Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

Drow charodziej/adept cienia

pt lis 25, 2005 8:08 pm

Nied³ugo zagramy u nowego MG, a wiêc trzeba by stworzyæ now± postaæ. Maj± one byæ na 12 poziomie (moja bêdzie na 11). Przygoda zwaæ siê bêdzie .. Die Vecna, die... :evil: Nasz MG konwertuje j± w³asnie do edycji 3.0. Nigdy jeszcze nie tworzy³em postaci na takim levelu choæ gram w D&D od 3 lat to, wstyd przyznaæ, nasze postacie dosz³y nawy¿ej do levelu 4. Nie dziwcie siê wiêc, ¿e chcia³bym stworzyæ postaæ powern±, aby choæ raz poczuæ t± MOC :evil: Do tej pory skupiali¶my siê na odgrywaniu jak najlepiej postaci nie zwracaj±æ uwagi na power, takie bardziej storyplaying by³o. Czas zmieniæ przyzwyczajenie. Przechodzê ju¿ do sedna sprawy.
Startujê jako czarodziej, a nastêpnie wchodzê na presti¿ówkê Adepta Cienia. Czar5/Adept Cienia 6
Rodzieli³em sobie ju¿ punkty (32) na staty i prezentuj± siê one nastêpuj±co:

S 8 Zr 16 Bd 8 Int 20 Rzt 13 [11 jako Adept Cienia] Cha 13.

Pierwsza pro¶ba czy doradzaliby¶cie jak±¶ zmianê w¶ród tych statów? Uwzglêdni³em bonus +2 do Zr, Int i Cha i -2 do Bd jakie otrzymuje Drow
Featy: i tu jest najwêkszy problem... Zacz±³em od Spellcasting prodigy (urodzony czarownik). Nastêpnie Magia Cienistego Splotu, Stworzenie Ró¿dzki [zamiast wymaganego atutu metamagicznego, MG siê zgodzi³] zogniskowanie czaru [zaklinanie] i waham siê nad wiêkszym zogniskowaniem[zaklinanie] i porawion± inicjatyw±.
Jakie¶ porady?:>
Dwa punkty z poziomu 4 i 8 da³em w Intelekt, wiêc wynosi on 22 [z atutem Spellcasting prodigy 24]
Przedmioty magiczne hmmm mam do rozdzielanie ok 90 tys sztuk z³ota. Wstêpnie rozgl±da³em siê za karwaszami pancerza +4, obrêcz± intelektu +2 [lub +4], rêkawiczkami zrêcznosci +2, kamizlek± odporno¶ci +3, pier¶cieniem ochrony +2, p³aszczem pajêczej wspinaczki [czy co¶ takiego] buty szybkko¶ci pier¶cien piórkospadania oraz amulet zdrowia +2 oczywiscie jakies zwoje i ró¿dzki do tego.
Jak widaæ moja postaæ stawia na magiê, magiê i jeszcze raz magiê. Wychodzi z za³o¿enia ,¿e Czary dla maga to rzecz najwa¿niesza, wszystko inne ma znaczenie drugorzêdne. W odgrywaniu bêdzie podobny do Raistlina, aczkolwiek nie zamierzam go wirenie kopiowiaæ.

Z moich wyliczeñ wysz³o mi ST na zaklinanie [z wiêkszym zogniskowaniem] 25+poziom caru,
Int z obrêcz± +2 wynosi 26 [bonus +8] do tego +1 za atutt Magia Cienistego Splotu oraz potêga czaru +2 no i wiêksze zogniskowanie zaklinania +4 ³±cznie +15 i +10 daje nam 25 + poziom czaruj±cego
na iluzje i nekromancje 21+poziom czaru, reszta 18+poziom czaru.
PW rzuca³em i mam 22 :/ z amuletem zdrowia 32. Wiem, ¿e ma³o, ale nawet pasuje do mojej postaci---> uderzyæ i zabiæ, za nim kto¶ w ogóle zorientuje siê, ¿e jest atakowany. Poza tym zdarzaj± mu siê czêste krwotoki i utraty krwi...Z takim ma³ym PW to dopiero bêd±emocje w czasie walk... :) Zastanawiam siê jednak czy go nie zwiêkszyæ
KP wychodzi mi 20 [z przedmiotami], Inicjatywa bez atutu +4,
Co by¶cie mi doradzali, co by¶cie zmienili, jakie przedmioty by¶cie doradzali. Zwiêkszyæ Bd kosztem intelektu? Czy zostawiæ tak jak jest. Jakie atuty...bo mam z nimi problem.
Nie wiem czy braæ jakei¶ metamagiczne.
Jakiego chowañca?
Czy ma sens w ogóle ³adowanie wszystkiego w intelekt. MG mówi³, ¿e raczej za du¿o leveli na tej przygodzie nie zdobêdziemy max to 1,2 w górê tak¿e nie patrzê perspektywicznie, tylko staram siê osi±gn±æ jak najwiêcej na tym 11 levelu.
Jakie czary wybraæ [mam ju¿ pewne typy, prosi³bym o jakie¶ przyk³ady] Jak widaæ stawiam na zakliannie, ale nie wiem czy na przyk³ad nie przerzuciæ siê na nekromancje b±d¼ iluzje. Inne nie wchodz± w grê, bo do tych w³asnie Adept Cienia ma bonusy.

Chica³em staæ siê Pomrokiem, ale to ju¿ by chyba by³ munchkinizm a nie power-gajming :P Po za tym MG kategorycznie odmówi³, a szkoda bo pasowa³o mi to do koncepcji mojej postaci...

By³bym wdziêczny za ka¿da sugestiê i radê.
:x-mas:
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

sob lis 26, 2005 10:52 am

Mam kilka rad, które, moim zdaniem, wzmocnią wyraźnie tą postać, tylko minimalnie modyfikując ją od strony fabularnej.

1. To jest mało przyjemne pytanie: jesteś pewien, że powinieneś mieć 11 poziom, a nie 10? Drow ma LA+2... Cóż, to na pewno nie wzmacnia, ale spytać musiałem.

2. Z Budową 8 i kostką czarodzieja będziesz bardzo łatwy do zabicia. Trzymaj się z dala od walki. Atuty i czary trzeba dobrać tak, żebyś mógł być przydatny nie narażając się na ciosy.

3. Nie warto brać tworzenai różdżek - skoro, jak sam piszesz, gra nie będzietrwałą zbyt długo, twój bohater po prostu nie będzie miał na to czasu. Lepiej zainwestować w metamagię.

4. Jeśli chcesz specjalizować się w zaklinaniu, koniecznie weź Wyciszenie i Unieruchomienie czaru. Dużo więcej ciekawych rzeczy można zrobić np. Sugestią, jeśli nikt nie wie, że to ty ją rzucałeś. Przydaje się też Czar łańcuchowy, pozwalający np. zauroczyć całą grupę za jednym zamachem. Proponowany zestaw atutów: Zapisanie zwoju, Zogniskowanie czaru (zaklinanie), Magia cienistego splotu, Wyciszenie czaru, Unieruchomienie czaru, Większe zogniskowanie czaru (zaklinanie), Czar łańcuchowy.

5. Alternatywną specjalizacją Cienistego Adepta, dającą mu większą elastyczność, są iluzje. Zwłaszcza te z deskryptorem [cień] okazują się bardzo przydatne, a do tego idealnie pasują fabularnie. Zwróć uwagę, co można zrobić np. Większym cienistym przyzwaniem. Także inne czary iluzyjne dają szerokie możliwości: choćby Zasłona czy Ulepszona niewidzialność, a z niżej poziomowych Lustrzany obraz. Proponowałbym następujące atuty: Zapisanie zwoju, Zogniskowanie czaru (iluzje), Magia cienistego splotu, Wydłużenie czaru, Większe zogniskowanie czaru (iluzje), Splatanie czaru, Powtórzenie czaru.

6. W każdym przypadku warto się specjalizować. Czary wywoływania i transmutacji są osłabione, więc i tak będziesz z nich korzystać rzadko, jesli w ogóle. To, że jesteś skrajnie mało żywotny i i tak nie będziesz pchac się do walki jeszcze bardziej zmniejsza użyteczność szkoły wywoływania. Możesz z czystym sumieniem się z nią pożegnać, zyskując dodatkowy slot na każdym poziomie na czary zaklinania albo iluzji, zależnie od tego, którą z wersji wybierzesz.

7. Chowańca nie bierz, do tego typu postaci naprawdę kiepsko pasuje. W niektórych sytuacjach może ci wręcz zależeć, żeby nikt nie wiedział, że jesteś czarodziejem. ;)

8. Tak, w intelekt warto pakować. Ale nie warto brać Urodzonego czarodzieja, bo są bardziej przydatne atuty.

9. Mithrilowy puklerz ma zerową szansę niepowodzenia czaru i nawet bez biegłości nie daje kar do testów. Jeśli zależy ci na zwiększeniu klasy pancerza (a większośc wybranych przez ciebie przedmiotów na to wskazuje), jest tanią i skuteczną metodą. Karwasze pancerza +2 i mithrilowy puklerz +2 kosztują raczem mniej niż karwasze +4, a dają wiecej KP.
Jeśli twój MG to przełknie (ja jako MG niekoniecznie bym przełknął...), poszukaj też w Obrońcach Wiary umagicznienia pancerza wartego +3, dającego permenentne Przyspieszenie. Warto chyba nawet zaakceptować 10% szansy na niepowodzenie czaru, biorąc mithrilową koszulkę kolczą z tym umagiczniemiem. Efektywnie pozwoli ci to rzucić 2 czary w rundzie i da kosmiczną KP...

10. Pomrok nie ma sensu. Juz i tak tracisz poziomy ze względu na LA drowa, z pomrokiem byłoby jeszcze gorzej. Dla klas czarujących "potężne" rasy i szablony są szkodliwe...

I to by chyba było na tyle.
 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

ndz lis 27, 2005 9:58 pm

Ad 1
Wiem, ze powinnienem mieæ 10 level, ale MG poszed³ na ugodê, przeb³aga³em go, ¿eby mieæ dostêp do czarów z 6 poziomu, poza tym mam byæ jednym z podstwowych filarów teamu i reszta te¿siêzgodzi³±, bo wiedz± jakim wsparciem jest dobry czarodziej :)

Ad 4
Nie specjalizuje siê w zaklinaniu, po prostu odpowiada mi taki styl gry. Nie lubie specjalizacji jako¶ nigdy nie potrafiêsiêzdecydowaæ na to, ¿eby odrzuciæ jak±kolwiek szko³e. Jedne czar na poziom i +2 do testów czarostwa to jak dla mnie zbyt ma³e korzy¶ci za takie wyrzecznie jak pozbycie siê nawet kilkunastu dobrych czarów. Mimo, ¿e lubie subtelne rozwi±zywanie problemów to mimo wszystko czasem przydaje siê jakie¶ widowiskowe pozbawnieni ¿ycia poprzez fireballa czy co¶ podobnego...

Ad 5,6
No niez³y pomys³ z tymi iluzjami... muszê siê nad tym zastnaowiæ. Je¿eli ju¿mia³bym wzi±æ specjalizacje w iluzji to zrezygnowa³bym z wywo³ania albo przyzywania bo czary z tych szkól do poziomu 5 w³acznie móg³bym rzucaæ za pomoc± cienistych wywo³an lub przyzywañ co prawda wdy ofiara ma 2 rzuty obronne, ale ST liczy siê z czaru ciesite przywo³anie b±dz wywo³anie? Np rzucam fireballa jako cieniste wywo³anie. Pierwszy rzut na Wole jest jako czar z 5 poziomu [czy 4 nie pamiêtam dobrze] a drugi na refleks te¿? czy ju¿jako 3 poziomowy, czyli odpowiadaj±cy fireball'owi?

Ad 7
te¿tak mi siê wydaw³o, aczkolwiek rozpatrywa³em kurka, wêza b±dz paj±ka [drow w koñcu ;)]

Ad 8
hmm co do urodzonego czarownika, zawsze mi siêwydaw³o, ¿e to podstawa przy czarodziejach i odk±d pozana³em ten atut to go bra³em, w koñcu wzrastaj±czary premiowe i ST i nik mi go nie zabeirza jak np jaki¶ przedmiotów magicznych zwiêkaszaj±cych intelekt. Rozumiem, ¿e proponowa³by¶ w zamian jaki¶ atut metamagiczny? jako¶ nie jestem przekonany...

Ad 9
Co do tego pernamentnego Przyspieszenia... I¶cie kusz±ce, ale wydaje mi siê, ¿e MG sie nie zgodzi,ale móg³by¶ mi powiedzieæ ile kosztowa³oby takie wdzianko, bo Obroñców Wiary po¿yczy³em qmplowi, który tworzy kap³ana i nie mam teaz z nim zbytni kontkatu. Ale mag w zbroi...rozumiem jaki¶ Czarownik Miecza... NIe iwme pomy¶le jak to fabularnie opisaæ

Dziêki za porady.
 
zmijaczek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 10, 2005 5:08 pm

miejsce na demoniczny ¶miech

pn lis 28, 2005 8:35 am

jestem pod wra¿eniem waszych wypowiedzi, wnikliwie wszystko powyja¶niali¶cie, ale (nie ma to jak dobre, stare ale)

Proponujê jako atut metamagiczny zamiana energi - na np. [zimno], albo je¿eliby twój MP siê zgodzi³ na [cieñ], bardziej pasuje do postaci, jako adept cienia mo¿esz, ale z karami rzucaæ czarów wywo³ania [ogieñ], a z [cieñ] i owszem, dodatkowo za³atwia problem z atutem metamagicznym i nie jest dro¿szy w poziomie.

Je¿eli idziemy unieruchomieniem, wyciszeniem i chyba przy¶pieszeniem to mo¿e jeszcze wrodzony czar

a chowaniec, którego nie polecam, mo¿esz sê wzi±æ atut potê¿niejszy chowaniec i który¶ z tamtej listy, albo dogadaæ siê z MP i z tym atutem wzi±æ jakiego¶ cienistego potworka, oczywi¶cie na poziomie odpowiednim (wzi±æ) do ST tego potworka
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

pn lis 28, 2005 12:59 pm

No niezły pomysł z tymi iluzjami... muszę się nad tym zastnaowić. Jeżeli jużmiałbym wziąć specjalizacje w iluzji to zrezygnowałbym z wywołania albo przyzywania bo czary z tych szkól do poziomu 5 włacznie mógłbym rzucać za pomocą cienistych wywołan lub przyzywań co prawda wdy ofiara ma 2 rzuty obronne, ale ST liczy się z czaru ciesite przywołanie bądz wywołanie? Np rzucam fireballa jako cieniste wywołanie. Pierwszy rzut na Wole jest jako czar z 5 poziomu [czy 4 nie pamiętam dobrze] a drugi na refleks też? czy jużjako 3 poziomowy, czyli odpowiadający fireball'owi?

Z tego co mi wiadomo, oba rzuty obronne mają tą samą trudność. Jeśli rzucasz Kulę ognia przy pomocy Cienistego wywołania to ofiara najpierw rzuca na Wolę na trudność 10+5+mod. z int. (+ premia za Zogniskowanie i Większe zogniskowanie, za magię cienistego splotu, premie z Adepta cienia), a potem na Refleks z tą samą trudnością.
Innymi słowy, marnujesz slot piątego poziomu na czar z trzeciego i pozwalasz na dwa rzuty obronne, ale oba mogą być na tyle trudne, że szansa zdania któregokolwiek jest mniejsza, niż gdybyś po prostu rzucił kulę ognia. W przypadku twojej postaci będzie to coś w rodzaju: dwa rzuty na ST 29 kontra jeden na ST 20, czy coś koło tego... Moim zdaniem warto.
Poza tym, taka metoda daje ci sporą elastyczność: co prawda nie możesz przygotowywać czarów Wywoływania, ale skoro rzucasz je z cienistego wywoływania, decydujesz o tym, z czego skorzystasz, w chwili rzucania, nie przygotowując czary. Elastyczność jak u zaklinacza.

hmm co do urodzonego czarownika, zawsze mi sięwydawło, że to podstawa przy czarodziejach i odkąd pozanałem ten atut to go brałem, w końcu wzrastajączary premiowe i ST i nik mi go nie zabeirza jak np jakiś przedmiotów magicznych zwiękaszających intelekt. Rozumiem, że proponowałbyś w zamian jakiś atut metamagiczny? jakoś nie jestem przekonany...

W wersji spechalizującej się w zaklinaniu atuty metamagiczne Wyciszenia i Unieruchomienia są po prostu konieczne. Można zrezygnować z Czaru łańcuchowego, żeby zmieścić Urodzonego czarownika - ale zastanów się, czy więcej da ci +1 do ST, czy możliwość użycia Sugestii na tuzinie wrogów za jednym zamachem?
W wersji z iluzjami jest łatwiej, można wyrzucić Splatanie czaru. +2 do trudności rozproszenia twoich czarów nie jest tak ważne, więc jeśli wolisz postawić na wyższe ST rzutów obronnych, nie ma problemu.

Co do tego pernamentnego Przyspieszenia... Iście kuszące, ale wydaje mi się, że MG sie nie zgodzi,ale mógłbyś mi powiedzieć ile kosztowałoby takie wdzianko, bo Obrońców Wiary pożyczyłem qmplowi, który tworzy kapłana i nie mam teaz z nim zbytni kontkatu. Ale mag w zbroi...rozumiem jakiś Czarownik Miecza...

To umagicznienie jest warte +3. Ponieważ żeby móc dołożyć do przedmiotu jakiekolwiek specjalne moce, musi on mieć przynajmniej +1 z usprawnienia, daje to łacznie umagicznienie +4. Mithrilowa koszulka kolcza kosztuje, o ile się nie mylę, 1250sz. Daje to łącznie 17250sz za przedmiot zapewniający +9 do KP (+4 koszulka, +1 usprawnienie, +4 przyspieszenie), z czego +4 liczy się też przeciw atakom dotykowym.
Co do "maga w zbroi" - mithrilowa koszulka kolcza to odpowiednik dzisiejszych kevlarowych koszulek kuloodpornych, noszonych pod ubraniem. Jeśli ktoś nie jest naprawdę spostrzegawczy, w ogóle nie zorientuje się, że coś takiego na sobie masz, zwłaszcza jeśli nałożysz na wierzch typową szatę maga, długą i luźną. ;)
 
Qendi__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 199
Rejestracja: pn maja 26, 2003 6:47 pm

Re: Drow charodziej/adept cienia

pn lis 28, 2005 10:15 pm

<!--QuoteBegin-Eyertreter+-->
Eyertreter pisze:
<!--QuoteEBegin-->Startujê jako czarodziej, a nastêpnie wchodzê na presti¿ówkê Adepta Cienia. Czar5/Adept Cienia 6


To ja teraz tak wredny troche bêdê na pocz±tek:D a jak ty to widzisz fabularnie? Bo sory ale mechanika to tylko dodatek do warstwy fabularnej i ona ma pierszeñstwo.

Co do atutów: Urodzony Czarownik jak najbardziej, MCS te¿, Stworzenie Ró¿d¿ki wymieni³bym na £añcuchowy CZar albo na Wyciszenie Czaru. Wiêksze zogniskowanie IMO niepraktyczne wzia³bym drugi z wymienionych metamagicznych lub co¶ co podbija zmianê energii na energiê cienia albo co¶ w tym stylu
 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

śr lis 30, 2005 12:04 am

Hmm... Dobra biorê specjalizacjê w zaklinaniu, rezygnujê z tego wywo³ania, przynajmniej oryginalnie bêdzie, jeszcze nie widzia³em maga bez magic missle'a ;) A cieniste wywo³anie zrekompensuje mi to. Tylko nie wiem, czy braæ te zogniskowania w zaklinanie czy w iluzje. Bo ju¿ raczej zdecydowa³em siê na Wiêksze zogniskowanie, jednak ³±czne +4 do ST to ju¿ jednak jest du¿a róznica, a naprawdê zale¿y mi na tym, ¿eby ma³o kto opar³ siê moim czarom... :twisted: Gorzej jak trafiê na konstrukty b±d¼ nieumar³ych :oops: ... Ale czy z ka¿dym trzeba walczyæ ;) :P ?

Jako¶ nie podoba mi siê wizja drowa, który bawi siê w iluzje, choæby cienia. Iluzjonista, brr jak to brzmi, od razu przywo³uje na my¶l jakiego¶ gnoma dowcipnisa ... A taki subtelny mistrz zaklinania, wykorzystuj±cy wrzystkich do w³asnych celów, zimmny i wirafinowany, wychodz±cy z za³o¿enia, ¿e im zacieklejszy by³ twój wróg, tym lepiej bêdzie Ci s³u¿y³. Strach to potêzny sprzymierzeniec... [taka wizja o wiele lepiej odzia³owywuje na moj± wyobra¼niê] Macie moze jakie¶pomys³y na mrocznego iluzjoniste? Jakby go opisaæ, jakby siê zachowywa³? Ogólne pomys³y, ju¿ jako¶ bym to sobie rozwin±³. Jak nie to pozostane przy Mistrzu Zaklinania :twisted:

Tak my¶lê, ¿e jak bêdê mia³ odpowiednio du¿e ST na zkalinanie to czarem zamglenie usmys³u (-10 ro rzutu na wole) os³abie wroga, ¿eby potem dokoñczyæ go np. widmowym zabójc±

Co do ³añæucha czaru. Rzucanie zaklêæ za pomoc± tego atuty wymaga komórki na czary o 3 levele wy¿eszj, czyli bêdê móg³ jedynie u¿uwaæ go do czarów max 3 levela. (Nie wiem czy w czasie przygody awansujemy, MG mówi ze najwy¿ej o 1 level) A sugestia jest czarem 3 poziomowym ( o w³asnie bo w spisie widnieje jako czar 3 poziomowy a w opise widnieje level 2 - jaki¶ bubel tylko gdzie ? Wiecie mo¿e?). Je¿eli jest 3 poziomowym to zamiast po¶wiêcaæ atut i rzucaæ ten czar jako 6 levelowy nie lepiej czasem u¿yæ masowej sugestii? efekt ten sam, a ST bêdzie o 3 wiêksze :twisted:

Z metamagicznych wezmê chyba jednak Wyciszenie i Unieruchowmienie czaru. Co¶ czuje, ¿e mog± siê bardzo przydaæ. Podoba mi siê wizja, kiedy mój mag tylko na kogo¶ spojrzy, nie powie ani s³owa, nie uczyni ¿adnego gestu, a delikwent bêdzie mia³ miêkkie nogi lub bêdzie spieprza³ w sin± dal :twisted:

To storzenie ró¿d¿ki to faktycnzie niewypa³ by³, nieprzemy¶lana decyzja :lol: Zdecydowanie rezygnujê z tego atutu.

I bêdê jednak upiera³ siê przy urodzonym czarowniku, bo nie widzê ¿adnego innego lepszego atutu, a ten zwiêksza mi ST o 1 (mo¿e to ma³o, ale nie raz ju¿ mia³em sytuacjê gdy ten jeden ma³y punkcik decydowa³ o tym czy czar zadzia³a czy te¿ nie). A poza tym zwiêksza mi tak¿e ilo¶æ premiowych czarów na poziom.

A o zaplecze fabularne proszê siênie baæ. Jeszcze nigdy nie gra³em postaci±bez historii. I to dobrej historii. Staram siê zawsze wprowadziæ jakie¶ smaczki. Nie lubiê pisaæ zaplecza fabularnego na "odwal siê". Postacie musz± posiadaæ duszê i znacyzæ co¶ wiêcej ni¿kartka ze statystykami. Nie chce mi siê tu po prostu prezentowaæ ca³ej histrii, któa jest dopiero w fazie ogólnego zarysu, planu. W tym temacie chodzi m g³ownie o mechanikê , z racji, i¿ niegdy jeszcze nie tworzy³em postaci na tak wysokich levelach, najwy¿szy do jakeigo doszed³em, o czym ju¿ wspomina³em, to 3 b±dz 4 :roll:

Dziêk wszytkim, którzy udzielaj± mi rad, jak macie co¶ do dodania to wlacie ¶mia³o, ka¿da sugestia mile widziane :)
 
zmijaczek
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 27
Rejestracja: pn paź 10, 2005 5:08 pm

miejsce na demoniczny ¶miech

śr lis 30, 2005 6:41 am

Có¿... A jakby tak zrobiæ takiego kogo¶: (z wyciszeniem i unieruchomieniem) zaklinacz (nie klasa, a specjalista), ale nikomu nie ujawnia kim jest na prawdê, pokazuje tylko czasem jakie¶ ilurozyczne sztuczki, czyli czary tylko zaklinania (w te pakujemy) i iluzji (ale w te nie pakujemy). £adne w odgrywaniu. Co my¶licie? Taki podwujny agent.


Rodzieli³em sobie ju¿ punkty (32) na staty i prezentuj± siê one nastêpuj±co:

S 8 Zr 16 Bd 8 Int 20 Rzt 13 [11 jako Adept Cienia] Cha 13.


Ni mam przy sobie podrêcznika, ale t± karê z roztropno¶ci jako¶ siê omija, lub redukuje.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

śr lis 30, 2005 8:27 am

Hmm... Dobra biorę specjalizację w zaklinaniu, rezygnuję z tego wywołania, przynajmniej oryginalnie będzie, jeszcze nie widziałem maga bez magic missle'a :wink: A cieniste wywołanie zrekompensuje mi to. Tylko nie wiem, czy brać te zogniskowania w zaklinanie czy w iluzje. Bo już raczej zdecydowałem się na Większe zogniskowanie, jednak łączne +4 do ST to już jednak jest duża róznica, a naprawdę zależy mi na tym, żeby mało kto oparł się moim czarom...

Skoro rezygnujesz z Wywoływania, to lepiej, żebyś miał te Większe zogniskowanie na iluzje - żeby Cieniste wywołanie miało odpowiednio wysokie ST. W przeciwnym wypadku mało się przyda...

Jakoś nie podoba mi się wizja drowa, który bawi się w iluzje, choćby cienia. Iluzjonista, brr jak to brzmi, od razu przywołuje na myśl jakiegoś gnoma dowcipnisa ... A taki subtelny mistrz zaklinania, wykorzystujący wrzystkich do własnych celów, zimmny i wirafinowany, wychodzący z założenia, że im zacieklejszy był twój wróg, tym lepiej będzie Ci służył. Strach to potęzny sprzymierzeniec... [taka wizja o wiele lepiej odziałowywuje na moją wyobraźnię] Macie moze jakieśpomysły na mrocznego iluzjoniste?

Chcesz być Adeptem Cienia w końcu! To mówi samo za siebie. Osoba, dla której Cień jest czymś wiecej, niż brakiem światła - jest mocą, z której można korzystać, jest materią posłuszną jego woli jak glina dłoniom rzeźbiarza. Zaklinanie daje władzę nad pojedynczym umysłem, iluzje pozwalają manipulować wszystkimi wokół, a te wykorzystujące Cień robią to tak skutecznie, że mogą nawet zabić. Adept Cienia to ktoś, kto zawsze gra na swoich zasadach, kto sam decyduje, jaki jest świat wokół, kto tworzy byty o wszystkich włąsnościach materii i unicestwia je jedną myślą. To ktoś, kto prowadzi swych wrogów wybraną przez siebie ścieżką: przez dezorientację, przez bezsilność, w szaleństwo...

Co do łańćucha czaru. Rzucanie zaklęć za pomocą tego atuty wymaga komórki na czary o 3 levele wyżeszj, czyli będę mógł jedynie użuwać go do czarów max 3 levela. (Nie wiem czy w czasie przygody awansujemy, MG mówi ze najwyżej o 1 level) A sugestia jest czarem 3 poziomowym ( o własnie bo w spisie widnieje jako czar 3 poziomowy a w opise widnieje level 2 - jakiś bubel tylko gdzie ? Wiecie może?). Jeżeli jest 3 poziomowym to zamiast poświęcać atut i rzucać ten czar jako 6 levelowy nie lepiej czasem użyć masowej sugestii? efekt ten sam, a ST będzie o 3 większe :twisted:

Masz rację, tutaj mój błąd. Za bardzo przyzwyczaiłem się ostatnio do myślenia w stylu zaklinacza (mało czarów znanych, duża elastyczność dzięki metamagii). Ponieważ twoja postać jest czarodziejem, istotnie lepiej, żeby korzystała z czarów w wersji masowej, niż brała Czar łańcuchowy. Tym lepiej, masz jeden atut wolny, choćby na Urodzonego Czarownika.
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

śr lis 30, 2005 3:16 pm

Chicałem stać się Pomrokiem, ale to już by chyba był munchkinizm a nie power-gajming Po za tym MG kategorycznie odmówił, a szkoda bo pasowało mi to do koncepcji mojej postaci...
Szkoda,że Mg są tacy mało elastyczni.W kwestii EPP to głupota dawać takie wysokie Epp graczowi bo praktycznie to wyklucza granie nietypowymi postaciami,ale to inny temat.
Ja Ci podam na swoim przykładzie.Jak najbardzej polecam atut urodzonego czarownika jest tego warty.Polecam maksymalizację czaru lub wydłużenie czaru z atutów metamagicznych.Promień negatywnej energii zadający 30 obrażeń lub pocisk mroku zadający 40 obrażeń jest tego warty.Wydłużenie czaru jest fajne z wględu na twoją słabą siłę i budowę,dlatego warto sobie wpisać wydłużoną byczą siłę,kocią grację lub wytrzymałośc do czasu aż dorobisz się kasy i zastąpisz je przedmiotami.W kwestii zogniskowania to raczej postawiłbym na Twój osobisty wybór bo to zależy od zaklęć jakich najczęściej używasz.W moim przypadku będzie to zogniskowanie nerkomancji.Popieram inwestowanie w inteligencję i zręczność bo od int zależeć będzie ilość Twoich czarów a zręczność przyda się w przypadku strzelania promieniami,bo z Twoimi cechami to tylko walka na dystans.
 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

pn gru 05, 2005 11:29 am

Chcesz byæ Adeptem Cienia w koñcu! To mówi samo za siebie. Osoba, dla której Cieñ jest czym¶ wiecej, ni¿ brakiem ¶wiat³a - jest moc±, z której mo¿na korzystaæ, jest materi± pos³uszn± jego woli jak glina d³oniom rze¼biarza. Zaklinanie daje w³adzê nad pojedynczym umys³em, iluzje pozwalaj± manipulowaæ wszystkimi wokó³, a te wykorzystuj±ce Cieñ robi± to tak skutecznie, ¿e mog± nawet zabiæ. Adept Cienia to kto¶, kto zawsze gra na swoich zasadach, kto sam decyduje, jaki jest ¶wiat wokó³, kto tworzy byty o wszystkich w³±sno¶ciach materii i unicestwia je jedn± my¶l±. To kto¶, kto prowadzi swych wrogów wybran± przez siebie ¶cie¿k±: przez dezorientacjê, przez bezsilno¶æ, w szaleñstwo...


I w³asnie tekiego opisu mi brakowa³o. Dziêki wielkie. Od razu moja wyobra¼nia zosta³a poruszona.
Tak wiêc ostatnio ustali³em takie sprawy.
Przkonali¶cie mnie w kwestii specjalizacji. Wybra³em iluzje, a na zakazan± wywo³anie. I tak praktycznie bêdê móg³ korzystaæ z czarów wywo³ania do 5 poziomu w³±cznie. A jeden dodatkowy czar mo¿e czasem uratowaæ mi moje cztery drogie litery...

Je¿eli chodzi o atuty. Chyba rezygnuje z Wiêkszego zogniskowania czaru w zaklinaniu i wybiorê zwyk³e zogniskowanie czaru w zaklinaniu i iluzji. ST siê zmniejszy, ale bêdê mia³ i tak wysokie (24+poziom czaru) dla dwóch szkó³. Czy mo¿e powinienem ca³kowicie zrezygnowaæ z tego zaklinania i wzi±æ wiêksze w iluzji? Jako¶ nie potrafie siê wyzbyæ zaklinania, chyba to moja ulubiona szko³a.

Zaststanawiam siê nad atutami metamagicznymi. Mam do wyboru dwa. Wstêpnie jest to Unieruchomienie czaru i Wyciszenie. Intryguje mnie ten Czar £añcuchowy. Jeszcze siê zastanawiam nad Podniesieniam Czaru, ale raczej go nie wezmê.

Magiczne Przedmioty.
Mam do wydnaia ok 90 tys. Znacie jakie¶ ciekawe przedmiociki, które wzmocni³yby moj± postaæ? Albo jakie¶ takie ciekawe cacuszka, które mog± siê okazaæ niezbêdne w jaki¶ nieciekawych sytuacjach. Jestem otwarty na propozycje.

A i kwestia czarów z cyklu : You must have it. Bo wszystkich znaæn ie bêdê. muszê wybraæ tak ok 10-15 na ka¿dy poziom. Ju¿ mam parê wybranych, ale w wiêkszosæi to nie jestem zdecydowany. Czekam na propozycje, aby mój Adept sta³ siê jeszcze mroczniejszy i jeszcze silniejszy :twisted:

Jak napiszê historie postaci to j± tu umieszcze, mo¿e kto¶ bêdzie zainteresowany i j± nawet przeczyta ;) i mo¿e doradzi mi jakie¶ ciekawe "smaczki". 8)

Motto mojej postaci: (parafraza wypowiedzi zawartej w wierszu J. Tuwima [nie pamiêtam tytu³u] i przet³umacznona na angielski) " Never look at me, but on my shadow....
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

pn gru 05, 2005 1:20 pm

Magiczne Przedmioty.
Mam do wydnaia ok 90 tys. Znacie jakieś ciekawe przedmiociki, które wzmocniłyby moją postać? Albo jakieś takie ciekawe cacuszka, które mogą się okazać niezbędne w jakiś nieciekawych sytuacjach. Jestem otwarty na propozycje.

-Coś zwiększającego Inteligencję na pewno, ale to na pewno wiesz sam. Przynajmniej +4, a najlepiej +6, jeśli będzie cię stać.
-Coś zwiększającego zręczność, choć tu wystarczy premia +4. Wyższa zręcznośc to wyższa inicjatywa, wyższa KP i szansa trafienia czarami dotykowymi na dystans.
-Płaszcz i buty elfów. Ukrywanie jest dla ciebie umiejętnością klasową (a z twoją inteligencją punktów na pewno ci starczy, by mieć w niej maksimum rang), ciche poruszanie nie, ale i tak z rozsądna zręcznością i premią z tych przedmiotów będziesz nie do wykrycia dla kogoś bez rang w Zauważaniu i Nasłuchiwaniu.
-Kapelusz przebierania. W połączeniu z maksymalną ilością rang w Przebieraniu (um. klasowa dla Adepta Cieni) bardzo dobrze możesz podrobić czyjś wygląd.
-Jakiś przedmiot pozwalający latać (osobiście lubię Płaszcz nietoperza). Ewentualnie, w "wersji dla ubogich", przedmiot zapewniajacy permanentną Pajęczą wspinaczkę.
-Różdżka Identyfikacji, ewentualnie spory plik zwojów z tym czarem. Przydaje się w każdym scenariuszu, a mało kto ma ochotę uganiać się za perłami i marnować po kilka godzin na pojedyncze rzucenie.


A i kwestia czarów z cyklu : You must have it. Bo wszystkich znaćn ie będę. muszę wybrać tak ok 10-15 na każdy poziom. Już mam parę wybranych, ale w większosći to nie jestem zdecydowany. Czekam na propozycje, aby mój Adept stał się jeszcze mroczniejszy i jeszcze silniejszy :twisted:

Wymienię po kilka moim zdaniem najlepszych (dla tej postaci) z każdego poziomu. Oczywiście, jest też wiele innych przydatnych, te po prostu mi się podobają.
1: Napięte nerwy Kaupaera, Niewykrywalna aura Nystula, Zauroczenie osoby, Niewidzialny służący, Tłuszcz
2: Lustrzany obraz, Sztuczka z liną, Widmowa dłoń, Kwasowa strzała Melfa
3: Sugestia, Widmowy rumak, Rozproszenie magii, Niewykrywalność
4: Widmowy zabójca, Wróżenie, Zauroczenie potwora, Strach, Ulepszona niewidzialność, Emocja
5: Większe cieniste przyzwanie, Cieniste wywołanie, Zdominowanie osoby, Teleport, Osłabienie umysłu, Wstrzymanie potwora
6: Masowa sugestia, Zasłona, Masowe przyspieszenie, Analiza dweomeru, Geas, Projekcja obrazu

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości