Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

śr sie 11, 2004 5:23 pm

Chyba że podasz mi jakąś oficjalną broń, która bazowo wyraża sie dodawaniem stałej do obrażeń.
<br />Kastet nie ma być standardową bronią. To po prostu wzmocnienie normalnej siły ciosu postaci. Osoba wyszkolona w walce bez broni powinna zadawać kastetem większe obrażenia, niż inna, równie silna, ale niewyszkolona w tym postać.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr sie 11, 2004 5:51 pm

To wzmocnienie siły objawia się właśnie tym, że kastet zadaje normalne obrażenia. <br />Aha, i czemu mnich z takim kastetem miałby zadwać większe obrażenia, niż używając chociażby kamy :?: Wydaje mi się że jeśli uwzględnić biegłości w obu bronbiach to taka kama jest o wiele bardziej zabójcza od kastetu. A takową mnich zadaje standardowe obrażenia (nie zwiększone o jeden punkt). <br />I każda broń której się używa, ma służyć wzmocnieniu siły ciosu. A zwiększenie obrażeń o wiele prościej jest przedstawić zwiększeniem kości obrażeń, niż dodawaniem jednego punktu. Będzie przejrzyściej.
 
kelag
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 40
Rejestracja: ndz cze 01, 2003 6:35 pm

czw sie 12, 2004 11:39 am

Zgadzam sie z Rendem. Si³a kastetu powoduje ¿e zadawane s± normalne obra¿enia, nie st³uczenia. Poza tym nie powinien on mieæ ¿adnych bonusów. Je¿eli kastet mia³by zadawaæ 1k3+1 lub 1k4 obra¿eñ to by³yby one porównywalne do ... kurde nie mam w chacie podrêcznika no ale do jakiej¶ du¿o silniejszej broni [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/laugh.gif[/img]
 
DeathWing
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 72
Rejestracja: pn maja 19, 2003 10:31 pm

czw sie 12, 2004 2:24 pm

kastet nie powinien zadawac obrazen, znaczy, tylko powinien zadawac normalne, mist t³uczonych. Ponadto mozna go umagiczniæ... wtedy mamy bonus do obra¿eñ i specjalne moce...
 
człowiek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: ndz cze 20, 2004 4:12 pm

czw sie 12, 2004 3:39 pm

Kastet z 1k3+1 jest lepsz± broni± ni¿ sztylet, a nie wiem czy na ulicy wiêksze szanse mia³by¶ walcz±c kastetem przeciwko panowi w dresie ze sztyletem(wieksza szansa na krytyka niewiele tu zmienia)... <br /> <br />Proponuje zmiane obra¿eñ na obuchowe ew. k³ute je¶li kastet ma kolce.
 
Paolo33
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: sob gru 20, 2003 8:35 pm

pn sie 30, 2004 8:06 pm

Oto trzy kusze, które zaistniały w świecie którym gram: <br /> <br />1)Kuszokołkownica <br />broń egzotyczna, średnia <br />Obrażenia: 1k12 Krytyk: 20/x2 <br />Przyrost zasięgu: 15m <br />Specjalne: Istnieje krytyk przeciwko wampirom, przy potwierdzonym wampir musi rzucić na wytrwałosć (ST 15 + mod. ze Zr strzelającego) albo ginie z kołkiem w sercu. <br />Kuszokołkownica jest bardzo ciężka i toporna. <br /> <br />2)Multikusza <br />broń egzotyczna, duża <br />obrażenia: 3 razy po 1k8 Krytyk: 19-20/x2 <br />Przyrost zasięgu: 21m <br />Specjalne: Multikusza posiada sześć komór na bełty jak rewolwer. U góry znajdują się trzy zasobniki z bełtami. Cięciwa jest potrójna, strzela 3 bełtami. Środkowy nie ma kar do ataku, 2 boczne mają kary -4. Przeładowanie 3 komór jest akcją darmową <br />(opracowałem system kół zębatych, zaprojektowany tak, aby wystarczyło zrobić obrót pokrętłem do naciągnięcia cięciw i załadowania komór. Po obrocie pokrętła bełty z zasobników wpadają do 3 pustych komór, a cięciwy naciągają się.). Przeładowanie zasobników jest akcją całorundową prowokującą atak okazjny. <br /> <br />3)Kusza snajperska <br />broń egzotyczna, duża <br />Obrażenia: 1k8 Krytyk: x3 <br />Przyrost Zasięgu: 48m <br />Specjalne: Dzięki niezwykle mocnej konstrukcji i sprężystej cięciwie, Kusza snajperska może strzelać na dalekie dystanse ze śmiertelną skutecznością. <br /> <br />Co o nich uważacie? Proszę o konstruktywną krytykę. <br /> <br />Do notek poniżej: <br />Skoro tak uważacie... zmniejszam do x3, a o prestiżówce Deepwood Sniper nie słyszałem... <br />Właściwie ta broń podchodziłaby pod stacjonarne, jak np. balista czy coś, gdyż właśnie urządzamy twierdzę i projektujemy urządzenia.
 
Anonim_1

pn sie 30, 2004 8:24 pm

<!--QuoteBegin-Paolo33+-->
Paolo33 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Obrażenia: 1k8 Krytyk: x5
<br />Zmień krytyk i zasięg, zanim ludzie to zobaczą :wink: <br />Taka broń to maksymalne przegięcie, krytyka x5 nie ma żadna broń, wliczając w to najbardziej mordercze. Już sobie wyobrażam Deepwood Snipera z krytykiem x8, magiczną kuszą o zasięgu ponad 2 kilometrów, niszczącego wrogą armię, zanim podejdzie, by oblegać miasto. <br /> <br />Prosiłeś o konstruktywną krytykę, zatem zaproponuję zmniejszenie krytyka do standardowego 19-20/x2. Zasięg ostatecznie może zostać, jaki jest, ale wiedz, że pozwoli to na wystrzelanie pocisków na olbrzymie odległości (choć zwykła, ciężka kusza już sama w sobie jest IMHO przegięciem - 400 m zasięgu maksymalnego).
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

pn sie 30, 2004 8:24 pm

Kusza snajperska <br />broń egzotyczna, duża <br />Obrażenia: 1k8 Krytyk: x5 <br />Przyrost Zasięgu: 48m <br />Specjalne: Dzięki niezwykle mocnej konstrukcji i sprężystej cięciwie, Kusza snajperska może strzelać na dalekie dystanse ze śmiertelną skutecznością.
<br />Najbardziej przepakowana broń, jaką kiedykolwiek widziałem. "Kusza snajperska" + Deepwood Sniper = krytyk 18-20/x7 (chyba), o zasięgu nie wspominając. "Snajperskość" kuszy oddałbym przez lekko zwiększony zasięg i możliwość wykonywania ukradkowych ataków na 18 metrów.
 
polos
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 94
Rejestracja: czw lut 05, 2004 12:11 pm

kolki

śr wrz 01, 2004 9:40 pm

<!--QuoteBegin-Paolo33+-->
Paolo33 pisze:
<!--QuoteEBegin-->Oto trzy kusze, które zaistnia³y w ¶wiecie którym gram: <br /> <br />1)Kuszoko³kownica  <br />broñ egzotyczna, ¶rednia <br />Obra¿enia: 1k12 Krytyk: 20/x2  <br />Przyrost zasiêgu: 15m <br />Specjalne: Istnieje krytyk przeciwko wampirom, przy potwierdzonym wampir musi rzuciæ na wytrwa³osæ (ST 15 + mod. ze Zr strzelaj±cego) albo ginie z ko³kiem w sercu. <br />Kuszoko³kownica jest bardzo ciê¿ka i toporna. <br />
<br />Niez³y pomys³ jednak skuteczna s±dze jedynie do wampirów ,codo obra¿eñ to stanowczo za wysokie ,s±dze ¿e wampir musia³by raczej rzucaæ na refleks ni¿ na wytrwa³o¶æ ,ugodzenie wampira ko³kiem natychmiastowo koñczy siê jego ¶mierci± ,bo co mia³by se go jeszcze wyci±gn±æ czy znim chodziæ ? Przydatna na przygode o wampirach.
 
NITRO
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: wt lis 25, 2003 8:45 pm

czw wrz 02, 2004 10:57 am

Zanbatoo- <br />Potê¿ne metalowe ostrze osadzone na d³ugiej rêkoje¶ci. <br />Znane jest z tego ¿e jego masa i d³ugo¶æ przeszkadza w u¿ywaniu go nawet najsilniejszym wojownikom. Wymy¶lone w Japoni po to by przebiæ wojownika z koniem. Nadaje siê równie¿ do blokowania ciosów. <br /> <br />Obra¿enia: 2k8 krytyk x4 <br />Broñ egzotyczna-olbrzymia. <br />zasiêg: 3m <br />Specjalne:Broñ mistrzowska, premia +2 do przeciwników je¿d¿±cych na koniu, Mo¿liwo¶æ przewracania przeciwników, decyduj±c siê na pê³n± obronê dodaje premiê + 1
 
Master of Mint
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: sob cze 04, 2005 10:01 pm

czw wrz 02, 2004 5:11 pm

Nitro - to jest po prostu olbrzym, tyle że troche lepszy. Premia +4 to dużo, +2 wystarczy
 
NITRO
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: wt lis 25, 2003 8:45 pm

pt wrz 03, 2004 4:01 pm

Eeee... Co to jest olbrzym?
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

pt wrz 03, 2004 4:19 pm

Eeee... Co to jest olbrzym?
<br />Wielki miecz rozmiaru "wielki", przeznaczony dla dużych postaci. <br /> <br />Do notki poniżej: <br />"Olbrzyma nazywa się czasem ogrowym wielkim mieczem" - MiP (S&F) s. 73.
 
LightFencer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 169
Rejestracja: pt lis 11, 2005 8:31 pm

pt wrz 03, 2004 7:47 pm

Olbrzym jest to półtoraręczny miecz dla dużśych ludziów. :razz: a nie wielki miecz.
 
Awatar użytkownika
Kejmur
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1684
Rejestracja: wt cze 15, 2004 4:35 pm

pt wrz 03, 2004 8:01 pm

Wręcz żeby duża postać mogła używać olbrzyma, powinna wziąść atut Żelazny Chwyt z suplementu "Miecz i Pięść", ale i tak będzie miała -2 do testów ataku.
 
Hallucinogen
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 63
Rejestracja: pt lip 11, 2003 12:08 am

pt wrz 03, 2004 8:08 pm

Du¿ej postaci wystarczy wzi±æ exotic weapon proficiency aby u¿ywaæ tego miecza jednor±cz, tak jest napisane w opisie tej broni. I nie otrzymuje wtedy ¿adnych kar do testów ataku.
 
Ufretin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt sty 03, 2003 7:09 pm

czw wrz 09, 2004 10:20 pm

A co powiecie o broni podstawowej Clouda z Final Fantasy 7? to byl miecz dwurecznym ale szeroki...zastosowac jedynie wieksza wage broni czy cos jeszcze?
 
moocker
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob sty 24, 2004 10:46 pm

czw wrz 09, 2004 10:28 pm

Mo¿na by daæ np. wymagana si³a 16+ i zwiêkszony mno¿nik krytyka (bo jak siê takim przywali to musi boleæ :razz:) <br />Da³ bym te¿ plusy do obra¿eñ a minusy do trafienia.
 
Ufretin
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 183
Rejestracja: pt sty 03, 2003 7:09 pm

pt wrz 10, 2004 12:26 pm

Czyli np. Wymagana sila 16+, -2 do Trafienia 2k6 obrazen krtyk 19-20/x3...co ty na to?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt wrz 10, 2004 1:31 pm

<!--QuoteBegin-Ufretin+-->
Ufretin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czyli np. Wymagana sila 16+, -2 do Trafienia 2k6 obrazen krtyk 19-20/x3...co ty na to?
<br />Po co kombinować z minusami do trafienia :?: Nie prościej uczynić taką broń Egzotyczną :?: Będzie to odzwierciedlało trudność w posługiwaniu sie bronią...
 
Anonim_1

pt wrz 10, 2004 2:18 pm

<!--QuoteBegin-Ufretin+-->
Ufretin pisze:
<!--QuoteEBegin-->A co powiecie o broni podstawowej Clouda z Final Fantasy 7? to byl miecz dwurecznym ale szeroki...zastosowac jedynie wieksza wage broni czy cos jeszcze?
<br />Dla mnie ta broń to nic innego, jak wielki miecz rozmiaru o dwa większego niż bohater (czyli w przypadku człowieka - wielki wielki miecz 8)), zbudowany z lekkich materiałów, pozwalających na traktowanie tego oręża jak broni o rozmiar mniejszej. <br /> <br />Innymi słowy, podstawowa wersja tego oręża powinien być traktowany jako broń magiczna z premią +1 i zdolnością lekki (której premię oceniłbym na +1 lub +2) zadająca 2k8 obrażeń z krytykiem 19-20/x2 o cenie równej 8350 lub 18350 sztuk złota (zależnie od wyceny zdolności lekki).
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt wrz 10, 2004 4:25 pm

<!--QuoteBegin-ShadEnc+-->
ShadEnc pisze:
<!--QuoteEBegin-->(...) zdolnością lekki (której premię oceniłbym na +1 lub +2)
<br />O ile pamięć mnie nie myli ta zdolność jest wyceniona na +2, a znajduje się w "Arms & Equipment Guide", więc broń wedle oficjalnych zasad kosztowała by 18350 GP.
 
NITRO
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 45
Rejestracja: wt lis 25, 2003 8:45 pm

sob wrz 11, 2004 8:24 pm

<!--QuoteBegin-Ufretin+-->
Ufretin pisze:
<!--QuoteEBegin-->A co powiecie o broni podstawowej Clouda z Final Fantasy 7? to byl miecz dwurecznym ale szeroki...zastosowac jedynie wieksza wage broni czy cos jeszcze?
<br /> <br />Zanbatoo to w³a¶nie miecz Clouda z FF 7, tylko o d³u¿szym dr±gu.
 
Horn__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 298
Rejestracja: pn maja 17, 2004 5:35 pm

śr wrz 22, 2004 4:32 pm

ostatnio spodobaBa mi si broni, która posluguje sie jeden z bohterów filmu "Hellboy". Sa nawet dwie. Jedna przypomina dlugi miecz, lecz rózni sie tym, ze raczka nie znajduje sie na koncu i nie jest przedluzeniem ostrza,ale jest do niego rostopadla i jest polozona na srodku ciezkosci, który jest przeniesiona na 4/5 dlugosci ostrza. Walka ostrzem polega na obracaniu go w okól wlasnej osi, oczywisnie mozna go uzywac rowniez jak prosego miecza. A wiec statystyki ostrza <br />bron srednia, egzotyczna <br />obrazenia: 1k8/19-20x2, ciete <br />waga:3kg <br />dlugosc:1,2m <br />specjalne: <br />Jezeli ostrzem walczy sie obracajac nim w okol jego osi, to zyskuje sie kare -2 do trafienia, ale jest 75% szans, ze kazdy, kto przebywa w obszarze zagrozenia moze ostac zraniony. Wlasciwosc ta dziala tylko na lekko- i srednio opancerzonych. <br /> <br />Druga bron to cos w rodzaju sztyletu do pchniec, tyle ze z mechanizmem, ktory umozliwia wysuwanie i wsuwanie go do "puszki", ktora przytwierdzona jest to karwasza. Mechanizm opiera sie na bloczkach, ktore sa przytwierdzone do ostrza i koniuszkow palcow. Mocne zacisniecie piesci powoduje wysuniecie sie ostrza. Ma maly rozmiar i zadaje 1k6/x3. Wysuniecie i wsuniecie jest akcja darmowa, lecz nie mozna wykonac ttych czynnosci w tej samej rundzie.
 
Awatar użytkownika
Herr Bata
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 727
Rejestracja: pt kwie 09, 2004 9:01 pm

śr wrz 22, 2004 4:47 pm

Jezeli ostrzem walczy sie obracajac nim w okol jego osi, to zyskuje sie kare -2 do trafienia, ale jest 75% szans, ze kazdy, kto przebywa w obszarze zagrozenia moze ostac zraniony. Wlasciwosc ta dziala tylko na lekko- i srednio opancerzonych.
<br />Nie lepiej dać karę -2 do ataku i premię +2 do obrażeń?
 
Horn__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 298
Rejestracja: pn maja 17, 2004 5:35 pm

śr wrz 22, 2004 6:29 pm

Nie wiem, chcialem jak najlogiczniej rozpisac ta bron. Ale wydaje mi sie, ze nasz mistrz, Herr, raczejby sie na to nie zgodzil... Ale czekam na Wasze zdanie na ten temat. Chcialbym przyjac twoja wersje, gdyz wedlug mnie jest lepsza, ale czy wtedy ta bron nie bylaby przepakowana?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

śr wrz 22, 2004 6:54 pm

Horn, po pierwsze, byłoby nam bardzo miło jakbyś mógł używać polskich znaków. <br />Po drugie: Ta pierwsza broń: albo jak radził Bata, albo coś w stylu +2 do obrażeń jeśli przeciwnik używa atutu whirlwind attack. <br /> <br />Po trzecie:
Druga bron to cos w rodzaju sztyletu do pchniec, tyle ze z mechanizmem, ktory umozliwia wysuwanie i wsuwanie go do "puszki", ktora przytwierdzona jest to karwasza. Mechanizm opiera sie na bloczkach, ktore sa przytwierdzone do ostrza i koniuszkow palcow. Mocne zacisniecie piesci powoduje wysuniecie sie ostrza. Ma maly rozmiar i zadaje 1k6/x3. Wysuniecie i wsuniecie jest akcja darmowa, lecz nie mozna wykonac ttych czynnosci w tej samej rundzie
Zobacz pazury rosomaka lub stump dagger z dodatku Miecz i Pięść.
 
Półelf
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 100
Rejestracja: pn lip 19, 2004 10:04 am

śr wrz 22, 2004 8:15 pm

raczka nie znajduje sie na koncu i nie jest przedluzeniem ostrza,ale jest do niego rostopadla i jest polozona na srodku ciezkosci, który jest przeniesiona na 4/5 dlugosci ostrza. Walka ostrzem polega na obracaniu go w okól wlasnej osi
<br />A jak zamierzasz obracaæ czym¶, co ma r±czkê umieszczon± w ¶rodku ciê¿ko¶ci? Nie uwa¿asz, ¿e rozkrêcenie tego ostrza stanowi³oby pewien problem?
Jezeli ostrzem walczy sie obracajac nim w okol jego osi, to zyskuje sie kare -2 do trafienia, ale jest 75% szans, ze kazdy, kto przebywa w obszarze zagrozenia moze ostac zraniony
Na to równie¿ bym siê nie zgodzi³. <br /> <br />
Nie wiem, chcialem jak najlogiczniej rozpisac ta bron. Ale wydaje mi sie, ze nasz mistrz, Herr, raczejby sie na to nie zgodzil...
<br />Zdecydowanie bym siê na to nie zgodzi³.
Jezeli ostrzem walczy sie obracajac nim w okol jego osi, jest 75% szans, ze kazdy, kto przebywa w obszarze zagrozenia moze ostac zraniony. Wlasciwosc ta dziala tylko na lekko- i srednio opancerzonych.
<br />Wyt³umacz mi to logicznie. <br /> <br />Moja propozycja: Ma³a egzotyczna, obra¿enia 1k6, krytyk 19-20 x2, Specjalne: po ka¿dym trafieniu nale¿y broñ rozkrêciæ drug± rêk±, zu¿ywaj±c na to akcjê standardow±.
 
Awatar użytkownika
Mirit
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 905
Rejestracja: ndz wrz 28, 2003 3:54 pm

śr wrz 22, 2004 8:34 pm

Moja propozycja: Mała egzotyczna, obrażenia 1k6, krytyk 19-20 x2, Specjalne: po każdym trafieniu należy broń rozkręcić drugą ręką, zużywając na to akcję standardową.
<br /> <br />Tak szczerze to na co komu taka broń ? I pewnie to rozkrecanie moze powodowac atak okazyjny ? Jak dla mnie strata atutu i pieniedzy na walkę czymś takim. Krótki miecz jest lepszy te same parametry, nie tracisz atutu, i kolejki na rozkrecanie.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości