Zrodzony z fantastyki

 
Murdoc__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: sob maja 08, 2004 12:05 pm

ndz lip 18, 2004 1:26 pm

Heh temat "troche" stary ale rozpisze Mind Flayer'a z MM 3.5 (chyba ta czê¶æ nei jest objêta OGL (czy jak to idzie :wink: ) ?? jêsli jest to prosze o kasacje notki: <br />+2 STR,+4 Dex.+2 Con, +8 Int, +6 Wis, +6 Cha <br />Darkvision 60 ft.,SR 25 8O + poziom postaci, +3AC, naturalna broñ: 4 Macki (1k4), Telepatia (100 ft.),Mind Blast, Improved Grap, <br />Ulubiona klasa: Wizard <br />ECL: +7 <br />Tak jest wg. MM 3.5 v.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

czw wrz 02, 2004 3:10 pm

Najnowsze wie¶ci! <br /> <br />Extended Psionic Handbook aktualizuje postaæ Mind Flayera z MM 3.5 do wersji psionicznej. <br />Mianowice zmiana polega na: :!: :!: :!: <br /> <br />Illithid z 8 HD i +7 EL (czyli ³±cznie 15 poziomów) jest traktowany jak Psion(Telepath) z 9 poziomu (pod wzglêdem ilo¶ci znanych mocy, punktów mocy i manifester level). <br /> <br />Traci zdolno¶ci at will oraz ataki i obrony psioniczne, za to zyskuje wiêcej znanych mocy (czyli tyle ile winien mieæ psion z 9 levelu), oraz u¿ywa ich jak psion p³ac±c punktami mocy (a których ma tyle ile winnien mieæ psion z 9 levelu + bonus z wysokiego atrybutu). <br /> <br />W efekcie zwiêksza siê jego elastyczno¶æ. <br />Ulubion± klas± staje siê w tym przypadku Psion a nie jak wcze¶niej wizard. <br /> <br />Wykorzystuj±c Savage Spieces proponujê poni¿sze etapy na których dostaje manifester level: <br />LVL - Level postaci <br />HD - Hit Dice, kiedy dostaje Illithid ko¶æ <br />ML - manifester level, czyli kiedy dostaje kolejny level psiona (nale¿y zauwa¿yæ ¿e nie dostaje bonusowych atutów, bieg³o¶ci w broniach Psiona, i innych bonusów. Nawet Ko¶ci które dostaje s± d8 a nie d4). <br /> <br />LVL | HD | ML <br />1 d8 +1 <br />2 +1 <br />3 d8 <br />4 +1 <br />5 d8 +1 <br />6 <br />7 d8 +1 <br />8 <br />9 d8 +1 <br />10 <br />11 d8 +1 <br />12 <br />13 d8 +1 <br />14 <br />15 d8 +1 <br /> <br />Czujê ¿e nareszcie mo¿na graæ Illithidem z dowolnego poziomu, i jednocze¶nie czuæ ¿e jest to m³ody Illithid, a nie jakie¶ niedorobienie... <br />Upgrade jest zrobiony pod Extended Psionic Handbook który znacz±co rózni siê od starego podrêcznika psionicznego. <br /> <br />Do wypasionego grania Illithidem polecam: <br />Edycja d20: Monster Manual 3.5 (wersja podstawowa), Savage Species (etapy zdobywania atrybuów i innych cech), Extended Psionic Handbook ("poprawna" pierwotna wersja psioniczna Illithida: najczê¶ciej wybierane moce przez Illithidy). <br />Edycja Ad&d: Illithiad'a, oraz Trylogia (epicka przygoda - wielki spisek Illithidów). <br /> <br />Dopiero teraz czujê siê usatysfakcjonowany... <br /> <br />Umar³o Imperium! Niech ¿yje Imperium! :evil:
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

pt wrz 03, 2004 8:08 am

Pytanie do "Starszyzny", tudzie¿ tych zorientowanych: <br /> <br />Które z ni¿ej wymienionych podrêczników s± objête OGL? <br /> <br />Savage Species <br />Monster Manual 3.5 <br />Extended Psionic Handbook <br /> <br />Mianowicie, chce skorzystaæ z oficjalnych informacji z tych pozycji i wypu¶ciæ kompletn± rozpiskê Illithida nadaj±c± siê do gry dla graczy (z SS), zaktualizowan± na MM 3.5 (np. skille i jêzyki) i w najnowszej wersji psionicznej. <br /> <br />Ot, od fana mózgo¿erców dla fanów mózgo¿erców.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt wrz 03, 2004 8:51 am

Galvon: wiêkszo¶æ materia³ów z MM v.3.5 i XPH jest OGLowa, ale illithidzi to nazwa zastrze¿ona i wszelkie ich rozpiski s± przez to blokowane.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

pt wrz 03, 2004 9:05 am

A nazwa: Mind Flayer i rozpiska cyferkowa? Oraz w³asna koncepcja tre¶ciowa? To co zrobili ch³opaki wydaj±c Essential Guide to Mind Flayers? <br /> <br />Czy nie jest to w³a¶nie powód dla którego ch³opaki z Wizardów nazwali pewn± istotê opisan± w MM jako Mind Flayer? T± tak± ³udz±co podobn± do Illithida? <br /> <br />Nazwa Illithid i wszelkie konotacje tre¶ciowe (Imperium Illithidów, czy ca³y dorobek Ad&d opisany w Illithiadzie czy Trylogii) - wiadomo: to nie system. <br /> <br />Chodzi mi o to co mogê zmontowaæ dla innych i zamie¶ciæ, np. rozpiskê cyferkow± na stronie forumowej? B±d¼ gdziekolwiek indziej? Tak aby by³o OK.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt wrz 03, 2004 9:23 am

W 3.0 mo¿na by³o zamieszczaæ ich rozpiski jako mind flayer, ale od czasu 3.5 rozszerzono ochronê tak¿e na nazwê mind flayer (jest to poruszone w wstêpie do licencji). To niestety blokuje dzia³ania. <br /> <br />Do notki poni¿ej: <br /> <br />Nie jestem prawnikiem. Trzeba by to skonsultowaæ z osob± znaj±c± siê na prawie. Dawniej na forum byli prawnicy, mo¿e nadal jaki¶ siê znajdzie i pomo¿e?
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

pt wrz 03, 2004 9:34 am

A to znaczy, ¿e bêd± chcieli zarobiæ na tym kasê... Szkoda tylko ¿e trzeba bêdzie dalej czekaæ na podrêcznik... <br /> <br />CHocia¿... Kiedy¶ czyta³em t± licencjê. Czy przypadkiem raz uwolnionego materia³u nie mo¿na pó¼niej zastrzegaæ? Tzn. wersja 3.5 ok. - mo¿e i zastrzegli, ale wersja 3.0 jest wolna. Je¿eli bêdê siê opiera³ na wersji 3.0 to bêdzie to ok.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

pt wrz 03, 2004 1:16 pm

Postaæ tak samo komiczna jak inne... Na przyk³ad potê¿ny mag nizio³ek z kl±tw± czkawki, w wyniku której ma³o jkie zaklêcie mo¿e rzuciæ. <br /> <br />Miast graæ Illithidem z maksymalnego pozomu (15 levelów), mo¿na zagraæ ¶wie¿o co utworzonym (cechy to: Darkvision, +2 Int), który nawet jeszcze nie rozwin±³ zdolno¶ci telepatycznych (a te pojawiaj± siê na, bodaj¿e, 2gim poziomie). <br /> <br />Taka istota jest na tyle inteligentna aby nie zadzieraæ (choæ planowaæ sobie mo¿e) z innymi postaciami. Jak najbardziej nadaje siê do gry. <br /> <br />Mo¿na sobie postawiæ pytanie: <br />Jak dawno temu mia³a miejsce Ceremorfoza? <br />Ile zd±¿y³ przej±æ wzorców kulturowych rasy Illithidów? <br /> <br />Je¿eli Ceremorfoza mia³a miejsce z 10 lat temu, i u osobnika wykszta³ci³y siê naturalne predyspozycje rasy (telepatia, moce telepatyczne do dominowania innych) - to nauka trafia szybko (z prêdko¶ci± my¶li) i na podatny grunt. I mamy g³odnego dominowania Illithida. <br /> <br />A je¿eli Ceremorfoza mia³a miejsce godzinê temu przed szturmem na placówkê Illithidów - osobnik mo¿e mieæ mgliste wspomnienia/sny z okresu przed Ceremorfozy (zbiornik, inne larwy, potê¿na istota po¿eraj±ca, trzeba uciekaæ, strach i drapie¿no¶æ, wa¿ne jest prze¿ycie). To bêd± jego naturalne instynkty. A je¶li zostanie wychowany w innej kulturze? <br /> <br />Pomijaj±c fakt, ¿e mo¿liwe jest prze¿ycie umys³u gospodarza, b±d¼ przynajmniej jego "echo". Sny o zabawie dziecka w s³oñcu i odruch ukrywania siê w bezpiecznej ciemno¶ci... I g³ód tej psychicznej energii której centrum jest w g³owie towarzysza, dziêki kóremu jeste¶ w stanie prze¿yæ w Podmroku... Taki to mo¿e siê nawet nabawiæ jakiej¶ schizy. <br /> <br />Nic dziwnego ¿e legendy g³osz± (Trylogia Overminda), ¿e kiedy¶ istnia³a kaba³a "Przyjació³ Ludzi". <br /> <br />Inna sytuacja to taka, gdy Illithid aby prze¿yæ jest zmuszony do zawarcia niekorzystnego dla siebie paktu (kto¶ z³y i potê¿ny móg³by zapatowaæ nawet do¶æ mocnego Illithida). W Underdarku jest opisany komplet pier¶cieni Pan/Niewolnicy. Z drobn± zmian± by³by idealny. Pier¶cieñ który blokuje mo¿liwo¶æ u¿ywania mocy psionicznych telepatycznych na wybranej osobie/osobach. Jak bym chcia³ zosaæ nowym w³adc± w jakim¶ miejscu przyda³by mi siê taki makawieliczny doradca :evil: . No i te ich zniekszta³cenia miêsa (Graft Flesh). <br /> <br />Inna sytuacja to taka: Gdy jeste¶ Inteligentny i wiesz ¿e nie mo¿esz pokonaæ przeciwnika (sytuacja patowa na skalê spo³eczn±), to co robisz? Walczysz dalej i wykrwawiacie siê? A mo¿e jednak zawieszenie broni? Do¶æ mo¿liwe, zw³aszcza je¿eli drugie spo³eczeñstwo równie¿ akceptuje niewolnictwo.
 
Galvon
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 326
Rejestracja: pt lis 15, 2002 3:22 pm

sob lis 13, 2004 5:52 pm

Pozwolê sobie powtórzyæ posta (z innego dzia³u, te¿ o Illithidach) skierowanego do fanów Illithidów.

Nie wiem czy ju¿ o tym pisa³em, ale po³±czy³em opisy rozwoju Illithidów z Savage Species, Monster Manual 3,5 oraz Expanded Psionics Handbook. Nie opublikujê tego, poniewa¿ z³ama³ bym prawo, ale my¶lê ¿e pojedyncze osoby które zwróc± siê do mnie mog± otrzymaæ tê jednostronnicow± rozpiskê.

Pytanie do moderatorów: Czy mogê udostêpniæ pojedynczym osobom takie opracowanie?
 
Shando Sargeras
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 252
Rejestracja: czw lis 06, 2003 8:58 pm

czw paź 06, 2005 8:22 pm

Moim zdaniem nastawienie bêdzie wrogie z obu stron.
Przeciwnicy i sojusznicy bêd± chcieli siê go jak najszybciej pozbyæ, a on na widok cz³owieka bêdzie my¶lal tylko o tym jak po¿rec jego mózg...
 
Awatar użytkownika
Agnostos
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2259
Rejestracja: śr paź 05, 2005 9:47 pm

czw paź 06, 2005 9:01 pm

Łupieżcy umysłu to rasa całkiem inteligentna, przebiegła i bynajmniej realizująca swoje plany z wielką rozwagą, jakie by one nie były. Jeśli jakiś z przedstawicieli tego gatunku miałby podróżować z grupą poszukiwaczy przygód niemających z łupieżcami nic wspólnego i jeszcze pewnie poza Podmrokiem, to musiałby mieć ku temu bardzo dobry powód. Nie ulega przy tym wątpliwości, że taki illithid dążyłby do podporządkowania sobie reszty drużyny - za pomocą szeroko rozumianej w tym przypadku siły przekonywania. Wykorzystywałby do własnych celów te umiejętności pozostałych członków drużyny, których sam nie posiada. Oczywiście nikt się raczej na coś takiego dobrowolnie nie zgodzi, więc współpraca w drużynie z łupieżcą umysłów będzie się raczej ciężko układała.
 
Lucyfer__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: ndz sie 22, 2004 8:25 pm

czw paź 06, 2005 9:37 pm

Wed³ug mnie llithid w dru¿ynie poszukiwaczy przygód to czysta fikcja. Ju¿ nawet nie wspomnê o samych zdolno¶ciach tej rasy, bo nie o tym temat. £upie¿ca umys³u ma w pogardzie inne istoty i bêdzie zawsze d±¿y³ do uczynienia z nich niewolników, a je¶li oka¿± siê zbyt oporni - to do ich zlikwidowania i po¿arcia ich mózgów. Je¿eli ilithid wybiera siê gdziekolwiek poza swoje rodzinne miasto to tylko w trzech celach:

a) znalezenie po¿ywienia/nowych niewolników
B) infiltracja innej spo³eczno¶ci
c) misja zlecona przez Kult

a ich towarzyszami bed± inne ilithidy lub grupka z³o¿ona ze s³ug ró¿nych ras ( najczê¶ciej grimloków, umbrowych kolosów, duergarów i ludzi).
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

czw paź 06, 2005 10:37 pm

Poza tym mogą występować w druuth (łupieżca+doppelgangery). A nie zapominaj o wyrzutkach, takich jak magowie, którzy czasem nie są tolerowani. Poza tym illithid może wybrać się na powierzchnię w celu np. zdobycia wpływów lub nawiązania stosunków handlowych. Czysto teoretycznie, rzecz jasna.
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

pt paź 07, 2005 3:28 pm

Ilithid nie musi od razu nienawidziæ ca³ego ¶wiata. Mo¿e wierzyæ w silne spo³eczeñstwo, w którym w³adzê najwy¿sz± sprawowaliby ilithidzi, najinteligentniejsze istoty, jedyne które mog± zaprowadziæ ³ad na ¶wiecie. Taki osobnik d±¿y³by do narzucenia innym porz±dku. Chocia¿ by³by PZ, to by³by bardziej praworz±dny ni¿ z³y. Warto by siê równie¿ zastanowiæ nad tak± koncepcj± ilithida, choæ wiem, ¿e koncepcje wymienione przez moich przedmówców na pewno by³yby popularniejsze w¶ród wiêkszo¶ci ilithidów.
 
Amras
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 1:59 pm

pt paź 07, 2005 3:39 pm

Powiem szczerze, że nie wyobrażam sobie Ilithid'a jako towarzysza w drużynie, już prędzej bym mu odciął głowę, bo nie dałbym sobie pozwolić, aby mnie omamił swoja mocą albo zeżarł mi mózg. To istoty zło wrogie widzą w sobie ideał i potęgę świata a wszystkimi innymi rasami pogardzają i każdy, kto kiedykolwiek coś słyszał o nich to dobrze o tym wie dlatego żeby miał to gracz nim sterować i maiłby sie pojawiać w cywilizowanych miastach no to nie wiem czyby tam był akceptowany i przybywał długo bo wszyscy albo by sie go bali albo chcieli zabić to samo z towarzyszami więc nie wyobrażam sobie Łupieżcy umysłu jako sąsiada to nie dla mnie, z pewnością był by to bardzo przydatny ale jest zbyt niebezpieczny i do tego nastawienie tej rasy do świata jest nie odpowiednie, dlatego podziękuje z czymś takim.
 
rzepiduch
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 601
Rejestracja: śr paź 05, 2005 2:56 pm

pt paź 07, 2005 4:14 pm

£upie¿ca umys³ów nie nadaje siê na towarzysza podró¿y, ale mo¿na by siê powa¿nie zastanowiæ nad sesj± w podmroku, w której dru¿yna sk³ada siê z drowów, duregarów i gnomów podziemnych. Mo¿na by te¿ pomy¶leæ o stworzeniu graczy-drowów, którzy ¿yj± w mie¶cie drowów i bior± udzia³ w najró¿niejszych intrygach. To by by³o ciekawe z pewno¶ci±.
 
Keilen__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: śr paź 05, 2005 2:36 pm

ndz paź 09, 2005 9:50 pm

Taki kompan w dru¿ynie to spory k³opot, ale mo¿naby pomyslec o wynajêciu go do pomocy w przeprowadzeniu wyj±tkowo trudnych intryg... nawet na powierzchni...
nie znam siê na tym dobrze... ale czy s± jakie¶ silne czary zamykaj±ce umys³?? pytam siê bo to mog³oby znacznie pomóc :P bêdê wdziêczny za odpowiedz...
 
Awatar użytkownika
Varmus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1443
Rejestracja: śr sty 18, 2006 5:52 pm

Varmus odpowiada.

śr gru 28, 2005 9:33 pm

<span style='color:indigo'>Panowie i Panie</span>
ECL + 8. Może jednak wzrosnąć do +10, jeśli będzie to bardziej pasować.



Si +2

Zr +4

Bd +2         Wedle PMP i KP

Int +8

Rzt +6

Cha +6



[u]Psionika:[/u]

Na życzenie (zc) [i]Ugodzenie umysłu, lewitacja, wykrycie myśli[/i] - pokrywa się z KP

1/dzień (zc) [i]sugestia, zauroczenie potwora[/i] - rzadziej niż w KP

1/tydzień lub miesiąc (zc) [i]projekcja astralna i zamiana planów[/i] - o wiele rzadziej niż w KP. Rzucane jak 8poz. Zaklinacz - jak w KP



Szybkość 9m; naturalny pancerz + 3 (jak w KP i PMP); OC 15-25 (decyzja GM, 25 jest w KP) - zamienić na OM jeśli używasz opcjonalnej zasady [i]Psionika jest inna[/i], wtedy OC=OM-10; jeśli nie używasz tej zasady, OC=OM.



Telepatia (zn) - Ilithid może porozumiewać się telepatycznie z każdym stworzeniem w promieniu 30m, które mówi jakimś językiem. - jak w KP



(zw) Poprawione łapanie i Wyrwanie mózgu - jak w KP



BAB +6                                         Jak w PMP

Baz RO: Wytrw+2, Ref+2, Wola+6   Jak w KP i PMP

premiowe KW: 8k8 (+ mod z Bd)     Jak w KP i PMP



[u]Premiowe rangi w umiejętnościach:[/u] Blefowanie, Ciche poruszanie, Koncentracja, Nasłuchiwanie, Ukrywanie, Wiedza (dowolne dwie), Zastraszanie, Zauważanie - 16 punktów do rozdziału, max ranga 13. Na pierwszym poziomie klasy NIE MNOŻYć PUNKTÓW UMIEJęTNOŚCI x4!!! Zgodne z KP i PMP.



5 premiowych atutów ogólnych.



Broń naturalna - 4 macki (1k4 + premia/kara z Si, kryt. x2, miażdżone)



Automatyczne języki - podwspólny. Języki premiowe - każde (poza sekretnymi, takimi jak druidzki)

[i]<span style='color:indigo'>To chyba wszystko, jeśli chodzi o mechanikę.</span> - głos dobiedł spod kaptura granatowego płaszcza, spowijającego szczupłą postać. Nie było widać jej twarzy.
<span style='color:indigo'>- Jeśli zaś chodzi o charakter tych stworzeń... są dwulicowe, egoistyczne, podstępne, diaboliczne, zapatrzone w siebie, a przy tym diabelnie sprytne. ZAWSZE mają plan B, C, D, i tak do Z24-omega, gdyby coś poszło nie tak... Hehe. Wszystko i wszystkich wokół siebie traktują jednakowo - marionetka, przedmiot, zabawka, obiad. O, przepraszam, są wyjątki - swoją rasę darzą szacunkiem, Wielki Mózg czczą, a każda istota obdarzona ponadprzeciętnym intelektem traktowana jest jak >>potencjalny<< rywal. ORAZ jako wytworne, doskonałe danie.</span>
Oczy koloru ametystu zabłysły pod atramentową czernią cienia rzucanego przez kaptur.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

śr gru 28, 2005 10:08 pm

Nie wiem, po co tworzyć rzeczy, które już istnieją i to w dodatku w aktualnej edycji, a nie starej 3.0. Zajrzyj do MM 3.5, jeśli ją masz. Jeśli nie, to poczekaj na polską edycję 3.5. Wtedy wszystko jasne. Jeśli zaś chcesz grać na starej edycji, to chociaż ECL możesz wziąć z nowej. Nie chcę skłamać, ale wydaje mi się, że wynosi +11. Niestety w SRD tego stwora nie uświadczysz, bo panowie z WotC go sobie zastrzegli.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości