Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Al-Sufi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:23 pm

Magia i jej cena

sob wrz 24, 2005 9:13 pm

w tym temacie pojawiło się dla mnie coś niejasnego..

1. Moce psioniczne podlegają tym samym ograniczeniom co czary (czyli te z natury złe wymuszają testy Potępienia, a te oparte na podróżowaniu są tak samo ograniczone jak czary).


Na czym polegają owe testy potępienia? Domyślam się kiedy się je stosuje, ale jak bardzo muszą być to złe uczynki graczy by taki test wykonać? Jakie są kwestie jeśli się nie uda taki test? Klątwa?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

Re: Magia i jej cena

sob wrz 24, 2005 10:10 pm

[quote=Al-Sufi]w tym temacie pojawi³o siê dla mnie co¶ niejasnego..

1. Moce psioniczne podlegaj± tym samym ograniczeniom co czary (czyli te z natury z³e wymuszaj± testy Potêpienia, a te oparte na podró¿owaniu s± tak samo ograniczone jak czary).


Na czym polegaj± owe testy potêpienia? Domy¶lam siê kiedy siê je stosuje, ale jak bardzo musz± byæ to z³e uczynki graczy by taki test wykonaæ? Jakie s± kwestie je¶li siê nie uda taki test? Kl±twa?[/quote]
Pe³na mechanika Potêpienia nie jest OGLowa, wiêc zajmê siê ogólnikami:
1. Ka¿dy czar z deskrypotrem [Evil] oraz ze szko³y nekromancji maj± % szans± na zwrócenie uwagi Mrocznych Potêg.
2. Czary u¿ywane w z³ych zamiarach s± tak¿e obarczone dodatkowym ryzykiem.
3. Zazwyczaj szansa % Potêpienia jest kumulatywna.
4. Czê¶æmechaniki Potêpienia jest uznaniowa ze wzglêdu na ró¿nice kulturowe wynikaj±ce z ró¿nic w kulturach domen.
5. Nieudany test Potêpienia przyci±ga uwagê Mrocznych Potêg, które obdarzaj± dan± osobê "darem". Dary s± kumulatywne i ostatecznie mog± doprowadziæ do stania siê Mrocznym W³adc± w³asnej domeny. Dary najcze¶ciej oparte s± na przemianie w z³± istotê i stopniowe zyskiwanie jej zdolno¶ci (nie jest to jednak regu³a - s± Mroczni W³adcy nie opraci na potworach a "jedynie" z nadnaturalnymi zdolno¶ciami wyró¿niaj±cymi ich spomiêdzy typowych przedstawicieli danej rasy i klasy).
6. "Dary" s± zawsze obci±¿one kl±tw±.
 
Ymir__
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 396
Rejestracja: czw wrz 09, 2004 8:15 pm

sob wrz 24, 2005 10:21 pm

ostatecznie mog± doprowadziæ do stania siê Mrocznym W³adc±


A co jezeli dana domena ma juz swojego Darklorda?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz wrz 25, 2005 6:44 am

<!--QuoteBegin-Ymir+-->
Ymir pisze:
<!--QuoteEBegin-->
ostatecznie mog± doprowadziæ do stania siê Mrocznym W³adc±


A co jezeli dana domena ma juz swojego Darklorda?

W takim przypadku Mg³y "porywaj±" delikwenta i tworz± mu now± krainê (najczê¶ciej Wyspê lub Domenê "Kieszonkow±" - po³±czenie z Centrum lub Skupiskiem jest mo¿liwe w przypadkach wielkiego z³a lub fabularnej zasadno¶ci).
 
Awatar użytkownika
Al-Sufi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:23 pm

ndz wrz 25, 2005 9:16 am

Ymir, uprzedziłeś moje pytanie :wink:

Darklordzie te ogólniki przybliżyły mi to pojęcie. Nie do końca zrozumiałem jak szaną %. Proszę powiedz jeszcze, gdzie to jest rozpisane.

Zazwyczaj szansa % Potępienia jest kumulatywna

Ok, ale z czym się łączy?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

ndz wrz 25, 2005 10:54 am

<!--QuoteBegin-Al-Sufi+-->
Al-Sufi pisze:
<!--QuoteEBegin-->Ymir, uprzedzi³e¶ moje pytanie :wink:  

Darklordzie te ogólniki przybli¿y³y mi to pojêcie. Nie do koñca zrozumia³em jak szan± %. Proszê powiedz jeszcze, gdzie to jest rozpisane.

Zazwyczaj szansa % Potêpienia jest kumulatywna

Ok, ale z czym siê ³±czy?

Dla 3.5 znajdziesz to w Ravenloft Player's Handbook na stronach 95-100 [Power Checks] i 101-104 [the Path of Corruption] (¶cie¿ka potêpienia). Do 3.0 w podstawce do Ravenloftu (mogê podaæ strony je¶li to potrzebne).

W czasie wykonywania aktu "godnego Potêpienia" okre¶la siê wedle wytycznych szansê %, a nastêpnie rzuca siê k% - je¶li wynik na ko¶ci jest powy¿ej tej warto¶ci, to Mroczne Potêgi nie zwróci³y uwagi. je¶li jednak mie¶ci³a siê w danej warto¶ci, to postaæ podlega zasadom Potêpienia.

Kumulacja polega na tym, ¿e np. jednocze¶nie rzuca siê czar [Z³o] i ze szko³y Nekromacji, to podwaja w sumie % w te¶cie Potêpienia.

I jeszcze ma³y przyk³ad:
Nekromanta Joseph rzuca create greater undead. Powoduje to test Potêpienia o warto¶ci 8%+8%=16% => Test k%: wynik 01-16 - zwrócenie uwagi Mrocznych Potêg, 17-100 - "bezpieczny"
 
Awatar użytkownika
Al-Sufi
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 226
Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:23 pm

czw lut 16, 2006 3:22 pm

W Ravenloft PHB v.3.5 Core Campaign Setting przy opisie druida na stronie 47 zabrakło jak dla mnie komentarza Spells przy Alterd Class Features. Czy to jest zamierzone, że czary druida działają normalnie? Bo chyba wciąż podlega zmianom opisanym przy rozdziale poświęconym magii, jak np. transmutacja? Jak to jest z tym druidem?
 
Darklord
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 9630
Rejestracja: sob lis 15, 2003 2:03 pm

pt lut 17, 2006 8:38 pm

<!--quoteo(post=260512:date=Feb 16 2006, 03:22 PM:name=Al-Sufi)-->
Al-Sufi pisze:
<!--quotec--><br />W Ravenloft PHB v.3.5 Core Campaign Setting przy opisie druida na stronie 47 zabrak³o jak dla mnie komentarza Spells przy Alterd Class Features. Czy to jest zamierzone, ¿e czary druida dzia³aj± normalnie? Bo chyba wci±¿ podlega zmianom opisanym przy rozdziale po¶wiêconym magii, jak np. transmutacja? Jak to jest z tym druidem?<br />
<br />"Zwyczajnie" zapomniano o czarach. Podlegaj± tym samym ograniczeniom co pozostali czaruj±cy.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość