Co sądzicie o tej klasie? Proszę o opinię.
Opiekun Rosomaka
Wymagania: bazowy atak +6
Umiejętności: Wspinaczka 12, Równowaga 12, Skakanie 12, Upadki/Przewroty 12, Blefowanie/Zwody 12
Atuty: Poprawiona inicjatywa, Oburęczność, Walka dwoma broniami, Umiejętność posługiwania się bronią egzotyczną: Szpony rosomaka, Zogniskowanie broni: Szpony rosomaka, Dash, Combat reflex
Zręczność 18+, Siła 16+
Charakter: Każdy
Kw: k8
Umiejętności klasowe: Wspinaczka, Równowaga, Skakanie, Upadki/Przewroty, Blefowanie/Zwody, Pływanie i Wyzwalanie się/Ucieczki
Punkty umiejętności na każdym poziomie: 4
Biegłość w broni i pancerzu: Opiekun Rosomaka nie zyskuje żadnych nowych zdolności. Aby korzystać z zdolności specjalnych Opiekun musi nosić zbroję lekką lub żadnej.
Poziom___BAB___Wytr___Ref___Wola____Specjalne
___1_____ +1____+0_____+2____+0_____Atak z doskoku, Zwiększona szybkość 3m
___2_____+2____+0_____+3____+0_____Szał Rosomaka
___3_____+3____+2_____+3____+1_____Zwiększona szybkość 4,5m, Doskonały zwód
___4_____+4____+2_____+4____+1_____Mistrzostwo szpona
___5_____+5____+2_____+4____+1_____Transformacja Rosomaka, Zwiększona szybkość 6m
Specjalne zdolności:
Atak z doskoku: Na 1 poziomie Opiekun Rosomaka otrzymuje ten atut nawet jeśli nie spełnia jego wymagań.
Zwiększona szybkość: Opiekun Rosomaka swą szybkością potrafi dorównać nawet najszybszym mnichom. Na 1 poziomie otrzymuje bonus 3m, na 3 poziomie 4,5m, a na 5 poziomie 6m
Szał Rosomaka: Na 2 poziomie Opiekun Rosomaka może dać swym nogom doskonałą moc, która zwiększa jego prędkość i pozwala wyczyniać cuda. Podczas szału włosy opiekuna zmieniają barwę na biało-szary, a oczy stają się niebieskie. Szybkość Opiekuna zwiększa się 1,5 raza, a także Rosomak dostaje +4 do następujących umiejętności: Wspinaczka, Równowaga, Skakanie, Upadki/Przewroty, Zwody. Aby użyć Szału należy poświęcić akcję darmową. Szał trwa 10 minut/na poziom Opiekuna lub do odwołania. Szału można użyć raz na dzień.
Doskonały zwód: Opiekun Rosomaka opanował do perfekcji zmylanie przeciwnika. Skacząc, turlając i markując ciosy Opiekun potrafi wykorzystać moment w którym wróg się odsłoni i zadać cios z niewyobrażalną siłą. Na 3 poziomie Opiekun Rosomaka używając jakiejś akcji związanej z ruchem (może to być bieg, skok, turlanie się, itp.) może użyć zwodu jako akcji darmowej.
Mistrzostwo szpona: Na 4 poziomie Opiekun już doszedł do takiej perfekcji w używaniu szponów, iż może rozbrajać wroga nie prowokując ataków okazyjnych. Podczas testów spornych nie otrzymuje kary –4 za każdy rozmiar broni większy od szponów (działa tylko do rozmiaru kolosalnego), może także schować szpon w lewej ręce i spróbować złapać upadającą broń ( refleks ST=18 w przypadku broni do rozmiaru średniego włącznie, ST=22 w przypadku broni dużych), aby zadać natychmiastowy cios tą bronią w niespodziewającego się niczego wroga (broń duża ma karę –4 do trafienia).
Transformacja Rosomaka: Na 5 poziomie Opiekun Rosomaka poznaje największą tajemnice znaną tylko najlepszym Opiekunom. Wie jak skierować splot, aby ten napełnił jego szkielet doskonałymi zdolnościami. Od 5 poziomu Opiekun nie musi używać rękawic ze szponami, gdyż jego szkielet potrafi sam je wytworzyć. Szpony te zmieniają się wedle woli Opiekuna tzn. mogą zakrzywiać się w każdym kierunku jakim sobie życzy Opiekun, mogą doskonale nadawać się do walki jak i wspinaczki, mogą zawinąć się wokół jakiegoś kija itd.. Opiekun nie może zwiększać grubości szponów, ale może sobie zażyczyć iż zostawia szpony w ciele ofiary (czasem szpony mogą się złamać, acz zdarza się to bardzo rzadko) , w takim przypadku szpony zregenerują mu się po 2k4 rundach. Po tym czasie Opiekun musi poświęcić akcję odpowiedzialną za atak (nie może w tej rundzie zaatakować), aby mógł spokojnie wyciągać szpony. Każde wyciągnięcie szponów jest akcją darmową, zależną od woli Opiekuna (nie musi robić żadnych ruchów ręką). Szpony mogą mieć do 1m długości, co jest zależne od woli Opiekuna. Szpony zawsze wychodzą z górnej części nadgarstka. Aby umagicznić szpony Opiekun musi skierować splot przepływający przez dany magiczny przedmiot do szponów. By to dokonać Opiekun musi poświęcić się całodniowym medytacją, po czym umoczyć przedmiot i swą dłoń w swojej krwi (wystarczy umoczyć kawałek przedmiotu). Jeden przedmiot może umagicznić tylko jedną rękę. Wzmocniony szkielet Opiekuna nadaje ciału moc regeneracji. Co rundę Opiekun regeneruje 1 PW. Na 5 poziomie Opiekun otrzymuje także Potężny szał. Może go użyć raz na dwa dni. W danym dniu można skorzystać tylko z jednego szału. Potężny szał powoduje zmianę koloru włosów na ognisto-srebrny oraz ich wydłużenie o 50 cm, a także zmianę koloru oczu, jedno staje się niebieskie, a drugie zielone. Poza tym Opiekun zwiększa swą szybkość dwukrotnie i dostaje bonus +2 do KP i trafienia ze względu, iż jest zabójczo szybki. Jego umiejętności ruchowe także ulegają poprawie i dostaje +6 do następujących umiejętności: Wspinaczka, Równowaga, Skakanie, Upadki/Przewroty, Zwody. Może się także wspinać ze swą normalną prędkością. Potężny szał aktywuje się jako akcja całorundowa, prowokująca AoO, jednak jeżeli postać robiąca AoO nie trafi to Opiekun ze względu na swą nową, zabójczą szybkość ma darmowy AoO przeciwko tejże postaci. Potężny szał trwa 10 minut/na poziom Opiekuna lub do odwołania.
_
korekta: Nam