Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

"Kto ma uszy niechaj słucha" - inspiracje muzyczne

śr lip 13, 2005 2:55 pm

Muzyka, czego dowodzą mnogie wywody na foum, bądź też artykuły umieszczane w sieci i nie tylko, jest dla wielu inspiracją o tyle wymowniejszą, że bardziej zapadającą w pamięć niźli wszelkiego rodzaju wizualizacje.
Zatem w hołdzie temu tematowi, pragnę stworzyć kompendium tekstów inspirowanych muzyką.
Zabawa polega na tym, iż ja co jakiś czas wrzucam tu link do (legalnego) pliku muzycznego, który mam nadzieję zainspiruje was moi drodzy do opisania sytuacji/wydarzeń, które ktoś może wykorzysta w swej kampanii.

Słowem:
Wzorujemy się na temacie do którego podałem link. Tu inspiracją jednak jest muzyka.

UWAGA! - osoby, ktore chcą napisać tylko, że: "Ten utwór się mi nie podoba", proszone są kierować takie uwagi na pw.
[center:2e48f24eb8]<span style='color:darkred'>
*** *** *** *** *** *** </span>

1. Fragment ścieżki dźwiękowej z gry Lineage II, autorstwa Bill'a Brown'a
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

śr lip 13, 2005 4:10 pm

Melodia budzi wspomnienia. Dla tych co nie wiedz± jest to ¶cie¿ka d¼wiêkowa która odtwarza siê w mie¶cie Mrocznych Elfów Obrazek
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

śr lip 13, 2005 4:34 pm

Melodia budzi wspomnienia. Dla tych co nie wiedzą jest to ścieżka dźwiękowa która odtwarza się w mieście Mrocznych Elfów

Takich notek chciałbym właśnie uniknąć. Proszę skupmy się na opisywaniu inspiracji, tak jak w podanym przeze mnie temacie.

Pozdrawiam
 
Dalamar Velkyn
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1898
Rejestracja: ndz gru 12, 2004 6:52 pm

śr lip 13, 2005 4:42 pm

Najwyra¼niej nie wypowiedzia³em siê precyzyjnie. Otó¿ jako ¿e jestem graczem Lineage ][, ta melodia wp³ywa na mnie jednoznacznie. Nasuwa mi na my¶l spokojne miasto zatopione w mroku jaskini. Ulicami przechadzaj± siê mroczne elfy, od czasu do czasu równie¿ przedstawiciele innych ras, czasem bardziej, czasem mniej ubezw³asnowolnionych. Pod sklepieniem jaskini w magiczny sposób stale widaæ nocne niebo, niezwykle ugwie¿d¿one - wspomnienie po utraconym ¶wiecie powierzchni. Samo miasto wisi nad podziemnym jeziorem na którego ¶rodku stoi olbrzymi pos±g bogini ¶mierci. Jej d³oñ wzniesiona w górê, i otoczona b³êkitnymi wy³adowaniami, przebija siê przez poziom miasta.

Zdjêcie

Dla mnie to nie jest tyle inspiracja co wspomnienie.
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

czw lip 14, 2005 10:40 am

Dobra, mo¿e ja siê wypowiem jako osoba nie ska¿ona Lineage II ;). Pomys³ na rozgrywkê:

Dru¿yna dobrych&prawych poszukiwaczy przygód [a jak¿e] wyrusza w wysokie i mro¼ne góry. Powodem ich wêdrówki s± czêste doniesienia o plugawym czarnoksiê¿niku, który ponoæ napada na ludzkie siedziby znajduj±ce siê na wzgórzach, a nastêpnie kryje siê po¶ród najwy¿szych szczytów masywu [klasyka].

Rzecz jasna jednak, dotarcie do niego nie jest proste. Wielokrotnie trzeba przedzieraæ siê przez w±skie, za¶nie¿one kotliny, a i dobra lina jest tutaj na wagê z³ota - wielokrotnie bowiem podró¿nikom przychodzi wspinaæ siê po nieomal pionowych, oblodzonych ¶cianach. Dlatego te¿ ich ¿ycie w du¿ej mierze zale¿y od tego, czy wybrali przed wypraw± odpowiedni ekwipunek.

Nawet je¶li jednak to uczynili, w pewnym momencie i tak nie s± ju¿ w stanie sprostaæ wyzwaniu, jakie rzucaj± im góry i pogoda. Rozpêtuje siê bowiem potê¿na burza ¶nie¿na, która zrzuca na nich lawinê. I pewnie udusiliby siê pod ni±, gdyby nie to, ¿e po zamieci (czyli mamy ju¿ ³adn±, s³oneczn± pogodê) odkopuje ich grupka... goblinów. Co ciekawe, te ma³e humanoidy nie przerabiaj± naszych bohaterów od razu na obiad, tylko zwi±zuj± im rêce i bior± ze sob±. Ca³a grupa dochodzi do brukowanej drogi (co jest niezwyk³e na takim odludziu) i po chwili mo¿e zobaczyæ [tutaj odpalamy deep shadows]...

Wie¿ê. Smuk³±, wysok±, uwieñczon± b³êkitnym dachem wie¿ê. Po bokach odstaj± od niej dwie mniejsze, wygl±daj±ce jak jej kopie. Po³±czone s± one z g³ównym budynkiem swego rodzaju kamiennymi "mostami". Ca³o¶æ wygl±da naprawdê mistycznie - szczególnie, je¶li doda siê do tego za¶nie¿one góry w tle (kompleks znajduje siê w dolinie). Gdy bohaterowie, prowadzeni przez gobliny, zbli¿± siê do tej dziwnej budowli, to ci obeznani w kamieniarstwie szybko stwierdz±, ¿e wie¿a pokryta jest z wierzchu polerowan± warstw± bia³ego wapnia. Nie potrzeba jednak takie wiedzy, ¿eby stwierdziæ te¿, i¿ jest ona bardzo dobrze strze¿ona - przez pozornie nieruchome golemy [¶rednie] oraz gargulce.

Kto jednak zarz±dza tym ca³ym przybytkiem? Szybko okazuje siê, ¿e... poszukiwany czarnoksiê¿nik [oko³o czterdziestopiêcioletni mê¿czyzna z bujn± czarn± brod± i w czerwonym "futrze", charakter PN z odchyleniami do PZ, Iluzjonista16/Wojownik2/Arcymag2, skupia siê na iluzjach, zaklinaniu, czarach zimna oraz prawa, zna siê te¿ na astronomii i alchemii]. Osobi¶cie spotyka siê z cz³onkami ekipy i ka¿e ich rozwi±zaæ. Wyprawia tak¿e wielk± ucztê na ich cze¶æ. Co ciekawe, pomimo tego, ¿e wie o misji, któr± maj± wype³niæ, odnosi siê do nich nadzwyczaj dobrze. A gdy pytaj±, co s±dzi na temat afery z napadaniem na ludzkie domostwa, to ukazuje siê jako g³ówny jej poszkodowany [w skrócie - wrobili go, dlatego te¿ zamierza poprowadziæ krucjatê przeciwko z³ym w³adzom]. Co uczyni± w tej sytuacji bohaterowie? Uwierz± czarnoksiê¿nikówi i do³±cz± siê do niego? Czy te¿ mo¿e postaraj± siê uciec z jego wie¿y i przedostaæ przez niebezpieczne góry? Bo trudno tutaj mówiæ o jakiejkolwiek próbie zamachu, skoro czarnoksiê¿nik dysponuje swoj± potê¿n± moc±, a tak¿e wiernymi goblinami, golemam, gargulcami, ¿ywio³akami wody i powietrza...



_________________
Nie wiem dlaczego, ale gdy s³ysza³em t± melodiê, któr± przedstawi³e¶, The Prophet, to odrazu przypomnia³ mi siê zamek Tower ze starego i poczciwego Heroes of Might&Magic III. Dlatego te¿ w przedstawionym przeze mnie pomy¶le widaæ kilka elementów typowo "Towerowatych" (choæby wie¿a hehe ;) ). Ponadto, wykorzysta³em tutaj pewien motyw z Czasu Apokalipsy (g³ówny z³y nie jest do koñca taki z³y).

Dodam jeszcze tylko, ¿e deep shadows moim zdanie nie¼le nadaje siê do tajemniczych, wrêcz mistycznych scenerii (takich jak w³a¶nie wie¿a po¶ród gór). Nie chodzi mi tu rzecz jasna o otch³añ ;), tylko o co¶ du¿o ³agodniejszego.
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

sob lip 16, 2005 7:09 pm

Widzę że nowych pomysłów brak, zatem wklejam kolejny motyw muzyczny. Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś teksty zainspirowane poprzednim motywem, to niech śle do mnie na pw, ja umieszczę w poczatkowej notce.


2. Motyw muzyczny do komiksu Star Cross'd Destiny, skomponowany przez Juno Blair B.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości