Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Malavon Despana
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 77
Rejestracja: pn sie 22, 2005 3:30 pm

pt wrz 15, 2006 2:27 pm

Gniew Malavona <br /><br />Wywoływanie [zło, wpływający na umysł] <br />Czar/Zak 6 <br />Komponenty: W, S, M <br />Czas rzucania: 1 akcja <br />Obszar: Rozprysk od rzucającego o promieniu 15m+1.5/poziom <br />Czas trwania: chwilowy <br />Rzut obronny: Refleks neguje połowę, Siła woli neguje całkowicie Emocje(oddzielnie dla każdej Emocji)<br /> OC: tak <br /><br />Zaklęcie to stworzył zaginiony przed kilkoma laty drowi arcymag Malavon z domu Despana, podczas badań nad negatywnymi uczuciami. Za sprawą tego zaklęcia, rzucający wpada w straszliwy gniew i potęguje siłę swojej nienawiści do wrogów. W jednej od niego chwili odchodzą we wszystkich w polu działania kierunkach fale czarnej, trzeczczącej, negatywnej energii, która zadaje 1k6 obrażeń/poziom (max 15k6) od negatywnej energii. Ponadto, każde stworzenie zostaje poddane efektowi działania zaklęcia Emocja: strach i Emocja: rozpacz. <br /><br />Komponent materialny: Okopcony kawałek mithrilu w kształcie kolca.
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

pt wrz 15, 2006 6:17 pm

Przeci±¿enie Newtona<br />Transmutacja [Moc] [Ziemia]<br />Poziom: Czar/Zak 5<br />Komponenty: W, S, K<br />Czas rzucania: 1 akcja<br />Obszar: Okr±g (7,5m + 1,5m/2 poziomy) z tob± w ¶rodku<br />Efekt: Promieñ szeroki na 1,5 m, wystrzeliwuj±cy z ziemi w górê na 15m<br />Cel: Jedna istota lub miejsce gdziekolwiek w zasiêgu czaru<br />Czas trwania: 2 rundy/poziom<br />Rzut obronny: Zobacz w opisie<br /><br />Wokó³ maga i z ziemi rozbrzmiewa magnetyczne buczenie, pod³o¿e wokó³ ciebie zaczyna dr¿eæ. Nagle czujesz silne szarpniêcie, grzbiet ugina ci siê pod w³asnym ciê¿arem, a twój miecz staje siê zbyt ciê¿ki by go unie¶æ...<br /><br />W dowolnym wybranym przez ciebie miejscu, w zasiêgu czaru pojawia siê kolumna spotêgowanej grawitacji siêgaj±ca 15 metrów wzwy¿, zawsze musi ona byæ przytwierdzona do pod³o¿a i nie jest w stanie przekroczyæ obszaru dzia³ania czaru. Mo¿esz j± kontrolowaæ (Kierujesz ni± - akcja darmowa), w ka¿dej rundzie zmieniaj±c jej po³o¿enie, jeste¶ te¿ w stanie zamkn±æ j± na dowolnym przedmiocie lub podmiocie, aby pod±¿a³a ona za nim w jego akcji ruchu, o ile jest to krok 1,5 m lub, gdy szybko¶æ podmiotu nie przekracza 18m (12, je¿eli biegnie). Je¿eli kolumna jest ju¿ nacelowana, to dzia³a w obrêbie czaru doganiaj±c podmiot w rundzie czaruj±cego niezale¿nie od tego, czy ten mo¿e go namierzyæ.<br /> Istota, która znajduje siê w zasiêgu czaru cierpi na karê -4 do si³y oraz musi mu siê udaæ test na Wytrwa³o¶æ aby unikn±æ efektu analogicznego do Spowolnienia. Zwrotno¶æ istot lataj±cych spada o kategoriê, je¿eli ich zwrotno¶æ jest Kiepska, to nie bêd± w stanie wystartowaæ, je¿eli ju¿ lec± to w nastêpnej rundzie bêd± musia³y wyl±dowaæ albo zaczn± spadaæ. Efekty czaru nie wynikaj± bezpo¶rednio z niego, a ze zmiany otoczenia, któr± wywo³uje, tak wiêc kary omijaj± wszelk± niepodatno¶æ i odporno¶æ na czary oraz wys±czenie Atrybutów. Wyj±tkiem s± istoty bezcielesne, które ignoruj± dzia³anie czaru. <br />Wszystko, co znajduje siê w obrêbie kolumny zwiêkrza swoj± wagê o 60% (waga X 1,6) (w obliczaniu ud¼wigu nie sumuje siê z kar± do si³y), spadanie zadaje 1,5 m/k6.<br />W otoczeniu pozbawionym grawitacji lub bêd±cej mniejsz± ni¿ 1/2 G Przeci±¿enie Newtona symuluje prawdziw± grawitacjê, kolumna nadal musi byæ przytwierdzona przynajmniej do 3 ton zwartej materii.<br />Kondensator: 0,5 kg litego, zielonego granitu.<br /><br />Do notki powy¿ej: Malvon, je¿eli czar zadaje obra¿enia od energii negatywnej, to nale¿y doszko³y nekromancji. Zmieñ energiê albo szko³ê - na Wywo³ywanie.<br /><br />Edit: Komentarze proszê, wiem, ¿e czar jest niedoskona³y- ale w miare prosty.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

pt wrz 15, 2006 9:03 pm

Malavon Despana, poziom czaru można obniżyć do czwartego Owszem, ma obrażenia nieco wyższe niż FireBall (który jest dobrym czarem porównawczym tutaj), ale jako że zadaje obrażenia od negatywnej energii to czwartopoziomowy kapłański Death Ward w pełni przed nim chroni. Ponadto będąc Mind-Affecting nie działa na niektóre istoty.<br />I faktycznie szkołą to powinna być nekromancja.
 
Awatar użytkownika
Nelix
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 426
Rejestracja: pt gru 09, 2005 8:30 am

pt wrz 15, 2006 10:29 pm

Ratel - znalazłem tutaj parę małych błędów:<br />-podmiot znajdujący się w tej kolumnie spotęgowanej grawitacji raczej nie będzie mógł biegać, najwyżej będzie w stanie chodzić i to z szybkością 1,5m na rundę<br />-warto też zaznaczyć na kogo nie będzie wpływał czar (istoty bezcielesne, cieniste itp)<br /><br />co do czaru Malavona to zgadzam się z przedmówcami, a sam mam małe pytanie: jak wielki ma być ten kawałek mithrilu (pytam bo to drogi surowiec)?
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

pt wrz 15, 2006 10:51 pm

Przechwycenie czaru<br />Odpychanie<br />Poziom: Brd 3, Czar/Zak 2, Kap 2<br />Komponenty: W, S <br />Czas rzucania: 1 akcja<br />Zasiêg: ¦redni (30 m + 3 m/poziom)<br />Cel: Jeden czar<br />Czas trwania: Chwilowy<br />Rzut obronny: ¯aden<br /><br />Dziêki temu zaklêciu mo¿na zdobyæ kontrolê nad ju¿ rzuconym czarem innego czarownika. Aby przej±æ cudze zaklêcie nale¿y je zidentyfikowaæ, namierzyæ, mieæ w li¶cie czarów swojej klasy oraz posiadaæ wymagany przez nie kondensator i zap³aciæ po³owê kosztu PD. Zdobyty mo¿e byæ tylko czar conajwy¿ej 5 poziomu o czasie trwania innym ni¿ chwilowy, innym celu ni¿ osobisty oraz obszarze nie emanuj±cym od czarownika.<br />Test przechwycenia jest identyczny do testu rozproszenia magii, czyli 1k20 + 1 na poziom czaruj±cego (maksymalnie +12), a ST 11 + poziom czaruj±cego. Je¿eli test siê powiedzie otrzymujesz wszystkie mo¿liwo¶ci poprzedniego w³a¶ciciela np. automatycznie wygrywasz test na rozproszenie, mo¿esz rozkazywaæ zdominowanym podmiotom, nieumar³ym i wezwanym potworom.
 
Awatar użytkownika
Leriel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 337
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 2:21 pm

sob wrz 16, 2006 9:20 am

Stabilizacja zaklęcia<br />Transmutacja<br />Poziom: Czar/Zak 4<br />Komponenty: W,S,M(diament lub inny przejrzysty kryształ wart co najmniej 250 SZ)<br />Czas rzucania: 3 rundy<br />Zasięg: osobisty<br />Czas trwania: do wyczrpania lub 1godz. na poziom<br /><br />Zaklęcie zostalo stworzone w jednym celu. Do walki z potworami wykorzystującymi strefy dziliej magii do ochrony przed zaklęciami. Pozwala ono na rzucanie zaklęć bez konieczności wykonywania testow (każde zaklęcie działa normalnie).Zaklęcie stabilizuje nawet czary rzucane w obrębie wypaczonych mythali. Zaklęcie nie potrafi ustabilizować innego zaklęcia "Stabilizacji zaklęcia". Stabilizacji ulegają zaklęcia rzucone bezpośrednio po rzuceniu stabilizacji, mag nie ma prawa przechować efektu.<br />Zaklęcie działa na maksymalnie 1 poziom zaklęć na poziom czarującego.
 
Steenan
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1299
Rejestracja: czw mar 04, 2004 8:58 pm

sob wrz 16, 2006 10:15 am

Przeciążenie Newtona - idea czaru dobra, ale moim zdaniem mechanika jest niepotrzebnie przekomplikowana. Można się pozbyć całego opisu związanego z kierowaniem czarem, niech działa po prostu w określonym promieniu od istoty bądź przedmiotu, na który go rzucono (tak, jak np. Cisza). Warto by też uprościć efekty działania - według mnie, efektywne zmniejszenie siły (skalujące się z rozmairem istoty - im większy stwór, tym większa kara) i spowolnienie przy jej spadku poniżej pewnego progu wystarczy.<br /><br />Przechwycenie czaru - pomysł świetny. Uważam jednak, że zaklęcie powinno być na wyraźnie wyższym poziomie, albo test poziomu czarującego powinien mieć wyższą trudność, niż przy normalnym rozpraszaniu - w przeciwnym wypadku ten czar nie daje szans żadnej postaci nastawionej na przyzywanie.<br /><br />Stabilizacja zaklęcia - dobry czar, problemy formalne. Celem nie mogą być "poziomy zaklęć", tylko raczej sam mag; nie da sie rzucić czegoś na "poziom zaklęcia", bo (najprościej mówiąc) "poziomu zaklęcia" nie wskażesz palcem. Warto by ograniczyć czas trwania, choć niekoniecznie do bardzo krótkiego (może spokojnie być rzędu 10min/poz czy 1h/poz). No i nie ma sensu pisać o rzucie obronnym, skoro ten czar i tak działa tylko na samego rzucającego...
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

sob wrz 16, 2006 10:55 am

Ratel - znalaz³em tutaj parê ma³ych b³êdów:<br />-podmiot znajduj±cy siê w tej kolumnie spotêgowanej grawitacji raczej nie bêdzie móg³ biegaæ, najwy¿ej bêdzie w stanie chodziæ i to z szybko¶ci± 1,5m na rundê<br />-warto te¿ zaznaczyæ na kogo nie bêdzie wp³ywa³ czar (istoty bezcielesne, cieniste itp)
<br />Zauwa¿, ¿e podmiot rzeczywi¶cie nie pobiegnie je¿eli nie zda testu na Wtrwa³o¶æ. 1,5 m to strasznie ma³o, zabi³oby ka¿dego zbrojnego na polu walki, jako ¿e ka¿dy móg³by mu uciec i cisn±æ w niego czarem/pociskiem.<br />Bardzo dziêkuje za wzmiankê o bezcielesnych, którzy rzeczywi¶cie powinni byæ odporni na takie efekty.
Przeci±¿enie Newtona - idea czaru dobra, ale moim zdaniem mechanika jest niepotrzebnie przekomplikowana. Mo¿na siê pozbyæ ca³ego opisu zwi±zanego z kierowaniem czarem, niech dzia³a po prostu w okre¶lonym promieniu od istoty b±d¼ przedmiotu, na który go rzucono (tak, jak np. Cisza). Warto by te¿ upro¶ciæ efekty dzia³ania - wed³ug mnie, efektywne zmniejszenie si³y (skaluj±ce siê z rozmairem istoty - im wiêkszy stwór, tym wiêksza kara) i spowolnienie przy jej spadku poni¿ej pewnego progu wystarczy.
Ale ja jestem uparty! Ograniczenie obszarem i namierzanie mia³o skompensowaæ przebicie niepodatno¶ci i odporno¶ci (odbieranie -4S Wampirowi), jednocze¶nie pozostawiaj±c mu swobodê wyboru celu i noszenia czaru ze sob±. - Nie sprecyzowa³em, ¿e obszar jest nakierowany na magu i przemieszcza siê wraz z nim.<br />Obni¿enie si³y zale¿nie od wzrostu jest zbyt skomplikowane, wolê swojskie -4, wiele innych czarów ma podobnie, ot powiêkrzenie, które glabrezu doda tyle samo si³y co nizio³kowi, natomiast nad zwiêkrzeniem wagi, a zmniejszeniem si³y bêde musia³ jeszcze pomy¶leæ.
 
Awatar użytkownika
B0rg
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1505
Rejestracja: czw sty 24, 2008 11:28 pm

sob wrz 16, 2006 12:05 pm

<!--quoteo(post=280140:date=Sep 15 2006, 07:03 PM:name=Rend)-->
Rend pisze:
<!--quotec--><br />Malavon Despana, poziom czaru można obniżyć do czwartego Owszem, ma obrażenia nieco wyższe niż FireBall (który jest dobrym czarem porównawczym tutaj), ale jako że zadaje obrażenia od negatywnej energii to czwartopoziomowy kapłański Death Ward w pełni przed nim chroni. Ponadto będąc Mind-Affecting nie działa na niektóre istoty.<br />I faktycznie szkołą to powinna być nekromancja.<br />
<br />Fireball jest tutaj fatalnym czarem porównawczym. <br />Zaklęcie [b]Malavona[/]b ma nieporównywalnie większy obszar działania (zdecydowanie należy go zmniejszyć), można je rzucić w każdej sytuacji, bez ryzyka rąbnięcia w siebie, zadaje większe obrażenia. <br />Poza tym czar emocje jest na 4 kręgu, a ten powiela jego efekt dwukrotnie, jak więc chcesz oba umieścić na tym samym poziomie?<br />Dodatkowo zaklęcie zadaje rany od negatywnej energii, czyli skutecznie będzie leczyć undeady znajdujące się w zasięgu - raj dla nekromanty.<br />Borg twierdzą, że poziom tego czaru jest nie za wysoki, ale zdecydowanie za niski - przy takim obszarze działania.<br /><br /><br /><!--QuoteBegin-steenan+-->
steenan pisze:
<!--QuoteEBegin-->Przechwycenie czaru - pomysł świetny. Uważam jednak, że zaklęcie powinno być na wyraźnie wyższym poziomie, albo test poziomu czarującego powinien mieć wyższą trudność, niż przy normalnym rozpraszaniu - w przeciwnym wypadku ten czar nie daje szans żadnej postaci nastawionej na przyzywanie.
<br />Zdecydowanie na wyższym, o ile w ogóle powinno być - incantatar ma taką zdolność prestiżową, możesz zaczerpnąć z niej mechanikę.
 
Ratel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 650
Rejestracja: pn kwie 24, 2006 10:21 pm

sob wrz 16, 2006 1:51 pm

Tworz±c przechwycenie czaru wzorowa³em siê na rozproszeniu, czarze o wiele bardziej uniwersalnym i mog±cym wp³ywaæ na zaklêcia powy¿ej 5 poziomu. Przechwycenie, poza dominacj± i przyzywaniem ma tylko niewielk± kontrolê nad czarem, nie zmienia jego podmiotu, nie odwo³uje go, a tylko umo¿liwia automatyczny sukces w rozproszeniu. Nie widzê powodu, dla którego mia³oby byæ równorzêdne z rozproszeniem.
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob wrz 16, 2006 8:05 pm

<!--QuoteBegin-Borg+-->
Borg pisze:
<!--QuoteEBegin-->Poza tym czar emocje jest na 4 kręgu, a ten powiela jego efekt dwukrotnie, jak więc chcesz oba umieścić na tym samym poziomie?
<br />To przyznaje mi umknęło. Ale mogę chcieć w ten sposób że komponent materialny jest z dość drogiego i rzadkiego metalu, którego tamte czary nie mają i powinien sporo kosztować.<br /><!--QuoteBegin-Borg+-->
Borg pisze:
<!--QuoteEBegin-->Dodatkowo zaklęcie zadaje rany od negatywnej energii, czyli skutecznie będzie leczyć undeady znajdujące się w zasięgu - raj dla nekromanty.<br />Borg twierdzą, że poziom tego czaru jest nie za wysoki, ale zdecydowanie za niski - przy takim obszarze działania.
<br />A tutaj się nie zgodzę. Czar ma deskryptor [Mind-Affecting] i nie działa na nieumarłych. Ponadto zależy jak rozumiemy te negatywną energię. Czy są to negatywne emocje które się "materializują" w danym obszarze u istot że przybierają formę negatywnych obrażeń (zasada podobna jak przy End To Strife z "Book Of Exalted Deeds"), czy jest to czysta, fizyczna negatywna energia (Vampiric Touch i podobne).<br />Tak czy siak na pewno nie uważam szóstego poziomu za niski (wedle zasad czar ten (jak każdy efekt Mind-Affecting]) nie działa na nieumarłych), a nawet za wysoki, ale faktycznie czwarty to trochę za nisko. Ponadto komponent materialny powinien być wyceniony w sztukach złota (by Eschew Materials na niego nie działał).<br />Tyle moich ponownych przemyśleń o tym czarze.<br /><br />Ratel co do Przeciążenia Newtona. Nie prościej popatrzyć tutaj :?: Po prostu niech czar zwiększa kolejne progi grawitacji (tylko gdy jest kawałek skały na którym można go "zaczepić").
 
Awatar użytkownika
Kerthal
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 238
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 6:09 pm

sob wrz 16, 2006 8:47 pm

Tak czy siak na pewno nie uważam szóstego poziomu za niski (wedle zasad czar ten (jak każdy efekt Mind-Affecting]) nie działa na nieumarłych), a nawet za wysoki, ale faktycznie czwarty to trochę za nisko.<br />Tyle moich ponownych przemyśleń o tym czarze.
<br />Z tego fragmentu:
Rzut obronny: Refleks neguje połowę, Siła woli neguje całkowicie Emocje(oddzielnie dla każdej Emocji)
<br />wnioskowałbym raczej, że zaklęcie ma określnik [mind affecting] dlatego, że d_u_plikuje czar emocje i na tą część zaklęcia rzeczywiście nieumarli będą odporni. Natomiast jeżeli chodzi o obrażenia od negatywnej energii to chroni przed nimi RO na Refleks, więc zadziałają również na nieumarłych. A przy tak dużym obszarze działania, to rzeczywiście jest to zaklęcie wymarzone dla kogoś kierującego armią nieumarłych. W takiej postaci jak jest to dałbym Gniewowi Malavona 8 poziom, albo zostawił na 6 drastycznie redukując obszar działania - przede wszystkim uniezależniłbym go od poziomu czarującego, bo to za duże przegięcie jest. 15+1.5m/poziom to za dużo - z poszerzeniem zaklęcia byłoby to 30+3m/poz., co już na 15 poz. dałoby 15K6 w promieniu 75m plus efekty emocji - takie coś to już IMHO zahacza o efekt epickiego zaklęcia...<br /><br />BTW czy istnieją w ogóle zaklęcia ofensywne mające obszar działania określony poziomem czarującego (nie licząc tych, mających efekt w postaci linii, np. lightning'a)?
 
Rend
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 3065
Rejestracja: sob paź 05, 2002 9:03 pm

sob wrz 16, 2006 10:41 pm

Czar nie może być częściowo [Mind-Affecting], tak jak nie można być (na przykład) częściowo w ciąży. Albo jest, albo nie. W tym przypadku jest, i nie działa na nieumarłych.<br />Póki co, poczekam na wypowiedź autora zaklęcia, i na razie wstrzymam się z dalszymi komentarzami.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości