Zrodzony z fantastyki

 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

Zabójca magów - drżyjcie czarodzieje! [nowa PrC]

ndz sie 21, 2005 1:37 pm

<!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><div align="center">Zabójca magów</div><!--sizec--></span><!--/sizec--><br /><br />- Magia to potężny oręż... o ile nie zostanie użyty przeciwko tobie.<br /><br /><div align="center">Obrazek</div><br /><br />…Aredrin jechał karetą do swej posiadłości. Był spokojny i oprężony. Wprawdzie zdażyło się ostatnio parę zamachów na niego, ale mag zbytnio się nimi nie przejmował. Nie wiedział, że jego arogancki ton wobec Gildii Czarnych Sztyletów ściągnie na niego coś znacznie gorszego niż paru kolejnych mięśniaków szukających łatwego zarobku.<br /> Droga wiodła lasem. Zbliżał się już wieczór. Nic nie wskazywało, że zaraz rozpęta się masakra. Aredrin nagle poczuł jakby kareta wjechała na kamień. Wysunął głowę, żeby zbesztać woźnicę, ale ku jego wielkiemu dziwieniu Jerry’ego tam nie było. Mag odwrócił głowę. Woźnica leżał na drodze kilkanaście metrów za wozem. Głowa była przebita strzałą, a na jego jaskrawy kubraku wyraźnie było widać pas po obłoconym kole karety. Aredrin w ostatniej chwili rzucił zaklęcie wiatru. Kilkanaście strzał wystrzeliło w kierunku wozu. Konie padły na miejscu. Pociski wystrzelone w kierunku maga odbił zbawienny magiczny podmuch krążący wokół niego. Aredrin ze wściekłością rzucił w las ognistą kulę. Kilku łotrzyków spadło z drzewa. Jeden wciąż palący się biegał oszalały po trakcie. Druga kula poleciała do lasu po drugiej stronie. Efekt był bardzo podobny. Paru, którym udało się cudem przeżyć, rzuciło się na maga z wyciągniętymi sztyletami. Parę gestów i dołączyli oni do swoich towarzysz po tamtej stronie. ”Głupcy! ” – krzyknął Aredrin – ”Czy niczego się nie nauczyliście! Nie jesteście w stanie się mi przeciwstawić. Zapamiętajcie to raz na zawsze!” – kontynuował przemowę do nieboszczyków. Upojony zwycięstwem mag już chciał przyzwać magicznego rumaka by wrócić do domu, gdy z płomieni wyłoniła się postać w czarno-czerwonym płaszczu. ”I ty chcesz się spotka ze śmiercią?! ” – zawołał mag – Lepiej wróć doswoich panów i powiedz im, żeby więcej mnie nie nachodzili, bo spotka ich taki sam los!”. Nieznajomy nie odpowiedział. ”A więc dobrze!” – odparł mocno zirytowany mag i zaczął rzucać czar, gdy nagle w jego głowie pojawił się niezwykły mętlik słów, dźwięków i obrazów. Czar nie wypalił. Nieznajomy stał spokojnie i wolno wyciągnął swój miecz. Zdenerwowany mag postanowił rzucić coś mocniejszego. Z jego ręki wypaliła błyskawica. Nieznajomy nie ruszył się ani na krok. Jakież było zdziwienie Aredrina, kiedy ugodziła go jego własna błyskawica! Impet jego własnego zaklęcia wyrzucił go parę metrów w tył. Upadł na ziemię dotkliwie poparzony. Zakapturzona postać powoli się do niego zbliżała. Aredrin mimo szoku jaki doznał nie miał zamiaru tanio sprzedać swojej skóry. Kiedy nieznajomy był przy nim. Mag błyskawicznie wyciągnął dłoń by skończyć z przybyszem. Ten był jednak szybszy. Odcięta dłoń opadła na ziemię. Tuż obok głowy…<br /><br />Zabójcy magów to wojownicy, którzy specjalizują się w walce, albo raczej eliminacji magów. Nie są sami w sobie wrogami magii, wręcz przeciwnie szanują te talenty i sami go posiadają, choć w znacznie mniejszym stopniu. Nie potrafią używać potężnej magii, ale są perfekcyjni w jej neutralizowaniu i wykorzystywaniu przeciwko jej ”właścicielom”. Są wyjątkowo szanowani w gildiach skrytobójców, gdzie można ich często spotkać. Rzadko wyruszają w drogę dla przyjemności, czy z żądzy przygód. Podróżują raczej jako najemnicy, by eliminować czarodziei (oczywiście za odpowiednią zapłatą). Kiedy Zabójca magów przybędzie do miasta, żaden przedstawiciel klasy czarującej nie może czuć się bezpiecznie.<br />Kość Wytrzymałości: k8<br /><br />Wymagania:<br />Oto wymagania, które musi spełniać postać aby stać się Zabójcą magów<br />Bazowa premia ataku: +7<br />Atuty: Zogniskowanie i Specjalizacja w broni (dowolnej), Błyskawiczny refleks, Żelazna wola,<br />Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń co najmniej 1. poziomu<br />Wiedza (tajemna): Ranga 4<br />Czarostwo: Ranga 4<br />Specjalne: Przyszły zabójca magów musi przejść szkolenie przeprowadzone przez innego członka tej klasy prestiżowej. Pod koniec treningu musi stworzyć specjalną broń zwaną Szkarłatną. Do wyrobu tej broni potrzeba rubinów wartych co najmniej 6000sz i zwojów Rozproszenia magii oraz Milczenia. Ponadto kandydat musi poświęcić 1000PD (jeśli kandydat preferuje walkę dwiema broniami może pod koniec treningu stworzyć dwie szkarłatne bronie za dodatkowy koszt 3000sz i 500PD)<br /><br />Umiejętności klasowe:<br />Ciche poruszanie (Zr), Czaroznastwo (Int), Jeździectwo (Zr), Nasłuchiwanie (Rzt), Pływanie (S), Profesja (Rzt), Rzemiosło (Int), Skakanie (S), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Wiedza (tajemna) (Int), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zauważanie (Rzt)<br /><br />Pkt. Umiejętności an każdy poziom: 2 + mod. z Intelektu. <br /><br />Poz._Atak__Wytr_Ref__Wol__Specjalne<br />1___+1_____+2__+0___+2__ Odbicie zaklęcia, Szkarłatna tarcza, Rozpraszające uderzenie +1<br />2___+2_____+3__+0___+3__ Dekoncentracja 1/dzień,<br />3___+3_____+3__+1___+3__ Rozpraszające uderzenie +2<br />4___+4_____+4__+1___+4__ Szczwany umysł<br />5___+5_____+4__+1___+4__ Ulepszone odbicie zaklęcia<br />6___+6_____+5__+2___+5__ Dekoncentracja 2/dzień, Rozpraszające uderzenie +3<br />7___+7_____+5__+2___+5__ <br />8___+8_____+6__+3___+6__ <br />9___+9_____+6__+3___+6__ Mistrzowskie odbicie zaklęcia, Rozpraszające uderzenie +4<br />10__+10____+7__+3___+7__ Dekoncentracja 3/dzień, <br /><br />Biegłość w broni i pancerzu: Zabójcy magów mogą się posługiwać lekkimi i średnimi pancerzami. Nie mogą natomiast używać ciężkich pancerzy i tarcz. Wynika to z tradycji Zabójców magów - kandydaci mają być zwinni i polegać bardziej na umiejętnościach, niż na ekwipunku. Zabójca magów, który używał ciężkiej zbroi i/ lub tarczy traci wszelkie zdolności wynikające z klasy. Jedynie szkarłatna broń nie traci swoich właściwości. Może je odzyskać zabijając samotnie maga co najmniej równego jego poziomowi (oczywiście już bez zakazanego ekwipunku). Istnieją jednak sytuacje, w których MP może na pewien czas znieść to ograniczenie.<br /><br />Szkarłatna broń: Ta broń z wprawionymi w ostrze i rękojeść rubinami, jest rozpoznawalnym znakiem członków tej klasy. Dzięki niemu może Odbijać zaklęcia (Patrz Odbicie zaklęcia). Ponadto każde stworzenie, które zostało trafione Szkarłatną bronią musi wykonać rzut obronny na wytrwałoś o ST=10 + premia z Siły Zabójcy magów + ½ jego poziomów (zaokrąglana w dół) w tej klasie prestiżowej inaczej zostanie uciszona (analogicznie do czaru Milczenie) na 2 rundy. Tylko zabójcy magów mogą korzystać z tej dolności. Każda broń do walki wręcz może zostać Szkarłatną. Właściwość Szkarłatna liczy się jako dodatkowe umagicznienie +3. Nie ma ograniczenia do liczby posiadanych Szkarłatnych broni.<br /><br />Odbicie zaklęcia: Każde zaklęcie, które tworzy promień, pocisk lub inny tego typu efekt wymagający ataku (dotykowego na dystans), którego celem jest Zabójca magów może zostać przez niego odbity za pomocą Szkarłatnej broni. W tym celu Zabójca wykonuje sporny test ataku z magiem.. Magowie na dodają 1/2 poziomu czaru do spornego testu ataku (zaokrąglane z dół) na potrzeby tej dolności. Jeśli przewyższy wynik maga czar jest odbijany w losowym kierunku (rzuć k8 jak przy broni wybuchowej). Czar leci godnie z wyznaczonym kierunkiem dopóki ktoś lub coś nie stanie na jego drodze lub rozproszy się kiedy osiągnie maksymalny zasięg. Jeśli wynik zostanie przewyższony o 10 lub więcej zabójca magów może wybrać kierunek jego dalszego lotu. Jest to trudna sztuka i wymaga wiele wysiłku. Zabójca magów po próbie (udanej lub nie) otrzymuje 1 stłuczenie na poziom odbitego zaklęcia. (Odbicie 0poziomowego czaru nie powoduje stłuczeń).<br />Zabójca magów może odbić 1czar na rundę.<br />Magiczne pociski: Mimo, że ten czar jest czarem prostym, nie można go odbić. Jest on zbyt precyzyjny.<br /><br />Rozpraszające uderzenie: Zabójcy magów są wytrenowani w przeszkadzaniu magom skutecznie rzucać zaklęcia. Jeśli Zabójca może wykonać okazyjny atak wywołany rzucaniem zaklęcia lub użycia zdolności czaropodobnej dodaje podaną premię do ataku i obrażeń. Premia rośnie na 3. poziomie i co następne 3.<br /><br />Szkarłatna tarcza: Dzięki niemu Zabójca magów może na zanegować wymierzony w niego czar. Użycie tej zdolności to akcja darmowa, wykonuje się ją kiedy Zabójca zostanie calem czaru, czy to obszarowego, czy celowanego albo zdolności czaropodobnej. Musi on być jednak świadomy i przygotowany. Zabójca wyciąga przed siebie rękę i powołuje do istnienia wokół siebie przezroczystą kulę i dającą mu Odporność na czar równą 11 + jego poziom postaci. Odporność znika natychmiast po zakończeni działania zaklęcia. W przypadku czaru obszarowego, takiego jak Ognista kula szczęśliwcy, którzy znajdują się za Zabójcą są całkowicie chronieni (czar rozbija się o kulę). Tej zdolności można użyć 3 + mod. z Rzt. razy dziennie.<br /><br />Dekoncentracja: Wyjątkowo potężna zdolność. Kiedy Zabójca magów widzi, że rzucany jest czar w promieniu 30m, może zadeklarować użycie tej nadzwyczajnej zdolności. Jest to akcja darmowa nie prowokująca okazyjnych ataków. Może zostać użyta w nie swojej turze. Powoduje ona mętlik obrazów i dźwięków w głowie ofiary i skutecznie utrudnia rzucenie zaklęcia Mag musi wykonać rzut na Koncentrację o ST = 20 + 1/2 poziomów (zaokrąglana w dół) Zabójcy magów + jego mod. z Rzt. + poziom rzucanego przez maga czaru, albo czar zostanie stracony. Ilość dziennych użyć tej zdolności zwiększa się co 4 poziomy.<br /><br />Szczwany umysł: Zabójca magów uczy cię unikać czarów wpływających na umysł. Zyskuje specjalną zdolność łotrzyka Szczwany umysł.<br /><br />Ulepszone odbicie zaklęcia: Z czasem Zabójca magów coraz lepiej opanowuje sztukę odbijania zaklęć. Na 5. poziomie liczba ewentualnych stłuczeń zmniejsza się o 3 (do minimalnie jednego). Odbijając zaklęcia Szkarłatną bronią zyskuje premię +2 do spornego testu ataku. Zabójca może podjąć próbę odbijanie zaklęć inną Bronia do walki wręcz, ale naraża się na karę -4 do spornego testu ataku. Może także próbować odbijać zaklęcia obszarowe takie jak Ognista kula: jeśli jest centrum zaklęcia kula może zostać odbita zanim wybuchnie. Lub też Błyskawica, jeżeli jest on na jej torze. Na potrzeby tej zdolności mag wykonuje atak dotykowy a dystans z premią + 7 do spornego testu ataku. MP rozstrzyga czy dany czar można odbić, czy też nie. Zabójca magów może odbić już 2 czary na rundę.<br /><br />Mistrzowskie odbicie zaklęcia: Na 9. poziomie Zabójca magów jest już mistrzem w odbijaniu zaklęć. Odbijając zaklęcia Szkarłatną bronią zyskuje premię +4 do spornego testu ataku (ta premia zastępuje premie wynikającą z Ulepszonego odbicia zaklęcia). Próba odbijanie zaklęć inną bronią do walki wręcz nie powoduje żadnych kar. Ponadto Zabójca zmniejsza liczbę ewentualnych stłuczeń o 6 (nie kumuluje się z Ulepszonym odbiciem zaklęcia). Zabójca magów może odbić teraz 3 czary na rundę.<br /><br />Jak zwykle proszę o konstruktywną krytykę i opinie.<br />Z góry dzięki i pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

ndz sie 21, 2005 2:06 pm

Porządnie wykonana, chociaż za mocna dla BG.
Tym niemniej znakomicie nadaje się dla NPC, ścigającego drużynowych magów, którzy to panicznie się go boją.
Dekoncentracja - czy działa tez na czary epickie? Jaki ma zasięg? Czy postać która ma przynajmniej 2 poziomy w tym PrC może automatycznie zanegować jeden czar nie-ważne-jak-epickiego-maga?

Poza ty - jaka jest KW?
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

ndz sie 21, 2005 2:19 pm

<span style='color:#bb3311'>~-={GraTz!}=-~</span>

[quote=The Prophet]Poza tym - jaka jest KW?[/quote]
Raczej k10.

Wszystko mi się tutaj podoba, oprócz:

Dekoncentracja: Wyjątkowo potężna zdolność. Kiedy Zabójca magów widzi, że rzucany jest czar, może zadeklarować użycie tej zdolności. Jest to akcja darmowa nie prowokująca okazyjnych ataków. Może zostać użyta w nie swojej turze. Powoduje ona mętlik obrazów i dźwięków w głowie ofiary i skutecznie niweczy rzucenie zaklęcia. Ilość dziennych użyć tej zdolności zwiększa się co 4 poziomy.


Czy zdolnośc ta skutecznie przeszkadza przeciwnikowi rzucić czar, czy tylko utrudnia mu, przez co ten musi wykonać test koncentracji (sugerowane ST 15 + poziom ZaMa + mod Cha ZaMa + poziom czaru)?? Czy jest to zdolność czaropodobna czy nadzwyczajna? Sądząc z opisu nadzwyczajna, ale pytam dla pewności.

Umiejętności klasowe:
Ciche poruszanie, Czaroznastwo, Dyplomacja, Jeździectwo, Nasłuchiwanie, Pływanie, Profesja, Rzemiosło, Skakanie, Tajniki dziczy, Ukrywanie, Wiedza (tajemna), Wspinaczka, Zastraszanie, Zauważanie


Proszę, ułatw czytanie i korzystanie z tej pracy Forumowiczom i dopisz atrybuty kluczowe.... Mała rzecz, a cieszy...


Kawał dobrej roboty...


Pozdrawiam
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sie 21, 2005 2:23 pm

Poza ty - jaka jest KW?

Ups.. wiedziałem, że czegoś nie ma :D
Dekoncentracja - czy działa tez na czary epickie? Jaki ma zasięg? Czy postać która ma przynajmniej 2 poziomy w tym PrC może automatycznie zanegować jeden czar nie-ważne-jak-epickiego-maga?

Wiedałem, że za mocne już poprawiam
Proszę, ułatw czytanie i korzystanie z tej pracy Forumowiczom i dopisz atrybuty kluczowe.... Mała rzecz, a cieszy...

Oki, nie ma sprawy

Dopisane po chwili:
Ok, zmniejszyłem KW dla drobnego osłabienia.

Pozdro
 
Medivh
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 75
Rejestracja: czw cze 23, 2005 11:28 pm

ndz sie 21, 2005 2:46 pm

Bardzo profesjonalnie(jak to Xelos zawsze robi :P) zrobiona klasa.Jak dla mnie nie ma siê czego przyczepiæ :). Chocia¿ mo¿e kW6 lepiej by pasowa³o-za mocne trochê (za woja trochê pw ju¿ dostanie...). Pozatym magowie od dawna mnie wkurzaj± czas siê zem¶ciæ :twisted:...
 
Shadowhunter
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 20, 2005 8:29 pm

ndz sie 21, 2005 3:15 pm

Zgadzam siê jest to profesjonalnie wykonana robota i nie mam siê do czego przyczepiæ. Byæ mo¿liwe ¿e ni± nawet zagram :D nie nawidze magów(nom zaklinacze mog± byæ :) )

A jednak mam pytanie mo¿liwe ¿e nizrozumia³em ale czy to dotyczy tylko czarodziji?? czy wszystkich którzy rzucaj± czary wtajemniczeñ?? a mo¿e dotyczy to wszystkich którzy rzucaj± obojêtnie jakie czay??
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

ndz sie 21, 2005 3:24 pm

[quote=Medivh]Jak dla mnie nie ma siê czego przyczepiæ .[/quote]
A jak dla mnie jest siê czego przyczepiæ ;).



[quote=Xelos]Umiejêtno¶ci klasowe:
Ciche poruszanie (Zr), Czaroznastwo (Int), Dyplomacja (Cha), Je¼dziectwo (Zr), Nas³uchiwanie (Rzt), P³ywanie (S), Profesja (Rzt), Rzemios³o (Int), Skakanie (S), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Wiedza (tajemna) (Int), Wspinaczka (S), Zastraszanie (Cha), Zauwa¿anie (Rzt)[/quote]
Nie pasuje mi tutaj dyplomacja. Ani czarodziej, ani tropiciel, ani wojownik jej nie maj±.



[quote=Xelos]Odbicie zaklêcia:[/quote]
Przyda³by siê limit zaklêæ jakie mo¿na odbiæ w jednej rundzie (20 magów rzuca promieñ lodu i zabójca to wszystko odbija? bez przesady).

[quote=Xelos]Ka¿de zaklêcie, które tworzy promieñ, pocisk lub inny tego typu efekt wymagaj±cy ataku (dotykowego na dystans)[/quote]
[quote=Xelos]Magiczne pociski: Mimo, ¿e ten czar jest czarem prostym, nie mo¿na go odbiæ. Jest on zbyt precyzyjny.[/quote]
Z pierwszej definicji i tak wynika, ¿e magicznego pocisku siê nie odbije, albowiem nie wymaga on testu ataku ;).

Poza tym trochê dziwnie wygl±da³aby taka sytuacja: mag dotyka zabójcê, a ten... odbija czar. Z takiej odleg³o¶ci?


Ale ogólnie niez³a PrC.
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

ndz sie 21, 2005 4:04 pm

Wiem, że się czepiam :mrgreen:, ale PrC o tej nazwie i nieco podobnym zastosowaniu (Mage-killer) już jest, w Magic of Faerun. Więc może zmień nazwę.
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

ndz sie 21, 2005 4:05 pm

specjalizują się w walce, albo raczej eliminacji magów

Jak nie patrzeć to ograniczenie charakteru do złego ma sens. Tak samo jak skrytobójcy zajmują się zawodowo zabijaniem i z tego żyją i są do tego szkoleni, tak samo jest z zabójcami magów.

I tu własnie jest dylemat - bo z pewnością nie wszyscy Zabójcy magów są źli. Tylko niech mi ktoś uzasadni czemu skrytobójcy takimi być muszą?
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 4:09 pm

[Wkracza Magiczny Związek Zawodowy]
Jak dla mnie nie ma się czego przyczepić .  

A jak dla mnie jest się czego przyczepić

Jak dla mnie też jest, nawet dużo do przyczepienia się.
Ta Prc jest cholernie przegięta, niewiem Xelos czy zastanawiałeś się nad równowagą gry, tworząc tego potwora.
Szkarłatna broń: Ta broń z wprawionymi w ostrze i rękojeść rubinami, jest rozpoznawalnym znakiem członków tej klasy. Dzięki niemu może Odbijać zaklęcia (Patrz Odbicie zaklęcia). Ponadto każde stworzenie, które zostało trafione Szkarłatną bronią musi wykonać rzut obronny na wytrwałoś o ST=10 + premia z Siły Zabójcy magów + ½ jego poziomów (zaokrąglana w dół) w tej klasie prestiżowej inaczej zostanie uciszona (analogicznie do czaru Milczenie) na 1 minutę. Tylko zabójcy magów mogą korzystać z tej dolności. Każda broń do walki wręcz może zostać Szkarłatną. Właściwość Szkarłatna liczy się jako dodatkowe umagicznienie +3. Nie ma ograniczenia do liczby posiadanych Szkarłatnych broni.

Cudownie, i jeszcze za tak małą kase... wspaniale. Dalej. 1 minuta ?!?!?! To oczywiście żart ? Mag uciszony na jedną minutę, już w całym starciu nic nie zrobi. 1-2 rundy - tak, ale jedna minuta to okropne przegięcie. Sama ta zdolnosc już sprawia że ta Prc to nie łowca magów, tylko Rzeźnik Antymagolski. Naprawde przemyśl tą zdolność. Poza tym proponuję użycia na dzień ;) Powiedzmy 1/2 poziomu w tej Prc ?

Odbicie zaklęcia: Każde zaklęcie, które tworzy promień, pocisk lub inny tego typu efekt wymagający ataku (dotykowego na dystans), którego celem jest Zabójca magów może zostać przez niego odbity za pomocą Szkarłatnej broni. W tym celu Zabójca wykonuje sporny test ataku z magiem.

Kolejna przegięta zdolność. Znów zrobiłeś zdolność która w 100% gnoi maga. Wyobrażasz sobie maga który wygra test sporny ATAKU z kolesiem mającym pełny BaB ? Już na 8 poziomie [poziomie postaci ! ] to w prawie 75% odbija czar. Taki koleś miałby premie do ataku +18, zaś mag +7, zakładając ze wojownik wyrzuci 2 (prawie najniższy wynik) mag musi wyrzucic 13 :lol: srednio jednak wypada 10 (ustawowo wezmy polowe z 20) wojownik ma 28, mag 17. Zdolność jest przegięta. Ja tu bym proponował test czegoś, co mag mógłby wygrać, bo tak to równie dobrze możesz zrobic umiejetnosc, polegającą na tym że Zabojca Magow odbija czar zawsze i wszędzie, bez względu na wszystko.
P.s tamten przklad testu spornego to na 8lv postaci, i mag tu ma jeszcze "jakies szanse :lol: " A później juz jest dosłownie po nim.

Rozpraszające uderzenie: Zabójcy magów są wytrenowani w przeszkadzaniu magom skutecznie rzucać zaklęcia. Jeśli Zabójca może wykonać okazyjny atak wywołany rzucaniem zaklęcia lub użycia zdolności czaropodobnej dodaje podaną premię do ataku i obrażeń. Premia rośnie na 3. poziomie i co następne 3.

Ta zdolność mi się podoba, jednak niewiem skąd fizycznie dodatkowy dmg. Ja bym zrobil coś takiego, że dla ustalenia DC koncentracji, obrażenia są o X większe. No bo fizycznie skąd te obrazenia ? Ma ulubionego wroga (magowie) ?

Szkarłatna tarcza: Dzięki niemu Zabójca magów może na zanegować wymierzony w niego czar. Użycie tej zdolności to akcja darmowa, wykonuje się ją kiedy Zabójca zostanie calem czaru, czy to obszarowego, czy celowanego albo zdolności czaropodobnej. Musi on być jednak świadomy i przygotowany. Zabójca wyciąga przed siebie rękę i powołuje do istnienia wokół siebie przezroczystą kulę i dającą mu Odporność na czar równą 11 + jego poziom postaci.

Znów mi się podoba, tylko znów jeden szczegół..... 11+ poziom w tej Prc, nie postaci, niewiem jak poziomy barbariana ktore teoretycznie mozna pozniej wziac, mają wpływać na SR, ktore daje ta klasa :)

Dekoncentracja: Wyjątkowo potężna zdolność. Kiedy Zabójca magów widzi, że rzucany jest czar w promieniu 30m, może zadeklarować użycie tej nadzwyczajnej zdolności. Jest to akcja darmowa nie prowokująca okazyjnych ataków. Może zostać użyta w nie swojej turze. Powoduje ona mętlik obrazów i dźwięków w głowie ofiary i skutecznie utrudnia rzucenie zaklęcia Mag musi wykonać rzut na Koncentrację o ST = 20 + 1/2 poziomów (zaokrąglana w dół) Zabójcy magów + jego mod. z Rzt. + poziom rzucanego przez maga czaru, albo czar zostanie stracony. Ilość dziennych użyć tej zdolności zwiększa się co 4 poziomy.

Znów fajne, tylko tym razem przyczepię się do jednego szczegółu, DC jest za duże,
ZM otrzymuje ta zdolność na 9 poziomie [poziomie postaci!!], na 9 poziomie [poziomie postaci!] mag może rzucić maksymalnie 5 poziomowy czar, taki mag ma ~+14 koncentacje, zaś DC wynosi 28, znów, za duże DC, magowi wychodzi od 14 na d20.

Szczwany umysł: Zabójca magów uczy cię unikać czarów wpływających na umysł. Zyskuje specjalną zdolność łotrzyka Szczwany umysł.

Pasuje jak ulał. :)

Mistrzowskie i Ulepszone odbijanie - nie komentuje, nie chce mi się, dają one tylko premie do odbijania... tylko po co jeśli takiej postaci to i tak się udaje ? :mrgreen:
P.s Odbijanie zaklęć łukiem musi być cudnowne.

Teraz takie mniejsze, ogólne uwagi:
Muncz ! Przy DC jest Wisdom wszędzie, a ja się pytam czemu ? Wisdom odpowiada za zdolności objawione, pochodzące od kogoś/czegoś. ZM ma te zdolności sam z siebie, więc atrybutem branym do DC powinna być Charyzma (tak, tak wiem, dałeś Wisdoma zeby przy okazji podnieść i tak wysoki will save, ale jak już mówiłem... muncz :!: :mrgreen:
P.s: Przy użyciach na dzień też charyzma :)

No i ostatnia uwaga: Ta klasa to koles lekkozbrojny, czyli też musi polegać na zręczności... a tu mamy słabego Ref save'a, i brak czegoś takiego co się evasion nazywa. Klasa ma dobry fort save, ciekawe po co.. zamień mu fort z refem i dodaj gdzieś evasion, osłab specjalne skille, nie są złe, klasa jest dobra [fabularnie :P ], ale o wiele zbyt mocna mechanicznie, narazie stawiam 3- (jakby byla ok mechanicznie byloby 4+) :)

Mam nadzieję że moje sugestie troszke pomogły, liczę że poprawisz to o czym pisałem, bo klasa naprawde fajna. :)

Pozdrawiam.

P.s: Jest już Prc zajmująca się walką z magami, jest w CA i nazywa się Suel Arcanamach. [czy jakoś tak]


[/Związek Zawodowy Magów się wynosi :P ]


Do Notki poniżej:
Poprawiłem już to czego nie mogłeś pojąć, lepiej ?
 
Shadowhunter
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 20, 2005 8:29 pm

ndz sie 21, 2005 4:19 pm

Cytat:  
Dekoncentracja: Wyj±tkowo potê¿na zdolno¶æ. Kiedy Zabójca magów widzi, ¿e rzucany jest czar w promieniu 30m, mo¿e zadeklarowaæ u¿ycie tej nadzwyczajnej zdolno¶ci. Jest to akcja darmowa nie prowokuj±ca okazyjnych ataków. Mo¿e zostaæ u¿yta w nie swojej turze. Powoduje ona mêtlik obrazów i d¼wiêków w g³owie ofiary i skutecznie utrudnia rzucenie zaklêcia Mag musi wykonaæ rzut na Koncentracjê o ST = 20 + 1/2 poziomów (zaokr±glana w dó³) Zabójcy magów + jego mod. z Rzt. + poziom rzucanego przez maga czaru, albo czar zostanie stracony. Ilo¶æ dziennych u¿yæ tej zdolno¶ci zwiêksza siê co 4 poziomy.


Znów fajne, tylko tym razem przyczepiê siê do jednego szczegó³u, DC jest za du¿e,
ZM otrzymuje ta zdolno¶æ na 9 poziomie, na 9 poziomie mag mo¿e rzuciæ maksymalnie 5 poziomowy czar, taki mag ma ~+14 koncentacje, za¶ DC wynosi 28, znów, za du¿e DC, magowi wychodzi od 14 na d20.


Tu jest taka sprawa ¿e ¿eby zostaæ w tej prc musi byæ za³ó¿my wojownikiem 7lvl + ten 9lvl daje 16lvl, w tym momencie mag te¿ ma 16lvl i bodaj¿e potrafi ju¿ wtedy rzucaæ czary z 8krêgu koncetracji wtedy ma +19

Acha sorki mia³em ma³e zaæmienie :oops: ale có¿ sorki za moje niedopatrzenie w tej sprawie :oops:
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 4:25 pm

Tu jest taka sprawa że żeby zostać w tej prc musi być załóżmy wojownikiem 7lvl + ten 9lvl daje 16lvl, w tym momencie mag też ma 16lvl i bodajże potrafi już wtedy rzucać czary z 8kręgu koncetracji wtedy ma +19

Jak czytam takie głupoty to mi błyskawica przypadkiem wypada z rękawa, a gate otwiera w kieszeni.
Wystarczy żebyś spojżał na Prc dostaje ona Dekoncentracje na 2 poziomie, z 7 poziomami woja, ktre sa potrzebne do wejscia na Prc, ..... uwaga, niesamowite daje to 9 !!

Ale fakt dla niemyślących poprawie, nie poziom a poziom postaci, bo przecież tak trudno najpierw przeczytać klasę i pomyśleć odrobinkę. :? :wink:

Do notki powyżej:
Dobra, dobra, :mrgreen: poprostu sie nie zrozumielismy, mam tylkonadzieje ze to co napisalem, nie urazi nikogo, poprostu sie troszke zirytowałem :mrgreen:
 
Aerion
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 177
Rejestracja: wt gru 28, 2004 2:31 pm

ndz sie 21, 2005 4:39 pm

Zastanawia mnie, czy szkoląc się czegoś ala zaklęcia Zabójca Magów ma czas by kontynuować doskonalenie walki bronią. W sumie zamiast atutów woownika i średnio 1pż/poziom dostajemy wiele poytecznych umiejętności. Należałoby chyba zmniejszyć także BAB... do poziomu kapłana (3/4).

Poza tym w pełni popieram Związek Zawodowy Magów... My skrytobójcy jesteśmy z wami! :D
 
blackregis
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 108
Rejestracja: sob cze 25, 2005 5:59 pm

ndz sie 21, 2005 4:48 pm

z 7 poziomami woja, ktre sa potrzebne do wejscia na Prc,


Nie tylko z 7 poziomami wojownika.... 6woj/2mag,zakl albo 7woj/1 zakl.mag

Czary: Umiejętność rzucania czarów wtajemniczeń co najmniej 1. poziomu


Do notki poniżej:
Nie, ale dobrze by było gdyby informacje na forum były rzetelne, i dlatego powinno się poprawiać innych forumowiczów, gdy Ci popełnia jakieś błędy...

pzdr
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 5:02 pm

blackregis, ok pomyliłem się o jeden poziom, jednak różnica 1 poziomu nic nie robi tak naprawde. Więc nic to nie zmienia. Więc muszę zapytać: Czerpiesz jakąś przyjemność z czepiania się o naprawde nieistotne rzeczy ? Nieważne, juz poprawiam. :roll:

Ludzie zamiast Prc komentować, lub proponowane zmiany, to się pierdół czepiają... ech spamerstw(O)
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

ndz sie 21, 2005 5:03 pm

<!--QuoteBegin-The Prophet+-->
The Prophet pisze:
<!--QuoteEBegin-->I tu w³asnie jest dylemat - bo z pewno¶ci± nie wszyscy Zabójcy magów s± ¼li. Tylko niech mi kto¶ uzasadni czemu skrytobójcy takimi byæ musz±?

Bo:
1. U¿ywaj± trucizn.
2. Atakuj± z zaskoczenia, i to w sposób gorszy od ³otrzyków.
3. Po prostu maj± takie pod³o¿e fabularne (The character must kill someone for no other reason than to join the assassins i takie tam).


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Mag uciszony na jedn± minutê, ju¿ w ca³ym starciu nic nie zrobi.

No mo¿e jeszcze u¿ywaæ wyciszonych zaklêæ ;).


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin--> Przy DC jest Wisdom wszêdzie, a ja siê pytam czemu ? Wisdom odpowiada za zdolno¶ci objawione, pochodz±ce od kogo¶/czego¶.

Wiesz co Elvin, ju¿ by¶ takich rzeczy nie wygadywa³ ;). Rozumiem, ¿e patrzysz na wisdom poprzez pryzmat kap³ana, ale to b³±d. W PG przecie¿ jasno stoi: Roztropno¶æ opisuje si³ê woli, zdrowy rozs±dek, spostrzegawczo¶æ oraz intuicjê postaci. Gdzie tu s± zdolno¶ci objawione? Poza tym operowaæ zes³an± moc± mo¿na tak¿e przy pomocy charyzmy, a dowodem na to jest favored soul oraz turn undead.



<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->No i ostatnia uwaga: Ta klasa to koles lekkozbrojny, czyli te¿ musi polegaæ na zrêczno¶ci... a tu mamy s³abego Ref save'a, i brak czego¶ takiego co siê evasion nazywa. Klasa ma dobry fort save, ciekawe po co..

Z tego samego powodu, dla którego cleric ma dobrego forta? ;) Poza tym dla przyk³adu, gnome giant slayer wymaga dodge, mobility oraz kilku rang w umiejêtno¶ciach opartych na zrêczno¶ci, a jako¶ nikt mu nie da³ dobrego refleksu.



<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->P.s: Jest ju¿ Prc zajmuj±ca siê walk± z magami, jest w CA i nazywa siê Suel Arcanamach.

No tak, ale co z tego? WotC jak widaæ sam ci±gle siê powtarza, bo po przeczytaniu tego tematu znam ju¿ 4 oficjalne PrC zwalczaj±ce magów:
- Occult Slayer z CW
- Suel Arcanamach z CA
- Mage-Killer z MoF
- I na deser antymagiczny "Gardz±cy magi±", nie wiem z czego i zapomnia³em jak jest po angielsku ;).



<!--QuoteBegin-Aerion+-->
Aerion pisze:
<!--QuoteEBegin-->do poziomu kap³ana (3/4), mo¿e nawet ³otrzyka.

Przecie¿ te klasy maj± taki sam BaB... ;)
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 5:13 pm

Christopher,
No może jeszcze używać wyciszonych zaklęć .

Nie każdy mag używa, i nie jest to powód dla ktorego ma uciszać potencjalnego przeciwnika na całą minute/uderzenie, zabierając mu jedyną broń ;)
Wiesz co Elvin, już byś takich rzeczy nie wygadywał . Rozumiem, że patrzysz na wisdom poprzez pryzmat kapłana, ale to błąd.

Patrzę przez bardzo wiele Prc, które zdolności objawione pozostawiają wisdomowi, a zdolności naturalnie posiadane przez postać charyźmie. Z resztą to właśnie charyzma najczęściej wpływa na tego typu nadzyczajne rzeczy..poprostu się przyzwyczaiłem :)
Z tego samego powodu, dla którego [i]cleric ma dobrego forta?  Poza tym dla przykładu, gnome giant slayer wymaga dodge, mobility oraz kilku rang w umiejętnościach opartych na zręczności, a jakoś nikt mu nie dał dobrego refleksu.

Magowie najczęściej używają czarów z których może ref wybronić, i dziwi mnie że profesjonalny zabójca magów nie stara się wogóle, by lepiej unikać kul ognistych, błyskawic, stożków zimna, które są przecież podstawowymi evokacjami. :)
No tak, ale co z tego?

Zupełnie nic, tylko ile razy można oglądać kolejnego mistrza żywiołu ? Kolejnego kolesia od eksterminacji magow/kapłanów/wojowników/smoków/dziewic/itd :wink:

Pozdrawiam.
 
Awatar użytkownika
The Prophet
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1044
Rejestracja: ndz lip 04, 2004 7:10 pm

ndz sie 21, 2005 5:14 pm

1. Używają trucizn.

No rzeczywiście. Zabójcy magów ich nie używają bo wymagają przecież rzutu na Fort, a ten magowie mają słaby. A to by przeciez było nie Fair...

2. Atakują z zaskoczenia, i to w sposób gorszy od łotrzyków.

W imię zasady że przygotowanego maga nie da się pokonac bez trudu, tak więc w interesie Mage Killera leży to by atakować z zaskoczenia.

3. Po prostu mają takie podłoże fabularne

Jak dla mnie ich podłoże fabulare nie różni się zbytnio. W przeciwieństwie do wojowników, którzy rzezają na lewo i prawo oni by mieli większą szansę na powodzenie, powinni szczegółowo zapoznać się z ofiarą, jako że stawiają czoła znacznie bardziej od nich przebiegłemu wrogowi. A przez to że się zapoznają z jego rutynami/historią życia, mogą mieć wyrzuty sumienia przy zabijaniu takowego.

Poza ty zgadzam się z Elvinem - 1 minuta ciszy u maga przełoży się na tegoż wieczne milczenie ;)

I czy można się do tego związku magów zapisać ? ;)
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

ndz sie 21, 2005 5:36 pm

<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Nie ka¿dy mag u¿ywa, i nie jest to powód dla ktorego ma uciszaæ potencjalnego przeciwnika na ca³± minute/uderzenie, zabieraj±c mu jedyn± broñ

Dlatego te¿ uwa¿am, ¿e 1 minuta to za du¿o ;).


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Patrzê przez bardzo wiele Prc, które zdolno¶ci objawione pozostawiaj± wisdomowi, a zdolno¶ci naturalnie posiadane przez postaæ chary¼mie. Z reszt± to w³a¶nie charyzma najczê¶ciej wp³ywa na tego typu nadzyczajne rzeczy..poprostu siê przyzwyczai³em

Umm... monk i dr¿±ca piê¶æ? ;) Na podobnej zasadzie co dekoncentracja...


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Magowie najczê¶ciej u¿ywaj± czarów z których mo¿e ref wybroniæ, i dziwi mnie ¿e profesjonalny zabójca magów nie stara siê wogóle, by lepiej unikaæ kul ognistych, b³yskawic, sto¿ków zimna, które s± przecie¿ podstawowymi evokacjami.

No to dajmy mu jeszcze dobrego willa, bo przecie¿ musi siê nauczyæ unikaæ ró¿nych charmów i dominacji. O, i teraz jest dobrze, tylko ¿e mamy jeszcze wiêkszy przepak. Podsumowuj±c: nie mo¿na mieæ wszystkiego.


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zupe³nie nic, tylko ile razy mo¿na ogl±daæ kolejnego mistrza ¿ywio³u ? Kolejnego kolesia od eksterminacji magow/kap³anów/wojowników/smoków/dziewic/itd

Có¿, trzeba by napisaæ petycjê do WotC. A tak na marignesie, to jaka PrC odpowiada za eksterminacjê dziewic? :lol:



<!--QuoteBegin-The Prophet+-->
The Prophet pisze:
<!--QuoteEBegin-->No rzeczywi¶cie. Zabójcy magów ich nie u¿ywaj± bo wymagaj± przecie¿ rzutu na Fort, a ten magowie maj± s³aby. A to by przeciez by³o nie Fair...

I po co ta ironia? ;) Widzisz, assasin ma choæby ten poison use, co szczególnie predysponuje go do u¿ywania trucizn. Natomiast zabójca magów takowej zdolno¶ci nie posiada, i trutek mo¿e u¿ywaæ opcjonalnie - je¶li nie jest praworz±dny dobry itp..


<!--QuoteBegin-The Prophet+-->
The Prophet pisze:
<!--QuoteEBegin-->W imiê zasady ¿e przygotowanego maga nie da siê pokonac bez trudu, tak wiêc w interesie Mage Killera le¿y to by atakowaæ z zaskoczenia.

W interesie ka¿dego le¿y, by atakowaæ z zaskoczenia. A jednak paladyni tego zazwyczaj nie robi±...


<!--QuoteBegin-The Prophet+-->
The Prophet pisze:
<!--QuoteEBegin--> A przez to ¿e siê zapoznaj± z jego rutynami/histori± ¿ycia, mog± mieæ wyrzuty sumienia przy zabijaniu takowego.

I mo¿e w³a¶nie dlatego musz± byæ ¼li - bo nie maj± tych wyrzutów sumienia? Wyobra¿asz sobie wra¿liwego, aktywnie "pracuj±cego" skrytobójcê? Bo ja nie. Assasin to PrC przeznaczona dla profesjonalistów, którzy zabijaj± z zimnym wyrachowaniem. W³a¶nie dlatego, ¿e nie pozwalaj± sobie na sentymenty, mog± rozwijaæ swoje zdolno¶ci.
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 5:54 pm

Dlatego też uważam, że 1 minuta to za dużo .

Ja też :)
No to dajmy mu jeszcze dobrego willa, bo przecież musi się nauczyć unikać różnych charmów i dominacji. O, i teraz jest dobrze, tylko że mamy jeszcze większy przepak. Podsumowując: nie można mieć wszystkiego.

Ja bym mu nie dał dobrego willa... bo już ma (spot Ci nie wyszedł ;) ))
No i jeśli ktoś ma zakaz używania ciężkich pancerzy, musi polegać na zręczności, jeśli bije sie z magami to musi jaoś unikać tych evokacji... więc myślę że zamiast dobrego forta powinien mieć dobrego refa i evasion wplecione gdzieś. (ale po osłabieniu tych przegiętych zdolności.
Umm... monk i drżąca pięść?  Na podobnej zasadzie co dekoncentracja...

Monk jest przegięty wogóle, nie ma się co o niego opierać. Poza tym, u niego ważne jest 5 na 6 atrybutów no i duża większość monka zdolności opiera się na wisdomie. Poprostu wiele Prc opiera swoje nadzwyczajne umiejętności. Więc myślę że i tu powinno tak być, no i nie będzie zlewania np: charyzmy bo niepotrzebna, a pakowania tylko wisdoma bo:
a) zaleza od niego klasowe zdolności
B) polepsza niektore umiejki oparte na tym atrybucie
c) zależy od niego will save.

Cóż, trzeba by napisać petycję do WotC.

I do graczy, by nie tworzyli 25d100 razy tego samego.
A tak na marignesie, to jaka PrC odpowiada za eksterminację dziewic?

W sumie nie, ale zboczony łowca z Prc łowca wrogów (dziewice) może być :lol:

The Prophet,
I czy można się do tego związku magów zapisać ?

Oczywiście, zapisać się można zawsze i każdy może ( hmm no w sumie Suldarr nie.. psionika be :lol: :wink: )

Pozdrawiam.
 
Dark Wolf
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 301
Rejestracja: ndz kwie 11, 2004 10:12 pm

ndz sie 21, 2005 6:05 pm

Ciekawa klasa, jest moze w innych kolorach? :wink:
1. Ja osobi¶cie radzi³bym zajrzec do Comlete Arcane jest tam kilka ciekawych antymagicznych atutów np. Mage slayer - to by siê przyda³o w wymaganiach, a Pierce magical protection, to ju¿ napewno powinien dostaæ za darmo.
2. Je¶li chodzi o odbijanie zaklêæ mo¿na rozwi±zac to jak z odbijaniem blasterów w Star Wars d20 - mo¿e dostaæ okre¶lon± premiê unikow± do KP przeciwko zaklêciom dotykowym, a jesli atak maga spud³uje o 5 lub mniej oczek Magobójca mo¿e celowaæ zaklêciem.
3. Je¶li chodzi o rzuty obronne - mo¿na zrobiæ tak, ¿e ka¿dego ranka zabójca wybiera który rzut obronny ma byæ najlepszy, w zale¿no¶ci z jakim rodzajem magów spodziewa siê walczyæ. Albo rozwi±zac to jak Chameleona z Races of Destiny - wszystkie rzuty s³abe i rankiem wybiera do którego bêdzie mia³ premiê okre¶lon± przez poziom
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sie 21, 2005 6:13 pm

OK, zaczynam:

<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->
Odbicie zaklęcia: Każde zaklęcie, które tworzy promień, pocisk lub inny tego typu efekt wymagający ataku (dotykowego na dystans), którego celem jest Zabójca magów może zostać przez niego odbity za pomocą Szkarłatnej broni. W tym celu Zabójca wykonuje sporny test ataku z magiem.

Kolejna przegięta zdolność. Znów zrobiłeś zdolność która w 100% gnoi maga. Wyobrażasz sobie maga który wygra test sporny ATAKU z kolesiem mającym pełny BaB ? Już na 8 poziomie [poziomie postaci ! ] to w prawie 75% odbija czar.

O to chodzi to Zabójca magów
Rozpraszające uderzenie: Zabójcy magów są wytrenowani w przeszkadzaniu magom skutecznie rzucać zaklęcia. Jeśli Zabójca może wykonać okazyjny atak wywołany rzucaniem zaklęcia lub użycia zdolności czaropodobnej dodaje podaną premię do ataku i obrażeń. Premia rośnie na 3. poziomie i co następne 3.

Ta zdolność mi się podoba, jednak niewiem skąd fizycznie dodatkowy dmg. Ja bym zrobil coś takiego, że dla ustalenia DC koncentracji, obrażenia są o X większe. No bo fizycznie skąd te obrazenia ? Ma ulubionego wroga (magowie) ?

Niejako tak ;) właściwie to kiedy mag rzuca zaklęcie to Zabójca dobrze wie gdzie walnąć, żeby bolało
Szkarłatna tarcza: Dzięki niemu Zabójca magów może na zanegować wymierzony w niego czar. Użycie tej zdolności to akcja darmowa, wykonuje się ją kiedy Zabójca zostanie calem czaru, czy to obszarowego, czy celowanego albo zdolności czaropodobnej. Musi on być jednak świadomy i przygotowany. Zabójca wyciąga przed siebie rękę i powołuje do istnienia wokół siebie przezroczystą kulę i dającą mu Odporność na czar równą 11 + jego poziom postaci.

Znów mi się podoba, tylko znów jeden szczegół..... 11+ poziom w tej Prc, nie postaci, niewiem jak poziomy barbariana ktore teoretycznie mozna pozniej wziac, mają wpływać na SR, ktore daje ta klasa :)

To wychodz ci idiotyzm => OC 12 przy magach którzy będą mieli Poziom koło 9-10, więc muszą wyrzucić... (oh) całe 2 - 3 na k20 :|
Dekoncentracja: [...]

Znów fajne, tylko tym razem przyczepię się do jednego szczegółu, DC jest za duże,
ZM otrzymuje ta zdolność na 9 poziomie [poziomie postaci!!], na 9 poziomie [poziomie postaci!] mag może rzucić maksymalnie 5 poziomowy czar, taki mag ma ~+14 koncentacje, zaś DC wynosi 28, znów, za duże DC, magowi wychodzi od 14 na d20.
Dlatego może jej używać tak rzadko
Zastanawia mnie, czy szkoląc się czegoś ala zaklęcia Zabójca Magów ma czas by kontynuować doskonalenie walki bronią

Ma - przecierz specjalnie ćwiczy się w posługiwaniu orężem, żeby odbijać zaklęcia i wykańczać ewentualych pomocników (czyt. Żelazne golemy :D)
P.s Odbijanie zaklęć łukiem musi być cudnowne.

Jest wyraźnie napisane, że może być broń tylko do walki wręcz

uff...
Jeszcze jakieś pytania, opinie?
Znalazł ktoś jakiś sensowny obrazek ?
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sie 21, 2005 6:15 pm

3. Jeśli chodzi o rzuty obronne - można zrobić tak, że każdego ranka zabójca wybiera który rzut obronny ma być najlepszy, w zależności z jakim rodzajem magów spodziewa się walczyć. Albo rozwiązac to jak Chameleona z Races of Destiny - wszystkie rzuty słabe i rankiem wybiera do którego będzie miał premię określoną przez poziom

Nad tym warto byłoby się zastanowić. Dzięki Dark Wolf
 
Christopher__
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1204
Rejestracja: pt lis 26, 2004 7:23 pm

ndz sie 21, 2005 6:16 pm

<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja te¿

Cieszê siê, ¿e jeste¶my tak zgodni w tej kwesti 8).


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja bym mu nie da³ dobrego willa... bo ju¿ ma (spot Ci nie wyszed³  ))

To przez te upa³y ;).


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->No i je¶li kto¶ ma zakaz u¿ywania ciê¿kich pancerzy, musi polegaæ na zrêczno¶ci,

Niekoniecznie, elf+breastplate+6 punktów w PB do Zr i mamy solidn± KP 8 przy ¶rednich nak³adach na zrêczno¶æ. Poza tym, s³aba wytrwa³o¶æ wywo³uje zagro¿enie ze strony lajkoników ¶mierci (no dobra... paluszków ¶mierci ;) ), dezintegracji i takich tam.


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->Monk jest przegiêty wogóle, nie ma siê co o niego opieraæ.

By³a kiedy¶ dyskusja na ten temat i wysz³o na to, ¿e monk wcale nie jest taki przegiêty.


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->no i nie bêdzie zlewania np: charyzmy bo niepotrzebna

Co¶ zawsze trzeba bêdzie zlewaæ przy PrC, która musi mieæ w miarê dobre nastêpuj±ce atrybuty:
Si³a - odpowiednia dla sensownych obra¿eñ
Zrêczno¶æ - dla KP oraz ataku je¶li mamy do czynienia z finezj±
Budowa - wa¿na dla ka¿dej klasy walcz±cej
Roztropno¶æ - dla zdolno¶ci klasowych i ca³ej reszty
Intelekt lub Charyzma - dla wymaganego poziomu czarów


<!--QuoteBegin-Elvin+-->
Elvin pisze:
<!--QuoteEBegin-->I do graczy, by nie tworzyli 25d100 razy tego samego.

A mo¿e za tym 1250 razem trafi siê co¶ naprawdê ciekawego? ;)



BTW: Ja chcê zwi±zek kap³anów! :mad: ;)
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sie 21, 2005 6:39 pm

Wprowadziłe jeszcze pare zmian
1. Zmniejszyłe czas trwania do 2 rund myślę, że wystarczy
2. Wprowadziłem limit odbić zaklęć na rundę
3. Koszt broni jest wyższy
4. Dodałem rysunek mam nadzieję, że się podoba (ma ktoś ciekawszy?)
 
Xelos
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt kwie 13, 2004 1:00 pm

ndz sie 21, 2005 6:51 pm

Może mi ktoś powiedzieć jak zmniejszyć (o połowę) obrazek? Będę wdzięczny
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

ndz sie 21, 2005 7:03 pm

Kilka moich małych i głupich uwag.

1. Nie czaroznastwo tylko czarostwo.
2. Szkarłanty zabójca brzmi podobnie do Szkarłatnego Mściciela (chyba tak to się nazywało) z classbooka Sword and Fist.:mrgreen:
3. Hmm... do umagicznienia tej broni potrzebny jest mag? :?
4. Może jakiś minus do blefu i dyplomacji przeciwko magikom?
5.
<!--QuoteBegin-Xelos+-->
Xelos pisze:
<!--QuoteEBegin-->Zabójca magów może odbić 1czar/poziom na rundę.

Czyli w każdej rundzie może odbić tyle czarów ile ma poziomów w tej PrC? Czy może jest w stanie odbić tylko jeden czar na rundę? Zabójca magów może odbić 1 czar/poziom, może użyć tej zdolności tylko raz na rundę. - Tak to powinno wyglądać?

Na razie tylko tyle moich uwag.

Pozdrawiam
Affis

EDIT:
Jeśli chcesz zmniejszyć obrazek to wrzuć go do painta, kliknij na obraz, atrybuty, szerokość i długość podziel przez dwa. Powinno pomóc.
 
Shadowhunter
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 20, 2005 8:29 pm

ndz sie 21, 2005 7:06 pm

dobra ja spytam jeszcze raz ta prc jest zaqbójc± tylko czarodziji czy zaklinaczów bardó te¿?? a mo¿e druidzi i kap³ani te¿ w to wchodz±??
 
Ziben
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 155
Rejestracja: sob maja 10, 2003 9:19 pm

ndz sie 21, 2005 7:09 pm

<!--QuoteBegin-Shadowhunter+-->
Shadowhunter pisze:
<!--QuoteEBegin-->dobra ja spytam jeszcze raz ta prc jest zaqbójc± tylko czarodziji czy zaklinaczów bardó te¿?? a mo¿e druidzi i kap³ani te¿ w to wchodz±??

Przyjacielu ta PRC morduje wszystkich, ktorzy rzucaja czary wtajemniczen :lol:
 
Awatar użytkownika
Elvin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 655
Rejestracja: ndz sie 21, 2005 6:45 pm

ndz sie 21, 2005 7:12 pm

Czytałeś czar milczenie? 2 poziom i koleś jest uciszony na minutę/poziom, ale może to faktycznie dostyć dużo jak na broń... jeszcze się zastanawiam

Czytałem, tylko problem tkwi w tym że czary np: bard ma ograniczone na dzień, a tym mieczykiem można tak do usranej śmierci :wink:
O to chodzi to Zabójca magów

Aha czyli równowaga w grze może iść daleko i głęboko.. bo to jest zabójca magów. A powiedz mi czy w takim razie zwykły assasin nie powinien dostać cudnownej premi +20 do DC na death attack ? No bo wiesz, o to chodzi, to zabójca ludzi/elfów/krasnoludow/co zechcesz w co wchodzi DA/ więc musi skutecznie zabijać, bo jak narazie wojownik może się wybronić fortem 8O to niedopuszczalne, przecież to jest zabójca :wink:
Niejako tak  właściwie to kiedy mag rzuca zaklęcie to Zabójca dobrze wie gdzie walnąć, żeby bolało

Nie, on wie gdzie udeżyć by rozproszyć uwagę maga, ja dalej obstawiam przy swoich "fikcyjnych" obrażeniach, koniecznych dla ustalenia DC na koncentrację.
To wychodz ci idiotyzm => OC 12 przy magach którzy będą mieli Poziom koło 9-10, więc muszą wyrzucić... (oh) całe 2 - 3 na k20

O to właśnie chodzi, przecież to magowie, muszą dobrze przebijać OC :wink:
Ale patrz na to inaczej, by mieć takie SR musisz albo: zagrać drowem ale masz LA+2, albo dobić do 11(?) poziomu mnicha. Każda Prc którą widziałem, która dostawała SR miała 11+poziom w klasie która to SR zapewnia. Mówi się trudno.
Dlatego może jej używać tak rzadko

OK :mrgreen: stwórzmy Prc ze zdolnością zabicie-każdej-istoty-w-promieniu-10d100km-bez-RO-bez-SR, ale spoko, zdolność jest mocna, ale można jej użyć tylko raz dziennie, więc wszystko jest ok. 8) :lol:

Coś zawsze trzeba będzie zlewać przy PrC,

Ale to już jest perfidne zlewanie, wrzucać Wisdoma mimo iż oficjalnie większość nadzwyczajnych zdolności polega na charyźmie. :wink:

Pozdrawiam.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości