<!--QuoteBegin-nathaniel+-->
nathaniel pisze:<!--QuoteEBegin-->tak krasnolud magiem to tylko wymyśla mój kumpel
on nawet uzmysłowił sobie że powinien grać: ork mag.. [takie postacie są nie klimatyczne bo nie da się nimi normalnie grać] to tak jak elf obrońca kopalń...
Ej, ej nie krytykuj czegoś czego nie rozumiesz. Jeśli twierdzisz że nie da się normalnie grać taką postacią to najprawdopodobniej nawet nie próbowałeś tego zrobić. A taki ork zaklinacz... brr, aż ciarki przechodzą na myśl o szkodach jakich mógłby narobić.
Wszystko zależy od settingu, gracza i pomysłu, jeśli da się zrobić niziołka barbarzyńcę/łowcę smoków to da się też zrobić orka maga.
Aha i jeszcze jedno. Jak rozdzielić statsy żeby mieć optymalnego czarodzieja-krasnoluda. I jaką wziąć spejalizacje?. Co możecie mi poradzić??
Hmm, popatrzmy:
Siła- tego raczej nie potrzebujesz, no chyba że idziesz w kierunku Spellsworda.
Zręczność- tu dobrze by było trochę zainwestować bo AC masz niskie a i nie jesteś najszybszy.
Budowa- razem rasowym +2 i średnim rzutem (ok. 14) otrzymujesz podstawę przeżycia. Możesz też wstawić tam coś naprawdę wysokiego wtedy mniejszy bonus ze zręczności będzie do przełknięcia.
Inteligencja- twoja podstawa, więc nie trzeba się rozpisywać.
Roztropność- tego prawie nie potrzebujesz, rzut na wolę masz i tak największy.
Charyzma- tu dostajesz -2 więć zastanów się czy nie warto tego zerować (na modyfikator 0) albo zostawić tak jak jest (tzw. dump-stat)
Specjalizacja, ciężko. Jednak z góry mówię że settingowo niewiele krasnali zaakceptuje Nekromantę lub Conjurera. Ewokerzy też nie mają lekko. Celuj w Transmutera lub Abjurera.
Oczywiście to moje przemyslenia i nie są one absolutną prawdą.