Zrodzony z fantastyki

 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

czw cze 29, 2006 1:38 pm

A ja poproszê o zamieszczenie obiecanych informacji dla tych, którzy maj± problemy z zapamiêtywaniem wa¿nych rzeczy. :razz:
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

czw cze 29, 2006 7:23 pm

<!--quoteo(post=272375:date=Jun 29 2006, 01:38 PM:name=Filio)-->
Filio pisze:
<!--quotec--><br />A ja poproszê o zamieszczenie obiecanych informacji dla tych, którzy maj± problemy z zapamiêtywaniem wa¿nych rzeczy. :razz:<br />
<br /><br />ja sugerujê zainwestowanie w notes i d³ugopis : P w szczególno¶ci polecam to tym, którzy nie potrafi± spisaæ mojego maila lub numeru telefonu z forum, gdzie jest wyszczególnione wielokrotnie =_='<br /><br />a po drugie. o 17 odbieram was ze stacji metra stok³osy.<br />¿adnych spó¼nieñ! idizemy do mnie. siadamy. koñczymy robiæ komu¶ ewentualnie postaæ i gramy! >.< nareszcie! wszyscy zgin±! muahahaha! XD<br />do zobaczenia jutro :>
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

pt cze 30, 2006 11:25 pm

czekam na ocene sesji i potem wystawie moj± : )
 
wierzbadark__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:53 pm

pt cze 30, 2006 11:57 pm

Przepraszam od razu ze siê wtracam w wasz temat. Zaciekawi³o mnie ostatnie stwierdzenie. Ja my¶la³em ¿e sie gra dla przyjemno¶ci i dla zabawy. rozrywki etc. <br />Jesli chodzi do powiedzenia oceny gry czy prowadzenia to tak jakby sie mialo oceniaæ czy kto¶ sie bawi³ czy nie.<br /><br />Ja mam w zwyczaju zapytaæ graczy od razu po sesji co ewentualnie nie pasowa³o czy co by chcieli zmienic. Ze swojej strony natomiast mówiê co ewentualnie mi przeszkadza³o siê dobrze bawiæ.<br /><br />Nic do Ciebie nie mam Angel, mo¿e nawet nie rozumiem. Chcia³em wtr±ciæ swoje 3 grosze.<br />Super, ¿e organizujesz sesje i ludzie graj±. :)
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

sob lip 01, 2006 12:24 am

eeee nie wiem o co go¶ciowi chodzi³o ale dobra ocena tak mi siê bardzo podoba³o z reszt± jak mówi³em dawno ju¿ nie gra³em tak klimatycznie i z dobrymi opisami ale mo¿esz trochê ukróciæ na karach za bardzo siê wczuwasz w t± kartkê z tabelk±:razz:
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

sob lip 01, 2006 5:55 am

<!--quoteo(post=272668:date=Jun 30 2006, 11:57 PM:name=wierzbadark)-->
wierzbadark pisze:
<!--quotec--><br />Przepraszam od razu ze się wtracam w wasz temat. Zaciekawiło mnie ostatnie stwierdzenie. Ja myślałem że sie gra dla przyjemności i dla zabawy. rozrywki etc. <br />Jesli chodzi do powiedzenia oceny gry czy prowadzenia to tak jakby sie mialo oceniać czy ktoś sie bawił czy nie.<br /><br />Ja mam w zwyczaju zapytać graczy od razu po sesji co ewentualnie nie pasowało czy co by chcieli zmienic. Ze swojej strony natomiast mówię co ewentualnie mi przeszkadzało się dobrze bawić.<br /><br />Nic do Ciebie nie mam Angel, może nawet nie rozumiem. Chciałem wtrącić swoje 3 grosze.<br />Super, że organizujesz sesje i ludzie grają. :)<br />
<br /><br />nie mialem czasu żeby zapytać się po sesji..<br />a do tego pytanie oceny prowadzenia = pytanie czy się dobrze bawili :wink:<br /><br />p.s. dobrze że wtrącasz swoje 3 grosze bo licze się z każdym zdaniem i cenie je sobie.
 
Imanel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 498
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 1:37 pm

sob lip 01, 2006 8:12 am

No i po sesji... a mnie nie bylo=( Ale jeszcze nadrobie! Kiedy planowana nastepna? Mam nadzieje ze przed sroda(niestety wyjezdzam na 10 dni)<br /><br />PS: Widze ze MG ostro karci za zle wczowanie sie? =]
 
wierzbadark__
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 23
Rejestracja: pt cze 23, 2006 11:53 pm

sob lip 01, 2006 9:03 am

Wiem zapytac o co¶ mozna w dwojaki przynajmniej sposób. Tak mnie ciekawi³o :razz:<br />Poza tym Zaknus powiedzia³ :<br />
<br />eeee nie wiem o co go¶ciowi chodzi³o ale dobra ocena tak mi siê bardzo podoba³o z reszt± jak mówi³em dawno ju¿ nie gra³em tak klimatycznie i z dobrymi opisami ale mo¿esz trochê ukróciæ na karach za bardzo siê wczuwasz w t± kartkê z tabelk± tongue.gif
<br /><br />Jego styl prowadzenia. Tego tez tyczy sie porozmawianie po sesji. To dobrze, ¿e siê dobrze bawicie. Kilka spotkañ, sesji i .... bêdzie ok.<br />¯yczê powodzenia :)
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

sob lip 01, 2006 3:38 pm

<!--quoteo(post=272668:date=Jun 30 2006, 11:57 PM:name=wierzbadark)-->
wierzbadark pisze:
<!--quotec--><br />Przepraszam od razu ze się wtracam w wasz temat. Zaciekawiło mnie ostatnie stwierdzenie. Ja myślałem że sie gra dla przyjemności i dla zabawy. rozrywki etc. <br />Jesli chodzi do powiedzenia oceny gry czy prowadzenia to tak jakby sie mialo oceniać czy ktoś sie bawił czy nie.<br /><br />Ja mam w zwyczaju zapytać graczy od razu po sesji co ewentualnie nie pasowało czy co by chcieli zmienic. Ze swojej strony natomiast mówię co ewentualnie mi przeszkadzało się dobrze bawić.<br /><br />Nic do Ciebie nie mam Angel, może nawet nie rozumiem. Chciałem wtrącić swoje 3 grosze.<br />Super, że organizujesz sesje i ludzie grają. :)<br />
<br /><br />Te wtracenie jest wogole nie na miejscu albo nie do konca pojmuje jaki mu przyswiecal cel. Ocenia sie wszystko wlacznie z sesjami RPG (nie sa tu zadnym wyjatkiem). Kazdy moze powiedziec "czy mu sie podobalo", "jak bardzo sie mu podobalo", "co sie mu podobalo", a "co sie mu nie podobalo" - kazdy ma do tego prawo i jest ono jak najbardziej na miejscu. Nie wiem, co Ci do konca nie pasuje. Moze forma oceny na forum (po sesji juz byla, ale krotko)? Ocena na forum jest o tyle inna, ze moze sie z opinia o sesji zapoznac osoby, ktore nie wziely udzial w grze (np. te co mialy przyjsc, a nie mogly sie pojawic). <br /><br />Dobra teraz wypadaloby cos powiedziec na temat sesji :). <br /><br />Ze swojej strony moge powiedziec, ze poraz pierwszy gralem w "nienormalnego" dedeka :wink:. Czemu nienormalny - bo za grosz nie mial w sobie nic z H&S, prowadzony byl z przewaga narracji nad kostkami (w D&D - sic!), a swiat nie byl cukierkowy (zmora FR i GH), no i nie byl prowadzony w konwecji ultra heroic fantasy (raczej fantasy bez heroic). I musze przyznac, ze tak poprowadzony GH mi sie bardzoo podobal :). <br /><br />Na sesji mozna bylo sie szczerze posmiac (pozdrowienia dla Filio i Agnieszki, ktorych gra mi sie baaardzo podobala - "slayersi" wymiekaja :mrgreen: ). Bylo tez duzo powagi i skupienia, no i emocji :). Gra sie milo i przyjemnie. Angel jest wymagajacy (to bardzo dobrze), ale nie przesadza. Wogole widac, ze jest doswiadczonym MG i nie straszne mu odgrywac postacie i ciekawe dialogi. Jak na poczatek to jest znacznie wiecej niz moglbym sie spodziewac. Zatem nastepne sesje moga byc tylko jeszcze lepsze (ponoc wszystko w nadmiarze szkodzi - to nie moze byc prawda :wink: ).<br /><br />Niech kazdy napisze kiedy ma czas, czy wyjezdza, kiedy wraca etc. Przyda sie zeby nastepne sesje zaplanowac. Ja ze swojej strony nie narazie nie przewiduje. Aktualnie pracuje, ale prace mam na tyle wygodna, ze moge wykonywac ja w domu i o porze, ktora sam sobie wybiore (chodzi o pisanie artykulow do gazet komputerowych). Zatem z mojej strony raczej nie powinno byc problemow.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

sob lip 01, 2006 5:00 pm

Macie racjê. Sesja by³a ¶wietna. :)<br />Oprócz naprwdê ¶miesznych sytuacji (generalnie zwi±znych z moim ³otrem... [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/rolleyes.gif[/img]), mo¿na siê by³o skupiæ na grze i odgrywaæ na naprawdê wysokim poziomie. Do tego cieszê sie, ¿a nasza dru¿yna (nie, nie nasi BG :razz:) zapozna³a siê i nasze nastawienie do siebie sta³o siê lu¼niejsze. <br />¦wietna dru¿yna i wzorowy MG to droga do udanej sesji.<br />Oby tak dalej!<br /><br />Nie bêdzie mnie w Stolicy od 9. do 23. lipca. Pó¼niej jestem wolny do 5. sierpnia, bo znów wyje¿d¿am. Jestem po¼niej wolny od 18. sierpnia.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

ndz lip 02, 2006 12:44 am

jak dla mnie to sesja mogłaby być w sobotę bo podobno już będzie angel i ja nie mam zajętego czasu. W zasadzie to od wtorku mam wolne ale z wiadomych powodów nie będzie sesji.<br /><br /><br /><br /><br />A właśnie kiedy następna sesja w piątek czy sobotę i o której?
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

pt lip 14, 2006 4:47 pm

UPDATE ZASAD!!!!<br /><br />V 1.01<br /><br /><br />===Psionika===<br />Przeczytałem cały podręcznik psioniki i po szczegółowym zapoznaniu się z zasadami w nim zawartymi – pozwalam na grę zarówno psionic warrior’em jak i psion’em. Ponad to, dołączam listę przedmiotów psionicznych do używanych na sesjach oraz normalnie dopuszczanych. Mam na myśli zarówno artefakty, jak i premie dodawane jako umagicznienie broni i pancerza.<br /><br />===Identyfikacja przedmiotów oraz ogólnie o przedmiotach===<br />Postanowiłem zaostrzyć „trochę” możliwość identyfikacji przedmiotów. W podręczniku jest zasada umożliwiająca identyfikację poprzez rozpoznanie aury przedmiotu i dopasowanie jej do przedmiotu, który się zna. Cóż mogę powiedzieć – już nie. Identyfikacja poprzez rozpoznanie aury będzie możliwa tylko jeśli gracz istotnie zgadnie nazwę przedmiotu. Innymi słowy identyfikacja bez zaklęcia odbędzie się w następujący sposób: najpierw rzuca się czar taki jak wykrycie magii, lub mistyczny wzrok. Potem skupia się na tyle, żeby wykryć aurę przedmiotu, jej rodzaj, oraz moc. Następnie gracz ma 1 szansę (bez oszukiwania lub przedłużania) żeby przy użyciu tej wiedzy mógł zidentyfikować przedmiot odgadując jego nazwę. Oczywiście zasada takiej identyfikacji nie działa na przedmioty autorskie oraz relikty.<br />Przykład:<br />„Zaklinacz Kitrey znajduje magiczny płaszcz… mając chwilę spokoju rzuca czar 0 poziomu – wykrycie magii. Następnie skupia się nad przedmiotem przez pełne 3 rundy w celu wykrycia aury przedmiotu, oraz jej siły. Dowiaduje się że płaszcz emanuje średnią aurą transmutacji. Korzystając ze swojej wiedzy, po chwili zastanowienia stwierdza, że jest to „płaszcz charyzmy”. Zgadując prawidłowo rodzaj przedmiotu dowiaduje się że ma przed sobą płaszcz charyzmy +2.”<br />Niektóre przedmioty ułatwiają identyfikację poprzez same założenie. Np. płaszcz rozmazania będzie miał widoczny efekt który ciężko pomylić. Jednakże identyfikacja może się przydać w celu ustalenia, czy jest to mniejszy czy większy płaszcz rozmazania. Ponieważ po odgadnięciu nazwy przedmiotu premia jest wykrywana automatycznie.<br />Jeśli chodzi o zaklęcie identyfikacja to chciałbym zachęcić graczy do wybierania tego czaru, a nie tylko inwestowania w zwoje. Dlatego też zwój identyfikacji będzie kosztował 200 sztuk złota zamiast 125 standardowego. Nie zmieniając przy tym kosztu komponentu materialnego.<br />Dalszą zmianą będzie fakt, że można wykorzystać pył z jednej droższej perły, do kilku identyfikacji. Np. posiadacz sproszkowanej perły o wartości 350 sztuk złota, jest w stanie zidentyfikować do 3 rzeczy przy jej użyciu. Jeśli chodzi o identyfikację wartości perły – to są one dostępne do kupienia jako komponenty do zaklęć po cenie 100 za sztukę. I ZAWSZE wystarczają do jednej identyfikacji, niezależnie od rozmiaru, koloru i pochodzenia. Oczywiście komponenty do zaklęć nie są dostępne w każdej karczmie.<br /><br />Następnie oznajmiam że wiedza barda dalej pozostaje testem, na tych samych zasadach jak zawsze, lecz nie umożliwia identyfikacji przedmiotów, które są autorskie.<br /><br />Wprowadzam też nowy przedmiot – księga identyfikacji. Podobnie jak zwyczajna księga magów posiada 100 stron + okładkę – czyli 50 kartek nie zapisanych. Księga pozwala zidentyfikować do 50 przedmiotów, o których wiedza zostaje zapisana na kolejnych kartkach księgi. Efekt ten jest identyczny do czaru identyfikacja. Lecz przedmiot może być używany przez każdego – w przeciwieństwie do zwoi dostępnych tylko wybranym klasom. Identyfikacja następuje po zetknięciu się symbolu wyrytego na okładce, z magicznym przedmiotem. Koszt: 8’000<br /><br />===Czarostwo, wiedza tajemna, oraz alchemia===<br />Po pierwsze i najważniejsze – alchemia to umiejętność która została wycofana w edycji 3.5 i nie radzę inwestować w nią punkty umiejętności, bo tylko je stracicie. Alchemia za to została wprowadzona jako profesja – a własne modyfikacje do profesji opisuje dalej.<br /><br />Wiedza tajemna – umiejętność często wykorzystywana przez graczy niczym widza „wszystko” – ponieważ starają się przy jej pomocy identyfikować i rozpoznawać różne efekty, oraz naginać zasady tłumacząc, że wiedza maga jest bardzo szeroko pojęta. Jednakże odsyłam do „księgi i krwi” żebyście zapoznali się z tym co można, a czego nie – za pomocą wiedzy tajemnej.<br /><br />Czarostwo – umiejętność przydatna między innymi do identyfikacji zaklęć. Oto co można za pomocą czarostwa, a jakie ograniczenia nałożyłem…<br />Identyfikacja zaklęć. Standardowo gdy jesteś świadkiem rzucenia jakiegoś zaklęcia, możesz próbować je identyfikować. ST takiego testy wynosi 15+poziom zaklęcia. Jednakże właściwa identyfikacja wymaga przypatrzeniu się zaklęciu, wysłuchaniu jego słów itd. Za każdy element którego nie jesteś w stanie zidentyfikować, owe ST rośnie o 2. np. – wyciszony magiczny pocisk miałby ST 18. Zmiana elementu (metamagia) również zmienia zaklęcie – więc ST również rośnie o 2.<br />Poważnym problemem jest jednak identyfikacja zaklęć z którymi ktoś nigdy nie miał styczności – dlatego też wprowadziłem ograniczenie. Można podjąć próbę identyfikacji zaklęć z własnej grupy (np. czarodziej/zaklinacz) o 2 poziomy wyższe, od tych, które znasz. Wiec zaklinacz 2 poziomu mógłby podjąć próbę identyfikacji zaklęć maksymalnie 3 poziomu, a czarodziej poziomu 7 mógłby już identyfikować zaklęcia maksymalnie 6 poziomu. Dalej – można podjąć próbę identyfikacji czaru wtajemniczeń, władając taką magią, o równym poziomie. Np. czarodziej mogący rzucać czary 2 poziomu może podjąć próbę identyfikacji zaklęć barda 2 poziomu… lecz nie wyższego. Identycznie w przypadku magii objawień, więc np. druidów i kapłanów. Jeśli chodzi o identyfikację zaklęć wtajemniczeń przez użytkownika magii objawień i na odwrót – jest to niewykonalne. Oczywiście posiadasz kilku klas i władający magią zarówno objawień jak i wtajemniczeń jest w stanie identyfikować znacznie więcej czarów.<br /><br />Dalej… jeśli zaklęcie zostało już raz zidentyfikowane – jego identyfikacja jest łatwiejsza, na następującej zasadzie. Zaklęcia własnej grupy można identyfikować z łatwością i automatycznie – jeśli posiada się takie same. Np. czarodziej który ma w pamięci magiczny pocisk może bez trudu automatycznie zidentyfikować magiczny pocisk rzucony przez innego maga lub zaklinacza. zaklęcie innych grup i rodzaju z którymi miałeś styczność można identyfikować w dość ograniczony sposób. Przykład:<br />”drużyna składająca się z czarodzieja, druida i wojownika podróżuje razem. Przez długi czas ich przygód zarówno czarodziej jak i druid rzucali wielokrotnie swoje zaklęcia, ucząc się je rozpoznawać. Za każdym razem gdy mag był świadkiem czaru rzuconego przez druida i na odwrót – uczył się możliwości identyfikacji tego zaklęcia, na zasadzie identyfikacji zaklęć z własnej grupy (zaklęcia wtajemniczeń/objawień). Co oznacza że mag mogący rzucać czary 3 poziomu jest w stanie identyfikować zaklęcia druida do 3 poziomu włącznie, jeśli kiedyś już je widział. Jednak ST takiej identyfikacji rośnie o 2.”<br />Innym przypadkiem jest zaklęcie znajdujące się na wielu listach zaklęć. Np. bard mogący rzucać zaklęcie 4 poziomu – np. geas – jest w stanie zidentyfikować geas rzucany przez zarówno maga jak i kapłana – niczym zaklęcie barda 4 poziomu. Jednak takie ST również jest wyższe o 2. innym przykładem jest zaklęcie „endure elements” które znajduje się na KAŻDEJ liście zaklęć, więc każdy może je identyfikować jako własny czar o ST o 2 wyższym.<br /><br />Ograniczenie to wprowadzam, ponieważ podstawową funkcją identyfikacji zaklęć, jest używanie akcji – counterspell. I każdy paladyn nie musi wiedzieć jakie czary rzuca na niego mag. Bo niby skąd miałby znać te zaklęcia? I irytujące jest identyfikowanie KAŻDEGO czaru – chodź by światła. Nie wspomnę o zaklęciach permanentnych i o efekcie stałym niektórych zaklęć, oraz magicznych pułapkach… zasada dotycząca czarostwa może i jest surowa. Ale będzie na moich sesjach respektowana.<br /><br />===TWORZENIE PRZEDMIOTÓW===<br />Ważne!! Standardowo tworzone przedmioty robi się parę dni. O ile się nie mylę jest to 1 dzień za każdy 1000 sz. wartości. Lecz minimum czasu to 1 dzień. Więc robienie zwoju o wartości 50 zajmuje dzień, a nie 1/20 dnia (ponad godzina). Jednakże chciałbym wprowadzić zasadę, że faktycznie tworzenie przedmiotu trwa dzień ponieważ np. –schnięcie atramentu nie można przyspieszyć… jednak w ciągu dnia można wykonać bez problemu np. 5 zwoi jednocześnie jeśli łączny czas ich produkcji wyliczony z kosztu nie przekracza 1000.<br />Tworzenie przedmiotów miedzy sesjami jest wykonalne tylko za zgodą mistrza gry i tylko w określonych uzgodnionych warunkach. Naruszenie tej zasady będzie surowo karane.<br />Zapisywanie zwoju do księgi, lub przepisywanie zaklęć jest traktowane jak tworzenie przedmiotu o wartości zaklęcia – jeśli chodzi o czas przepisywania. Jednak warto zapoznać się z dodatkowymi kosztami przepisania czaru do księgi – nie są małe!<br />Tworzenie przedmiotu to akcja zajmująca wiele czasu. Jednak nie oznacza to, że twórca nie je, nie śpi, nie rozmawia, tylko produkuje coś w kółko. Tak naprawdę przerwać tworzenie przedmiotu może dłuższa nieobecność (około godzinna) przy produkcji. Również bezpośrednia ingerencja kogoś może przerwać produkcje i zniszczyć całą pracę. Np. nie rozsądnie byłoby przepisywać księgę w leżu smoka… oraz konsekwencje walki w laboratorium gdzie tworzą się mikstury –też są oczywiste. Jednocześnie ktoś może po prostu złośliwie sabotować pracę… ponad to – tworzenie przedmiotów nie ogranicza życia do tylko 1 czynności. A po prostu wymaga poświecenia jej dużej uwagi.<br /><br />===PROFESJE===<br />Przechodzimy do najciekawszej części jeśli chodzi o zmiany w zasadach. Profesje normalnie funkcjonują w następujący sposób – można za ich pomocą dokonać pewnych czynności wymagających po prostu rzutu kością. Można np. mając 1 rangę w profesji czy też rzemiośle spróbować wykuć zbroję i to czy materiały do tego użyte zostaną zmarnowane, czy też zwrócą się – zależy od rzutu kostką. Głupie nie? Niby jak ma to oddawać realia długiej nauki rzemiosła, która umożliwia wykonywanie coraz bardziej mistrzowskich przedmiotów?<br />Cóż…czytajcie:<br />Po pierwsze łącze profesje i rzemiosło. Można by rzec że biorąc rangę w profesji (nazwa) – dostajesz punkt umiejętności w rzemiośle (ta sama nazwa).<br />Drugą poważną zmianą jest fakt że staje się to umiejętnością, w której TYLKO rangi się liczą… wszelkie plusy ze statystyki nie są istotne.<br />Trzecią zmianą jest fakt że umiejętność ta posiada ograniczenia – można wziąć tylko 1 punkt umiejętności na poziom. Co oznacza że postać 2 poziomu może mieć maksymalną rangę w profesji – 2. A postać 10 poziomu – 10.<br />Ostatnim ograniczeniem jest wprowadzenie limitu umiejętności do 10 rang. Oraz maksymalny rozwój 2 profesji.<br /><br />Enchanting – zaklinanie<br />Niektórzy spędzają większość swojego życia poświęceni swojej pracy i wytwarzaniu rożnych dóbr. ‘Zaklinacze’ uczą się wytwarzać skuteczniej swoje wyroby a ponad to, potrafią często sami szykować sobie część komponentów, oszczędzając czas jak i pieniądze.<br />Jednak gracze muszą liczyć się z pewnymi utrudnieniami. Np. – wykonanie „dłoni maga” o wartości 900 posiadając 9 rang w zaklinaniu, nie będzie możliwe bez istotnego komponentu – dłoni maga : ) itd.…<br />Skrócenie czasu tworzenie przedmiotu o np. 2 dni przy wartości 1250 – nie zmniejszy czasu produkcji do 0 ani do 6 godzin (1/4 dnia –250 złota), a dokładnie do 1 pełnego dnia, w którym nie może być wykonany inny przedmiot.<br /><br />Ranga 1 – wspomaga atuty tworzenie cudownej rzeczy, stworzenie berła, stworzenie magicznego pancerza i broni, tworzenie różdżek, tworzenie lasek – zmniejsza koszt komponentów o 5% oraz ilość poświęcanych punktów doświadczenia o 1. ponad to pozwala na wytwarzanie magicznych przedmiotów z w/w kategorii, o wartości do 100 sz. Bez posiadania atutu. A czas tworzenia przedmiotu za pomocą atutów zostaje skrócony o 1 dzień, aż do minimum – 1.<br />Ranga 2 – 10% / 2 /200 /2<br />Ranga 3 – 15% / 3 /300 /3<br />Ranga 4 – 20% / 4 /400 /4<br />Ranga 5 – 25% / 5 /500 /5<br />Ranga 6 – 30% / 6 /600 /6<br />Ranga 7 – 35% / 7 /700 /7<br />Ranga 8 – 40% / 8 /800/ 8<br />Ranga 9 – 45% / 9 /900 /9<br />Ranga10 – 50% / 10 /1000 /10<br /><br />Adnotacja dla idiotów – chodzi o koszt produkcji a nie przedmiotu. Mając 10 rang nie można produkować czegoś za koszt -50% -50% = 0 =_=’ Tylko za (koszt –50%)-50%<br /><br />Herbalism – zielarstwo<br />Zielarze to ludzie którzy uczą się czerpać z natury pełnymi garściami. Umiejętność znajdowania konkretnych roślin o rozmaitych właściwościach to tylko jeden z aspektów zielarzy. Innym jest wykorzystanie tych roślin do tworzenia naparów, mikstur, oraz wszelakich maści…<br />Koszt zrobienia każdej z niżej wymienionych rzeczy – to połowa wartości. Czas tworzenia takiego specyfiku jest wyliczany według tworzenia innych przedmiotów.<br />Jeśli ktoś myśli, że dzięki tej umiejętności będzie na każdej miksturze podwajał swój majątek – myli się! Dostępność komponentów jest ograniczona i umożliwia zrobienie do 5 wytworów za każdy dzień poświecony na szukanie odpowiednich komponentów. Czyli wytworzenie 5 jakichkolwiek przedmiotów zajmuje co najmniej 2 dni – 1 na znalezienie odpowiednich komponentów, oraz 2 to minimalny czas tworzenia.<br />Mikstury wykonywane z rangi zielarstwa są tylko analogiczne w niektórych przypadkach w działaniu do mikstur magicznych, lecz nie posiadają magicznej aury. Jednak efekty ich leczenia NIE są kumulatywne z efektami leczenia magicznego.<br />[Wszystkie maści leczą 1 HP co rundę, niczym czar 1 poziomu – odnośnie autorskich zasad leczenia]<br /><br />Ranga 1 – umożliwia tworzenie „mniejszej maści leczącej” (leczy 1 HP. Wartość: 25)<br />Ranga 2 – „maść lecząca” (leczy k8+rangi w zielarstwie (max 5) HP. Wartość: 50)<br />Ranga 3 – „mikstura prędkości” (zwiększa twoją bazową prędkość o 3 metry na 1 rundę/zielarstwo. Wartość: 50)<br />Ranga 5 – „mikstura pancerza” (+2 do naturalnego pancerza na minutę/zielarstwo Wartość: 100)<br />Ranga 6 – „mikstura siły” (premia +2 z usprawnienia do siły na minutę/zielarstwo. Wartość: 100)<br />Ranga 7 – „większa maść lecząca” (leczy 2k8+rangi w zielarstwie HP. Wartość: 300) Ranga 8 – „maść regeneracji” (leczy 1 HP co pól godziny, przez 24 godziny. Efekt nie wpływa na maksymalną ilość HP, jaką dziennie można uzdrowić. Koszt: 500)<br />Ranga 9 – „trucizna” – pozwala wytwarzać trucizny z listy trucizn wymienionych między innymi w podręczniku mistrza podziemi. ST, efekt oraz koszt – zależny od trucizny.<br />Ranga10 – „mikstura wytrzymałości żywiołowej 20” (analogiczna do magicznego przedmiotu o tej nazwie.)<br /><br />===LECZENIE===<br />Oto zmienione zasady dotyczące leczenia:<br />Odpoczynek – udany odpoczynek w normalnych warunkach zapewnia regenerację życia równą poziomowi postaci. Odpoczynek w złych warunkach – np. na kamieniach w lochu – nie zapewnia żadnej regeneracji. Odpoczynek w bardzo dobrych warunkach i przy opiece medycznej może zapewnić regenerację HP równą 2x poziom postaci.<br />Jedzenie 3 posiłków dziennie zapewnia dodatkową regenerację 3 HP.<br />Najważniejsze jest leczenie się przy użyciu magii i mikstur. Więc. Pierwsza zmianą jest limit ilości leczącej energii jaką może przyjąć ciało – jest to poziom postaci x5. Czyli postać 3 poziomu może zregenerować dziennie w magiczny lub naturalny sposób (nie wliczając odpoczynku i posiłków) dokładnie 15 HP. Więc koniec z traktowaniem kapłanów jak chodzących apteczek. Dalej – magia nie leczy od razu. Leczenie jest stopniową regeneracją HP. W tempie ilości HP co rundę do wyczerpania leczenia z zaklęcia. Ilość tak jest zależna od poziomu zaklęcia. Przykład:<br />”kapłan Celestin rzuca leczenie lekkich ran siebie… na kostce wypada mu 4 a że jest kapłanem 1 poziomu… leczy 1 HP co rundę przez 5 rund.”<br />Leczenia nie są kumulatywne i tylko 1 aktywny efekt leczący może działać naraz. Użycie innego nadpisuje poprzedni, kończąc go i zaczynając nowy.<br />Wyjątkiem od reguły są zaklęcia – regeneracja i uzdrowienie. Działają niezmiennie i nie wnikają na maksymalną ilość HP którą można leczyć dziennie.<br /><br /><br /><br />narazie tyle.<br />czas umówić się na kolejną sesję :wink: może jakoś za tydzień?<br />i liczę że ktoś skomentuje zasady ^^ wiem że niektóre zmiany są dość ekstremalne...<br /><br /><br />ech :/ nie widac pogrubień, podkreśleń ani nic z formatowania tekstu a to dość ważne bo zaznaczałem najważniejsze kawałki :/ jakby co - mogę zawsze wysłać .doc na maila komuś z kompletnymi zasadami.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

pt lip 14, 2006 7:58 pm

z t± identyfikacj± ¿e¶ namiesza³[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/icon_biggrin.gif[/img] ale nie wa¿ne jam nie postaæ czaruj±ca z tym lecê do dru¿ynowego zaklinacza nie??:razz: A co do sesji to mo¿e w ten poniedzia³ek lub wtorek?
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

sob lip 15, 2006 11:00 am

Przeczyta³em tylko leczenie, poniewa¿ reszta mnie nie obchodzi (tzn. nie jest potrzebna mojej postaci). Nie mam ¿adnych zarzutów.<br /><br />Jednak je¶li bêdziecie grali w ten poniedzia³ek-pi±tek, to pamiêtajcie, ¿e mnie nie ma i Thyler nadal siedzi w wiêzieniu. :wink:
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

sob lip 15, 2006 2:04 pm

<!--quoteo(post=274102:date=Jul 15 2006, 11:00 AM:name=Filio)-->
Filio pisze:
<!--quotec--><br />Przeczyta³em tylko leczenie, poniewa¿ reszta mnie nie obchodzi (tzn. nie jest potrzebna mojej postaci). Nie mam ¿adnych zarzutów.<br /><br />Jednak je¶li bêdziecie grali w ten poniedzia³ek-pi±tek, to pamiêtajcie, ¿e mnie nie ma i Thyler nadal siedzi w wiêzieniu. :wink:<br />
<br /><br /><br />jesli juz to w piatek. poniedzialek wtorek mam zajete. we wtorek bede znal terminy jakie wchodza w droge - w sprawie sesji.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

czw lip 20, 2006 3:51 pm

apropo upadu zasad to zastanów siê nad atutem finezja w broni bo skoro bazuje na zrêczno¶ci a kto¶ w pe³nej p³ycie wci±¿ wlicza ca³y mod ze Zr do ataku to co¶ jest nie tak skoro ma ograniczony mod do kp to tym bardziej powinno byæ do ataku. Mam propozycje ¿eby zrobiæ to tak:<br />Je¶li postaæ ma mod ze Zr wiêkszy ni¿ ogranicza to zbroja to mo¿e dodaæ tylko po³owê modyfikatora ze Zr do ataku chyba ¿e maxymalny mod ze zbroji wynosi wiêcej to wtedy ten drugi (ju¿ wyja¶niam na przyk³adzie:D) Pe³na zbroja p³ytowa zezwala na maxymalnie +1 ze Zr a postaæ ma mod +4 czyli do ataku dodaje 4/2=2 a z kolei koszulka kolcza pozwala na +4 a postaæ ma Zr 6 ale wynik wyszed³by6/3=3 wiêc wybiera siê max mod ze zbroi (mam nadzieje ¿e do¶æ zrozumia³e0
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

śr sie 23, 2006 2:41 pm

Rozumiem Angel, ¿e (po jednej sesji, któr± uwa¿am za udan±) zaprzesta³e¶ na prowadzeniu naszej dru¿ynie (która i tak ju¿ siê rozpad³a)? :wink:<br />
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

śr sie 23, 2006 2:49 pm

<!--quoteo(post=277493:date=Aug 23 2006, 02:41 PM:name=Filio)-->
Filio pisze:
<!--quotec--><br />Rozumiem Angel, ¿e (po jednej sesji, któr± uwa¿am za udan±) zaprzesta³e¶ na prowadzeniu naszej dru¿ynie (która i tak ju¿ siê rozpad³a)? :wink:<br />
<br /><br />Mogê poruszyæ takie tematy, je¶li zrozumiecie ¿e przede mn± 2 tygodnie egzaminów non-stop. Wiec ¶rednio mam ochote nawet rozmawiaæ o rpg. Ale powiem ¿e planuje prowadziæ dalej chêtnym. Lecz gdy bedê mia³ czas.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

śr sie 23, 2006 2:56 pm

Rozumiem Ciê. :wink:<br />Ja tak¿e narazie nie mam ochoty na RPG, wiêc o mnie siê nie martw. <br />Jednak reszta dru¿yny domaga siê oznak ¿ycia z Twojej strony, dlatego dobrze, ¿e¶ siê odedzwa³.
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

pn sie 28, 2006 7:17 pm

Jakby cu¶ to siê trza zmówiæ na sesje ale jak najszybciej lub dopiero jaki¶ czas po rozpoczêciu roku bo do liceum trze przywykn±æ;/
 
Imanel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 498
Rejestracja: wt wrz 23, 2003 1:37 pm

ndz wrz 03, 2006 11:17 am

Witam po mojej bardzo d³ugiej nieobecno¶ci. Chcia³bym wiedzieæ czy nadal znajdzie siê dla mnie miejsce w dru¿ynie czy ju¿ zosta³o zajête?
 
Zaknus
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 217
Rejestracja: pn kwie 25, 2005 9:37 pm

ndz wrz 03, 2006 7:50 pm

Jak narazie to nie ma sesji by³a tylko jedna i co¶ mi siê widzi ¿e nie bêdzie nastêpnych przynajmniej przez d³u¿szy czas.
 
Awatar użytkownika
EverAfter
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 857
Rejestracja: śr cze 23, 2004 7:24 pm

czw wrz 07, 2006 7:08 pm

Ponieważ mam ograniczony czas przy tym kilkucalowym monitorku, zapytam się, nie czytając niestety poprzednich postów:<br />a) Czy możecie jeszcze przyjąć gracza?<br />b) Jeśli nie - trudno. Jeśli tak - w jakim systemie gracie?<br /><br />P., S_X.
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

czw wrz 07, 2006 10:04 pm

Pewnie mog± przyj±æ, bo ja siê od³±czam.<br />Postanawiam po¶wiêciæ rok 2007 Spycraftowi i Neuroshimie.
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

ndz paź 01, 2006 6:35 pm

Wlasnie sobie przypomnialem, ze ten tem jeszcze istnieje :wink:. Nawet widze, ze sa nowi chetni do druzyny, ktora juz nie istnieje [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/aiwebs_011.gif[/img] <br /><br />Angel Twoje egzaminy juz dawno sie zakonczyly, a Ty nawet nie dajesz oznak zycia :wink:. Moglbys juz dla swietego spokoju i wykazania chociazby skromnej dozy przyzwoitosci, napisac, ze ten temat jest zakonczony i masz "wazniejsze" rzeczy na glowie niz ciagnac prowadzenie tej druzynie (ilez mozna zbywac ludzi byle wymowkami - ja juz przestalem Cie scigac na gg, bo to poprostu nie ma sensu, pomimo, ze wciaz powtarzasz, ze jestem jedyna osoba, ktora interesuje sie kolejnymi sesjami - pytanie co z tego i czy to oby napewno prawda - patrz posty wyzej). A tak to mamy jeszcze nowych chetnych do druzyny w temacie ktory juz jest w zasadzie od dawna martwy. Wypada to wyjasnic i definitywnie zakonczyc - nieprawdaz?
 
Angel__
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 67
Rejestracja: czw lis 10, 2005 1:14 pm

pn paź 02, 2006 4:34 pm

<!--quoteo(post=281756:date=Oct 1 2006, 06:35 PM:name=Kal_Torak)-->
Kal_Torak pisze:
<!--quotec--><br />Wlasnie sobie przypomnialem, ze ten tem jeszcze istnieje :wink:. Nawet widze, ze sa nowi chetni do druzyny, ktora juz nie istnieje [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/aiwebs_011.gif[/img] <br /><br />Angel Twoje egzaminy juz dawno sie zakonczyly, a Ty nawet nie dajesz oznak zycia :wink:. Moglbys juz dla swietego spokoju i wykazania chociazby skromnej dozy przyzwoitosci, napisac, ze ten temat jest zakonczony i masz "wazniejsze" rzeczy na glowie niz ciagnac prowadzenie tej druzynie (ilez mozna zbywac ludzi byle wymowkami - ja juz przestalem Cie scigac na gg, bo to poprostu nie ma sensu, pomimo, ze wciaz powtarzasz, ze jestem jedyna osoba, ktora interesuje sie kolejnymi sesjami - pytanie co z tego i czy to oby napewno prawda - patrz posty wyzej). A tak to mamy jeszcze nowych chetnych do druzyny w temacie ktory juz jest w zasadzie od dawna martwy. Wypada to wyjasnic i definitywnie zakonczyc - nieprawdaz?<br />
<br /><br />Widzisz.. je¶li nie zamykam tego tematu to nie bez powodu.<br />Ale problem polega nie na tym, ¿e nie chce prowadziæ tej dru¿ynie, a na tym ¿e nie gram w RPG ju¿ w ogóle... przez najbli¿szy rok. A¿ nie napisze pracy dyplomowej. <br />adieu.
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

śr paź 04, 2006 10:05 am

<!--quoteo(post=281850:date=Oct 2 2006, 04:34 PM:name=Angel)-->
Angel @ Oct 2 2006, 04:34 PM) [snapback]281850[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><br /><!--quoteo(post=281756:date=Oct 1 2006, 06:35 PM:name=Kal_Torak)--><div class='quotetop'>QUOTE(Kal_Torak pisze:
<!--quotec--><br />Wlasnie sobie przypomnialem, ze ten tem jeszcze istnieje :wink:. Nawet widze, ze sa nowi chetni do druzyny, ktora juz nie istnieje [img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/aiwebs_011.gif[/img] <br /><br />Angel Twoje egzaminy juz dawno sie zakonczyly, a Ty nawet nie dajesz oznak zycia :wink:. Moglbys juz dla swietego spokoju i wykazania chociazby skromnej dozy przyzwoitosci, napisac, ze ten temat jest zakonczony i masz "wazniejsze" rzeczy na glowie niz ciagnac prowadzenie tej druzynie (ilez mozna zbywac ludzi byle wymowkami - ja juz przestalem Cie scigac na gg, bo to poprostu nie ma sensu, pomimo, ze wciaz powtarzasz, ze jestem jedyna osoba, ktora interesuje sie kolejnymi sesjami - pytanie co z tego i czy to oby napewno prawda - patrz posty wyzej). A tak to mamy jeszcze nowych chetnych do druzyny w temacie ktory juz jest w zasadzie od dawna martwy. Wypada to wyjasnic i definitywnie zakonczyc - nieprawdaz?<br />
<br /><br />Widzisz.. jeśli nie zamykam tego tematu to nie bez powodu.<br />Ale problem polega nie na tym, że nie chce prowadzić tej drużynie, a na tym że nie gram w RPG już w ogóle... przez najbliższy rok. Aż nie napisze pracy dyplomowej. <br />adieu.<br />[/quote]<br /><br />To milo, ze dopiero teraz o tym piszesz. Trzeba bylo tak od poczatku, bez tych calych wymowek i ciaglym przestawianiu terminow i zapewnianiu, ze sesje odbeda sie zaraz po tym lub we wrzesniu etc. No i gdybys chcial prowadzic "tej" druzynie to bys napewno znalazl chociaz jeden termin na miesiac, a prace dyplomowe nie zajmuja 24h na dobe. Sam pisze prace magisterska, studiuje dziennie, mam dwie prace i utrzymuje dom i jestem wstanie sobie zorganizowac czas na cos "co mi sie chce". Zaslanianie sie praca dyplomowa, upalami lub egzaminami sa juz naprawde nie na miejscu. Dlatego gdyby ci sie "chcialo" napewno juz dawno bysmy cos wykombinowali z czasem, bo chciec wyraza chociazby probami w uzyskaniu tego czego sie "chce", a naprawde "chciec" to czesto moc. Dlatego Twoj problem nie polegana na pracy dyplomowej (ba kazdy ma jakies tam prace) tylko na "chceniu". <br /><br /> <br /><br /><br />
 
Filio
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 1807
Rejestracja: pt paź 01, 2004 10:17 pm

śr paź 04, 2006 3:32 pm

Kal_Torak, daj ju¿ sobie spokój. Naprawdê...<br />Sta³o siê. Po ptakach. <br />Nie ma co dalej dr±¿yæ tego tematu. Ja nie mam Angelowi nic za z³e - rozumiem go. <br />A przecie¿ ka¿dy z nas (jako gracz) jako¶ sobie poradzi. <br /><br />Tyle z mojej strony.
 
Kal_Torak
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 343
Rejestracja: wt kwie 01, 2003 11:38 am

śr paź 04, 2006 8:30 pm

<!--quoteo(post=282043:date=Oct 4 2006, 03:32 PM:name=Filio)-->
Filio pisze:
<!--quotec--><br />Kal_Torak, daj już sobie spokój. Naprawdę...<br />Stało się. Po ptakach. <br />Nie ma co dalej drążyć tego tematu. Ja nie mam Angelowi nic za złe - rozumiem go. <br />A przecież każdy z nas (jako gracz) jakoś sobie poradzi. <br /><br />Tyle z mojej strony.<br />
<br /><br />No jasne kazdy sobie poradzi, tyle za ja nie lubie jak mi sie wciska kit. <br />

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość