Zrodzony z fantastyki

 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

śr lut 16, 2005 11:32 am

moja pomy³ka pytanie mia³o brzmieæ:

1. proszê o informacjê jak± rolê odgrywaj± w erze ¶miertelników maj± magiczne ksiêgi ?? skoro Czarodziej nie jest dopuszczon± klas± do gry?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lut 16, 2005 1:02 pm

<!--QuoteBegin-MacDante+-->
MacDante pisze:
<!--QuoteEBegin-->moja pomy³ka pytanie mia³o brzmieæ:

1. proszê o informacjê jak± rolê odgrywaj± w erze ¶miertelników maj± magiczne ksiêgi ?? skoro Czarodziej nie jest dopuszczon± klas± do gry?

Jak pisa³em wy¿ej s± ¼ród³em wiedzy o czarach. Na ich bazie zaklinacz mo¿e opracowaæ czar [który potem opanuje, gdy zyska poziom i mo¿liwo¶æ rzucania czarów danego poziomu], uzyskaæ wiedzê o czarach itp. Mog± te¿ daæ premiê to testów Spellcraft i Knowledge (arcane) - najlepiej w wysoko¶ci +2.
 
MacDante
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1869
Rejestracja: pn maja 13, 2002 2:10 pm

śr lut 16, 2005 1:33 pm

A wracaj±c do Raistlina i jego mocy. Jak widaæ w ksi±¿kach by³ ca³kiem odmiennym magiem od przeciêtnego maga w RPG. Oszczêdza³ sw± moc i wykorzystywa³ tylko w sytuacjach naprawdê tego wymagaj±cych.

Wi±za³o siê to z jego stanem zdrowotnym i efektem magii jaki wywiera³a na jego organizm.

przyk³adem mo¿e byæ spalenie wioski za pomoc± ognistej burzy po której musia³ spaæ kilka dni aby powróciæ do formy. I mówiê tu o formie aby móg³ funkcjonowaæ a nie rzucaæ ponownie kaskadê wymedytowanych czarów.

By³ magiem wstrzemiê¼liwym, nie rzuca³ na lewo i prawo kul ognia, Byczych si³, kociej gracji tarcz... itd.... itd.... mimo ¿e mia³ dostêp do czarów z 9 krêgu (przyk³ad: cofniêcie w czasie)

Podobnie Kap³ani (przyk³adem mo¿e byæ Crysania) która i t± bosk± moc oszczêdza³a na chwile ostateczne. Jej moc lecz±ca by³a wykorzystywana tylko w nielicznych przypadkach.

Takie zachowanie jak najbardziej pasuje do ¶wiata Low Magic.


Co zrobiæ aby gracze w Dragonlance czuli taki sam respekt przed wykorzystywaniem mocy jak przytoczeni bohaterowie. A tak pomniejszy zaklinacz bez problemów bêdzie rzuca³ sobie czary przed wypraw± na ca³± dru¿ynê itd...
Dalej id±c tym tropem w ¶wiecie Low Magic broñ, zbroja czy inny przedmiot z bonusem + 3 ju¿ powinien byæ bardzo potê¿nym przedmiotem, a taki kap³an na wy¿szym poziomie umagicznia broñ na +4, rzuca magiczny ornat na tarczê i zbrojê (+8 do KP) itd... I nawet Bêd±c Renegatem bêdzie bardzo niebezpieczny dla wszelkiego rodzaju ³owców i 'klimatycznych' postaci w ¶wiecie DL.

Jak i czy warto wprowadziæ takie ograniczenie ?
Mo¿e zrobiæ co¶ na zasadzie Raistlinowego zmêczenia, za³ó¿my ¿e musi odsypiaæ za rzucone nie 8 godziny tylko w zale¿no¶ci jak wiele mocy zu¿y³.

przyk³ad 1 godzinê za poziom rzuconych w sumie czarów.
rzuci³ 10 czarów z pierwszego poziomu 10 godzin odsypiania.
Mo¿emy obni¿yæ to do po³owy #0 minut za kr±g czarów, a moc ksiê¿yców mo¿e ten czas wyd³u¿aæ lub skracaæ

wiem ¿e takie rozwi±zanie jest wbrew mechanice ale jak¿e w dobry sposób wyrównuje poziom pomiêdzy klasami czaruj±cymi które na wysokich poziomach s± samowystarczalne, a przy takim prostym za³o¿eniu nawet 18 poziomowy czarodziej zastanowi siê czy warto rzuciæ kulê ognia i aby zapieniæ sobie ochronê która bêdzie go strzeg³a kiedy bêdzie odpoczywa³.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr lut 16, 2005 3:06 pm

Zmêczenie Raistlina rozwi±zauje wariant Kl±twy Magii [ten w "sidebarze"] - zawsze mo¿na go wprowadziæ i stosowaæ dla wszystkich klas czaruj±cych na Krynnie. Dla utrudnienia mo¿na oczywi¶cie zwiekszaæ DC, gdy uzna siê to za s³uszne.
 
Farax
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 11
Rejestracja: sob wrz 27, 2003 2:18 pm

śr lut 16, 2005 6:30 pm

Klątwa Magii

Klątwa Magii działa tylko na Wizards of High Sorcery, bo korzystaja oni z High Sorcery(jako jedyni), a nie Primal Sorcery jak Sorcerer'zy. Primal Sorcery to magia, która jest wszędzie i we wszystkim, trzeba tylko umiec ja uchwycić i ukształtować. High Sorcery to magia(energia) zsyłana przez bogów. Wtedy ciało maga jest jakby kanałem, przez który ta
magia płynie, co bardzo osłabia. Od zawsze dotyczyła i będzie dotyczyła tylko WoHS.

2. Pytanie takie jak: po co grać Wizardem, skoro można grać Sorcerer'em?
Sam Dalamar Argent, mimo że był potężnym Sorcerer'em wolał powrócić do High Sorcery, bo uważał, że nowa magia jest sucha i "martwa", nie daje radości, ani satysfakcji. Jest... i nic więcej.
Primal Magic to jakby pójście na łatwiznę, wymaga trochę więcej studiów(wolniejszy przyrost czarów), ale nic poza tym. Tu magia jest poprostu talentem, umiejętnością kontrolowania czegoś, co zostało stworzone do kontroli. High Sorcery to przede wszystkim wyrzeczenia, cieżka praca i poświęcenie. Magia płynąc przez ciało, daje spełnienie i uczucie siły. Czujesz boską moc, która przepływa przez ciebie i daje to czego pragniesz, na twoje żądanie i dla ciebie. Ty stajesz sie magią, a ona tobą. To tak, jakbyś został wybrany na kochanka, przez najpiękniejszą i najcudownieszą kobietę na ziemi. Tylko ty jeden. Ty i nikt inny. Na zawsze...
Wyobraź sobie stan najwyższej euforii za każdym razem, gdy przywołujesz choćby skromne: "Ast tasarak sinuralan krynawi".

Czarodzieje są dopuszczeni do gry, chyba że masz na myśli okres od 383AC(0 SC) do 420AC(39SC).

Co zrobić aby gracze w Dragonlance czuli taki sam respekt przed wykorzystywaniem mocy jak przytoczeni bohaterowie. A tak pomniejszy zaklinacz bez problemów będzie rzucał sobie czary przed wyprawą na całą drużynę itd...  
Dalej idąc tym tropem w świecie Low Magic broń, zbroja czy inny przedmiot z bonusem + 3 już powinien być bardzo potężnym przedmiotem, a taki kapłan na wyższym poziomie umagicznia broń na +4, rzuca magiczny ornat na tarczę i zbroję (+8 do KP) itd... I nawet Będąc Renegatem będzie bardzo niebezpieczny dla wszelkiego rodzaju łowców i 'klimatycznych' postaci w świecie DL.


Nie dawać im za szybko poziomów :wink: . A tak poważnie to żeby wzbudzić u graczy respekt to magii ustalilem, co nastepuje:
1. Nie dawać im za szybko poziomów :lol: .
2. Klątwa magii, klątwa magii i jeszcze raz klątwa magii. Jak nie wychodzi, to zwiększyć DC :wink: .
3. Nie każda modlitwa, czy prośba do boga, będzie wysłuchana, tym bardziej, im bardziej będzie odbiegać od doktryn wiary.
4. Każdy nowy czar(szczęście), księga(dużo szczęścia) czy magiczny przedmiot(o bogowie!) to ma być: Czar, Księga, Magiczny przedmiot. Nie na zasadzie: OK, zapisuje do księgi - może przyda się, albo: Ok, łykam piórko i identyfikuje(i czekam na następny). Postac powinna spędzić nad tymi przedmiotami więcej czasu, dowiedzieć się do kogo należały, jaka była ich historia, spróbowac odkryć ich moc, itd. Bardzo podobały mi się studia nad Laską Magiusa("Towarzysze broni"), wyszukiwanie ziarnka prawdy w dzienniku jakiegoś żołnierza.
5. Tworzenie przedmiotów, to u mnie atuty, których mozna sie tylko nauczyć. W żaden inny sposób nie są dostepne, a nauczycieli jest (bardzo)niewielu.

Dragonlance to odgrywanie postaci, a to można nawet na 1 poziomie. Wybierajac ten Setting musicie wziąć to pod uwagę, bo inaczej zaraz po świecie zaczną biegać nowi Raistlini, a nie o to chodzi. W przypadku Dragonlance, Gracze i DM'owie muszą rozumieć, że system to dodatek, ktory ułatwia rozgrywkę. Klimatu i "czucia" świata, i zasad nim rządzących, nie może zmienić żadna mechanika.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości