Nied³ugo zagramy u nowego MG, a wiêc trzeba by stworzyæ now± postaæ. Maj± one byæ na 12 poziomie (moja bêdzie na 11). Przygoda zwaæ siê bêdzie .. Die Vecna, die... Nasz MG konwertuje j± w³asnie do edycji 3.0. Nigdy jeszcze nie tworzy³em postaci na takim levelu choæ gram w D&D od 3 lat to, wstyd przyznaæ, nasze postacie dosz³y nawy¿ej do levelu 4. Nie dziwcie siê wiêc, ¿e chcia³bym stworzyæ postaæ powern±, aby choæ raz poczuæ t± MOC Do tej pory skupiali¶my siê na odgrywaniu jak najlepiej postaci nie zwracaj±æ uwagi na power, takie bardziej storyplaying by³o. Czas zmieniæ przyzwyczajenie. Przechodzê ju¿ do sedna sprawy.
Startujê jako czarodziej, a nastêpnie wchodzê na presti¿ówkê Adepta Cienia. Czar5/Adept Cienia 6
Rodzieli³em sobie ju¿ punkty (32) na staty i prezentuj± siê one nastêpuj±co:
S 8 Zr 16 Bd 8 Int 20 Rzt 13 [11 jako Adept Cienia] Cha 13.
Pierwsza pro¶ba czy doradzaliby¶cie jak±¶ zmianê w¶ród tych statów? Uwzglêdni³em bonus +2 do Zr, Int i Cha i -2 do Bd jakie otrzymuje Drow
Featy: i tu jest najwêkszy problem... Zacz±³em od Spellcasting prodigy (urodzony czarownik). Nastêpnie Magia Cienistego Splotu, Stworzenie Ró¿dzki [zamiast wymaganego atutu metamagicznego, MG siê zgodzi³] zogniskowanie czaru [zaklinanie] i waham siê nad wiêkszym zogniskowaniem[zaklinanie] i porawion± inicjatyw±.
Jakie¶ porady?:>
Dwa punkty z poziomu 4 i 8 da³em w Intelekt, wiêc wynosi on 22 [z atutem Spellcasting prodigy 24]
Przedmioty magiczne hmmm mam do rozdzielanie ok 90 tys sztuk z³ota. Wstêpnie rozgl±da³em siê za karwaszami pancerza +4, obrêcz± intelektu +2 [lub +4], rêkawiczkami zrêcznosci +2, kamizlek± odporno¶ci +3, pier¶cieniem ochrony +2, p³aszczem pajêczej wspinaczki [czy co¶ takiego] buty szybkko¶ci pier¶cien piórkospadania oraz amulet zdrowia +2 oczywiscie jakies zwoje i ró¿dzki do tego.
Jak widaæ moja postaæ stawia na magiê, magiê i jeszcze raz magiê. Wychodzi z za³o¿enia ,¿e Czary dla maga to rzecz najwa¿niesza, wszystko inne ma znaczenie drugorzêdne. W odgrywaniu bêdzie podobny do Raistlina, aczkolwiek nie zamierzam go wirenie kopiowiaæ.
Z moich wyliczeñ wysz³o mi ST na zaklinanie [z wiêkszym zogniskowaniem] 25+poziom caru,
Int z obrêcz± +2 wynosi 26 [bonus +8] do tego +1 za atutt Magia Cienistego Splotu oraz potêga czaru +2 no i wiêksze zogniskowanie zaklinania +4 ³±cznie +15 i +10 daje nam 25 + poziom czaruj±cego
na iluzje i nekromancje 21+poziom czaru, reszta 18+poziom czaru.
PW rzuca³em i mam 22 :/ z amuletem zdrowia 32. Wiem, ¿e ma³o, ale nawet pasuje do mojej postaci---> uderzyæ i zabiæ, za nim kto¶ w ogóle zorientuje siê, ¿e jest atakowany. Poza tym zdarzaj± mu siê czêste krwotoki i utraty krwi...Z takim ma³ym PW to dopiero bêd±emocje w czasie walk... Zastanawiam siê jednak czy go nie zwiêkszyæ
KP wychodzi mi 20 [z przedmiotami], Inicjatywa bez atutu +4,
Co by¶cie mi doradzali, co by¶cie zmienili, jakie przedmioty by¶cie doradzali. Zwiêkszyæ Bd kosztem intelektu? Czy zostawiæ tak jak jest. Jakie atuty...bo mam z nimi problem.
Nie wiem czy braæ jakei¶ metamagiczne.
Jakiego chowañca?
Czy ma sens w ogóle ³adowanie wszystkiego w intelekt. MG mówi³, ¿e raczej za du¿o leveli na tej przygodzie nie zdobêdziemy max to 1,2 w górê tak¿e nie patrzê perspektywicznie, tylko staram siê osi±gn±æ jak najwiêcej na tym 11 levelu.
Jakie czary wybraæ [mam ju¿ pewne typy, prosi³bym o jakie¶ przyk³ady] Jak widaæ stawiam na zakliannie, ale nie wiem czy na przyk³ad nie przerzuciæ siê na nekromancje b±d¼ iluzje. Inne nie wchodz± w grê, bo do tych w³asnie Adept Cienia ma bonusy.
Chica³em staæ siê Pomrokiem, ale to ju¿ by chyba by³ munchkinizm a nie power-gajming Po za tym MG kategorycznie odmówi³, a szkoda bo pasowa³o mi to do koncepcji mojej postaci...
By³bym wdziêczny za ka¿da sugestiê i radê.
-mas: