W zamierzch³ych czasach zamie¶ci³em w tym w±tku poprzedni± wersjê pierwszego z poni¿szych czarów. By³ on wtedy mocno niedopracowany (teraz ju¿ jest ciut mniej
), a ja stchórzy³em i wycofa³em siê z poprawienia go. Teraz to zrobi³em i oddajê go ponownie pod krytykê, podobnie czyni±c z nowym stworzonym przeze mnie czarem.
<br />
<br />
Zmienny obszar Lothara
<br />Specjalne
<br />Level: sor/wiz specjalne
<br />Casting time: 1 action
<br />Range: Medium
<br />Effect: specjalne
<br />Duration: specjalne
<br />Saving throw: specjalne
<br />Spell resistance: specjalne
<br />
<br />Czarodziej mo¿e zapamiêtaæ ten czar jako czar poziomu od 2 do 8. Po rzuceniu, mag wybiera dowolny czar obszarowy z poziomu ni¿szego ni¿ poziom Zmiennego Obszaru. W pierwszej rundzie efekt jest identyczny z efektem czaru wybranego przy rzuceniu. Co rundê dzia³ania mag wybiera nowy efekt czaru, który zajmuje miejsce poprzedniego. Gdy mag chce dwa razy u¿yæ efektu tego samego czaru musi on byæ z poziomu o conajmniej dwa ni¿szego ni¿ poziom Zmiennego Obszaru. W przypadku u¿ycia efektu czaru trzy razy, musi on byæ z poziomu o conajmniej trzy ni¿szego ni¿ poziom Zmiennego Obszaru, itd. Czaruj±cy mo¿e wybraæ tylko czar, który ju¿ zna, lub który ma zapisany w swojej ksiêdze czarów. Wszystkie rzuty obronne i rzuty na przebicie odporno¶ci na czary wykonuje siê w zale¿no¶ci od wybranego efektu czaru i od niego zale¿± te¿ wszystkie modyfikatory. Dla ka¿dego efektu rzuty nale¿y ponawiaæ, nie za¶ trzymaæ siê poprzednich. Wszelkie premie do czarów wynikaj±ce ze specjalizacji, atutów, lub ró¿nych zdolno¶ci zaliczane s± tylko do efektów czarów na które wp³ywaj±. Czar trwa tyle ile poziomów ma Zmienny Obszar minus dwa. Czaruj±cy mo¿e poznaæ ten czar najwcze¶niej awansuj±c na 4 poziom.
<br />
<br />
<br />
<br />
Magiczne trzymad³o Terai'ego
<br />Poziom: Cza/Zak 6
<br />Komponenty: S, PD
<br />Czas rzucania: Natychmiastowy
<br />Czas trwania: Specjalne
<br />Rzut Obronny: Specjalne
<br />Za pomoc± tego czaru mag mo¿e umie¶ciæ przedmiot o wadze 15kg+poz.czaruj±cego (maksimum 30kg), lub mniejszej, w magicznych trzymad³ach. Mo¿e to byæ np. przywi±zane lin±, trzymane w rêkawicy, wisz±ce na stojaku, wbite w kamieñ, itp. itd. "Oderwanie" takiego przedmiotu od trzymad³a wymaga testu si³y o ST = 20+poz.czaruj±cego który stworzy³ trzymad³o. Czaruj±cy, który u¿y³ czaru, mo¿e ustaliæ szczególne warunki, które spe³niaj±c mo¿na wzi±æ przedmiot bez problemu - np. okre¶lony charakter, okre¶lona p³eæ, okre¶lona osoba, okre¶lona rasa, okre¶lone dziedzictwo itp. Osoba, która rzuci³a czar mo¿e go przerwaæ w ka¿dej chwili. Nie dzia³a on na ¿adne poruszaj±ce siê stworzenia. W przypadku rzucenia czaru na przedmiot posiadaj±cy w³asn± inteligencjê, ma on prawo do wykonania rzutu obronnego, w którym to jego magiczna premia s³u¿y mu tak¿e jako modyfikator do rzutu. Magicznego trzymad³a nie da siê rozproszyæ ¿adnymi czarami.
<br />Komponenty: Poniewa¿ efekt czaru wymaga sta³ego podtrzymywania magi±, czaruj±cy musi po¶wiêciæ 500PD za ka¿de 10 kilogramów wagi przedmiotu. W przypadku mniejszej wagi, koszt i tak wynosi 500PD.