Postaæ tak samo komiczna jak inne... Na przyk³ad potê¿ny mag nizio³ek z kl±tw± czkawki, w wyniku której ma³o jkie zaklêcie mo¿e rzuciæ.
<br />
<br />Miast graæ Illithidem z maksymalnego pozomu (15 levelów), mo¿na zagraæ ¶wie¿o co utworzonym (cechy to: Darkvision, +2 Int), który nawet jeszcze nie rozwin±³ zdolno¶ci telepatycznych (a te pojawiaj± siê na, bodaj¿e, 2gim poziomie).
<br />
<br />Taka istota jest na tyle inteligentna aby nie zadzieraæ (choæ planowaæ sobie mo¿e) z innymi postaciami. Jak najbardziej nadaje siê do gry.
<br />
<br />Mo¿na sobie postawiæ pytanie:
<br />Jak dawno temu mia³a miejsce Ceremorfoza?
<br />Ile zd±¿y³ przej±æ wzorców kulturowych rasy Illithidów?
<br />
<br />Je¿eli Ceremorfoza mia³a miejsce z 10 lat temu, i u osobnika wykszta³ci³y siê naturalne predyspozycje rasy (telepatia, moce telepatyczne do dominowania innych) - to nauka trafia szybko (z prêdko¶ci± my¶li) i na podatny grunt. I mamy g³odnego dominowania Illithida.
<br />
<br />A je¿eli Ceremorfoza mia³a miejsce godzinê temu przed szturmem na placówkê Illithidów - osobnik mo¿e mieæ mgliste wspomnienia/sny z okresu przed Ceremorfozy (zbiornik, inne larwy, potê¿na istota po¿eraj±ca, trzeba uciekaæ, strach i drapie¿no¶æ, wa¿ne jest prze¿ycie). To bêd± jego naturalne instynkty. A je¶li zostanie wychowany w innej kulturze?
<br />
<br />Pomijaj±c fakt, ¿e mo¿liwe jest prze¿ycie umys³u gospodarza, b±d¼ przynajmniej jego "echo". Sny o zabawie dziecka w s³oñcu i odruch ukrywania siê w bezpiecznej ciemno¶ci... I g³ód tej psychicznej energii której centrum jest w g³owie towarzysza, dziêki kóremu jeste¶ w stanie prze¿yæ w Podmroku... Taki to mo¿e siê nawet nabawiæ jakiej¶ schizy.
<br />
<br />Nic dziwnego ¿e legendy g³osz± (Trylogia Overminda), ¿e kiedy¶ istnia³a kaba³a "Przyjació³ Ludzi".
<br />
<br />Inna sytuacja to taka, gdy Illithid aby prze¿yæ jest zmuszony do zawarcia niekorzystnego dla siebie paktu (kto¶ z³y i potê¿ny móg³by zapatowaæ nawet do¶æ mocnego Illithida). W Underdarku jest opisany komplet pier¶cieni Pan/Niewolnicy. Z drobn± zmian± by³by idealny. Pier¶cieñ który blokuje mo¿liwo¶æ u¿ywania mocy psionicznych telepatycznych na wybranej osobie/osobach. Jak bym chcia³ zosaæ nowym w³adc± w jakim¶ miejscu przyda³by mi siê taki makawieliczny doradca
. No i te ich zniekszta³cenia miêsa (Graft Flesh).
<br />
<br />Inna sytuacja to taka: Gdy jeste¶ Inteligentny i wiesz ¿e nie mo¿esz pokonaæ przeciwnika (sytuacja patowa na skalê spo³eczn±), to co robisz? Walczysz dalej i wykrwawiacie siê? A mo¿e jednak zawieszenie broni? Do¶æ mo¿liwe, zw³aszcza je¿eli drugie spo³eczeñstwo równie¿ akceptuje niewolnictwo.