Zrodzony z fantastyki

 
JaaA
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw cze 12, 2003 8:10 pm

Czarodziej: budowa czy intelekt?

czw maja 27, 2004 9:22 pm

jak uwazacie, czy ta porada z podrecznika Ksiêga i krew by przy two¿eniu czarodzieja czy zaklinacza jawieksz± statystyke wpakowaæ w budowe a nie w inteligencje czy charyzne? A co jesli zaczyna siê gre na powiedzmy pi±tym levelu?? Jeszcze taka kwestia wieku czarodzieja. Jeli jest on stary ma plusy do intelektu i charyzmy ale minusy do budowy. Czy warto wybieraæ podesz³y wiek?? <br /> <br />Moim zdaniem ta porada jest przydatna tylko na pierwszych poziomach (1-3). Gdy ma sie ju¿ dostep do czarów takich jak kula ognia i ma siê rolê ofensywn± w dru¿ynie lepiej wychodzi gdy wpakuje sie wiecej w intelekt lub charyzmê z powody trudnieszego rzutu obronnego. <br /> <br />Moim czarodziejem na poczatku wpakowalem max w intelekt a wybra³em stary wiek, a teraz na 9 levelu nie¿a³uje tej decyzji.
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

czw maja 27, 2004 10:00 pm

Moim zdaniem najważniejsza jestcecha na której opierają się czary , dopiero potem zwiększam budowę , jednakże każdy woli coś innego. To zależy też oczywiście od tego czy planujemy przyszłośc maszemu magowi ( i jaką ).ja rzuty przydzielam w takiej <br />kolejności : ( dla czarownika) 1.Charyzma, 2.Budowa, 3.Intelekt, 4.Siła, 5.Zręczność 6.Madrość. Jak dla czarodzieja to zamieniam miejscami 1 i 3. <br /> <br />Co do wieku , to raczej nie mog się za bardzo wypowiediec bo nie grałem nigdy starym magiem, moje postacie mają z reguły po 24-27 lat. I gra mi się taką postacią dobrze :)
 
Darius__
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 906
Rejestracja: pn paź 21, 2002 8:24 pm

czw maja 27, 2004 10:22 pm

Graj±c czarodziejami, zawsze inwestujê w Intelligence. To absolutnie priorytetowa cecha - zwiêksza ilo¶æ czarów, maksymalny poziom i ich moc - a przecie¿ zaklêcia s± zarówno ofensywnym jak i defensywnym kapita³em maga. Constitution i Dexterity to dwie drugorzêdne, ale równie¿ istotne cechy. Tworz±c maga na point buyu wybra³bym jak najwy¿sz± Int, dalej Con/Dex. Rozwiniêcia cech na poz. 4/8/12 itd. na pewno inwestowa³bym wy³±cznie w Int.
 
Shaman__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn lut 23, 2004 5:56 pm

czw maja 27, 2004 11:39 pm

Na absolutnie pierwszym miejscu stawialbym Int. - ilosc czarow i ich moc (DC) jest kwestia przezycia. <br />Kondycje mozna podniesc rzucajac czar, jezeli jest to potrzebne, takich samych korzysci nie bedzie sie juz mialo z podniesienia czarami Int. (i co z tego, ze uda sie podniesc o 5 Int, skoro nie da sie przygotowac dodatkowych czarow?). <br /> <br />Najlepsza taktyka dla maga jest pozostac niewykrytym przez wrogow (przynajmniej puki reszta druzyny nie zwiarze ich walka), a nie stawianie na to, ze dzieki wiekszej ilosci PZ latwiej bedzie przezyc.
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

pt maja 28, 2004 8:17 am

Jak nie masz w drużynie woja to jest problem i trzebać brać budowę... <br />Inteligencja to jeszcze umiejętności, których mag dostaje tak mało (choć dzięki dłużej int. miałem tyle samo co łotrzyk :mrgreen: ) <br />ja kupuje najczęściej w takiej kolejności: <br />1) Int 2)Bd/Zr (jako że gram elfem to zręczność mam wyższą) 3)Rzt 4) Cha 5) S
 
Sołtys
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 193
Rejestracja: wt paź 21, 2003 5:30 pm

pt maja 28, 2004 1:24 pm

Ja magom bym da³a w tej kolejno¶ci: <br />Int; Zr; Rzt; BD; S; Cha; <br />Mo¿e i to nie sprawdza siê w praktyce, ale odpowiada moim wyobra¿eniom o stereotypowym magu. Jasne, ¿e w moich ¶wiatach zdarzaj± siê wyj±tki, ale zwykle jest tak. <br />Pozdra
 
vvojtas
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1579
Rejestracja: pn maja 07, 2007 5:24 pm

pt maja 28, 2004 2:10 pm

<!--QuoteBegin-Sołtys+-->
Sołtys pisze:
<!--QuoteEBegin-->ale odpowiada moim wyobrażeniom o stereotypowym magu.
<br /> <br />Jak dla mnie stereotypowy mag powinien mieć w takiej kolejnośc: <br />1)Int 2)Rzt 3)Cha 4)Zr 5)Bd 6)S
 
Shirak
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 800
Rejestracja: pt kwie 18, 2003 1:35 pm

pt maja 28, 2004 2:17 pm

Mag na 1 miejscu INT a na 2 BD. Po co inwestowac w pozosta³e atrybuty skoro bêdzie zdechlakiem?
 
Tolek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 153
Rejestracja: pt lis 29, 2002 5:39 pm

pt maja 28, 2004 2:52 pm

Moim zdaniem dobrze stworzny czarodziej powinien mieæ cechyw takiej kolejno¶ci: <br />1-Intelekt <br />2-Budowa <br />3-Zrêczno¶æ <br />4-Roztropno¶æ <br />5-Si³a <br />6-Charyzma. <br />Dlaczego? <br />INT wiadomo cecha podstawowa ,a ponadto wiêcej pkt. umijêtno¶ci. <br />BD wiêcej hp , hpków nigdy za du¿o <br /> :) ; tak¿e rzut obronny na Wytr ma du¿e znaczenie <br />ZR dodatkowe pkty KP oraz rzut na Refleks <br />RZT rzut na Wolê oraz kilka przydatnych umiejêtno¶ci <br />S przydaje siê przy czarach wymagaj±cych ataku dotykowego <br />CH w³a¶ciwie nieprzydatna
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

pt maja 28, 2004 3:13 pm

Uważam, że najważniejszą i rozwijaną w pierwszej kolejności cechą powinien być Intelekt (czarodziej) i charyzma (zaklinacz), bo dostęp do wielu mocnych czarów i ich wysoka ST zastąpli braki w innych cechach. Te porady z KiK są dobre dla niskopoziomowych magów na trudnych sesjach, bo w innym przypadku wydają mi się całkowicie nieprzyszłościowe.
 
izotepion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: wt cze 08, 2004 9:11 pm

Inne spojrzenie

śr cze 09, 2004 1:08 pm

Moim zdaniem trzeba rozwijaæ przede wszystkim Int i Rzt! Jestem pocz±tkuj±cym, a na razie mi siê to przydaje(¶cigaj± mnie £upie¿cy Umys³ów, a dziêki Rzt 18 mam Wolê 10).
 
Shaman__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn lut 23, 2004 5:56 pm

śr cze 09, 2004 1:32 pm

Czyli tworzysz postac pod konkretna przygode (kampanie?). Ale pomysl o tym tak: Co bedzie, jezeli zamiast lupiezcow zacna Ciebie (Was) gonic przeciwnicy zadajacy fizyczne obrazenia? Wtedy sila woli nie zredukujesz otrzymywanych ew. obrazen - tutaj potrzeba bedzie PW, a te uzyskasz tylo dzieki wysokiej kondycji. <br />Bron boze nie twierdze, ze robisz zle! Ale pamietaj, ze jezeli Twoj DM zacznie prowadzic nowa przygode/kampanie moze sie okazac, ze Twoja postac nie jest juz tak skuteczna i straci sporo.
 
izotepion
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10
Rejestracja: wt cze 08, 2004 9:11 pm

Spoko

czw cze 10, 2004 9:27 am

Spokojnie, Shaman, jestem w dru¿ynie 6-osobowej, a szczegó³y mo¿esz przeczytaæ w moim po¶cie - na razie dziêki wojom krasnoludzkim i paru elfom oraz nizio³kom i, oczywi¶cie, druidowi, jako¶ sobie radzê. W ka¿dym razie dziêkujê za troskê 8)
 
Zenobiusz 666
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 24, 2004 9:56 pm

czw cze 10, 2004 12:51 pm

Inteligencja jest bezdyskusyjnie najwa¿niejsz± cech± maga, jednak w drugiej kolejno¶ci jest nie CON a DEX. Ile wizard HP by nie mia³ to przegranie inicjatywy za zwyczaj ma op³akane skutki w przypadku tej klasy
 
Ricko__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 237
Rejestracja: sob maja 15, 2004 10:35 pm

czw cze 10, 2004 1:12 pm

Najwa¿niejsza jest Inteligencja( wiadomo dlaczego: czary premiowe, wieksza skala trudno¶ci, itp.)!!! Potem Zrêczno¶æ lub Budowa, a inne cechy ustawiam w zale¿no¶ci od wyniku losowania atrybutów, charakteru postaci albo humoru :wink: .
 
Shaman__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 184
Rejestracja: pn lut 23, 2004 5:56 pm

czw cze 10, 2004 1:39 pm

izotepion: Nie wiem jaka masz druzyne, ale pamietaj, ze kazdy sklad ma raczej tendencje do ZMNIEJSZANIA SIE, a nie powiekszania ;-) <br />Poza tym sa sytuacje, kiedy nawet najwieksza druzyna jest rozproszona, albo nawet pozostalo sie samemu. <br />To kwestia "wysoka specjalizacja postaci, czy moze uniwersalnosc". <br /> <br />Zenobiusz 666: Ktos kiedys (w dyskusji o kaplanie bojowym) napisal odnosnie atutu Poprawiona inicjatywa, ze jest on niemal bezwartosciowy i z tym sie zgadzam. <br />Pomysl - przy zrecznosci ok. 14 (mod +2) masz +2 do Inicjatywy. Jednoczesnie rzucasz na nia k20, czyli mozesz uzyskac wynik od 3 do 22 - wiec tak naprawde niewiele pomoze tutaj wysoka zrecznosc. Po prostu natura rzutu na inicjatywe jest taka, ze albo trzeba byc postacia z naprawde wysoka zr. (lotrzyk np.), wybrac atut i dodpiero wtedy mozna powiedziec, ze ta inicjatywa sie oplacila.
 
Zenobiusz 666
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 38
Rejestracja: śr mar 24, 2004 9:56 pm

czw cze 10, 2004 2:15 pm

Jeste¶ w b³êdzie. Porównywanie tego atutu dla kap³ana i maga nie ma najmniejszego sensu. Widzisz wed³ug takiego toku rozumowania mogê napisaæ, ¿e np.cleave jest beznadziejne, poniewa¿ kto¶ w dyskusji o budowaniu dobrego maga tak napisa³. Oczywi¶cie nie wynika z tego, ¿e taka sama bêdzie przydatno¶æ tego atutu dla np. wojownika. Pomiêdzy magiem a kap³anem jest wiele istotnych ró¿nic takich jak HP, rodzaj posiadanych czarów i sposób dzia³ania podczas walki. <br /> <br />Wracaj±c do tematu maga, nawet przy budowaniu postaci za 25 punktów bez problemu mo¿na mieæ inicjatywê +8. A ile maj± statystyczni wojownicy i kap³ani? W granicach +1, +2. Ró¿nica jednak jest i to do¶æ spora. Nie zawsze inicjatywê siê wygrywa, lecz my¶lenie, ¿e wiêcej od niej zysku da kilka HP to powa¿ny b³±d.
 
JaaA
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 70
Rejestracja: czw cze 12, 2003 8:10 pm

czw cze 10, 2004 9:06 pm

Ale zreczno¶æ sie przydaje jeszcze do dotykowych ataków na dystans (swoj± drog± to moimzdaniem beznadzijana nazwa :? ). te +3 czy +4 czêsto sie przydaje.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

pt lip 16, 2004 11:26 pm

W zasadzie jakby się lepiej przyjrzeć całej tej sprawie to wszyscy mówicie o typowym magu poszukiwaczu przygód. A przecież to są nieliczne wyjątki, większość siedzi w wieżach i w zaciszu swych pracowni tworzy nowe zaklęcia, studiuje starożytne zapisy, pogania uczniów ruzgą, aby byli wydajniejsi :) <br />Jak ktoś ustawi parametny w kolejnosci Int,Bd,Zr,Md,S,Ch to dostanie optymalnego maga bojowego. A jak wielu jest takich magów? Oj niewielu, niewielu (myśląc globalnie).
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob lip 17, 2004 10:00 am

Ale zreczność sie przydaje jeszcze do dotykowych ataków na dystans (swoją drogą to moimzdaniem beznadzijana nazwa  :?  ).
<br />Dlaczego? <br />
W zasadzie jakby się lepiej przyjrzeć całej tej sprawie to wszyscy mówicie o typowym magu poszukiwaczu przygód. A przecież to są nieliczne wyjątki, większość siedzi w wieżach i w zaciszu swych pracowni tworzy nowe zaklęcia, studiuje starożytne zapisy, pogania uczniów ruzgą, aby byli wydajniejsi  :)
<br />Pomijając już fakt, że słowo "rózga" pisze się przez "ó", to temat dotyczy właśnie bohaterów graczy. Bohaterowie graczy, jak sama nazwa wskazuje, mają zwyczaj wałęsać się po świecie w poszukiwaniu przygód, miast siedzieć w laboratorium. <br />
Jak ktoś ustawi parametny w kolejnosci Int,Bd,Zr,Md,S,Ch to dostanie optymalnego maga bojowego. A jak wielu jest takich magów? Oj niewielu, niewielu (myśląc globalnie).
<br />I co w związku z powyższym?
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob lip 17, 2004 12:55 pm

Nigdy nie byłem dobry z ortografii i wypominanie mi tego na każdym kroku jest drobną przesadą, szczególnie że to był jeden wyraz a nie np. 10. <br /> <br />Odnośnie bohaterów graczy - żaden mag (poza bardzo nielicznymi wyjątkami - nie uwierzę, że każdy z graczy jest właśnie takim wyjątkiem) nie myśli o poszukiwaniu przygód jeszcze przed rozpoczęciem nauk. Zmuszają go do tego różne sytuacje, np. bardzo zły czarodziej zabił mistrza, spalił jego wierzę, pozabijał uczniów z wyjątkiem tego jednego który teraz będzie się mścił itp. <br />Wysoka budowa ma odzwierciedlenie w wyglądzie bohatera. Pasuje sobie teraz zadać pytanie - ilu graczy uwzgędniło to w opisie zewnętrznym swojej postaci? (Postać o wysokiej budowie albo jest dość tęgą/krzepka/gruba albo żylasta do granic możliwości) <br />I tak na marginesie - który porządny mag ćwiczy swoją zręczność (nie mam tu na myśli zręczność nadgarstków). Czy strzela z kuszy codziennie? Dla zabawy strzela z procy w okiennice mistrza? Jakoś mi się nie wydaje.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob lip 17, 2004 2:03 pm

Nigdy nie byłem dobry z ortografii i wypominanie mi tego na każdym kroku jest drobną przesadą, szczególnie że to był jeden wyraz a nie np. 10.
<br />
spalił jego wierzę
<br />Już drugi. <br />
Odnośnie bohaterów graczy - żaden mag (poza bardzo nielicznymi wyjątkami - nie uwierzę, że każdy z graczy jest właśnie takim wyjątkiem) nie myśli o poszukiwaniu przygód jeszcze przed rozpoczęciem nauk. Zmuszają go do tego różne sytuacje, np. bardzo zły czarodziej zabił mistrza, spalił jego wierzę, pozabijał uczniów z wyjątkiem tego jednego który teraz będzie się mścił itp.
<br />Gra najczęściej zaczyna się już po zakończeniu nauk. W tym temacie myślimy nad naskuteczniejszymi dla gracza kombinacjami cech, a nie nad ich uzasadnieniem fabularnym. <br />
Wysoka budowa ma odzwierciedlenie w wyglądzie bohatera. Pasuje sobie teraz zadać pytanie - ilu graczy uwzgędniło to w opisie zewnętrznym swojej postaci? (Postać o wysokiej budowie albo jest dość tęgą/krzepka/gruba albo żylasta do granic możliwości)
<br />Jak wyżej, tyle, że dochodzi jeszcze błąd w rozumieniu cechy zwanej Budową. Otóż jest to tylko jedno z możliwych tłumaczeń oryginalnego Constitution - i to tłumaczenie gorsze. Lepsze byłoby słowo "kondycja", ponieważ cecha ta ma wpływ na odporność i wytrzymałość postaci, ale nie na jej masę mięśniową czy, właśnie, "budowę fizyczną". Od tego jest siła (zwykle niezbyt duża u magów). <br />
I tak na marginesie - który porządny mag ćwiczy swoją zręczność (nie mam tu na myśli zręczność nadgarstków).
<br />Np. magowie graczy. <br />
strzela z kuszy codziennie?
<br />Na przykład. Kusza to jedna z niewielu broni, w których magowie są biegli. <br /> <br />Do notki poniżej: <br />
Teraz jesteś niegrzeczny i arogancki.
<br />Nie, teraz pokazałem, że błąd nie jest jeden. <br />Ale jeśli, Vernie, poczułeś się urażony - przepraszam i już nie będę.
 
Awatar użytkownika
Bleddyn
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 885
Rejestracja: wt maja 25, 2004 1:25 pm

sob lip 17, 2004 2:09 pm

Herr Bata napisał: <br /> <br />
Cytat:  <br />Nigdy nie byłem dobry z ortografii i wypominanie mi tego na każdym kroku jest drobną przesadą, szczególnie że to był jeden wyraz a nie np. 10.   <br /> <br />Cytat:  <br />spalił jego wierzę  <br /> <br />Już drugi.
<br /> <br />Teraz jesteś niegrzeczny i arogancki. <br />Proponuję wysyłać informacje o błędach ortograficznych na PW. <br /> <br />Pozdrawiam, <br />Bleddyn
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

sob lip 17, 2004 2:23 pm

<!--QuoteBegin-Herr Bata+-->
Herr Bata pisze:
<!--QuoteEBegin--> Jak wyżej, tyle, że dochodzi jeszcze błąd w rozumieniu cechy zwanej Budową. Otóż jest to tylko jedno z możliwych tłumaczeń oryginalnego Constitution - i to tłumaczenie gorsze. Lepsze byłoby słowo "kondycja", ponieważ cecha ta ma wpływ na odporność i wytrzymałość postaci, ale nie na jej masę mięśniową czy, właśnie, "budowę fizyczną".
<br />Dokładnie tak. <br />My swoim magom zawsze dajemy najwyższą inteligencję, dzięki niej otrzymujemy więcej czarów i są one silniejsze, a to dla maga jest zazwyczaj najważniejsze. W zależności od tego natomiast jaka jest koncepcja maga - czy będzie on stał z tyłu i miotał pociskami, czy walczył na pierwszej linii, czy robił jeszcze coś innego - kondycja jest na drugim bądź dalszym miejscu. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Herr Bata+-->
Herr Bata pisze:
<!--QuoteEBegin-->. Kusza to jedna z niewielu broni, w których magowie są biegli.
<br />I użyciem której żaden prawdziwy mag się nie shańbi. :wink: <br /> <br />I jeszcze mały off-topic. <br />Herr Bata, naprawdę przesadzasz z tym swoim wytykaniem błędów innym. To, że Ty jesteś alfa i omega nie znaczy, że każdy inny też musi, a te cytaty z podkreśloną ortografią są żalosne. Jak bardzo chcesz to napisz komuś PW, a nie wytykasz palcem na forum.
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

sob lip 17, 2004 2:36 pm

Napisałeś: "Gra najczęściej zaczyna się już po zakończeniu nauk. W tym temacie myślimy nad naskuteczniejszymi dla gracza kombinacjami cech, a nie nad ich uzasadnieniem fabularnym." Rozumiem, że chcesz stworzyć maszynę do zabijania. Ale uważam, że prawdziwą przyjemość z grania można czerpać jeśli gracz w pełni wczuje się w swoją postać. Poza tym wydaje mi się, że ten temat był już gdzieś poruszony. <br /> <br /> <br />Napisałeś: "Jak wyżej, tyle, że dochodzi jeszcze błąd w rozumieniu cechy zwanej Budową. Otóż jest to tylko jedno z możliwych tłumaczeń oryginalnego Constitution - i to tłumaczenie gorsze. Lepsze byłoby słowo "kondycja", ponieważ cecha ta ma wpływ na odporność i wytrzymałość postaci, ale nie na jej masę mięśniową czy, właśnie, "budowę fizyczną". Od tego jest siła (zwykle niezbyt duża u magów). " <br />Czemu uważasz że moje tłumaczenie jest gorsze? Na jakiej podstawie?Moje tłumaczenie jest inne, może według ciebie gorsze ale skoro ogólnie przyjęte więc nie możesz go tak sklasyfikować nie wspominając że to tylko w twoim mniemaniu. Powiedz mi jeszcze gdzie napisałem że chodzi o masę mięśniową? Przyjrzyj się lepiej a nic takiego nie zobaczysz. To dwie różne rzeczy. <br /> <br />Jakoś nigdzie nie czytałem o magach (takich czystych, w pełni oddanych Sztuce"), którzy codziennie strzelają z kuszy do jabłek. To ewidentnie przystosowanie na potrzeby mechaniki, żeby mag dostał jakąs broń. <br /> <br />Odnośnie błędów - gdybym się uparł to i u ciebie bym coś znalazł. Napisałeś już trochę postów i nie wierzę że nie popełniłeś błędu. Uważam, że publicznie masz prawo mi zwracać uwagę jesli robię je specjalnie bądź notorycznie po 50 w jednym poście. Ale to uważam że jest przesada.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

sob lip 17, 2004 4:15 pm

Rozumiem, że chcesz stworzyć maszynę do zabijania. Ale uważam, że prawdziwą przyjemość z grania można czerpać jeśli gracz w pełni wczuje się w swoją postać. Poza tym wydaje mi się, że ten temat był już gdzieś poruszony.
<br />Ten temat dotyczy wyłącznie aspektów mechanicznych. Jeżeli interesują Cię aspekty fabularne, znajdź odpowiedni temat lub go załóż. <br />
Czemu uważasz że moje tłumaczenie jest gorsze? Na jakiej podstawie?
<br />Na podstawie podręcznika: <br />"Budowa odzwierciedla zdrowie i wytrzymałość twojej postaci." - PG (PHB) s. 9. <br />Ludzie często źle interpretują tę cechę, ponieważ kojarzy im się z "budową fizyczną" i uważają, że powinna mieć ona odzwierciedlenie w wyglądzie. Tymczasem według mechaniki D&D człowieczek o tuszy więźnia z obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu może mieć wysoką Budowę. <br />
Powiedz mi jeszcze gdzie napisałem że chodzi o masę mięśniową? Przyjrzyj się lepiej a nic takiego nie zobaczysz. To dwie różne rzeczy.
<br />A to: <br />
Wysoka budowa ma odzwierciedlenie w wyglądzie bohatera. Pasuje sobie teraz zadać pytanie - ilu graczy uwzgędniło to w opisie zewnętrznym swojej postaci? (Postać o wysokiej budowie albo jest dość tęgą/krzepka/gruba albo żylasta do granic możliwości)
<br />Błąd, wysoka Budowa nie musi mieć odzwierciedlenia w wyglądzie postaci (i nie opieram się na tym, jakobyś napisał, że chodzi o masę mięśniową). Nazwa, która wprowadza ludzi w błąd, jest moim zdaniem zła. <br />
Jakoś nigdzie nie czytałem o magach (takich czystych, w pełni oddanych Sztuce"), którzy codziennie strzelają z kuszy do jabłek. To ewidentnie przystosowanie na potrzeby mechaniki, żeby mag dostał jakąs broń.
<br />Bardzo możliwe. Nie zmienia to jednak faktu, że gracze dają swoim magom wysoką Zręczność, bo jest to (pod względem mechaniki) skuteczne posunięcie. <br />
Odnośnie błędów - gdybym się uparł to i u ciebie bym coś znalazł. Napisałeś już trochę postów i nie wierzę że nie popełniłeś błędu.
<br />Raczej wątpię, każdą notkę sprawdzam kilka razy przed wysłaniem i edytuję, gdy znajdę jakiś błąd. Ale nawet ja nie jestem idealny, więc możliwe, że rzeczywiście zdarzyło mi się coś kiedyś przeoczyć. <br /> <br />Jeszcze jedna kwestia: gdy cytujesz wypowiedź innego forumowicza, dla większej czytelności użyj następującej funkcji: <br />
[quote]Cytowany tekst[/quote]
<br />Daje to ładny i przejrzysty efekt: <br />
Cytowany tekst
 
Vern
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 750
Rejestracja: śr lip 05, 2006 12:18 pm

ndz lip 18, 2004 12:38 pm

Uważam, że ta dyskusja nie ma sensu i do niczego nie prowadzi. <br /> <br />Odnośnie tematu: <br />Myślę, że takie ustawienie porządku atrybutów sprawdza się tylko na początku. Jeśli mag osiągnie już naprawdę wysoki poziom to na pewno nie będzie strzelał z kuszy tylko z czarów, a lepszą obronę zapewnią mu potężne magiczne przedmioty. A duża mądrość przyda mu się chociażby jak będzie rzucał życzenia.
 
Awatar użytkownika
Aragathor Roaringflame
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 6202
Rejestracja: wt lis 26, 2002 5:52 pm

ndz lip 25, 2004 2:36 am

Kulturalnie proszę o zaprzestanie wytykania błędów w tym temacie, nie do tego on służy. <br />Takżę proszę o powstrzymania się od samowolnych decyzji o celach tego tematu. <br /> <br />A teraz przerywamy reklamy by pokazać państwu film. <br /> <br /> <br />Wybór atrybutów dla postaci czarującej jest z jednej strony wyborem pomiędzy klimatem i historią postaci a z drugiej pomiędzy skutecznością i siłą. <br />Wielu graczy tworzy postacie wg. schematu atrybut czarujący, zręczność/budowa, reszta. Dzięki temu postać posiada najwyższą skuteczność. <br />Inni tworzą postacie niekonwencjonalne przydzielając atrybuty wg. koncepcji postaci, jest to sposób nie tak skuteczny jak poprzedni ale równie dobry. <br />Nie istnieje sposób który byłby perfekcyjny, jeden tworzy bowiem postacie sztampowe aż do bólu a drugi postacie które łatwo giną lub są za słabe. <br />------------------------------------- <br />tu nekromancer: <!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro--> rzeczywiście, sprawy typowo moderacyjne może pozostawiajmy moderatorom. To skuteczny raczej model<!--colorc--></span><!--/colorc-->
 
Siriondel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 19
Rejestracja: wt sty 18, 2005 1:03 pm

wt sty 18, 2005 4:09 pm

<!--QuoteBegin-Aragathor Roaringflame+-->
Aragathor Roaringflame pisze:
<!--QuoteEBegin-->  
Wielu graczy tworzy postacie wg. schematu atrybut czaruj±cy, zrêczno¶æ/budowa, reszta. Dziêki temu postaæ posiada najwy¿sz± skuteczno¶æ.


Dok³adnie tak jest. Ja stworzy³em postaæ wg. Zrêczno¶c/Intelekt/Budowa. Wysoki Intelekt przyda siê do rzucenia lepszych czarów z wy¿szych krêgów, wiêc do wysokich poz. zd±¿ê go dopakowaæ w jaki¶ sposób. Zrêczno¶æ pozwoli mi na otrzymanie mniejszej liczby ran, czego korzy¶ci s± oczywiste. A wy¿sze KP oznacza, i¿ mogê pozwoliæ sobie na ni¿sze PW, gdy Budowa bêdzie ni¿sza.

Dla uzupe³nienia: gram czarodziejem
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

wt sty 18, 2005 8:16 pm

<!--QuoteBegin-Vern+-->
Vern pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeśli mag osiągnie już naprawdę wysoki poziom to na pewno nie będzie strzelał z kuszy tylko z czarów, a lepszą obronę zapewnią mu potężne magiczne przedmioty.


Zwróć tylko uwagę, że taki mag bez biegłości w kuszy lub jakiejś broni dystansowej byłby totalnie bezbronny np. w polach martwej magii, byłby niskuteczny na istoty z OC, byłby bezradny po wykorzystaniu najlepszych czarów. Ostatnio na sesji mój MG dał nas w pole martwej magii, konkretniej mówiąc do takiego domu. No i siedzieliśmy tam koło doby, w efekcie czego, ja, jako kapłan Kossutha mialem jeszcze jakieś słabsze czary i nadawałem się do walki, (to nieco nie na temat), a drużynowy zaklinacz tez nie był całkiem bezradny, ze względu na wysoką budowę (najwyższą w teamie!) i niezłą zręczność. Strzały z łuku były niezłą osłoną.

Również pod względem fabularnym branie atrybutów "bojowych" jak "głównych" wydaje się być łatwe do uzasadnienia-taki mag może chcieć zostać magiem bojowym lub czymś w tym stylu, co, nawiasem mówiąc, może wq przyszłości zaowocować klasą prestiżową. 8)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość