Zrodzony z fantastyki

 
Finthos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: ndz lip 25, 2004 10:29 pm

pn lis 01, 2004 8:55 am

Có¿, dyskusjê mo¿na wskrzesiæ. A wiêc, po pograniu we wspomnianego KotORa, i zobaczeniu wspomnianego systemu, wszystko wysaje siê w nim byæ dobre oprócz kostki. Punkty Mocy to modyfikator ze M±dro¶ci i Charyzmy + okre¶lona ilo¶æ dla ka¿dej z klas. S± to 4 punkty dla guardiana, 6 dla sentinela, którego w systemie nie ma i 8 punktów dla Consulara.
Moje wnioski(gra³o siê w dnd to i co¶ o równowadze mo¿e siê wie):
-zmieniæ punkty na ko¶ci, co poka¿e, ¿e trening w Mocy nie idzie w regularnym tempie
-zbalansowaæ Moc miêdzy consularem a guardianem: wydaje mi siê, ¿e s± to klasy i bez tych punktów do¶æ zrównowa¿one, w KotOR taka ró¿nica by³± zapewne spowodowana systemem walki, której sporo by³o, a w której Con bez lightningów czy na ten przyk³ad pola zastoju mia³ ma³e szanse.
Mo¿e biegli w systemie siê wypowiedz±, co o tym s±dz±, a potem przetestuj± czy co¶, ¿eby sprawdziæ czy Jedi nie mo¿e teraz przypadkiem sam przeciwko 2 jedynym Sithom stan±æ i wygraæ(i co wtedy? koniec zabawy).
May the Force by with You all
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

śr mar 30, 2005 3:11 am

1. Nie ma sensu wprowadzać ST, które już są obecne. To tak jakbym chciał wprowadzić łuk z DnD do SW, pomimo, że mam ową broń rozpisaną w podstawce. :lol:
2. Pomysł z różnymi umiejętnościami Mocy jest dobry. Podporządkowanie wszystkiego 3 głównym zdolnościom sprawia, że każdy Jedi jest tak samo dobry we wszyskim, co zabija różnorodność i unikalność każdego z nich.
3. Dobrze, że istnieją atuty. Podobnie jak zdolności na różnych poziomach podkreślają unikatowość postaci. Inaczej mielibyśmy podobną sytuację jak w pkt. 2.

PS.Burst of Speed z DC 20 (sugeruję update na tej stronce)??? To nie jest zdolność dla mistrzów, tylko standard Padawanów. :wink: Na szczęście jako, że jest atutem, nie wymaga testowania. To się po prostu aktywuje. :mrgreen:
PS.2 Po co brać coś z innej mechaniki, skoro jest to już opracowane na d20??
PS.3 W Twojej sytuacji to radziłbym zagrać z d6. Oszczędzisz sobie niepotrzebej roboty. :lol:
 
Lupus__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 87
Rejestracja: wt mar 29, 2005 11:46 am

śr mar 30, 2005 4:32 pm

Gram w d6 :D, a to co napisa³em to by³ tylko pomys³ na rozwiazanie kwesti Vitality points.
 
Kazeite
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: wt sty 03, 2006 3:51 pm

ndz kwie 03, 2005 9:15 pm

OK, może trochę późno wchodzę w tą dyskusję, ale moim zdaniem koszt używania Mocy powinien być zerowy - żadnego płacenia punktami Vitality. Zamiast tego... zamiast tego nie wprowadzać nic. :)

Jedi i tak będzie ograniczony liczbą akcji na rundę jak również poziomem swoich umiejętności - słabszemu Jedi będzie to gorzej wychodziło, a mocniejszemu lepiej.

A że naruszy to balans gry? Cóż, to Mistrz Gry decyduje o balansie gry, o ilości przeciwników, a nie gracz. Gracz jest silniejszy? Zwiększa mu się poziom trudności. "I nagle w drzwiach pojawia się kolejnych trzech Mrocznych Jedi..." - proste i skuteczne (zresztą cytat z ostatniej sesji w której brałem udział :))
 
Kazeite
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: wt sty 03, 2006 3:51 pm

wt kwie 05, 2005 12:17 am

Dodatek:

Miałem okazję zapoznać się z fragmentami nowelizacji Revenge of the Sith. Oczywiście, za chwilę będą SPOILERY (aczkolwiek nie wydaje mi się, żeby istniał jeszcze jakiś fan Gwiezdnych Wojen na tej planecie, który by nie znał chociaż głównych zarysów fabuły :))

(Mówiąc ogólnie, chodzi o walkę Anakina na miecze z pewnym panem w pierwszej połowie filmu...)


























Dooku vs Anakin: Fight! :)

"[...] the Sith Lord spent lavishly of his reserve of the Force merely to meet these attacks without being cut in half [...] Each parry cost Dooku more power than he'd used tho throw Kenobi across the room [...] Force exhaustion began to close down his perceptions, drawing his consciousness back down to his physical form, trapping him within his own skull [...]"

Pierwsza część zdaje się sugerować, że Dooku wyprztykał się z Force Pointów :lol:, jednak druga mówi nam, że można się zmęczyć używając Mocy. Co wy na to?
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt kwie 05, 2005 2:39 am

Literacki styl, mający przedstawić, widoczne na ekranie, zmęczenie Dooku. Możliwe, że będzie to bardziej fizyczne zmęczenie od walki na miecze (ale nie dam 100%).

PS. Widziałeś droidy medyczne w sali treningowej młodych Padawanów? Bo ja nie. A chyba powinny tam być na wypadek gdyby ktoś z tych maluchów użył Mocy. Np. Liam do zasłonięcia szyb. :wink:
 
Kazeite
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 265
Rejestracja: wt sty 03, 2006 3:51 pm

wt kwie 05, 2005 11:32 am

Słuchaj, jak już mówiłem, jestem za tym, żeby rzucanie mocy nie miało kosztów w Vitality.

Ten cytat można IMHO spokojnie zignorować (biorąc pod uwagę inne dowody, jak chociażby brak robotów medycznych :)) Chciałem tylko pokazać, że coś takiego się pojawiło.
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

wt kwie 05, 2005 1:08 pm

Zauważyłem ogólnie ciekawe zjawisko na lini książki-zasady rpg. Odniosłem wrażenie, że autorzy, konsultujący swe dzieła z ludźmi z Lucasfilmu, starają się także by nie odbiegały one od tego co mamy w rpg, szczególnie jeśli chodzi o mechanikę. Na przykład
Dzieci Jedi (okres WEG d6). Jest tam takie zdanie:
To tak jak z miotaczem(...) Im więcej stzałów cię trafi, tym trudniej się koncentrować..."

Oczywiście wszystko zgodne z zasadą d6 dotyczącą zdolności Absorb/Dissipate Energy, gdzie na każdy strzał trzeba wykonać osobny test, a im więcej testów w ciągu rundy tym mniejsza szansa na ich powodzenie.
W okresie d20, w książce z serii NJO pt. Mroczny Przypływ I: Szutrm jest:
Używanie Mocy w tak bezpośredni sposób jest bardzo wyczerpujące

I znów wszystko pisane pod zasady: bezpośredni sposób używania Mocy--->chodzi zapewne o umiejętności typu: Enhance Ability oraz Battlemind, za które się płaci VP.
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

wt kwie 05, 2005 3:39 pm

Proponowa³ bym zamiast kosztu wprowadziæ "poch³anianie" akcji. Chodzi oczywi¶cie o moce dzia³aj±ce d³u¿ej ni¿ rundê. I oczywi¶cie wprowadzenie Swift action - czyli free, któr± mo¿na wyko¿ystaæ tylko raz na rundê. Wtedy moce nie zu¿ywa³y by free tylko w³a¶nie swift. Podtrzymywanie Battlemind lub Enchance Abilities/Senses czy w koñcu See Force. Ta ostatnia co rundê pozosta³e co 10 rund. Na dwie trzeba by ju¿ zu¿yæ swift+move itd. Na moce takie jak Iluzja to proponowa³ bym tak jak jest podzielone na VP odpowiednio swift/move/attack/full-round.

Z góry przepraszam je¿eli jest niezbyt jasno :D

Mia³o by to na celu odzwierciedlenie stopnia koncentracji jakiego wymaga dana moc. Np. ciê¿ko chyba biegaæ i walczyæ utrzymuj±c 1000 kilometrow± iluzjê. Tak ju¿ jest to rozwi±zane z Battle Meditation (wymaga full-round) - przy okazji to jako¶ nie widzê Jediego, który móg³by wspomóc porz±dn± bitwê - kilkuset ludzi to kilkaset+1 VP na rundê :mrgreen: - a do tego przecie¿ by³a u¿ywana ta zdolno¶æ.

Pozdrawiam
kruk
 
Awatar użytkownika
Floater
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 406
Rejestracja: czw kwie 20, 2006 7:27 am

śr kwie 06, 2005 7:48 pm

Miało by to na celu odzwierciedlenie stopnia koncentracji jakiego wymaga dana moc. Np. ciężko chyba biegać i walczyć utrzymując 1000 kilometrową iluzję. Tak już jest to rozwiązane z Battle Meditation (wymaga full-round)


Dobrze mówisz, kruk, jakkolwiek pomysł kazeite, który chciałby zniszczyć powiązanie moc-VP również jest kuszący. Sam się do tego przymierzałem. Po namyśle stwierdziłem jednak, że to zbyt radykalna modyfikacja i wprowadziłem inną (podaję ją tu, bo może nie wszyscy czytali):
Jedi ma tzw. PUM :) (punkty użycia mocy). Ma ich tyle na rundę, ile wynosi jego poziom (oprócz Jedi Mastera, który ma ich 2 razy więcej). Przejmują one funkcje VP. Normalnych gostków, czyli Force Adeptów i wszelkie inne badziewie, używanie mocy męczy. Początkujących Jedi również. Jednak u Jedi wraz ze wzrostem doświadczenia rośnie "sharmonizowanie" z nią i wzrasta łatwość koncentracji. Dzięki temu dla Jedi używanie mocy jest coraz mniej wyczerpujące... Co wy na to ?
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

czw kwie 07, 2005 1:57 am

To raczej nie jest dobre rozwi±zanie - dalej jest ten sam problem z samobójczymi uczniami Jedi i teoretykami z korpusu rolniczego ;);)

Ja oczywi¶cie popieram rozdzielenie z VP i to co napisa³em by³o by niejako w zastêpstwie.

Pozdrawiam
kruk
 
kruk__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 455
Rejestracja: pt lis 15, 2002 2:39 pm

ndz kwie 17, 2005 7:35 am

Po pewnym czasie :)

Mo¿na by za to Jedim obni¿yæ kostke VP o jeden stopieñ, albo i o 2 - w koñcu nie potrzebuj± ich ju¿ do mocy, a bardziej powinni polegaæ na Lightsaber Defense ni¿ na VP ;);). I dodaæ mo¿na 1 ECL, który reprezentowa³by trudno¶æ nauki Jediowej profesji.

Pozdrawiam
kruk
 
Awatar użytkownika
Darklighter
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1600
Rejestracja: wt lut 08, 2005 8:02 pm

pt maja 27, 2005 3:26 pm

Z ostatniego JC.
Q: It seems as if Jedi characters aren't capable of what we see in the movies. First, they never have enough skill points to be very good at many skills. Second, the vitality point costs for Force powers are so high that you can hardly afford to use them. Am I missing something?

A: No, you're not missing anything. The problem is that if Jedi and other Force-using classes were played as they appear on-screen, they'd be virtually superhuman, completely overshadowing the other PCs. We tried to find a happy medium between doing the things we see on screen and maintaining balance with non-Force-users: Thus, the Force is capable of amazing things, but you're unlikely to be very good at very many Force skills, and you don't have enough vitality to keep it up for very long. Jedi have to be conservative with the Force, using it only when they really need it.

That said, there's more than one way to balance the Jedi against everyone else, and you should feel free to try different house rules that create the balance you want for your game. Here are some that you might want to try out in your game:

Variant Rule: My Ally Is the Force

In this variant, you can use your Force points to help pay vitality costs of Force powers. By "exhausting" a Force point, you gain 10 extra vitality points that can only be used to pay the cost of a Force skill or feat. If these extra vitality points go unspent, they disappear after 1 minute (10 rounds). Alternately, you may have each Force point provide a number of vitality points equal to your character level.

Exhausting a Force point is a free action that may be performed only once a round, and you can't spend a Force point in the same round you exhaust one. An exhausted Force point can't be used for any other purpose, but it's not actually "spent" -- it becomes available again after 1 hour and can then be spent or exhausted normally.



Variant Rule: The Force Is Strong in This One

In this variant, your connection to the Force reduces the cost of some Force skills. Depending on how many Force points you currently have (not counting any "exhausted" Force points, as explained above), the vitality cost of Force powers and skills is changed:

Force Points Change in VP Cost
0 +1
1–3 +0
4–8 –1
9–15 –2
16–24 –3
etc. etc.

Apply this change in VP cost after all other modifiers due to feats or Force techniques, and this can never reduce the final VP cost below 1. Note that if you have spent all your Force points, your connection to the Force actually becomes weaker, making all Force skills and feats require more vitality points.



Variant Rule: The Deepest Commitment

In this variant, characters who rely primarily on the Force gain experience more slowly than those who must rely on more mundane means. If your total Force-user level is greater than half of your character level, you take a –20% penalty to all XP earned. (This variant exists primarily to help balance Force-users when you use one or more of the above variant rules.)

Testował ktoś jak to wychodzi "w praniu"?

[WC-2.SB]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości