pn cze 14, 2004 12:14 pm
Pisz±c skrótowo, jakby nie patrzeæ, kwestia sprowadza siê do tego, czy tworzone przez MG przygody maj± byæ dostosowane do postaci, jakie stworzyli sobie gracze (co nierzadko mo¿e wymagaæ od prowadz±cego sporej ekwilibrystyki ¿eby jako¶ sensownie po³±czyæ w scenariuszu bohaterów nijak do siebie nie przystaj±cych), czy te¿ - z drugiej strony - czy to postacie maj± byæ dostosowywane do przygód (np. je¿eli kampania ma jakie¶ konkretne za³o¿enia).
<br />
<br /> Mistrz Gry, owszem, nie powinien zakazywaæ grania tak± profesj±, jak± gracz sobie akurat zamarzy³ (przy za³o¿eniu, ¿e w ogóle jest ona dopuszczona do gry, co w przypadku niektórych presti¿ówek wcale nie musi byæ oczywiste), ale nie ma nic z³ego w tym, ¿e sugeruje graczom zrezygnowanie z jakiej¶ okre¶lonej profesji, je¿eli nie bêdzie ona mia³a szansy wykorzystania swoich specjalnych zdolno¶ci w warunkach, w jakich toczyæ siê bêdzie kampania - marynarz raczej niewiele bêdzie mia³ okazji do wykazania siê w kampanii rozgrywaj±cej siê w górach, z kolei kawalerzysta niespecjalnie bêdzie siê dobrze bawi³ w scenariuszach marynistycznych.
<br />
<br /> Go0r - ja zawsze konsultujê z moimi graczami i Mistrzami Gry to, jakimi postaciami bêdê gra³ (lub w kogo wciel± siê moi gracze) - nie po to, by kogokolwiek ograniczaæ, ale by tworzone scenariusze mog³y zawieraæ jakie¶ elementy, które pozwol± bohaterom wykazaæ siê swoimi umiejêtno¶ciami, zdolno¶ciami, czy czym tam jeszcze.
<br />
<br /> Pozdrawiam,
<br /> Adam