No, czas na pomaganie:<br /><br />Wariant pierwszy, decydujesz siê na Beduina z jakiego¶ obszaru, z jakiego takowi pochodz±. Cech± charakterystyczn± Beduinów, jak i wielu innych koczowników, jest pojêcie: byd³o/wielb³±dy i kozy=bogactwo, wszystko licz± w ¿ywym inwentarzu, ca³e ich ¿ycie to prowadzenie stad z wodopojów na pastwiska i z powrotem. Radzê daæ mu poziom, dwa w klasie tropiciela i wzi±æ rangi w je¼dziectwie oraz tajnikach dziczy.<br />Beduini uznaj± ¶wiêto¶æ domowego ogniska i w³asno¶ci osobistej, natomiast nie uznaj± granic pañstwowych, w dodatku s± wrêcz apolityczni. Wyznaj± przewa¿nie swoje pierwotne wierzenia, które sami wykszta³cili, nawrócenie ich to kwestia wielu pokoleñ.<br />Beduin ma w sobie spokój i zaciêto¶æ, cz³owieka, który jest zdany kompletnie na siebie. Charakter: ka¿dy neutralny, równowaga, to jego g³ówna cecha, jest te¿ honorowy, co nie znaczy, ¿e praworz±dny.<br /><br />Wariant drugi, chcesz jednak zagraæ Caliminshytê. Tych ludzi interesuje bogactwo i status, jest to ich cel ¿yciowy, zdobyæ uznanie. C. to, ze wzglêdu na po³o¿enie geograficzne, zazwyczaj kupcy, wiêc d±¿enie po trupach do celu jest tam raczej na porz±dku dziennym. Ludzie to te¿ towar, przy tym oznaka statusu spo³ecznego, tak jak klejnoty i jedwab. Radzê dodaæ poziom, dwa w ³otrzyku, bardzie albo szlachcicu, rangi: blefowanie, szacowanie, wyczuwanie motywów i perswazja.<br />Charakterystyczn± cech± Caliminshañskiego wojownika, to buta, szczególnie u bogatego. Ich mentalno¶æ jest podobna do XVI wiecznego polskiego szlachcica z pewnymi ró¿nicami, mieszczanin, nie ziemianin (s± wyj±tki), kupiec, nie gospodarz.<br />Charakter:, ka¿dy praworz±dny, ale nie koniecznie honorowy, to butni pieniacze, zawistni chciwcy, snoby i konformi¶ci.<br /><br />To oczywi¶cie stereotypowe modele grywanych wojowników, w dodatku wykoncypowane przeze mnie, wiêc nie koniecznie tak ich sobie wyobra¿a Greenwood i przyjaciele.