Trochę mnie ominęło w tej dyskusji.
Postaram się wznieść coś jeszcze. Zawsze należy opierać się na definicjach w spornych kwestiach, bo na celu mamy dojście do rozwiązania problemu, a nie krążenia wokół niego.
<!--QuoteBegin-Agnostos+-->
Agnostos pisze:<!--QuoteEBegin-->sensowne argumenty mówiące o tym, na ile (i czy w ogóle) taki kodeks byłby piratom w DnD potrzebny?
Mechanicznie rzecz biorać postacie w dnd mające składową charakteru - chaotyczny, nie mogą kierować się w swych działaniach żadnym kodeksem, bo przestają być chaotyczne i stają się praworządne.
Teraz odnośnie kwestii kodeksu w
Complete Adventurer jest on ośmiopunktowy -
The Pirate Code. Jednak jest zaznaczone, że to mogą być propozycje dla twojej postaci i stosowany jest do większości przedstawicieli
Dread Pirate i ten PrC w wymaganiach ma "any nonlawful" (to odnośnie pierwszego akapitu). Tak więc należy rozważyć jeszcze czy mówimy o piratach jako klasach prestiżowych czy też o postaciach ze statusem pirata, ale bez poziomów w klasach prestiżowych, bez specjalnych zdolności związanych głównie z leadershipem.
<!--QuoteBegin-Agnostos+-->
Agnostos pisze:<!--QuoteEBegin-->Oczywiście te obrazy są dość mocno uproszczone, żeby nie rzec - stereotypiczne. Nie mniej jednak oddają co ważniejsze cechy obu koncepcji. Stworzenie tego podziału uzmysłowiło mi zarazem, że wcale nie takie trudne mogłoby okazać się połączenie obu tych pomysłów na definicję piractwa
Zgadzam się w pełni, jak dla mnie to piraci są mocno stypizowani, moim zdaniem zrobiłeś dobre podsumowanie, uwzględniając dwie koncepcje, mojemu sercu jest bliższa koncepcja romantyczna.
<!--QuoteBegin-Eri+-->
Eri pisze:<!--QuoteEBegin-->kapitan Czarnej Perły (jak on się nazywał?..)
Captin Jack Sparrow
Świtenie zagrana rola
[center:07071682db]***[/center:07071682db]
Dodano później:<!--QuoteBegin-Grim Repo+-->
Grim Repo pisze:<!--QuoteEBegin-->Zresztą i fach wymaga myślenia
Czytanie ze zrozumieniem się kłania.
Przeczytaj czternastą notkę powyżej swojej oryginalnej, skąd jest ten cytat i tam napisałem o sprycie i zdolnościach myślenia