Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Amoen
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 246
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:25 pm

wt mar 22, 2005 2:30 pm

Co prawda nie będzie to rozwinięta odpowiedź, ale uważam że powinien mieć albo cechy pół orka albo człowieka. Zważ na to że żadna "krzyżówka" nie bonusów ludzkich tzn pkt. umiejętności i dodatkowego atutu. Ewentualnie mógłby mieć widzenie w ciemnościach, dodatkowy atut odzwierciedlający ludzką zdolności do nauki i brak ulubionej klasy. Jest to wyłącznie mojej zdanie. Zresztą ćwieć ork może być gdzieś opisany...
 
MarcouMG
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 308
Rejestracja: pn wrz 08, 2003 8:02 am

wt mar 22, 2005 7:30 pm

æwieræork - id±c na ³atwiznê mamy 2 mo¿liwo¶ci, cz³owiek z cechami zewnêtrznymi zdradzaj±cymi pochodzenie, pó³orki jeszcze bardziej ludzki ni¿ czysty pó³ork, lecz mo¿esz te¿ poeksperymentowaæ z cechami, np. widzenie w s³abym ¶wietle/lub nawet w ciemno¶ci, lecz s³absze ni¿ u normalnego + dodatkowy atut. Z orcz± krwi± sprawê rozwi±za³bym miejscem wychowania, je¶li z bardziej orczym duchem to mo¿e przejawiaæ tê w³asno¶æ, je¶li w ludzkiej to tylko w ekstremalnych sytuacjach, mog³a to byæ wrêcz niespodzianaka dla gracza.
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

wt mar 22, 2005 8:37 pm

Jak dla mnie to taki æwieræork powinien mieæ ju¿ wszystkie cechy ludzkie (czyli du¿y, niezbyt ³adny cz³owiek, ale cz³owiek). Ja stosujê takie równania:
Ork+cz³owiek->pó³ork
Ork+pó³ork->ork
Cz³owiek+pó³ork->cz³owiek
Pó³ork+pó³ork->pó³ork

To znacznie u³atwia sprawê. Przecie¿ gdyby dla ka¿dego "æwieræ" robiæ odrêbne statsy, to ile tego by by³o? æwieræ drow-æwieræ cz³owiek-pó³ ork? Bez przesady...

Ps. Wszystko by³o IMO of course.
 
Mortek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 222
Rejestracja: pn sie 09, 2004 11:50 am

śr mar 23, 2005 3:10 pm

Pytanie dotyczace atutu "bezwiedne przyspieszenie czaru" z ELH.

Czy maj±c owy atut trzeba przygotowywac przyspieszony czar, czy mozna przyspieszyæ dowolny przygotowany?
 
memnos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: sob mar 11, 2006 8:10 pm

śr mar 23, 2005 3:34 pm

Możesz przyspieszć dowolny przygotowany czar z poziomów 0-3, których czas rzucania nie jest dłuższy niż jedna runda. Za każdym kolejnym razem, gdy bierzesz ten atut poziomy czarów, które możesz przyspieszyć zwiększają się o 3, do maksymalnie 9 poziomu czarów, jeśli wziąłeś atut trzykrotnie.
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

śr mar 23, 2005 3:36 pm

[quote=Mortek]Pytanie dotyczace atutu "bezwiedne przyspieszenie czaru" z ELH.

Czy maj±c owy atut trzeba przygotowywac przyspieszony czar, czy mozna przyspieszyæ dowolny przygotowany?[/quote]
Dowolny przygotowany mieszcz±cy siê w ograniczeniach poziomu czaru tego atutu (dla 3.0 pierwsze wziêcie daje przyspieszone czary 0-3-poziomu).
 
Mortek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 222
Rejestracja: pn sie 09, 2004 11:50 am

śr mar 23, 2005 8:14 pm

Jeszcze jedno pytanie odnosnie przyspieszonych czarow:

Czy rzucenie przyspieszonego czaru prowokuje okazyjny atak?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

śr mar 23, 2005 8:18 pm

Nie, rzucenie takiego czaru nie prowokuje takiego ataku.
 
Ymir__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 8:15 pm

czw mar 24, 2005 9:05 am

czy s± gdzies jakie¶ oficjalne szablony nieumar³ych z LA +3 lub mniejszym?
 
Awatar użytkownika
Amoen
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 246
Rejestracja: wt sie 01, 2006 12:25 pm

czw mar 24, 2005 9:41 am

Tak w Libris mortis:
Evolved Undead LA +1
Gravetouched Ghoul +2
Half-Vampire +2
Necro politan -- ale za to traci poziomy(nie pamiętam dokładnie)
O ile dobrze pamiętam tylko te szablony można był dawać graczom.

Do notki poniżej:
Racja mój błąd.
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

czw mar 24, 2005 10:02 am

Half-Vampire +2

Half-Vampire nie jest chyba nieumarłym :roll: (ale to tylko tak na marginesie.)
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

czw mar 24, 2005 1:10 pm

1. Ile HD ma Dire Turtle?
2. Czym dokładnie różni się Superior TWF Ettina od Dual Consciousness Dolgrima (oczywiście nie biorąc pod uwagę premii do Will save)?
3. Artificer a Epic Magic - czy gdzieś oficjalnie poruszono już ten temat?
4. Na jakiego potwora HD 2 wg. was najbardziej opłaca się nałożyć template Skeleton?
5. Czy historia Faerunu zanotowała mythale nie służące do celów obronnych?
 
EnTheEnd
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 671
Rejestracja: pn mar 08, 2004 3:19 pm

czw mar 24, 2005 1:24 pm

3. Artificer a Epic Magic - czy gdzie¶ oficjalnie poruszono ju¿ ten temat?
Nie s³ysza³em. Ale wg. SRD - Use Magic Device does not possess an epic usage.

Osobi¶cie, wg. mnie wystarczy dalszy rozwój Craft Reserve i atut co cztery poziomy.
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

czw mar 24, 2005 2:57 pm

5. Czy historia Faerunu zanotowa³a mythale nie s³u¿±ce do celów obronnych?


Mythale w swojej naturze s³u¿± jako niemobilne pola. Je¶li co¶ jest niemobilne to raczej ciê¿ko zrobiæ z tego broñ ofensywn±, ale nie ma przeszkód ¿eby sposobem obrony danego mythalu by³o wys³anie na atakuj±cych masy czarów ofensywnych... ale to ci±gle obrona.
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

czw mar 24, 2005 3:28 pm

<!--QuoteBegin-Dalamar Velkyn+-->
Dalamar Velkyn pisze:
<!--QuoteEBegin-->
5. Czy historia Faerunu zanotowała mythale nie służące do celów obronnych?


Mythale w swojej naturze służą jako niemobilne pola. Jeśli coś jest niemobilne to raczej ciężko zrobić z tego broń ofensywną, ale nie ma przeszkód żeby sposobem obrony danego mythalu było wysłanie na atakujących masy czarów ofensywnych... ale to ciągle obrona.


Nie chodzi mi nawet o zastosowanie ofensywne, ale np. o coś takiego:

Antara’s Mnemonic Matrix
Spellcraft DC: 27
Components: V, S;
Casting Time: 10 minutes;
Area: 100ft. emanation;
Duration: Permanent;
Saving Throw: None;
Spell Resistance: No;

Antara’s Mnemonic Matrix was raised for the first time in Antara’s Academy of Wizardry. Any wizard within the Antara’s Mnemonic Matrix may use Rary’s Mnemonic Enhacer at will.

To Develop: 243000gp, 5 days, 9720XP;
Factors: Vanguard Spell: Rary’s Mnemonic Enhacer (at will, spell trigger, cost: 1400)
 
Ymir__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 8:15 pm

czw mar 24, 2005 3:43 pm

jezeli podpakuje eldrith blast inwokacj± hideous blow, to atak wrêcz muszê wykonac w tej samej turze w której rzuci³êm inwokacje czy moge przy nastêpnej nadarzaj±cej sie okazji?
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

czw mar 24, 2005 4:01 pm

Czy dodatkowe obra¿enia ze zdolno¶ci Skirmish (Scout z Complete Adventurer) mo¿na dodaæ do czarów (oczywi¶cie spe³niaj±c warunki)?
 
Awatar użytkownika
Urko
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 896
Rejestracja: śr sty 07, 2004 2:53 pm

czw mar 24, 2005 6:35 pm

Tak, z opisu zdolności wynika, że tak. W końcu, nie ma zastrzeżeń, że zdolność skirmish działa tylko przy ataku wręcz czy nawet na odległość.
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

czw mar 24, 2005 10:27 pm

Nie mam obecnie Ksiêgi i Krwi, gdzie by³ opis mistrza ¿ywio³u, i PHB, wiêc zapytam. :wink:
Podstawowe ¿ywio³y to ogieñ, woda, powietrze i ziemia.
A jak to jest z tymi energiami? Czym to siê ró¿ni od ¿ywio³ów? I czy przypadkiem ogieñ nie jest jednocze¶nie ¿ywio³em i energi±?
Energie to d¼wiêk, elektryczno¶æ, kwas, ch³ód i... ?
 
Awatar użytkownika
Demoon
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1295
Rejestracja: sob sty 29, 2005 4:34 pm

czw mar 24, 2005 10:36 pm

¯ywio³y s± ¿ywio³ami, a energie dalej energiami. Jednak mistrz ¿ywio³u bêdzie w³ada³ energi±, która widnieje przy ¿ywiole w opisie mistrza.
I tak: Ogieñ- ogieñ; woda- zimno/ch³ód; powietrze- elektryczno¶æ; ziemia- kwas.
Do notki poni¿ej:
Nie bêdzie to W³adca Ciemno¶ci, ale Pan Czelu¶ci :mrgreen:
¯ywio³ to ¿ywio³, pal. ¦wiat w psporej czê¶ci opiera siê na ¿ywio³ach. You know, ¿ywio³ to co¶, co jest wokó³ nas, z czym ci±gle mamy styczno¶æ.
Energia to moc. Energia jest wykorzystana w czarach. Energie to okie³znany ¿ywio³, man. Mo¿na powiedzieæ, ¿e ¿ywio³ niszczy a energia daje.
To tak w sensie fabularnym. Mechanicznie to ewentualnie tak:
Z ¿ywio³em walczymy. Energi± walczymy.
Sor ¿e tak napisa³em o tym mistrzu ¿ywio³y, ale wspomnia³e¶ jasno o nim to my¶la³em ¿e o niego Ci chodzi ;)
 
Coby
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1019
Rejestracja: czw kwie 10, 2003 4:58 pm

czw mar 24, 2005 11:00 pm

[quote=Demoon]¯ywio³y s± ¿ywio³ami, a energie dalej energiami. [/quote]Dziêki za wyja¶nienie. ;)
?le mnie zrozumia³e¶. Nie chodzi³o o opis tego przypadku pod k±tem mistrza ¿ywio³u. Napisa³em tylko o nim, poniewa¿ pamiêtam, ¿e przy nim co¶ by³o o energiach i ¿ywio³ach. Ale to nie by³o ¿adne pytanie. ;)[quote=Coby]Nie mam obecnie Ksiêgi i Krwi, gdzie by³ opis mistrza ¿ywio³u, i PHB, wiêc zapytam.
Podstawowe ¿ywio³y to ogieñ, woda, powietrze i ziemia.
A jak to jest z tymi energiami? Czym to siê ró¿ni od ¿ywio³ów? I czy przypadkiem ogieñ nie jest jednocze¶nie ¿ywio³em i energi±?
Energie to d¼wiêk, elektryczno¶æ, kwas, ch³ód i... ?[/quote]
Czym jest energia i czym siê ró¿ni od ¿ywio³u? Do czego siê przydaje, jak powstaje, po co w ogóle jest. Wszystko o energiach. Potrzebne mi to jest do mojej klasy podstawowej.

Mo¿e Darklord? ;)

Do notki powy¿ej:
Thanks awfully, Panie Czelu¶ci. :twisted:
 
Ymir__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 8:15 pm

pt mar 25, 2005 5:08 pm

1) ponawiam moje pytanie z mojej ostatniej notki w tym temacie
2) czy jezeli zaczynam gra na 10 poziomie ale mam opó¼nienie rasowe (LA) +3, to kasy mam tak jak bym by³ na 7 czy na 10 poziomie?
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

pt mar 25, 2005 5:12 pm

czy jezeli zaczynam gra na 10 poziomie ale mam opó¼nienie rasowe (LA) +3, to kasy mam tak jak bym by³ na 7 czy na 10 poziomie?


tyle co na 10 poziomie, gdy¿ Twój ECL wynosi 10
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

pt mar 25, 2005 10:27 pm

Antara’s Mnemonic Matrix  
Spellcraft DC: 27  
Components: V, S;  
Casting Time: 10 minutes;  
Area: 100ft. emanation;  
Duration: Permanent;  
Saving Throw: None;  
Spell Resistance: No;  

Antara’s Mnemonic Matrix was raised for the first time in Antara’s Academy of Wizardry. Any wizard within the Antara’s Mnemonic Matrix may use Rary’s Mnemonic Enhacer at will.  

To Develop: 243000gp, 5 days, 9720XP;  
Factors: Vanguard Spell: Rary’s Mnemonic Enhacer (at will, spell trigger, cost: 1400)


ciekawy Mythal :) ca³kiem mi³o by³oby go na³o¿yæ na miasto gdzie mieszka du¿o magów :) ale jedna zdolno¶æ to trochê skromnie nie uwa¿asz? :)
 
Julek__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 01, 2005 6:29 pm

sob mar 26, 2005 11:51 am

Mam pytanie. Ile lat ¿yj± orki i gnolle?
 
memnos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 520
Rejestracja: sob mar 11, 2006 8:10 pm

sob mar 26, 2005 2:09 pm

Maksymalny wiek orków to 50 + 2k10 lat, a gnolli 50 + 2k12 lat.
 
Awatar użytkownika
Antara
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1264
Rejestracja: ndz cze 29, 2003 7:01 pm

sob mar 26, 2005 2:36 pm

Przedruk pytań:

1. Ile HD ma Dire Turtle?
2. Czym dokładnie różni się Superior TWF Ettina od Dual Consciousness Dolgrima (oczywiście nie biorąc pod uwagę premii do Will save)?
3. Na jakiego potwora HD 2 wg. was najbardziej opłaca się nałożyć template Skeleton?
4. Czy historia Faerunu zanotowała mythale nie służące do celów obronnych? Czy podobne magiczne konstrukcje znano gdzieś poza Faerunem? Jak nazywa się mythal utworzony przez epickiego czarodzieja (a nie Elven High Mage) z małą ilością zdolności?
5. Mythal Seed: Czy mogę użyć czarów z komponentem XP przy mythalach jako vanguard spells? Jeśli tak to co powstrzymało elfy przed stworzeniem Antara's Mana Factory (True Creation i Fabricate at will).
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

sob mar 26, 2005 3:15 pm

5. Mythal Seed: Czy mogê u¿yæ czarów z komponentem XP przy mythalach jako vanguard spells? Je¶li tak to co powstrzyma³o elfy przed stworzeniem Antara's Mana Factory (True Creation i Fabricate at will).


Wydaje mi siê ¿e mo¿na. Pamiêtaj jednak ¿e wtedy koszt XP takiego czaru by³by dawany ka¿demu rzucaj±cemu przy ka¿dym rzuceniu czaru a nie tylko podczas tworzenia Mythalu... mo¿e to dlatego nie ma Mythali które dawa³yby Wish at will :)
 
Ymir__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 8:15 pm

sob mar 26, 2005 3:55 pm

1) jakie obra¿enia odnosi sie po upadku z wysoko¶ci 500 ft ??
2) czy jezeli nieumar³y Krasnoludzki Obroñca u¿ywa Defencive Stance to dostaje +4 do charyzmy zamiast kondycji?
3) czy wysoka Zrêczno¶æ zwieksza fly speed?
4) gdzie jest opisany atut Air Heritage?

ps. wszystkie pytania odnosz± sie do edycji 3.5

EDIT:
5) czy Libris Mortis zosta³o wydane w edycji 3.0?
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

sob mar 26, 2005 4:35 pm

2) czy jezeli nieumarły Krasnoludzki Obrońca używa Defencive Stance to dostaje +4 do charyzmy zamiast kondycji?
Nie.
3) czy wysoka Zręczność zwieksza fly speed?
Nie.
4) gdzie jest opisany atut Air Heritage?
Planar Handbook (chyba).
5) czy Libris Mortis zostało wydane w edycji 3.0?
Nie

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości