Z powodu długiego okresu odłączenia forum D&D, publikuję razem powstałe w międzyczasie 3 odcinki bloga:<br /><br />Spotykamy się znów po długiej przerwie. W ciągu ostatnich sześciu tygodni wydarzyło się bardzo wiele - dość niespodziewanie postanowiłem wyjechać do Anglii na 3,5 miesiąca - i dopiąłem swego. Jestem znów razem z Artis i, nie powiem, mam sporo czasu na opracowywanie mojego wymarzonego settingu. Jednakże dopiero w tym tygodniu doczekaliśmy się stałego łącza i mogę wreszcie bez stresu przekraczać Wrota Wyobraźni. <br />Tak więc prace nad Pływem trwają intensywnie, znajomi nękają mnie pytaniami, pora zdać sprawę ze swych uczynków. Co mamy aktualnie na tapecie?<br /><br /> => Przenosiny strony - jako że nie chciałem płacić za sieć podczas mojej nieobecności, lada dzień dotychczasowa strona Pływu przejdzie do historii. Od dziś działamy pod adresem<br />
http://plyw.wrota.com.pl/<br />Z tego miejsca chciałbym gorąco podziękować Ghostowi, który od ręki załatwił mi miejsce na serwerze Wrót oraz Eldarionowi - za pośrednictwo. Chwała Wam za to, że zawsze można na Was polegać. Z tej okazji odświeżyłem nieco zawartość strony. Niestety, nie mam już dłużej dostępu do dotychczasowego serwera, nie mogę zatem zaktualizować ani usunąć niczego spod poprzedniego adresu do czasu, póki mój provider nie zamknie mi konta. Przez jakiś czas zatem stara strona będzie jeszcze straszyć po sieci.<br /><br /> => Mapa fizyczna została wzbogacona o nazwy regionów. W ciągu dwóch dni nowa strona wystartuje pod nowym adresem i nowa wersja mapy zagości w dziale Grafiki, oczekując Waszych opinii.<br /><br /> => Od dwóch tygodni pracuję nad złożeniem roboczej wersji tworzenia postaci. Składa się na niego szereg etapów i opisy wszelkich cech. Na razie jest ich malutko, ale cała struktura już się wykrystalizowała. Prawdopodobnie gracz tworząc postać będzie miał przed sobą 8 etapów, które póki co przedstawiają się następująco:<br /><br />1. Wybór regionu/regionów znanych postaci i cech regionalnych <br />2. Ustalenie względnego poziomu Atrybutów <br />3. Wybór rasy i cech rasowych <br />4 .Wybór kultury i cech kulturowych<br />5. Wybór klasy społecznej i cech zawodowych oraz ustalenie poziomu umiejętności <br />6. Chwila namysłu nad cechami charakteru <br />7. Powiązania<br />8. Wykończenia, cechy pochodne, wyposażenie<br /><br /> => Na bazie mapy fizycznej wykonałem kilka mapek pomocniczych - wysokość bezwzględna terenu, rodzaj szaty roślinnej, dostępność wody i centra cywilizacji zostały rozrysowane na osobnych arkuszach. Wkrótce mapki te także trafią na stronę.<br /><br /> => Powstaje mapka polityczna, ukazująca zarysy poszczególnych prowincji na kontynencie Esgal, stopniowo dopracowuję historię rasy ludzi. <br /><br /> => Planuję poprowadzić kampanię gry strategicznej, która opowiadać będzie o wczesnem etapie historii cywilizacji ludzi. Każdy gracz kontrolować będzie swój naród (dostępne będą jedynie ludzkie narody), zawierał sojusze, handlował i toczył wojny za pośrednictwem naszego forum. Wszystkie dostępne nacje zostały zarezerwowane w dwa dni! Aby rzucić okiem na ich poczynania, zapraszam do działu świata, temat
Homogenesis . Obecnie trwają przygotowania, właściwa rozgrywka rozpocznie się około marca.<br /><br />---kolejny odcinek---<br /><br />=> Przychodzi pora, gdy trzeba coś napisać. Tak i ja, dużo szkicując planów, mażąc w zeszytach i kłócąc się na forum, postanowiłem nieco przystopować - i zacząłem pisać podręcznik.<br />Na razie wrzucam do niego wszystko, jeden, wielki podręcznik z opisem wszystkich regionów, ras, konwencji. Ze wstępem, stronicą o tym, czym jest RPG w ogóle a w szczególności, jakie jest RPG Pływ. Takie pisanie pozwala mi lepiej zorganizować materiał. Od razu widzę, gdzie są dziury i tworzę sobie "workspace", na którym wygodnie układa się materiały. Jeśli dalej będzie mi szło równie dobrze, za dziewięć miesięcy urodzi się pierwsza wersja całości Pływu – jeszcze z ubogimi, nierównymi i fragmentarycznymi opisami, ale już grywalna. Nadejdzie czas beta-testów... ach, miło jest pomarzyć.<br />Powstała struktura rozdziałów i, niemal gotowa, struktura podrozdziałów. A choć zabawnie to wygląda, bo większość z kilkudziesięciu stron zaczyna się od nagłówka i świeci dalej pustką, przecież niektóre poczęły się już wypełniać. Jeśli wena dopisze mi nadzwyczajnie, a świat rozbuduje się do tak mrocznej i obcej postaci, jaką sobie wymarzyłem, materiał zostanie podzielony między osobne podręczniki źródłowe. Ale za wcześnie, by decydować się na taki czy inny podział. Na razie, wszystko leci jednym ciągiem, okazjonalnie (w opisach i historii) umieszczam różne wersje treści dla różnych cywilizacji.<br />Od miesiąca piszę zatem treść podręcznika, formatuję akapity, staram się przywołać, co dobrego odnalazłem w układzie znanych mi podręczników, aby treść była czytelnie podana i wygodna w użyciu.<br /><br /> => Jako że ideę implementacji d20 do Pływu zawiesiłem na kołku, poczułem potrzebę stworzenia alternatywy. Wspominałem już o zmianie we współczynnikach, kolej przyszła na umiejętności, z którymi będę się pewnie borykał jeszcze przez wiele tygodni. Dalej, jednym ciągiem lecą w osobnym pliku cechy możliwe do zdobycia lub przypisane różnym rasom i kulturom, każda opatrzona stosownym do swej mocy kosztem. Ciekaw jestem, czy cokolwiek z tych cyferek ostanie się po beta-testach.<br /><br /> => Podczas pisania podręcznika nieuchronnie dotarłem do podrozdziału Walka, i tu muszę się pochwalić – w trzy dni stworzyłem projekt systemu obrażeń, który zdaje się działać dokładnie tak, jak chciałem
Jeśli znajdą się osoby chętne do przetestowania go, mój e-mail jest zawsze do Waszej dyspozycji.<br /><br /> => Ruszył projekt symulacji rozwoju ludzkich społeczeństw pod kryptonimem Homogenesis. Gracze znaleźli się nad podziw szybko, teraz tylko czekam na ostateczny input z ich strony i sugestie, od marca zaczniemy się bawić w budowanie osiedli, wycinanie lasów i wdrażanie genialnych odkryć w życie.<br /><br />A z najnowszych wieści? Pokrótce:<br /><br />=> Dostałem kontakt do dwójki rysowników. Oby ich sumienność dorównała kunsztowi artystycznemu – jeśli tak się stanie, z pewnością jeszcze przed wakacjami będziemy mogli się pochwalić pierwszymi ilustracjami z prawdziwego zdarzenia.<br /><br />=> Ustaliliśmy datę rozpoczęcia kampanii Homogenesis na 18 lutego. Wcześniej, niż początkowo planowałem. Ale gdy wcześniej zaczniemy, to i szybciej skończymy. Mam nadzieję, że projekt ten pozwoli rozwinąć się i poszerzyć historii ludzkiej rasy przez te 30 wieków do czasu powstania cesarstwa.<br /><br />=> Testujemy system obrażeń. Na razie jeden cios = jedna postać okaleczona. Idziemy w dobrym kierunku
Przy okazji powstała tabelka broni oraz pancerzy oraz nieco wytycznych do systemu walki, jednak na razie nic konkretnego, czym można by się pochwalić.<br /><br />=> Powstaje artykuł o mechanice - zbiorcza prezentacja rozwiązań, które są obecnie udoskonalane. W ciągu tygodnia ma szanse ujrzeć światło dzienne.