Zrodzony z fantastyki

 
Dragonik__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 310
Rejestracja: sob maja 25, 2002 11:51 pm

Umagicznianie broni

ndz lis 21, 2004 12:58 am

Tak ostatnio nasz³y mnie pewne w±tpliwo¶ci i nie jestem niektórych rzeczy pewien co do umagicznieñ broni.
[z góry przepraszam za angielskie nazewnictwo, ale nie posiadam polskich ksiazek i pisze tego posta dosc pozno w nocy - jak znajde czas to wyedytuje i poprawie na polski wszystko]

No bo tak - mam jak±¶ broñ, np. sejmitar. Aby go umagiczniæ trzeba mieæ go jako masterwork. Umagiczniam go np. jako frost [1k6 od zimna] - w tabelce wyczytuje jako modyfikator +1. I teraz czy chodzi o modyfikator który jest potrzebny tylko do ustalenia ceny czy u¿ywa siê ten modyfikator te¿ do ataku i obra¿eñ? Czy np je¿eli walcze z zjaw± która mo¿na trafiæ tylko magiczn± broni± i mam broñ z frostem to czy zadaje oprócz obra¿eñ od zimna obrazenia sieczne?

Jeszcze jedno - mo¿na ulepszyæ broñ np modyfikatorem +1 - czyli +1 do ataku i +1 do obra¿eñ. Czy mo¿na ulepszyæ broñ modyfikatorem który dodaje np +1 tylko do ataku? Jest co¶ takiego w NWN'ie.. no ale ta gra ma tak¿e dodatkowe rzeczy nie wystêpuj±ce w systemie.

Pozdrowienia,
Dragonik :x-mas:
 
Stong
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 122
Rejestracja: wt paź 12, 2004 9:42 pm

ndz lis 21, 2004 1:25 am

Zacznê od tego, ¿e aby nadaæ broni (pancerzowi te¿) specjaln± cechê musi ona mieæ najpierw umagicznienie conajmniej +1. A te modyfikatory przy specjalnych cechach odnosz± siê tylko do obliczania ceny. Czyli taki sejmitar ma +1 do testów ataku i obra¿eñ, 1k6 dodatkowych obra¿eñ od zimna oraz cenê rynkow± tak± jak za broñ +2 (+1 za magiczn± premiê z usprawnienia i +1 za specjaln± cechê frost) czyli bêdzie kosztowa³ 8315sz (8000sz za +2, 300sz za mistrzowski przedmiot i 15sz jak za zwyk³y sejmitar). Co do umagicznieñ daj±cych tylko premiê do ataku, to nie spotka³em siê jeszcze z czym¶ takim, ale zawsze mo¿na zastosowaæ specjalne materia³y na broñ (z podrêczników lub w³asne)
 
Awatar użytkownika
Erlebrion
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 357
Rejestracja: ndz gru 21, 2003 6:29 pm

pn mar 14, 2005 9:09 pm

Nie wiem, czy to pomoże, ale:
W Psionics handbook jest zdolność broni, która zwiększa obrażenia broni o 2. Nazywa się to chyba "impact" i ma odpowiednik umagiczienia +1. Myślę, że można wymyślić analogiczną, która da premię +2 do ataku.
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

pn mar 14, 2005 9:22 pm

<!--QuoteBegin-Erlebrion+-->
Erlebrion pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie wiem, czy to pomo¿e, ale:
W Psionics handbook jest zdolno¶æ broni, która zwiêksza obra¿enia broni o 2. Nazywa siê to chyba "impact" i ma odpowiednik umagiczienia +1. My¶lê, ¿e mo¿na wymy¶liæ analogiczn±, która da premiê +2 do ataku.

Co najwy¿ej umagicznienie +2 do ataku i do obra¿eñ. Obra¿enia s± trochê wa¿niejsze (mechanicznie) od testu ataku, wiêc umagicznienie jest dro¿sze. A tu umagicznienie jest +1, wiêc +2 do ataku to za ma³o. Mo¿e +4 do ataku, ale jednak lepsz± pozycj± dla mnie jest wspomniane wy¿ej +2 i do testu trafienia i do dmg. Wtedy cena rynkowa mog³aby wynosiæ +2.
Pozdr.
 
Baryła
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 219
Rejestracja: pn lip 05, 2004 10:02 am

pn mar 14, 2005 9:28 pm

Tylko, ¿e wtedy to nie ma du¿ego sensu (na ni¿szych poziomach), bo niby co jest lepsze: miecz +1 z powy¿sz± zdolno¶ci±, czy zwyk³y +3? No chyba, ¿e kto¶ chce mieæ miecz "+7" jako nieepicki (umagicznienie +5 i ta zdolno¶æ). Pozatym +4 do atak to (chyba) za du¿o.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

wt mar 15, 2005 8:50 am

W Psionics handbook jest zdolność broni, która zwiększa obrażenia broni o 2. Nazywa się to chyba "impact" i ma odpowiednik umagiczienia +1.
Teraz zdolność ta nazywa się collision (ze względu na niepowtarzanie nazw- impact to to samo co keen, dla broni obuchowych) i zwiększa obrażenia o 3.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

pn maja 02, 2005 2:23 pm

<!--QuoteBegin-Suldarr'essalar+-->
Suldarr'essalar pisze:
<!--QuoteEBegin-->Teraz zdolno¶æ ta nazywa siê collision (ze wzglêdu na  niepowtarzanie nazw- impact to to samo co keen, dla broni obuchowych) i zwiêksza obra¿enia o 3.

Teraz jestem w kropce, bo w Expanded Psionic Handbook z SRD pisze:
"Collision weapons psionically increase their own mass at the end point of each swing or shot. Such weapons deal an extra 5 points of damage on each successful strike, in addition to the weapon’s enhancement bonus. Bows, crossbows, and slings bestow the extra damage upon their ammunition.
Moderate metacreativity; ML 10th; Craft Psionic Arms and Armor, matter manipulation; Price +2 bonus"
W SRD jest b³±d, czy te¿ Collision ma 2 wersje (+1 bonus/+3 damage i +2bonus/+5damage), z których jednej nie ma w SRD?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn maja 02, 2005 3:50 pm

Jest to różnica między wersją 3.0, a 3.5, o ile się dobrze orientuję (w SRD jest już dla 3.5 przepisana z "Expanded Psionic HandBook").
 
Zenobah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: sob sie 12, 2006 8:38 pm

pn maja 02, 2005 7:58 pm

<!--QuoteBegin-Stong+-->
Stong pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zacznę od tego, że aby nadać broni (pancerzowi też) specjalną cechę musi ona mieć najpierw umagicznienie conajmniej +1.


To ja ci pisze stary, że herezje prawisz... w PG pisze, że bronie muszą być mistrzowskie (jak zapewne wiesz "mistrzowskie" nierówna się usprawnienie +1)

Jeśli chodzi o zbroje to faktycznie...muszą być +1

A teraz takie pytanko: powyżej +5 to już broń epicka ?

do postu poniżej:
A cóż to jest to DMG - rozwiń skrót.
 
Awatar użytkownika
AGrzes
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1140
Rejestracja: pn gru 30, 2002 5:42 pm

pn maja 02, 2005 8:58 pm

<!--QuoteBegin-Zenobah+-->
Zenobah pisze:
<!--QuoteEBegin-->To ja ci pisze stary, że herezje prawisz... w PG pisze, że bronie muszą być mistrzowskie (jak zapewne wiesz "mistrzowskie" nierówna się usprawnienie +1)

W DMG pisze natomiast
<!--QuoteBegin-DMG+-->
DMG pisze:
<!--QuoteEBegin-->Broń obdarzona specjalną mocą musi posiadać premię z usprawnienia przynajmniej +1.

Strona 183 paragraf Broń ostatnie zdanie trzeciego akapitu w polskim DMG.
Broń z premią z usprawnienia większą od 5 jest epicka, broń z sumaryczną premią (z usprawnienia i za specjalne zdolności) większą od 10 również jest epicka nawet jeśli premia z usprawnienia mieści się przedziale 1-5.
Pozdrawiam AGrzes

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości