[quote=Al-Sufi]w
tym temacie pojawi³o siê dla mnie co¶ niejasnego..
1. Moce psioniczne podlegaj± tym samym ograniczeniom co czary (czyli te z natury z³e wymuszaj± testy Potêpienia, a te oparte na podró¿owaniu s± tak samo ograniczone jak czary).
Na czym polegaj± owe testy potêpienia? Domy¶lam siê kiedy siê je stosuje, ale jak bardzo musz± byæ to z³e uczynki graczy by taki test wykonaæ? Jakie s± kwestie je¶li siê nie uda taki test? Kl±twa?[/quote]
Pe³na mechanika Potêpienia nie jest OGLowa, wiêc zajmê siê ogólnikami:
1. Ka¿dy czar z deskrypotrem [Evil] oraz ze szko³y nekromancji maj± % szans± na zwrócenie uwagi Mrocznych Potêg.
2. Czary u¿ywane w z³ych zamiarach s± tak¿e obarczone dodatkowym ryzykiem.
3. Zazwyczaj szansa % Potêpienia jest kumulatywna.
4. Czê¶æmechaniki Potêpienia jest uznaniowa ze wzglêdu na ró¿nice kulturowe wynikaj±ce z ró¿nic w kulturach domen.
5. Nieudany test Potêpienia przyci±ga uwagê Mrocznych Potêg, które obdarzaj± dan± osobê "darem". Dary s± kumulatywne i ostatecznie mog± doprowadziæ do stania siê Mrocznym W³adc± w³asnej domeny. Dary najcze¶ciej oparte s± na przemianie w z³± istotê i stopniowe zyskiwanie jej zdolno¶ci (nie jest to jednak regu³a - s± Mroczni W³adcy nie opraci na potworach a "jedynie" z nadnaturalnymi zdolno¶ciami wyró¿niaj±cymi ich spomiêdzy typowych przedstawicieli danej rasy i klasy).
6. "Dary" s± zawsze obci±¿one kl±tw±.