Zrodzony z fantastyki

 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

pt paź 21, 2005 12:52 pm

Och, to mia³ byæ tylko taki smaczek...

Ka¿dy pomys³ by³by oddzieln±, ma³± ramk± nawi±zuj±c± do aktualnego akapitu w g³ównej tre¶ci podrêcznika. Pomys³ów na przygody nie czyta siê "hurtowo", tylko te, które s± zwi±zane z interesuj±cym nas miejscem.
Wska¼nik 20% tyczy³ siê wszystkich notatek i pomys³ów, a "hintów" dla MG by³oby mo¿e 1/4 z tego.

Wiem, ¿e s³owa same nieraz rzucaj± siê w oczy, nawet, gdy nie chcemy ich czytaæ. Nie zamierzam niczego naprawdê kodowaæ ani utrudniaæ graczom dostêpu, a tylko uniemo¿liwiæ przypadkowe odczytanie tre¶ci, które mog³yby "zaspojlerowaæ" przygodê.
Oczywi¶cie wszystko zosta³oby przetestowane przed u¿yciem :)
 
Awatar użytkownika
Hekatonpsychos
Moderator
Moderator
Posty: 1695
Rejestracja: wt mar 07, 2006 10:05 pm

pt paź 21, 2005 2:42 pm

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Pomysłów na przygody nie czyta się "hurtowo", tylko te, które są związane z interesującym nas miejscem.


Zauważ, że to zdanie raczej powinno brzmieć "pomysłów na przygody raczej nie czytam hurtowo". Bo ja dla przykładu raczej je hurtowo czytam - bo i hurtowoich na sesjach potrzebuję.

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Wiem, że słowa same nieraz rzucają się w oczy, nawet, gdy nie chcemy ich czytać. Nie zamierzam niczego naprawdę kodować ani utrudniać graczom dostępu, a tylko uniemożliwić przypadkowe odczytanie treści, które mogłyby "zaspojlerować" przygodę


Bardzo dobra idea. Ale z ogromnym naciskiem położonym na:

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->wszystko zostałoby przetestowane przed użyciem


Ja póki co nie uznaję tego za dobry pomysł, ale o tym niech zadecydują testy.
Pozdrawiam
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

pt paź 21, 2005 3:02 pm

Bo ja dla przyk³adu raczej je hurtowo czytam - bo i hurtowoich na sesjach potrzebujê.

Twoi gracze tak bardzo wybrzydzaj±?
Ja "pomys³" taki traktujê jako rdzeñ scenariusza. Zwykle jeden taki napêdza mi ca³± sesjê.
 
Awatar użytkownika
Hekatonpsychos
Moderator
Moderator
Posty: 1695
Rejestracja: wt mar 07, 2006 10:05 pm

pt paź 21, 2005 7:39 pm

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Twoi gracze tak bardzo wybrzydzają?


Nie, moi Gracze po prostu pakują się zazwyczaj w kilka intryg naraz. Dlaczego? Bo kilka jest przygotowanych, a z tych kilku część postanawiają w ten czy w inny sposób napocząć. Taka metoda pozwala uczestniczyć w scenariuszach, w których:
a) dużą rolę odgrywają decyzje Graczy
B) MG ma stosunkowo duże pole do popisu i możliwości improwizacji na podstawie przemyślanych (bo zawczasu przygotowanych) pojedynczych wątków, scalanych przez Bohaterów w ich przygodę.

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja "pomysł" taki traktuję jako rdzeń scenariusza. Zwykle jeden taki napędza mi całą sesję.


Kiedyś tak robiłem, dopóki Gracze nie uświadomili mi, że też mają pomysły - często-gęsto lepsze od moich. Nie miałem wyjścia - musiałem się dostosować. Nie bez satysfakcji zresztą ;)
Pozdrawiam.
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

pt paź 21, 2005 7:49 pm

Je¶li gracze sami maj± pomys³y, co robiæ, przygoda ani pomys³y dla MG nie s± specjalnie potrzebne.
Ja niestety trafiam zwykle na graczy, którzy czekaj± "a¿ co¶ siê zacznie dziaæ".
 
Awatar użytkownika
Hekatonpsychos
Moderator
Moderator
Posty: 1695
Rejestracja: wt mar 07, 2006 10:05 pm

pt paź 21, 2005 8:00 pm

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Jeśli gracze sami mają pomysły, co robić, przygoda ani pomysły dla MG nie są specjalnie potrzebne.


Ależ są! Z tymże w tym akurat przypadku potrzeba ich zazwyczaj kilku. Posługując się obrazowym porównaniem moje sesje można porównać do gry w Fallouta. Masz pewne terytorium - duże zazwyczaj - na którego terenie mieszka X istot, jest Y miejsc i Z wątków związanych z tymi istotami/miejscami. Gracze podczas swoich wojaży tak jakw cRPG napoczynają pewną ilość wątków (w kolejności określanej przez siebie i/lub okoliczności, konsekwencje swoich działań), poznają pewną ilość istot i miejsc, ale w przeciwieństwie do gry komputerowej - kampanii nigdy nie "przechodzą". Dlaczego? Ano dlatego, ze "kampania" to cykl przygód Bohaterów, którzy o ile nie zginą (albo zrezygnują) o tyle mogą uczestniczyć w nich dalej. Ponadto kampania nie jest sterowana przygotowanym zawczasu algorytmem. A raczej jest, tyle że ów algorytm jest luźny i plastyczny - czyli "żywy".

<!--QuoteBegin-Andre+-->
Andre pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ja niestety trafiam zwykle na graczy, którzy czekają "aż coś się zacznie dziać".


Bywa i tak. Wtedy trzeba się wspomagać kilkoma trikami. Byle nie nachalnie.
Pozdrawiam.
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

czw paź 27, 2005 2:14 am

Z prawdziw± przyjemno¶ci± spieszê poinformowaæ, i¿ projekt P³yw zyska³ patronat <br />portalu Wrota Wyobra¼ni<br />W zwi±zku z tym forum P³ywu zostaje przeniesione (dotychczasowe forum zosta³o zamkniête). <br />Przepraszamy za zwi±zane z tym niedogodno¶ci.<br /><br />Z poszanowaniem<br /><br />Autorzy P³ywu
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

czw lut 09, 2006 6:42 pm

Z powodu długiego okresu odłączenia forum D&D, publikuję razem powstałe w międzyczasie 3 odcinki bloga:<br /><br />Spotykamy się znów po długiej przerwie. W ciągu ostatnich sześciu tygodni wydarzyło się bardzo wiele - dość niespodziewanie postanowiłem wyjechać do Anglii na 3,5 miesiąca - i dopiąłem swego. Jestem znów razem z Artis i, nie powiem, mam sporo czasu na opracowywanie mojego wymarzonego settingu. Jednakże dopiero w tym tygodniu doczekaliśmy się stałego łącza i mogę wreszcie bez stresu przekraczać Wrota Wyobraźni. <br />Tak więc prace nad Pływem trwają intensywnie, znajomi nękają mnie pytaniami, pora zdać sprawę ze swych uczynków. Co mamy aktualnie na tapecie?<br /><br /> => Przenosiny strony - jako że nie chciałem płacić za sieć podczas mojej nieobecności, lada dzień dotychczasowa strona Pływu przejdzie do historii. Od dziś działamy pod adresem<br />http://plyw.wrota.com.pl/<br />Z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować Ghostowi, który od ręki załatwił mi miejsce na serwerze Wrót oraz Eldarionowi - za pośrednictwo. Chwała Wam za to, że zawsze można na Was polegać. Z tej okazji odświeżyłem nieco zawartość strony. Niestety, nie mam już dłużej dostępu do dotychczasowego serwera, nie mogę zatem zaktualizować ani usunąć niczego spod poprzedniego adresu do czasu, póki mój provider nie zamknie mi konta. Przez jakiś czas zatem stara strona będzie jeszcze straszyć po sieci.<br /><br /> => Mapa fizyczna została wzbogacona o nazwy regionów. W ciągu dwóch dni nowa strona wystartuje pod nowym adresem i nowa wersja mapy zagości w dziale Grafiki, oczekując Waszych opinii.<br /><br /> => Od dwóch tygodni pracuję nad złożeniem roboczej wersji tworzenia postaci. Składa się na niego szereg etapów i opisy wszelkich cech. Na razie jest ich malutko, ale cała struktura już się wykrystalizowała. Prawdopodobnie gracz tworząc postać będzie miał przed sobą 8 etapów, które póki co przedstawiają się następująco:<br /><br />1. Wybór regionu/regionów znanych postaci i cech regionalnych <br />2. Ustalenie względnego poziomu Atrybutów <br />3. Wybór rasy i cech rasowych <br />4 .Wybór kultury i cech kulturowych<br />5. Wybór klasy społecznej i cech zawodowych oraz ustalenie poziomu umiejętności <br />6. Chwila namysłu nad cechami charakteru <br />7. Powiązania<br />8. Wykończenia, cechy pochodne, wyposażenie<br /><br /> => Na bazie mapy fizycznej wykonałem kilka mapek pomocniczych - wysokość bezwzględna terenu, rodzaj szaty roślinnej, dostępność wody i centra cywilizacji zostały rozrysowane na osobnych arkuszach. Wkrótce mapki te także trafią na stronę.<br /><br /> => Powstaje mapka polityczna, ukazująca zarysy poszczególnych prowincji na kontynencie Esgal, stopniowo dopracowuję historię rasy ludzi. <br /><br /> => Planuję poprowadzić kampanię gry strategicznej, która opowiadać będzie o wczesnem etapie historii cywilizacji ludzi. Każdy gracz kontrolować będzie swój naród (dostępne będą jedynie ludzkie narody), zawierał sojusze, handlował i toczył wojny za pośrednictwem naszego forum. Wszystkie dostępne nacje zostały zarezerwowane w dwa dni! Aby rzucić okiem na ich poczynania, zapraszam do działu świata, temat :)Homogenesis . Obecnie trwają przygotowania, właściwa rozgrywka rozpocznie się około marca.<br /><br />---kolejny odcinek---<br /><br />=> Przychodzi pora, gdy trzeba coś napisać. Tak i ja, dużo szkicując planów, mażąc w zeszytach i kłócąc się na forum, postanowiłem nieco przystopować - i zacząłem pisać podręcznik.<br />Na razie wrzucam do niego wszystko, jeden, wielki podręcznik z opisem wszystkich regionów, ras, konwencji. Ze wstępem, stronicą o tym, czym jest RPG w ogóle a w szczególności, jakie jest RPG Pływ. Takie pisanie pozwala mi lepiej zorganizować materiał. Od razu widzę, gdzie są dziury i tworzę sobie "workspace", na którym wygodnie układa się materiały. Jeśli dalej będzie mi szło równie dobrze, za dziewięć miesięcy urodzi się pierwsza wersja całości Pływu – jeszcze z ubogimi, nierównymi i fragmentarycznymi opisami, ale już grywalna. Nadejdzie czas beta-testów... ach, miło jest pomarzyć.<br />Powstała struktura rozdziałów i, niemal gotowa, struktura podrozdziałów. A choć zabawnie to wygląda, bo większość z kilkudziesięciu stron zaczyna się od nagłówka i świeci dalej pustką, przecież niektóre poczęły się już wypełniać. Jeśli wena dopisze mi nadzwyczajnie, a świat rozbuduje się do tak mrocznej i obcej postaci, jaką sobie wymarzyłem, materiał zostanie podzielony między osobne podręczniki źródłowe. Ale za wcześnie, by decydować się na taki czy inny podział. Na razie, wszystko leci jednym ciągiem, okazjonalnie (w opisach i historii) umieszczam różne wersje treści dla różnych cywilizacji.<br />Od miesiąca piszę zatem treść podręcznika, formatuję akapity, staram się przywołać, co dobrego odnalazłem w układzie znanych mi podręczników, aby treść była czytelnie podana i wygodna w użyciu.<br /><br /> => Jako że ideę implementacji d20 do Pływu zawiesiłem na kołku, poczułem potrzebę stworzenia alternatywy. Wspominałem już o zmianie we współczynnikach, kolej przyszła na umiejętności, z którymi będę się pewnie borykał jeszcze przez wiele tygodni. Dalej, jednym ciągiem lecą w osobnym pliku cechy możliwe do zdobycia lub przypisane różnym rasom i kulturom, każda opatrzona stosownym do swej mocy kosztem. Ciekaw jestem, czy cokolwiek z tych cyferek ostanie się po beta-testach.<br /><br /> => Podczas pisania podręcznika nieuchronnie dotarłem do podrozdziału Walka, i tu muszę się pochwalić – w trzy dni stworzyłem projekt systemu obrażeń, który zdaje się działać dokładnie tak, jak chciałem :) Jeśli znajdą się osoby chętne do przetestowania go, mój e-mail jest zawsze do Waszej dyspozycji.<br /><br /> => Ruszył projekt symulacji rozwoju ludzkich społeczeństw pod kryptonimem Homogenesis. Gracze znaleźli się nad podziw szybko, teraz tylko czekam na ostateczny input z ich strony i sugestie, od marca zaczniemy się bawić w budowanie osiedli, wycinanie lasów i wdrażanie genialnych odkryć w życie.<br /><br />A z najnowszych wieści? Pokrótce:<br /><br />=> Dostałem kontakt do dwójki rysowników. Oby ich sumienność dorównała kunsztowi artystycznemu – jeśli tak się stanie, z pewnością jeszcze przed wakacjami będziemy mogli się pochwalić pierwszymi ilustracjami z prawdziwego zdarzenia.<br /><br />=> Ustaliliśmy datę rozpoczęcia kampanii Homogenesis na 18 lutego. Wcześniej, niż początkowo planowałem. Ale gdy wcześniej zaczniemy, to i szybciej skończymy. Mam nadzieję, że projekt ten pozwoli rozwinąć się i poszerzyć historii ludzkiej rasy przez te 30 wieków do czasu powstania cesarstwa.<br /><br />=> Testujemy system obrażeń. Na razie jeden cios = jedna postać okaleczona. Idziemy w dobrym kierunku :wink: Przy okazji powstała tabelka broni oraz pancerzy oraz nieco wytycznych do systemu walki, jednak na razie nic konkretnego, czym można by się pochwalić.<br /><br />=> Powstaje artykuł o mechanice - zbiorcza prezentacja rozwiązań, które są obecnie udoskonalane. W ciągu tygodnia ma szanse ujrzeć światło dzienne.
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

pt lut 17, 2006 8:41 pm

Ani siê nie obejrzeli¶my, a serwer Wrót pad³ i zosta³ z miejsca wskrzeszony. Chwa³a potê¿nym klerykom, którzy nawet wskrzeszenie serwera potrafi± rzucaæ jako czar spontaniczny :wink:<br />A na serio - wielkie brawa dla Szefów. Ju¿ my¶la³em, ¿e forum bêdzie nieczynne przez szereg dni, a mo¿e i na zawsze stracone... z tym wiêksz± rado¶ci± i motywacj± do pracy przysiad³em dzi¶ nad aktualizacj± strony P³ywu... oto efekty:<br /><br />=> Na stronê, do dzia³u HISTORIA trafi³ pierwszy artyku³ o mechanice P³ywu, traktuj±cy przede wszystkim o sposobie opisu postaci, a wiêc cechach. T³umaczê konieczno¶æ zmiany wspó³czynników i sposobu rozwoju postaci w stosunku do mechaniki d20, z któr± obecnie P³yw ma ju¿ niewiele wspólnego (choæ nadal upieram siê, ¿e gracze D&D nie bêd± mieæ problemu w przesiadce na ten system - s³owo!).<br /><br />=> W dziale GALERIA zamie¶ci³em obiecywane od nowego roku tematyczne mapki kontynentu Esgal – dziêki temu mo¿ecie sobie prze¶ledziæ, którym terenom grozi susza, którym powód¼, gdzie która cywilizacja posiada³a silne wp³ywy nim cesarstwo przyby³o i ¶cisnê³o wszystko sw± pancern± rêkawic±, jakie s± wysoko¶ci bezwzglêdne poszczególnych obszarów oraz generalne co gdzie ro¶nie (prócz goblinów, one rosn±, jak wiadomo, wszêdzie – niczym pokrzywy :wink: ).<br /><br /> => Wreszcie poprawi³em i nie wstydzê siê zaprezentowaæ na stronie g³ównej Trailer P³ywu, spisywany skrupulatnie wg wytycznych cz³owieka sk±din±d znajomego mi, a wielce oddanego sprawie forum D&D – niejakiego Hekatonpsychosa. Mam nadziejê, ¿e gdy czas przyjdzie i trailer wype³ni siê jeszcze bardziej tre¶ci±, nie bêdê musia³ wstydziæ siê zaprezentowaæ nim P³yw nawet najbardziej zatwardzia³ym DeDekowcom :wink:<br /><br />Z innych dobrych wie¶ci:<br /><br />=> Dwójka rysowników ju¿ zaciekle pracuje nad zleconymi obrazami, z dwójk± dalszych rozwa¿amy tematykê kolejnych prac. Oznacza to, ¿e najpewniej ju¿ w przysz³ym miesi±cu P³yw bêdzie siê móg³ pochwaliæ pierwszymi, mam nadziejê wyczesanymi w kosmos, rysunkami.<br />Nie omieszkam pochwaliæ siê nimi na stronie!<br /><br />=> Kampania "Homogenesis", zapiêta niemal¿e na ostatni guzik, rusza w t± niedzielê. Kontakt z wszystkimi graczami potwierdzony, oby wynik³o z tego wiele dobrych pomys³ów i miêcha na historiê rasy ludzkiej.<br /><br />=> Powoli, powoli tworzy siê artyku³ o P³ywie jako grze Dark Fantasy – jaki to klimat, czemu w ogóle Dark i co przez to okre¶lenie rozumiemy. Owoc licznych przemy¶leñ, dyskusji na forum i esencja tego, czym chcia³bym P³yw uczyniæ. Porz±dny kawa³ tekstu, jak przysta³o na jublileuszowy, dziesi±ty artyku³ na stronie. Postaram siê zamie¶ciæ go do koñca marca.<br /><br />Uff, a¿ klawiatura mi siê zagrza³a. To chyba najd³u¿szy (i najobfitszy dot±d) odcinek bloga. Idê po colê. Z lodem. <br />
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

śr mar 08, 2006 5:18 pm

Co¶ siê koñczy, co¶ siê zaczyna - zgodnie z t± ¶wiat³± maksym± koñczê forumowy Blog P³ywu i przenoszê siê na blog z prawdziwego zdarzenia. <br />Z tej okazji pragniemy podziêkowaæ za uwagê wszystkim dotychczasowym czytelnikom i zapraszamy na now± ods³onê wie¶ci, które teraz planujemy aktualizowaæ jeszcze czê¶ciej.<br />Przy okazji strona g³ówna zmieni³a nieco swój wygl±d... mamy nadziejê, ¿e i Wam siê spodoba :) <br /><br />Nowy blog dostêpny jest bezpo¶rednio z menu strony.<br /><br />Niniejszy temat pozostawmy do ewentualnych lu¼nych rozmów o planach wzglêdem P³ywu. Z pewno¶ci± odpowiemy na ka¿de Wasze pytanie.<br /><br />Autorzy P³ywu <br />
 
Andre__
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 109
Rejestracja: pt gru 20, 2002 7:55 pm

czw lis 23, 2006 7:16 pm

Zapraszam wszystkich Mistrzów Gry do beta-testów systemu P³yw. Wiêcej szczegó³ów znajdziecie na g³ównej stronie projektu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości