<br />Zauwa¿, ¿e podmiot rzeczywi¶cie nie pobiegnie je¿eli nie zda testu na Wtrwa³o¶æ. 1,5 m to strasznie ma³o, zabi³oby ka¿dego zbrojnego na polu walki, jako ¿e ka¿dy móg³by mu uciec i cisn±æ w niego czarem/pociskiem.<br />Bardzo dziêkuje za wzmiankê o bezcielesnych, którzy rzeczywi¶cie powinni byæ odporni na takie efekty.Ratel - znalaz³em tutaj parê ma³ych b³êdów:<br />-podmiot znajduj±cy siê w tej kolumnie spotêgowanej grawitacji raczej nie bêdzie móg³ biegaæ, najwy¿ej bêdzie w stanie chodziæ i to z szybko¶ci± 1,5m na rundê<br />-warto te¿ zaznaczyæ na kogo nie bêdzie wp³ywa³ czar (istoty bezcielesne, cieniste itp)
Ale ja jestem uparty! Ograniczenie obszarem i namierzanie mia³o skompensowaæ przebicie niepodatno¶ci i odporno¶ci (odbieranie -4S Wampirowi), jednocze¶nie pozostawiaj±c mu swobodê wyboru celu i noszenia czaru ze sob±. - Nie sprecyzowa³em, ¿e obszar jest nakierowany na magu i przemieszcza siê wraz z nim.<br />Obni¿enie si³y zale¿nie od wzrostu jest zbyt skomplikowane, wolê swojskie -4, wiele innych czarów ma podobnie, ot powiêkrzenie, które glabrezu doda tyle samo si³y co nizio³kowi, natomiast nad zwiêkrzeniem wagi, a zmniejszeniem si³y bêde musia³ jeszcze pomy¶leæ.Przeci±¿enie Newtona - idea czaru dobra, ale moim zdaniem mechanika jest niepotrzebnie przekomplikowana. Mo¿na siê pozbyæ ca³ego opisu zwi±zanego z kierowaniem czarem, niech dzia³a po prostu w okre¶lonym promieniu od istoty b±d¼ przedmiotu, na który go rzucono (tak, jak np. Cisza). Warto by te¿ upro¶ciæ efekty dzia³ania - wed³ug mnie, efektywne zmniejszenie si³y (skaluj±ce siê z rozmairem istoty - im wiêkszy stwór, tym wiêksza kara) i spowolnienie przy jej spadku poni¿ej pewnego progu wystarczy.
Rend pisze:<br />Fireball jest tutaj fatalnym czarem porównawczym. <br />Zaklęcie [b]Malavona[/]b ma nieporównywalnie większy obszar działania (zdecydowanie należy go zmniejszyć), można je rzucić w każdej sytuacji, bez ryzyka rąbnięcia w siebie, zadaje większe obrażenia. <br />Poza tym czar emocje jest na 4 kręgu, a ten powiela jego efekt dwukrotnie, jak więc chcesz oba umieścić na tym samym poziomie?<br />Dodatkowo zaklęcie zadaje rany od negatywnej energii, czyli skutecznie będzie leczyć undeady znajdujące się w zasięgu - raj dla nekromanty.<br />Borg twierdzą, że poziom tego czaru jest nie za wysoki, ale zdecydowanie za niski - przy takim obszarze działania.<br /><br /><br /><!--QuoteBegin-steenan+--><!--quotec--><br />Malavon Despana, poziom czaru można obniżyć do czwartego Owszem, ma obrażenia nieco wyższe niż FireBall (który jest dobrym czarem porównawczym tutaj), ale jako że zadaje obrażenia od negatywnej energii to czwartopoziomowy kapłański Death Ward w pełni przed nim chroni. Ponadto będąc Mind-Affecting nie działa na niektóre istoty.<br />I faktycznie szkołą to powinna być nekromancja.<br />
steenan pisze:<br />Zdecydowanie na wyższym, o ile w ogóle powinno być - incantatar ma taką zdolność prestiżową, możesz zaczerpnąć z niej mechanikę.<!--QuoteEBegin-->Przechwycenie czaru - pomysł świetny. Uważam jednak, że zaklęcie powinno być na wyraźnie wyższym poziomie, albo test poziomu czarującego powinien mieć wyższą trudność, niż przy normalnym rozpraszaniu - w przeciwnym wypadku ten czar nie daje szans żadnej postaci nastawionej na przyzywanie.
Borg pisze:<br />To przyznaje mi umknęło. Ale mogę chcieć w ten sposób że komponent materialny jest z dość drogiego i rzadkiego metalu, którego tamte czary nie mają i powinien sporo kosztować.<br /><!--QuoteBegin-Borg+--><!--QuoteEBegin-->Poza tym czar emocje jest na 4 kręgu, a ten powiela jego efekt dwukrotnie, jak więc chcesz oba umieścić na tym samym poziomie?
Borg pisze:<br />A tutaj się nie zgodzę. Czar ma deskryptor [Mind-Affecting] i nie działa na nieumarłych. Ponadto zależy jak rozumiemy te negatywną energię. Czy są to negatywne emocje które się "materializują" w danym obszarze u istot że przybierają formę negatywnych obrażeń (zasada podobna jak przy End To Strife z "Book Of Exalted Deeds"), czy jest to czysta, fizyczna negatywna energia (Vampiric Touch i podobne).<br />Tak czy siak na pewno nie uważam szóstego poziomu za niski (wedle zasad czar ten (jak każdy efekt Mind-Affecting]) nie działa na nieumarłych), a nawet za wysoki, ale faktycznie czwarty to trochę za nisko. Ponadto komponent materialny powinien być wyceniony w sztukach złota (by Eschew Materials na niego nie działał).<br />Tyle moich ponownych przemyśleń o tym czarze.<br /><br />Ratel co do Przeciążenia Newtona. Nie prościej popatrzyć tutaj Po prostu niech czar zwiększa kolejne progi grawitacji (tylko gdy jest kawałek skały na którym można go "zaczepić").<!--QuoteEBegin-->Dodatkowo zaklęcie zadaje rany od negatywnej energii, czyli skutecznie będzie leczyć undeady znajdujące się w zasięgu - raj dla nekromanty.<br />Borg twierdzą, że poziom tego czaru jest nie za wysoki, ale zdecydowanie za niski - przy takim obszarze działania.
<br />Z tego fragmentu:Tak czy siak na pewno nie uważam szóstego poziomu za niski (wedle zasad czar ten (jak każdy efekt Mind-Affecting]) nie działa na nieumarłych), a nawet za wysoki, ale faktycznie czwarty to trochę za nisko.<br />Tyle moich ponownych przemyśleń o tym czarze.
<br />wnioskowałbym raczej, że zaklęcie ma określnik [mind affecting] dlatego, że d_u_plikuje czar emocje i na tą część zaklęcia rzeczywiście nieumarli będą odporni. Natomiast jeżeli chodzi o obrażenia od negatywnej energii to chroni przed nimi RO na Refleks, więc zadziałają również na nieumarłych. A przy tak dużym obszarze działania, to rzeczywiście jest to zaklęcie wymarzone dla kogoś kierującego armią nieumarłych. W takiej postaci jak jest to dałbym Gniewowi Malavona 8 poziom, albo zostawił na 6 drastycznie redukując obszar działania - przede wszystkim uniezależniłbym go od poziomu czarującego, bo to za duże przegięcie jest. 15+1.5m/poziom to za dużo - z poszerzeniem zaklęcia byłoby to 30+3m/poz., co już na 15 poz. dałoby 15K6 w promieniu 75m plus efekty emocji - takie coś to już IMHO zahacza o efekt epickiego zaklęcia...<br /><br />BTW czy istnieją w ogóle zaklęcia ofensywne mające obszar działania określony poziomem czarującego (nie licząc tych, mających efekt w postaci linii, np. lightning'a)?Rzut obronny: Refleks neguje połowę, Siła woli neguje całkowicie Emocje(oddzielnie dla każdej Emocji)