należy jednak pamiętać, że niektóre uzyskane zdolności w żaden sposób się chowańcowi nie przydadzą, a jeśli z awansu w klasie wynika wybranie atutu, to atut ten musi pasować do chowańca (np. wąż raczej nie uzyska biegłości w łuku). Ponadto chowaniec nie może posiadać własnego chowańca, a także nie może oczywiście rzucać niektórych czarów, jeśli nie spełnia do tego odpowiednich wymagań. Może w ten sposób awansować kilkukrotnie w jednej klasie.

Mistrz Kształtowania: od 10 poziomu w tej klasie, mag może nadawać swojemu chowańcowi któreś z wymienionych mocy: Wzmocnienie - koszt 8000 PD; Obrona - koszt 10 000 PD; Powiększenie więzi (o 15 km) - koszt 5000 PD; Nowa Siła - 13 000 PD; Zwiększenie - koszt 7000 PD; Nowe zdolności - koszt wynosi tyle ile chowaniec by potrzebował do awansowania na kolejny poziom + 2000. Proces ten trwa około 20 minut i wymaga ciszy i skupienia (jeśli ktoś przeszkodzi w ciągu tych 20 minut, to chowaniec nie zyska nic, zaś mag i tak straci doświadczenie). Premie oczywiście się kumulują.
_
Korekta
Nam
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 7:40 pm przez Namrasit, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Ryoga
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 598
Rejestracja: ndz maja 09, 2004 10:56 pm

pt mar 12, 2004 9:12 pm

Mechanicznie to klasa jest troszkę za słaba, ale podobnie jak Zaklinacz Kadzidełek ma spory potencjał fabularny. Mam klka pomysłów jak by tu coś zmienić, ale najpierw muszę się obecnemu kształtowi klasy dobrze przyjrzeć. Ale jak na razie wrażenia dość pozytywne. Klasa powinła mieć w każdym razie długie uszy i walczyć wiosłem :wink: .
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt mar 12, 2004 9:33 pm

Hehe, tak to jest, jak się poprawia i nie zapisuje :wink: Poprawny BAB wynosi na poziomie 1 :arrow: +0 i rośnie o jeden na poziomach parzystych. IMHO nie powinien wzrastać poziom czarującego (oraz wszystkie efekty opisane w bloczku Rzucanie czarów) jeśli owy czarujący nie ma dostępu do chowańców. Czyli nie może wzrosnąc poziom rzucającego kapłana, barda, paladyna... Te klasy nie powiinny mieć także możliwości zdobywania czarów. innymi słowy to co napisałeś powinno się odnośić tylko do wizardów i sorcererów. A właśnie. Czy ta klasa daje jakieś bonusy do animal companion?
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

pt mar 12, 2004 9:44 pm

Czy ta klasa daje jakie¶ bonusy do animal companion?
<br />My¶lê, ¿e raczej nie. Tzn. raczej trzeba by by³o trochê niektóre rzeczy pozmieniaæ, aby bardziej pasowa³o do nie-magów, chocia¿ oczywi¶cie, je¶li zostanie mi wykazane, ¿e powinno im dawaæ to zmieniê :) . Je¶li za¶ chodzi o poziom czaruj±cego to zgadzam siê ca³kowicie i wprowadzê zmianê.
 
Ais Seveu
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 223
Rejestracja: pn lip 14, 2003 11:21 pm

pt mar 12, 2004 9:45 pm

<!--QuoteBegin-Terai+-->
Terai pisze:
<!--QuoteEBegin--> Zwiêkszenie: Na 4 poziomie rozmiar chowañca zmienia siê na o jeden wiêkszy, nie mo¿e on jednak przekroczyæ du¿ego.
<br /> <br /> <br />Konieczno¶æ zwiêkszenia mo¿e byæ spor± wad± tej PrC. Czasem g³ówn± zalet± chowañca jest to, ¿e jest ma³y/malutki/filigranowy. Ograniczenie "nie mo¿e przekroczyæ du¿ego" jest trochê sztywne. W koñcu istniej± chowañce dla postaci o mniejszych i wiêkszych rozmiarach od ¶redniego, wiêc maksymalny rozmiar chowañca równie¿ mo¿naby ustaliæ adekwatnie do rozmiarów pana. <br /> <br />A fabularnie cud, miód i rodzynki w czekoladzie. Mam BN z obsesj± na punkcie chowañca, wiêc mi siê przyda :).
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

pt mar 12, 2004 9:45 pm

Terai, powinnine¶ jeszcze napisaæ dok³adniejszy jej opis i - przede wszystkim - wymy¶liæ nazwê! :wink: <br />Ale tak ogólnie mówi±c to klasa, jak dla mnie, jest za s³aba - mechanicznie i fabularnie. <br /> <br />Nie podoba mi siê jeszcze pomys³ z umiejêtno¶ci± na 10. poziomie. Do¶wiadczenie za zdolno¶ci? :| My¶lê, ¿e lepiej by³oby stworzyæ co¶ innego. I dlaczego ograniczasz rozmiar chowañca do Du¿ego? Gdyby jeszcze o jeden zwiêkszyæ nikomu nie zaszkodzi. :mrgreen: <br /> <br />Ale tak poza tym, to bardzo fajny pomys³ i ogólnie mi siê podoba wizja postaci po¶wiêcaj±cej siê swojemu pupilkowi. :razz:
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

pt mar 12, 2004 9:57 pm

Odno¶nie zwiêkszenia: Mo¿e w takim razie wprowadziæ zmianê, by chowaniec osi±ga³ rozmiar o maximum jeden wiêkszy od rozmiaru pana? Mo¿naby te¿ daæ mo¿liwo¶æ nie skorzystania ze zwiêkszenia.
Gdyby jeszcze o jeden zwiêkszyæ nikomu nie zaszkodzi. :mrgreen:
My¶lê, ¿e jak chowaniec bêdzie wiêkszy od swojego pana to i tak ju¿ sporo... <br />Odno¶nie opisu: Postaram siê w wolnym czasie napisaæ co¶ wiêcej, a potem przepiszê to tutaj. <br />Odno¶nie nazwy: Prawdê mówi±c nie mam ¿adnego pomys³u na nazwê, a Chowaniec Master chyba nie jest najlepszym wyj¶ciem :) . <br />Odno¶nie umiejêtno¶ci na 10 poziomie: Mag po¶wiêca czê¶æ swojej mocy by wzmocniæ chowañca, tak naprawdê robi³ to tak¿e awansuj±c w tej klasie, poniewa¿ zamiast po¶wiêciæ do¶wiadczenie na awans w np. czystym czarodzieju (co jego samego wzmocni³oby bardziej), zdecydowa³ siê na zu¿ycie do¶wiadczenia czê¶ciowo na wzmocnienie chowañca. Da³em mu tê zdolno¶æ, poniewa¿ gdyby nie potrafi³ dalej wzmacniaæ swojego chowañca to po awansowaniu pewnej ilo¶ci poziomów w innej klasie, chowaniec prawdopodobnie sta³by siê bezu¿yteczny, gdy¿ przeciwnicy byliby za silni. Innymi s³owy poziomy w X posz³yby na marne.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

pt mar 12, 2004 9:58 pm

Patrząc pod kątem munchikinów jakie ostatnio serwuje WoTC i inne wydawnictwa, to faktycznie, klasa troszkę słaba :wink: Można by wprowadzić kilka zdolności, które mag po osiągnięciu kolejnego poziomu będzie mógł wybrać. Wyeliminuje to zwiększenie chowańca w wypadku, gdy ktoś tego nie chce. Poza tym, można by wprowadzić także troszkę zdolności dla maga. Nie powinno go za bardzo przypakować, a z drugiej strony, nie będzie zbyt słaby
 
Qbe
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 230
Rejestracja: śr paź 09, 2002 6:36 pm

pt mar 19, 2004 4:49 pm

Fajna presti¿ówka - jednak trochê za s³aba - byæ mo¿e dodaj do niej jedn± z ni¿ej podanych zdolno¶ci, ¿eby j± podpakowaæ: <br /> <br />1. Przy³±czam siê do g³osu, trzeba zdecydowanie daæ pe³ny rozwój czarów - napakowany chowaniec nigdy nie zast±pi dobrego zaklêcia, za¶ klasa mimo ciekawo¶ci fabularnej z "czystym" magiem szans nie ma (no chyba ¿e chowaniec wejdzie w jakie¶ miejsce wymagaj±ce od wroga testów na koncentracjê :wink: ) <br />2. Jedna zdolno¶æ, o której pomy¶la³em - wiê¼ krwi - dziêki niej mag i chowaniec mog± przekazywaæ sobie HP ( max na rundê - 1*poziom PrC, gdy u¿yte jako akcja move-equivalent, 1,5*PrC gdy standardowa, i 2*PrC, gdy pe³norundowa) - ta zdolno¶æ mo¿e uratowaæ ¿ycie jednemu z przyjació³. Ta zdolno¶æ jest supernatural. <br />3. Wiê¼? [jaka¶tam- duszy? umys³u?] - ta zdolno¶æ zdobyta na wy¿szych poziomach, daje zdolno¶æ chowañcowi, jakby posiada³ ring of spell storing - wzmacnia jedn± z wa¿nych zdolno¶ci chowañca - szpiegowanie.
 
XXS Gnom
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 97
Rejestracja: wt wrz 16, 2003 8:50 pm

pt mar 19, 2004 8:11 pm

Szczerze mówiąc też jestem za tym by nie było "powiększania" chowańca. <br />Po paru przeróbkach mógłbyś z tej klasy zrobić klase dla paladyna, czarodzieja, zaklinacza, druida lub tropiciela.Paladyn miałby plusy dla wierzchowca, czarodziej i zaklinacz dla chowańca, druid i tropiciel dla zwierzaka.co o tym myślisz :?:
 
Hoppus__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: sob mar 13, 2004 7:03 pm

pt mar 19, 2004 8:37 pm

Co do tego powiêkszenia mo¿na by daæ wybór albo powiêkszenie albi pomniejszenie to by rozwi±za³o problem, niektórym ma³y chowaniec bardziej ciê przyda. <br />Jak bêde mia³ inne pomys³y to napisze, ale ogulnie to presti¿ jest wmiare fajny. <br />Gratuluje pomys³u
 
Terai__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 381
Rejestracja: czw sty 30, 2003 8:57 pm

śr kwie 14, 2004 12:07 am

Uff, wybaczcie moje lenistwo i to, ¿e dopiero teraz siê za to wzi±³em chocia¿ w sumie nie mia³em tak du¿o do zrobienia. Oto wersja po paru poprawkach. Zmiany, papuguj±c po niektórych innych 8) , zaznaczy³em na niebiesko. Wielkie dziêki wszystkim za krytykê i pomys³y. <br /> <br /> <br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wychowawca(?!)<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br />Niejednego maga ³±czy silna wiê¼ z nieod³±cznym towarzyszem jakim jest chowaniec. Czêsto decyduj± siê wiêc na tê klasê presti¿ow±, by polepszyæ zdolno¶ci swojego pupila, tak by ten sta³ siê potê¿nym sprzymierzeñcem. <br />[b]Ko¶ci Wytrzyma³o¶ci: k4 <br /> <br />Wymagania <br />Oto wymagania, które postaæ musi spe³niæ, aby zostaæ <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wychowawc±<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />Wiedza (tajemna): Ranga 6 <br />Specjalne: Postaæ musi posiadaæ chowañca <br /> <br />Umiejêtno¶ci klasowe <br />Umiejêtno¶ci klasowe <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wychowawcy<!--colorc--></span><!--/colorc--> (i atrybut kluczowy dla ka¿dej z nich) to: Alchemia (Int), Czarostwo (Int), Koncentracja (Bd), Wiedza (Int), Wró¿enie (Int, umiejêtno¶æ wy³±czna), Postêpowanie ze zwierzêtami (Cha), Profesja (Rzt). Opis tych umiejêtno¶ci znajduje siê w Rozdziale 4: Umiejêtno¶ci w Podrêczniku Gracza. <br /> <br /> Punkty umiejêtno¶ci na ka¿dym poziomie: 2 + modyfikator z Int. <br /> <br />Poziom BAB Wytrwa³o¶æ Refleks Wola Specjalne Czary <br />1 +0 +0 +0 +2 Wzmocnienie, Obrona I <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->jak +1 w klasie<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />2 +0 +0 +0 +3 Wzmocnienie, Powiêkszenie wiêzi I, <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wiê¼ Krwi<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />3 +2 +1 +1 +3 Wzmocnienie, Nowa si³a - <br />4 +2 +1 +1 +4 Wzmocnienie, <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wybór I<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />5 +3 +1 +1 +4 Wzmocnienie, Nowe zdolno¶ci <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->jak +1 w klasie<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />6 +3 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Nowa si³a - <br />7 +4 +2 +2 +5 Wzmocnienie, Powiêkszenie wiêzi II, <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wybór II<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />8 +4 +2 +2 +6 Wzmocnienie, Nowe zdolno¶ci <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->jak +1 w klasie<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br />9 +5 +3 +3 +6 Wzmocnienie, Nowa si³a - <br />10 +5 +3 +3 +7 Wzmocnienie, Mistrz kszta³towania <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->jak +1 w klasie<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> <br /> <br />W³a¶ciwo¶ci klasowe <br />Oto w³a¶ciwo¶ci klasowe Wychowawca. <br /> Bieg³o¶æ w broni i pancerzu: Wychowawca nie zyskuje nowych bieg³o¶ci w ¿adnym pancerzu i ¿adnej broni. <br /> Rzucanie czarów: Na poziomach <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->1,2,4,5,7,8 i 10<!--colorc--></span><!--/colorc--> w tej klasie presti¿owej Wychowawca zyskuje zaklêcia, tak jakby awansowa³ na kolejny poziom klasy czaruj±cej (dotyczy tylko czarodziejów i zaklinaczy), której by³ przedstawicielem, zanim zdecydowa³ siê na klasê presi¿ow±. Nie otrzymuje jednak ¿adnych innych korzy¶ci wynikaj±cych z awansu w zwyk³ej klasie (zwiêkszenie si³y karcenia czy kontrolowania nieumar³ych, nowe atuty metamagiczne lub tworzenia przedmiotów oraz punkty wytrzyma³o¶ci - oczywi¶cie inne ni¿ wynikaj±ce z klasy presti¿owej - i tak dalej), z wyj±tkiem wzrostu efektywnego poziomu czaruj±cego. Je¿eli bohater mia³ wiêcej ni¿ jedn± klasê pozwalaj±c± na rzucanie zaklêæ, zanim zosta³ Wychowawca, musi zadecydowaæ, z której z nich wynikaæ bêd± nowe czary dziennie, a zatem w której uzyska "wirtualny poziom". <br /> Wzmocnienie: Na ka¿dym poziomie chowaniec dostaje jeden dodatkowy punkt do atrybutu wybranego przez jego pana. Prócz tego chowaniec zyskuje moce tak jakby jego pan awansowa³ w klasie dziêki której ma chowañca. <br /> Obrona: Chowaniec na 1 poziomie dostaje premiê z okoliczno¶ci +3 do trafienia i +4 do obra¿eñ, je¿eli walczy z przeciwnikiem mog±cym wkrótce wyrz±dziæ krzywdê jego panu. Na poziomie 4 premia zwieksza sie do +6 do trafienia i +8 do obra¿eñ. <br /> Powiêkszenie wiêzi: Na 2 poziomie odleg³o¶æ z jakiej mo¿esz siê kontaktowaæ z chowañcem ro¶nie do 15 km. Na 7 poziomie ro¶nie do 30 km. <br /> <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wiê¼ Krwi: Dziêki niej mag i chowaniec mog± przekazywaæ sobie PW ( maksimum na rundê - 1*poziom PrC, gdy u¿yte jako akcja move-equivalent, 1,5*PrC gdy standardowa, i 2*PrC, gdy pe³norundowa) - ta zdolno¶æ mo¿e uratowaæ ¿ycie jednemu z przyjació³. Ta zdolno¶æ jest supernaturalna.<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> Nowa si³a: Na poziomach 3, 6 i 9 chowaniec otrzymuje nastêpuj±ce zdolno¶ci: +10 PW, +2 naturalna KP, +3 do rzutu na trafienie, +2 do obra¿eñ. Ponadto je¿eli chowaniec posiada specjaln± zdolno¶æ o ustalonym ST, to owy ST ro¶nie o 5. <br /> <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wybór: Na 4 i 7 poziomie Wychowawca wybiera now± moc dla swojego pupila spo¶ród tych podanych poni¿ej: <br /> Zwiêkszenie: rozmiar chowañca zmienia siê na o jeden wiêkszy, nie mo¿e on jednak przekroczyæ du¿ego. <br /> Wyszkolenie: chowaniec zyskuje 10 punktów na rangi w wybranych przez jego pana umiejêtno¶ciach. Chowaniec musi jednak wcze¶niej posiadaæ zdolno¶æ pos³ugiwania siê dan± umiejêtno¶ci±. <br /> Wytrzyma³o¶æ: Wytrzyma³o¶æ pupila wzrasta - dostaje dodatkowe 25 punktów wytrzyma³o¶ci. <br /> Odporno¶æ: Chowaniec zyskuje redukcjê obra¿eñ przeciwko jednemu wybranemu przez jego pana typowi obra¿eñ. Wynosi ona 5/-. Odporno¶æ mo¿na wybraæ parokrotnie, za ka¿dym jednak razem nale¿y wybraæ inny rodzaj obra¿eñ.<!--colorc--></span><!--/colorc--> <br /> Nowe zdolno¶ci: Na 5 i 8 poziomie chowaniec zdobywa jeden poziom w podstawowej klasie wybranej przez jego pana (nie mo¿e byæ to jednak Mnich, Kap³an, Paladyn). Nale¿y jednak pamiêtaæ, ¿e niektóre uzyskane zdolno¶ci w ¿aden sposób siê chowañcowi nie przydadz±, a je¶li z awansu w klasie wynika wybranie atutu, to atut ten musi pasowaæ do chowañca (np. w±¿ raczej nie uzyska bieg³o¶ci w ³uku). Ponadto chowaniec nie mo¿e posiadaæ w³asnego chowañca, a tak¿e nie mo¿e oczywi¶cie rzucaæ niektórych czarów, je¶li nie spe³nia do tego odpowiednich wymagañ. Mo¿e w ten sposób awansowaæ kilkukrotnie w jednej klasie. <br /> Mistrz Kszta³towania: od 10 poziomu w tej klasie, mag mo¿e nadawaæ swojemu chowañcowi które¶ z wymienionych mocy: Wzmocnienie - koszt 8000 PD; Obrona - koszt 10 000 PD; Powiêkszenie wiêzi (o 15 km) - koszt 5000 PD; Nowa Si³a - 13 000 PD; <!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Wybór<!--colorc--></span><!--/colorc--> - koszt 7000 PD; Nowe zdolno¶ci - koszt wynosi tyle ile chowaniec by potrzebowa³ do awansowania na kolejny poziom + 2000. Proces ten trwa oko³o 20 minut i wymaga ciszy i skupienia (je¶li kto¶ przeszkodzi w ci±gu tych 20 minut, to chowaniec nie zyska nic, za¶ mag i tak straci do¶wiadczenie). Premie oczywi¶cie siê kumuluj±.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości