Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

czw sty 12, 2006 5:38 pm

Trzecie, co to EP?
Epickie rozwinięcie jednej z klas. Zapis z podręcznika, który wyszedł przed podręcznikiem epickich przygód. Z tego też względu rozpiski, które podajesz są nieaktualne.
Drugie Pyatnie to co w ogóle daje poziom czarującego (przecież nie podwyższa ST czarów...)
Zwiększa czas działania czarów, obszar, trudność rozproszenia i takie tam...
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

czw sty 12, 2006 6:13 pm

O ile pamiętam wg zasad z FRCS (ZKOś) poziomy epickie nie dodają poziomu czarującego. Aktualne zasady znajdziesz w Podręczniku przygód epickich, a nalepiej w SRD do aktualnej edycji.
 
Awatar użytkownika
Toshi
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 529
Rejestracja: czw paź 20, 2005 12:06 pm

czw sty 12, 2006 6:21 pm

<!--QuoteBegin-L)+-->
L) pisze:
<!--QuoteEBegin--> To powininna być suma wszystkich poziomów w klasach czarujących, więc Khelben powinien mieć 27, a Alustriel 25...


No bo przeciez Caster level czarodzieja i zaklinacza sie łącza, podpowiedz nie łączą
Alustriel 23.

Załóż ze Ep 4 nie daje CL i po sprawie.
Khelben .. 23?
[ jak juz tak bardzo nie chcesz sie odwoływać do ELH ]
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

ndz sty 15, 2006 7:04 pm

1. W edycji 3.5 uległa zmianie zasada działania spell power. Czy spell power[/ii] red wizarda nadal działa tylko na szkołę, w której jest on wyspecjalizowany, czy na wszystkie czary? W opisie umiejętnosci nie jest powiedziane, że tylko na jego szkołę, natomiast w opisie [i]specialist defence tak. Błąd w podręczniku?

2. W edycji 3.5 zmienił się również atut widen spell. Jak zatem wpływa to na enhanced spell area - specjalną zdolność war mage of Cormyr?

3. Czy poziomy ninja z CV i monka sumują się przy określaniu bonusu do AC?

Do notki poniżej:
Jest wzmianka, że postać z poziomami ninja i monka nie dodaje dwukrotnie Wis do AC. O bunusie za poziomy nie ma ani słowa - stąd pytanie.
 
Awatar użytkownika
Suldarr'essalar
Arcypsion
Arcypsion
Posty: 13173
Rejestracja: sob maja 28, 2005 9:27 pm

ndz sty 15, 2006 7:31 pm

3. Czy poziomy ninja z CV i monka sumują się przy określaniu bonusu do AC?
Nie. Jest wzmianka, że nie dodaje się premii z obu klas, ale nie ma mowy, o tym, żeby się sumowały (aczkolwiek byłoby to logiczne).
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

ndz sty 15, 2006 11:46 pm

Nie. Jest wzmianka, że nie dodaje się premii z obu klas, ale nie ma mowy, o tym, żeby się sumowały (aczkolwiek byłoby to logiczne).

Być może źle rozumuję, ale z drugiej strony są to premie nienazwane i pochodzące z różnych źródeł (różne klasy). Nie wiem, czemu miałyby się nie sumować. Jedyna wątpliwość w tym, czy aby napewno są to różne źródła, ale na logikę tak.

Dorzucę moje pytanie- czy Darkvision pozwala na czytanie w ciemnościach? Opis z SRD nic o tym nie mówi, ale książki o drowach już tak (czarodzieje używają światła do ksiąg). Jaka jest oficjalna wersja?
 
Awatar użytkownika
Xavier
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 561
Rejestracja: pt maja 06, 2005 4:13 pm

pn sty 16, 2006 3:24 pm

Czy już w edycji 3.0 występowało LA, czy weszło dopiero w 3.5?

Do postu poniżej:
Pewno w AD&D też :P. Literówka.
 
Affis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 568
Rejestracja: czw gru 01, 2005 5:54 pm

pn sty 16, 2006 3:29 pm

<!--QuoteBegin-Xavier+-->
Xavier pisze:
<!--QuoteEBegin-->Czy już w edycji 3.0 wysępowało LA, czy weszło dopiero w 3.5?

Zarówno sępy jak i orły występowały już w 3.0 ;-) . A tak na poważnie: LA pojawiło się w 3.0, ale nie było go od samego początku (np. w Core)
 
Awatar użytkownika
cenobite
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 157
Rejestracja: pt sty 28, 2005 2:03 pm

pn sty 16, 2006 9:42 pm

<!--QuoteBegin-20 dni temu cenobite+-->
20 dni temu cenobite pisze:
<!--QuoteEBegin-->Witam!  
Niedługo wkrocze na 10. poziom prc Kineticist, która na dziesiątym poziomie dostaję zdolność Energy Lord:  

Cytat:  
Energy Lord (Su): At 10th level, the kineticist gains the ability to become a greater elemental once per day for up to 1 hour. The elemental's energy type and subtype are altered to match the kineticist's chosen type of energy. The kineticist gains the elemental's extraordinary abilities and statistics (including hit points); however, she retains her key ability score (if a psion). She also retains all of her own feats, skills, spell-like and supernatural abilities, as well as her ability to manifest psionic powers. Her new ability scores may affect skills and other abilities."  

Moje pytanie dotyczy pogrubionych fragmentów. Otóż, kiedy zmienię się w żywiołaka (około 16. poziomu postaci) dostaję jego HP'ki (wdg SRD 178hp). Na pierwszy rzut oka jest to całkiem przyjemne dla psiona, ale... Gram Wiedzacym (savant), czyli moja wartosć Budowy zostaje po przemianie. A BD w warunkach bojowych bedę mógł wtedy podbić nawet do 40(mod. +15). Na 16. poziomie z samej budowy mam wtedy 240 hpków. Niby jest napisane, że po zmianie atrybutów zminiają sie zdolności, co do HP pewnosci nie mam... To w ramach wstępu, teraz pytanie...  

Czy po zmianie w żywiołaka mam jego 178 hp, czy też jego 21HD + moja budowa?  
Niby jest napisane, że po zmianie atrybutów zminiają sie zdolności, co do HP pewnosci nie mam...


Naprawdę nikt nie zna odpowiedzi na to pytanie?

EDIT: Dzięki Wam Borg, jak zwykle ;)
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pn sty 16, 2006 10:35 pm

Według nas będziesz miał kostki żywiołaka i swoją Budowę co prawdopodobnie da Ci więcej HP.

Być może źle rozumuję, ale z drugiej strony są to premie nienazwane i pochodzące z różnych źródeł (różne klasy). Nie wiem, czemu miałyby się nie sumować. Jedyna wątpliwość w tym, czy aby napewno są to różne źródła, ale na logikę tak.

Hmm, chyba nie do końca tak zadaliśmy pytanie. Chodzi nam o to jak się będzie sumować ta premia. Czy ninja 2/monk 3 będzie miał +1 do AC (tak jak 5 poziomowa postać z tą zdolnością), czy dopiero wtedy otrzyma +1 do AC jeśli zrobi 5 poziomów w jednej albo w drugiej klasie. Wbrew pozorom jest to spora różnica.

A co z pozostałymi pytaniami?
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

wt sty 17, 2006 1:27 am

Hmm, chyba nie do końca tak zadaliśmy pytanie. Chodzi nam o to jak się będzie sumować ta premia. Czy ninja 2/monk 3 będzie miał +1 do AC (tak jak 5 poziomowa postać z tą zdolnością), czy dopiero wtedy otrzyma +1 do AC jeśli zrobi 5 poziomów w jednej albo w drugiej klasie. Wbrew pozorom jest to spora różnica.

Och, fakt. W takim razie również uważam, że się nie sumują, gdyż zapewne by było to wyraźnie zaznaczone.

To jak jest z tym Darvision i czytaniem?
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

wt sty 17, 2006 10:25 am

Dorzucę moje pytanie- czy Darkvision pozwala na czytanie w ciemnościach? Opis z SRD nic o tym nie mówi, ale książki o drowach już tak (czarodzieje używają światła do ksiąg). Jaka jest oficjalna wersja?

Nie wiem, do jakich ksiażek o drowach się odwołujesz, ale jeśli do tych za czasów (mówię o świecie rzeczywistym jakby co) trylogii Drizzta to nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ tam drowy nie mają darkvision, a termosense. AFAIK trzymano się tego w drugiej edycji, chociaż na tejże już się niestety nie znam wystarczająco by odpowiedzieć.
 
Awatar użytkownika
Mortis
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1074
Rejestracja: sob lut 21, 2004 9:39 am

wt sty 17, 2006 11:12 am

Nie wiem, do jakich ksiażek o drowach się odwołujesz, ale jeśli do tych za czasów (mówię o świecie rzeczywistym jakby co) trylogii Drizzta to nie jest to najlepsze rozwiązanie, ponieważ tam drowy nie mają darkvision, a termosense. AFAIK trzymano się tego w drugiej edycji, chociaż na tejże już się niestety nie znam wystarczająco by odpowiedzieć.

Ano wiem, wykrywały wszystko za pomocą ciepła. Chciałbym się tylko dowiedzieć, czy tak samo jest w wypadku zwykłego Darkvision.
 
Awatar użytkownika
AdamWaskiewicz
Szef działu
Szef działu
Posty: 6447
Rejestracja: śr lut 05, 2003 1:06 pm

wt sty 17, 2006 11:28 am

<!--QuoteBegin-smaller+-->
smaller pisze:
<!--QuoteEBegin-->poniewa¿ tam drowy nie maj± darkvision, a termosense. AFAIK trzymano siê tego w drugiej edycji, chocia¿ na tej¿e ju¿ siê niestety nie znam wystarczaj±co by odpowiedzieæ.


W drugiej edycji nazywa³o siê infravision i zawsze mnie wkurza³o. Darkvision dzia³a du¿o lepiej.

Pozdrawiam,
Adam
 
Piotrek_b
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 60
Rejestracja: pn lut 06, 2006 10:25 pm

wt lut 07, 2006 1:39 pm

Mam takie pytanko :<br /><br />Czy przeskakiwanie przeciwnika powoduje okazyjne ataki a je¶li tak to czy mo¿na im jako¶ zapobiec?<br />
 
Arkadiusz__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 346
Rejestracja: pn lip 04, 2005 12:06 pm

wt lut 07, 2006 4:12 pm

Tak:<br />Staæ siê 3 kategoriê wiêkszym od przeskakiwanego lub przeskakiwaæ tak aby nie przekraczaæ podczas lotu strefy zagro¿enia przeciwnika. W innych wypadkach patrz zasady przemieszczania siê w strefie zagro¿ania.
 
Awatar użytkownika
smaller
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1633
Rejestracja: śr lis 15, 2006 2:55 pm

wt lut 07, 2006 5:07 pm

<!--quoteo(post=259124:date=Feb 7 2006, 01:39 PM:name=piotrek_b)-->
piotrek_b pisze:
<!--quotec--><br />Mam takie pytanko :<br /><br />Czy przeskakiwanie przeciwnika powoduje okazyjne ataki a jeśli tak to czy można im jakoś zapobiec?<br />
<br /><br />Nadmienię jeszcze (gwoli ścisłości), że innym, wymagającym mniej potu i kombinowania są tumble/upadki. Należy jedynie przebić ST 25.
 
Marcel__
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 08, 2006 3:16 pm

pn lut 13, 2006 1:51 am

Mam pytanie odno¶nie umiejêtno¶ci klasy presti¿owej "Deepwardena" z ksiêgi "Races of Stone". Na drugim poziomie otrzymuje on zdolno¶æ "Stone warden". Czy modyfikator z kondycji do AC jest tutaj równie¿ ograniczony przez zbrojê?? Tak jak ma to miejsce z ograniczeniem modyfikatora ze zrêczno¶ci do AC. Czy jest to rozpatrywane jako¶ inaczej??
 
Haer
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 5081
Rejestracja: ndz paź 17, 2004 4:30 pm

pn lut 13, 2006 3:19 am

Czy modyfikator z kondycji do AC jest tutaj równie¿ ograniczony przez zbrojê?? Tak jak ma to miejsce z ograniczeniem modyfikatora ze zrêczno¶ci do AC. Czy jest to rozpatrywane jako¶ inaczej??<br />
<br /><br />By³o to ju¿ poruszane na forum. Modyfikator z Budowy jest ograniczany przez pancerz na tych samych zasadach, co normalnie Zrêczno¶æ.
 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

pn lut 13, 2006 11:49 am

Mam parê pytañ, byæ mo¿e niektóre ju¿siê tu pojawi³y, ale nie mog³em ich znale¼æ, proszêo wyrozumia³o¶æ :wink:<br /><br />1. Szata arcymaga zapenia bonus do KP +5, nie jest jednak wspomniane z czego on wynika. Czy kumuluje siê on z wszystkimi innymi premiami, tak jak to jest w przypadku Laski Cienia?<br /><br />2. Czy czar Czujne zmys³y Kaupaera z Magii Faerunu mo¿na rzuciæ na siebie za pomoc± Ci±g³o¶ci ?<br /><br />3. Jakie zagro¿enie krytykiem bêdzie mia³a broñ, która na pocz±tku ma krytyk od 20, ale jest usprawiona ostro¶ci±, nastêpnie wojownik ni± w³adaj±cy ma atut poprawione trafienie krytyczne i na koñcu ten¿e wojownik ma klasê presti¿ow± Mistrz Orê¿a, z jego zdolno¶ci± specjaln± równie¿ zwiêkszaj±c± zakres krytyka. (chodzi o zasady 3.0)<br /><br />4. Czy mo¿na uznaæ, ¿e postaæ posiadaj±ca Pier¶cieñ odbijania czarów znajduje siê ci±gle pod wp³ywem zaklêcia Odbijania czarów, czy te¿ musi byæ ¶wiadoma tego, ¿e kto¶ w ni± rzuca czar i czy posiadacza tego¿ pier¶cienia równie¿ obowi±zuje limit mo¿liwych do odbicia czarów lub czas trwania mocy odbijania.<br /><br />Z góry dziêkujê za pomoc.
 
Awatar użytkownika
Kiras
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 960
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:37 am

pn lut 13, 2006 12:52 pm

<!--quoteo(post=260105:date=Feb 13 2006, 11:49 AM:name=Eyertreter)-->
Eyertreter pisze:
<!--quotec--><br />Mam parę pytań, być może niektóre jużsię tu pojawiły, ale nie mogłem ich znaleźć, proszęo wyrozumiałość :wink:<br /><br />1. Szata arcymaga zapenia bonus do KP +5, nie jest jednak wspomniane z czego on wynika. Czy kumuluje się on z wszystkimi innymi premiami, tak jak to jest w przypadku Laski Cienia?<br /><br />2. Czy czar Czujne zmysły Kaupaera z Magii Faerunu można rzucić na siebie za pomocą Ciągłości ?<br /><br />3. Jakie zagrożenie krytykiem będzie miała broń, która na początku ma krytyk od 20, ale jest usprawiona ostrością, następnie wojownik nią władający ma atut poprawione trafienie krytyczne i na końcu tenże wojownik ma klasę prestiżową Mistrz Oręża, z jego zdolnością specjalną również zwiększającą zakres krytyka. (chodzi o zasady 3.0)<br /><br />4. Czy można uznać, że postać posiadająca Pierścień odbijania czarów znajduje się ciągle pod wpływem zaklęcia Odbijania czarów, czy też musi być świadoma tego, że ktoś w nią rzuca czar i czy posiadacza tegoż pierścienia również obowiązuje limit możliwych do odbicia czarów lub czas trwania mocy odbijania.<br />
<br /><br />Ad 1. Jest to premia z pancerza <br />Ad 2. Ja bym na to nie pozwolił (stosujemy u nas jedynie czary z listy Ciągłości)<br />Ad 3. 20 to baza. 19-20 otrzymujemy za ostrość (2 liczby). Poprawione trafienie krytyczne daje nam 4 liczby czyli 20, 19, 18, 17. Zdolność Krytyczne ki (bo chyba o nią chodzi) zapewnia nam dwie dodatkowe liczby, czyli mamy 20, 19, 18, 17, 16, 15. Czyli mamy zakres 15-20. Na zasadach edycji 3.5 jest to zredukowane i bardziej przemyślane przez co nie wychodzą potwory z mega krytykami. <br />Ad 4. Przecież wyraźnie jest napisane, że pierścień działa na rozkaz. Czyli postać musi być świadoma zagrożenia/czaru.<br /><br />Edit do postu Borga poniżej:<br />Fakt, rozpędziłem się mnożąc podwójnie otrzymane liczby z ostrością. Borgi mają rację :wink:<br />
 
Awatar użytkownika
veldrin-drow
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1568
Rejestracja: pn lis 13, 2006 8:25 pm

pn lut 13, 2006 4:48 pm

Czy można flankować istotę która ma większy rozmiar?Chodzi mi o teoretyczną sytuację.Z przodu wojownik,za nim łotrzyk.czy on może mu w tej sytuacji"sprzedać"ukradkowy atak?
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pn lut 13, 2006 6:47 pm

<!--quoteo(post=260110:date=Feb 13 2006, 12:52 PM:name=Kiras)-->
Kiras pisze:
<!--quotec--><br /><br />Ad 3. 20 to baza. 19-20 otrzymujemy za ostrość (2 liczby). Poprawione trafienie krytyczne daje nam 4 liczby czyli 20, 19, 18, 17. Zdolność Krytyczne ki (bo chyba o nią chodzi) zapewnia nam dwie dodatkowe liczby, czyli mamy 20, 19, 18, 17, 16, 15. Czyli mamy zakres 15-20. Na zasadach edycji 3.5 jest to zredukowane i bardziej przemyślane przez co nie wychodzą potwory z mega krytykami. <br />
<br />Veto. Wynikiem końcowym bedzie krytyk od 16.<br />20-baza,<br />19-ostrość, lub poprawione trafienie krytyczne,<br />18-ostrość i poprawione trafienie krytyczne,<br />16-dodatkowe 2 za zdolność prestiżową.<br /><br />
Czy można flankować istotę która ma większy rozmiar?Chodzi mi o tepretyczną sytuację.Z przodu wojownik,za nim łotrzyk.czy on może mu w tej sytuacji"sprzedać"ukradkowy atak?
<br />Tak, można. Obowiązują takie same zasady.<br />
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn lut 13, 2006 7:04 pm

W wyszukiwarce nie znalazłam, jeśli jest gdzieś, to przepraszam. Wrzucam tu, bo to w sumie też o zasadach. <br /><br />Czy żelki (oozes) mogą flankować same ze sobą? Chodzi mi o sytuację, kiedy taki żelek otacza postać odpowiednio intensywnie dookoła. Jesli tak, to dlaczego i dlaczego smok nie może. Jeśli nie, to dlaczego np. czarny pudding nie może ze soba flankować, a jak go przeciąć i powstają dwa, to już mogą?
 
Mortifer
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 126
Rejestracja: czw paź 14, 2004 10:40 pm

pn lut 13, 2006 9:34 pm

<!--quoteo(post=260186:date=Feb 13 2006, 07:04 PM:name=Eri)-->
Eri pisze:
<!--quotec--><br />W wyszukiwarce nie znalaz³am, je¶li jest gdzie¶, to przepraszam. Wrzucam tu, bo to w sumie te¿ o zasadach. <br /><br />Czy ¿elki (oozes) mog± flankowaæ same ze sob±? Chodzi mi o sytuacjê, kiedy taki ¿elek otacza postaæ odpowiednio intensywnie dooko³a. Jesli tak, to dlaczego i dlaczego smok nie mo¿e. Je¶li nie, to dlaczego np. czarny pudding nie mo¿e ze soba flankowaæ, a jak go przeci±æ i powstaj± dwa, to ju¿ mog±?<br />
<br />To jest tak: do flankowania potrzeba 2 istot staj± sobie po przeciwnych stonach postaci i atakuj± w przeró¿nej kolejno¶ci przez co rozpraszaj± atakowan± postaæ. Có¿ z tego ¿e takowy ¿elek :) jest dooko³a postaci skoro atakuje w samotno¶ci, i postaæ nie jest niczym rozpraszana, tak samo smok nie mo¿e w pojedynkê flankowaæ nikogo*. Natomiast gdy takowe ¿elki zostan± podzielone i s± ju¿ dwa to mog± sobie atakowaæ takow± postaæ w najró¿niejszych chwilach przez co postaæ jest rozpraszana i musi uwa¿aæ na 2 wrogów po przeciwnch stronach.<br /><br />*Istnieje sposób aby pojedynkê flankowaæ kogo¶. W XPhb jest klasa presti¿owa Elocater jedna z jedo zdol¶ci specjalnych daje takow± mo¿liwo¶æ.<br /><br />Pozdrawiam<br />Mortifer<br />[hide=Oozes]¯elka jak to piêknie brzmi :mrgreen:[/hide]<br /><br />[edit]
1. Co to jest "przeru¿nej"? Albo "najru¿niejszych"? :razz:
<br />Ju¿ poprawi³em, dziêki :)
 
Awatar użytkownika
Eri
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1607
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:12 pm

pn lut 13, 2006 10:21 pm

Dzięki. Kilka pytań: <br />1. Co to jest "przerużnej"? Albo "najrużniejszych"? :razz:<br />2. Jako żywo nie widzę powodu, dla którego dwa żelki miałyby potrafić machać naprzemiennie, a jeden większy nie potrafi machać naprzemiennie z obu stron. To co, on macha cały czas z jednej, a po przecięciu go nagle zaczyna machać z obu? :wink:<br />Ze zdrowego rozsądku to nie wynika. <br /><br />...a w zasadach nigdzie nie znalazłam bezpośredniej odpowiedzi.<br /><br />d.p.p. Dzięki, o to mi chodziło że jest w zasadach. <br />Ale w SRD jest "If a character is making a melee attack against an opponent, and an ally directly opposite the character is threatening the opponent, the character and the character's ally flank the opponent.", więc tak sciśle (jak w niektórych dyskusjach na forum WotC) rzecz biorąc nie wynika że to są dwie różne istoty... <br />Ja bym chciała właśnie do takiej czysto mechaniczno-prawniczej odpowiedzi, najlepiej z podaniem strony, a nie wyjaśnień na zdrowy rozsądek, czy na oko. Oczy i rozsądek posiadam własne. ;D
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pn lut 13, 2006 10:44 pm

W zasadach wyraźnie jest odpowiedź na Twoje pytanie. Zasada mówi że do flankowania potzrebne są dwie różne istoty.<br />A to że jedna większa istota (sześciany w szczególności), nie może flankować innej to jest to że po prostu nie dosięga wystarczająco by móc rozproszyć uwagę, czy coś.<br />A Black Pudding po przecięciu nie macha z obu. Po przecięciu powstaje nowy. Więc to jest drobna różnica.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

pn lut 13, 2006 10:44 pm

<!--quoteo(post=260208:date=Feb 13 2006, 09:34 PM:name=Mortifer)-->
Mortifer pisze:
<!--quotec--><br />*Istnieje sposób aby pojedynkę flankować kogoś. W XPhb jest klasa prestiżowa Elocater jedna z jedo zdolści specjalnych daje takową możliwość.
<br /><br />Elocater nie może flankować sam. Sprawia jedynie, że przeciwnik jest sflankowany w sytuacji, w której normalnie by nie był (dwóch atakujących nie musi znajdować się w lini prostej, mając pomiędzy sobą flankowanego), ale nadal potrzeba do tego dwóch atakujących.<br /><br />
2. Jako żywo nie widzę powodu, dla którego dwa żelki miałyby potrafić machać naprzemiennie, a jeden większy nie potrafi machać naprzemiennie z obu stron. To co, on macha cały czas z jednej, a po przecięciu go nagle zaczyna machać z obu? <br />Ze zdrowego rozsądku to nie wynika.
<br />Może nie wynika to ze zdrowego rozsądku, za to wynika to z zasad. Do flankowania potrzebnych jest dwóch przeciwników, bez względu na ich rozmiar. Dlatego jeden śluz nie może sflankować. Jeśli jednak zostanie on przecięty dzieli się na dwie niezależne istoty (patrz np. zdolnosć split czarnego puddingu), które atakują niezależnie i mogą dzięki temu flankować przeciwnika.<br /><br /><br />
 
Awatar użytkownika
Eyertreter
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 36
Rejestracja: sob sie 30, 2003 5:49 pm

wt lut 14, 2006 11:35 pm

Jeżeli jakiś stwór posiada redukcję obrażeń i regenerację to czy obrażenia, które nie omijają regeneracji, czyli de facto są stłuczeniami są redukowane czy redukcja działa dopiero po zadaniu normalnych obrażeń?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości