<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><div align="center">Zabójca magów</div><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br />
- Magia to potężny oręż... o ile nie zostanie użyty przeciwko tobie.<br /><br /><div align="center">
</div><br /><br />
…Aredrin jechał karetą do swej posiadłości. Był spokojny i oprężony. Wprawdzie zdażyło się ostatnio parę zamachów na niego, ale mag zbytnio się nimi nie przejmował. Nie wiedział, że jego arogancki ton wobec Gildii Czarnych Sztyletów ściągnie na niego coś znacznie gorszego niż paru kolejnych mięśniaków szukających łatwego zarobku.<br /> Droga wiodła lasem. Zbliżał się już wieczór. Nic nie wskazywało, że zaraz rozpęta się masakra. Aredrin nagle poczuł jakby kareta wjechała na kamień. Wysunął głowę, żeby zbesztać woźnicę, ale ku jego wielkiemu dziwieniu Jerry’ego tam nie było. Mag odwrócił głowę. Woźnica leżał na drodze kilkanaście metrów za wozem. Głowa była przebita strzałą, a na jego jaskrawy kubraku wyraźnie było widać pas po obłoconym kole karety. Aredrin w ostatniej chwili rzucił zaklęcie wiatru. Kilkanaście strzał wystrzeliło w kierunku wozu. Konie padły na miejscu. Pociski wystrzelone w kierunku maga odbił zbawienny magiczny podmuch krążący wokół niego. Aredrin ze wściekłością rzucił w las ognistą kulę. Kilku łotrzyków spadło z drzewa. Jeden wciąż palący się biegał oszalały po trakcie. Druga kula poleciała do lasu po drugiej stronie. Efekt był bardzo podobny. Paru, którym udało się cudem przeżyć, rzuciło się na maga z wyciągniętymi sztyletami. Parę gestów i dołączyli oni do swoich towarzysz po tamtej stronie. ”Głupcy! ” – krzyknął Aredrin – ”Czy niczego się nie nauczyliście! Nie jesteście w stanie się mi przeciwstawić. Zapamiętajcie to raz na zawsze!” – kontynuował przemowę do nieboszczyków. Upojony zwycięstwem mag już chciał przyzwać magicznego rumaka by wrócić do domu, gdy z płomieni wyłoniła się postać w czarno-czerwonym płaszczu. ”I ty chcesz się spotka ze śmiercią?! ” – zawołał mag – Lepiej wróć doswoich panów i powiedz im, żeby więcej mnie nie nachodzili, bo spotka ich taki sam los!”. Nieznajomy nie odpowiedział. ”A więc dobrze!” – odparł mocno zirytowany mag i zaczął rzucać czar, gdy nagle w jego głowie pojawił się niezwykły mętlik słów, dźwięków i obrazów. Czar nie wypalił. Nieznajomy stał spokojnie i wolno wyciągnął swój miecz. Zdenerwowany mag postanowił rzucić coś mocniejszego. Z jego ręki wypaliła błyskawica. Nieznajomy nie ruszył się ani na krok. Jakież było zdziwienie Aredrina, kiedy ugodziła go jego własna błyskawica! Impet jego własnego zaklęcia wyrzucił go parę metrów w tył. Upadł na ziemię dotkliwie poparzony. Zakapturzona postać powoli się do niego zbliżała. Aredrin mimo szoku jaki doznał nie miał zamiaru tanio sprzedać swojej skóry. Kiedy nieznajomy był przy nim. Mag błyskawicznie wyciągnął dłoń by skończyć z przybyszem. Ten był jednak szybszy. Odcięta dłoń opadła na ziemię. Tuż obok głowy…<br /><br />Zabójcy magów to wojownicy, którzy specjalizują się w walce, albo raczej eliminacji magów. Nie są sami w sobie wrogami magii, wręcz przeciwnie szanują te talenty i sami go posiadają, choć w znacznie mniejszym stopniu. Nie potrafią używać potężnej magii, ale są perfekcyjni w jej neutralizowaniu i wykorzystywaniu przeciwko jej ”właścicielom”. Są wyjątkowo szanowani w gildiach skrytobójców, gdzie można ich często spotkać. Rzadko wyruszają w drogę dla przyjemności, czy z żądzy przygód. Podróżują raczej jako najemnicy, by eliminować czarodziei (oczywiście za odpowiednią zapłatą). Kiedy Zabójca magów przybędzie do miasta, żaden przedstawiciel klasy czarującej nie może czuć się bezpiecznie.<br />
Kość Wytrzymałości: k8<br /><br />
Wymagania:<br />Oto wymagania, które musi spełniać postać aby stać się Zabójcą magów<br />
Bazowa premia ataku: +7<br />
Atuty: Zogniskowanie i Specjalizacja w broni (dowolnej), Błyskawiczny refleks, Żelazna wola,<br />
Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń co najmniej 1. poziomu<br />
Wiedza (tajemna): Ranga 4<br />
Czarostwo: Ranga 4<br />
Specjalne: Przyszły zabójca magów musi przejść szkolenie przeprowadzone przez innego członka tej klasy prestiżowej. Pod koniec treningu musi stworzyć specjalną broń zwaną
Szkarłatną. Do wyrobu tej broni potrzeba rubinów wartych co najmniej 6000sz i zwojów
Rozproszenia magii oraz
Milczenia. Ponadto kandydat musi poświęcić 1000PD (jeśli kandydat preferuje walkę dwiema broniami może pod koniec treningu stworzyć dwie szkarłatne bronie za dodatkowy koszt 3000sz i 500PD)<br /><br />
Umiejętności klasowe:<br />Ciche poruszanie (Zr), Czaroznastwo (Int), Jeździectwo (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Wiedza (tajemna) (Int), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt)<br /><br />
Pkt. Umiejętności an każdy poziom: 2 + mod. z Intelektu. <br /><br />Poz._Atak__Wytr_Ref__Wol__Specjalne<br />1___+1_____+2__+0___+2__ Odbicie zaklęcia, Szkarłatna tarcza, Rozpraszające uderzenie +1<br />2___+2_____+3__+0___+3__ Dekoncentracja 1/dzień,<br />3___+3_____+3__+1___+3__ Rozpraszające uderzenie +2<br />4___+4_____+4__+1___+4__ Szczwany umysł<br />5___+5_____+4__+1___+4__ Ulepszone odbicie zaklęcia<br />6___+6_____+5__+2___+5__ Dekoncentracja 2/dzień, Rozpraszające uderzenie +3<br />7___+7_____+5__+2___+5__ <br />8___+8_____+6__+3___+6__ <br />9___+9_____+6__+3___+6__ Mistrzowskie odbicie zaklęcia, Rozpraszające uderzenie +4<br />10__+10____+7__+3___+7__ Dekoncentracja 3/dzień, <br /><br />
Biegłość w broni i pancerzu: Zabójcy magów mogą się posługiwać lekkimi i średnimi pancerzami. Nie mogą natomiast używać ciężkich pancerzy i tarcz. Wynika to z tradycji Zabójców magów - kandydaci mają być zwinni i polegać bardziej na umiejętnościach, niż na ekwipunku. Zabójca magów, który używał ciężkiej zbroi i/ lub tarczy traci wszelkie zdolności wynikające z klasy. Jedynie szkarłatna broń nie traci swoich właściwości. Może je odzyskać zabijając samotnie maga co najmniej równego jego poziomowi (oczywiście już bez zakazanego ekwipunku). Istnieją jednak sytuacje, w których MP może na pewien czas znieść to ograniczenie.<br /><br />
Szkarłatna broń: Ta broń z wprawionymi w ostrze i rękojeść rubinami, jest rozpoznawalnym znakiem członków tej klasy. Dzięki niemu może Odbijać zaklęcia (Patrz Odbicie zaklęcia). Ponadto każde stworzenie, które zostało trafione
Szkarłatną bronią musi wykonać rzut obronny na wytrwałoś o ST=10 + premia z Siły Zabójcy magów + ½ jego poziomów (zaokrąglana w dół) w tej klasie prestiżowej inaczej zostanie uciszona (analogicznie do czaru
Milczenie) na 2 rundy. Tylko zabójcy magów mogą korzystać z tej dolności. Każda broń do walki wręcz może zostać
Szkarłatną. Właściwość
Szkarłatna liczy się jako dodatkowe umagicznienie +3. Nie ma ograniczenia do liczby posiadanych
Szkarłatnych broni.<br /><br />
Odbicie zaklęcia: Każde zaklęcie, które tworzy promień, pocisk lub inny tego typu efekt wymagający ataku (dotykowego na dystans), którego celem jest Zabójca magów może zostać przez niego odbity za pomocą
Szkarłatnej broni. W tym celu Zabójca wykonuje sporny test ataku z magiem.. Magowie na dodają 1/2 poziomu czaru do spornego testu ataku (zaokrąglane z dół) na potrzeby tej dolności. Jeśli przewyższy wynik maga czar jest odbijany w losowym kierunku (rzuć k8 jak przy broni wybuchowej). Czar leci godnie z wyznaczonym kierunkiem dopóki ktoś lub coś nie stanie na jego drodze lub rozproszy się kiedy osiągnie maksymalny zasięg. Jeśli wynik zostanie przewyższony o 10 lub więcej zabójca magów może wybrać kierunek jego dalszego lotu. Jest to trudna sztuka i wymaga wiele wysiłku. Zabójca magów po próbie (udanej lub nie) otrzymuje 1 stłuczenie na poziom odbitego zaklęcia. (Odbicie 0poziomowego czaru nie powoduje stłuczeń).<br />
Zabójca magów może odbić 1czar na rundę.<br />
Magiczne pociski: Mimo, że ten czar jest czarem prostym, nie można go odbić. Jest on zbyt precyzyjny.<br /><br />
Rozpraszające uderzenie: Zabójcy magów są wytrenowani w przeszkadzaniu magom skutecznie rzucać zaklęcia. Jeśli Zabójca może wykonać okazyjny atak wywołany rzucaniem zaklęcia lub użycia zdolności czaropodobnej dodaje podaną premię do ataku i obrażeń. Premia rośnie na 3. poziomie i co następne 3.<br /><br />
Szkarłatna tarcza: Dzięki niemu Zabójca magów może na zanegować wymierzony w niego czar. Użycie tej zdolności to akcja darmowa, wykonuje się ją kiedy Zabójca zostanie calem czaru, czy to obszarowego, czy celowanego albo zdolności czaropodobnej. Musi on być jednak świadomy i przygotowany. Zabójca wyciąga przed siebie rękę i powołuje do istnienia wokół siebie przezroczystą kulę i dającą mu Odporność na czar równą 11 + jego poziom postaci. Odporność znika natychmiast po zakończeni działania zaklęcia. W przypadku czaru obszarowego, takiego jak Ognista kula szczęśliwcy, którzy znajdują się za Zabójcą są całkowicie chronieni (czar rozbija się o kulę). Tej zdolności można użyć 3 + mod. z Rzt. razy dziennie.<br /><br />
Dekoncentracja: Wyjątkowo potężna zdolność. Kiedy Zabójca magów widzi, że rzucany jest czar w promieniu 30m, może zadeklarować użycie tej
nadzwyczajnej zdolności. Jest to akcja darmowa nie prowokująca okazyjnych ataków. Może zostać użyta w nie swojej turze. Powoduje ona mętlik obrazów i dźwięków w głowie ofiary i skutecznie utrudnia rzucenie zaklęcia Mag musi wykonać rzut na Koncentrację o ST = 20 + 1/2 poziomów (zaokrąglana w dół) Zabójcy magów + jego mod. z Rzt. + poziom rzucanego przez maga czaru, albo czar zostanie stracony. Ilość dziennych użyć tej zdolności zwiększa się co 4 poziomy.<br /><br />
Szczwany umysł: Zabójca magów uczy cię unikać czarów wpływających na umysł. Zyskuje specjalną zdolność łotrzyka Szczwany umysł.<br /><br />
Ulepszone odbicie zaklęcia: Z czasem Zabójca magów coraz lepiej opanowuje sztukę odbijania zaklęć. Na 5. poziomie liczba ewentualnych stłuczeń zmniejsza się o 3 (do minimalnie jednego). Odbijając zaklęcia
Szkarłatną bronią zyskuje premię +2 do spornego testu ataku. Zabójca może podjąć próbę odbijanie zaklęć inną Bronia do walki wręcz, ale naraża się na karę -4 do spornego testu ataku. Może także próbować odbijać zaklęcia obszarowe takie jak
Ognista kula: jeśli jest centrum zaklęcia kula może zostać odbita zanim wybuchnie. Lub też
Błyskawica, jeżeli jest on na jej torze. Na potrzeby tej zdolności mag wykonuje atak dotykowy a dystans z premią + 7 do spornego testu ataku. MP rozstrzyga czy dany czar można odbić, czy też nie.
Zabójca magów może odbić już 2 czary na rundę.<br /><br />
Mistrzowskie odbicie zaklęcia: Na 9. poziomie Zabójca magów jest już mistrzem w odbijaniu zaklęć. Odbijając zaklęcia
Szkarłatną bronią zyskuje premię +4 do spornego testu ataku (ta premia zastępuje premie wynikającą z Ulepszonego odbicia zaklęcia). Próba odbijanie zaklęć inną bronią do walki wręcz nie powoduje żadnych kar. Ponadto Zabójca zmniejsza liczbę ewentualnych stłuczeń o 6 (nie kumuluje się z Ulepszonym odbiciem zaklęcia).
Zabójca magów może odbić teraz 3 czary na rundę.<br /><br />Jak zwykle proszę o konstruktywną krytykę i opinie.<br />Z góry dzięki i pozdrawiam