Zrodzony z fantastyki

 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

Xivanser

śr sie 24, 2005 4:38 pm

W dziale Rasy, podpowiedzi, sugestie, była mojego autorstwa wersja beta tej rasy. Napisałem ją jak jeszcze nie byłem zarejestrowany. Teraz napisałem ją w osobnym dziale ponieważ uważam, że gdybym ją napisał w tamtym dziale, ktoś zaraz umieściłby coś innego i już nikt nie zwracałby uwagi na moje wypociny :-p .

XIVANSER

" Byłem wtedy w karczmie. Nagle do karczmy weszli trzej jegomoście. Byli oni przeraźliwie bladzi i bardzo chudzi. Do tego mieli bardzo dziwne włosy. Jeden miał czerwone, drugi niebieskie a trzeci białe. Na dodatek sięgały im niemal do kolan. Mieli przerażające, gadzie źrenice i nie robili zbyt dobrego wrażenia. Byli ubrani w płaszcze i skórznie. Nie wiem, jaka to była rasa, ale z pewnością nie byli to ludzie. Już, gdy weszli do karczmy padły na nich spojrzenia miejscowej bandy oprychów tyranizujących tą dzielnicę. A gdy siedli przy stole zamawiając najdroższe trunki i rozmawiając głośno o tym, że bogowie powinni zostać zmiecieni z powierzchni ziemi, zdenerwowali się już wszyscy. Szybko podeszła do nich banda wraz z paroma oburzonymi obywatelami. Zaczęli rzucać komentarze typu, „ co to? jakieś zgromadzenie cherlaków?", "wywalać mi stąd innowiercy", oni popatrzyli po sobie i rozegrał się między nimi taki dialog:
- Tortury czy śmierć?
Zgodnie odpowiedzieli:
- I to, i to.
- Czekaj a może najpierw sprawdzić, jakiego boga wyznają?
- Tak, to może być ciekawe...
Zmarszczyli czoła, tak jakby intensywnie nad czymś myśleli. Potem parsknęli śmiechem.
- Dziwne...
- Żałosne!
- Śmiechu warte.
Wtedy rozjuszony tłum zaatakował ich. Zanim ludzie zdążyli cokolwiek zrobić, oni zaczęli mamrotać coś i wymachiwać rękoma. Po chwili w karczmie panował chaos. Ktoś się palił, kogoś atakowały robale, ktoś nie mógł się wydobyć z chmury gazu, a niektórzy próbowali zranić, jegomościów którzy nagle zniknęli. Wkrótce cała karczma opustoszała, zostałem tylko ja, przecież jestem szynkarzem.
Osobnicy, jakby nigdy nic usiedli przy krzesłach i kontynuowali dyskusję. Zamawiali wiele rzeczy, więc w sumie powinienem się cieszyć, ale jakoś się nie cieszyłem...
Potem przez drzwi do karczmy wpadła grupa paladynów i kapłanów różnych praworządnych bóstw, a także strażników miejskich i urzędników państwowych. Jeden z nich powiedział:
- Jesteście oskarżeni o zbrodnię przeciwko świątyniom, zakłócanie porządku i wspomaganie rewolucji, a także obrazę majestatu i...
Nie zdążył dokończyć a osobnik powiedział:
- Czy wy nigdy się nie nauczycie, że Xivanserzy są przygotowani na każdą sytuację?
Wtedy wyciągnęli różdżki, rzucili zaklęcie i tyle ich widziałem... Chyba się przeteleportowali, ale skąd ja prosty człowiek, mam to wiedzieć?"


OSOBOWOŚć: Bardzo chaotyczny charakter. Nienawidzi jak coś się mu narzuca. Wierzy w postęp, myśli ze bogowie to największa tyrania, jaka nawiedziła świat. Mówią ze magia mistyczna w połączeniu z technologią to największa potęga. Xivanserzy budują machiny i ogólnie dążą do postępu. Nienawidzą zabobonów. Nie lubią, gdy nic się nie zmienia. Czasem celowo wywołują rebelie i bunty. Czasem usprawiedliwiają to ideologicznie, a czasem robią to dla zabawy.

WYGL?D: Niezbyt przyjemny. Skóra i kości. Straszliwie blady. Wory pod oczami.
Bardzo szybko rosnące włosy. Często nawet poniżej kostek. Wąskie długie oczy ze źrenicami gadzimi.

RELACJE: Nie lubią ludzi wyznających jakieś bóstwo, szczególnie kapłanów i paladynów. Jeśli chodzi o rasy to nawet lubią elfy, chociaż ich przywiązanie do natury ich odstręcza. Jedynym wyjątkiem są Szalone Elfy. Lubią tez gnomów - wynalazców. Nie lubią krasnoludów i pólorków. Niezbyt lubią niziolkow. Nienawidzą kapłanów czczących bóstwa i paladynów. Nie cierpią mnichów i barbarzyńców. Do wojów mają stosunek obojętny. Niezbyt lubią druidów, nazywają ich zacofańcami.

HISTORIA:
Historia starożytna:
Nikt nie wie dokładnie skąd pochodzą Xivanserzy. Jednak oni sami opowiadają historię nazywaną Legendą o Xivie:
Dawno temu, kiedy był jeszcze tylko jeden Plan Materialny, a bogowie mieszkali na jednym tylko Planie zewnętrznym, tyranizowali oni, hamowali rozwój i zmuszali do posłuszeństwa inne rasy. Sami nie zajmowali się niczym innym jak zaspokajanie własnych przyjemności i pilnowanie, aby cywilizacja się nie rozwinęła, co mogłoby być dla nich zagrożeniem. Jednak nierozsądnie wyhodowali oni sobie rasę sług, bardzo liczebną i nie myśleli nawet, że mogliby wystąpić przeciw nim. Jednak w sercach sług narodził się bunt. Pod przywództwem Xiva, ( od którego wzięli nazwę), zabili pradawnego boga magii, dzięki czemu łaska magii spadła na nich i inne rasy. Przez wiele eonów toczyła się walka między bogami a Xivanserami, w której bogowie zaczęli wygrywać.
Jednak w tym czasie inne rasy rozwijały się, potężni magowie spośród nich tworzyli nowe światy i przestały być one bezwolnymi sługusami bogów. Teraz bogowie muszą walczyć o swych wyznawców. Niedobitki Xivanserów zbiegły na jeden z Planów Materialnych. Lecz Xivanserzy nadal walczą! Twierdzimy, że świat nigdy nie wejdzie w Erę Postępu i Wolności, dopóki narzucający nam swoją wolę bogowie nie zostaną zlikwidowani.

Historia najnowsza:
To pradawna rasa, mieszkali w górzystej krainie o nazwie Xivia. Nie prowadzili ekspansywnej polityki, jednak rozsierdzili wiele kościołów tym, ze przewodzili nawołującej do stracenia bogów z piedestałów organizacji "Otwórzcie oczy". Pewnego razu wszystkie kościoły praworządne urządziły krucjatę przeciwko Xivanserom. Xivanserzy nie byli przygotowani na frontalny atak. Owszem, na ciche morderstwa tak, ale nie spodziewali się czegoś takiego. Bronili się świetnie przy pomocy potężnych czarów i machin, ale nie mieli żadnych murów obronnych i wrogowie szybko wpadli do ich siedzib. Niektórzy Xivanserzy uciekali przez jaskinie tak głębokie ze wcześniej nie zdążyli się tam zapuścić. W końcu weszli w Podmrok. Tych Xivanserów nazywamy Mrocznymi Xivanserami, ale o nich później. Zdecydowana większość uciekła w kierunku morza. Tam wybudowali wiele statków i zanim krucjata ich dopadła wypłynęli w morze. Ci Xivanserzy to Xivanserzy Morscy. Niedługo odkryli ze odpowiada im życie wiecznych podróżników i nawet nie próbowali odzyskać ojczyzny, co nie znaczy ze nie próbowali się mścić. Przez wiele, wiele lat Xivanserzy Morscy stawali się coraz bardziej lądowi. Częściej przybijali do portów, a co najmniej 1/3 wyruszyła na poszukiwanie przygód. Teraz, jeśli spotka się jakiegoś, Xivansera, nazywa się go Morskim, tylko by odróżnić go od Mrocznego. Krążą plotki ze organizacja "Otwórzcie oczy" zaczyna się odbudowywać.

KLASY: Ulubionymi klasami Xivanserów jest czarodziej. Co najmniej 70% Xivanserów ma tą klasę. Xivanserzy rzadko są zaklinaczami, ponieważ nie są charyzmatyczni, a poza tym wolą dochodzić do wszystkiego ciężką pracą, ale niektórzy decydują się na tą klasę, uważając, że czarodziej jest zbyt uzależniony od swych ksiąg. Czasem zostają też łotrzykami. Tacy osobnicy sprawdzają wytrzymałość społeczeństw i wzniecają bunty poprzez swe intrygi. Wiele z nieustannie przemieszczających się osobników zostaje tropicielami - łucznikami. Co do bardów to zostają nimi równie często co zaklinaczami. Wbrew pozorom kapłani wcale nie są u Xivanserów czymś zakazanym. Nie wyznają oni po prostu żadnych bóstw.

KULTURA: Xivanserzy w swej społeczności starają się ograniczyć kontrole nad obywatelem do minimum, dlatego często nie posiadają żadnej władzy a jeśli posiadają to demokratycznie wybrana. Najczęściej rządzi nimi najwybitniejszy umysł w dziedzinie magii i technologii. W ich społeczeństwie kładzie się większy nacisk na dobro jednostki niż ogółu. Panuje u nich wielkie rozluźnienie obyczajów. Prawie każdy z nich wyrusza w poszukiwanie przygód, bo są bardzo ciekawi świata. Prawie każdy ma tez duże doświadczenie w fachu poszukiwacza przygód. Czasem podczas poszukiwania przygód robią rzeczy niezbyt mile dla kościołów.
Natomiast Mroczni Xivanserzy zazdrośnie strzegą swych badan, często dokonuje się mordów na rywalach. Jest to społeczeństwo przemieszczające się, ponieważ pokłócili się z Drowami i nie chcą, aby ich namierzyli. Często porywają mieszkańców powierzchni do swoich mrocznych eksperymentów. Jednoczy ich jedynie wspólny wróg: kościoły i drowy.

CHARAKTER: Dowolny chaotyczny.

JęZYKI:
Automatyczne: Xivanserski, Wspólny
Premiowe: Smoczy, Otchłanny, Podwspólny, Niebiański, Piekielny

MECHANIKA:
EPP +2

Rozmiar średni, bazowa szybkość 9 m

Siła: -2 Nie mają wykształconych dobrze mięśni i nie zwracają uwagi na siłę fizyczną
Zręczność: bez zmian
Budowa: -2 Są słabo zbudowani
Roztropność: +2 są nieco szaleni, ale wykazują się wielka ostrożności
Intelekt: +4 Są naprawdę bardzo inteligentni
Charyzma: -2 Niezbyt dobrze się dogadują z innymi

Odporność na czary wtajemniczeń: 17 Ponieważ żyją w ciągłym związku z magią, wręcz nią żyje z powodu tego, że uważają, że to oni pierwsi wydarli magię bogom i po ich zdolnościach można wnioskować, że tak jest
Odporność na czary objawień: 13 Lud Xivanserów od wieków walczył z kapłanami, więc zdobył pewną odporność na ich czary

Wiedza (religia): +2 Posiadają dużą wiedzę o swych wrogach
Wiedza (tajemna): +2 Od dziecka są szkoleni w arkanach wiedzy tajemnej

Darmowy atut na pierwszym poziomie: Stworzenie cudownej rzeczy – chociaż formalnie nie spełnia wymagań to Xivanserzy są mistrzami w tworzeniu magicznych jak i technicznych urządzeń z domieszką magii.

-2 do testów charyzmy z osobami wyznającymi jakieś bóstwo, dostają -6 jeśli ta osoba jest kapłanem lub paladynem. Żadna Świątynia nie wskrzesi i nie uczyni żadnej przysługi Xivanserowi, chyba, że jest on wyznawcą danego boga lub wpłaci na jej konto 10 razy więcej niż normalnie. Na kościoły praworządne nie działa nawet wpłacenie większej sumy. Dostają te minusy tylko wtedy, gdy dana osoba wie, że rozmawiający jest Xivanserem i zna ich ogólne poglądy lub gdy Xivanser otwarcie je wygłasza.

Wielka znajomość magii - jako, że Xivanserzy jako pierwsi wydarli magię bogom posiadają ku niej nadnaturalne predyspozycje. Mają 2 dodatkowe komórki na czary na 0 poziomie i jedną na 1 poziomie. Działa to nawet, gdy Xivanser ma inną klasę niż czarodziej, wtedy po prostu rzuca je tak jak czarodziej, z tym, że wybiera sobie jaki chce mieć czar w tych komórkach.
Jeśli ma inną klasę niż czarodziej nadal musi medytować czary w tych komórkach

Zdolność nadnaturalna: Wykrycie boga
Tą zdolność ma każdy Xivanser. Powoduje ona, że Xivanser wykrywa, jakiego boga czci cel. Rzucenie tej zdolności jest akcją darmową. Wystarczy sama myśl, słowa ani gesty są niepotrzebne. Może ją rzucić raz dziennie na cztery poziomy. Rzut obronny na wolę powoduje jedynie odkrycie czy cel wierzy w jakiegokolwiek boga czy nie. W przypadku, gdy cel niezbyt mocno wierzy w jakiegoś boga otrzymuje +5 do rzutu obronnego. Jeśli cel za wszelką cenę chce ukryć swoje wyznanie, gdyż jest ono np. zakazane w tych stronach otrzymuje +10 do rzutu. Cel nie zdaje sobie sprawy, że ktoś mieszał mu w umyśle.
ST rzutu obronnego 10+poziom Xivansera+modyfikator z inteligencji

Dodatek do tabeli 6-4 w Podręczniku Gracza, losowy wiek początkowy

______________________________Bard_________________________
___________________Barbarzyńca_ Paladyn_____Druid____________
___________________Zaklinacz____Tropiciel_____Kapłan___________
Rasa____Dojrzałość___Łotrzyk_____Wojownik____Mnich___Czarodziej

Xivanser_15 lat_______+4k4______+5k6________+3k6____+2k8____

Rozbieżność wieków spowodowana jest tym, że niektóre klasy po prostu Xivanserom "nie podchodzą", choć są zadziwiająco pojętną rasą i w związku z tym muszą poświęcić na naukę tych klas bardzo dużo czasu podczas gdy do innych są wręcz urodzeni.

Jeśli Xivanser zacznie wyznawać jakieś bóstwo, żaden Morski Xivanser nie odda mu żadnej przysługi, (jeśli będzie o tym wiedział, co jest bardzo możliwe, bo organizacja "OO" ma dobrze rozbudowaną siatkę szpiegowską, a prawie każdy Xivanser poszukujący przygód do niej należy). Większość Mrocznych Xivanserów będzie chciała go zabić.

TYPY WŁOSÓW: Xivanserscy uczeni zauważyli, że Xivanserzy o poszczególnych kolorach włosów mają podobne osobowości. Nazwali każdy kolor pewnym przydomkiem. Teraz wszyscy Xivanserzy posługują się tymi nazwami. Jest to jedna z niewielu tradycji wśród nich.

<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Niebieskie włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Niemal wszyscy tacy Xivanserzy są czarodziejami. Ce######e ich szaleńczy pociąg do wiedzy. Za księgę zawierającą np. prawdę o pochodzeniu Asmodeusza, taki typ oddałby wszystko.
[b]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Czerwone włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Tutaj wszyscy, którzy nie są czarodziejami, są zaklinaczami. To najbardziej szaleni Xivanserzy. Taki osobnik gdyby natknął się na skrzynie z napisem "Nie otwierać, bowiem mieszka tam potwór, który pogrąży świat w chaosie", bez wahania by ją otworzył.
[b]<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Zielone włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Takie osoby to największe indywidua we wszechświecie. Czasem są nawet zbyt dziwni dla Xivanserów. Czasem mogą być bardziej szaleni Rozpruwaczy, a czasem do bólu racjonalni. Do nich nie stosują się ogólne zasady dotyczące Xivanserów. Mogą mieć każdą klasę (oprócz paladyna i mnicha). Te osoby z racji swej odmienności często wyznają jakiegoś boga.
[b]<!--coloro:orange--><span style="color:orange"><!--/coloro-->Blond włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Ci spośród nich, którzy nie są czarodziejami najczęściej wybierają drogę kapłana (bez boga). Tak mocno wierzą oni w ideały, chaosu, wolności i ateizmu, że walczą o nie bez opamiętania. To oni najczęściej podburzają lud przeciwko władcom.
[b]<!--coloro:black--><span style="color:black"><!--/coloro-->Czarne włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Wśród tych Xivanserów, najbardziej popularną (zaraz po czarodzieju klasą) jest łotrzyk. Tacy osobnicy nie lubią, gdy nic się nie zmienia. Wywołują bunty dla przyjemności. Robią psikusy, przeszkadzają lub nawet zabijają władców. Uwielbiają siać ziarno niepewności w umysłach innych.
[b]<!--coloro:#aaaaaa--><span style="color:#aaaaaa"><!--/coloro-->Białe włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Ci Xivanserzy, tak jak Rabusie prawie zawsze są czarodziejami. Zatracają się oni w poszukiwaniu potęgi. Często paktują oni z demonami i innymi tego typu istotami.
[b]<!--coloro:brown--><span style="color:brown"><!--/coloro-->Brązowe włosy<!--colorc--></span><!--/colorc--> - Ci osobnicy zostają łowcami (chociaż wolą czarodziejów). Nienawidzą oni zostawać w miejscu. Często podróżują po planach.

[b]IMIONA:

Najczęściej kończą się na z lub s. Nie ma podziału na żeńskie i męskie imiona
Imiona: Zigrivdazz, Soriglevis, Efemetrans, Kirviloziss

MROCZNI XIVANSERZY:

Obrazek

Różnice miedzy mrocznymi, a morskimi Xivanserami:

EPP+3

Jako że Mroczni są ludem wędrującym po podmroku, to konstruują wiele magicznych...hmmm...pojazdów. Podróżnik, który napotka na Kawalkadę ( bo tak nazywają się ich pochody) Mrocznych zobaczy mnóstwo wież chodzących na pajęczych nogach, krabo - domów i mrówko - budynków.

Charyzma -4 Kto powiedział, że Morski Xivanser wygląda jak trup ten nie widział Mrocznego. Ich skóra ma taki sam odcień jak skóra Zombie, co nie czyni ich zbyt przyjemnymi. Poza tym, często traktują innych z pogardą i nie znają słowa kompromis.

Widzenie w ciemności

Premia rasowa +2 przeciwko duergarom i +4 przeciwko drowom (do ataku)

Odporność na czary wtajemniczeń: 20 są bardziej związani z magią niż Morscy

Ogromna znajomość magii Do wartości związanych z wielką znajomością magii dodaje się 1 komórkę na czary na 1 i jedną na drugim poziomie.

Każdy kapłan bóstwa wymagającego od wyznawców fanatyzmu będzie próbował zabić Mrocznego. Żaden kapłan pod żadnym pozorem nie uczyni mu żadnej przysługi ( wiem, masło maślane). Jest to skutek ciągłych napadów na świątynie i porwań w celu przeprowadzania eksperymentów

Język automatyczny: Podwspólny

Wiedza (Podmrok) +2 Ciągle podróżują po Podmroku i wiele o nim wiedzą
Wiedza (plany) +2 Wciąż paktują z przybyszami. Istnieją pogłoski, że niektórzy z nich biorą udział w Wojnie Krwi po stronie demonów.

Charaktery:
Morscy: 50% CN, 40% CD, 10% CZ
Mroczni: 50% CN, 40% CZ, 10% CD

[center:20f9e350af]<!--sizeo:17--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->OTWÓRZCIE OCZY[/color][/center:20f9e350af]

Mówi się, że główna siedziba organizacji "Otwórzcie Oczy" mieści się na ogromnym Xivanserskim statku Xindareziss wielkości miasta takiego mniej więcej jak Neverwinter, a poruszanego tylko i wyłącznie magią. Mieszczą się tam pomieszczenia organizacji, portale prowadzące do różnych obszarów świata. Są tam również kwatery najpotężniejszych Xivanserów. Formalnie "OO" nie ma przywódcy a jedynie radę składającą się z najpotężniejszych magów należących do organizacji. Nie ma ona określonej liczby członków; zostaje nim każdy członek organizacji, który przekroczył 10 poziom. 55% członków rady to Morscy Xivanserzy, 10% Mroczni Xivanserzy (nie dlatego, że są mniej potężni, po prostu wolą oni zdezorganizowane akty terroru niż przekonywanie innych do własnego zdanie, dlatego niewielu należy do organizacji), 35% inne rasy (głównie ludzie, elfy i półelfy, nieliczne gnomy)
Teraz najpotężniejszymi członkami rady są Kovarlisozz, Rozpruwacz Tkanki Rzeczywistości (Czarodziej, 10 Planarny budowniczy (Księga Planów), 10 Ksenomanta (Księga i Krew)) oraz Zeldevirions, Wieczny Buntownik (26 Kapłan z domenami chaos i wolność)
Chodzą plotki, że ta dwójka chce przenieść organizację oraz wszystkich chętnych Xivanserów do miejsca gdzie mogliby zdziałać o wiele więcej. Chcą ich przenieść na plany i utworzyć nową frakcje (planarną grupę ideologiczną), współpracującą z Anarchistami, Chaosytami i Athar. Podobno Kovarlisozz odkrył przejście do Odległej Dziedziny, planu wszechobecnego szaleństwa i dziwności, i tam chce ich przenieść. Jest też wersja, że chce ich przenieść do Limbo. Rzeczywiście "OO" mogłaby tam więcej zdziałać gdyż jest to świat łączący wszystkie inne. Podobno są w sferach już zalążki nowej frakcji.
Jak działa ta organizacja?:
- podburzanie ludzi przeciwko kapłanom
- kradzież świętych relikwii
- wspomaganie rewolt przeciwko kościołom i państwom teokratycznym
- przenikanie wgłąb środowisk naukowych i gildii magów
- ujawnianie ludziom tajemnic ich bogów
- walka z kapłanami
- osłabianie świątyń finansowo i pozbawianie ich wyznawców
- wspieranie nowych odkryć
I wiele, wiel innych

HISTORIA XIVII

Po ucieczce Xivanserów, Xivia była terenem okupowanym przez kościoły praworządne. Po kilkunastu latach, co można było przewidzieć bogowie źli, pokłócili się z dobrymi. Niektórzy z nich się wynieśli, uznając, że taka bezsensowna wojna nie służy dobrze ich oddziałom, ale większość została ponosząc w tej wojnie niewyobrażalne straty.
Wkrótce z zawieruchy wojennej skorzystała grupa wyrzutków, wygnańców, heretyków, banitów, anarchistów, ludzi, którym przeszkadzał rygor innych państw i innych wolnościowców bądź też mętów pod wodzą potężnych czarodziejów, którym zakazano praktyk ze względu na ich heretyckość, bądź niebezpieczeństwo, założyli miasto-państwo, pod nazwą Wolna Dziedzina Xivii. Osłabione kościoły połączyły się przeciwko nim, lecz poniosły klęskę z powodu wcześniejszych walk między sobą, sprzeczek między oddziałami i podsycaniu nienawiści przez agentów Wolnej Dziedziny Xivii.
Wkrótce armie znów zaczęły ze sobą walczyć. Nowe państwo rozrastało się. Obecnie składa się ze stolicy i 2 małych miast, no i wielu wiosek. W WDX działa wiele organizacji nielegalnych w innych państwach. Jedną z osobliwości jest działająca całkowicie jawnie świątynia boga łotrzyków. Istnieje organizacja Xivanserów mająca na celu odzyskanie ziemi Xivii i ponowne wprowadzenie się tam Xivanserów, lecz większość z nich nie zwraca na nią uwagi i się od niej odcina. Armia WDX składa się z dobrze opłacanych kompanii najemników. Lecz główną siłę obronną stanowią potężni czarodzieje mieszkający tam. Xivia jest bogata w złoża naturalne i jest liczącą się siłą handlową. Panuje tam dziki kapitalizm a rynek jest całkowicie wolny, nikomu niepodporządkowany, a podatki są prawie żadne. Dzięki temu Xivia jest prężnie rozwijającym się krajem, do którego chętnie przyjeżdżają kupcy. Rada czarodziejów czuwa, aby nad WDX nie zapanował żaden tyran i żeby wszystko odbywało się całkowicie demokratycznie.
Jednym z terenów nienależących ani do kościołów, ani do Wolnej Dziedziny Xivii, są tereny wokół wulkanów Urgash i Shagru. Niedawno przybył tam pewien Genasi Ognia, będący jednocześnie magiem żywiołu ognia. Podobno został on wygnany z jego ukochanego planu żywiołu ognia przez Ifryty i teraz chce sobie odtworzyć tamto środowisko na planie materialnym. Krąża pogłoski, że chce on się zemścić na Ifrytach i opanować plan ognia. Koło wulkanów kręcą się stworzenia ognia, a parenaście kilometrów poza nimi rozciąga się Ogniste Pustkowie, region czarnej spalonej ziemi i strzelistych gór. Nikt o zdrowych zmysłach nie zapuszcza się w tamte rejony, aby nie zostać spopielonym przez opętanego żywiołaka ognia bądź zjedzonym przez jakiegoś ognistego stwora. Zdecydowanie jego umysł opanowało zło, chaos i szaleństwo.

BARDZO proszę o komentarze. Naprawdę bardzo! Proszę wpisywać wszystkie sugestie i spostrzeżenia dotyczące tej rasy a także krytykę i pochwały.
I co myślicie? I jaka ma być różnica w EPP między Mrocznymi a Morskimi, jeśli w ogóle jakaś? Czy jeśli chce żeby EPP Mrocznego było takie same to mam go osłabić?

<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Kolorowanie i upiększanie by Canthir<
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:04 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
OdiMysza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:01 pm

śr sie 24, 2005 8:02 pm

Odporno¶æ na czary wtajemniczeñ: 7 Poniewa¿ ¿yj± w ci±g³ym zwi±zku z magi± wykszta³cili sobie na ni± nik³± odporno¶æ
Odporno¶æ na czary objawieñ:12 Lud Xivanserow od wieków walczy³ z kap³anami wiêc zdoby³ pewn± odporno¶æ na ich czary

Rozumie ,¿e to OC jest + poziom postaci ?? :? No bo jesli nie to po co mu to ? (Na pierwszych poziomoach sie przyda ale pózniej ....??)

Jakie daliby¶cie im EPP +1 czy +0?


Ja góra +1, bo maj± du¿e minusy (S,BD,CHA)
 
Shadowhunter
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 106
Rejestracja: sob sie 20, 2005 8:29 pm

śr sie 24, 2005 8:28 pm

Wbrew pozorom kap³ani wcale nie s± u Xivanserow czym¶ zakazanym. Nie wyznaj± oni po prostu ¿adnych bóstw.


Kap³ani nie wyznaj± ¿adnych bóstw 8O dla mnie to nowo¶æ poniewa¿ st±d bior± sw± moc i zaklêcia
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr sie 24, 2005 8:38 pm

[quote=Shadowhunter]Kapłani nie wyznają żadnych bóstw 8O dla mnie to nowość ponieważ stąd biorą swą moc i zaklęcia[/quote]To przeczytaj w Podręczniku Gracza o kapłanach i będziesz tam miał o kapłanach wyznających ideę, a nie bóstwa :roll:

Ja chciałbym się tylko przyczepić do charakteru: nic, nawet Tanar'ri czy Celestiale nie mają odgórnie ograniczonego charakteru, zawsze są możliwe wyjątki od reguły. Więc czemu tutaj nie?

I druga sprawa, u "mrocznych". Rozumiem, że mają równie silną osobowość co przeciętny wielbłąd czy inne udomowione zwierzę stadne? Bo tak wynika z charyzmy -6. To, że ich skóra ma odcień jak trupy absolutnie nie wpływa na ich charyzmę, bo to jest współczynnik mentalny, a nie fizyczny. Gdyby było inaczej Cerebrilith raczej by nie miał przeciętnej charyzmy równej 21.

Premia rasowa +2 przeciwko duergarom i +4 przeciwko drowom
Premia rasowa do czego? Testów ataku? Obrażeń? Klasy pancerza? Testów na Występy(Lambada)?

Każdy paladyn spotykający mrocznego będzie próbował go zabić
Każdy paladyn zrobi Detect Evil i w 65% przypadków (tak wynika z procentowego rozłożenia charakterów) stwierdzi, że można oszczędzić przeciwnika. :roll:
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:12 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

śr sie 24, 2005 8:53 pm

Nawet niezłe, ale nieco przekombinowane. Jak się ma wieloklasowość do koloru włosów? Gdyby nie to i mrówkobudynki czy jak tam, to ok.

P.S. Do jakiego to świata? W FR nie przejdzie, bo tam nie ma kapłanów Idei (Plusa zresztą też).
 
OdiMysza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 14
Rejestracja: pn sie 22, 2005 8:01 pm

śr sie 24, 2005 8:55 pm

Premia rasowa +2 przeciwko duergarom i +4 przeciwko drowom
Tak, tego nie określiłeś

Cytat:
Każdy paladyn spotykający mrocznego będzie próbował go zabić

Każdy paladyn zrobi Detect Evil i w 65% przypadków (tak wynika z procentowego rozłożenia charakterów) stwierdzi, że można oszczędzić przeciwnika.
I z tym też się całkowicie zgadzam. Chociaż niszczą kościoły to w większosci nie są źli, a to nie zmusza Paladynów do zabijania Xivanser'ów
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:15 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

czw sie 25, 2005 9:23 am

Dzięki za wasze uwagi, pare rzeczy poprawiłem.
Cytat:
Odporność na czary wtajemniczeń: 7 Ponieważ żyją w ciągłym związku z magią wykształcili sobie na nią nikłą odporność
Odporność na czary objawień:12 Lud Xivanserow od wieków walczył z kapłanami więc zdobył pewną odporność na ich czary

Rozumie ,że to OC jest + poziom postaci ?? No bo jesli nie to po co mu to ? (Na pierwszych poziomoach sie przyda ale pózniej ....??)
Otóż to OC wcale nie ma się zmieniać co poziom. Wtedy byłoby zbyt potężne. Ma ono uodparniać jedynie na czary najsłabszych magów i kapłanów. Ale nawet jak czarodziej ma 14 ( po zmianie na 15 i 10 ) poziom, zawsze istnieje 5% szansa, że czar nie zadziała :? .

Ja chciałbym się tylko przyczepić do charakteru: nic, nawet Tanar'ri czy Celestiale nie mają odgórnie ograniczonego charakteru, zawsze są możliwe wyjątki od reguły. Więc czemu tutaj nie?
Wiesz, nie za bardzo się na tym znam, ale taki np. Githyanki ma napisane :
Zawsze zły ( dowolny )
A Githzeari:
Zawsze neytralny ( dowolny )
A jeśli u nich zdarzają się wyjątki, to u Xivanserów też się mogą zdarzać.

Jak się ma wieloklasowość do koloru włosów?
Otóż jest to taki ich smaczek, który uzasadnia, dlaczego przywiązują dużą wagę do koloru włosów. Poza tym każdy kolor najczęściej wybiera czarodzieja. Ale jeśli nie wybierają czarodzieja to wybierają tą klasę która jest przy nich wymieniona, ponieważ ta klasa w pewnym stopniu pasuje do ich charakteru.

P.S. Do jakiego to świata? W FR nie przejdzie, bo tam nie ma kapłanów Idei (Plusa zresztą też).
Według mnie można ich wprowadzić do każdego świata, tak samo jak kaplanów idei można do każdego. Można ich wprowadzić do Planescape jako jednąz frakcji np. Stowarzyszenie postępu. Można też zrobić kampanię polegającą na tym żeby przeszkodzić/pomóc im w przeniesieniu się na sfery. Ogólnie można wszystko :D .

Proszę o dalsze komentarze, sugestie co powinienem poprawić, czy macie jakieś ciekawe pomysły dotyczące tej rasy itd.
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:15 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

czw sie 25, 2005 10:14 am

RELACJE: Nie lubią ludzi wyznających jakieś bóstwo, szczególnie kapłanów i paladynów. Jeśli chodzi o rasy to nawet lubią elfy, chociaż ich przywiązanie do natury ich odstręcza. Lubią tez gnomów - wynalazców. Nie lubią krasnoludów i pólorków. Niezbyt lubią niziolkow. Nienawidzą kapłanów czczących bóstwa i paladynów. Nie cierpią mnichów i barbarzyńców. Do wojów mają stosunek obojętny. Niezbyt lubią druidów, nazywają ich zacofańcami


Rasa ciekawa, trochę nie czytelnie rozpisana (używaj pogrubień i podkreśleń, a będzie lepiej) tylko zastanawiam kogo oni lubią? Łupierzców umysłu?? Czy są poprostu mocno hermetyczną społecznością?

Jak długo żyją? Spróbuj zrobić tabelkę dla wyliczania wzrostu/wagi/wieku jak jest w PHB.

Jak już pisałem pomysł mi się podoba ale jest trochę nieczytelny...

Pozdrawiam
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

czw sie 25, 2005 10:27 am

Rasa ciekawa, trochę nie czytelnie rozpisana (używaj pogrubień i podkreśleń, a będzie lepiej) tylko zastanawiam kogo oni lubią? Łupierzców umysłu?? Czy są poprostu mocno hermetyczną społecznością?
Cóż, najbardziej lubią tych, którzy odpowiadają im charakterem, nastawieniem do świata i osobowością. Po prostu niektóre rasy i klasy pod tym względem. No, ale gdyby spotkali, inteligentnego, postępowego krasnoluda anarchistę zapewne by go polubili choć zwykle nie lubią tej rasy.
Co do pogrubień i podkreśleń chętnie umiliłbym wam czytanie wstawiając je, ale nie mam dokładnych wytycznych, gdzie je wstawić, a sam nie jestem ekspertem od pogrubień i podkreśleń w przeciwieństwie do Canthira :lol: .

Pozdrawiam również.
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:16 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

czw sie 25, 2005 10:43 am

Co do pogrubień i podkreśleń chętnie umiliłbym wam czytanie wstawiając je, ale nie mam dokładnych wytycznych, gdzie je wstawić, a sam nie jestem ekspertem od pogrubień i podkreśleń w przeciwieństwie do Canthira.


OMG :!: Cóż za filozofia? Wyślij mi na PW kod (skopiuj całą treść i daj na początku znacznik [ code], a na końcu [/ code], a odeśle Ci sformatowany.

Co do tego krasnala to pytanie: czy traktowali by go z uprzedzeniami dopuki by się nie wykazał, czy czekaliby z jego reakcją i na jej podstawie ustawiliby podejście? I jeszcze czy zdażają się u nich tropiciele? I jeszcze ostatnie; jak szybko rosną im włosy? 1mm dziennie? Możnaby zrobić doświadczenie: zamknąc takiego jednego w wieży z klontwą, która nie pozwoli mu wyjść szybciej niż jego włosy sięgną z okna do ziemi... Jeszcze jakiś czar spowalniający starzenie...

PZDR
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

czw sie 25, 2005 11:13 am

Cóż, mowisz, masz ( mam nadzieje, że się wysłało ).
Myślę że można by przyjąć wersję 1mm na dzień (proszę nie mów mi, że mam zrobić o tym tabelkę :? ), a eksperyment z wieżą mógłby być ciekawy, choć nie sądze żeby miało ogromne znaczenie.
A, jeśli chodzi o krasnoluda to zapewne Morscy przyjęliby go i zaczęli zadawać pytania, naigrywać się z niego, ale potem zaakceptowaliby go, może nawet zaprponowali przyjęcie do "OO". Natomiast Mroczni zapewne nigdy nie przestali by go traktować z wyższością. Jakiś Mroczny mag, gdyby potrzebował materiału na eksperymenty zapewne w tajemncy by go porwał. Zaś jeśli taki krasnolud wyznawalby boga nie miałby szans na przeżycie. W tej sprawie Mroczni potrafią być fanatyczni.
Jeśli chodzi o tropicieli to jak jest napisane najczęściej występują oni u brązowowłosych Podróżujących Do Granic Uniwersum. Napisalem tam co prawda,łowcy ale takie już mam przyzwyczajenie, że tropiciela nazywam łowcą ( uraz po Baldurkach ).
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:17 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

czw sie 25, 2005 11:59 am

Mroczny mag

A nie Mag Mroku (moja PrC) :?:
Jeśli chodzi o tropicieli to jak jest napisane najczęściej występują oni u brązowowłosych Podróżujących Do Granic Uniwersum. Napisalem tam co prawda,łowcy ale takie już mam przyzwyczajenie, że tropiciela nazywam łowcą ( uraz po Baldurkach ).

Fakt, moje niedoczytanie, przyznaje się do winy.

Wysłałem wersje próbną kolorowania, mam nadzieję, ze się przyjmie. NIe zmieniam treści merytorycznej, tylko przekształcam zdania, żeby lepiej znaczniki wchodziły..

PZDR
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

pt sie 26, 2005 7:57 am

Cóż Canthir, bardzo mi pomogleś dzięki. Zauważ, że zwiększyłem twój chorobliwie mały podpis. Uznalem wpisanie tak małego podpisu, za arogancką probę zwrócenia uwagi na swoją skromność :) . Chciałeś, żeby każdy kto na niego spojrzy myślał sobie:
Och, jaki ten Canthir skromny, tyle się namęczył, i umieścił taki mały podpis!
Niedoczekanie :D !
Proszę o dalsze komentarze dotyczące rasy i organizacji "Otwórzcie Oczy" ( której jeszcze nikt nie skomentował ). Mogąbyć też jakieś pomysły na wykorzystanie ich.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:18 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Stecuszko
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 61
Rejestracja: śr sie 31, 2005 7:54 pm

Niez³e

śr sie 31, 2005 8:44 pm

Jeszcze trochê tabelek i bêdzie cudo (trohcê pokomplikownae cudo ale jako¶ ujdzie ;) ). Postaraj siê by opis tej rasy wygl±da³ jak w Podrêczniku Gracza, i by nie zabrak³o, ¿adnej tabelki, z tabelek czyta siê najlepiej.
 
Amras
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 460
Rejestracja: ndz wrz 24, 2006 1:59 pm

wt wrz 20, 2005 4:18 pm

Powiem krótko... ZONK!

Jak to kapłani nie maja bogów? To powiedz mi skad oni biorą swoje czary kapłańskie i o co sie modlą(jeżeli w ogóle sie modlą, ale chyba nie skoro nie mają do kogo) moim zdaniem ta rasa skoro nie wyznaje żadnych bogów to nie powinna posiadać żadnych kapłanów.

I jeszcze jedna uwaga, Organizacja ,,Otwarte Oczy" jest wielkości Warszawy tak? a powiedz mi gdzie(konkretny świat DnD) jest takie miasto? Bo sobie jakos nie przypominam. Owszem jest to nasza kochana stolica ale w DnD niema takiego miasta, już lepiej jakbyś napisał że jest wielkości np. Waterdeep to będzie przynajmniej jak powinno.

Poza tymi uwagami wszystko jest gucio.
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

wt wrz 20, 2005 4:31 pm

Skoro chodzi o kap³anów to przeczytaj se podrêcznik gracza. Tam zobaczysz, ¿e kap³ani nie musz± mieæ bogów, mog± wyznawaæ same idee. Po za tym kto¶ w tym temacie ju¿ wyg³osi³ tak± opiniê i kto¶ inny go poprawi³.

Co do tej organizacji to rzeczywi¶cie przesadzi³em. Ju¿ to zmieniam.

Dziêki za komentarz.

Chcia³bym siê dowiedzieæ jak tworzyæ tabelki móg³by mi kto¶ to powiedzieæ?
Proszê.

I jeszcze jedno. Czy wiecie mo¿e gdzie móg³bym znale¼æ jaki¶ fajny obrazek dla Xivanserów? Wiem, wiem jest ju¿ taki temat ale chodzi mi o obrazek w³a¶nie dla Xivansera bo nigdzie nie mogê znale¼æ.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

wt wrz 20, 2005 6:22 pm

Zapytaj kogo¶ lub sam narysuj zeskanuj i tyle przecierz to twoja rasa nie ma dla niej obrazka na necie najwy¿ej podobny ale to mo¿e byæ ufo.
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

wt wrz 20, 2005 8:44 pm

No dobrze mam ju¿ narysowany. Ale teraz muszê to umie¶ciæ na ogólno dostêpnym serwerze. Jak to zrobiæ? Czy muszê mieæ w³asn± stronê internetow± czy jest inny sposób?
 
Awatar użytkownika
Behir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 446
Rejestracja: czw kwie 27, 2006 4:51 pm

wt wrz 20, 2005 8:50 pm

jest jeszcze stronka Imageschack, która daje darmowy hosting obrazków. Ale oczywiście możesz założyć sobie domenę, na płatnym bądź darmowym serwerze.

Pozdrawiam
 
WindDrake
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 21
Rejestracja: wt lip 12, 2005 6:52 pm

śr wrz 21, 2005 4:50 pm

Ta rasa jest genialna( mo¿e dla mnie i jednego mojego kolegi ), chocia¿ da³bym EPP +1 bo troszke wypakowany. Kap³an ateista to jak kap³an bez domen i tylko tyle. Hej stary mam program do tworzenia gier :D mo¿e zrobimy w³asnego Planescape`a :lol:
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

śr wrz 21, 2005 5:33 pm

Wiesz, kap³ani bez bogów maj± domeny i to w³a¶nie one determinuj± ich filozofie. Dziêki za s³owa pochwa³y. Przyda³y siê one w podbudowaniu mego jak¿e skromnego ego :lol: . I tak z ciekawo¶ci: o co chodzi³o ci z tym planescapem :lol: ?
 
Executor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 8:14 pm

śr wrz 21, 2005 8:26 pm

Rasa ogólnie ciekawa i dobrze zrobiona, w sam raz na ECL +1. A le jedno mi tu wadzi: skoro ci go¶cie s± tak fanatycznie chaotyczni, antykonserwatywni i anarchistyczni, to jak ta ich organizacja przetrwa³a w dosyæ niezmienionym stanie? Bo mi siê wydaje, ¿e oni powinni j± tak z 3, 4 razy na tysi±clecie(jak nie czê¶ciej) rozwalic i zbudowaæ od nowa, pod inn± nazw±. Chyba, ¿e ta o której mówisz, istnieje od góra kilkudziesiêciu lat. A tak poza tym to mi siê podoba. A kap³an bez bóstwa to nic nienormalnego.
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

pt wrz 23, 2005 1:45 pm

Wydaje mi się, że organizacje mające podłoże ideologiczne są bardziej trwałe niż inne. Zauważ, że w tej organizacji mało jest walk o władzę, gdyż Xivanserom mało na niej zależy. Do tego popatrz na chaotyczne planarne frakcje typu chaosyci czy anarchiści. Nie ma tam walk o władzę bo jednoczy ich jedna idea. Oczywiście w tej organizacji mogą istnieć zwalczające się frakcje mające różne poglądy na tą samą sprawę, ale ich walka nigdy nie przerodzi się w otwarte wyżynanie gdyż ogólny sposób myślenia jest ten sam.
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:21 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Executor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 14, 2005 8:14 pm

pn wrz 26, 2005 2:07 pm

Dzieki Faerish, ale mimo to uwa¿am ¿e tej organizacji przyda³oby siê raz na kilkadziesi±t lat ma³e "reshuffle"dla smaku i aromatu. Ale i bez tego OK.
 
Awatar użytkownika
Canthir
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1053
Rejestracja: wt cze 27, 2006 5:13 pm

pn wrz 26, 2005 4:51 pm

Cóż Canthir, bardzo mi pomogleś dzięki. Zauważ, że zwiększyłem twój chorobliwie mały podpis. Uznalem wpisanie tak małego podpisu, za arogancką probę zwrócenia uwagi na swoją skromność  . Chciałeś, żeby każdy kto na niego spojrzy myślał sobie:  
Och, jaki ten Canthir skromny, tyle się namęczył, i umieścił taki mały podpis!  
Niedoczekanie  !


Heh, zepsułeś całą zabawę...

Odświerz linki do obrazków, bo się nie ładują (przynajmniej mi). Zapraszam do komentowania mojego UFO (gdzieś w Arkanach...). Może jeszcze jutro rzucę linkiem :P

Pozdrawiam
 
Zed Kraken__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 35
Rejestracja: śr paź 05, 2005 7:12 pm

pt paź 07, 2005 5:08 pm

Tak więc:
Szczerze mówiąc nigdy nie widziałem podobnej rasy (mam na myśli jej sens, czyli to że są ateistami. Jeśli chodzi o wygląd fizyczny, nie jest aż tak oryginalna). Wszystko jest opracowane do jak najmniejszego szczegółu. Bardzo podoba mi się w tej klasie to, że jest zamieszczona historia i ich obyczaje. Różne kolory włosów powiązane z charakterami są moim zdaniem pomysłem trafionym, nadającym tej klasie swoistej oryginalności piękna.
Nie podoba mi się natomiast to że w opisie rasy używasz mechanicznych zwrotów, takich jak:
Prawie każdy ma tez, co najmniej 2 poziom.
Mógłbyś ująć to w nieco inny sposób, bardziej literacki.
Jeśli chodzi o EPP to na 100% być musi, moim zdaniem nawet +2. Z tego powodu że posiada OC, premia rasowa do atrybutu mentalnego wynosi ponad +2, a kara do atrybutów fizycznych jest tylko jedna, ponadto do budowy. Moja propozycja wygląda tak:
S-2, Bd-2, Int+4, Cha-2.

Ocena ogólna: 5-
Good job :wink:
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:22 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

pt paź 07, 2005 5:42 pm

OK, trochę zmieniłem według twoich wskazań. Jednak muszę się nie zgodzić z paroma pomysłami.

Jeśli chodzi o EPP to na 100% być musi, moim zdaniem nawet +2. Z tego powodu że posiada OC, premia rasowa do atrybutu mentalnego wynosi ponad +2, a kara do atrybutów fizycznych jest tylko jedna, ponadto do budowy. Moja propozycja wygląda tak:
S-2, Bd-2, Int+4, Cha-2.
Zmieniłem atrybuty tak jak powiedziałeś, jednak wydaje mi się, że +2 to trochę za dużo. Łączne wartości wychodzą na 0, a OC na wyższych poziomach staje się mało przydatne. Natomiast Wykrycie boga to raczej smaczek fabularny aniżeli coś co daje mu dużo mechaniki. Darmowy atut może być przydatny jednak nie przesadzając. Myślę, że jest to rasa w sam raz na +1 może nawet +0, jednak, że jest to niestandardowa rasa dałem +1

Jeśli chodzi o wygląd fizyczny, nie jest aż tak oryginalna
Właściwie to nie chciałem z nich zrobić jakiś demonów ani dziwolągów z tysiącem macek, aby mogli oni udawać inne humanoidalne, podobne rasy tm gdzie ich niezbyt tolerują i istnieje silna inicjatywa przeciwko nim. Jednak mają pewne cechy wyróżniające ich:
Dziwne włosy, bladą, niezdrwą cerę i gadzie oczy a także dosyć wątłą budowę ciała i duże czoło jak widać na rysunku.
I nadal czekam na propozycje jak ma wyglądać EPP u Mrocznych. Łączne atrybuty to będzie -2!

Dzięki za komentarz

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:23 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
jaskij
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: sob paź 29, 2005 1:12 am

śr paź 26, 2005 10:37 pm

rasa mi sie baaaaardzoooo podoba, gratulacje za pomysl i wykonanie, napisales, ze staja sie lekko szaleni, ale ostrozni, dla mnie szalenstwo to idealny powod do obnizenia roztropnosci, a ze staja sie ostrozniejsi to mozna przypisac pod instynktowny spryt wyksztalcony w takiej spolecznosci jak ta, co moim zdaniem (o ile pamietam PG) podpada pod inteligencje, w zwiazku z czym: daj kary do roztropnosci i moze jeszcze troche podwysz inteligencje

moje podejscie jest fabularne a nie mechaniczne, wiec prosilbym o powstrzymanie sie od odpowiedzi typu "premia +6 do Int to za duzo, bo on bedzie za dobry" moze i bedzie, ale mechanika powinna byc tworzona pod fabule a nie na odwrot
 
Awatar użytkownika
Anomer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 116
Rejestracja: sob lip 16, 2005 10:11 pm

pt paź 28, 2005 3:49 pm

Potem przez drzwi do karczmy wpadła grupa paladynów i kapłanów różnych praworządnych bóstw, a także strażników miejskich i urzęników państwowych. Jeden z nich powiedział:
- Jesteście oskarżeni o zbrodnię przeciwko świątyniom, zakłócanie porządku i wspomaganie rewolucji, a także obrazę majestatu i...
Nie zdążył dokończyć a osobnik powiedział:
- Czy wy nigdy się nie nauczucie, że Xivanserzy są przygotowani na każdą sytuację?
Wtedy wyciągnęli różdżki, rzucili zaklęcie i tyle ich widziałem... Chyba się przeteleportowali, ale skąd ja prosty człowiek, mam to wiedzieć?"


To zbyt obcesowe! A może:

"Potem przez drzwi do karczmy wpadła grupa paladynów i kapłanów różnych praworządnych bóstw, a także strażników miejskich i urzęników państwowych. Jeden z nich powiedział:
- Jesteście oskarżeni o zbrodnię przeciwko świątyniom, zakłócanie porządku i wspomaganie rewolucji, a także obrazę majestatu i...
Nie zdążył dokończyć a osobnik powiedział:
- Czy wy nigdy się nie nauczucie, że Xivanserzy są przygotowani na każdą sytuację?
W tym momencie coś błysnęło, pojawił się stary mag. Jego szaty łopotały, chociaż nie było wiatru. Wyszeptał kilka słów i Xivanserzy padli martwi na ziemię.
- Na to też byliście przygotowani?- Powiedział cicho, chyba do siebie. Stuknął laską w ziemię i zniknął w błysku światła. Chyba się przeteleportował, ale skąd ja prosty człowiek, mam to wiedzieć?"


Rasa bardzo mi się podoba, prócz tego drobnego szczegółu. Jest sumiennie opisana i wważona mechanicznie. Gratuluję- jedna z lepszych ras na forum.
 
Faerish__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 260
Rejestracja: wt sie 23, 2005 12:12 pm

pn lis 07, 2005 11:52 am

Hmm... Właściwie to nie chodziło o to, żeby pokazać, że oni zawsze są na wszystko przygotowani, tylko żeby pokazać ich pychę i zadufanie w sobie, czyli że raktują całą religijną hałastrę tak jakby byli jakąś ciemnotą :D .

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony wt lis 02, 2010 10:23 pm przez Jean de Lille, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość