Jeszcze jedna uwaga co do przyznawania XP.
<br />Wiem ¿e jest to subiektywne
. Ale co nie jest?
<br />Na sesjach gdzie prowadzi³em Mrocznych Jedi wprowadzi³em pewn± zasadê. Zacz±³em przyznawaæ extra punkty za strój który mieli gracze. Nie by³ to konkurs mody. Je¶li gracz by³ ubrany inaczej ni¿ zwykle (lu¼no zwisaj±ce prze¶cierad³a na Jedi pasuj±) dostawa³ 3 dodatkowe Character Pointy (w d6). Ja sam oczywi¶cie te¿ by³em przebrany.
<br />
<br />Wiecie jaki da³o to efekt?
<br />Od trzeciej sesji regu³± sta³o siê ¿e wszyscy gracze przychodzili przebrani. Klimat gry od razu podniós³ siê. Mia³em dobr± muzykê. Kiedy pu¶ci³em wstêp do opery O'Fortona (Karla Orfa) w momencie gdy zbli¿a³a siê potyczka z innym Jedi to gracze.... Gra³em wtedy ju¿ 6 lat i nigdy nie widzia³em czego¶ takiego. Zrezygnowa³em na czas walki z kostek aby nie psuæ klimatu gry (SIC!!!), gracze ledwo co prze¿yli ale ¿aden z nich nigdy mi nie wypomina³ ¿e potraktowa³em ich wtedy niesprawiedliwie, ba, dziêkowali mi za tê sesjê. To te¿ siê rzadko zdarza.
<br />
<br />Trochê odbieg³em od tematu, ale proszê o zostawienie tego posta.
<br />Je¶li sesja by³a super, gracze s± wtedy warci ka¿dych punktów. W psychologi to siê nazywa wzmocnienie pozytywne
. Efekt jest taki ¿e gracze te¿ siê przygotowywuj± do sesji: stroje, bajery, muzyczka, tiki, powiedzenia i manieryzmy postaci. Warto siê postaraæ - tak MG jak i gracze. Bo w³a¶nie wtedy tworzy siê to co¶ magicznego czego szukamy w RPG.
<br />
<br /><!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Nie zamierzam kasowaæ Twojej notki
Galvon. Poruszasz w niej jeden ze sposobów oceny jak i ile PD przyznawaæ, a ka¿dy ma prawo wyraziæ swe zdanie na ten temat i przedstawiæ swoje kryteria oceny
. Dodatkowo piszesz, ¿e uda³o Ci siê znale¼d¼ sposób na to by gracze bardziej wczuwali siê w swe role. ?wietnie! Mo¿e Twój sposób zostanie wykorzystany przez innych MG i graczy, kto wie? Notki maj± przecie¿ pomagaæ poprzez wnoszenie czego¶ po¿ytecznego do dyskusji, prawda?
<br />
<br />
Darklighter<!--colorc--></span><!--/colorc-->