<!--QuoteBegin-Dark Dar+-->
Dark Dar pisze:<!--QuoteEBegin-->Mo¿e siê trochê ¼le wyrazi³em, mój kolega nie prowadzi gry w konkretnym ¶wiecie, co wiêcej "jego ¶wiat" sk³ada siê z niepowi±zanych specjanlie obszarów na których tocz± siê chwilowe rozgryfki... nie ma nic powi±zanego. Miasta tworzy tylko na potrzebê jednorazowej gry i praktycznie w czasie drugiej kampanii (kolejnej) nie ma co szukaæ ju¿ takiego miasta, bo ju¿ takowe nie istnieje.
Moim zdaniem gra np. w FR gdzie znam(y) geografiê, organizacje, bohaterów itd. jest o wiele ciekawsza i bardziej klimatyczna.
Oczywi¶cie. Spójny, dobrze ukszta³towany ¶wiat ze swoimi sta³ymi, chrakterystycznymi miejscami i mieszkañcami jest zazwyczaj ¿ywszy, "oddycha" w³asnym ¿yciem. Forgotten Realms powsta³o po³±czon± si³± ca³ego sztabu ch³opaków z TSR, WotC oraz graczy i jest ¶wietnym przyk³adem na to ile rado¶ci mo¿e przynie¶æ gra w tak rozwiniêtym ¶wiecie. Nie zmienia to jednak faktu, i¿ ka¿dy Mistrz Podziemi mo¿e sam wspó³tworzyæ swój w³asny ¶wiat z jego graczami. A brak spójno¶ci i powi±zañ miêdzy miejscami, postaciami wynika najczê¶ciej z lenistwa... i to wszystko. Wystarczy tylko minimalny wysi³ek by tchn±æ ¿ycie w rzeczywisto¶æ gry, by po³±czyæ punkty w akcie tworzenia jednej, wielkiej, wspania³ej ca³o¶ci.